На стиховне стихиры, глас 5: Подобен: Радуйся: Радуется небо и земля, небо умное грядущее зряще, в Божественный дом воспитатися честно, Деву едину и непорочную, к Нейже дивяся Захариа вопияше, двере Господня, храма отверзаю Тебе двери, радующися в нем ликовствуй: познах бо и веровах, яко уже избавление приидет проявленно Израилево, и родится из Тебе Бог Слово, даруяй мирови велию милость. Стих: Приведутся Царю девы в след Ея: искренния Ея приведутся Тебе. Анна Божественная благодать яве, от благодати данную Чистую Приснодеву приводит с веселием в храм Божий, призвавши ити пред Нею отроковицам свещи носящим, и глаголющи: пойди Чадо, Давшему Тя буди возложение, и благовонный фимиам. Вниди в невходимая, и увеждь тайны, и уготовися быти Иисусово вместилище веселое и красное, подающаго миру велию милость. Стих: Приведутся в веселии и радовании, введутся в храм Царев. Внутрь в храм Божий, Боговместимый храм возлагается Дева Всесвятая, и отроковицы Ей ныне свещи носяще предходят. Играет родителей сопряжение изрядное, Иоаким же и Анна ликовствующе, яко родиша Творца Рождшую, Яже ликовствующи в Божественных скиниих, и питаема рукою ангеловою Всенепорочная, Христа явися Мати, подающаго миру велию милость. Слава, и ныне, глас 6. [Сергиа Агиополита:] Днесь собори верных сошедшеся, духовне да торжествуим, и Богоотроковицу Деву и Богородицу, в храм Господень приводиму, благочестно восхвалим: предызбранну от всех родов, во обителище всех Царя Христа и Бога: девы свещи носяще предыдите, Приснодевы чтуще честное происхождение: матери печаль всю отложивше, радостно споследствуйте Матери Бога бывающей, и радости мира ходатаице. Вси убо радостно, еже радуйся, со ангелом возопиим Обрадованней, присно молящейся о душах наших. На благословении хлебов, тропарь, глас 4: Днесь благоволения Божия предображение: трижды. [писан на Малей вечерни.] Книга Исхода (XL, 1 – 5, 9 – 10, 16, 34 – 35) И сказал Господь Моисею, говоря: в первый месяц, в первый день месяца поставь скинию собрания, и поставь в ней ковчег откровения, и закрой ковчег завесою; и внеси стол и расставь на нем все вещи его, и внеси светильник и поставь на нем лампады его; и поставь золотой жертвенник для курения пред ковчегом откровения и повесь завесу у входа в скинию [собрания]. И возьми елея помазания, и помажь скинию и все, что в ней, и освяти ее и все принадлежности ее, и будет свята; помажь жертвенник всесожжения и все принадлежности его, и освяти жертвенник, и будет жертвенник святыня великая. И сделал Моисей все, как повелел ему Господь, так и сделал. И покрыло облако скинию собрания, и слава Господня наполнила скинию; и не мог Моисей войти в скинию собрания, потому что осеняло ее облако, и слава Господня наполняла скинию.

http://pravmir.ru/vvedenie-vo-xram-presv...

В них же воин некто, о нем же намъ слово, от полаты великаго князя дръжавнаго любимаго, Иванна именем, сына Михаилова, саном великаго 714 велможи. Сего отлучишя гонящии его от воиньства, яша его, напрасно достигше, и убити претящим. Сему же юну сущю и живота своего отчаявшюся, и вдасть ему Богъ благыи помысл, еже призывати скораго на помощь святого Сергиа ко избавлению его. И толико в мысли своеи помянув святого и абье конь его скоро на бежание 715 простираашеся, яко крила вдасть ему, и еже невидиму быти ему от поганых. И достиже воеводы своего в радости мнозеи, исповедуя всем великаа чюдеса, како избави его Господь от горкиа смерти молитвами святого Сергиа. И тако грядущю ему в путь с воиньствующими ему, веселяхуся и обещеваяся приити в обитель святого и поклонитися мощем его, и благодареение въздати, и братью учредити. И по мале времени пременися мысль его на лукавое, еже сам потом исповеда, глаголя: «Что сътворю, мало имениа дръжю, аще в обители святого учрежю и велику братьям милостыню подам, яко же обещахся, бояся убожества, пол имениа моего не станет ми на потребу». И сиа ему помышляющу, и внезаапу потчеся конь его под ним и паде напрасно, яко из устъ его и браздам исторгнутися, и тако самому с коня спаднутися. И нападе на ня страх велии, яко вси оставишя его страха ради сверепых тотар, сему же в страсе трепещющи, конь свои управляющи от великаго страха. И в тъи чяс безбожнии приспевше [от иныя страны] и сего воина яша, и снемше же с него блистаяся оружиа его и на убииство его устремишяся. Тъи же, увы, и гръко рыдааше, юности своея милуя, и 716 всяческы живота своего отчаався, ничто же надежно имеяи в себе къ избавлению. И укааряше свое лукавство о раскаании обета, еже к святому, и срамляашеся прочее призвати святого Сергиа на помощь, сице глаголя: «Въ правду аз умираю, оканныи, не съхраних обета еже к тебе, святыи Сергие. Аще не 717 прогневаешися на мя вконець, умилосердися, чая мое недостоиньство, сугубо и преславно показааше своа чюдеса, и пакы не могу сългати, уже бо безответен есмь, язык мои пресыхает ми, уста моя глаголюща 718 неправдупреже к тебе, 719 заградишяся, и что потом – се бо есмь студа исполнихся и зле умираю».

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

И по мал времени болзни телесни постигши, призываеть священное исполнение, все множество братства, и начя к ним глаголати: «Отци и братья, пребывшю ми настоятелем въ обители съи святи благоволеньем [Святыя Троица и Пречистыя Богоматери и повелниемъ] господина отца моего и учителя святого Сергиа, мн недостоиному колико лтъ бывшю и до глубокиа старости, помощници [нашеи] укрпляющи немощь нашю и въ всем предстателствующи, яко же общяся угоднику, тако исполняющи и до скончяниа, нын же Господу [все] исполняющи [мое] грубое недостаточьство, яко же и всте, еже просих и не погрших желаемаго недостоиныи. Вы же, отци и братья любимая, простите мя, яко же приасте отеческая преданиа и съдръжасте, тако и до конца съхраните добр и непредкновенно, въ православии крпко и непрелестн съблюдаите себе, единомыслие же и любовь нелицемрну имите межю собою, смирениемъ украшаитеся и страннолюбиа не забываите». И иная многа изглаголавъ, яже о полз, и сие прирекъ: «Отци и братья, простите мя [и отнесете мя отсюду в мою храмину], зд бо не могу тръпти прочее нимало». Братьям же всмъ рекшим: «Се, господи отче , твоя клиа, ид же нын зд пребываеши». Отець же непрестанно глаголаше: «Рекъ вам, почто не разумсте, вм, что глаголите, [вм, яко зд] пребывах, но и о инои обители глаголю, видх бо извстно и тамо желаю, в мсто свтло и красно, радости исполнено». [И сия глаголя] , радуяся, предасть святую свою душю в руц Господеви мсяца ноября въ 17 день. И погребенъ бысть [честно] своими ученики въ обители при гроб своего учителя святого Сергиа, [ид же подвизася, добр] и упас отчее врученое ему стадо о Христ, тако же и обитель строениа своего оставивъ, яко же град. Тако бо прославляющу Богу славящих [Его], святыя Своя угодникы чюдесы украси. О видении святого Сергя въ церкви Добро есть въспомянути и се от многых нчто мало, абье [чюдесни коснутися трапез], еже бысть при настоятеле Никон у гроба святого Сергиа, едино убо первие повдание сотворше , ими же чюдесы Богъ прослави Своего угодника, неотступно бо пекиися о своеи обители, еже о семъ да глаголеться.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Ино же чюдо велие и преславно повдати хощу о пренесении святых мощей ихь. Малыми реченьми сего въспомяну, иже убо бысть въ дни наша и всмь вдомо есть таковое. Тоя же честныа и преславныа святыа великыа обители Валамского манастыря игумен Пиминъ, 714 иже по святителскому избранию избран на спасение живущим ту о Христ иноком, мню же паче от Бога знаменованъ, да преславное то и богоугодное дло съвершит. Се убо предиреченный великий в разум игумен Пиминъ осиаваемь духовною благодатию, съвт в сердци благъ приимь, да прежереченнаго началника манастыря того преподобнаго игумена Сергиа от Великого Новаграда святыа его мощи в създаною от него обитель Валамскую принесет. И з съжителником его возлюбленным ему Германомъ, иже по нем игуменом ту бывъ, да обоих святыа мощи въ едину раку вкуп положит. Да первую ону бъсосодътелную рать посрамит, иже нкотории лехкоумнии чернци на преподобнаго Сергиа въздвигоша, и святаго великыми слезами да умолит. Иже самъ свое христоподобное незлобие многажды въ явлениах показа, не понося съгршению ихъ, но сердечное попечение о своих чадх и о многотруднем том мсте немало показа. На таковое кроткое беззлобие святаго отца надяся, прежереченный Пиминъ, паче же и святыми о нмь пострекаем, да во своему ему манастыри святыа его трудолюбныа мощи положени будут. Иже сам духомъ никако же от святаго того мста своих трудовъ отступи, но присно моля владыку Христа, вкупе сый съ своими чады. Прежеименованный же чюдный онъ игумен Пимин вышемрному тому великому длу касается: святейшаго архиепископа Феодосиа 715 молить, да взыскав святых мощей преподобнаго Сергиа, въ свой ему манастырь на Валам отнесет. Архиепископъ же, слышав, удивися о величеств дла и о подвижении мужа иже в род том, и преже никтоже тако не сътвори. Но уразум, яко не от своея воли таковое высочайшее дло он игумен начинает, но Богу того хотящу преподобнаго добродтели людем проявити; и самому святому възлюбившу да в създаннм от него манастыри положен будеть. Не дерзну же архиепископъ сего особ сътворити, но паче пресвященому и великому митрополиту и всему святому събору въсписуеть, и прежереченнаго игумена Пимина тамо посылаеть.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Вы же, отци и братья любимая, простите мя, яко же приасте отеческая преданиа и съдръжасте, тако и до конца съхраните добре и непредкновенно, в православии крепко и непрелестне съблюдаите себе, единомыслие же и любовь нелицемерну имеите межю собою, смирениемъ украшаитеся и страннолюбиа не забываите». И иная многа изглаголав, яже о ползе, и сие прирек: «Отци и братья, простите мя [и отнесете мя отсюду в мою храмину], зде бо не могу тръпеети прочее нимало». Братьям же всем рекшим: «Се, господи отче 672 , твоя келиа, иде же ныне зде пребываеши». Отець же непрестанно глаголаше: «Рек вам, почто не разуместе, вем, что глаголите, [вем, яко зде] 673 пребывах, но и о инои обители глаголю, видех бо известно и тамо желаю, в место светло и красно, радости исполнено». [И сия глаголя] 674 , радуяся, предасть святую свою душю в руце Господеви месяца ноября в 17 день. И погребенъ 675 бысть [честно] своими ученики в обители при 676 гробе своего учителя святого Сергиа, [иде же подвизася, добре] и упас отчее врученое ему стадо о Христе, тако же и обитель строениа своего оставив, яко же град. Тако бо прославляющу 677 Богу славящих [Его], святыя Своя угодникы чюдесы украси. Добро есть въспомянути и се от многых 678 нечто мало, абье [чюдеснеи коснутися трапезе], еже бысть при настоятеле Никоне 679 у гроба святого Сергиа, едино убо первие поведание сотворше 680 , ими же чюдесы Бог прослави Своего угодника, неотступно бо пекиися о своеи обители, еже о сем да глаголеться. Некии мужь духовен, въ добродетелех знаменитъ 681 , именем Игнатии, в обители его виде известно святого Сергиа на бдении всенощнем в церкви стояще на месте своем и поющя с братьями. И тако исповеда братьям. В ино же время присныи ученик святого Сергиянастоятель Никон множества 682 [ради] братьи повеле распространити обитель. Братъ некии иноческое житие проходя 683 , пребываа в келии настоятеля предпомянутаго Никона, и сему брату секущи древо на здании келии. Ненавидяи же добру делу врагъ спону 684 хотя сътворити сему, некако же злобе хитрець весть, секиру обратии в руце его и острием в лице уранитися сътвори ему.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

В то же врмя прииде к нему посолъ с книгами от преподобнаго старца игумена Сергиа, въ книгах писано: «Великому князю и всм русскым князем, и всему православному въйску миръ и благословение!» Князь же великий, слышавъ писание преподобнаго старца и цловавъ посольника любезно, тмъ писаниемъ утвръдися, акы нкыми крпкыми бранями. Еще же дасть посланный старецъ от игумена Сергиа хлбецъ пречистыа Богородица, князь же великий снде хлбець святый и простеръ руц свои, възопи велегласно: «О велико имя всесвятыа Троиця, о пресвятая Госпоже Богородице, помогай нам тоя молитвами и преподобнаго игумена Сергиа, Христе Боже, помилуй и спаси душа наша!» И всде на избранный свой конь и, вземъ копие свое и палицу желзную, и подвижеся ис полку, и въсхот преже всх самъ битися с погаными от великиа горести душа своеа, за свою великую обиду и за святыа церкви и вру христианьскую. Мнози же русские богатыри, удръжавше его, възбраниша ему, глаголюще: «Не подобаеть теб, великому князю, наперед самому в плъку битися, теб подобаеть особь стояти и нас смотрити, а нам подобаеть битися и мужество свое и храбрость пред тобою явити: егда тя Господь упасеть милостию своею, и ты разумешь, кого чим даровати. Мы же готови есмя в сий день главы своя положыти за тебе, государя, и за святыа церкви и за православъное христианство. Теб же подобает, великому князю, рабом своим, елико кто заслужить своею главою, память сътворити, якоже Леонтий царь Феодору Тирону, 412 въ книгы съборныа написати нас, памяти ради русскым сыном, иже по нас будуть. Аще тебе единаго изгубим, тъ от кого имамы чаяти, кто по нас память сътворить? Аще вси спасемъся, а тебе единого останем, тъ кий намъ успх? И будем аки стадо овчее, не имуще пастыря, влачими по пустыни, и пришедше дивии влъци распудять и, и разбжатся овци кои куды. Теб, государю, подобаеть себе спасти да и нас». Князь же великий прослезися и рече: «Братия моа милаа, русскые сынове, доброй вашей рчи азъ не могу отвщати, нъ токмо похваляю васъ, вы бо есте въистинну блазии раби Божии.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Нкии мужь духовенъ, въ добродтелех знаменитъ , именемъ Игнатии, въ обители его вид извстно святого Сергиа на бднии всенощнм въ церкви стояще на мст своемъ и поющя с братьями. И тако исповда братьям. Чюдо святого Сергиа: исцели старца от язвы навожениемь диаволим Въ ино же время присныи ученикъ святого Сергиянастоятель Никонъ множества [ради] братьи повел распространити обитель. Братъ нкии иноческое житие проходя , пребываа в клии настоятеля предпомянутаго Никона, и сему брату скущи древо на здании клии. Ненавидяи же добру длу врагъ спону хотя сътворити сему, нкако же злоб хитрець всть, секиру обратии в руц его и острием в лице уранитися сътвори ему. Крови же зелн текущи, того ради изнемогшю ему и сдящю в клии настоящаго, вечеру бывшю, ему и сдящю в клии яко въздрмавшю. И бысть гласъ при оконци, молитву творяще съ кроткым удареньем, именуя себ игуменъ есть, игумена же не б тогда въ обители. И въсхот братъ отврести клию, [но] не можааше от болзни тоя въстати. И бо сами двери отвръзошяся и вид вшедша свтлоносна мужа старца, въслд его въ святительсти одежи и другаго вшедша, и пришествиемъ их свтъ великъ восиа в клии. Немощному же брату благословившюся от них, свтлоносныи архиерю клеиное основание показовааше, он же [та вся и мста благословляше и] тако обьхождааше и невидими бышя. Възбнув же братъ от видниа и болзни на лици своемъ никако же [ощюти, осязав же рукою] разумвъ, яко вся болзнь его отогнана бысть видньем ихъ. Бысть же позна по образу: свтлоноснаго мужа быти святого Сергиа, попечение имюще о обители, въ одежи же архиеристи Алекси митрополитъ, иже в живот пребываа духомь любяаше святого. Вина же явлению оному бысть сиа: яко обители строение благословляеть, брата же болзнующаго исцляеть. Зрим же и мы: их же зд телеса [неразлучна] , колми паче и по смерти духом съвокуплени суть. О архимандрит Игнатии Печерьском Подобааше вдати и се вашеи любви, еже слышахом от великаго старца, предним бывшя сиа в нашя лта и от нас знаем бысть старець, мужь добродтеленъ и многиа кротости исполненъ, сыи Игнатии имянем, архимандрит Дионисьевы печеры Ноугоротскыя, зло честенъ .

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Филигрань: Кувшин с одной ручкой с литерами PB — Дианова и Костюхина, 691 (1623 г.), Гераклитов, 531 (1626 г.). 29) РГБ, ф. 299 (Собр. Н. С. Тихонравова), 587 (л. 295 об. — 305) — 30–е годы XVII в. Филиграни: Столбы — Дианова и Костюхина, 1185 (1632 г.); Щит с лилией под короной — Тромонин, 1216 (1636 г.). 30) РГБ, ф. 218 (Собр. Отдела рукописей), 422 (л. 80—83 об.) — 40–е годы XVII в. Описание см. в разделе Пространной редакции. 31) ГИМ, Синодальное собр., 797 (л. 1029—1044 об.) — 1646—1654 гг. (Милютинская Минея). 32) РГБ, ф. 98 (Собр. Е. Е. Егорова), 300 (л. 78—81) — сер. XVII в. Описание см. в разделе Пространной редакции. Особая редакция жития Никона Радонежского Является стилистической переработкой Краткой редакции; изменено начало, где, в частности, указано, что сведения о жизни Никона сообщены автору учеником преподобного монахом Игнатием. Заголовок (по рукописи Троиц. 763): «От жития святого Никона, ученика бывша блаженнаго Сергиа чюдотворца, сведно вькратц». Списки: 1) РГБ, ф. 304/I (Собр. библиотеки Троице–Сергиевой Лавры), 763 (л. 407—414 об.) — 50–е годы XV в. Текст написан рукой Пахомия Логофета, следовательно, представлен в оригинале. Филигрань: Корона небольшого размера — близка к вариантам МДА, 23 (1458/59 гг.), что позволяет датировать список 50–ми годами XV в. 2) РГБ, ф. 299 (Собр. Н. С. Тихонравова), 705 (л. 287—299 об.) — 60–е годы XV в. Копия списка Троиц. 763. Описание см. в разделе Четвертой Пахомиевской редакции Синодального вида. Пространная редакция жития Никона Представляет расширение и переработку Краткого жития Никона, подготовленную к общерусской канонизации на соборе 1547 г. Бытующее в литературе мнение, что Пространная редакция жития Никона является первичной , опровергается рукописной традицией: списки Пространной редакции не древнее середины XVI в., в то время как рукописи Краткой редакции на 100 лет старше. Заголовок (по списку Троиц: 199): «Мсяца ноемврия в 17. Житие и подвизи преподоб–наго отца нашего игумена Никона, ученика блаженнаго Сергиа чюдо–творца». Списки:

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

Случи же ся нкако чюдо преславно: въсхот бо онъ игумен Пиминъ да немедлено благополучным ему втром въ свой манастырь доидет, и манастырь святыа Богородица Коневской и великого началника манастыря того святого Арсениа минет. Егда же повел кормнику остров манастыря того миновати, и се въста втръ зло противен, да яко нуждею насад назад порвати. Той же игумен Пимин въспомяну онхъ святыхъ обоих началникъ – валамского Сергиа и коневскаго Арсениа – егда въ плоти живяху, съвершенную Христову любовь меж себе имяху, бяху бо въ едина лта оба бста. 720 Сиа же игумен въспомянувъ и уразум, яко хощет быти великий Сергие у своего ему о Христе брата и друга, и повел насад к манастырю обратити. Слышавъ же игумен манастыря того, яко мощи святого к нимъ самовълне грядуть, сам в священных ризах с кандилы и пснми съ всею братиею сртение преподобному сътвори. И с великою честию мощи святого в манастырь внесоша, и ту нощь препокоивешеся. Наутриа же пакы втръ поносен зло благополученъ молитвами святого бысть, и тако игумен Пимин купно съ святым на свой путь устремися. И благополучным онмь дателным втром скоро въ пристанище великаго того Валамского острова приидоша, молитвами святого Сергиа наставляеми. В манастыри же повелша, да во утрие священници въ священых одеждахь съ кресты и кандилы и съ свщами; и вся братиа к стртению святого готови будут. Тоя же нощи случися нкоему в манастыри том благоговйну иноку постническыми труды сиаему, на обычной ему своей молитве бдти. И мало от трудов онх въсклонися, в невиднии бысть. Зрит въ пристанищи острова того, идже святый Сергие стоя, полны храмины т и брегъ священнолпных инокъ и пренарочитых боляръ съ свщами премногыми, радостне ликоствующе. Храмина же полна сущи священых священикъ в ризахь святых, и между их юноши зло красни и жезлы в руках имущи, и просвщени славою вышнею. Премножество же свщь в храмин той, и неизреченным свтом сиаемы; и недоумваемому благоуханию исходити, яки аеру, наполнитись сладкыа тоа и неизглаголанныа въня. Оному же сиа видящу, страхом и недоумнием одержиму, не сма въпросити, кто суть сии. Но едва нкоего от послдних ту боязнено въпроси, глаголя: «Кто суть сии, господине мой, иже нсть от земных таковыа?» Онъ же отвща рече ему, яко прииде началникъ валамскый игуменъ Сергие от Великаго Новаграда въ свой ему манастырь жити. Встречаеть же его спосникъ его и съпрестолникъ тоя же обители игумен Герман, а сии суть с ним. Таковаа же слышав, онъ инок абие възбудися, и вид себя в своей ему келии на обычном правил стоящу. Сиа убо о сих.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

О ЛЬСТИ ПОЛЯКОВ И О ВЗЯТИИ СКОТА ИХ Богоборцы же, полские и литовские люди, такоже и руские измнницы, егда поражени быша от руских людей, паче же от Бога, бгуще ис под Колязина монастыря, плениша многие волости и села и деревни Ростовской, и Дмитровъской, Переславъской и Слободской уздъ, и множество всякого скота награбиша, и наругающеся градскимъ людем гладным, иже сдяху во осад во обители чюдотворца Сергиа, и попущаху великиа стада скота по запрудной сторон по Красной горе и на Клементевском пол, вкуп же и блазняще из града осадных людей на выласку, чтобы отъхати их от града. И того по много время попущающе стада въ день и в нощь. Они убо лукави суще, яко лисица и яко хищнии волцы, сатаниным коварством сие умыслиша над гладными сидлцы. Богъ же не оставляет рабъ своих, уповающих нань, и совт ихъ той тако не совершися. Мсяца же августа въ 15 день в самый свтлый всемирный праздник Пресвятыя Владычица нашея Богородица честнаго и славнаго ея Успения, из Сопгиных табаръ по первому своему злому лукавству, паки попустиша скот свой въ преждереченое мсто. Троецкие же сидлцы, конные выехавше из града тайно Благовщенским врагом, сторожей литовских побили, и, залучивъше стада их, погнаша ко граду. С Пивного же двора изшедше пшие люди и тако вогнаша скотъ во град, благодаряще Бога и Пречистую Преблагословенную Владычицу Богородицу и великих чюдотворцов Сергиа и Никона, яко здравы отидоша от толика воиньства литовских людей, и ничим же не вреждены, толицы мали суще числомъ. Еще же и о сем дивно есть: егда скот погнаша к монастырю, тогда той скотъ сами скоро потекоша к монастырю, и ничим же задержими во градъ внидоша. О ПРИХОД ВО ОБИТЕЛЬ ДАВИДА ЖЕРЕБЦОВА СО МНОГИМИ ЛЮДМИ, И О ПРЕПИТАНИИ РАТНЫХ МОЛИТВАМИ ЧЮДОТВОРЦА, И О УМНОЖЕНИИ МУКИ И СУХАРЕЙ И РЖЫ, И О БЛАГОДАРЕНИИ APXIMAPUTA ИАСАФА И О НИЩЕЛЮБИИ ЕГО, И О ПОБГЕ СОПГИНЕ И ЛИСОВСКОГО со всми людми Слышаще же в Троецком Сергиеве монастыр, яко князь Михайло ис Переславля изгна литву и руских измнников и мостяща пути трупом нечестивых даже и до слободы Александровы 475 и строящася добр пути кровныя изсушити. Архимарит же Иасафъ, и иноцы, и воеводы, и прочии сидлцы посылают ко князю Михайлу Васильевичу от дому чюдотворца, просяще с моленьми помощи, понеже оставшии людие изнемогоша.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010