Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех. Радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая. Радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление. Радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова. Радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся, Мати Молебнице, Милостивая о нас пред Богом Предстательнице. Кондак 9 Всяк земнородный, духом просвещаемь, радостию да торжествует, славяще неисчетныя милости Твоя, Всеблагая Владычице, и со Архангелом да вопиет: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою!», и Тобою с нами, вопиющими Ему: Аллилуиа. Икос 9 Ветии человечестии не возмогут по достоянию восхвалити дивная чудотворения Твоя от образа Твоего «Мати Молебница» именуемаго и от множества иных икон верным источаемая. Мы же, преславная чудеса Твоя видяще, со умилением сердечным Тебе взываем: Радуйся, премудрости Божия приятелище. Радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая. Радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе. Радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая. Радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая. Радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися. Радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Мати Молебнице, Милостивая о нас пред Богом Предстательнице. Кондак 10 Спасти хотя мир, Иже всех Спаситель и Господь, дарова Тя, Владычице Богородице, нам яко Всемощную Покровительницу и Заступницу. Мы же, воспоминая глаголы Твоя к Нему: «Царю Небесный, приими всякаго человека, молящагося Тебе и призывающаго имя Мое на помощь, да не отъидет от лика Моего тощь и неуслышан» и несумненную надежду на милосердие Божие имуще, благодарственно вопием о Тебе: Аллилуиа. Икос 10 Стена нерушимая и прибежище еси Ты, Царице Небесная, всем, упование свое на Тя возлагающим и пред чудотворным образом Твоим с верою Тебе молящимся и воспевающим Ти сице: Радуйся, столпе девства.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, Ты поклоняемый нас освящаеши Радуйся, вышняго града взыскание Радуйся, вечныя правды сказание Радуйся, Ты в дни скорбей нам отрада любимая Радуйся, Ты в годы бед нам стена нерушимая Радуйся, к Богу ты мир привлекаеши Радуйся, стадо Христу собираеши Радуйся, веры лампада Тобою светлеется Радуйся, пламень молитвы Тобою возвеется Радуйся, Живоносный Кресте, благочестия непобедимая победа! Кондак 6-й Единодушно под кровом Креста да пребудем, Его же держаще, яко же воин оружие брани, сим победим врагов веры нашествия и лобызаюше древо честное, священное, Богу немолочную песнь вопием: Аллилуиа! Икос 6-й Мощь разрушив нерушимую ада, светом Своим озаряет Христос сущих в юдоли плачевной и мрачной, и, нетерпяще небеснаго света, адовы силы падоша с диаволом вкупе, вси же спасения видевши Крест изыдоша в радости, славу поюше преславному древу: Радуйся, Кресте оружие дивное Радуйся, знамя диаволу страшное Радуйся, Ты еси адовых уз расторжение Радуйся, Ты еси смертных оков низвержение Радуйся, входы рая отверзающий Радуйся, смерти врата сокрушающий, Радуйся, страсти Христовы в сердцах обновляющий Радуйся, всем воскресения славу являющий Радуйся, Божие в мир снисхождение Радуйся, с Богом людей примирение Радуйся, Ты безотрадных отрада желанная Радуйся, Ты безнадежных надежда единая Радуйся, Живоносный Кресте, благочестия непобедимая победа! Кондак 7-й Умудренному Богом вождю Моисею, хотящу народ свой изъяти от горькия муки, жезл путеводный во образ Креста подается. Ведый же силу Креста издалеча, в страхе пророк вопияше хвалу: Аллилуиа! Икос 7-й Плоть восприявшее Отчее Слово, грех человека на рамо подъемлет и на Кресте умирает Сын Божий, грех наш и клятву, и смерть пригвождает, да вопием Ему тепле, Креста восхваляше силу: Радуйся, Кресте Ты падших восстание Радуйся, Крепкий Ты грешных воззвание Радуйся, прелесть и грех на Тебе пригвождается Радуйся, плоть со страстьми на Тебе распинается Радуйся, Ты еси образ смирения Радуйся, Ты еси иго терпения Радуйся, Ты нам Христову любовь знаменуеши

http://isihazm.ru/1/?id=970&c_pid=1

Ратовали за Православие сильные тогда князья Острожские; но двигателем их был именитый архимандрит Лавры, Никифор Тур, ревнитель Православия на соборе Брестском. Его преемники сделались единственными воителями за Церковь Русскую, доколе не обновилась ее иерархия благословением Патриарха Иерусалимского. Но и тогда Лавра Печерская оставалась сердцем и средоточием, одна отразившая на юге весь неприязненный напор унии: туда стекались все молитвенники, оттуда истекала помощь духовная и даже вещественная, по обилию ее средств. Когда же настало время действовать просвещением духовным, чтобы преодолеть козни иезуитов, которые повсюду домогались распространить свое учение, то не из Лавры ли опять возник сильнейший им отпор? Братское училище было поистине чадом Лавры, ибо ее великий архимандрит Петр Могила , восшедши на кафедру Св. Софии, сделался не только благодетелем, но и обновителем сего братства, которое пролило столько просвещения духовного на всю Русскую землю и доселе процветает, как старшая Академия наша. И так смиренные отшельники Антоний и Феодосий более сделали для Киева, нежели самые князья его, и даже до сих пор Лаврою их дышит Киев, привлекая толпы богомольцев к заветной ее святыне. Отнимите Лавру – и изменится весь религиозный характер Киева; заключите врата Св. Софии, как было во дни унии, и утратится предание древнейшей иерархии нашей; если только опустеет златоверхая обитель, куда зовет Великомученица одних лишь православных богомольцев, хотя она пострадала за Христа в то время, когда еще не было разделения Церквей, – и опустеет старый Киев, ибо на сих трех священных местах: в Лавре, в Св. Софии и в обители Михайловской сосредоточена вся его жизненная сила; там его душа, его сердце. Без них останется один лишь торговый город, каких много на Руси, но утратится его церковное значение, а чрез это оскудеет и самый город. – Не то же ли будет и с Римом, когда он перестанет быть столицею западного христианства? Тогда только могут усвоить себе Киев иноверцы, если нарушится жизненная его связь с Россиею, т.е. Православие, которое издревле пропитало собою весь его внутренний церковный быт. Но доколе теплится тихая лампада над гробом преподобного Антония в Ближних пещерах, доколе спускается при торжественных гимнах чудная икона Успения в царских вратах Великой церкви, доколе стоит нерушимая стена софийская с ликом Богоматери, осеняющей престол, на котором уже восемь веков приносится Безкровная Жертва православных, – до тех пор не поколеблется древний град Владимира и Ольги на его заветных горах, благословенных Первозванным апостолом. «Горы окрест его, и Господь окрест людей Своих», по выражению псаломному о Сионе, граде царя великого, – а Киев наш родной Сион!

http://azbyka.ru/otechnik/Andrej_Muravev...

Сознание привычно сравнивает храм сей со свечой, поставленной человеком Господу посреди заливных лугов Нерли. Добавить нечего: храм действительно напоминает свечу. Из светлого камня. Всё серо: небо – светлей стальной воды с пробоинами от падающих капель. Гигантская старая ветла стоит по колено в воде и словно держит храм на плече. Причаливаем. Странно всё же думать, что в давние времена пристань на оживлённом речном пути, в месте впадения Нерли в Клязьму, обеспечивала князю могущество. Об этом сегодня ничто не напоминает. Во всем разлиты спокойствие, созерцательная тишина. Нас внезапно облаивают две симпатичнейшие собаки. Выходят два мужика-служителя, не выказывая удивления. Под холмом стоит зелёно-голубой легковой «Москвич», заехавший туда ещё прошлым летом. Серенькая толстолапая собачура лает, а я прислоняюсь щекой к храмовой стене и похлопываю ладошкой по камню, вырезанному и вставленному чьими-то руками в 1165-м году. Обхожу церковь со всех сторон, поговорить с мужиками некогда, ведь вскоре надо сюда привезти и оставшихся наших товарищей. Новое удивление: храм открыт! Выясняем, что здесь периодически служатся литургии, сюда приезжают венчаться. В летнее время существует даже доступ посуху. Женщина лет пятидесяти, «городского» вида, продающая в храмовой лавчонке свечки, иконки, книги и сувениры, вполне приветлива. Покупаю для дочери красивый двусторонний крестик – со Спасом и Богородицей «Нерушимая Стена». Храм невелик, лишён росписей. В близких стенах видна рыхловатая структура древнего, слегка желтоватого камня. Если бы не наличие трёх мозаичных икон и не светлый тон камня, то было бы похоже на армянские древние церкви, в коих мне доводилось бывать в 1984-м году. Ставим свечи, молимся. Ухожу к вышке ЛЭП, чтоб снять оттуда храм (сквозь шиповник с осенними красными плодами) и тихо постоять хоть минутку в одиночестве – на мокрых стеблях усохшего бурьяна. Выбираюсь в репьях, долго меня здесь дожидавшихся (вот пример сверхтерпения – у этих цепких непритязательных колючек!) и проникших даже в карманы, что было замечено мной совсем нескоро.

http://pravoslavie.ru/111820.html

Спросили у схиархимандрита Виталия (Сидоренко), что он нашел лучшего для спасения. Он ответил: «Молитву с покаянием». Некий монах жаловался отцу Виталию, что брат, с которым он живет в одной келии, сварлив. Отец Виталий сказал: «А мне везде и со всеми было хорошо». Монах удивился и спросил: «Объясни мне, что значат твои слова». Отец Виталий ответил: «С кем бы я ни был, я старался, чтобы не мне с людьми, а со мной людям было хорошо, и положил на сердце — отсекать перед каждым человеком свою волю». Архимандрит Гавриил (Ургебадзе) говорил: “Если бы вы видели, какая благодать сходит на Литургии, то были бы готовы собирать пыль с пола храма и умывать ею свое лицо!”. Спросили архимандрита Гавриила, когда будет конец мира. Авва ответил: «Двадцать четыре старца молятся, чтобы Господь скорее пришел на землю судить живых и мертвых. А двадцать четыре святых на земле молятся, чтобы Господь продлил время для покаяния. Среди них бетанский архимандрит». Его спросили: «Там два архимандрита, который из них?». Авва ответил: «Довольно того, что я сказал, а больше говорить об этом не полезно». Сказал Патриарх Давид (Девдариани): «Мать для своего ребенка — это стена нерушимая и стража неусыпная». Говорил Патриарх Ефрем (Сидамонидзе): «Если из двоих один умный, то ссоры не будет». В Прощеное воскресенье Патриарх Ефрем сказал священникам: «Целуйте епитрахиль и престол, целуйте друг друга, согревайте друг друга теплом своей любви». Перед смертью Патриарх Ефрем сказал: «Пора мне идти в свой последний путь. Я снимаю все наказания с тех, кого я наказал, я прощаю всех и прошу у тех, кого я обидел, прощения; весь суд я предоставляю Богу». Католикос-Патриарх Калистрат (Цинцадзе) долго молился перед иконой святителя Николая, а затем сказал: «Ты архиепископ, а я Патриарх, поэтому услышь и исполни просьбу Патриарха». Католикос-Патриарх Калистратговорил, что Церковь сохранили Бог и простой народ. Схиигумен Савва (Остапенко) говорил: «Один из признаков Иисусовой молитвы — это желание молчания и уединения. Тот, у кого в серд­це имя Иисуса Христа, не говорит пышных слов и не повторяет одного и того же дважды».

http://pravoslavie.ru/36750.html

Уже в годы Первой мировой войны она видит в России преемницу исконного, расцветшего в Византии Православия, чья вселенская сущность проявилась в почитании Христа во образе мирозиждительной Софии Премудрости Божией. Моления «в Киевском храме Премудрости Бога» (1915) хранятся в ее памяти. О 1914 годе она вспоминает: «Беседы с Х. (Н. Недоброво – А.М.) о судьбах России. Нерушимая стена св Софии и Мих монастырь – ad periculum maris, т.е. оплот борьбы с Диаволом – и хромой Ярослав в своем византийском гробу» . Она остро переживает судьбоносное для всего мира противостояние, с одной стороны, падшего во грехах Первого (Западного) Рима и с другой – Третьего, Русского Рима (преемника Второго, Византийского). Ахматова указывает причину черной немочи, охватившей душу народа – упадок православной веры Самые яркие образы противоборства возникают в условиях самой сильной угрозы существованию Отечества – осенью 1917 года, когда полным ходом шел самораспад армии и государства, а часть разноликих сил, его подготовивших, уже собиралась бежать из поруганной страны. Ахматова видит и указывает главную причину черной немочи, охватившей душу народа – упадок православной веры, хранящей державу Третьего Рима: Когда в тоске самоубийства Народ гостей немецких ждал И дух суровый византийства От русской Церкви отлетал, Мне голос был. Он звал утешно, Он говорил: «Иди сюда, Оставь свой край глухой и грешный, Оставь Россию навсегда ». Но равнодушно и спокойно Руками я замкнула слух, Чтоб этой речью недостойной Не осквернился скорбный дух. («Когда в тоске самоубийства…», 1917, осень) . Западный (Первый) Рим Ахматова не любит и понимает его отступническую природу. Побывав там в декабре 1964 года, она по возвращении записывает итоговое суждение-приговор: «В Риме есть что-то даже кощунственное. Это словно состязание людей с Богом. Очень страшно! (Или Бога с Сатаной-Денницей)» . Под впечатлением Первого Рима Ахматова пишет четверостишие, также вскрывающее суть мировой власти Запада: И это станет для людей

http://pravoslavie.ru/105079.html

Языковое сознание утрачивает ощущение границы между церковнославянским и русским языком. В качестве водораздела между ними может восприниматься графический облик текста. Книги церковной печати начинают называть славянскими, а гражданской печати – русскими. Так в опубликованной в 1946 г. в Журнале Московской патриархии рецензии сказано: «Вышла в свет на русском языке и поступила в продажу «Служба всем святым в земле Российстей просиявшим " » (Парийский 1946). Очевидно, что речь идет о тексте, написанном на церковнославянском языке и изданном гражданской печатью. 349 8.3. Утверждение новых богослужебных текстов на заседаниях Синода Вопросы церковной книжности эпизодически обсуждались на заседаниях Синода. Так, в период с сентября 1943 по январь 1965 г. обсуждались следующие тексты: Допущены к богослужебному употреблению: – Акафист св. Иоанну, митрополиту Тобольскому, составленный архиеп. Уфимским Иоанном (Братолюбивым). Впервые текст рассматривался в июле 1946г. 350 , затем – в декабре 1951 г. Архиеп. Новосибирскому Варфоломею (Городцову) было поручено пересмотреть акафист. 351 Окончательна редакция была принята в апреле 1952 г. 352 – Акафист Пресвятой Богородице пред образом Ея «Нерушимая стена», составленный З. Стальской. 353 – Акафист преподобному Макарию Жабынскому и Белевскому чудотворцу, составленный иеромонахом Гермогеном (Иноземцевым). В июле 1953 г. текст был допущен к местному употреблению в Тульской епархии. 354 – Акафист Кириллу и Лаврентию, епископам Туровским, и преподобному Мартину Туровскому, составленный могилевским прот. К. Раиной. В июле 1953 г. был допущен к местному употреблению в Могилевской епархии и Белоруссии. 355 – Акафист Честному и Славному Рождеству Пресвятыя Богородицы пред чудотворною иконою Ея «Пустынно-Глинскою». Был допущен к местному употреблению в Глинской пустыни. 356 – Служба праведной Тавифе. В декабре 1957 г. в месяцеслов была включена память праведной Тавифы, при этом архим. Никодиму (Ротову) было поручено составить проект службы в ее честь. 357 В январе 1963 г. исправленный проф. Н.Д. Успенским текст службы был утвержден на заседании Синода. 358

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr-Krav...

Икос 9 Вития суемудреннии не могут в сердце своем вместити истину Твоего, Богородице, Приснодевства. Мы же, верующе в силу непостижимыя тайны, с благоговением восхваляем Тя сице: Радуйся, яко красныя и светлыя доброты Твоея возжела Жених, краснейший паче всех сынов человеческих; радуйся, яко сей Жених девство и рождество в Тебе сочета. Радуйся, премудрая Наставнице непорочнаго девства; радуйся, вдовиц благочестивых в безбрачии соблюдающая. Радуйся, чистых дев и вдовиц работати во славу Христа на благо ближних наставляющая; радуйся, всем могущим сия вместити на пути целомудрия споспешствующая. Радуйся, Богородице, Стено Нерушимая, Заступнице наша и утешение. Кондак 10 Спасти хотящи люди Своя от падений греховных, Ты, Владычице, неусыпно святость честнаго брака охраняеши и пребывающим в браце указуеши хранити заповеди Господни: дети своя по Богу воспитывати и к делом милосердия приучати. Благодаряще Бога, даровавшаго нам таковую мудрую Наставницу, от всего сердца поем Ему: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси и Хранительница христианских семейств благочестивых, Пресвятая Дево, верующих мудро наставляеши брачную жизнь яко иго благое приимати и верность друг ко другу до кончины хранити. Сего ради и мы, радующеся Твоему попечению о добрем христианстем супружестве, тако с умилением Тебе глаголем: Радуйся, честный брак благословляющая; радуйся, по учению Христа и апостолов жити супругов наставляющая. Радуйся, живущим в супружестве любовь и единомыслие в сердца влагающая; радуйся, семейныя узы охраняющая. Радуйся, благая Попечительнице домашния Церкве; радуйся, грозная Обличительнице нарушителей супружеския верности. Радуйся, Богородице, Стено Нерушимая, Заступнице наша и утешение. Кондак 11 Пение всеумиленное приносит Ти, Преблагословенная, весь род христианский, видяще Тя, яко всесильную Молитвенницу за весь мир. Ты же, Богородице, и юных молитвы приемлеши, и моление немощных старцев и стариц не презираеши, юных на добрыя дела ко спасению наставляеши, старцем же о скором их преселении в жизнь загробную напоминаеши. Сего ради, моляще Господа о даровании всем нам памяти смертныя, взываем Ему: Аллилуиа.

http://pravicon.com/info-1192

Кондак 9 Всякое естество ангельское и человеческое воспевает приснодевственную чистоту Твою, Пренепорочная, сего ради почитаем Тя, яко неусыпную Попечительницу непорочности дев, чистоты вдовиц, целомудрия юнош; и всяк возраст людей вверяем Тебе, да сохраниши их в святости, воспевающих безгрешному Сыну Твоему: Аллилуиа. Икос 9 Витии суемудреннии не могут в сердце своем вместити истину Твоего, Богородице, Приснодевства. Мы же, верующе в сию непостижимую тайну, с благоговением восхваляем Тя сице: Радуйся, яко красныя и светлыя доброты Твоея возжела Жених, паче всех дщерей человеческих; радуйся, яко Сей Жених Девство и Рождество в Тебе сочета. Радуйся, премудрая Наставнице непорочнаго девства; радуйся, христианских дев призывающая обеты девства изрекати и единаго Небеснаго Жениха любити. Радуйся, чистых вдовиц в безбрачии соблюдающая; радуйся, чистых дев и вдовиц работати во славу Христа на благо ближних наставляющая. Радуйся, Богородице, Стено Нерушимая, Заступнице наша и утешение. Кондак 10 Спасти хотящи люди Своя от падений греховных, Ты, Владычице, неусыпно святость честнаго брака охраняеши и пребывающим в браце указу еши хранити заповеди Господни, дети своя в любви к Богу воспитывати и к делом милосердия приучати. Благодаряще Бога, даровавшаго нам таковую мудрую Наставницу, мы от всего сердца поем Ему ангельскую песнь: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси и Хранительница христианских семейств благочестивых, Пресвятая Дево, верующих мудро наставляеши брачную жизнь яко иго благое приимати и верность друг ко другу до кончины хранити. Сего ради и мы, радующеся Твоему благостному попечению о добрем христианстем супружестве, тако со умилением Тебе глаголем: Радуйся, честный брак благословляющая; радуйся, живущим в супружестве любовь и единомыслие в сердце влагающая. Радуйся, по учению Христа и апостолов жити супругов наставляющая; радуйся, семейныя узы охраняющая. Радуйся, благая Попечительнице домашния церкве; радуйся, грозная Обличительнице нарушителей супружеския верности. Радуйся, Богородице, Стено Нерушимая, Заступнице наша и утешение.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Всяк разум удивляется бывшему на тебе, Рахиле блаженная, Божию благоволению, яко служащи в алтаре Господнем, зрительница видений чудесных явилася еси, темже радования духовнаго исполнившися, вопияла еси Богу: Аллилуиа. Икос 9 Ветия многовещаннии не возмогут изрещи теплоту Божественныя твоея любве, преподобная, юже на люди православныя обильно излияла еси, аще и в немощи телесной сущи, обаче силою Божиею целительница и чудотворица великая показалася еси. Сего ради восхваляем тя сице: Радуйся, Божию Силу и Божию Премудрость людем проповедавшая: Радуйся, немощных в вере укрепившая. Радуйся, духовнаго любомудрия ревнительнице: Радуйся, пищи духовныя и телесныя подательнице. Радуйся, оставленных врачами со одра болезни воздвизающая: Радуйся, отступивших от правыя веры на путь спасения возвращающая. Радуйся, блуждающих по морю жития сего мудре окормляющая: Радуйся, юныя благочестию научающая. Радуйся, пророчества дара исполненная: Радуйся, будущая, яко настоящая провидевшая. Радуйся, от внезапныя смерти избавляющая: Радуйся, от погибели душевныя спасающая. Радуйся, Рахиле, сокровище Бородинское, земли Московския похвало и радование. Кондак 10 Спасти хотя чад заблуждших милосердный Господь, посла тя, Рахиле, яко агницу посреде волков, во свидетельство истины Христовой, да соберутся овцы расточенныя во ограду церковную, да возсияет паки во Отечестве нашем свет веры Православныя, подвизая всех пети Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена благочестия явилася еси непоколеблема, богомудрая мати Рахиле, ограждающи притекающих к тебе от душепагубных учений, укрепляющи малодушных, предстательствующи в молитвах, еще же и лютыя беды грядущия на страну нашу предвозвестила еси. Мы же чудящеся таковому о нас грешных Божию промышлению умильно глаголем: Радуйся, православия стено нерушимая: Радуйся, молитвы за мир лампадо негасимая. Радуйся, любве пучино Богом излиянная: Радуйся, светильниче на свещнице высоцем поставленный. Радуйся, злобы бесовския мрак отгоняющая: Радуйся, человеки от бед и скорбей избавляющая. Радуйся, многих сынов Российских из бездны греховныя восхитившая: Радуйся, тех на путь покаяния наставльшая. Радуйся, не токмо верных, но и неверных любовию объявшая: Радуйся, милование Христово к немощным и грешным проповедавшая. Радуйся, неимущих вдов и сирот снабдевающая: Радуйся, алчущих и жаждущих насыщающая. Радуйся, Рахиле, сокровище Бородинское, земли Московския похвало и радование. Кондак 11

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010