Ангела тя суща блага – Тебя, благого Ангела. Забрало – стена, ограда, забор. Воньже – в который (> если расчленять слово на составные части, получится во-нь-же, поэтому неправильно иногда встречающееся написание в оньже; см. об этом примечание к 5-й молитве утреннего правила). Песнь 9 Ирмос: Воистинну Богородицу Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с безплотными лики Тя величающе. Иисусу: Господи Иисусе Христе Боже мой, помилуй мя. Помилуй мя, едине Спасе мой, яко милостив еси и милосерд, и праведных ликов сотвори мя причастника. Святый Ангеле Божий, хранителю мой, моли Бога о мне. Мыслити ми присно и творити, Господень Ангеле, благая и полезная даруй, яко сильна яви в немощи и непорочна. Слава: Яко имея дерзновение к Царю Небесному, Того моли, с прочими безплотными, помиловати мя окаяннаго. И ныне: Много дерзновение имущи, Дево, к Воплощшемуся из Тебе, преложи мя от уз и разрешение ми подаждь и спасение, молитвами Твоими. С безплотными лики – то есть с ангельскими чинами. Праведных ликов – сонмов праведников. Сотвори мя причастника – соделай меня участником. Присно – всегда. Благая и полезная – благое и полезное. Воплощшемуся – Воплотившемуся. Преложи мя от уз – в знач.: освободи меня от уз ( прелагати – обращать в другой вид, изменять). Разрешение – освобождение. Подаждь – подай. Последование ко Святому Причащению Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Аминь. Царю Небесный… Трисвятое по Отче наш. Господи, помилуй (12раз) . Придите, поклонимся… (Трижды) И псалмы: Псалом 22-й Господь пасет мя, и ничтоже мя лишит. На месте злачне, тамо всели мя; на воде покойне воспита мя. Душу мою обрати, настави мя на стези правды, имене ради Своего. Аще бо и пойду по среде сени смертныя, не убоюся зла, яко Ты со мною еси; жезл Твой и палица Твоя, та мя утешиста. Уготовал еси предо мною трапезу сопротив стужающим мне; умастил еси елеом главу мою, и чаша Твоя упоявающи мя, яко державна. И милость Твоя поженет мя вся дни живота моего; и еже вселити ми ся в дом Господень, в долготу дний.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kak-nauchit...

140 , что близко подходит к сообщенному выше известию краткого южно-славянского извода 141 … Затем, если бы свв. братья оставили нам одну азбуку, столь прекрасно составленную, то и тогда по справедливости заслуживали бы вечной благодарности и памяти от потомства. Но к чему прежде всего прилагают братья свое изобретение? «И тогда (Кирилл) сложи писмена, и начя беседу писати евангельскую, искони бе слово, и слово бе у Бога, и Бог бе слово, и прочяя» 142 . Итак, вот первый подвиг их просветительной деятельности – перевод Евангелия! Участие Мефодия в сем, равно и в последующих переводах, ясно засвидетельствовано его житием: «пьсалтырь бо бе ткмо и евангелие с апостолм и избьранныими слоужьбами церковьныими, с философомь преложил (Мефодий) пьрьвеие» 143 . После трехлетней слишком деятельности в Моравии, скончался св. Кирилл, только начав перевод Св. Писания с греческого на славянский язык. Много еще оставалось дела Мефодию… И среди разнообразных трудов своих по упрвлению обширной паннонской епархией не забывает он этого главнейшего труда. Не задолго перед своей кончиной, Мефодий «отверг вься мълъвы, и печаль свою на Бога възложь (т. е. несмотря на препятствия со стороны своих противников католиков-немцев и положившись на Бога) – от оучеников своих посажь дъва попы скорописьця зело, преложи в бързе вься книгы исплънь, разве макавеи, от грьчьска языкав словеньск, шестию месяць, начьн от марта месяца до девою десятоу и шестию день октября миа… тъгда же и номоканон, рекъше законоу правило, и очьскыя книгы преложи» 144 . Таким образом завершил св. Мефодий свой апостольский труд среди славян переводом свящ. Книг на тот язык, на котором он уже научил их молиться… Но через несколько месяцев по окончании перевода Библии умирает и св. Мефодий. Казалось бы, с ним должно погибнуть и его дело! Сколько у него было врагов! Как враги эти были сильны и ожесточены в своей фанатической ненависти! Припомним, что вскоре после блаженной кончины Кирилла († 869) Мефодий, по просьбе Коцела, посвящен был папой в епископа Паннонии.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Voskr...

Аще убо истинною рачитель еси священной премудрости и упремудрился еси твердым и трезвенным умом, аще ни единая кая иная богодохновенная речь увещевает тя отступити, имъже недугуеши, злочестивого прения поне 2 от побеждения и всеконечныя погибели глаголетиых тобою великих лжебожных богов и от напрасного 3 преложения язык от кумир на еже по Христе святое благоверие, познавай силу непобедимую распеньшегося и сложи всяко безумное прение, целомудренный же ум восприим, не вменяй Христу понос 4 и стыд безчестной оны страсти, но всепремудро умышление всеблагого Бога, превосходяще всякого ума и глагол человечь. Оно же смышляяй благоразумно, яко аще смертию и толь безчестными страстьми, их же волею изволил, толь велия и предивна боголепна дела скорейше во всей земли содела; явлен бысть, яко возмогл бы убо, яко Бог , и единым мановением содеяти сия скоро по всей земли. Аще бо на кресте стража, 5 всю землю поколеба и солнечный свет в среди дни во тьму глубоку преложи и камение расщеплял и древле погребенного мертвеца воздвигнул; множае паче возмогл бы, яко Бог , всесильным божественным мановением своим, преложити во свет богосветлого благоверия мрачную мглу безбожия бесовских кумир, и душа человеческая, горьким ядом злоначального и душетлительного змия умерщвены, Духом Святым своим оживотворити, аки от гроба воставив я от зловерия идольского, от нихъже убо по всей земли скоро зело и боголепне малыми и ненаучеными мужи содела, познавши Его всесильного Бога, не молнии жигательными, ни силою вооруженною, ниже льстительными мечтании и устрашении ужасительными, человеки ужасающа или нудяща, но священными кротостию и тихостию призывающе всех к свету благоверия своего. Благопокорно и беззлобиво приимите спасительные страсти Его, имъже образом и боляй цельбы врачебные иже аще и худа покажутся, не испытует я многопытно, ниже паки отреет я, хотяй здравия получити. Покажите убо и сами к Богу толико послушание, еликоже и он к земному врачу, и тогда уразумеете, елика есть крестовная 6 польза, яко зело веселит и освещает вкупе души верующих и Вышняго показует другы небошественны и насыщающася присно пребывающих благ. Сила божественна и благодать вложися свыше в нем: овою убо да веселит и святит вкупе благоверных душя, овоюже да смелыя творит к непрестанней брани невидимых враг; им же вооружившеся соборы пустынелюбцов преподобных и пребесчисленные полки мученические овы убо плоти взыграний вкупе и злокозненных ловлений губительных бесов удобь отбегоша и ныне на небесных дворех водворяются вкупе со святыми духи, ихъже и житие изволишя на земли, овы же, по благоверию гонимому поборающе, и огнем и мечем и всяческими мучении изнуряеми плотьми своими, не убояшася, но оплюнули всякия ярости неверных, кровию своею извещающе всем распеньшегося и изволивша тридневную смерть, присносущна тогоже и вышняго Бога быти и человека совершенна.

http://azbyka.ru/otechnik/Maksim_Grek/sl...

Литургия Иоанна Златоуста исследовалась по трем рукописям, в которых она содержится: Хлуд. 117, Увар. 46 и Q.n.I.48. В Хлуд. 117, конца XIII в., часть литургии Иоанна Златоуста утрачена и восполнена позже бумажными листами, на которых записан недостающий фрагмент в более поздней редакции. Утрачен также фрагмент ЛИЗ в Увар. 46, первой половины XIV в., который восполнен листами, на которых текст написан сербским изводом. Источников, содержащих литургию этого периода, как мы видим, очень немного, и все они фрагментарны и весьма варианты по составу последования. По разночтениям в молитвах южнославянские списки литургии Иоанна Златоуста весьма разнообразны и характеризуются варьированием на всех уровнях языка, поэтому каждая южнославянская рукопись представляет отдельную редакцию текста. Этим служебники второго типа принципиально отличаются от рукописей первого типа. Если в первом типе литургические молитвы не содержат большого числа существенных разночтений, восходят к одному архетипу, который впоследствии претерпел целый ряд различных интерполяций и перестановок, то во втором типе молитвы не сводятся в единую редакцию – это разные тексты, переведенные в разных переводческих коллективах. Литургия Иоанна Златоуста в западноболгарской рукописи Хлуд. 117, по палеографическим данным, сохраняет связь с глаголической традицией. Это проявляется в оформлении заголовков: для их выделения писец закрашивает их прозрачной желтой краской [СК XIV: 659]. На лингвистическом уровне также прослеживается такая связь: текст Хлуд. 117 сохраняет ряд чтений, свойственный Синайскому служебнику, но зачастую эти чтения испорчены редакторскими конъектурами (см. подробнее главу 2 § 1). Вместе с тем, Хлуд. 117 имеет более поздние чтения, которые содержатся в древнерусской редакции и в правленых редакциях литургии. Состав последования Хлуд. 117 имеет поздние особенности, свойственные большинству славянских списков второго типа: в начале последования вставлены молитва на одевание риз – стихаря и пояса Да възрадовас дша мо ги... и Растрьза вртище мое и прпосаль м веселиемь... Молитвы во время облачения священнослужителей в рукописях третьего типа станут неотъемлемой частью последования проскомидии. В служебниках второго типа это последование находится на стадии формирования, молитвы облачения могут отсутствовать либо иметь разные тексты. Вместе с тем, в Хлуд. 117 много архаичных черт, например, в эпиклезисе анафоры фраза «Преложи Духом святым» произносится два раза, за хлеб и за вино. Эта особенность соответствует древним итало-греческим евхологиям VIII–XI вв., затем она постепенно вытесняется из богослужебной практики [Parenti 1991: 173–174]. Таким образом, рукопись Хлуд. 117 представляет собой наиболее архаичное состояние текста среди служебников второго типа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

Сведение о детстве и первой поре жизни славянских просветителей до прибытия их в Моравию в дошедших источниках кратки и сбивчивы. По своему происхождению они принадлежали к знатной греческой семье города Солуни и получили блестящее образование, особенно младший из них, Константин. Взятый после смерти своего отца, 15 лет родственником своим,–логофетом Феоктистом в Константинополь ко двору, Константин рос вместе с малолетним императором Михаилом, только что перед этим вступившим на престол, и вместе с ними имел наставниками лучших представителей тогдашней византийской науки, и в числе их – будущего патриарха Фотия… Мефодий был старший из братьев Сначала он служил в военной службе, и сделан был даже правителем одной славянской области, управлял ею около 10 лет; но потом, «узре многы молвы бесчисленны в житии сем, преложи земныя тьмы волею на небесныя мысли», оставил службу, удалился на гору Олимп, в одну из уединенных болгарских местностей, принял здесь иночество и весь отдался занятию науками. Вскоре пришел сюда и младший его брат, Константин. Блеск придворной жизни мало пленял его, и как только кончились годы учения, не взирая ни на какие блестящие предложения, покинул придворную сферу, принял сан священника и занял место библиотекаря столичной патриаршей библиотеки. Больше всего стремясь к уединенной, созерцательной жизни, он сделал было даже попытку скрыться в одном отдаленном монастыре; его долго искали, но все же нашли, и прежние придворные связи заставили его вернуться в столицу: ему поручили должность придворного философа – «учительский сан, учити философии своя земця и странныя». Философы причислялись тогда к придворным чинам. В это время он был еще очень молод – «юн возрастом», по замечанию его древнего биографа. Скоро однако, как было упомянуто, он совсем оставил столицу и ушел на Олимп к своему брату… «И начат жити, – говорит древнее житие, – и молитву творити беспрестанно к Богу, токмо книгами беседуя». Наклонность к религиозной, созерцательной жизни, вероятно, положена была в будущих славянских просветителей еще с детства.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Arha...

Вкоренився, якоже древо Давидски, славне,/при исходящих вод,/велик воздал еси мучения плод и ныне источник показался еси мира,/проходящ, земли концы. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Почерп благодать Христову,/ребра с Кровию источившаго воду,/кровь излиял еси твою, Его ради прободся;/и ныне, яко воду, проливаеши сердцам благовонное миро, Димитрие. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Священнии Твои сосуди душевнии, Пречистая,/полны аромат и мира Божественнаго Духа, нашедшаго на Тя,/ибо Бога рождши, верныя изменила еси от зловония страстей. Седален, глас 4 Яко доблему страдальцу/и воину крепку Всецарюющаго Христа,/взываем псаломски:/радуйся, мучеников украшение и лепота;/радуйся, светлая Церкве звездо/и стено, и пристанище прибегающих к тебе,/великомучениче славне Димитрие,/тя поющия спасай/от всякаго вреда чуждаго и озлобления вся. Песнь 4 Ирмос: Ты моя крепость, Господи,/Ты моя и сила,/Ты мой Бог, Ты мое радование,/не оставль недра Отча,/и нашу нищету посетив./Тем с пророком Аввакумом зову Ти:/силе Твоей слава, Человеколюбче. Припев: Святый великомучениче Димитрие, моли Бога о нас. Скверну всяку отверг рождения банею порождения,/чистоту, явился еси, соблюдая даже до кончины./Темже Христос тебе, Димитрие,/естественную влагу претворяет в миро,/якоже и воду в вино преложи. Припев: Святый великомучениче Димитрие, моли Бога о нас. Якоже огня естество всему преподается,/делу спасающ силу;/тако твое миро, страдальче, всеми убо почерпается,/обаче же пребывает неумалено./Темже ныне благочествующим, покланяющеся, поем Бога,/Иже благодать тебе даде. Припев: Святый великомучениче Димитрие, моли Бога о нас. Кто слышаны Твоя хвалы сотворит, Христе Слове,/видя Твоя благодати, яже страдальцем Твоим подал еси;/Димитрия бо се миро мученика,/яко источник, убо истекает,/благовоние же дышет и разоряет зол омрачение. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Напаяше убо источник, от земли восходящий,/первее, неже одождити все сея лице,/ты же сокрывся, мучениче, под землю,/источник явился еси благовонна мира, Димитрие;/копий бо множество отверзоша жилы/и ныне мира напояеши концы.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-velik...

Воду после крещения нужно вылить в реку или в такое место, которое не попирается ногами. Если после этого крещённый мирянином будет жив, то крещение должно быть дополнено священником». Молитвы о болящих детях Молитва пред иконою Спасителя исцелителя расслабленного Благий Человеколюбче, премилосердый Господи, недуги наша понесый и ранами Твоими нас исцеливый! Пред Твоим величеством рабски припадающе, смиренно молимся: призри, благосерде, на рабы Твоя, и якоже древле исцелил еси разслабленнаго, тридесять осмь лет в недузе своем лежавшаго, тако и ныне, Целителю благий, милостию и щедротами Твоими рабы Твоя посети. Ты убо разслабленному древле рекл еси: востани, возьми одр твой и ходи. Темже и мы, грешнии и недостойнии раби Твои, на Божественная Твоя словеса сия надеющеся, пред Твоим же величеством смиренно припадающе, Твое Божественное милосердие и неизреченное человеколюбие умильно просим: отверзи нам двери милости Твоея и прости вся согрешения наша вольная и невольная, имиже Твою благость прогневахом и Твое человеколюбие раздражихом; уврачуй нашу болезнь греховную; недуги наша душевныя и телесныя во здравие претвори, немощи в силу преложи, печали в радость и скорби во утешение премени; отыми же от нас всякое уныние и забвение; ум наш укрепи и цел соблюди, во еже всегда в заповедех Твоих поучатися; вся уды наша исправи, во еже волю Твою благую и совершенную творити. Ты бо еси целитель благий, воздвижение немощным, болящим врач, недужным исцеление, здравым здравия хранитель, и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем, и с Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. О болящих Тропарь, глас 4-й Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему, и избави от недуг и горьких болезней; и воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно, молитвами Богородицы, Едине Человеколюбче. Кондак, глас 2-й На одре болезни лежащаго и смертною раною уязвленнаго, якоже иногда воздвигл еси, Спасе, Петрову тещу и разслабленнаго на одре носимаго, сице и ныне, Милосерде, страждущаго посети и исцели: Ты бо един еси недуги и болезни рода нашего понесый и вся могий, яко Многомилостив. Молитва об исцелении ребёнка

http://pravmir.ru/kogda-boleyut-deti/

Радуйся, Божественный Свет неизреченно родившая; радуйся, тьму смертную рождеством Твоим просветившая. Радуйся, страны нашея неусыпная Покровительнице; радуйся, верных пастырей Церкве ободряющая и вразумляющая. Радуйся, людей православных Хранительнице; радуйся, богобоязненных иноков и инокинь присное Утешение. Радуйся, кающихся пред Богом грешников непостыдная Заступнице; радуйся, радости небесныя всем нам Подательнице. Радуйся, всех христиан теплая Ходатаице; радуйся, о людех Твоих присная Молитвеннице. Радуйся, Благодатное Небо, радость и спасение нам дарующая. Кондак 12 Благодать божественную испроси нам у Сына Твоего и Бога, простри нам руку помощи, отжени от нас всякаго врага и супостата, умири нашу жизнь, да не погибнем люте без покаяния, но приими нас в вечныя кровы, Богородительнице, да радующеся поем Богу, Тобою нас спасающему: Аллилуиа. Икос 12 Поюще дивная Твоя чудеса, умильно припадаем пред пречистым образом Твоим и, благоговейно лобызающе его, немолчными песньми воспеваем Тя, предивная Царице небесе и земли, и просим Тя, Владычице, услыши наше моление в час сей и благодать Сына Твоего нам низпосли, с любовию вопиющим Тебе: Радуйся, милостей Сына Твоего и Бога нас сподобляющая; радуйся, десную часть молитвами Твоими нам грешным уготовляющая. Радуйся, изнемогающих от уныния и печали скорая Утешительнице; радуйся, грешником кающимся спасение подающая. Радуйся, и нераскаянных грешников к покаянию обращающая; радуйся, всех Помоще, скорбным вдовицам и сирым помогающая. Радуйся, алчущих и жаждущих правды к Богу приводящая; радуйся, рода христианскаго Заступнице усердная. Радуйся, Церкве Православныя нерушимая Стено и Небо благодатное; радуйся, страны нашея Покрове и Защищение. Радуйся, Благодатное Небо, радость и спасение нам дарующая. Кондак 13 О, всепетая Мати, невместимаго Бога во чреве вместившая и Радость всему миру родившая! Нынешнее приемши пение, вся наша печали на радость преложи, от всякия избави напасти всех и будущия изми муки о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

17. Св. Ефрема о покаянии (28 янв.) Доколе, о друже, держим еси врагом, совершаеши ему угодная? Доколе, о друже, телесным страстем работаеши смертоносным сущем? Приими мой совет оживляющь тя, и очистив твою душу купно же и тело, приступи к Спасу исцеляющему кающыяся; велико ти спасение есть аще к Нему возбнув (пробудившись) не обленишися приити. Паки по днех согрешая и созидая, потребляя, расточая и собирая, детем уподобился еси, яко множицею победил еси скорпию, еяже жало познал еси в себе. Бежи змия, его же губительство веси. Сам преткнувыйся о камень поткнется и пики сторицею сотворит, слен есть и безумен. И се имей на сердцы твоем и со тщанием к покаянию притецы и умоли создавшаго тя. Буди смирен и умилен, алчен и воздыхая. Веселися о предваривших, радуйся о последних. Тако бо иногда и Закхей мытырь спасеся; такоже и блудница, некогда блудне живши и видевши Спасове нозе, разреши плевицы и власы отерши и тако из рова страсти излезе. Тако и ты выю возложи на колену и явися умилен и сим спасешися. Виждь града Содомска и Гоморска, рода непокорива и сквернава; бежи нечиста, на него же одожди Бог огнем и молниями, и весь град их пожже. Виждь града Ниневитска светлость и красно цветуща, грехи же и злобами кипяща и сокрушити и Господь заповедав. Видев же я паки в вретищи и в пепеле ходяща, во алчбе и жажде обледевша, трепещуща и страхом одержимых, всюду плачущихся, друг за друга рыдающя, свободнии, работнии, богатии, нищии и князи и старейшины, старцы и юноты со младенцы, оущедри я, помилова и спасе, суд преложи, иже бе повелел прияти им. Тако бо грешники непокоривыя мучит, не велит же непокорившимся погибнути. Потщися покаятися и спасешися. Готов Бог на милость и на исцеление, скор на помощь, прилежен на избавление, просящим же дает, толкущим отверзает, молящемуся же подаст прощение, простирая дары требующим, не щадит ищущему, не отреет падших, но на спасение руку подает, дарует разрешение ищущим, претит не покоримым. Соблазнил ли ся еси? – воспряни. Пал ли ся еси? – востани.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Pono...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010