Лист 14. В неделю третью память мироносицам. Канон поется великия субботы, глас 6-й «волною морскою». В неделю четвёртую служба о расслабленном. Лист 15. Во вторник и среду служба преполовению. Выписываем тропарь: прполовльшюс прадьник жажющюю дшю мою блговри (εσεβεας=благочестия) напои воды ко всмъ спсе въъпилъ си жажан да грдет къ мън и пить истоьниче жнвота мого Хе Бе слава теб. Затем целый лист, заключавший службу вознесения, вырезан. Лист 16. Устав об отправлении павечерницы от понедельника антипасхи до вознесения. Полагается павечерница полная, с поклонами кроме суббот и господских праздников «яже обрящеши на своих местех назнаменаны». В субботу шестой недели служба св. Отец 1-го Никейского собора. Лист 17. В субботу пентикостии служба за усопших, как и в мясопустную субботу. Тропарь пятидесятницы читается следующим образом: Блгнь си Хе Бе нашъ влий ловьц прмдры и постлавъ имъ дхъ стъ тми лови вселенню лвколюбе слава теб. В антифоне на литургии пятидесятницы из 19-го псалма читается: и олъкаоутоматы (λοκατωμ – всесожжение) твоя тучьна боуди. Лист 18. На вечерне в день пятидесятницы читаются в три приёма три молитвы коленопреклонения, но ни начала их, ни содержания не указано, сказано только, что поп чтет из олтаря на слусе (вслух) всем 1-ю молитву, всем на колену лежащем (Тур. Iren. Aug. p. 202. Mon. eccles. Gr. IV, ναγιγνσκειν ες πκοον πντων). Лист 19. В пяток тоя недели провожается праздник. Лист 19 оборот. На утрия в понедельник (после недели всех Святых) начинается пост св. апостол. После изложения вечерни в неделю всех Святых замечено, что с этой недели с вечера начинается и кланяние аче не в церкви, а в келиях, покланяния же бывают в пост св. апостол на день и на нощь 200. Лист 20. Время же часьного пения (т.е. пения часов) есть сице. Начинающю 2-му часу дне клеплют и поется 3 час, начынающюже 3-му – клеплют 6 час и 2 слава отпевше и егда начнут 3 славу, поп и диякон идета в олтарь и покланявшася у святые тряпезы шедъша поклонитася игумену и обълкся диякон проскумисает (так и в синодальном уставе: «и проскумисает диакон».

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Mansvetov...

У име Оца и Сина и Светога Духа. Данас Ко се то срео са ким? Срео се човек са Богом. То у овоме свету. Као што некада сам Апостол Тома у Господа Христа: " веровати док не метнем руке у ребра " Господ ту безазлену Свога Ученика и Свога Апостола, и му се, да би метнуо руку у ребра Спасова. И потврдио на начин оно што ми сви желимо, оно што ми сви чекамо - то победа над из мртвих.      Слично се десило и данас. Престарели мудрац и Благи Симеон, имао око двеста седамдесет година. Шта се то десило? Кад се десило сусрет, са Богом? У оно време, цар египатски наредио да се преведу на грчки И зато су седамдесет преводили одломке и делове Светог Писма. А Симеон дошао до дела Светог " Ето, затруднети и сина, и му име Емануил - с нама Бог " Он стао. Како може родити сина? Не, то да променим, да кажем: жена сина. У томе му се и нареди му: Не, не ништа из Свете Тако бити како речено: затруднети и сина, Емануила - с нама Бог, то Бога. И да би се заиста Старац уверио, му рекао: Ето, ти умрети док не видиш то у шта си сада, да видиш да заиста родила човека - Богочовека Христа. И зато Свети Симеон живео двеста седамдесет година, пун Духа Светога, побожности и вере. На дан се Дух Свети да иде у Храм и да тамо сретне Господа Исуса. То се и десило. Он срео, узео на руке Младенца, Детенце Исуса, и рекао: " Сада отпушташ у миру слугу Твога, Господе, по речи видеше очи си уготовио пред лицем свих " Какво то каква то истина открио Свети Дух Светоме Старцу? То, да родила смрти, свету. од чега, од кога? Од греха, од смрти, од од пакла. Заиста, он у том часу, Бог му дао, Дух Свети му дао, и он сагледао шта то Детенце да уради када одрасте, када постане човек, када постане Чудотворац и Проповедник. Он ево, очи виде Дух Свети изнео пред духовне очи Светога Старца све шта Господ урадио, све шта Господ учинио ради од греха, од смрти, и тиме показао пут од греха, од смрти, од То Он донео свету. И то све видео Свети Старац, и зато празник - сусрет човека и Бога, грешног човека и света Господа Христа.

http://pravoslavie.ru/68478.html

Не ли зашто се морао као слаби човек ради Ко би Га могао издржати да се као пламени ангел? Па да се могао као слаби човек ради Ко би Га могао издржати да се као пламени ангел? Па да се као Бог, необучен и завесом тела, у сили и слави – ко би Га могао сагледати и жив остати? Ко би могао глас чути и не распасти се у прашину? Не би ли се сва претворила у пару од блискога даха како силно и ублажено присуство! Како у часу срце човеково и мисли човекове! Ко могао и помислити само на неколико тренутака пре овога разговора Христа с Натанаилом, да Натанаил кроз неколико тренутака исповедити, да такозвани син и и Син и Цар И ако Натанаил можда у том тренутку под царем цара што у складу са свеопштим о ипак за почетника у Христа и Христа ово више него Натанаил Га уз то Сином чиме уздиже личност Христову високо изнад вулгарног Христа као обичног цара на престолу Давидову. Одговори Исус и рече му: што ти казах да те видех под смоквом зато више од овога. И рече му: заиста, заиста вам кажем: одселе видети небо отворено и ангеле где улазе и силазе, к сину Господ, дакле, сматра да открио Натанаилу само малу о Себи рекавши му да га видео под смоквом. видовитост на на само као зрак свеобухватне сунчане видовитости. Због чистоте душе Натанаилу и то мало било да Нечисти и лукави и гледали су како Господ лечи губаве, како вид слепим, како васкрсава мртве, па ипак нису могли поверовати. А гле Натанаила, правога како и исповеда само због мало одшкринутих врата чудеса! више од овога, му Господ. Шта видети? Небо отворено, и ангеле где узлазе и силазе к сину Господ се с овим речима Натанаилу, но ово свима, вели: заиста, заиста вам кажем. А се то неминовно испунити силан нагласак тога заиста, заиста! Од самога почетка ангели су служили с неба и на небо. Ангел се да му великог Претече Христовог. Ангел се Деви да саопшти превелику Господа. Небо се показало отворено пастирима и ангели су силазили радосну песму Бога са Ангели су силазили и узлазили да обавесте и упуте и источне звездаре. Кад Господ победио сва и Сатане у ангели су сишли и служили Му.

http://pravoslavie.ru/101583.html

Ростовскаго митрополита вотчины Ростовского ж уезду.... волости попов сын Логинко Михайлов, котораго наехали на дороге, идет к Москве из Воскресенскаго м., в распросе сказал: ходил де он в тот м. повидатца с отцом своим, с черным попом и ево в том м. не стало до его приходу, и он де в том м. пожил недели с две во дьячках, а стоял на конюшенном дворе, и декабря де к 27-му числу к суботе в ночи в 4-м часу приехал с Москвы того В. м. от с. с. 215 Аарона в В. м. на конюшенный двор конюх Федька, а привез с собою писмо запечатано, а на печати рука, а сказал, что-то писмо прислано к патриарху от великаго государя, и с тем писмом пошел на м. и в 5-м часу ночи пришел на конюшенный двор патриарх и велел во властелинские сани впрячь две лошади с припряжью и поехал к Москве, а с ним поехал один вершник, а досталные ж слуги лошади седлали и поехали за ним после ево и спрашивали друг друга: куда патриарх поехал? А он де из того м. пошел к Москве в 27-м числе и ночевал в Чермневе и слышел, что партриарх Никон с Москвы проехал мимо Чернева с архимаритом в В. м. Ростовскаго митрополита вотчины Ростовского ж уезду Годеновской волости попов сын Логинко Михайлов, котораго наехали на дороге, идет к Москве из Воскресенскаго монастыря, в распросе сказал: ходил де он в тот монастырь повидатца с отцом своим с черным попом Антонием, и его де в том монастыре не стало до его приходу, и он де в том монастыре пожил недели с две во дьячках, а стоял на конюшенном дворе, и декабря де к 27-му числу к суботе в ночи в 4-м часу приехал с Москвы того ж Воскресенскаго монастыря от строителя старца Аарона в Воскресенский монастырь на конюшенной двор конюх Федка, а привез с собою писмо запечатано красным воском, а на печати рука, а сказал, что то писмо прислано к патриарху от великаго государя 216 и с тем писмом пошел на монастырь, и в 5-м часу ночи пришел на конюшенной двор Миколайко Степанов 217 и велел во властелинские сани впрячь две лошади с припрежью, и те сани повезли в монастырь, и патриарх Никон с монастыря поехал к Москве, а с ним поехал один вершник, а достальные де слуги лошади седлали и поехали за ним после его, и спрашивали друг друга: куда патриарх поехал? и говорили что поехал к Москве. А он де Логинка из того монастыря пошел к Москве ж в 27-м числе после патриарха, и ночевал в Черневе и слышел от крестьян, что патриарх Никон с Москвы проехал мимо Чернева с архимаритом в Воскресенский монастырь.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/is...

Равно также мало мы знаем и предмет беседы Господа с учениками. Но мы хорошо знаем то впечатление, или лучше, действие, какое произвела на учеников эта беседа: они вполне сознали и почувствовали в сердце своем, что обрели Мессию (это видно из слов Андрея брату своему – 41 ст.). – Замечание: и у него пребыста день той 184 дает понять, как велика была в то время радость учеников, если Иоанн и в глубокой старости, при написании Евангелия, живо чувствовал ее, припоминая тот день, который они в первый раз провели со Христом. Он припоминает даже самый час, когда они пришли к Господу: бе же, говорит, час яко десятый. Это именно был час прихода их к Господу, а не ухода: иначе в тексте было бы прибавлено: οτε απηλϑον когда отошли (Годе). Но, спрашивается, какому нашему часу отвечает этот десятый час? Одни относят его к 4-му часу по полудни, следуя еврейскому счислению времени; другие же, держась римского счета часов, относят к десятому часу утра. Теперь трудно решить этот вопрос, так как трудно с уверенностью сказать, какому счислению следовал евангелист – еврейскому ли с восхода солнца, то есть с шести часов утра, или римскому – с полуночи? Но если принять во внимание замечание его, что ученики пробыли у И. Христа весь тот день, то к этому замечанию лучше идет десятый час утра, так как от четырех часов по полудни до конца дня оставалось только два часа, что составляет остаток дня, а не целый день, как говорит евангелист. Такого мнения и держатся ныне Визелер и Кейль. „Определение времени в Еванг. Иоанна по римскому счислению, говорит Кейль, почти вне всякого сомнения». В доказательство он приводит сравнение 14 ст. 19 гл. Иоанна с 25 ст. 15 гл. Ев. Марка и 45 ст. 27 гл. Ев. Матфея. В Ев. Иоанна упоминается шестой час, в который Господь приведен был на суд к Пилату. Час этот был утренний, и он отвечает нашему шестому же часу, след. по римскому счислению, а не по еврейскому. В 25 ст. 15 гл. Марка говорится об осуждении Христа на распятие в третий час дня, – это по еврейскому счислению, а на наши часы девятый час утра.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Bogoslo...

1966. године у манастиру «Зли слуго» – тако Свето 217 вели мени и теби, и свакоме свакоме човеку, Свето важи и за мене, и за тебе, и за свако у овоме свету. «Зли слуго», тако се Бог – коме? Ономе немилосном слузи коме Он опростио толики дуг, а Он хтео да опрости брату своме ситнице неке. Дуг, то су били силни и страшни греси пред Богом. Десет таланата, греси… То био дуг овог слуге пред Богом: а другар му био дужан сто гроша 218 . Ситница, али шта се десило? Зашто Свемилосрдни Господ морао упутити тако страшну реч томе слузи: «Зли слуго!» шта си урадио? сам ти дао сва.добра, опростио ти грехе, дао ти Царство Небеско, си ме молио, си се а се Царство Небеско у овоме свету. грешник грехова и тиме Царство Небеско. ти опростих толике грехе, а ти, шта си урадио са другаром Ти си га предао у тамницу док не плати сав дуг, а «требало да се на другара свога, као што сам смиловао на тебе» 219 . Гле, – Бог – чиним у овом свету све што чиним, да би сте ви чинили то. сам опростио толике грехе теби да би се ти научио – чему? Томе томе према теби, да брату своме опростиш ако имаш шта на А ти, шта си ти урадио? «И разгневи се господар и преда Га 220 . Коме? Преда га да га баце у пакао, «док не плати сав дуг» 221 . Ето, зли слуга, одбацивши искрено сам себе бацио у пакао. Тако радимо и и ти, тако ради сваки човек, лакомислено живи у овоме свету, се не за грехе Шта свет и живот? Суд и кад – тад Бог тражити обрачун Себе и тебе, тражити обрачун од свакога од нас, нарочито у часу смрти. Када душа из тела онда, онда пази, мораш дати одговор пред Господом шта си радио са душом и телом у овоме свету? Како си се понашао према према стварима, према према како си живео у овоме свету? ли требало да се ти према другару свом, као што сам се смиловао према теби», да му опростиш грехе кад те он молио, као што си ти мене молио. Он те молио да му опростиш, а ти ниси хтео. А речено у Светом Ако ти брат данас сагреши седамдесет пута седам, и к теби и рекне: се, опрости ми – опрости му 222 . И свима нама: Да будемо милостиви као што Отац наш Небески милостив 223 .

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

И вели животописац и Светога Духа и молитвама Пресвете Богородице и подвигом богомисаоних светилника, преподобнога Симеона и богоноснога кир Саве, би сазидан манастир Хилендар и око град, и посред подигоше велики пирг, сличан царском дому, и високе палате сличне царскима. После тога ми се уселисмо у Хилендар, вели Свети Сава. И преподобни отац наш проведе са мном у Гори годину и пет месеци. Ко може испричати подвиге и трудове овог Блаженог? сви у околини, истински му се на неисказано и долажаху му по благослов. Свештени, и монаси Свете Горе и сав клир не се од се смерности и узору кротости и наставнику поста и следбенику светог Ко да буде нека буде од и свима слуга (Мк. 9, 35); ако не будете незлобиви као деца, у царство небеско (Мт. 18, 3); блажени сиромашни духом, царство небеско (Мт. 5, 3); блажени плачу овде, jep се тамо (Лк. 6, 21); блажени кротки овде, тамо бити наследници царства небеског; блажени гладни и жедни овде, се тамо наситити: блажени милостиви овде, тамо бити помиловани; блажени чисти срцем, увек Бога гледати (Мт. 5, 3-8), итд. Блажени отац наш и ктитор, господин Симеон, би свих ових речи и ни у ком добром не би зазоран, него доби са онима живе Христа ради. И скупивши у Хилендару монаха, постави им за старешину преподобног мужа, монаха И пошто уреди манастир како треба, проживе у осам месеци, подвиге и неисказана духовна ум исказати не може. И не само ту у манастир него и у Гори и свима манастирима даде преизобилно на помен себи и свему своме БОЛЕСТ И ПРЕПОДОБНОГ СИМЕОНА И блажени Симеон у молитвеном са дететом Савом, вели свети Првовенчани. И молитвено тиховаху у своме манастиру, у храму Пресвете Богородице, у Гори, и монаховаху, по сваком правилу монашког устава; дан и не са преуским и тесним путем; и заборавивши сасвим оно што и оставивши оно што трулежно и прашинско, и уперивши ум на небеса, они телом на а умом и душом на небесима, доле самога Христа пред собом, a горе се са И и живот слично древним светим монашког правила, преподобним монасима, и на награде за трудове они се подвизаваху на тако да и надмашише остале. И проведоше много времена у своме манастиру, док то би по Ономе саздао тела и зна и коме у руци свако живо и зна свакоме И би угодно да преблаженог старца преведе на да награди труд, тела, изобилне сузе, разноврсне врлине, и да га призове к трпези, и да га са бесмртнога извора, и да га настани у дворовима са онима су Му угодили, и да се непрестано весели са то човек, поживети, a смрти угледати? И овога као небеског човека а Он пожури неизречену милост, и спреми лествице исходу Преподобнога, сам себи беше унапред спремио и предао их Господу своме, да му их у часу исхода предостави.

http://pravoslavie.ru/68767.html

После тога преподобни узе са собом од и у честар под манастиром, где никада било воде. Нашавши у мало кишне воде преклони колена и стаде се молити усрдно: Боже, Оче Господа нашега Исуса Христа, услиши нас у часу овом и покажи славу као што у преко снажна деоница источивши воду из камена, тако и овде покажи силу – Творче неба и нам воду на овом месту, и нека сви да Ти благонаклоно слушаш оне Ти се моле и узносе славу Оцу и Сину и Светоме Духу, сада и кроза све векове. Амин. – На ове речи изненада изби обилан извор, и данас увек богат водом за све манастирске потребе. Овим чудом би силно поражена: уступи место према светом игуману. Монаси чак стадоше извор називати Но смиреном подвижнику од падаше тешко, и он рече: нисам вам дао воду, него сам Господ посла нама Стога извор називати именом. – Отада престадоше називати извор И од ове воде биваху, и многа онима са вером. Преподобни отац наш и друга разна чудеса. Тако он васкрсе мртваца. То се догоди на начин. из околине манастира велику за оца син тешко се разболе, и он га однесе оцу ради Но када у преподобног оца и га да му исцели сина, син умре. Изгубивши сваку наду отац стаде горко плакати, и говораше светом мени, човече к теби са чврстим да ми Тешко мени, шта сад да радим? – Тако и он да спреми што треба за погреб сина. А преподобни видевши жалост и оца, сажали се на и сатворивши молитву васкрсе дечака, се убрзо врати са мртвачким сандуком. А му рече: Ти се без разлога тузи: син умро него жив. – Но човек, пошто очима беше видео како умре син, не хте да речима и угледа свога сина стварно жива. он стаде благодарити преподобног за сина. А на то му свети чудотворац одговараше: Ти вараш себе и сам не знаш шта говориш. Када он ти носио дечака овамо, он од силне зиме изнеможе, а ти помисли да умро; сада се он у а теби изгледа да васкрсао. – и да син васкрсао на молитве, Тада му преподобни отац запрети да никоме не говори о томе, додавши: Будеш ли причао о томе, и потпуно се лишити сина. – се онда са живим и здравим сином веома радостан врати дома, Бога и угодника За ово чудо сазнаде од ученика преподобнога, и исприча то.

http://pravoslavie.ru/106970.html

Пошто тако Господ укорео све присутне због маловерства, Он заповеда, да Му доведу болесника: доведите ми га амо! И запрети и одмах из момчета, и оздрави момче онога часа. Тако прича Остала два неке су се десиле пре самога момчета. То су углавноме три прво, Христос пита оца, од када та болест на сину му; друго, Он истиче веру као услов и при самом сина ка Христу уплашени с тешким мукама дете и бежи. Колико има времена, како му се то догодило? упита Господ оца болесниковог. Он то питао због себе, но због оних око себе. Он провидео све и знао да болест на момчету стара. А отац одговори: из Нека сви и познаду: какав ужас трпе од злих духова; и како заштита човека, без би зли дух давно и давно упропастио коначно и тело и душу момчета; и какву има Син и над злим дусима. се на нас! говори отац Христу. На нас, вели, а не само на дете. сина и оца, и целе и целе Ако би момче оздравило, скинуо би се терет са многих душа А Исус му рече: ако можеш веровати, све оном Према начину Господ Исус и овде да учини што више добра. добро то, што повратити момчету. Но зашто не учинити и друго добро? Зашто не утврдити веру у оцу момчетовом? И зашто истовремено не учинити и добро: не показати што да би у веровали? И зашто не учинити и четврто добро: не изобличити и поквареност и према злу, према злим дусима и греху? И зашто не учинити и пето, и шесто и седмо добро, и сва она добра уопште, добро дело повлачи за собом? добро дело увек води са собом велико друштво. Но како Господ мудро строгост и Када оштро изобличава Он то говори уопште, веру у но не никога лично. А сада, када се лично молиоцу, Он му не говори строго, но сасвим и ако можеш веровати Оваква и Христова произвела очекивано Отац се заплака и са сузама рече: Господе, помози моме Ништа тако не топи лед као сузе. У ономе часу, кад се човек заплакао пред Господом он се за и у у присуству Бога, нагло придошла вера као поток од реке. И он тада изговорио речи, су остале као гласовита поука за сва Господе, помози моме Ове речи да човек не може чак ни до вере без Само до маловерства човек може сам то до и у добро и у зло, или другим речима: до и у добро и у зло. Но од маловерства до праве вере далек пут. И пут човек не може сам без руке. Помози ми, Боже, да у Тебе! Помози ми, да не у зло! Помози ми, да се сасвим одрешим од зла и с Тобом! То значе речи: помози моме

http://pravoslavie.ru/78076.html

Света у Сплиту Преосвештенство Епископ далматински Г. Никодим служио данас (13.10.2019.) Свету у Сплиту.      Из могли смо чути причу о када Господ пошао у тирске и сидонске, су били познати као незнабожачки. Тамо Му пришла жена и замолила га да исцели како то много мучи Иако била из народа и припадала многобожцима, толика била вера када се обратила Христосу. Чули смо како Господ одговара да дошао само овцама дома а она му се тада поклони и рече: „Господе, помози ми“. Тада Господ каза: добро узети хлеб од деце и бацити псима“, а она Му на то одговори: „Али и пси од мрва што са трпезе господара      У то време су све оне нису били припадници народа називали псима. Упркос томе што припадала народу нису сматрали децом и за су мислили да вера ове жене била и она тада исповедила Господа, а он рече: „О, жено, велика вера и нека ти буде како нам сведочи да од тог тренутка оздравила, а то нам о снази вере на смо сви ми позвани. „Та вера треба да буде центар нашег живота и о треба да у сваком тренутку, како да заслужимо и Царство Треба у сваком часу да се бринемо о другима, како о породицама, тако и о онима су унижени, и напуштени, а таквих, нажалост, итекако има у Управо та треба да покажемо према другима нам основни предуслов за у Светим Цркве, да бисмо могли када на Свету да се и да тако наследимо Господа и Царство небеско. Нама данас живимо у овоме свету то нарочито тешко, али треба да се угледамо на ову жену и да наша вера буде попут да се Господу и да се надамо да милост бити велика над нама сваким даном живота нашега.      Исто тако, треба да се молимо Господу и за наше, нас на то позива само и по нас познати да смо истински ученици рекао Епископ далматински и поручио да му изузетно драго што смо се данас овде окупили у овако великом тако да смо у Господу и да нас Свети Дух сабира при нашим светим храмовима. Владика Никодим додао да чини све што у да се Храма Светог Саве у Сплиту приведе и да се нада да се сви окупити на и да се у што и молити Господу. 14 октября 2019 г. скрыть способы оплаты Комментарии Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/124665.html

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010