Чтец возглашает тропарь: «Явился еси в мире, Иже мир сотворивый, да просветиши во тьме седящия», и сам поет: «Человеколюбче, слава Тебе». Певцы поют окончание: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны. Познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да просветиши во тьме седящия». Певцы: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и возрадуются языцы, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши. Да просветиши во тьме седящия». Певцы: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой. Благослови ны, Боже, Боже наш, благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли. Да просветиши во тьме седящия». Певцы: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «Слава» – «Да просветиши во тьме седящия». Певцы: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «И ныне» – «Да просветиши во тьме седящия». Певцы: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец: «Явился еси в мире, Иже мир сотворивый, да просветиши во тьме седящия», и сам поет: «Человеколюбче, слава Тебе». Затворяются царские врата. Так же исполняется тропарь по 6-й паримии. На клиросе поют завершающие его слова: «Токмо на седящия во тьме? Слава Тебе». По окончании паримий отверзаются царские врата. Ектения малая. Возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем…» . Поется Трисвятое . По Трисвятом тотчас диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость». Чтец: Прокимен, глас 3-й: «Господь – Просвещение мое…»; стих: «Господь – Защититель живота моего…». Апостол – 1 Кор., зач. 143. Аллилуиарий, глас 6-й: «Отрыгну сердце мое…»; стих: «Красен добротою…». Евангелие – Лк., зач. 9. По Уставу, на Литургии после Евангелия царские врата затворяются. Сугубая ектения: «Рцем вси…», и далее по чину Литургия свт. Василия Великого . Вместо «Достойно» – «О Тебе радуется…». Причастен «Хвалите Господа с Небес…».

http://azbyka.ru/bogosluzhebnye-ukazaniy...

Чтец возглашает тропарь: «Явился еси в мире, Иже мир сотворивый, да просветиши во тьме седящия», и сам поет: «Человеколюбче, слава Тебе». Певцы поют окончание: «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «Боже, ущедри ны и благослови ны, просвети лице Твое на ны и помилуй ны. Познати на земли путь Твой, во всех языцех спасение Твое. Да просветиши во тьме седящия». Певцы : «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Да возвеселятся и возрадуются языцы, яко судиши людем правотою и языки на земли наставиши. Да просветиши во тьме седящия». Певцы : «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «Да исповедятся Тебе людие, Боже, да исповедятся Тебе людие вси. Земля даде плод свой. Благослови ны, Боже, Боже наш, благослови ны, Боже, и да убоятся Его вси концы земли. Да просветиши во тьме седящия». Певцы : «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «Слава» – «Да просветиши во тьме седящия». Певцы : «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «И ныне» – «Да просветиши во тьме седящия». Певцы : «Человеколюбче, слава Тебе». Чтец : «Явился еси в мире, Иже мир сотворивый, да просветиши во тьме седящия», и сам поет: «Человеколюбче, слава Тебе». Затворяются царские врата. Так же исполняется тропарь по 6-й паримии. На клиросе поют завершающие его слова: «Токмо на седящия во тьме? Слава Тебе». По окончании паримий отверзаются царские врата. Ектения малая. Возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем…» . Поется Трисвятое . По Трисвятом тотчас диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость». Чтец: Прокимен, глас 3-й: «Господь – Просвещение мое...»; стих: «Господь – Защититель живота моего...». Апостол – 1 Кор., зач. 143. Аллилуиарий, глас 6-й: «Отрыгну сердце мое...»; стих: «Красен добротою...». Евангелие – Лк., зач. 9. По Уставу, на Литургии после Евангелия царские врата затворяются. Сугубая ектения: «Рцем вси…», и далее по чину Литургия свт. Василия Великого. Вместо «Достойно» – «О Тебе радуется…». Причастен «Хвалите Господа с Небес…».

http://patriarchia.ru/bu/2022-01-18/

И скончавшу диакону ектению, возглашает архиерей или иерей: Яко свят еси, Господи Боже наш, и во святых обитаеши и почиваеши, и Тебе славу и трисвятую песнь возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Людие: Аминь. И поют певцы трисвятую песнь обычно, яко служащу единому иерею, сиречь: десная страна начинает: Святый Боже, таже левый лик: Святый Боже, паки же десная страна. Таже, Слава и ныне, Святый Безсмертный от левого лика. И возгласит диакон: Динамис, и поют певцы десныя страны высочайшим гласом: Святый Боже. Скончавшу ся же пению трисвятаго, станет архиерей или иерей во святых дверех зря к западу и благословит по обычаю предстоящих глаголя: Мир всем. И отвещают людие: И духови твоему. И абие поется от певцов косно и со сладкопением: Аллилуиа, трижды. Архиерей же, прием жезл, исходит со пресвитеры из олтаря святыми дверми и идет на среду храма, на амвон. И сядет святитель на месте своем и повелит сести и пресвитером, диаконы же стоят позади амвона, сиречь с восточныя его страны, по обою страну, два два, зряще к западу. И приемлет чтец от архиерея благословение, и станет на амвоне пред аналогием зря к западу. И скончавшейся Аллилуиа, возгласит чтец: Пророчества Исаиина (или иныя книги) чтение. Диакон глаголет: Вонмем. И начинает чтец чести писания пророческая. Архиерей же, пресвитеры и вси людие, седяще внимают чтению. Скончавшуся чтению, паки поется Аллилуиа, по сем диакон возглашает: Прости. Услышим святаго Евангелия. И востают вси, востает и архиерей вкупе со пресвитеры и приемлет жезл свой. (В Закинфе мирствовати зде архиерееви (или иерееви, аще архиерей не литургисает), людем же отвещати: И духови твоему, указуется. Обаче во Иерусалиме сего не обретохом). Хотяй же чести Евангелие пресвитер возглашает: Чтение от Иоанна (или инаго Евангелиста) святого Евангелия. Диакон: Вонмем святому чтению. И чтет пресвитер святое Евангелие зряще к западу, всем стоящим. Ведомо буди яко в Закинфе пред возгласом: Вонмем святому чтению, поют певцы Слава Тебе, Господи, слава Тебе, и Евангелие чтет на амвоне диакон. Во Иерусалиме же сего не обретохом. Архиерей же или иерей глаголет молитву сию тайно:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На 3-м часе – кафизма 13-я. На 6-м часе – кафизма 14-я; тропарь пророчества (из Триоди), глас 3-й: «Заступник наш...» (см. во вторник 5-й седмицы), 1-й прокимен Триоди, глас 6-й: «Нищ есмь аз...» (см. во вторник 5-й седмицы), чтение паримии Триоди (см. во вторник 5-й седмицы), 2-й прокимен Триоди, глас 6-й: «Блажени людие...» (см. во вторник 5-й седмицы). На 9-м часе – кафизма 15-я. На всех часах – тропарь часа со стихами произносится чтецом в обычном порядке, но только без пения. Кондак Триоди (Великого канона): «Душе моя, душе моя…». Конечный возглас иерея – «Боже, ущедри ны...», молитва прп. Ефрема Сирина читается с тремя великими поклонами (а не с 16-ю). На изобразительных – блаженны поскору, без пения; по «Отче наш...» – кондак Триоди (Великого канона): «Душе моя, душе моя…». Изобразительны следует заканчивать следующим образом: после кондака – чтец: «Господи, помилуй» (40), «Слава, и ныне» – «Честнейшую Херувим…». «Именем Господним…». Иерей: «Боже, ущедри ны...». Чтец: «Аминь». Иерей – молитву прп. Ефрема Сирина (с тремя поклонами). Чтец: «Аминь». Молитва: «Всесвятая Троице…». Иерей (или диакон): «Премудрость». Певцы: «Достойно есть…» до слов: «и Матерь Бога нашего» (включительно). Иерей: «Пресвятая Богородице, спаси нас». Певцы: «Честнейшую Херувим…». Иерей: «Слава Тебе, Христе Боже…». Певцы: «Слава, и ныне», «Господи, помилуй» (трижды), «Благослови». Отпуст: «Христос, Истинный Бог наш…». Певцы: «Господи, помилуй» (трижды). Многолетны, по традиции, не поются. Подробное изложение порядка богослужения вечерни в соединении с Литургией Преждеосвященных Даров см. 24 февраля. На вечерне – кафизма 16-я. На «Господи, воззвах» стихиры на 10: Триоди – 6: самогласен дня, глас 5-й: «Поползнувся от праваго пути…» (единожды), ин самогласен дня, глас 8-й: «Из Иерусалима снидох...» (единожды), и мученичен, глас тот же: «Мученицы Твои, Господи...» (эти стихиры Триоди см. на стиховне вечерни во вторник вечера 5-й седмицы); и подобны Триоди, глас тот же: «Брашно любовь творяще...», «Древом древле...», и глас 2-й: «Живоносный Твой Крест...» (эти стихиры Триоди см. на «Господи, воззвах» вечерни во вторник вечера 5-й седмицы); и стихиры предпразднства Благовещения, глас 4-й – 4 (см. в Минее 24 марта; первая стихира – дважды). «Слава, и ныне» – предпразднства Благовещения, глас 2-й: «Благовествует Гавриил...».

http://patriarchia.ru/bu/2022-04-05/

Людие: Аминь. Диакон же, став посреди солеи и зря к людям глаголет: Господу помолимся. И ничтоже людем отвещавшим, приемлет архиерей (или иерей) кадильницу и глаголет молитву сию пред святою трапезою, зря к востоку: Боже, приемый Авелевы дары, Ноеву и Авраамову жертву, Аароново и Захариино кадило, приими и от рук нас грешных кадило сие в воню благоухания и во оставление грехов наших и всех людей Твоих. Яко благословен еси и подобает Тебе слава, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. И отвещают людие: Аминь. Диакон же входит во святый алтарь южною дверию. И абие певцы начинают пети со сладкопением тропарь: Единородный Сыне и Слове Божий, безсмертен Сый, и изволивый спасения нашего ради воплотитися от святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, Един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас. Архиерей же или иерей кадит святую трапезу трижды с предния страны и отдает кадильницу единому от диаконов. И дает архиерей единому от иерей книгу писаний апостольских, иному же книгу писаний пророческих, сам же, прияв в десницу свою жезл, в шуйцу приемлет святое Евангелие и творит вход, обходя святую трапезу с южныя страны. Аще един есть иерей служай, дает иерей диакону в десную руку святое Евангелие, в щуйцу же писания апостольская, сам же приемлет писания пророческая и держит я у левыя страны персей. И тако творят вход предыдущима лампадома, диакону предходящу иерееви. Исходят же северными враты и идут даже до западныя стены храма, аще же мощно есть, исходят в притвор. Предходят же два диакона со свечами два два, последуют има два иных диакона с кадильницами, паки два два, последуют сим един пресвитер с книгою пророческою, паки же иный пресвитер с книгою апостольскою, последи же всех архиерей. И входят в храм великими дверми, иже суть в западной стене храма. Пришедше же ко аналогию, иже есть на амвоне среди храма, восходит на него архиерей (или иерей) и полагает книгу на аналогий, таже прием от диакона (или пресвитера) святое Евангелие и Апостола, такожде полагает я на аналогии, и идут вси далее даже до ступеней солеи и зде станут, дóндеже скончают певцы тропарь: Единородный Сыне. Пресвитеры и диаконы позади же стоят. Егда же скончают певцы пение, глаголет архиерей или иерей молитву сию в слышание всем, зря к востоку:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И вся церковь поклоняшеся, и певцы пояху, и трубы трубяху, донже совершися всесожжение. Егда же скончаша приношение, преклонися царь, и вси, иже бяху с ним, и поклонишася Господеви. Повеле же Езекиа, царь, и князи Левитом, да восхвалят Господа словесы Давидовыми, и Асафа пророка: иже восхвалиша в веселии, и падоша, и поклонишася Господеви. И отвеща Езекиа, и рече: ныне исполнисте руки ваша Господу, приведите, и принесите жертвы хваления в дом Господень, и принесе (все) собрание жертвы, и хвалы в дом Господень, и принесе (все) собрание жертвы, и хвалы в дом Господень, и всяк усердный сердцем всесожжения» ( 2Пар.29:25–31 ). «Всем сердцем своим восхвали, и возлюби сотворшаго и постави певцы прямо олтареви, и звуком их услаждати пение. Даде в праздницех благолепие, и украси времена даже до скончания, внегда воспевати им имя святое Его, и от утра гласити во святилищи. Господь отъя грехи его, и вознесе во век рог его, и даде ему завет царский, и престол славы во Израили» ( Сир.47:10–13 ). «И вси сынове Аарони в славе своей, и приношение Господне в руках их пред всем собором Израилевым: И совершение служителей на олтарех, еже украсити приношение Вышняго Вседержителя. Простре на чашу возлияния руку свою, изгнете от крове гроздныя: возлия на основание олтаря в воню благоухания Вышнему всех цареви. Тогда возопиша сыннове Аарони, трубами уоваными вострубиша, услышан сотвориша глас велик на память пред Вышним: Тогда вси людие обще приспеша, и падоша ницы на земли, поклонитися Господеви своему Вседержателю Богу Вышнему: И восхвалиша певцы гласы своими, в великом гласе усладися пение: И помолишася людие Госопду Вышнему, молитвою пред Милостивым, дóндеже совершися красота Господня, и службу свою скончаша» ( Сир.50:15–21 ). «Священницы же пред олтарем в священнических ризах повергше себе, призываху с небесе давшаго закон о пооженных, дабы положившым сия цело сохранил: Бе же зрящему лице архиереево уязвлятися мыслию: зрак бо и вид изменен являше душевную тугу. Облия бо мужа боязнь некая и страх телесный, имиже явленна бысть зрящым сердце настоящая болезнь.

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/besedi-p...

Совершившейся же молитве, прием архиерей дикирий, поет вкупе со сослужащими сладкопесненно: Святый Боже : И держа архиерей дикирий в десней руце, творит крест над Святым Евангелием, таже и метание творит. И паки певцы поют: Святый Боже : второе. Внегда же певцы сие поют, архиерей, вознеся очи на небо и дикирий держа и Крест, и зря к народу, глаголет: Призри съ небес, бже, и пост сей, и тверд и, насад десница тво. Мерным гласом, яко бы слышати предстоящым. По петии же лика второе: Святый Боже : стоит архиерей вне святых дверей, держа в деснице дикирий, в левой Крест, зря к народу, поющым сослужащым со сладкопением: Святый Боже : архиерей благословляет обема рукама посреди к западу. Егда поют: Святый Крепкий : благословляет десную страну. Егда поют: Святый Безсмертный, помилуй нас , благословляет левую страну. И входит во олтарь. Певцы же поют третие: Святый Боже : Протодиакон глаголет архиерею: Повели, Преосвященнейший Владыко . И архиерей глаголет: Блгословенъ грдый во им гдне. Протодиакон, держа орарий десною рукою и показуя горнее место за святою трапезою, глаголет: Благослови, Преосвященнейший Владыко, горнее место . Архиерей глаголет: Блгвенъ на пртол славы твоег, сдй на прептый и превозносимый во вки. И восходит архиерей на горнее место, и стоит, зря на запад, и отдает дикирий диакону. Протодиакон же возжигает трикирий и подает архиерею, глаголя тропарь: Троицы явление во Иордане бысть, Само бо Пребожественное естество Отец возгласи: Сей Крещаемый Сын Возлюбленный мой: Дух же прииде к Подобному, Егоже благословят людие и превозносят во вся веки . И приим архиерей трикирий, и паки поют во святом олтари: Святый Боже : Архиерей благословляет с трикирием, трижды, по чину. Таже отдает трикирий, и поют певцы вне: Слава Отцу и Сыну, и Святому Духу, и ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Святый Безсмертный : Таже [динамис:] Святый Боже : и посем приидет учиненный чтец посреди церкве пред святыя двери олтаря, и творит поклон, держа и Апостол затворен (согбен). Протодиакон же посреди дверей, зря к чтецу и держа орарий, и к нему показуя, глаголет: Вонмем .

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Но ты даруй победы Христе Боже; победа бо ты православным и похвала. Потом подиак сказывает, став на обычном месте на среде а антифон. И певцем же поющим стихи сприпелом, аллилуйя. Псалом ог-й. В скую Боже отрину до конца, разгневася ярость твоя на овца паствы твоея... гордыня ненавидящих тя взыде выну». Слава и ныне, аллилуйя 3-жды сприпелы. По сем диакон глаголет ектению: паки и паки миром Господу помолимся. И по ектении святитель глаголет возглас: яко подобает ти всяка слава, честь и поклонение Отцу и Сыну и Святому Духу и ныне и присно и во веки веком. И по возгласе певцы поют вторый антифон. Псалом Давидов: блажен муж иже нейде на совет нечестивых. Припел заступи ны, Господи, заступи ны. И в законе его поучится день и нощь. Заступи ны, Господи... Слава. Заступи ны Господи. И ныне, аллилуйя 3-жды. И припелы: заступи ны Господи. И потом юрьевской диакон глаголет ектению и архимарит возглас: яко твоя держава и твое есть царство и сила и слава Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веком. И по возгласе певцы поют третей антифон, псаломь б. Въскую шаташася языци, и людие поучишася тщетным. Припел: Молитвами Богородица спасе спаси нас. Аз же поставлен есмь царь от него, над сионом гору святую его. Молитвами Богородица. Господь рече ко мне, сын мой еси ты, аз днесь родих тя. Молитвами Богородица. Работайте Господеви со страхом и радуйтеся ему с трепетом. Молитвами Богородица спасе. Блажени вси надеющейся нань. Молитвами Богородица. Слава. Молитвами Богородица. И ныне. молитвами Богородица. Аллилуйя 3-жды. И припелы. Молитвами Богородица спасе спаси нас. По сем хутынской диякон глаголет ектению, и архимарит возглас: яко благословися и прославися имя твое Отца и Сына и Святаго Духа и ныне и присно и во веки веком. И по возгласе певцы начинают пети д антифон и припелы. Псалом Давидов д: Тебе подобает песнь Боже всионе. Припел: прибежище и сила наша Богородице. И тебе воздается молитва во Иерусалиме. Прибежище и сила наша Богородице. Свята церкви твоя дивна в правду.

http://azbyka.ru/otechnik/Konstantin_Nik...

Возсияй в сердцах наших, человеколюбче Господи, разума нетленный свет, и мысленная наша отверзи очи, во евангельских Твоих проповеданий разумение: вложи в нас и блаженных Твоих заповедей страх, яко да плотския похоти поправше, духовное жительство пройдем, вся яже ко благоугождению Твоему и мудрствующе и деюще. Исполнившуся чтению святаго Евангелия, паки поют певцы Аллилуиа трижды, со сладкопением. По сем возглашаем диакон: Вонмем святому чтению. Хотяй же чести писания апостольская возглашает: Ко Ефесеем (или инаго писания апостольскаго) послания святого Апостола Павла чтение. Вонмем. И чтет писания на том же месте. Архиерей же со пресвитеры паки возсядет на месте своем, дóндеже скончается апостольское чтение. По чтении поют певцы Аллилуиа трижды, по пропетии же сего, поучает архиерей люди, седяще на месте своем. Егда же скончает архиерей поучение свое, востает с места своего вкупе со пресвитеры и вземлет от аналогия святое Евангелие, имея жезл в шуйце, таже повелит пресвитером взяти прочия книги и входит во святый олтарь святыми дверми, последующим пресвитером. Людие же поют косно: Слава Тебе, Господи, слава Тебе. И станут вси у святыя трапезы, диакони же на солее зря к западу, якоже стояху в начале божественныя службы. И полагается святое Евангелие на святей трапезе, в горней ея стране, прочия же книги отлагаются. Отлагает архиерей и жезл свой. И глаголет диакон перед святыми дверми зря к людем ектению сию: Рцем вси: Господи, помилуй. Людие: Господи, помилуй. И отвещают сие на всякое прошение диакона. Диакон: Господи Вседержителю, Пренебесне, Боже отец наших, молимтися, услыши. О мире всего мира и единении всех святых Твоих Церквей, помолимся. О спасении и заступлении святейшего Отца и Архиепископа нашего (имрк.), о всем причте и христолюбивех людех, помолимся. О еже избавитися нам от всякия скорби, гнева, беды и нужды, пленения, горькия смерти и беззаконий наших, помолимся. О предстоящих людех, ожидающих от Тебе богатыя и великия милости, молимтися, умилостивися и помилуй.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Зде архиерей или иерей, зря к людем, возгласит знаменуя предстоящих: Спаси, Боже, люди Твоя, и благослови достояние Твое. Людие: Господи, помилуй. И паки диакон: Призри на мир Твой милостию и щедротами. Вознеси рог христианский, силою честнаго и животворящаго Креста, молитвою Пресвятыя, Благословенныя Владычицы нашея Богородицы, Предтечи и Апостолов Твоих, и всех святых Твоих, молимтися, многомилостиве Господи, услыши ны молящихся Тебе, и помилуй. Людие: Господи, помилуй. Трижды. Архиерей возглас: Ты бо еси благовестие и просвещение, Спас и Страж душ и телес наших, Боже, и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Всесвятый, ныне и присно, и во веки веков. Людие: Аминь. [Зри: сице во Иерусалиме чтутся Божественная Писания. Обаче и иный есть чин чтения Божественных Писаний, его же в Александрии совершают. Скончавшуся чтению Ветхаго Завета, приемлет диакон кадильницу и певаемей Аллилуиа, кадит по обычаю. Иерей же, егда благословляет кадило, глаголет молитву сию тайно: Тебе, преисполнену всякаго благоухания и радования, Господи Боже наш, приносим кадило сие, от нихже, яже даровал еси нам: да приимется, молимся, пред Тобою от убогих рук наших во святый и пренебесный Твой жертвенник, в воню благоухания, во оставление грехов наших и во умилостивление за люди Твоя. Благодатию и щедротами и человеколюбием Единороднаго Твоего Сына, с Нимже благословен еси, со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь. И по сем бывает чтение Апостола, якоже предписася, По апостольстем чтении, паки поют певцы Аллилуиа, таже диакон глаголет вышереченные диаконства: Рцем вси, Господи помилуй. Иерей же молитву тайно: возсияй в сердцах наших. И по возгласе: Ты бо еси благовестие, и прочая, возглашает диакон: Вонмем святому чтению. И бывает чтение Святаго Евангелия, по немже поучает архиерей или иерей. Скончавшуся поучению, входит архиерей (или иерей) со сослужащими во святый олтарь.] После возгласа: Ты бо еси благовестие, глаголет архиерей или иерей молитву сию тайно:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010