1735 Августин. Sevmo CCX, n. 2. Curs. Compl. Patrolog. Ser. Lat. Tom. XXXVIII, col. 1048. «Hoc (baptismum) omni die licet accipere». 1736 Concil. Matisconeusis can II: Relatione quorumdam fratrum nostrorum comperimus, christianos non observantes legitimum diem baptismi, paene per singnlos dies ac natales martyrum filios suos baptizare, ita ut vix duo et tres reperiantur in sancta Pascha qui per aquam et Spiritum Sanctum regonerentur. Idcirco consemus, ut ex hoc tempore millus eorum permittatur latia perpetrare, praeter illos quos infirmitos nimia aut dies extremus compellit filiis suis baptismum percipere; ideoque praehentibus ndmonitionibus a suis erroribus vel ignoradtia in revocali, omnes omnino a die quadragc simo cum infanlibus suis ad eccelcsiam observare praeeipimus. ul impositionem manuum certis diebus adepti et sacri olei liquore peruncli, legitimi diei festivitate fruantur el sacro baptismate regenerentur, quo passins et bonoribus, si vita comes fuerit, sacerdotalibus fungi, et singularis celebrationis solemnitate frui». Bruns. «Canones Apostol, et. concil», pars – II, Berol. 1839, pag. 249–250. 1737 Concil. Antissiodorens. can XVIII. «Non licet absque Paschae solemnilate ullo tempore baptizari, nisi illos, quibus mors vicina est, quos grabatarios dicunt». Bruns, «Canones Apostol, et Concil.», pars II. Berol. 1839, pag. 239. 1738 Concil. Gerundens, can. IV: De cateebumenis baptisandis id statutum est, ul quia in Paschae solemnitate vel natalis Domini quando magis solemnitatis celebritas major est, rariores ad baplizandum veinant; ceteris solemnitalibus infirmi tantum modo debeant baptizari quibus quocunque tempore convenit baptismum non negari. Curs. Comp. Patrolog. Ser. Lat. Tom LXXXIV, Col. 313 . Bruns. «Canones. Apostol, et Concil.», pars II, Berol. 1839, pag. 19. 1739 Лев Великий «Epist, ad episcop. Campan.», c. 1. Admonemus igilur... ut banc – (baptismi) diei gratiam non nisi in Pascbali et Pentecosles die desiderantibus et credentibus conferatis: manente quolibit tempore giavium necessitaum ad periculorum consideratione.. Curs. Compl, Patrolog. Ser, Lat. Tom. LXXXIV, col, 785.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

1934 Concil. Bracar. II, can. IX. Placuit, ut… mediante quadradesima ex. diebus viginti baptizandos infants ad exorcismi purgationem afferre». Curs. Compl. Patrol. Ser. Lat. Tom. LXXXIV, col. 372–373; Bruns – «Canones Apoctol. et Concil», pars. II, Berol. 1839, pag. 41–2. 1935 Тяжелов. «Законы греч. император. в отнош. в Церкви». Чт. В общ. люб. Дух. Просв. 1877. Июнь. стр. 584 – 5. 1936 Harduin. «Acta Concil». Tom. 1, Par. 1715. Varii canones Arabici. Codex extreme., can. X, col. 512. 1937 Григор. Наз. «Orat. XL, n. 28.» curs. Compl. Patrol. Tom. XXXVI, col. 400; русск. Пер. Твор. св. отц. Том. III, М. 1844, стр. 301. 1938 Такое основание для этого обычая высказывались, по крайней мере в греч. церкви: Симеон Солунск. «De sacramentis», cap. LX, Curs. Compl. Patrol. Ser. Graec. Tom. CLV, col. 209; в русск. пер. «Писан. отц. и учит. относящ. к истолкован. богосл.» Том II, стр. 47–48. 1939 Тяжелов. «Законы греч. император. в отнош. в Церкви». Чт. В общ. люб. Дух. Просв. 1877. Июнь. стр. 584–5. 1943 Служ. ркп. типографской библ. 129. л. 133 об.; (Дмитриевский. «Богослуж. в русск. церкви за первые пять веков». Прав. Соб. 1883 г., т. III, стр; 348), « Τακτικον Иоан. Кантакузена», ркп. М. Синод. библ. л; 213 об. Таже заметка встречается и в сербских богослужебных памятниках данного времени. (Дмтриевский ibid.) 1944 Симеон Солунск. «De sacramentis». cap. LV. Curs. Compl. Patr. Ser. Graec. Tom. CLV, col. 200; по русск. пер., «Пис. отц. и учит, относ. к истол. богосл.» том. II, стр. 46. «В осьмой же день младенец приноситса кем либо пред лицо Божие, и пред дверьми (церковными); как непросвещенного еще крещением... запечатлеет ero иерей крестным знамением... и с священною молитвою дает ему имя». 1945 Так можно заключать из того факта, что, говора о принесениии младеица во храм в 40-й день. Симеон. Солунский находит нужным говорит здесь об обрядах, совершаемых, в это время над младенцем в том случае, еслион еще не крешен, так, равным образом, и в том случае, если он уже получил крещение. Симеон Солунск. «De sacramentis». Curs. Compl. Patrolog. Ibid. в русск. пер. ibid стр. 49.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

1730 Лев Великий. «Episl. ad episc. Campan.». Cap. 1. Magnn indignatione commoveor et multo dolore contristor, quod quosdam et vobis comperi ita esse apostolicae traditionis oblitos... ut praeter Paschale festum cui solo Pentecostes solemnitas comparatur, audeant sibimet, non aliqua humanae infirmitatis necessitate cogente, sed solo indisciplinati arbitrii libertale, jus baptismatis vindicare, et in natalibus marlyrum, quorum finis aliter honorandus est quam dies dominicae passionis.... Admynemus igitur, et non sine periculo status eorum, qui boc faciunt protestamur, ut ab boc praesumptione cessetur et summam banc potentissimamqne Dei gratiam non nisi in Paiscbale.et Pendecostes die desiderantibus et credentibus conferatis… Curs. Compl. Patrol Ser Lat. Tom. LXXXIV, col. 785. 1731 «De divin. offic. Lib. IV. Cap. XVIII. Curs. Compl. Patrolog. Ser. Lat. Tom. CLXX, Col. 112 . Postquam Chrislianitas crevit, et sagena illa verbi Dei piscibus impleta est (Matth. XIII), quia poriculosum erat tantam multitudinem differre propter occasions mortis, qua in multitudine hominum multae sunt, maxime propter turbam infantium, et christians parentibus succruscentium, quorum tenera vela persaepe. levi occasione succidilur, visum est sanctae Ecclesiae, postem indulgentia baplisandi concessa, imo oblata, cuneta anlevenire pericula, baptismi tamen solemnitatem vel in paucis cum Dominico resurrectione, cui similis est, celebrare.». 1732 Сократ. «Histor. Eccles». Lib. V. Cap. XXII. Curs. Compl. Patrolog. Ser. Graec. Tom. LXVII, col. 640; в русск. переводе. СПб., 1851 г., стр. 432. 1733 Martene: «De Antiquis. ritib». Pars. 1, cap 1, art. I, Ed. 1700 г., p.6. Peliccia, впрочем, в этом случае говорит следующее: «Solemnis baptismi disciplina minui ас tamdem negligi coepit in ntraque ecclesia circiter XI saec... Verum ad saec usque XIII quaedam Gallicanae ecclesiae... ab antiqua disciplina readendum non putarunt, el ne aliis diehus, praeter eos, quos antiquitas statuerat, baptismus traderetur sonxerunt. «De christ Eccles. Politia.». Tom. I, Pag. 10.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

1214 Concil. Carthag. II (390 г.), can. III Numidius episcopus Maxulitanus dixit., memini praeteritis conciliis fuisse statutum, ut chrism a vel reconciliatio poenitentum, nec non et puellorum consecration, a presbyteris non fiat… Ab universis episcopis dictum est: Chrismatio et pullorum consecration a presbyteris non fiat vel reconciliare quemquam publica missa presbytero non licero hoc omnibus placet.». Curs. Compl. Patrol. Ser. Lat. Tom LXXXIV, col. 165, Bruns «Canones Apostol. et Concil.», Pars. I, Berol. 1839. p. 118. 1215 Concil. Carthag. III, can. XXXIV Ut presbyter chrisma nunquam conficiat. Curs. Compl. Patrol. Ibid., col. 193. Btuns. Ibid. p. 128. 1216 Concil. Carthag. IV. can. XXXVI. Presbyteri, qui per dioceses ecclesias regut, non a quibuslibet episcopis, sed a suis, nec per juniorem clericum sed aut per se ipsos per ilium qui sacratium tenet, ante Paschae solemnitatem cbrisma petant. Curs. Compl. Patrol, ibid, col. 205 Bruns ibid; p. 145. 1217 Concil. Toletan I. can. XX: Quamvis paene ubique custodiatur, ut absque episcopo cbrismn nemo conficiat, tumen quia in aliquibus locis vel provinciis presbyteri dicunlur cbrisma conficere, placuit ex bac die nullum alium nisi episcopum cbrisma conficere et per dioceses distinare ita ut de singulis eeclesiis ad episcopum ante diem Pascbae diaconi distinantur aut subdioconi, ut confectum chrisma ab episcopo distinatum ad diem Pascbae possit occurrere. Episcopum sane certum est omni tempore licere cbrisma sine conscientia autem episcopi nihil penitus faciendum.». Bruns «Canones. Apostol. et Concil.»; Pars I, Berolin 1839. p..206–207; cp. Concil. Antissiod, can. VI. Ut a media quadragesima; presbyleti cbrisma petant, et si quis infirmitate defentus venire non potuerit. ad archidiaconum summ vel arcbisubdiaconum transmittant, sed cam curismario et linteo sicut reliquiae sanctorum deportari solent». Bruns. «Canones. Apostol. et Concil.». Pars II, Berol. 1839, p. 238. 1218 De ecclesia Hierarch, cap. V, I, n. 5. Curs. Compl. Patrol. Ser. Graec. Tom. III, c. 505… τν το θεου μρου τελιωσιν τος τν νθων εραρχν τελεσιρυργος δυναμεσιν νιαιως πεκλρωσεν ср. в рус. пер. Пис. Отц. и учит. относ. к истолк. богосл. т. I, стр. 163.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

2027 Concil. Arausic. I. can. XII, «Subito obmuloscens, prout ataus est baptizari aut poenitentiam accipero potest si voluntatis aut praeteritae. testimonium aliorum verbis habet aut presentis in snonutu: Curs. Compl. Ратго1. Ser. Lat. Tom. LXXXIV, col. 256. Bruns, «Canones Apostolor. et conciliar». Pars. II, 1839, Berol., pag. 124. Concii. Carthag. III, сап XXXIV. Ut aegrotantes si per se respondere non possunt, cumvoluntatis testimonium hi, qui sui sunt pericnlo proprio diferint, baptizantur». Curs Compl. ibid. col. 201. Bruns. ibid. Pars. 1, Berol. 1839, pag. 128. В русск. пер. Иоанн, «Опыт курса церк. законов. Том. II, стр. 176. Тимофея Александрийского ответ кан. 4. «Если оглашенный, находясь в болезни, лишится здравого ума, и не может сам произнести исповедание веры, то, по прошению других, может получить крещение». Иоанн. «Опыт курса церк. законов,» Том II. стр. 117. 2028 Augustin. «De baptism, contra Donat». Lib. IV, cap XXIV. «Cotn alii pro eis (infantibus) respondent, ut impleatur erga eos celebratio sacramenti, valet utique ad eorum consecrationem, quia ipsi respondere non possunt. At si pro eo qui respondere petest alius respondent, non itidem valet.. Curs. Compl. Patrol. Ser. Lal. XLIII, col. 175. 2031 «Ad saecul. usque IX uno quisque contenlus erat patrinus, ea quippe netale patrinorum uumerus auqi coepit». Pellicia. «De chrisl. Ecceles. politia», Tom. I, pars 1, Ed 1829. pag. 21. 2034 Martene. De antiquis Eccles. Ritibus Pars I, 1700, pag. 154. Не всегда впрочем бывало так. По определениям других соборов того времени число восприемников то возрастало до четырх, то уменшалось до двух. «Duo vel tres tantum admittantur ad levandum puerum de baptismo», говорит 4 правило собора Coloniensis 1280г. «Ad elevandum puerum. De saero fonte, говорит также 2 правило собора «Herbipolensis» 1298 г., tres tantum recipiantur». Между тем 1 прав. собора Trevirensis говорит: Ad levandum puerum de fonte tres vel quatuor admittantur. Quod amplius est, a malo est». Augusti «Denkwurdigkeiten». Band. VII. Leips. 1825, s. 342. Практика иметь много восприемников держалась на западе до XVI в. Pelliccia. «De Christ. Eccles politia». Tom I. Pars. I, 1829, pag. 21.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

   В своем очерке мы подошли к истории Крестовых походов. Это явление было своего рода путешествиями ко св. местам. Но описание этого явления не входит в наши планы, да оно и не принадлежит к истории древней Церкви.    Augusti. Denkwurdigkeiten d. Christl. Archeologie. Bd. X. S. 91.    Binterim. Denkwiiidigkeiten d. Christ-katolishen Kirche. Bd. IV. Theil. 1. S. 611—614.    Творения блаж. Иеронима. Т. И. С. 11. Киев, 1879. То же издание мы будем цитировать и ниже, именно II и III тома (письма).    Augusti. Op. cit. S. 102.    Толкование на Второе послание к Коринфянам (М., 1851). С. 324.    Из этих «Путевых записок» ниже мы передадим, что найдем нужным. Эти Записки (Itenerarium) в 1882 году переведены на русский язык и изданы во 2-м выпуске Императорского Православного Палестинского Сборника (в этом издании указаны и варианты текста, полезные для более ясного понимания памятника).    Творения св. Григория Нисского. М., 1871. Т. VIII (письма). С. 461—462. Этот же том будем цитировать и ниже.    Жизнь бл. Иеронима (при I томе рус. перевода его творений). С. LXXXVIII-LXXXIX.    Эти слова с полным правом можно прилагать и к самому Иерониму, как и делают описатели его жизни (например, составитель «Жизни Иеронима» при I томе рус. перевода творений этого учителя Церкви. С. LXXXIV).    История боголюбцев. СПб., 1853. Гл. 9.    История боголюбцев. Гл. 29.    Григорий Нисский, который сообщает это, считает подобный мотив безосновательным и искусственным (Твор. VIII, 460).    Жизнь бл. Иеронима (при I томе его творений). С. LXXXIII.    Творения св. Кирилла. М., 1855. С. 196. Один том, на который мы будем ссылаться и впоследствии.    Напечатаны у Миня. Patr. curs. Lat. ser. T. VIII.    Мф. 23:35.    Itinerarium. Col. 790—791.    Itinerarium. Col. 791.    Ibid. Col. 792.    Augusti. Denkwurd. X, 130.    История боголюбцев, гл. 5.    Принимая во внимание, что у блж. Иеронима есть мысли, которыми он поощряет путешествие ко св. местам, но также есть и такие мысли, которые предостерегают против путешествия сюда, как сейчас приведенные, немецкий археолог.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/2...

Гарньер, писатель мало расположенный к Блаж. Феодориту, называет его после Златоуста и Кирилла Александрийского плодовитейшим из древних греческих писателей (Dissertatio de libris Theodoreti – Praefatio). Сочинения Феодорита в греческом тексте и латинском переводе в следующих изданиях: 1) Сирмонда с прибавлениями Гарньера. Paris. 1642–1684 гг. 2) Евгения Булгара. Halae Magdeburg. 1768–1775 гг. 3) Шульце. Halae. 1769–1774 гг. 4) Миня – по изданию Шульца с прибавлениями Гарньера, словарем и указателями. Gr. Ser. Т. LXXX-LXXXIV. На русский язык, кроме старых славянских переводов преимущественно толковательных произведений Феодорита, многое в отрывках было переводимо в „Воскресном Чтении“ и „Христианском Чтении“. Редакциею Христ. Чтения в 1852 издан перевод „Церковной истории“ Феодорита, а в 1853 году его „история Боголюбцев“. Московская Академия в 1855 году предприняла цельный перевод творений Блаж. Феодорита. Но к сожалению этот перевод (7 частей) вышел неполный. Между прочим из сочинения о ересях (как и прежде в Христ. Чтении 1844 года) переведена одна пятая часть (в VI кн. рус. изд.). Недоумеваем, почему переводчики оставили без перевода первые четыре части. Ни цензурных, ни других каких затруднений, кажется, здесь не могло быть. Феодоритово сочинение о ересях во всяком случае могло быть для перевода удобнее, чем Панарий Епифания. – Исследования о жизни и писаниях Феодорита в упомянутых изданиях его сочинений – у Гарньера, Шульце, Евгения Булгара, также в общих исторических и патрологических сочинениях Дюпеня, Удина, Каве, Сейлье, Тилльмона, Фабриция. Новых замечательных исследований о Феодорите нет. Из старых самые замечательные – исследования Гарньера (V Dissertationes de historia, de libris, de fide Theodoreti, de quinta synodo generali, de Theodoreti et orientalium causa – занимают почти целый 84 том в издании Миня): но эти исследования с большими предубеждениями против Феодорита, которому по многим причинам не могут сочувствовать римско-католические писатели. Русские исследования о Феодорите в Воскресном чтении Т. XI, в прибав. к Твор. св. Отцев 1855 года – А.В. Горского в патристике преосв. Филарета Т. III. § 218–223. Лучшее между ними без сомнения – второе; но и оно не вполне разрешает многие запутанные пункты Феодоритовой истории. Вообще личность Феодорита, весьма выдающаяся личность эпохи бурной и смутной,– и подвергавшаяся многим несправедливым нареканиям и от ближайших потомков, и от позднейших писателей,– и доселе, можно сказать, требует безпристрастного исторического оправдания и разъяснения.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Ivan...

123 Кирилл Иерусалимск. «Catech. V, n. 3. Curs. Complet. Patrolog. Ser. Grace. Tom. XXXIII, col. 457. Ср. Твор. Кирилла Иерусалимск. в русск. пер. M. 1855 г., 51–52. 124 Августин «De calechizandis rudibus», cap. III. n. 5. Cars. Complet. Patrolog. Ser. Latin. Tom. XL. col. 313. Ср. в русск. пер. Христ., чт. 1844 г., ч. III, стр. 9–10. 125 Кирилл Иерусалимск. «Praefal» n. 11, Curs. Complet. Patrolog. Ser. Graec. Tom. XXXIII, col. 352. Твор. Кирилла Иерусалимск. в русск. пер. M. 1855 т., стр. 13. 126 Кирилл Иерусалимск. «Praefal». n. 11; Curs.. Complet. Patrolog. Ser. Graec. Tom, XXXIII col. 352. Твор. Кирилла Иерусалимск. в русск. пер. М. 1855 г., стр. 13 – 14. 128 «Concil Agatensis», can. XIII. Символ должно преподавать публично просящим в храме, во всех церквах в один день, т.е. за 8 дней до воскресения Господа». «Symbolum ctiem placuit ab omnibus ecclesiis una die, id est, ante octo dies Dominicae resurrectionis publice in ecclesia competentibus trade». Curs. Complet. Patrolog, Ser. Latin prim. Tom. LXXXIV, col. 265. Bruns… «Canones Apostol. Et Concill., pars. II. Berol. 1839 г., pag. 149. 129 Isidor Hispaleus: «De eccles. officiis». Lib. 1, cap. XXVIII, 2. Hoc autem die (h. e. dies Palmorum) Symbolum competentibus traditur, propter continenten dominicae paschae solemnitatem»... Curs. Complet. Potrolog. Ser. Latin, Tom. LXXXIII, col 763. 130 «Concil Bracarcus. II (572 г.), can. I, «Placuit omnibus episcopis..., et modis omnibus praecipore, ut sicut antiqui cacones jubent, ante viginti dies haptismi... catechumeni symbolum, quod est, «Credo in Deum patrem omnipolentem», Specialiter docentur. Curs. Complet. Palrolog. Ser. Latin prim. Tom. LXXXIV. col. 571, «Bruns. Cann. Apostol., et Concil., pars. II, Berol 1830 г., pag. 39. 131 Видно из древнего римского чина оглашения. См. Martene. «De antiquis Eccles. rilibus». Lib. l, cap, 84. Art. XI, pag 84. 132 Августин. «Serm. LVIII». Cap. 1. Curs. Complet. Palrolog. Ser. Latin: Tom. XXXVIII, col. 393. 135 Иероним. «Lib, contra Ioan. Hicresolim»., cap. XXVIII. Curs. Complet. Palrolog. Ser, Latin. XXIII, 380.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

964 Златоуст . Homil. XXV in. Ioan. III, 5. Curs. Compl. Patrol, Ser. Graec. Tom. LIX. col. 152; в русск. пер. «Бес. на Ев. Иоанна» ч. 1. СПб. 1834, стр 304 – 305. 966 Иероним. Comment, in Ephes. Lib. II, cap. IV, n. 5–6; Curs. Compl. Patrol. Ser. Lat Tom, XXVI, col. 496. 968 Кирилл Иерусал. " Сатесн mystagog II, n II». Curs. Compl. Patrolog. Ser. Graec. Tom. XXXIII, col. 1077–1080. Ср. «Твор. Кирилла Иеруслим.» в рус. пер. стр. 359–360. 969 Златоуст . «Homil. in Colos. VI.», n. IV.: Curs. Compl Patrol. Ser. Graec. Tom. LXII, col. 342; в рус. пер. СПб. 1854 стр. 100. 971 Григорий Двоеслов . «Episl ad Leandrum» Curs. Compl. Patrol. Ser. Lat. Tom. LXXXIV, col. 334. De trina mersione baptismatis.., nil respondí verius potest, quam ipsi sensistis. Nos autem, quod tertio mergimus, triduanae sepulturae sacramenta signamus, ut dum tertio ab aquis infans educitur, resurrectio triduani temporis exprimitnr». 973 Иоанн Дамаскин. «Expositio fidei ortodoxae». Curs. Cumpl. Palrolog. Ser. Graec. Tom. XLIV, col. 1120; в рус. пер. «Точн. излож. прав. веры М. 1855, стр. 235. 975 Garrucci . Storia dell» arte Christiana; Фрикен , «Римск. катакомбы» часть. II, М. 1877, стр. 243. 976 Concil. Coel, can. II. Sciant etiam presbyteri, quando sanctum baptismum ministrant, ut non affundant aquam super capita infantium, sed semper mergantur in lavacro, sicut exempluin praesbuit per semel ipsum Dei Filius omni credenti quando esset ter mersus in undis Iordani. Hardnin . «Acta concil,». Tom. IV, Par. 1714, col. 1224. 977 Св. Григорий Двоеслов , «Episl. ad episc. Leandr.» Curs. C ompl. Patrol. Ser. Lat. Tom. LXXXIV, col 834. Qaod si qui. forte etiam pro summa Trinitatis veneratione aestimet fere, neque ad hoc aliquid obsistit, baptizandum semel in aqus mergere, quia dum in tribus subsistentiis una substatia est reprehensibile esse nullate nus potest infantem in baptismate velter ver semel mergere, quando et in tribus mersionibus personarum trintias, et in uno potest divinitatis singularitas designari. Sed si nune hucusquae infans in baptismate tertio mergebatur, fiendum apud vos esse non censeo, ne dum mersiones nimerant, divinitatem dividant, dumque quod faciebant faciunt mo rem vestrum se vicisse glorientur.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

1702 Амвросий. Comment. in Ephes. Vers. 11 и 12. Curs. Compl. Patrol. Ser. Lat. Tom. XVII, col. 388. 1705 Тертуллиан. «De baptismo», cap. XIX. Curs. Compl. Patrolog. Ser. Lat. Tom. I, col 1222, в русск. пер. Карнеева, ч.II, СПб. 1847 г. стр. 27. Под днем Пятидесятницы, как думает Бингам, в данном свидетельстве разумеется не только один день Пятидесятницы, но и все время между Пасхой и Пятидесятницей, потому что дни между этими торжественными праздниками христианской церкви считались во время тертуллиана праздничными. Тертуллиан. De idololatr. cap. XIV. Curs. Compl. Patrolog. Ser. Lat. Tom. I, col. 683. Русск. пер. Карнеева. Ч. I, стр. 136, Бингам. «Antiquit. Eccles» Tom. IV, Lib. XI, cap. VI. Ed. 1755, p. 250. 1706 Siricius Papa «Eumerio Tarraconens epist. 1» (ap. Gratian Disl. IV, с, XII. Non ratione auctorilatis alicujus, sed solo temeritate praesumitur, ut passim ас libere Natalitiis Christi sen Apparilione, пес non et Aposlolorum, seu martyrum feslivitatibus, innumerae, ut asseris, plebes baptismi mysterium consequantur, quum hoc sibi privilegium et apud nos, et apud omnes ecclesias dominicum speciahter Pascha defendat cum suo Pentecoste. Curs. Compl. Patrolog. Ser Lat. Tom. CXXXVII, col. 1795–1796. 1707 Лев Великий. «Epise. XVI ad Episcop. per Siciliam», cap. 1. Curs. Compl. Patrol. Tom LXXXIV, col. 758. 1708 Геласий. «Epist. IX Episcop. per; Luraniam.» cap. VII. Baplizandi sibi quisquam passim quocumque tempore nullum credit inesse fiduciam, praeter paschale festum. et praeter Pentecostes venerabile sacramentum ex cerlo duntaxat gravissimi longuoris in cursu in quo verendum est ne morbi crescente periculo sine remidio salutari tartossis aegrotans exitio praeventus abscedat. Curs. Compl. Patr. Ser. Lat. Tom. LXXXIV, col. 802. 1710 Иероним. «Comment. in Zachar»., cap.: XIV, v. 8: Aquas viventes multi ad baptismum referunt, quae. in vere et. in aestate, hoc est in Pascha et Pentecoste siticutibus largiendae sunt, Curs. Compl Patrolog. Ser, Lat. Tom. XXV, col. 1528. Тоже видно из его книги против Иоанна Иерусалимского, где он говорит, что около пятидесятницы 40 человек разного возраста и пола крестились в Вифлееме, а другие кающиеся, пришедшие креститься в день Пасхи, отринуты были епископом.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010