S. 37–51; Jasper D., Fuhrmann H. Papal Letters in the Early Middle Ages. Washington, 2001. P. 41–58; Hoskin M. Prolegomena to a Critical Edition of the Letters of Pope Leo the Great. A Study of the Manuscripts. PhD Thesis. The University of Edinburgh, 2015. P. 5–41. 14 Leonis ep. 6. Col. 619: Singulis autem metropolitanis sicut potestas ista comittitur, ut in suis provinciis jus habeant ordinandi.... Ср. также описание Львом прерогатив арелатского митрополита: Unde factum est ut non solum provinciae Viennensis ordinationem, sed etiam trium provinciarum... Arelatensis Ecclesiae sacerdos ad sollicitudinem semper suam curamque revocarit. Cui id etiam honoris dignitatisque collatum est, ut non tantum has provincias potestate propria gubernaret, verum etiam omnes Gallias sibi apostolicae sedis vice mandatas, sub omni ecclesiastica regula contineret (Leonis ep. 65. Col. 882–883). 15 Rufinus Aquileiensis. Historia ecclesiastica. Lib. I. Cap. VI//PL. T. 21. Col. 473: Et ut apud Alexandriam et in urbe Roma vetusta consuetudo servetur, quia vel [ille] Aegypti, vel hic suburbicariarum ecclesiarum sollicitudinem gerat. 16 См. о нем: Cantarelli L. Le regioni suburbicarie e una polemica del secolo XVII//Idem. Studi Romani e Bizantini. Roma, 1915. P. 245–260; Shalev Z. Sacred Words and Worlds Geography, Religion, and Scholarship, 1550–1700. Leiden; Boston, 2012. P. 215–229. 17 См.: Notitia dignitatum/Ed. O. Seeck. Berolini, 1876. P. 163–164. Ср.: Jalland T. The Life and Times... P. 86–95; Chastagnol A. Le prefecture urbaine à Rome sous le Bas-Empire. P., 1960. P. 21–42; Wessel S. Leo the Great... P. 17–19; Dunn G.D. The Development of Rome as Metropolitan of Suburbicarian Italy: Innocent I’s Letter To the Bruttians//Augustinianum. 2011. Vol. 51. P. 161–190 (здесь: Р. 164–166). 19 Впервые некоторая информация об отношениях римского понтифика с субурбикарными епископами появлятся применительно к понтификату Иннокентия I (401–417): Dunn G.D. The Development of Rome... P. 163. 20 Leonis ep. 4. Col. 614: Hoc itaque admonitio nostra denuntiat, quod si quis fratrum contra haec constituta venire tentaverit et prohibita fuerit ausus admittere, a suo se noverit officio submovendum, nec communionis nostrae futurum esse consortem, qui socius esse noluit disciplinae. Ne quid vero sit quod praetermissum a nobis forte credatur, omnia decretalia constituta, tam beatae recordationis Innocentii, quam omnium decessorum nostrorum, quae de ecclesiasticis ordinibus et canonum promulgata sunt disciplinis, ita a vestra dilectione custodiri debere mandamus, ut si quis in illa commiserit, veniam sibi deinceps noverit negari.

http://azbyka.ru/otechnik/Lev_Velikij/vl...

Если в первом случае благодаря близости содержания возможно случайное совпадение в последовательности, то во втором случае (Avell. 103–104 ­­ Berol. 45–46) ввиду их хронологической и смысловой разнородности случайность в последовательности абсолютно исключается. Это еще раз подтверждает, что оба „Сборника” использовали какой-то общий для них источник 81 . б) Приписка к (libelli александрийских апокрисиариев) – „Смиренный Дионисий в Риме перевел с греческого” 82 весьма важна для определения состава всего „сборника”. Гюнтер 83 на основании розысканий де Росси 84 предполагает, что латинский перевод подложных писем к Петру Гнафею сделан также Дионисием Малым. На основании этого Гюнтер высказывает предположение, что и весь неизвестный нам „Сборник X”, послуживший общим источником для редактора „Авелланы” и Берлинского кодекса 79, составлен, возможно, тоже Дионисием Малым (около 534 г.) 85 . Эта гипотеза Гюнтера имеет гораздо большее значение, чем предполагал он сам, для суждения о редакторе и составителе „Авелланы”. 8-я (и последняя) группа документов „Авелланы” – это письма, послания и инструкции папы Гормисды (514–523 гг.) и адресованные к нему документы, начиная с 514 по 521 г. Переписка эта состоит из 139 документов на 249 страницах (стр. 495–743) и занимает собой весь второй том издания Гюнтера (больше половины всей „Авелланы”). В основном (за исключением незначительного числа) все эти документы сохранились до нашего времени только в „Авеллане” и нигде больше, и в этом, как мы уже говорили, ее значение, как незаменимого для данной эпохи исторического источника. Все документы этой группы имеют прямое отношение к „Акакианской схизме” и взаимоотношению Востока и Запада после церковного разрыва между Римом и Константинополем (переговоры Гормисды и имп. Анастасия, окончившиеся неудачно, халкидонская реакция при Юстине I, переговоры с папой, восстановление общения и ликвидация „схизмы”). Эта группа документов носит на себе все признаки того, что редактор ее заимствовал свой материал прямо и непосредственно из архива папской канцелярии (scrinia sedis apostolicae).

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Лит.: Lüders W. Capella: Die Hofkapelle der Karolinger bis zur Mitte des 9. Jh.: Capellae auf Königs- und Privatgut//Archiv für Urkundenforschung. Lpz.; B., 1909. Bd. 2. S. 1-100; Villien A., Leclerq H. Chapelain//DACL. T. 3. Pt. 1. Col. 390-399; Cerchiari E. Capellani Papae et Apostolicae Sedis auditores causarum sacri palatii apostolici seu Sacra Romana Rota ab origine ad diem usque 20 sept. 1870. R., 1919-1921. 4 t.; Aebischer P. Esquisse du processus de dissémination de Capella en Italie//Archivum Latinitis Medii Aevi. Gen., 1929/1930. T. 5. P. 7-44; Klewitz H. W. Königtum, Hofkapelle und Domkapitel im 10. und 11. Jh.//Archiv für Urkundenforschung. 1939. Bd. 16. S. 102-156; Elze R. Die päpstliche Kapelle im 12. und 13. Jh.//ZSRG.K. 1950. Bd. 36. S. 145-204; Guillemain B. Les chapelains d " honneur des papes d " Avignon//Mélanges d " archéologie et d " histoire. P., 1952. T. 64. P. 217-238; Fleckenstein J. Die Hofkapelle der deutschen Könige. Stuttg., 1959-1966. 2 Bde; Wood-Legh K. L. Perpetual Chantries in Britain. Camb., 1965; Bériou N. Les chapellenies dans la province ecclésiastique de Reims//Revue d " histoire de l " Église de France. P., 1971. Vol. 57. P. 227-240; Schimmelpfennig B. Die Organisation der päpstlichen Kapelle in Avignon//QFIAB. 1971. Bd. 50. S. 80-111; Taylor G. C. The Sea Chaplains: A History of the Chaplains of the Royal Navy. Oxf., 1978; Haider S. Zu den Anfängen der päpstlichen Kapelle//MIÖG. 1979. Bd. 87. S. 38-70; Holst L. E. Hospital Ministry: The Role of the Chaplain Today/Ed. L. E. Holst. N. Y., 1985; Tomasello A. Ritual, Tradition, and Polyphony at the Court of Rome//J. of Musicology. St. Joseph (Mich.), 1985/1986. Vol. 4. N 4. P. 447-471; Roth A. Zur «Reform» der päpstlichen Kapelle unter dem Pontifikat Sixtus IV. (1471-1484)//Zusammenhänge, Einflüsse, Wirkungen: Kongressakten/Hrsg. J. O. Fichte, K. H. Göller. B., 1986. S. 168-195; DeRevere D. W. et al. Chaplaincy in Law Enforcement: What It Is and How To Do It. Springfield (Ill.), 1989; Avril J. En marge du clergé paroissial: Les chapelains de chapellenies (fin XIIe-XIII siècles)//Le clerc séculier au Moyen Âge. P., 1993. P. 121-133; Gibson W. A Social History of the Domestic Chaplain: 1530-1840. L., 1997; Beckford J. A., Gilliat S. Religion in Prison: Equal Rights in a Multi-Faith Society. Camb., 1998; Chaplaincy: The Church " s Sector Ministries/Ed. G. Legood. L., 1999; Colvin H. The Origin of Chantries//J. of Medieval History. 2000. Vol. 26. P. 163-173; Crouch D. The Origin of Chantries: Some Further Anglo-Norman Evidence//Ibid. 2001. Vol. 27. P. 159-180; Budd R. M. Serving Two Masters: The Development of American Military Chaplaincy, 1860-1920. Lincoln, 2002; Bachrach D. Military Chaplains and the Religion of War in Ottonian Germany, 919-1024//Religion, State and Society. Abingdon, 2011. Vol. 39. N 1. P. 13-31.

http://pravenc.ru/text/1470311.html

1387 Coll. Avel. 138 (II 565): inrationabile iudicantes illis precum adhibere bonitatem, qui rogari se nolint contumaciter respuentes. Iniuriari enim et adnullari sustinere possumus, iuberi non possumus. 1388 Mansi.8, 407. Imperator furore repletus eiecit eos (sc. legatos) et imposuit in navi periculosa cum militibus, ut niillam civitatem ingrederentur. Legati autem sedis apostolicae secretius epistolas fidei permanus monachorum et orthodoxorum exposuerunt per omnes civitates. 1389 Феофан (161, 12) корит императора за его вероломство и честит кличкой «манихействующего», которую тогда давали всем сторонникам Энотикона. 1391 Присциан славит Анастасия в таких стихах (135–139): Insidias пето diras metuitque venenum Linguae, quo multi ceciderunt crimine ficto. Perdita res populi fuerat sub tempore diro; Restituit tamen hanc domini prudentia mira, Perficiens firmum, quod cepit debile, regnum. (Никто не боится жестоких коварств и яда языка, от чего прежде гибли многие по ложному обвинению. Погибшим было дело народа в жестокое время. Его восстановил, однако, дивный разум владыки, сделавший прочным царство, которое он принял слабым). 1392 Ргосор. Car.Paneg. с. 11–12; Prise, vv. 201: Aurum non adhibes, moderantes ante solebant Quod dare, ne liceat socios evertere furtis. 1393 Иоанн видит в этом умаление достоинства этого сана. De mag. 3,49: τς παρχτητος τρπω χαμαιζλου δικαστο μναις τας διωτικς διαδικσαις σχολαζοσης. 1394 Johan. Lyd.De mag. 3, 50. Так как образование по древним традициям имело своим идеалом владение словом, то от будущих юристов требовалось заявить свое искусство в публичных речах, которые награждались щедрыми премиями. 1395 Prisc.Paneg. vv. 239–253. «Но все хвалы в твою честь, государь, превосходит разумное решение избирать верных стражей двора, чтобы через них возрастало римское могущество... Ты, великий государь, праведным своим решением избираешь своими помощниками людей, блистающих красноречием, постигших науку, потевших на поприще муз, и мудрость их укрепляет римские законы. Ты один даешь им награды, достойные их трудов, обогащая их дарами и проявляя в отношении к ним твою благосклонность».

http://azbyka.ru/otechnik/Yulian_Kulakov...

Только по сравнении с Григориевой, мысль Целестина о том, что все епископы составляют один кафолический престол, гораздо основательнее и симпатичнее, так как одновременно, по свидетельству истории, занимали ту unam sedem Григория три осужденных за еретичество епископа: Кир александрийский, Гонорий римский и Макарий антиохийский (см. определение VI всел. соб. Деян. всел. соб., VI,469. Harduini, III,1397). Всли бы, в самом деле, православие только ими охранялось, а между тем они все трое одновременно впали в ересь, то спрашивается, кто тогда был представителем православия, как не сонм всех ецискоиов, друг другу равночестных? 184. Ср. мое соч. " Кирил и Методще " и пр., стр.218. 185. Ер.93 (al.119). 186. Nihil innovetur nisi quod traditum est. Cyprian., Ep.74 [Migne, s.1., t.3, col.1.129]. 187. Ср.начало толкования этого правила. 188. Leo, Ep. cit. ad Max: Quod ab illorum regulis et constitutione discordat, apostolicae sedis numquam poterit obtinere consensum [Migne, s.1., t.54, col.1045]. 189. Мы не понимаем протестантских ученых, которые отношения Льва к константинопольскому престолу объясняют исключительно завистью; не будем ссылаться ни на Quesnel-я так как он янсенист и все его более важные труды Римом внесены в Index; не сошлемся и на Факунда (Facundus), который говорит, что Лев утвердил все постановления халкидонского собора, кроме этого правила, что объясняется, без сомнения, его завистью (P.de Магса, De concordia sacerd. et imp., col.233). Ho послушаем Пихлера: " Нельзя не признать, что в этих суждениях обнаруживается зависть к кафедре столичного епископа. Большая, может быть, самая большая часть тогдашних метрополий были возвышены в таковое достоинство, исключительно благодаря тому обстоятельству, что они были главными политическими городами провинций; следовательно, все они должны были бы иметь опять епископов, и какой возник бы беспорядок, если бы весь тогдашний иерархический строй был приведен в состояние времея Никейского собора, как это папы Лев и Геласий относительно константинопольского епископа прямо требовали? Все развитие иерархическое чрез это сделалось бы невозможным " (Uie Trennuug, II,640).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1315...

Мы ее подписываем безусловно первых из вышеприведенных слов Пихлера, однако не можем не признать основательности указанных им доводов. 984 Гергенрётер (упом. соч., I, 81—82) старается доказать, напротив, что Лев был прекрасно на этот счет осведомлен. — Тоже и халкидонские отцы, в своем послании Льву, предполагают это (см. вьшие 408 стр.). Допустивши это, необходимо было бы, действительно, допустить и зависть у Льва. Однако, мы охотнее присоединяемся к Пихлеру, который говорит: “Ответ папы Льва показывает ясно, что положение дел на востоке было мало известно Риму, и что он озабочен был главным образом сохранением собственной чести” (упом. соч., II, 636). 985 Письма эти помечены числами: 78, 79, 80, 81, а по издаяию Migne 104—107 [Migne, s. l., t. 54, col. 992—1009]. 986 Ep. 84 (al. 111) [Migne, s. 1., t. 54, col. 1019—1023]. 987 Ep.86 (al. 113) [Migne, s. 1., t. 54, col. 1024—1028]. 988 Ер. 87 et 92 (al. 114 et 119) [Migne, s. 1., t. 54, col. 1028 и 1040]. 989 Когда в IX веке римский патриарх задумал провозгласить себя caput omnium ecclesiarum Christi et princeps, то и тогда выдвинуто было политическое основание. См. Benedicti III ер. ad universos episcopos Galliarum a. 855 [Migne, s. 1., t 115, col. 693—701], или Johannis VIII ad Petrum comitem a. 878 [Migne, s. L, t. 126, col. 760—762]. 990 См.выше стр. 353 и след. 991 Кр. 80 аи. 106: Persuasioni tuae in nullo penitus sufiragatur quorumdam episcoporum aiite sexaginta (ut jactas) anoos facta conscriptio, numquamque a praedecessoribus tuis ad apostolicae sedis transmissa notitiam, cui ab initio sui caducae, dudumque collapsae sera nunc et inutilia subjicere fulcimenta voluisti [Migne, s. l. f t. 54, col. 1005, 1007]. 992 Ep. ad Johaunom Const. 25, Migne LXXII, 478 [Migne, s. L, t. 77,col. 478].-Об этом отзыве Льва о II Всел. соборе Неандер (Allg. Geschichtc der chr. Religion. 4 Aufl, III, 253.) вполне основательно замечает: “Он говорит, притом, с бросающейся в глаза критикой собора, который впоследствии повсюду в западной церкви числился среди вселенских.” И дальше: “Трудно удержаться на позиции, когда авторитет этого собора стараются спасти ссылкой на Льва, а постановления оного согласовать с позднейшими постановлениями римской церкви, так что, вопреки настоящему смыслу места, презрительный отзыв Льва относят исключительно к 28-му правилу этого собора.”

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3710...

3. Audivit universa fraternitas, quae ad natalis mei convenerat diem, qualiter bono humani generis, apostolicae sedis me praeside... Excedant licet meritum meum et extra me haec esse cognoscam, exordium tamen tui sermonis gratus accipio, quia non est tibi controversia perferenda, qui Christum Dominum nostrum bono humani generis ita ut natus est confiteris. Subsequenter Ecclesiae addis luciferum et ubique lucentem. Sed et nunc vos, immo omnes qui lucis illius signum fronte gestamus, luciferos confitemur. Sint ergo omnes fidem praedicantes Domini sacerdotes luciferi et ubique lucentes. 3. Слышит вселенское братство, собравшееся к моему дню рождения, как для блага рода человеческого под председательством моим на Апостольском Престоле...Пусть умаляют мою заслугу, ведь это внешнее, и меня не касается, однако с благодарностью принимаю начало твоей речи, потому что ты не пристрастен спорам, ибо исповедуешь для блага рода человеческого Христа Господа нашего так, как Он родился. Таким образом, ты добавляешь Церкви светоносную звезду, освещающую все своим светом. Ныне вас, как и всех, имеющих на челе знак этого света, мы признаем светоносными. И все священники Господа, проповедующие веру, светоносны и сияющи. 4. Sit et Nestorius ille lucifer de quo scriptum est: Cecidit lucifer, qui mane oriebatur (Isa. XIV, 12). Cecidit, sed superbiens cecidit, sed elisus cum ascendere disponit in coelum, et ponere super coeli sidera sedem suam, et promittit Altissimo similem se futurum. Ille ad similitudinem se aptabat Altissimi; iste in suam similitudinem vocabat Altissimum. Hominem namque natum eum tantummodo praedicabat, auferens incarnationis mysterium, et illud evacuans, immo illud impugnans, quo secundum symbolum et fides et salus nostra subsistit. Non est certandi jam tempus, hoste prostrato: transeundum nobis ad his est quae bella moverunt, importunum victoriae tempore adhuc de praeliis disputare. 4. И Несторий – тоже светоносная звезда, но та, о которой сказано: «Упала денница, восходящая утром». Упал, пал, возгордившись, низринут был, когда вздумал взойти на небо и, обещая уподобиться Всевышнему, над звездами установить престол свой. Тот готовился себя уподобить Всевышнему, этот же призывал Всевышнего уподобить себе. Ведь он проповедовал только Его человеческое рождение, не признавая таинство воплощения, и устраняя и, более того, отбрасывая то, в чем, согласно Символу, состоит наша вера и спасение. Но поверженного врага не поражают, оставим лучше то, что вызвало войну, – ведь во время победы неуместно рассуждать о сражениях.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

43  Infertur proinde, quod si Confessarius, qui Sacro Sigillo cum primis tenetur, factam sibi Confessionem Sacramentalem absque expressa licentia poenitentis malitiose revelet, ob hanc ipsius revelationem Magistratus contra poenitentem inquirere non possit; etiamsi ob non institutam inquisitionem salus reipublicæ periclitaretur. Ibid. 46  Eodem Capite V. Sed et impium est, Confessionem, quæ hac ratione fieri praecipitur, impossibilem dicere, aut carnificinam illam conscientiarum appellare. 48  Сие замечание, по недостатку казуистических книг, изъяснил я, как оно осталось в моей памяти из преподавания уроков в Главной семинарии или же из чтения означенных книг. 49  Оные исчислены у Феррария Tomo III. Excommunicato Art. II et III. У сего же автора можно читать случаи, предоставленные себе Александрийскими епископами, Tomo VI. Reservatio casuum а также Орденскими генералами и провинциалами 50  Cone. Salegunstad. de anno 1023 cap. 15. Concil. Lemovic. de anno 1034. Rechberger. Jus Ecclesiasticum Austriacum. Tomo I. § 159. ubi citantur. 52  Поборники строгой, ни в каких случаях нарушиться не могущей тайны исповеди всегда обращаются к единственной причине, что посредством всякого нарушения исповедь может сделаться для народа ненавистною. 53  Postremo sancta Synodus, omnia et singula, sub quibuscunque clausulis et verbis, quæ de morum reformatione, atque Ecclesiastica disciplina, in hoc sacro concilio statuta sunt, declarat, ita decreta fuisse, ut in his salva semper auctoritas Sedis Apostolicæ et sit, et esse intelligatur. 57  Cum aditus ad Pontificem, vel impeditus est, vel valde difficilis, episcopi juribus suis uti debent, ex mente omnium Canonistarum, cessante tum omni reservatione Pontificia. Rechberger. Juris Ecclesiastici Austriaci Tomo I. § 150. 60 (и которою правил почтенный брат наш Алоизий Уголини, последний оный епископ, – со времени когда мы оного Алоизия епископа от означенной Амориенской церкви с совета почтенных братий наших, святой Римской церкви кардиналов, апостольской властью уволили и к Форосемпрониенской церкви, тогда без пастыря находящейся, с подобного же совета и апостольской властью переместили, поручая ему вполне правление и распоряжение оной Форосемпрониенской церкви по духовной и мирской части – перемещением оного епископа Уголини лишена пастырского утешения: мы к благополучному и скорому замещению оной же Амориенской церкви и проч.)

http://azbyka.ru/otechnik/Iosif_Semashko...

Jacobus Episcopus qui supra mps (М.П). Gubernialis Secretarius Stepbanus oziski Nos Capitulum Cathedrale Luceoriense ritus Græci Catholici, nimirum, Prælati et Canonici, ad consultatioues ordinarias in Festo Emigrationis Sancti Ioannis Theologi Patroni Cathedræ nostræ die 26 Septembris, anno currente 1823 in pleno congregati sessione postridie habita, visis et lectis cum omni qua par est reverentia supra exaratis litteris Institutionis ad Canonicatum Cathedralem Luceoriensem, ad Illmo Excellmo ac Rmo Domino Exarcha Metropoliæ Episcopo Luceoriensi et Ostrogensi Jacobo Adamo Okieo Martusewicz Pastore ac Tutore nostro benignissimo, in personam Perillris Rmi Dni Iosephi Siemaszko S. Theologiæ Magistri, Assessoris Inclyti Romano Catholici Collegii 2-dæ Partitionis munus Petropoli obeimtis,emanatis,easdemque omni meliori modo ad effectum deducentes, prælaudatum Rmum Iosephum Siemaszko in dicto Canonicatu installavimus, in Confratrem recepimus, Stallum in Capitulo ac vocem competentem concessimus, in realem et actualem ejusdem Canonicatus possessionem introduximus, ac fructibus et proventibiis eundem concenientibus uti, frui, et gaudere fecimus. In quorum fidem etc.: Datt: in consessu nostro Capitulari in Residentia Episcopali Zydyczynensi Die 27 Mensis Septembris MDCCCXXIII Anno. Prælatus Archipresbyter Cathedralis Capituli Præses S-æ Theologiæ et SS. CC. Doctor Cyrillus Sierocinski mp. е) Грамота при пожаловании канонического креста, выданная митрополитом Булгаком 26 июня 1823 года за In Imperio Augustissimi et Potentissimi Imperatoris ALEXANDRI I. Totius Russiæ Autocratoris etc. etc. etc. Domini Nostri Clementissimi. Ignatius Iosaphat Buhab Divina misericordia, et S-ae Sedis Apostolicae benedictione Ecclesiarum Graeco-Unitarum per Universam Russiam Metropolitanus, Brestensis Episcopus, Monasterii S-ti Onuphrii Abbas, et Ordinis S-tae Annae 1-ae Classis Eques. Universis et singulis praesentes Litteras Nostras visuris, lecturis, legique audituris, salutem in Domino. Sanctissimus Pater felicis recordationis Pius Papa VI Supremus Christi in terra Vicarius, Universalis Ecclesiae Caput, ac B.

http://azbyka.ru/otechnik/Iosif_Semashko...

Pro quibus erroribus et aliis factis suis, ipse Michael litteris domni nostri papae Leonis admonitus resipiscere contempsit. Insuper nobis nuntiis illius, causa tantorum malorum rationabiliter reprimere volentibus, praesentiam suam et colloquium denegavit, et Ecclesias ad missam agendum interdixit, sicut et prius Latinorum Ecclesias clauserat, et eos azymatas vocans, verbis et factis ubique persecutus fuerat: In tamtum, ut in filiis suis anathematizasset sedem apostolicam, contra quam se adhuc scribit oecumenicum patriarcham. Unde nos quidem sanctae primae apostolicae sedis inauditam contumeliam et injuriam non ferentes, catholicamque fidem subrui multis modis attendentes, auctoritate sanctae et individuae Trinitatis atque apostolicae sedis, cujus legatione fungimur; et cunctorum orthodoxorum Patrum ex conciliis septem atque totius Ecclesiae catholicae anathemati, quod noster reverendissimus papa itidem Michaeli et suis sequacibus, nisi resipiscerent, denuntiavit, ita subcribimus. Michael abusivus patriarcha neophytus, et solo humano timore habitum monachorum adeptus, nunc etiam criminibus pessimis diffamatus, atque cum eo Leo Acridanus episcopus dictus et sacellarius ipsius Michaelis, Constantinus, qui Latinorum sacrificium profanis conculcavit pedibus et omnes sequaces eorum in praefatis erroribus et praesumptionibus, sint anathema Maranatha, cum Simoniacis, Vallesiis, Arianis, Donatistis, Nicolaitis, Severianis, Pneumatomachis et Manichaeis, et Nazarenis, et cum omnibus hereticis, imo cum Diabolo et angelis ejus, nisi forte resipuerint. Amen, Amen, Amen. Quicunque fidei sanctae Romanae et apostolicae sedis ejusque sacrificio pertinaciter contradixerit, sit anathema, Maranatha, nec habeatur Christianus Catholicus, sed prozymita (qui azymis in sacrifitio uti respuunt) haereticus, fiat, fiat, fiat. Приложение 3. Dictatus рарае (1075) 832 1. Quod Romana ecclesia a solo Domino sit fundata. 2. Quod solus Romanus pontifex iure dicatur universalis. 3. Quod ille solus possit deponere episcopos vel reconciliare.

http://azbyka.ru/otechnik/konfessii/kato...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010