Радуйся, супружеств честных Благословение; Радуйся, Мати Всемилостивая; Радуйся, Мати Божия, Зимненския обители и всем православным Отрадо и Утешение. Кондак 11 Пение хвалебное возносим Ти, Пресвятая Владычице, припадающе к Твоей чудотворной иконе, отгоняющей злые веяния и намерения мира сего, простри нам руку помощи, покрый святым омофором Твоим, да радостно воспеваем Богу: Аллилуйя. Икос 11 Светоприемная свеща обители древния, икона Твоя яко зерцало Божие, яко окно небесное, яко кадило благовонное явилася в земли Волынстей, просвети и наша души светом невещественным, Пресвятая Дево, дабы навыкли пети Ти: Радуйся, заре просветлая путь указующая; Радуйся, елеем милости нас помазующая: Радуйся, скиптре и державо Царя Вечнаго; Радуйся, премудрость и безпечная устрашающая; Радуйся, Сионская горнице, согревающая мнозих; Радуйся, чаще, из нея черплют богатии и убозии; Радуйся, источник неиссякаемый воды животныя; Радуйся, тихий облаче, утучняющий землю; Радуйся, крине благоуханный, услаждающий душу; Радуйся, древо благосеннолиственное; Радуйся, плода безсмертия стяжание; Радуйся, твердое упование молящим; Радуйся, Мати Божия, Зимненския обители и всем православным Отрадо и Утешение. Кондак 12 Благодати вместилище неизглаголанное, чудотворныя иконы Твои, о, Богомати, в лучах их омываются вернии, яко в Силоаме, чающе исцеления и прозрения принимати. Пробуди, Пресвятая, нас от сна греховного, отверзи очи и уста взывати в Зимно: Аллилуйя. Икос 12 Поюще чудеса от иконы Твоея, вонми, Скоропослушнице, утоли наша печали, взыщи погибшее овча, будь спорительницею душ наших, явися скорой радостию всех скорбящих, разреши наша узы греховныя, услыши, Пресвятая Дево, наши гласы, поющия таковая: Радуйся, православныя веры нас научающая; Радуйся, полки зловерия побеждающая; Радуйся, лествице, к небеси возводящая; Радуйся, радосте наша утешение; Радуйся, инокам матерь предивная; Радуйся, молитвам верных внимающая; Радуйся, земли древния Просветительнице; Радуйся, Волынских обителей благословение;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Почто ж мы от кончины блаженныя мужа Петра великого, Екатерины и Петра второго очи смежа, дремлющее ходихом? Почто на Петрово семя, еже в крайнем уничтожении, озлоблении, и смирении бяше (Елисавет бо мняшеся по ожестосердию их, и презирателем ее величества семя мнее всех человек земных) ни воззрехом, ни под сению витахом? О пречудная вещь! Возрасте семя Петрово подобно зерну горушчну евангельскому, под его же ветвиями нам, россиянам, отраду и прохлаждение давно надлежало было прияти; но мы отягчены всеми наругательствы, страждуще гоними, гоними и мучими, мучими и вяжеми, вяжеми и уязвляеми, отечества и правоверия лишаеми, дремлюще благосеннолиственного сего не видехом древа. Уже пальма сия отягчевашеся, и листвия горе смотрящая низу ниспускающе. Древо сие не всяко плотоядные, но человекояды птицы, Остерман и Миних с своим стадищем начали были чрез двонадесятолетие обеспокоивавшие, сещи и терзати; обаче мы дремлюще ни видехом, ниже чувствовахом, донельже само сие сильное семя нас не пригласи спящих: доколе дремлете? Доколе страждати имате? Под сению и листвием моим бедами изнеможененнии препокойтеся, россияне. И мене весте, кто есмь, и отца, егоже вы сами отца отечествия нарекосте. Возведи, о Россие, очи твои, и виждь! Се аз семя отца твоего Петра великого седох на престоле твоем. Се во мне оживотворися Петр, жива бысть Екатерина. Отродися Петр, вся благая насеявый в недрех твоих, на что бо ни посмотрим сущего добра в России: Петровы насеяли руки. О глубочайше корене дел Петра великого! Историю начинать не моего скудоумия и сил; уже самовидцы бывшии жизни его прежде сказаша: а паче ныне образ живый Петров Елисавет живым гласом; вся бо ей известна, перстом и скипетром на морях рассеявшийся флот российский, европейские державы удивляющий, дело рук Петровых показывает. Негли Петр отец мой (Елисавет великая нас о отце история учит) из недр отечества, лона матерня, от высочайшей фамилии странственник и путешественник, отступя брегов российских, поступивый в глубину иностранных народов, и видев Голландию, Францию, Англию, словом целую Европу, в твое прибретение, о Россие! Принесе, яко плодовито, семя учение корабельного дела: он бо есть начало и сеятель корабельного мореплавания.

http://azbyka.ru/propovedi/istorija-russ...

По приезде в Петербург, Филарет, не смотря на продолжавшуюся болезненность свою от пути, имел некоторое утешение, и притом единственное, в молитве об усопшей как на панихидах, так и при погребении, состоявшемся 13 ноября со всею печальною торжественностью. В день погребения Филарет чувствовал себя в здоровья так дурно, что едва-едва кончил свое участие в церемонии дня и пиша о том викарию, как о великой милости и долготерпении к себе Бога, добавлял даже: «однако же сомнительно, хорошо ли продолжать службу с таким здоровьем. Надобно ли дожидаться того, чтобы упасть в церкви или на дороге?» 856 Само описание церемонии погребения императрицы-матери мы не будем делать; но мыслей Филарета по поводу кончины её мы не можем опустить; ибо они стоят проповеди, которой Филарету не удалось произнести. «Печально! пишет он в письме к тому же викарию от 4 ноября 1828 года. Когда вземлется добрая душа, мне всегда приходит на мысль, что заграждается один из притоков благословений на оставшееся на земле. Кончина государыни показывает, что с нею было благословение. Много страдав в продолжении лет заботою любви о сыне и отечестве, 857 утешена возвращением сына; благовременно занялась приготовлением к смерти, пред исповедью оставалась не малое время в уединении, без сомнения, чтобы собраться предварительною молитвою, размышлением и обозрением жизни; исповедовалась и приобщилась святых тайн с великим вниманием; не позволила поспешности в чтении молитв, потом благословила детей, одних лично, других заочно; со всеми простилась; скончалась тихо, имея государя подле себя на коленях стоящего. Государь и государыня оплакивают ее, как наилучшие дети наилучшей матери, да и все оплакивают как мать. Мир душе её! Надобно молиться, чтобы Бог послал государю совершенное утешение?» 858 И Бог подлинно послал Государю такое утешение, в благословенной семье, которая, произрасти как бы от корня, от императрицы усопшей, в нем и чрез него в древо многоветвистое и благосеннолиственное, воплотила в себе и все добродетели усопшей, особенно благодаря тому, что и августейшая супруга его, императрица Александра Феодоровна, была подлинно образцом и семейных и других добродетелей, а чрез то оживотворялось все семейное счастье августейшей фамилии и оплодотворялись все благие предприятия сей последней.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Korsunski...

Поновляли о том же настояния и Государыни блаженные и вечнодостойные памяти: Анна Иоанновна и Елисавет Петровна, чрез послов и министров своих, у здешнего двора пребывавших. Однако и те все средства оставались без всякого успеха и до ныне остаются. То есть, оставил то Бог совергшить великой Екатерине, что начал великий Петр, и другие по нем Монархи Российские хотя желали, по различным однако обстоятельствам произвести не могли. Сказал я исперва, что не одно уже дело, Петром Великим преднамеренное и начатое, не только до гражданства, но и до церкви касающееся, по важности своей, чрез несколько десятилетий не могшее совершиться, – в немногие годы благополучного её Величества царствования, премудрым его расположением, благоуспешно и всеполезнейше, ко удивлению всех на то смотрящих, окончано. А другия, великоважнейшия и преполезные, еще ныне довершаются, так что Россия, день от дне, иное, но светлейшее на себе лице приемлет. Сие убо самое достаточно уверяет нас, что и наше избавление, Петром Великим начатое, Всевышний её Величеству предоставил. Но в сему еще особливым и неоспоримым доказательством и утверждением служит нам то, чтó сделалось в России при самом всеторжественном вступлении её Величества на Престол Российский. Ведает целый свет, как опасно поколебался – было в России светильник веры, который туда из Греции, прежде семи сот лет, пренесен, и до того времени твердо и неподвижно стоял. Ведает, и признает тойже свет, как изрядно оный светильник её Величеством на месте своем опять утвержден. Видевши мы тое, могли еще тогда помышлять о приближающемся избавлении нашем, могли тогда говорить: «великое и благосеннолиственное древо принесло России обильный плод в единое лето; принесет же и нам подобный в другое!» Константин Великий , равноапостол, умиривши Церковь , и утвердивши благочестие в империи своей, не оставил еще, как истории свидетельствуют, настаивать и у царя персидского, дабы и там гонение престало. Подобится и в сем Константину равноапостолу её Величество.

http://azbyka.ru/otechnik/Georgij_Koniss...

§ 139. Во-вторых, – Служба в неделю третью или Крестопоклонную. Поклонение Святому Кресту установлено церковью во время Четыредесятницы для того, чтобы он подвижникам служил с одной стороны некоторым отдохновением, а с другой побуждением и ободрением к дальнейшим трудам: «Яко же долгий и жестокий путь проходящий, – сказано в Синаксаре, – и трудом огягчавшии, аще где; древо благосеннолиственное обрящут, мало седше упокояются, и яко убо юне бывше прочее пути проходят: тако и ныне в постное время и прискорбный путь и подвиг пасадися посреде от святых Отец Живоносный Крест, ослабу и прохлаждение нам подаяй, благомужественны же и легки к прочему труду утрудившияся устрояя» Другая причина: Крест Христов изъясняет сущность истинного поста и есть истолкователь онаго». Четыредесятидневным постом (слова Синаксаря) образом неким и мы распинаемся, умерщвляемы от страстей, горестное чувство имамы, унывающе и ниспадающе... Аще Бог наш нас ради распятся: колико подобает нам Его ради деяти!» Из намерения Церкви, – сделавшей Крестопоклонную Службу средоточием прочих великопостных Служб, – видим, что проповедник святой Четыредесятницы должен неуклонною мыслью стать у подножия Креста Христова, и здесь вместе с собою поставить своих слушателей; дабы и самому уразуметь и других вразумить, что широта и долгота и глубина и высота бесконечной любви Христовой к людям, измеренной Крестом. Здесь надобно учиться – с одной стороны умерщвлять, подвигом поста и самоотвержения, внешнего человека, тлеющего в похотях прелестных, с другой – силою утвердитися духом Креста во внутрсннем человеце, да все исполнится во всяко исполнение Божие. ( Еф.3:16–19 ) 54 . § 140. В-третьих, – Службы в Субботу Лазареву и в Неделю Ваий. Первая из них в песнях своих изображает историю воскресения Лазарева. В воскресении Лазаря Церковь видит несомненный образ и удостоверение во всеобщем воскресении человечества. «Общее воскресение прежде твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря Христе Боже», говорит Тропарь Службы.

http://azbyka.ru/otechnik/Spravochniki/c...

Радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным: Радуйся, рождшая Наставника заблуждшым. Радуйся, Судии праведнаго у моление: Радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одеж до нагих дерзновения: Радуйся, любы, всякое желание побеждающая. Радуйся, Невесто неневестная. Кондак 8 Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше, сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте, Тому вопиющыя: Аллилуиа. Икос 8 Весь бе в нижних, и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы богоприятныя, слышащия сия: Радуйся, Бога невместимаго вместилище: Радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных су мнительное слышание: Радуйся, верных известная похвало. Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на херувимех: Радуйся, селение преславное Сущаго на серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая: Радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление: Радуйся, еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу царствия Христова: Радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся, Невесто неневестная. Кондак 9 Всякое естество ангельское удивися великому Твоему вочеловечения делу: неприступнаго бо, яко Бога, зряще, всем приступнаго человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа. Икос 9 Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице: недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребывавши, и родити возмогла еси; мы же, таинству дивящеся, верно вопием: Радуйся, премудрости Божия приятелище: Радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая: Радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе: Радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения рас терзающая: Радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая: Радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися: Радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Невесто неневестная. Кондак 10

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=102...

Крестивыйся во Иордане Господь осиял истинным светом и наши познания о наших обязанностях в отношении к Богу. Своим примером, явленным нам в Своём крещении, Спаситель преподал нам великие уроки. Сын Божий требует крещения, чтобы исполнить всякую правду; темже и мы, отвергнув ложь, будем всегда говорить истину каждый ближнему своему ( Ефес.4:25 ), умножим плоды правды нашей ( 2Кор.9:10 ), будем искать прежде всего царствия Божия и правды Его ( Мф.6:33 ). Господь Иисус Христос , крестившись от Иоанна, молится Богу, Своему Отцу ( Лк.3:21 ); посему и мы тем более должны молиться Богу во всякое время ( Еф.6:18 ), молиться непрестанно ( 1Фес.5:17 ), молиться и бодрствовать, чтобы не впасть в искушение ( Мф.26:41 ). Господь принял крещение от раба Своего по своему глубочайшему смирению; темже и мы облечёмся смиренномудрием, потому что Бог гордым противится, а смиренным дает благодать ( 1Петр.5:5 ), и мы по смиренномудрию будем почитать один другого высшим себя ( Флп.2:3 ). Смирил Себя Спаситель, когда крестился от Иоанна во Иордане, и Господь прославил и превознёс Его. Смирение Господа, сопровождавшееся величайшим прославлением и торжеством Его, было предуказанием пути, каким должно было совершиться прославление и торжество веры и Церкви Христовой. История веры Христовой есть постепенное восхождение от самого глубокого смирения и уничижения до высочайшего торжества и всемирной славы, возрастание малого зерна горчичного в благосеннолиственное великое древо, под ветвями которого укрылись народы всего мира ( Мф.13:31–32 ). Возвещенная миру Учителем, Который – кроток и смирен сердцем ( Мф.11:29 ), Который трости надломленной не переломит и льна курящегося не угасит ( Мф.12:20 ), проповеданная во вселенной некнижными рыбарями, исшедшая из народа, всеми презираемого, вера Христова была встречена невиданным дотоле преследованием: её, в лице её последователей, распинали на крестах, жгли на кострах, предавали на растерзание зверям и топили в водах. Но, и скрываясь от таких гонений в подземельях, вера Христова возрастала и оттуда разливала всё больший и больший свет, и не прошло трёх с половиною веков, как она победила царства и была признана верою торжествующею, господствующею. Скоро вера Христова наполнила весь мир и свет её, впервые воссиявший на Иордане, достиг нашей страны, озарил и просветил её всю.

http://azbyka.ru/otechnik/Fedor_Titov/sl...

Поновляли о том же настояния и Государыни блаженныя и вечнодостойныя памяти: Анна Иоанновна и Елисавет Петровна, чрез послов и министров своих, у здешняго двора пребывавших. Однако и те все средства оставались без всякаго успеха и до ныне остаются. То есть, оставил то Бог совергшить великой Екатерине, что начал великий Петр, и другие по нем Монархи Российские хотя желали, по различным однако обстоятельствам произвести не могли. Сказал я исперва, что не одно уже дело, Петром Великим преднамеренное и начатое, не только до гражданства, но и до церкви касающееся, по важности своей, чрез несколько десятилетий не могшее совершиться, — в немногие годы благополучнаго ея Величества царствования, премудрым ея расположением, благоуспешно и всеполезнейше, ко удивлению всех на то смотрящих, окончано. А другия, великоважнейшия и преполезныя, еще ныне довершаются, так что Россия, день от дне, иное, но светлейшее на себе лице приемлет. Сие убо самое достаточно уверяет нас, что и наше избавление, Петром Великим начатое, Всевышний ея Величеству предоставил. Но в сему еще особливым и неоспоримым доказательством и утверждением служит нам то, чтó сделалось в России при самом всеторжественном вступлении ея Величества на Престол Российский. Ведает целый свет, как опасно поколебался — было в России светильник веры, который туда из Греции, прежде семи сот лет, пренесен, и до того времени твердо и неподвижно стоял. Ведает, и признает тойже свет, как изрядно оный светильник ея Величеством на месте своем опять утвержден. Видевши мы тое, могли еще тогда помышлять о приближающемся избавлении нашем, могли тогда говорить: «великое и благосеннолиственное древо принесло России обильный плод в единое лето; принесет же и нам подобный в другое!» Константин Великий, равноапостол, умиривши Церковь, и утвердивши благочестие в империи своей, не оставил еще, как истории свидетельствуют, настаивать и у царя персидскаго, дабы и там гонение престало. Подобится и в сем Константину равноапостолу ея Величество. Понеже, утвердивши поколебанную веру святую в своей империи, не оставляет, и за пределами оной, от гонения неповинных защищать.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=107...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Кондак 1 Избранный от Предвечнаго Архиереа и Церкве Зиждителя, данный Казахстану ходатаю изрядный и заступниче пречудный, святителю Николае, ублажая подвиги и труды твоя, любве ради Господа тобою подъятыя, восхваляем Дивнаго во святых Своих Бога нашего, давшаго тебе благодать величия Своего и научившаго нас любовию пети тебе: Радуйся, святе Николае, Христов исповедниче и Казахстанский чудотворче. Икос 1 Ангелов Творец и человеков спасения Совершитель, благоплодную чистоту твою душевную и телесную провидев, избра тя из начала ангелом и предстоятелем быти Церкви Казахстанския, да посреде многомятежныя бури безбожия явит тя веры чистыя исповедника непоколебима и добродетелей христианстих древо благосеннолиственное, рассеянныя чада церковныя ко благоутишной пристани Божественныя Троическия любве собирающа. За еже благодарне взываем ти таковая: Радуйся, Бога Отца Безначальнаго благоговейный служителю. Радуйся, Ипостаснаго Бога Слова неумолчный провозвестниче. Радуйся, Бога Духа Всесвятаго избранное жилище. Радуйся, Живоначальныя Троицы носило и похваление. Радуйся, узы и темницы за исповедание Христа восприявый. Радуйся, исповедованием святым соборища нечестивых отлучивыйся. Радуйся, гордыню бесовскую и самочиние во обновленчестве прозревый. Радуйся, то, яко богопротивное хуление отвергший. Радуйся, послушание сыновнее к исповеднику Патриарху Тихону присно хранивый. Радуйся, богозаповеданное единство церковное, яко святыню нерушимо соблюдый. Радуйся, богомудраго старца Патриарха Сергиа собеседниче и сподвижниче. Радуйся, боголюбезнаго Патриарха Алексия ревностный сослужителю и сотаинниче. Радуйся, святе Николае, Христов исповедниче и Казахстанский чудотворче. Кондак 2 Видяще тя, блаженне, от матерних пелен Богу возложена и измлада благодати Утешителя Духа Истины взыскующа, прославляем Бога, вся потребная ко спасению и наследию блаженства вечнаго нам подающаго, поя Ему: Аллилуиа. Икос 2 Разум свой непрестанне горе к престолу Пресвятыя Троицы вознося, светом истиннаго богопознания душу твою исполнил еси, имже и врученное ти стадо словесных Христовых овец просвещал еси. За еже приими от нас похвалы сия:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Скачать epub pdf 25.08 Служба Белогорским преподобномученикам Месяца августа в 12 день Служба преподобномученику Варлааму, архимандриту Белогорскому и иже с ним пострадавшим На малей вечерни На Г осподи воззвах: стихиры, глас 2. На образ твой зряще, преподобне отче,/хвалим тя и радостию радуемся,/кроток быв и смирен сердцем,/плоды принесл еси Христова смирения/яко древо благосеннолиственное,/и нас научи смиряти души наша/пред Отцем Небесным и братиями нашими,//да обрящем вечную победу с тобою. Все твое желание к Богу прострый,/путь постнический совершил еси, отче,/и ныне вновь призывает тя Господь ко служению Церковному,/орудием тя крепким сотворяя,/да враги всех благ низвержени будут,//и да хвалится вечно твоя память. Се ныне не предел еще Божия о нас благоволения,/что речем о сих, яже ныне содеваются?/Ныне помазуешися от Духа Свята, на служение Христово,//отче Варлааме приснопамятне. Образ смирения Христова и любве Его/житием твоим показал еси, преподобне, слезно взывая:/тщитесь достигнуть совершенства, яже Любы есть./С духовным деланием и телеснаго труда не презирати,/но творящии же сия//не ослабнут в правде Божией во веки. Слава, глас той же: Приидите вернии, ко Христу любовию утренююще,/да радости страдальца предивнаго причастницы будем./Ныне ангелы на небесех и человецы на земли радуются./Да видяще, како любит Господь верных своих,//и мы Царствию Христову приобщимся. И ныне, праздника. На стиховне стихиры, глас 6. Имже образом желает елень на источники водныя,/сице возжаждал еси ко Христу Богу,/на горах присно взывая во изумлении:/благослови, душе моя, Господа./Ныне же предстоя Ему неизреченно,/Варлааме преподобне Боговидче,/ниспосли нам огнь божественныя любве,//да тою очистим души наша. Стих: Ч естна пред Господем/смерть преподобных Его. Больши сия любви никтоже имать,/да кто душу свою положит за други своя./Кровь твою излиял еси за род человеческий,/помяни нас, отче Варлааме,/да узрим в Духе Святе твое милостивное предстательство,//и росою слез твоих ороси мир и души наша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010