После чтения паремий священник говорит чтецу: «Мир ти«, а диакон: «Премудрость». Вслед за тем следует пение умилительных стихов 140-го псалма с припевом к каждому стиху: «Да исправится молитва моя…» По уставу чтец или священник, стоя перед царскими дверями поет эти стихи, а лик поет после каждого стиха припев. В настоящее время почти повсюду установился обычай, что эти стихи поют посреди церкви трое певцов, а лик припевает к каждому стиху припев. Порядок этого пения следующий: Певцы поют 1-ый стих: Да исправится молитва моя, яко кадило пред Тобою, воздеяние руку моею, жертва вечерняя. Лик поет этот же стих, служащий и припевом. Певцы поют 2-ой стих: Господи, воззвах к Тебе, услыши мя, вонми гласу моления моего, внегда воззвати ми к Тебе. Лик поет тот же припев: Да исправится молитва моя: Певцы поют 3-ий стих: Положи, Господи, хранение устом моим, и дверь ограждения о устнах моих. Лик – припев – Да исправится молитва моя: Певцы поют 4-ый стих: Не уклони сердце мое в словеса лукавствия, непщевати вины о гресех. Лик – припев – Да исправится молитва моя: После сего певцы поют первую половину первого стиха: Да исправится молитва моя, яко кадило пред Тобою:, а лик допевает вторую половину: Воздеяние руку моею, жертва вечерняя. Таким образом, это пение подобно пению великого прокимна. В певческих книгах оно так и называлось «Великим прокимном». Во время сего пения, священник, стоя в алтаре пред св. трапезою, прияв кадильницу с фимиамом, кадит. При пении последнего стиха: «Не уклони сердце мое…» священник идет к жертвеннику, а диакон, встав с колен, следует за ним. Священник кадит пред жертвенником трижды и отдает кадило диакону, который, стоя перед жертвенником, кадит до конца пения: «Да исправится…» Священник же, возвратясь к престолу, преклоняет перед ним колена, так же до конца пения. Во время пения «Да исправится» Устав назначает народу и ликам (клиросам) то вставать с колен, то снова преклонять колени. Те, которые поют, во время пения, стоят, не преклоняя колен. Оканчивая же каждый раз свое пение, они преклоняют колена. Таким образом, в самом начале пения, все, кроме чтеца или трех певцов, поющих: «Да исправится…» и священника, кадящего в алтаре, все стоят на коленях. Затем певцы становятся на колени, а все в храме встают и поют припев: «Да исправится…» При пении же в последний раз: «Да исправится» все, не исключая чтеца или певцов и священника, становятся на колени. Устав предписывает петь припев правому и левому ликам поочередно, а вместе с ликом и всему стоящему на той стороне народу, причем указывается стоять, не преклоняя колен, не только лику, который поет, но и народу, стоящему на той стороне, лик который поет. Важно отметить указание Типикона в статье «О поклонах», что Устав повелевает многое при богослужении петь, кроме певцов, и народу. Во многих богослужебных книгах это и обозначается ясно словами: «людие глаголют».

http://azbyka.ru/otechnik/Averkij_Taushe...

Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет: «С нимиже помилуй нас». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 1-й стих: «Основания Его на горах святых, любит Господь врата Сионя паче всех селений Иаковлих, преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну Раав и Вавилона, ведущим Мя. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 2-й стих: «И се иноплеменницы, и Тир, и людие Ефиопстии, сии быша тамо. Мати Сион речет: Человек, и Человек родися в нем, и Той основа и Вышний. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 3-й стих: «Господь повесть в писании людей и князей сих, бывших в нем, яко веселящихся всех жилище в Тебе. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет его окончание: «С нимиже помилуй нас». Затворяются царские врата. Так же исполняется тропарь и по 6-й паримии. На клиросе поют завершающие его слова: «Жизнодавче, слава Тебе». По окончании 8-й паримии отверзаются царские врата. Ектения малая. Возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем…» . Поется Трисвятое . По Трисвятом тотчас диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость». Чтец: Прокимен, глас 1-й: «Господь рече ко Мне: Сын мой еси Ты, Аз днесь родих Тя»; стих: «Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое – концы земли».

http://patriarchia.ru/bu/2022-01-06/

Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет: «С нимиже помилуй нас». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 1-й стих: «Основания Его на горах святых, любит Господь врата Сионя паче всех селений Иаковлих, преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну Раав и Вавилона, ведущим Мя. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 2-й стих: «И се иноплеменницы, и Тир, и людие Ефиопстии, сии быша тамо. Мати Сион речет: Человек, и Человек родися в нем, и Той основа и Вышний. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 3-й стих: «Господь повесть в писании людей и князей сих, бывших в нем, яко веселящихся всех жилище в Тебе. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет его окончание: «С нимиже помилуй нас». Затворяются царские врата. Так же исполняется тропарь и по 6-й паримии. На клиросе поют завершающие его слова: «Жизнодавче, слава Тебе». По окончании 8-й паримии отверзаются царские врата. Ектения малая. Возглас: «Яко Свят еси, Боже наш, и Тебе славу возсылаем...» . Поется Трисвятое . По Трисвятом тотчас диакон: «Вонмем». Иерей: «Мир всем». Чтец: «И духови твоему». Диакон: «Премудрость». Чтец: Прокимен, глас 1-й: «Господь рече ко Мне: Сын мой еси Ты, Аз днесь родих Тя»; стих: «Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое – концы земли».

http://patriarchia.ru/bu/2025-01-06/

На «Господи, воззвах» стихиры праздника, глас 2-й – 8 (каждая стихира – дважды). «Слава, и ныне» – праздника, глас тот же: «Августу единоначальствующу на земли…». (Совершается обычное каждение.) Вход с Евангелием. «Свете Тихий». Прокимен дня, глас 6-й: «Господь воцарися…», со стихами (по обычаю) . Чтение восьми паримий праздника. После 3-й паримии, по обычаю, отверзаются царские врата. Чтец возглашает: «Глас шестый» и сам поет тропарь: «Тайно родился еси в вертепе…». По Уставу, как тропари, так и псаломские стихи следует петь. Но обычно, по установившейся практике, зафиксированной в Синодальных нотных изданиях, поются только последние слова тропаря. Поэтому исполнение этих тропарей со стихами совершается в следующем порядке: Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет: «С нимиже помилуй нас». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 1-й стих: «Основания Его на горах святых, любит Господь врата Сионя паче всех селений Иаковлих, преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну Раав и Вавилона, ведущим Мя. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 2-й стих: «И се иноплеменницы, и Тир, и людие Ефиопстии, сии быша тамо. Мати Сион речет: Человек, и Человек родися в нем, и Той основа и Вышний. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 3-й стих: «Господь повесть в писании людей и князей сих, бывших в нем, яко веселящихся всех жилище в Тебе. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе».

http://azbyka.ru/bogosluzhebnye-ukazaniy...

На «Господи, воззвах» стихиры праздника, глас 2-й – 8 (каждая стихира – дважды). «Слава, и ныне» – праздника, глас тот же: «Августу единоначальствующу на земли...». (Совершается обычное каждение.) Вход с Евангелием. «Свете Тихий». Прокимен дня, глас 6-й: «Господь воцарися...», со стихами (по обычаю) . Чтение восьми паримий праздника. После 3-й паримии, по обычаю, отверзаются царские врата. Чтец возглашает: «Глас шестый» и сам поет тропарь: «Тайно родился еси в вертепе...». По Уставу, как тропари, так и псаломские стихи следует петь. Но обычно, по установившейся практике, зафиксированной в Синодальных нотных изданиях, поются только последние слова тропаря. Поэтому исполнение этих тропарей со стихами совершается в следующем порядке: Чтец возглашает тропарь: «Тайно родился еси в вертепе, но Небо Тя всем проповеда, якоже уста, звезду предлагая, Спасе, и волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе», и сам поет: «С нимиже помилуй нас». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 1-й стих: «Основания Его на горах святых, любит Господь врата Сионя паче всех селений Иаковлих, преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Помяну Раав и Вавилона, ведущим Мя. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 2-й стих: «И се иноплеменницы, и Тир, и людие Ефиопстии, сии быша тамо. Мати Сион речет: Человек, и Человек родися в нем, и Той основа и Вышний. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит 3-й стих: «Господь повесть в писании людей и князей сих, бывших в нем, яко веселящихся всех жилище в Тебе. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе». Певцы поют окончание тропаря: «С нимиже помилуй нас». Чтец произносит: «И ныне, и присно, и во веки веков. Аминь. И волхвы Ти приведе, верою покланяющияся Тебе».

http://patriarchia.ru/bu/2024-01-06/

Слава, и ныне. Аллилуия (трижды). Бог Господь со стихами во глас 6: Тропари Помилуй нас, Господи, помилуй нас,/всякаго бо ответа недоумеюще,/сию Ти молитву, яко Владыце,/грешнии приносим:/помилуй нас. Слава. Господи помилуй нас,/на Тя бо уповахом,/не прогневайся на нас зело,/и не помяни беззаконий наших,/но призри и ныне яко Благоутробен,/и избави нас от врагов наших,/Ты бо еси Бог наш,/и мы людие Твои,вси дела руку Твоею/и имя Твое призываем. И ныне. Милосердия двери отверзи нам,/благословенная Богородице,/надеющиися на Тя да не погибнем,/но да избавимся Тобою от бед./Ты бо еси спасение рода христианскаго. Посем священнослужители, певцы и вси людие поют псалом 50 на глас 6. По псалме поем канон, глас 6, из напечатанной в Псалтири Следованной в главе 33 «Службы общей по вся дни ко Господу нашему Иисусу Христу». Поем же канон сей без ирмосов, припевы, поют певцы, тропари чтут священники, применяяся, катавасии же по каждой песни поют вкупе священники и певцы. Псалом 50. И поем канон, глас 6: Песнь 1 Ирмос: Помощник и Покровитель: Припев: Милостиве Господи, помилуй нас в день суда Твоего. Егда приидеши, Боже, во тьмах и тысящах ангельских небесных начал, и мене окаяннаго сподоби срести Тя, Христе, на облацех. Милостиве Господи, помилуй нас в день суда Твоего. Не вниди со мною в суд, носяй моя деяния, словеса изыскуяй и исправляяй стремления, но в щедротах Твоих презирая моя лютая, спаси мя, Всесильне. Слава: Ужасает мя и страшит огнь негасимый геенский, червь горький, скрежет зубов; но ослаби ми, остави, Христе, и стояния со избранными Твоими сподоби. И ныне: Преклонен множеством искушений и лютыми деяниями, выю душевную и телесную преклоняю Тебе, Чистая, и вопию Тебе прилежно: Ты мя исправи. Катавасия: Избави от огня геенскаго и мук вечных рабов Твоих, Владыко наш Господи, яко мы усердно к Тебе прибегаем, к Судии Праведнейшему, Человеколюбивому и Многомилостивому. Песнь 3 Ирмос: Утверди, Господи: Милостиве Господи, помилуй нас в день суда Твоего. Господь грядет и кто стерпит страх Его? Кто явится лицу Его? Но готова буди, о душе, ко сретению.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И по скончании символа православныя веры, возглашает диакон зря к народом: Станем добре. Миром Господу помолимся. Таже иерей возглас: Яко Бог милости, любве, щедрот и человеколюбия еси, и Единородный Твой Сын, и Дух Твой Всесвятый, ныне и присно и во веки веков. Людие: Аминь. И благословляет архиерей народ рукама, глаголя: Мир всем. Людие: И Духови Твоему. Диакон: Возлюбим друг друга лобзанием святым. И поют певцы со сладкопением: Возлюблю Тя, Господи, крепосте моя, Господь утверждение, и прибежище, и Избавитель мой. Архиерей же, или иерей целует край дискоса, таже край чаши, святую трапезу, такожде творят и пресвитеры сослужащии, таже целуют архиерея в руку, друг же друга в уста; подобне творят и диакони, стояще вне святаго олтаря на солее, дающе целование в уста друг другу, якоже мы в святый день Пасхи творим. Скончавшуся пению, возгласит диакон: Главы наша Господеви приклоним. Людие косно: Аминь. Архиерей же, или иерей глаголет молитву сию тайно, преклонив главу и мало простер руце свои ко святей трапезе: Едине Господи и Милостиве Боже, приклоншим выи своя пред святым Твоим жертвенником и просящим у Тебя духовныя дары, ниспосли благодать Твою благую, и благослови всех нас всяким благословением духовным и неотъемлемым, иже в вышних Живый и на смиренныя призираяй. Яко хвально, и покланяемо, и препрославленно есть всесвятое имя Твое, Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь. Диакон же, зря в святые двери, глаголет возласно: Господи, благослови. Архиерей же, или иерей возглас: Господь да благословит ны и да сослужит нам, и достойны ны да сотворит предстояния святаго Своего жертвенника и пришествия (зде знаменует дискос) Святаго Своего Духа (зде знаменует чашу) Своею благодатию и человеколюбием, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Людие вельми косно: Аминь. И покланяется архиерей со пресвитеры глаголя в себе: Слава в Вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение (трижды). Господи, устне мои отверзеши и уста моя возвестят хвалу Твою. (трижды). Да исполнятся уста моя хваления, Господи, яко да воспою славу Твою, весь день великолепие Твое (трижды). И поклоняся мало служащим с ним, поет вкупе со пресвитеры благолепно со сладкопением во глас 5:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Начальствуяй приемлет честный Крест, и став посреди храма осеняет по трижды на 4 страны: восток, запад, юг и север. Диакону же кадящу честный Крест по обычаю, якоже в ходех бывает. Первые глаголет: Господу помолимся! Клирицы, же поют (и людие кийждо в себе глаголет): Господи по-милуй! по трижды на всякую страну осенения. Начальствуяй же целует честный Крест (по нем же и прочии сослужителие) и кропит святою водою; людие же целуют честный Крест в руце его, и кропит людие святою водою, и начинает часы. Der Vorsteher geht in den Altar hinein und verrichtet die Proskomidi wie gewöhnlieh, worauf die heilige Liturgie folgt 95 . 8. Чин на благословения новаго кимитира или кладбища Ritus der Segnung eines neuen Kimitirions ( κοιμητ p ιον ) oder Kirchhofes 97 Am Tage vor der Segnung stellt der Priester ein hölzernes Kreuz von der Grösse eines Menschen auf. Vor diesem Kreuze stellt er einen Leuchter aus Holz auf, der so beschaffen sein muss, dass auf denselben drei Lichter befestigt werden können. Am Morgen der Weihe begiebt sich der Priester, mit den Heiligen Gewändern von weisser Farbe bekleidet, gemeinschafüich mit den andern dazu berufenen Priestern, mit den kirchlichen Sängern und Dienern, welche den Trebnik, drei Lichter, Weihwasser mit Weihwedel, ein Bauchfass mit Weihrauch tragen, zu dem aufgestellten ehrwürdigen Kreuz, und beginnt nach Anzündung der auf den Leuchter gestellten Lichter, wie folgt: В день, предваряющий благословение кимитира или кладбища, иерей водружает на нем Крест деревянной, высокий по мере возраста человеческаго. При том же Крест водружает в земли на поставление триех свещ древянный трисвещник. В утрие же настоящего дне иерей в священные (белыя) одежды одеян, с иными призванными иереи, с церковными певцы и служительми (требник, три свещи, воду священную с кропилом, и кадильницу с фимиамом несущими), к честному Кресту на кладбище водруженному пришед (и возженным на трисвещнице поставленным свещам) начинает благословение сице: Gelobt sei unser Gott...

http://azbyka.ru/otechnik/Aeksej_Malcev/...

Приглаголет же и сице: Благодарим Тя, Господи Боже наш, яко дал еси нам дерзновение во входе святых, его же обновил еси нам путь новый и живый через завесу плоти Христа Твоего. Сподобившеся же внити на место селения славы Твоея, внутрь же быти завесы, и святая зрети, припадаем благостыни Твоей, Владыко, помилуй нас: понеже пристрашни и трепетни есьмы хотяще предстояти святому Твоему жертвеннику и приносити Тебе страшную сию безкровную жертву о наших согрешениих и о людских неведениих. Ниспосли на ны, Боже, благодать Твою благую, и освяти наши души и телеса и дуси, премени помышления наша ко благочестию, яко да чистою совестию принесем Ти милость, мир, жертву хваления. Возглас: Милостию и щедротами и человеколюбием Единороднаго Твоего Сына, с Ним же благословен еси со Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Не отвещают же певцы ничесоже, но абие благословляет Архиерей (или иерей) глаголя: Мир всем. Абие диакон (паки певцы ничто же не отвещают) глаголет зря к народом: Станем добре. Станем благочестне. Станем со страхом Божиим и сокрушением. Вонемем: святое возношение в мире Богу. И входят диаконы во святый олтарь южными дверьми. Людие: Милость мира, жертву хваления. Архиерей же, или иерей глаголет тайно молитву сию: И знаменательне одевающия священнодействие сие покровы гаданий открыв, издалека покажи нам, и умная наша очи необыменнаго Твоего света исполни, и очистив нищету нашу от всякия скверны плоти и духа, достойны соделай страшнаго сего и ужаснаго предстояния, яко преблагоутробен и милостив Бог еси и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Изшед же из святых дверей архиерей, или иерей, станет на высшей степени амвона и возгласит зря к людем: Любы Бога и Отца и благодать Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, и причастие и дар Всесвятаго Духа, буди со всеми вами. И знаменает люди. Людие отвещают: И со духом твоим. Архиерей или иерей, воздев руце очи свои горе паки лицем к людем возглашает: Горе имеем ум и сердца.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   «О предстоящих людех и ожидающих благодати Святаго Духа, Господу помолимся».    «О преклоняющих сердца своя пред Господем и колена, Господу помолимся».    «О еже укрепитися нам к совершению богоугодне, Господу помолимся».    «О еже ниспослатися богатым милостем Его на ны, Господу помолимся».    «О еже прияти коленопреклонения наша, яко фимиам пред Ним, Господу помолимся».    «О требующих от Него помощи, Господу помолимся».    «О избавитися нам».    Кафизмы нет. На «Господи, воззвах» – стихиры праздника на 6, глас 4-й «Преславная днесь», «Слава, и ныне» – «Царю Небесный» (писаны в праздник на «Хвалите»). Вход с кадилом. «Свете Тихий». Прокимен великий, глас 7-й – «Кто бог велий, яко Бог наш? Ты еси Бог, творяй чудеса».    После прокимна диакон возглашает «Паки и паки, преклоньше колена, Господу помолимся». Певцы – «Господи, помилуй» (трижды). Пред этим в царских вратах поставляется особый низкий аналой или столец. На нем полагается Триодь Цветная. Иерей, став на колена в царских вратах лицом к народу, читает первую молитву. По окончании ее диакон возглашает: «Заступи, спаси, помилуй, возстави и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию». «Пресвятую, Пречистую». Иерей возглас – «Твое бо есть еже миловати и спасати ны, Господи, Боже наш, и Тебе славу возсылаем». Ектения «Рцем вси». Возглас – «Яко Милостив».    Диакон – «Паки и паки, преклоньше колена, Господу помолимся». Певцы – «Господи, помилуй» (трижды). Иерей читает вторую молитву, по окончании которой диакон возглашает: «Заступи, спаси, помилуй, возстави и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию». «Пресвятую, Пречистую». Возглас – «Благоволением и благостию Единороднаго Сына Твоего, с Нимже благословен еси, с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом». Певцы – «Аминь» и поют «Сподоби, Господи».    Диакон – «Паки и паки, преклоньше колена». Иерей читает третью молитву. По окончании ее диакон: «Заступи, спаси, помилуй, возстави и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию». «Пресвятую, Пречистую». Возглас – «Ты бо еси Упокоение душ и телес наших, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу». Ектения «Исполним вечернюю молитву». Стихиры на стиховне, глас 3-й – «Ныне в знамение всем», «Слава, и ныне», глас 8-й – «Приидите, людие, Триипостасному Божеству поклонимся». По «Ныне отпущаеши» – тропарь праздника «Благословен еси, Христе Боже наш...» (единожды). Возглас – «Премудрость» и отпуст при открытых царских вратах.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3845...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010