Flowers of Galilee (in English), illustrated by Suleiman Mansour, Dandelion 2004, ISBN 1-893302-78-4; L’autre Visage d’Israël, (Another Face of Israel, in French, trans. Marcel Charbonnier) éditions Al Qalam, Paris 2004, ISBN 2-909469-43-3 Сосна и Олива , второе исправленное издание , изд -во «Ультракультура », Москва 2004 (Pine and Olive, in Russian) 2d edition Ultracultura, Moscow 2004 ISBN 5-98042-039-8 La lluvia verde de Yassouf (Green Rain of Yassouf, in Spanish, tr. Maria Poumier, Manuel Talens, German Leyens), ed. Ojeda, Barcelona 2004 ISBN 84-932851-7-X Rasszista Allam? (Racist State, in Hungarian) Kairosz, Budapest 2004 ISBN 963-9484-90-3. Galilee Flowers (in English) BookSurge US 2005 ISBN 978-1-4196-1351-7 or ISBN 1-4196-1351-0 Blumen aus Galiläa, (Galilee Flowers, in German), Promedia, Wien 2005, ISBN 3-85371-231-2 Pardes, (in English) BookSurge 2005 ISBN 2-909469-44-1, ISBN 978-1-4196-0601-4 Pardes, (in French, tr. Marcel Charbonnier) éditions Al Qalam, 2005, ISBN 2-909469-44-1 Pardes (in Spanish, tr. Maria Poumier) Ediciones Ojeda, 2005 ISBN 84-86041-57-0 Pardes (in Arabic, tr. Zakaria b. Yahia) in digital form on the site. 2005 Pardes (in Polish, tr. Roman ukasiak) — in digital form on the site. 2005 Our Lady of Sorrows, BookSurge 2005 ISBN 1-4196-0835-5 Notre-Dame des Douleurs, (Our Lady of Sorrows in French) BookSurge 2006 ISBN 1-4196-3623-5 El Espíritu De Santiago, (Spirit of St James, in Spanish, tr. Maria Poumier) Ediciones Ojeda 2006 Проклятие избранного народа , изд -во «Алгоритм », Москва 2006 (The Curse of Chosen People, in Russian) Algoritm, Moscow 2006 ISBN 5-9265-0259-4 Galilee Flowers (in English, UK edition) Four O’Clock Press 2007 ISBN 978-1-906146-43-6 Azhar al-Jalil, (in Arabic, Galilee Flowers) Dar Kanaan, Damascus 2007 Господари на словото (Masters of Discourse, in Bulgarian, tr. Blagovesta Donceva) Multiprint, Sofia 2007 ISBN 978-954-362-026-5 Cabbala of Power, Four O’Clock Press UK 2007, ISBN 978-1-906146-58-0 Cabbala of Power, BookSurge US 2008

http://radonezh.ru/authors/israel-shamir

9:3. Тактика обмана. Хотя в древней ближневосточной литературе не встречаются примеры точно такого же рода, случаи нечестного поведения и обмана в процессе заключения международных договоров были довольно частым явлением. 9:7. Евеи. Евеев часто путают с хорреями, а тех и других вместе отождествляют с хурритами. Хурриты – индоевропейские племена, которые, объединившись, создали царство Митанни, просуществовавшее примерно с 1500-го до 1350 г. до н. э. (см. коммент. к 9:1). Часть переписки хурритов Митанни с египтянами сохранилась в амарнском архиве. Хурриты составляли основное население Хеттского царства и города-государства Нузи. В египетских документах этого периода Ханаан часто обозначается как «земля Хуру». 9:10. Сигон и Ог. Историческая информация о Сигоне и Ore нигде, кроме Библии, не встречается. Это были аморрейские цари, потерпевшие поражение от израильтян в Трансиордании. См. коммент. к Чис. 21:21–35 . 9:10. Астароф. Астароф назван здесь столицей Васана. Он часто упоминается в египетских текстах этого периода, в амарнских письмах и в поздних ассирийских текстах. Некоторые исследователи считают, что Астароф встречается в угаритских текстах как город, в котором правит бог Эл. В наши дни он известен как Телль-Аштара, расположенный на реке Ярмук в 25 милях к востоку от моря Галилейского. 9:14. Вопрошание Господа. Вопрошание Господа осуществлялось посредством оракулов, для чего в Израиле обычно использовался такой механизм, как урим и туммим. См. коммент. к 7:14–18. 9:17. Города Гаваона. Два из трех городов Гаваона можно идентифицировать с некоторой долей уверенности. Кефира – это современный Khirbet el-Kefireh, в 5 милях к югу от Гаваона. Кириаф-Иарим, в нескольких милях от Кефиры, – Tell el-Azhar. Беероф обычно локализуют к северу от Кефиры, в районе Вефиля и Гая, в el-Bireh или Nebi Samwil. 9:18. Обязывающая природа клятв. В культурах, наделявших богов могуществом и способностью активно вмешиваться в жизнь, клятвам придавали очень большое значение. Обеты не исключали возможности послабления ( Лев. 27 ; Чис. 30 ), но неисполнение клятв ставило тех, кто их приносил, под угрозу божественного возмездия. Если человек не держал слово, значит, имя бога, которого он призывал, было для него пустым звуком. Хеттский царь Мурсили (XIV в. до н. э.) истолковывал войну и чуму как следствие нарушения договоров, скрепленных клятвами. Правота Иисуса Навина, считавшего эту клятву священной, подтвердилась во 2Цар. 21 , где нарушение такой же клятвы привело к ужасным последствиям.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/biblejs...

43 Другая часть богословов, тем не менее, говорит о возможности отмены некоторых аятов Сунной, исходя из ревелятивной эквивалентности этих двух источников в исламе. 46 Генри А. Веклер. Герменевтика. Принципы и процесс толкования Библии. Бейкер Бук Хаус, мг. перевод, 1995 год. См. Глава 3. Историко-культурный и контекстуальный анализ. 48 См. Безопасность: теория, парадигма, концепция, культура. Словарь-справочник/Автор-сост. профессор В.Ф. Пилипенко. Изд. 2-е, доп. и перераб. – М.: ПЕР СЭ-Пресс, 2005. Статья «толерантность». 49 См. Энциклопедический словарь медицинских терминов: В 3-х томах./Гл. ред. Б. В. Петровский. – М.: Советская энциклопедия, Т. 3, 1984 61 Конечно же, возникновение данного явления неслучайно, и обусловлено, прежде всего, текстами Корана (7:157) и Сунны (Musnad Ahmad, 22874). 63 Начало 18-й главы гласит: «Священникам левитам, всему колену Левиину, не будет части и удела с Израилем: они должны питаться жертвами Господа и Его частью; удела же не будет ему между братьями его: Сам Господь удел его, как говорил Он ему». ( Втор. 18: 1–2 ). Как видно, речь идет исключительно о коленах Израилевых. 66 Manh al-roud al azhar fi sharh kitab al-fikh al-akbar . Dar al-bashair al-islamiya. Beyrut, 1998, p. 91 78 См. Новый Завет на греческом языке с подстрочным переводом на русский язык. М., 2002. А также: Novum testamentum graece. Deutsche biblegesellschaft, Stuttgart 1898. George Ricker Berry, The Interlinear literal Translation of the Greek New Testament. 1897; J.D. Douglas, The New Greek-English Interlinear New Testament. Wheaton, Illinois: Tyndale House Publishers, 1990; Alfred Marshall, The Interlinear Greek-English New Testament: the Nestle Greek Text with a literal English Translation. London: Samuel Bagster and Sons, 1958 81 Примечательно, что при правительственных и образовательных структурах исламских государств существуют комитеты по изысканию «научных чудес» в тексте Корана. Примером может послужить подобный комитет при Аль-Азхаре (Египет), или же основанный при саудовском Университете Абд Аль-Азиза Всемирный комитет, главой которого является доктор Абдулла б. Абд Аль-Азиз Аль-Муслих.

http://azbyka.ru/otechnik/religiovedenie...

К. Скурат . Патрология (I-V вв.). М., 2006 Кулаковский Ю.А. История Византии. – Алетейя, 1996 Кун Н.А. Мифы и легенды Древней Греции.-М.: АСТ, 2006 Кураев, протодиакон. Вызов экуменизма. М., 2003 Логика научного исследования. Под ред. П.В. Копнина. М., 1965 2 Коран. Перевод смыслов А.Э.Кулиева. Умма, 2007; Коран (перевод смыслов). Пер. М.Османова. Диля, 2010: Коран. Пер. И. Крачковского. Феникс, 2010. 8 Manh al-roud al azhar fi sharh kitab al-fikh al-akbar . Dar al-bashair al-islamiya. Beyrut, 1998, p. 91 12 Musnad Ahmad. Dar ihyá at-turath al-arabi. 1993, 387, Kashf al-astar aan zawáid al-bazar. Múassasat ar-risala, 1979, 134, Al-Jamia lishuab Al-Iyman. Maktabat ar-rushd, 2003. 77 Заметим, что данная позиция является преобладающей в современном исламском богословии. Вместе с тем, существуют версии об искажении смысла текста через неверное толкование, сокрытие тех или иных отрывков и т.д. Однако они видятся несостоятельными ввиду фактического противоречия коранического повествования библейскому во многих местах. 13 Имеется ввиду отрывок P 52 (т.н. «Папирус Райленда») идентифицированный как Ин.18:31 – 33, 37 – 38 , найденный в Египте в ХХ веке. См. Еп. Михаил (Чуб), Памятники древнехрист. письменности, ЖМП, 1955, 12; иностр. библиогр. см. в кн.: Salmon V., The Fourth Gospel. A History of the Textual Tradition, Collegeville (Minn.), 1976 18 По Самаркандскому кодексу см.: Martin Lings and Yasin Hamid Safadi, The Qur’an, 1976, pp. 12–13, 1; По кодексу Саны см.: Ein früher Koranpalimpsest aus San " á (DAM 01 –27.1). Teil III: Ein nicht-»utmanischer Koran» in: Markus Groß/Karl-Heinz Ohlig (Hg.), Die Entstehung einer Weltreligion I. Von der koranischen Bewegung zum Frühislam, INARAH Schriften zur frühen Islamgeschichte und zum Koran, Band 5, Berlin/Tübingen 2010 19 Brother Mark, A Perfect Qur’an, 1999, p. 67. См. также: Шебунин А. Куфический Коран Спб. Публичной библиотеки. – Записки Восточного отделения имп. Русского археолог, общества. Вып. 1–4. Спб., 1892 20 Kitab al-masahif li Ibn Abi Daud. Bitahakik Muhammad ibn Abduh. Dar al faruq lilnashr, 2002. 65: «Дошло до нас, что было ниспослано много [текста] Корана, и были убиты знающие его в День Ямамы, которые знали его; и не знал его после них никто, и не был он записан».

http://azbyka.ru/otechnik/religiovedenie...

Egyptians flock to funeral of much-loved Pope Shenouda III/Православие.Ru Egyptians flock to funeral of much-loved Pope Shenouda III Cairo, 21 march 2012 Egyptian soldiers carry the coffin of Pope Shenouda III, the head of Egypt " s Coptic Orthodox Church, during his funeral in the Abassiya Cathedral in Cairo March 20, 2012. Hundreds of thousands of Egyptians gathered Tuesday morning at St Mark " s Cathedral, in Abbassiya, Cairo for the funeral of much-loved leader of the Coptic Orthodox Church, Pope Shenouda III, who passed away Saturday. Mourners attempted to enter the cathedral grounds as prayers started at 10am, to pay their respects to the spiritual leader whose body lay in an open casket. However, many were prevented from entering the cathedral grounds, which have been shut since the early hours of Tuesday morning following an announcement by the heads of the Coptic Church that the funeral would be invite-only. Thousands of key politicians, national and international religious leaders and public figures attended. Members of the ruling Supreme Council of the Armed Forces (SCAF) were present together with Prime Minister Kamal El-Ganzouri and his predecessor Essam Sharaf. Parliamentary figures such as the People " s Assembly speaker Mohamed Saad El-Katatni attended, together with Islamic scholars from Al-Azhar and Islamic preacher Amr Khaled. Presidential hopefuls Amr Moussa, Ahmed Shafiq (a former prime minister), Khalid Ali, Abdel-Monem Abul-Foutoh and Judge Hisham El-Bastawisi were also in the congregation. International figures around the world who did not attend the funeral offered personal messages of condolence to the community, including the Vatican, the Al-Quds Al-Sherif and President Obama. Guests, including the Patriarch of the Ethiopian Orthodox Church and the head of the Syrian Orthodox Church delegation, were invited to lead the initial prayers before Egyptian Bishop Pakhomious of Beheira, who is acting as a temporary patriarch, took over proceedings.

http://pravoslavie.ru/52355.html

Archive DECR chairman attends Climate Change Summit of Religious Leaders in Rome 4 October 2021 year 14:12 On October 4, 2021, with a blessing of His Holiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia, Metropolitan Hilarion of Volokolamsk, head of the Department for External Church Relations of the Moscow Patriarchate, attended the Summit of Religious Leaders held in anticipation of the 26th session of the UN Conference on Climate Change. The event was organized by the embassies of Great Britain and Italy to the Holy See and attended by heads and representatives of Christian Churches, world religions and diplomatic corps. The participants were addressed in particular by Pope Francis of Rome, Patriarch Bartholomew of Constantinople, Archbishop Justin Welby of Canterbury, Grand Imam of Al-Azhar University Ahmad Muhammad al-Tayyeb, acting Secretary General of the World Council of Churches Archpriest John Sauka, Italian Minister of Foreign Affairs Luigi di Majo, chairman of the 26th Session of the UN Climate Change Conference Mr. Alok Sharma. Addressing the assembly on behalf of His Holiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia, Metropolitan Hilarion stressed that in accordance of the document “The Position of the Russian Orthodox Church on Pressing Ecological Problems”, which was adopted by the 2013 Bishops’ Council, the Russian Church “believes it to be her duty to promote the strengthening in people belonging to different social, ethno-cultural and professional communities the feeling of common responsibility for the preservation of God’s creation and to support their efforts in this area”. According to the hierarch, the present ecological situation is caused by the wish of some to make a prophet out of others, as well as unjust enrichment. The DECR chairman called upon the religious leaders to assume common responsibility for the present and future of humanity by working for the preservation of the globe and prevention of a global ecological disaster. DECR Communication Service /Patriarchia.ru Календарь ← 7 December 2023 year

http://patriarchia.ru/en/db/text/5850414...

Муфтий Равиль Гайнутдин. «Он назвал вас мусульманами» Муфтий Равиль Гайнутдин. Страницы истории Московской Соборной мечети. Муфтий Равиль Гайнутдин. Федерация – это ее народы, исповедующие разные религии. Муфтий Равиль Гайнутдин. Обращение по случаю Ид – Аль – Адха (праздника жертвоприношения) апрель 1995г. Муфтий Равиль Гайнутдин. Обращение на торжественном богослужении в Московской Соборной мечети, посвященном окончанию мусульманского поста – благословенного месяца. Мухаметов. Мусульмане говорят о сексуальной этике и семейных отношениях. http://al – hayat.ru/index/0 – 5 Мухаммад Исма " ыль Аль – Макдим. Воспитание ребенка в исламе. file://localhost/I:/ps/wd_ 1_5.html Мухаммад Салим аль – Ава, генеральный секретарь Международного союза мусульманских ученых. Должны ли сегодня немусульмане выплачивать джизию? httр://www.islam.ru/ Мухаммад Умара. Постоянство и универсальность шариата. httр://www.islamnews.ru/ Мухтасар Ильмихал. АбуТимур Мухаммад Юсуфогьлу Кок – Козлю. Брак по шариату (никяах; завадж) Мухаммад Магомедов. Источник шариатских решений (Хадисы. Методы сбора. Наука о хадисах) httр://www.assalam.ru/ Мухаммад Ар – Раввас Аль – Кальаджи. Несколько строк из фикха шейх – уль – Ислама ибн Таймийи. httр://hunafa1.wordpress.соm/ Надиршах Мугадович Хачилаев – депутат Государственной думы, председатель Союза Мусульман России. Реформаторство необходимо! Не все, кто называет себя «наследниками» тариката, являются таковыми. Наказание в исламе www.al – azhar.ru/Из книги «Отпор Ислама попыткам его дискредитации» под редакцией проф.Махмуда Хамди Закзука и проф Али Джума Мухаммада. Натана Дж. Делонг – Ба. Реформы Мухаммада Ибн Абд аль – Ваххаба и всемирный джихад. Некоторая аналитика на тему «станет ли Россия исламской?» httр://аmina.соm/kamina/index.рhр Николай Иванов . Протоиерей. И сказал Бог... Толкование первых глав книги Бытия. Христианская жизнь. Клин. 2005г. Низам. Кавказский узел. httр://www.kavkaz – uzel.ru/ Нимех Исмаил Навваб. Хадж – путешествие всей жизни. Обряды Авраама. http://www.islamreligion.com/ru/

http://azbyka.ru/otechnik/religiovedenie...

Accept The site uses cookies to help show you the most up-to-date information. By continuing to use the site, you consent to the use of your Metadata and cookies. Cookie policy DECR Chairman meets with the Grand Imam of Al-Azhar University and the General Secretary of the Muslim Council of Elders DECR Communication Service, 16.09.2022.  On September 15, Metropolitan Anthony of Volokolamsk, Chairman of the Department for External Church Relations of the Moscow Patriarchate, met with General Secretary of the Muslim Council of Elders Mohamed Abdelsalam. In the course of a prolonged conversation, they exchanged opinions on the Christian-Muslim dialogue. Mohamed Abdelsalam recounted his contribution to the development of Muslim-Catholic dialogue and participation in drafting the Document on Human Fraternity adopted in 2019. Metropolitan Anthony was invited to visit Al-Azhar University in Egypt and the headquarters of the Muslim Council of Elders in UAE. M. Abdelsalam stressed that his organization cherished the good relations established between the Russian Orthodox Church and Muslim communities, noting that he hoped for closer cooperation between his organization and the Russian Orthodox Church in promoting peace, tolerance and interfaith dialogue. M. Abdelsalam cited initiatives for dialogue between Christianity and Islam, among them youth interreligious projects. Metropolitan Anthony, in his turn, familiarized M. Abdelsalam with the work of the Interreligious Council in Russia and informed him about relationships between the Moscow Patriarchate and Christians communities in Africa. On the same day, Metropolitan Anthony met with Grand Imam of Al-Azhar University Sheikh Ahmed El Tayeb, who also came to Kazakhstan for the Congress of Leaders of the World and Traditional Religions. Metropolitan Anthony conveyed to the sheikh a greeting from His Holiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia, mentioning the talk that took place on April 12, 2010 in Cairo, when the Primate of the Russian Orthodox Church visited Al-Azhar to meet with Sheikh Ahmed El Tayeb.

http://mospat.ru/en/news/89648/

Egypt’s Al-Azhar University to Hold Peace Conference With Pope to ‘Eliminate Conflict, Hate’ Source: The Christian Post Al Azhar mosque in the old city of Cairo December 2, 2011. The grand imam of the Egyptian Muslim institution al-Azhar is holding a World Conference on Peace in Cairo, in which Pope Francis, Orthodox Ecumenical Patriarch Bartholomew and Coptic Pope Tawadros II will also take part “to eliminate the causes of conflict, violence and hate.” The objective of the conference, to be held Thursday and Friday, is to address “a message to the whole world” to “call for peace between religious leaders, between societies and between all the countries of the world,” the office of grand imam of al-Azhar, Sheikh Ahmed Mohamed al-Tayeb, says, according to La Croix . Pope Francis is scheduled to give a speech Friday after the grand imam, immediately following his arrival in the Egyptian capital and a “courtesy visit” to President al-Sissi. Francis is also scheduled to meet Pope Tawadros after the conference. The Egyptian Islamic seminary has observed that “human society is currently experiencing overwhelming crises threatening our existence and destroying the essence of human life” and the “bloody, armed conflicts” that have resulted “contradict sublime religious values and humanitarian ideals.” “Considering the expansion of the circle of wars and violence and the rise in terrorism and sectarianism, the voice of reason calls us to do our best to eliminate the causes of suffering and to seek the means of cooperation rather than seeking conflicts …,” the seminary states. Two Coptic churches in Egypt (St. Mark’s Cathedral, the seat of the Coptic pope, and a church in Tanta) were bombed on Palm Sunday, leaving at least 45 people dead and more than 100 injured. Pope Tawadros was leading the mass in Alexandria when the blast occurred. Coptic Christians account for about 10 percent of Egypt’s population of 82 million. The Islamic State, also known as IS, ISIS, ISIL or Daesh, recently released a video threatening Christians in the country. IS is also believed to be behind the bombing of a chapel adjoining Cairo’s St. Mark’s Cathedral in December. At least 28 people were killed.

http://pravmir.com/egypt-hold-peace-conf...

In Constitution Debate, Al-Azhar Gets High Praise from Church Leaders Coptic Orthodox Church representatives serving on the Constituent Assembly have welcomed a proposal that would enshrine Islam as the state religion but also protect the right of Christians and Jews to follow their religious codes. Photo by Mohamed Maarouf Article 2 of the new constitution would be much like that of the 1971 Constitution, stating that “Islam is the religion of the state, and Arabic is its official language, and the principles of Islamic Sharia are the main source for legislation.” But the assembly tasked with drafting the new charter is considering adding a line that reads, “Christians and Jews shall resort to legislation derived from their own religions.” Edward Ghaleb, secretary of the secular Millet Council that runs the Orthodox Church’s administrative affairs and member of the Constituent Assembly, praised the role Al-Azhar played in drafting an article acceptable to all parties. Evangelical leader Safwat al-Bayady expressed hope that the proposal would be accepted by the required majority in the assembly. Yohanna Qaltah of the Catholic Church said it had earlier called for applying the proposed form of the article and that various Christian leaders support Al-Azhar’s draft. The line protecting the religious laws of Christians and Jews would resolve many problems facing these communities, he said without giving specifics. Hardline Islamists have advocated a stronger wording that would make “the commandments of Islamic Sharia” the basis for legislation, rather than “the principles of Islamic Sharia,” prompting much debate within the assembly. Coptic groups welcomed Al-Azhar’s more moderate version. But Haytham Kameel, a Copts without Restrictions leader, said the movement is waiting for the resolution of legal challenges to the Constituent Assembly. “Despite welcoming the current form of the article, we still await the review of the lawsuits filed against formation of the Constituent Assembly … court rulings should be respected and fulfilled by all the authorities and individuals.”

http://pravmir.com/in-constitution-debat...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009