82 . Зарин С. М. Дополнения и разъяснения к сочинению Сергея Зарина «Аскетизм по православно-христианскому учению» (СПб. 1907). (По поводу критики проф. М. М. Тареева в «Богослов. Вестн.» 1908, май-июнь). СПб. 1909. 83 . Зеньковский В. В., прот. Принципы православной антропологии//ВРХД 1989. 153, 154. 5–20, 67–91. же: Русская религиозная антропология. Антология/Сост. Гаврюшин Η. К. М. 1997. 2. 431–466. пер.: 1 .630). 7–49. 84 . Иеремия (Виноградов), еп. Отшельник. Врачевство духовное от мира собираемое. М. 1897. 85 . Иеремия Затворник, еп. Основы духовной жизни в вопросах и ответах, или «Иноческий катихизис». М. 1998. 160. 86 . Иерофей (Влахос) , митроп. Православная духовность/Пер. с новогреч. СТСЛ 1998. 133. ориг.: Афины 1992. 133. пер.: Orthodox spirituality. A brief introduction. Levadia 1994. 3 Ib. 1998. 112. 87 . Иоанн (Максимович) , митроп. Илиотропион , или Сообразование воли человеческой с Божественной волей. М. 2001. 510. 88 . Йорданов О. Проблемът за грехопадението от гледна точка на терминологичната триада «сыцност – сила – енергия»//Архив за средновековна философия и култура. София 1997. 4. 211–230. 89 . Канышева О. А. Феномен добротолюбия в духовном опыте исихазма//Verbum 3 9 .1524). 196–199. 90 . Киприан (Керн) , архим. Ангелы, иночество, человечество (к вопросу об ученом монашестве). Париж 1942. 16. же://Богосл. сб-к. Саут-Канаан. 1955. 2. 22–41. 91 . Киприан (Керн) , архим. Тема о человеке и современность [Речь перед защитой докторской диссертации «Антропология св. Григория Паламы » в Свято-Сергиевском Правосл. Богосл. Ин-те, Париж 8 апр. 1945]//Правосл. мысль. 1948. 6. 127–137. же (с сокр.): Русская религиозная антропология. Антология/Сост. Гаврюшин Η. К. М. 1997. 2. 417–430. 92 . Кирик, схиархим. Основание внутреннего совершенства, или как мирянину стяжать память Божию. М. 1997. 95. 93 . Клеман О. Назначение человека в мире//ВРСХД 1956.43. 24–32; 1957.44. 19–26. 94 . Климков Олег, свящ. Исихазм и цивилизация//Философия и цивилизация. Материалы Всероссийской конференции 30–31 октября 1997 г. СПб. 1997. 130–133.

http://azbyka.ru/otechnik/molitva/isihaz...

2002. Coins, bodies, games, and gold: the politics of meaning in archaic Greece. Princeton: Prince- ton University Press. Kuznets, Solomon. 1933. “Pawnbroking.” In Encyclopaedia of the Social Sciences (Edwin R. A. Seligman, editor), VII: 38. New York: MacMillan. Labib, Subhi Y. 1969. “Capitalism in Medieval Islam.” The Journal of Economic History 29 (1): 79–96. Ladner, GerhardtB. 1979. “Medieval and Modern Understanding of Symbolism: A Comparison.” Speculum 54 (2): 223–256. Lafitau, Joseph Francois. 1974. Customs of the American Indians Compared with the Customs of Primitive Times (edited and translated by William N. Fenton and Elizabeth L. Moore). Toronto: Champlain Society. La Fleur, William R. 1986. The karma of words: Buddhism and the literary arts in medieval Japan. Berkeley: University of California Press. Lafont, Bertrand. 1987. “Les filles du roi de Mari.” In La femme dans le Proche-orient antique (J.-M. Durand, editor), pp. 113–123. Paris: ERC. Lambert, Maurice. 1971. “Une Inscription nouvelle d " Entemena prince de Lagash.” Revue du Louvre 21:231–236. Lambert, Wilffied G. 1992. “Prostitution.” In Aussenseiter und Randgruppen: Beitrage zu einer Sozialge-schichte des Alten Orients (edited V. Haas), 127–157. Konstanz: Universitatsverlag Lamotte, Etienne. 1997. Karmasiddhi Prakarana: The Treatise on Action by Vasubandhu. Freemont: Asian Humanities Press. Lane, Frederic Chapin. 1934. Venetian ships and shipbuilders of the Renaissance. Baltimore: Johns Hopkins. Langholm, Odd. 1979. Price and Value in the Aristotelian Tradition. Oslo: Uni versitetsforlaget.. 1984. The AristotelianAnalysis of Usury. Bergen: Universitetsforlaget. 1992. Economics in the Medieval Schools: Wealth, Exchange, Value, Money and Usury According to the Paris Theological Tradition, 1200–1350:29 (Studien Und Texte Zur Geistesgeschichte Des Mittelalters). Leiden: E. J. Brill. 1996. “The Medieval Schoolmen, 1200–1400.” In Ancient and Medieval Economic Ideas and Con- cepts of Social Justice (edited by S.Todd Lowry and Barry Gordon), pp. 439–502. Leiden: E. J. Brill.

http://predanie.ru/book/220215-dolg-perv...

архиеп-ства Кашел (с 1718 Кашел и Имли). В 1824-1827 гг. вместо обветшавшего собора на средства Десятинного фонда (Board of First Fruits) был построен новый храм в стиле неоготики. Капитул функционировал номинально, его существование стало затруднительным из-за уменьшения числа англикан в приходе (в 1868 - 31 чел.). После лишения Англиканской Церкви статуса государственной (1871) церковь в Имли была закрыта, приход упразднен. Англикан. архиеп. Морис Дей (1872-1899) отказался продать храмовое здание католич. приходу, после чего оно было разобрано (1877). Рядом с местом разрушенного храма в 1880-1883 гг. была построена католическая приходская ц. св. Альбе в эклектичном неоготическом стиле. На прилегающем кладбище сохранились колодец св. Альбе и каменный крест святого, почитание к-рого католиками засвидетельствовано с нач. XVIII в. Ист.: Vita S. Albei episcopi in Imlech//Vitae Sanctorum Hiberniae ex Codice olim Salmanticensi nunc Bruxellensi/Ed. W. W. Heist. Brux., 1965. P. 119-131; Vita S. Flannani episcopi in Cell Dalua. 17-19//Ibid. P. 289-290; Vita S. Albei archiepiscopi de Imlech//Vitae Sanctorum Hiberniae/Ed. Ch. Plummer. Oxonii, 1910. Dublin, 1997. Vol. 1. P. 46-64; Vita S. Declani episcopi de Ard Mor. 9, 12, 14, 18-21, 34//Ibid. Vol. 2. P. 38-41, 47-48, 55; Vita S. Mochoemog abbatis de Liath Mochoemog. 31, 33//Ibid. P. 181-182; Cummian " s Letter: De controversia Paschali/Ed. M. Walsh, D. Ó Cróinín. Toronto, 1988. P. 90-92; The Rule of Ailbe of Emly/Ed. J. O Neill//Ériu. Dublin, 1907. Vol. 3. P. 92-115; Collectio canonum Hibernensis//Die Irische Kanonensammlung/Hrsg. F. W. Wasserschleben. Lpz., 18852. S. 4, 27, 61. Лит.: Usserius J. Britannicarum ecclesiarum antiquitates. Dublinii, 1639; The Whole Works of the Most Rev. J. Ussher/Ed. C. R. Elrington, J. H. Todd. Dublin, Vol. 6. P. 332-333, 342-348, 355; Cotton H. Fasti Ecclesiae Hibernicae: The Succession of the Prelates and Members of the Cathedral Bodies of Ireland. Dublin, 18512. Vol. 1. P. 78-113; Plummer Ch.

http://pravenc.ru/text/389505.html

227 Originally published in 1944; translated as The Mystical Theology of the Eastern Church (see Bibliography, p. 215). 228 See e.g. E. Hendrikx OESA, Augustins Verhältnis zur Mystik: Eine patristische Untersuchung (Cassiciacum I, Würzburg: Rita-Verlag u.-Druckerei: 1936), and the works cited in the bibliography under Chapter VII. Augustine. 229 Published in English translation in A. Plé et al., Mystery and Mysticism (London: Blackfriars Publications, 1956); originally published in La Vie Spirituelle (supplément, 1952); later expanded into a book Mysterion: Du mystere à la mystique (Paris: O.E.I.L., 1986). 230 See E.J. Yarnold SJ, The Awe-Inspiring Rites of Initiation (Slough: St. Paul’s Publications, 1971). 231 See Odo Casel, The Mystery of Christian Worship and other writings (London: Darton, Longman and Todd, 1962). 232 P. Rorem, Biblical and Liturgical Symbols within the Pseudo-Dionysian Corpus (Studies and Texts 71, Toronto: Pontifical Institute of Medieval Studies, 1984). 233 P. Rorem, ‘Moses as the Paradigm for the Liturgical Spirituality of Pseudo-Dionisius’, in Studia Patristica 18/2 (1989), 275–279. 234 See Ysabel de Andia (ed.), Denys l’Aréopagite et sa postérité en orient et en occident (Collection des Études Augustiennes, Série Antiquité 151, Paris: Institut d’Etudes Augustiniennes, 1997). 235 Something that emerges, perhaps not entirely intentionally, in Simon Tugwell’s long essay, ‘Albert and the Dionysian Tradition’, part of the introduction to his Albert and Thomas: Selected Writings (Mahwah, NJ: Paulist Press, 1988), 39–95 (notes: pp. 116–129). 236 Bonaventure, Itinerarium mentis in Deum 4. 4 (ed. Philotheus Boehner OFM, in Works of St Bonaventure, vol. 2 (Saint Bonaventure, NY: The Franciscan Institute, 1956), 74). Cf. idem, Collationes in Hexaemeron 20. 22–25; 22. 24–42. 237 Henri de Lubac, Corpus Mysticum: L’eucharistie et l’église au moyen age (2nd revised edition, Paris: Aubier, 1949; original edition 1939). Much of the analysis that follows has been influenced by Michel de Certeau: his article ‘Mystique au xvii e siècle; le problème du langage «mystique " ’, in L’Homme devant Dieu: Mélanges offerts au père Henri de Lubac, II (Théologie 57, Paris: Aubier, 1964), 267–291, and his Le Fable mystique (Paris: Gallimard, 1982), esp. chapter 3, ‘La science nouvelle’, 107–155. Others have developed a similar analysis in their own way, notably Nicholas Lash in his paper ‘Creation, Courtesy and Contemplation’ (in The Beginning and End of ‘Religion’ (Cambridge: Cambridge University Press, 1996), 164–182), who, like me, takes his cue from Certeau’s book, but lays more emphasis on the period of the Enlightenment. I owe this reference to my colleague, Paul Murray, to whom I am also indebted for reading this afterword and making several suggestions that have helped me to remove some of the unnecessary acerbity of my original text.

http://azbyka.ru/otechnik/Endryu-Laut/th...

1989k      ’The Incarnation as the Basis of Dogma’ in Robert Morgan (ed.) The Religion of the Incarnation: Anglican Essays in Commemoration of Lux Mundi , Bristol: Bristol Classical Press, pp.85-98; reprinted as ‘Beginning with the Incarnation’ in On Christian Theology , pp.79-92 1989l      ’On Being Creatures’, 4 th Eric Symes Abbott Memorial Lecture, Westminster Abbey; reprinted in On Christian Theology , pp.63-78 1989m      ’Resurrection and Peace’, Theology 92 (November), pp.481-490; reprinted in Robin Gill (ed.), Readings in Modern Theology , London: SPCK, pp.306-16; reprinted in On Christian Theology , pp.265-275 1989n      ’Trinity and Ontology’, in Kenneth Surin (ed.) Christ, Ethics and Tragedy , Cambridge: CUP, pp.71-92; reprinted in On Christian Theology , pp.148-166 1989o      ’The Unity of Christian Truth’, New Blackfriars 70.824 (February), pp.85-95; reprinted in On Christian Theology , pp.16-28 Dictionary and Encyclopedia Entries 1989p      ’Eastern Orthodox theology’, in David Ford (ed.) The Modern Theologians , Oxford: Blackwell, pp.152-170; revised in the 2 nd edn, 1997 and the 3 rd, 2005 Sermons and Speeches 1989q      ’Penance in the Penitentiary’, address given in Grendon Prison, March; printed in New Life 7, pp.25-34; reprinted in Theology 95 (March/April 1992), pp.88-96 Book Reviews 1989r      Review of Peter Brown, The Body and Society: Men, Women and Sexual Renunciation in Early Christianity , New York: Columbia University Press, 1988, and Elaine Pagels, Adam, Eve, and the Serpent: Sex and Politics in Early Christianity , New York: Random House, 1988, Theology 92 (July), pp.338-341 1989s      Review of Jean Zizioulas, Being as Communion: Studies in Personhood and the Church , London: Darton, Longman & Todd, 1985, Scottish Journal of Theology 42.1, pp.101-105     1990 Articles and Lectures 1990a      ’The Finality of Christ’, in Mary Kelly (ed.) Christology and Religious Pluralism: In Memoriam Charlotte Klein , London: Sisters of Our Lady of Sion, pp.21-38; reprinted in On Christian Theology , pp.93-106

http://bogoslov.ru/person/28073

112b.   The experience of death. Bereavement //The experience of Death. Fellowship of St Andrew, 1985. P. 25—32; 33—38. 112c.   Жизнь. Болезнь. Смерть. М.: Зачатьевский монастырь, 1995. 116 с. 112d.   То же. 1997. 116 с. 112e.   То же. Минск: Виноград, 1998. 63 с. 112f.    То же. Клин: Христианская жизнь, 2000. 111 с. 112g.   То же. Там же, 2001. 111 с. 112h.   Death and bereavement //Living Orthodoxy in the modern world /Ed. A. Walter, C. Carras. London: SPCK, 1996. P. 86—107. 112i.    La Vie, la maladie, la mort  /Trad. et introd. M. Evdokimov. Paris: Ed. Laurens, 1998. 95 с. 112j.    «Умейте молчать» //Нескучный сад. 2001. С. 25. [Фрагм. текста «Пастырь у постели больного»] 113.     Слово на отпевании митрополита Николая (Еремина) //ВЭ. 1985. С. 97—99. 113a.   In memoriam Métropolite Nicolas //ВЭ. 114. P. 15—17. 114.     The Mother of God //Sourozh. 1985. P. 1—6. 115.     The essence of ргауег: Living prayer. School for prayer. God and man. Courage to ргау. London: Darton, Longman and Todd, 1986. XXII, 453 р. 115a.   Ibid. Idem. 1989. 116.     L’Eglise, communauté eucharistique //SOP. 1986. 116a.   The Church as a Eucharistic Community //The герогт of the 12th General Assembly of Syndesmos. The Church as a Eucharistic Community. Joensuu: Syndesmos, 1988. P. 37—45. 116b.   L’Eglise, communauté eucharistique //Parole orthodoxe. Choix de textes parus dans le SOP (1975—2000). Paris: Cerf, 2000. P. 243—254. 117.     Encounter : Introduction and main speech at the Diocesan conference, Effingham 1985: Orthodoxy in a non-orthodox land //Sourozh. 1986. P. 5—7; 22—31. 118.     Primacy and primacies in the Church : (Constantinople lecture, November 29, 1982) //Sourozh. 1986. P. 6—15. 119.     Easter sermon Sourozh. 1986. P. 1—2. 120.     The Church of the Councils: The «onslaught of the intellect» and the pomenmial of doubt //Sobornost. 1987. Vol. 9. P. 6—13. [Ed. version of the Lev Gillet memorial lecture, 1987] 121.     [Préface à:] E. Behr-Sigel. Le ministère de la femme dans l’Eglise. Paris: Cerf, 1987. P. I—II.

http://predanie.ru/book/70302-trudy-1/

    1993 Articles and Lectures 1993a      ’“Adult Geometry”: Dangerous Thoughts in R.S. Thomas’ in M. Wynn Thomas (ed.), The Page’s Drift: R.S. Thomas at Eighty , Bridgend: Seren Books 1993b      ’Baptism and the Arian controversy’, in Michel Barnes and Daniel Williams (eds) Arianism after Arius: Essays on the Development of the Fourth-Century Trinitarian Conflict , Edinburgh: T & T Clark, pp.149-180 1993c      ’Catholic and Reformed’, paper presented at Gloucester Cathedral to mark formal launch of Affirming Catholicism in the diocese; abridged version published in Affirming Catholicism journal (Autumn) 1993d      ’Catholic Persons: Images of Holiness: A Dialogue’ (with Philip Sheldrake) in Jeffrey John (ed.) Living the Mystery: Affirming Catholicism and the Future of Anglicanism; Talks and Dialogies from the 2 nd National Conference of Affirming Catholicism , 1993 , London: Darton, Longman and Todd, 1994, pp.76-89 1993e      ’Damnosa Haereditas: Pamphilus’ Apology and the Reputation of Origen’, in Hanns Christof Brennecke, Ernst Ludwig Grasmuck and Chritsoph Markschies (eds) Logos: Festschrift Fur Luise Abramowski Zum 8. Juli 1993 (Beihefte Zur Zeitschrift Fur Die Neutestamentliche Wissenschaft, ed. Erich Gräßer, Band 67), Berlin, New York: de Gruyter, pp.151-169 1993f      ’Doctrinal criticism: some questions’, in Sarah Coakley and David A. Pailin (ed.) The Making and Remaking of Christian Doctrine: Essays in Honour of Maurice Wiles , Oxford: Clarendon Press, pp.239-264; reprinted as ‘Maurice Wiles and Doctrinal Criticism’ in Wrestling with Angels , pp.275-299 1993g      ’Hooker: Philosopher, Anglican, Contemporary’, paper presented at a conference marking the completion of the Folger edition; published in Arthur McGrade (ed.) Richard Hooker and the Construction of Christian Community , Medieval and Renaissance Texts and Studies 165, Washington, Tempe, Az: Medieval & Renaissance Texts & Studies, 1997, pp.369-383; reprinted in Anglican Identities , pp.40-56 1993h      ’Inside Herbert’s Afflictions ‘, lecture delivered at Trinity College, Cambridge; printed in Anglican Identities , pp.57-72

http://bogoslov.ru/person/28073

On the Holy Icons, trans. C. P. Roth, Crestwood, NY: SVS Press, 1981. Theodulf of Orléans On the Holy Spirit, ed. PL 105, cols. 239–76. Secondary reading (a select bibliography) Afanasiev, N., The Church of the Holy Spirit, trans. Vitaly Permiakov, ed. M. Plekon, Notre Dame, IN: University of Notre Dame Press, 2007. Alfeyev, Bishop Hilarion, The Mystery of Faith. An Introduction to the Teaching and Spirituality of the Orthodox Church, ed. Jessica Rose, London: Darton, Longman and Todd, 2002. " Orthodox theology on the threshold of the 21st century: will there be a renaissance of Russian theological scholarship?» Ecumenical Review 52.3 (July 2000), 309–25. Orthodox Witness Today, Geneva: WCC Publications, 2006. The Spiritual World of St Isaac the Syrian, Kalamazoo, MI: Cistercian Publications, 2000. Andreopoulos, A., Metamorphosis. The Transfiguration in Byzantine Theology and Iconography, Crestwood, NY: SVS Press, 2005. Anglican-Orthodox Joint Doctrinal Commission, Anglican-Orthodox Dialogue: The Dublin Agreed Statement (1984), London: SPCK, 1984; repr. Crestwood, NY: SVS Press, 1997. Arseniev, N., Mysticism and the Eastern Church, trans. A. Chambers, Crestwood, NY: SVS Press, 1979. Ayres, L., Nicaea and Its Legacy: An Approach to Fourth Century Trinitarian Theology, Oxford: Oxford University Press, 2004. Baggley, J., Doors of Perception. Icons and Their Spiritual Significance, Crestwood, NY: SVS Press, 1988. Barrois, G., The Fathers Speak. St Basil the Great, St Gregory Nazianzus, St Gregory of Nyssa, Crestwood, NY: SVS Press, 1986. Scripture Readings in Orthodox Worship, Crestwood, NY: SVS Press, 1977. Baum, W. and Winkler, D., The Church of the East, London: Routledge, 2003. Behr, J., Formation of Christian Theology, vol. I: The Way to Nicaea, Crestwood, NY: SVS Press, 2001. Formation of Christian Theology, vol. II. The Nicene Faith, Pts 1–2, Crestwood, NY: SVS Press, 2004. The Mystery of Christ: Life in Death, Crestwood, NY: SVS Press, 2006. Behr, J., Louth, A. and Conomos, D. (eds.), Abba. The Tradition of Orthodoxy in the West. Festschrift for Bishop Kallistos (Ware) of Diokleia, Crestwood, NY: SVS Press, 2003.

http://azbyka.ru/otechnik/world/the-camb...

92c.     Проповеди  /Вступ. П. С. Гуревича. Б. м., 1991. 15 с. 92d.     Проповеди и беседы: О любви; О слышании //Новые идеи в философии. Ежегодник философского общества СССР. 1991: Культура и религия. М.: Наука, 1991. С. 108—110. 92e.     О пастырстве : Доклад в МДА в 1973 г. //О священстве: Сборник. Киев: Киево-Печерская лавра, 1997. С. 3—20. 93.       Baptism //2nd Orthodox Conference at Effingham. May 28—31, 1976. S.l., s.a. P. 1—7. Препр. 94.       Connaissance de soi ВЭ. 1978. P. 7—21. 94a.     О самопознании /Пер. с франц. Т. Л. Майданович. Вступ. Б. Братуся //Вопросы психологии. 1994. С. 111—121. 95.       De la liberté ВЭ. 1979. P. 18—28. 96.       The Feasts of the Christian year: Four talks /Ed. Pegeen O’Sullivan. [London]: Ikon books, 1979. 11 p. Препр. 97.       On death //Sobornost. 1979. P. 8—18. 98.       Слово о матери Марии : Предисловие к : Прот. Сергий Гаккель. Мать Мария (1891—1945). Париж: YMCA-Press, 1980. С. 13—14. 99.       When a man starts on the way : [Foreword to:] Father John. Christ is in our midst : Letters from a Russian monk /Transl. by Sister Williams. London: Darton, Longman and Todd, 1980. 100.     Проповедь в день Трех святителей 12 февраля 1981 г. на торжественной литургии по случаю 50-летия основания Трехсвятительского подворья //ВЭ. 1980—1981. С. 137—138. 101.     Об о. Афанасии (Нечаеве) //ВЭ. 1980—1981. С. 147—156. 101a.   L’Archimandrite Athanase (Netchaev) /Пер. с рус. Т. Л. Майданович //ВЭ. 1980—1981. P. 23—31. 101b.   Recollections of Archimandrite Afanasii (Nechaev) /Transl. by E. Obolensky //Sourozh. 1982. P. 1—12. 101c.   Об о. Афанасии (Нечаеве) //Русский паломник. [Chico, California]. 1991. С. 51—55. 102.     Considérations au sujet du terme «Eglise indivise» //ВЭ. 1980—1981. P. 69—77. 102a.   Размышления по поводу выражения «неразделенная Церковь» /Пер. с франц. Т. Л. Майданович //ВЭ. 1980—1981. С. 199—208. 102b.   Reflexions on the expression «The undivided Church» /Transl. from French by Benedict Roffey //Sourozh. 1991. P. 7—16.

http://predanie.ru/book/70302-trudy-1/

1986 11.Collins Raymond F. Marriage: New Testament//The Anchor Bible Dictionary, electronic ed. (New York: Doubleday, 1996, c 1992). 12.Danielou Jean, Henri Marrou. The Christian Centuries. The First Six Hundred Years. Volume One. Darton, Longman And Todd. London, 1964 13.Dunn Geoffrey D. Infected Sheep and Diseaced Cattle, or the Pure and Holy Flock: Cyprian’s Pastoral Care of Virgins//Journal of Early Christian Studies 11:1, 1–20 14.Edward Hayes Plumpatre. Celibacy//Smith. A Dictionary of Christian Antiquities. Zd, 1875, pp. 323 — 326 15.Grutzemacher G. Monastism//The New Schaff–Herzog Encyclopedia Of Religious Knowledge. Baker Book House Grand Rapids, Michigan, 1953. pp.440 — 468 16.Houghton Louise. Womens Work in the Church//The New Schaff–Herzog Encyclopedia Of Religious Knowledge. Baker Book House Grand Rapids, Michigan, 1953. pp. 405–419 17.Hopkins K. Christian Number and Its Implications//Journal of Early Christian Studies 6.2 (1998) 185–226 18.Elliott John H.. The Jesus Movement Was Not Egalitarian But Family–Oriented//Biblical Interpretation 11, 2 19.Elm Susanna. «Virgins of God». The Making of Ascetism in Late Antiquity. Oxford, 1994 20.Encyclopaedia Biblica: A Critical Dictionary of the Literary, Political and Religious History, the Archaeology, Geography, and Natural History of the Bible (New York: Macmillan; London: Adam and Charles Black, 1899–1903), edited by Thomas Kelly Cheyne and John Sutherland Black. 21.Karras Valerie A.. Female Deacons in the Byzantine Church//Church History 73:2 (June 2004) 22.Kee Howard Clark . The Changing Role Of Women In The Early Christian World//Theology Today, July 1992, Vol. 49, No. 2 23.Keener C. S. Man and Woman//Dictionary of Paul and His Letters, electronic ed., Logos Library Systems (Downers Grove: InterVarsity, 1997, c 1993). 24.Köstenberger Andreas J. Women in the Pauline mission. (http://www.ajkostenberger.com) 25.Levine Amy–Jill. Gender, Judaism, And Literature: Unwelcome Guests In Household Configurations//Biblical Interpretation 11, 2 26.Lieu Judith M..

http://predanie.ru/book/217334-zhenskie-...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010