Радуйся, кипарисе, верных сердца благовонием исполняющий. Радуйся, древо благосеннолиственное, имже обитель твоя покрывается; Радуйся, неусыпный молитвенниче, желания верных во благих исполняяй. Радуйся, надежде и отишие в мори жития сего плавающих; Радуйся, твердое ограждение и прибежище усердно Богу работающих. Радуйся, неисчерпаемый источниче исцелений; Радуйся, струя, напаяющая и веселящая жаждущих правды. Радуйся, всех усердно притекающих к тебе от искушений и бед скорое избавление; Радуйся, отче наш Савво, чудотворче преславный. Кондак 11 Пение всеумиленное приносим ти, преблаженне отче Савво, и со дерзновением молим: вознеси ко Господу о спасении душ наших твою святую молитву. Да сподобимся вечно в радости блаженней воспевати Богу: Аллилуиа. Икос 11 Светоподательными лучами блистает житие твое, отче наш Савво: всякия бо добродетели Евангельския является в тебе исполнение. Темже и глаголем: Радуйся, сугубыя ради нищеты богатство небесное обретый; Радуйся, плачем и умиления слезами утешение вечное приявый. Радуйся, алкавый и жаждавый правды, ныне же насыщаяйся райским блаженством; Радуйся, милостивым обещанное воздаяние усвоивый. Радуйся, чистотою сердца твоего лицезрения Божия достигнувый; Радуйся, миротворениями многими в лике сынов Божиих быти сподобивыйся. Радуйся, терпением правды ради в Царство Небесное водворивыйся; Радуйся, образом кротости, тихости и незлобия поучение сущим в озлоблении подаваяй. Радуйся, примером братолюбия, ко исканию не своих си, но яже ближняго, и наши сердца утверждаяй; Радуйся, всех со страхом работающих Господеви радосте. Радуйся, отче наш Савво, чудотворче преславный. Кондак 12 Благодать, данная ти от Бога, целити недуги душевныя и телесныя, созывает верных ко всечестным мощем твоим: при нихже и малое моление приносящим велия благодать от Бога подается. Юже приемлюще, друг со другом радостно Богу возглашаем: Аллилуиа. Икос 12 Поюще велия твоя, досточудне отче, подвиги и труды, ублажаем приснопамятное успение твое, аще бо и преставился еси от нас, но жив сый и по смерти, не отступаеши от нас духом: обаче и мощей твоих рака пред очима нашима видима есть всегда. К тебе убо припадаем, тебе молимся и восхваляем тя сице:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Того убо молитвами Боже помилуй нас, аминь. По его молитвам, Боже, помилуй и спаси нас. Синаксарь в неделю третью Великого поста, средопостную. Стихи: Кресту вся земля да покланяется, имже познала Тебе покланяться, слова. Стихи: Пусть вся земля и вся тварь Честному Кресту поклонится, Коим она поклоненье Тебе узнала, Христе. В тойже день, в неделю третию постов, поклонение празднуем честнаго и животворящаго Креста, вины ради сицевы: Понеже бо четыредесятодневным постом, образом неким и мы распинаемся, умерщвляеми от страстей, горести же чувство имамы, унывающе и низпадающе: предлагается честный и животворящий Крест, яко убо прохлаждая и утверждая нас, и воспоминая нам Страсти Господа нашего Иисуса Христа, и утешая. Аще Бог наш нас ради распятся, колико подобает нам его ради деяти, облегчая же болезни нашя предложением Владычних скорбей, и воспоминанием и упованием, Крестом славы? Яко бо Спас наш на Крест возшед, прославися безчестным жительством и огорчением: сице подобает и нам деяти, да и спрославимся ему, аще и нечто некогда страждем печальное. И инако: якоже долгий и жестокий путь проходящии, и трудом отягчавшии, аще где древо благосеннолиственное обрящут, мало седше упокояются, и яко убо юни бывше прочее путь проходят: тако и ныне в постное время и прискорбный путь и подвиг, насадися посреде от Святых отец живоносный Крест, ослабу и прохлаждение нам подаяй Благомужественны же и легки к прочему труду утрудившыяся устрояя. Или якоже есть при цареве пришествии, предходят онаго знамения и скиптры: таже и сам приходит, радуяся о победе, и веселяся, свеселится же вкупе и послушное. Тако и Господь наш Иисус Христос, хотя елико неуклонно на смерть показати победу, и со славою произыти воскресным днем, предпосла скиптр свой, царское знамение 49 , животворящий Крест, обрадования и прохлаждения нас, яко множайша исполняющий, и устрояющий нас готовых быти, и самаго елико мощно Царя восприяти, и восхвалити светло побеждающа. Поскольку сорокадневным постом и мы неким образом распинаемся, умерщвляемые страстями и ощущающие горечь от нерадения и падений, то и предлагается Честной Животворящий Крест, как освежающий и укрепляющий нас, приводящий на память страдания Господа нашего Иисуса Христа и утешающий (ибо если Бог наш ради нас распялся, то сколь много и нам подобает для Него трудиться?), облегчающий труды и скорби наши представлением Владычних скорбей, напоминанием и чаянием славы от Креста.

http://azbyka.ru/cobranie-sinaksarej-pos...

Богородичен: Путь рождшая Жизни, Всесвятая Дево,/стезями соблазн ходящих яко Милосердая наставляеши на стези правды;/и мене, заблуждающаго, Владычице, не презри,/но яко рождшая Наставника заблуждшим, во Свете Его пути моя направи. Песнь 6 Ирмос: Внегда скорбети ми,/возопих ко Господу,/и услыша мя Бог спасения моего. В преподобии и правде чин свой управляя, храм Духу Святому весь сотворился еси,/и, вшед в храм нерукотворенный, Престолу Вышняго предстоиши;/и мне, хотящему быти тамо, молитвами твоими, отче, помози,/молю тя, молитвенника спасения моего. Краснаго сада Делателя Небеснаго красное был еси прозябение,/красными бо делы украшен, благия плоды, ихже ныне благоухание обоняем, возрастил еси;/молю убо тя, блаженне, подаждь сия в дар и мне от Бога Спаса моего. От труда подвигов твоих, Несторе преподобне, многия излив поты, напоил еси ниву души твоея/и, израстив добродетелей класы, пожинаеши ныне рукояти, живый во веки в Небесных кровех;/в нихже и мне быти моли Христа Спаса моего. Богородичен: Насеянная Духом Отчим земле святая, радуйся, яко прозябла еси нам Древо благосеннолиственное;/зноем мя страстей опаленна под сень онаго приведи, Владычице,/молю Тя яко Ходатаицу спасения моего. Кондак, глас 2: Яко сый Богоноснаго Феодосия ученик/и истинный жития того подражатель,/первый честных его мощей самовидец быти сподобился еси,/яже с прочиими святолепно пренес,/наследил еси с темиже Царство Небесное,/еже получити и нам, чтущим тя, Господеви молися. Песнь 7 Ирмос: Авраамстии иногда в Вавилоне отроцы/пещный пламень попраша,/песньми взывающе:/отец наших Боже, благословен еси. Авраамовым стопам последуя, святе, исполнением заповедей принесл еси, якоже он Исаака, чист ум Владыце,/сего ради от жизни сея прешел еси в землю, точащую безконечную сладость,/идеже и мне моли быти, Несторе, собеседниче Богоносных отец наших. От страстнаго мира сего преставлься, прешел еси в безстрастный мир,/идеже в мире с сынами мира живый, и нас, в мире сем сущих, не отступай,/моля Творца своего, да сопричастницы тебе будем, поюще:/Боже, благословен еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, скиптре Божьего указания; Радуйся, верных скорое услышание; Радуйся, православных стено нерушимая; Радуйся, смиренных восстание и гордым посрамление; Радуйся, Мати Божия, Зимненския обители и всем православным Отрадо и Утешение. Кондак 7 Хотяще страну нашу Волынскую в правоверии утвердити, явила еси благодать Свою, о, Богомати, в чудотворных иконах Твоих, и в Зимненской сугубую, яко старейшей, крещения равноапостольного Владимира свидетельнице и на брак честен благословившие, дабы молящиеся, лобызающе Ю, принимали токи благодатных исцелений, поя Богу: Аллилуйя. Икос 7 Новые беды и испытания приняла обитель Зимненская, егда ересью латинскою братия, яко класи исторгнути бывше обаче, прошедшим сто и тринадцать летом православным возвратилася, дабы достойно пели Ти таковая: Радуйся, православная сене непоколебимая; Радуйся, благ у Тебе просящих подательнице; Радуйся, безмездная Путеводительнице; Радуйся, горьких печалей Утолительнице; Радуйся, отступивших строгая Учительнице; Радуйся, чадолюбная Наставнице; Радуйся, падших Надеждо и Исправление; Радуйся, косного еретичества вразумление; Радуйся, верным теплое заступление; Радуйся, древо благосеннолиственное: Радуйся, скиние Духа Святого; Радуйся, Мати Божия, Зимненския обители и всем православным Отрадо и Утешение. Кондак 8 Странники и пришельцы есмы на земли, Пресвятая Владычице, и не имуще где главу приклонити, прибегаем к Тебе, Скоропослушнице и Путиводительнице нашей, к Твоим иконам припадаем, яко зерцалам небесным, источникам благодати и среди них Зимненской Поручительнице, воспевая Богу: Аллилуйя. Икос 8 Все упование на Тя возлагали, Всесильная, в часы лихолетий, егда образ сей чудотворный невидимым соделала и для верных уберегла, дабы непрестанно пели Тебе: Радуйся, земли нашея забрало непобедимое; Радуйся, супостатом непроходимые врата; Радуйся, нечестивых гонителей устрашение; Радуйся, святотатцев мерзких ослепление; Радуйся, верных тихое умиление; Радуйся, роду православному крепкое вспоможение; Радуйся, хотящим спастися надеждо нерушимая;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, яко тебе ради взяшася врата небесная. Радуйся, яко вшел еси ими во внутренняя завесы райския. Радуйся, орле, прошедый небеса и Солнце Правды Христа Узревый. Радуйся, от десницы его венец славы приемый. Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш. Кондак 10 Спасение всесовершенное улучив от привременных бурь, нестроений и нужд горьких, угодниче святый, не забуди и нас, напаствуемых от них, но, в них же сам искушен был, и нам искушаемым помози, да поем Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси обители твоей, отче преподобне, и всем просящим от тебе помощи: тя бо имамы грешнии скораго пособителя во всех скорбех и нуждах наших. Темже и взываем ти: Радуйся, яко приял еси от Бога благодать обитель твою охраняти. Радуйся, яко имаши от Бога силу нас земных собратий твоих заступати. Радуйся, яко светило ангельскою душею твоею в небесных чертозех вечно со Христом живеши. Радуйся, яко благодатною силою твоею нам присно сопребываеши. Радуйся, питателю, монастырское оскудение пищи исполняяй. Радуйся, попечителю, во всех нужных к жизни сей нас снабдеваяй. Радуйся, от враг видимых и невидимых мощный наш защитителю. Радуйся, скорбящих и бедствующих скоропредстательный утешителю. Радуйся, зубных болезней готовейший исцелителю. Радуйся, от губительных язв, холеры и прочих недуг общих чудный братства твоего и всех к тебе прибегающих хранителю. Радуйся, древо благосеннолиственное, имже от зноя палящих искушений и страстей покрываемся. Радуйся, егоже благоприятными молитвами от праведнаго гнева Божия туне спасаемся. Радуйся, Герасиме, преподобне отче наш. Кондак 11 Пение наше недостойное, дела наша нечистая, молитва наша грешная не довлеют ко умилостивлению о нас Небеснаго Владыки: како бо дерзнем возвести убогия очеса наша на небо; како помиловани будем от Создателя нашего, омрачении грехом, в тине страстей валяющиеся, аще не ты, о надеждо наша, святый Герасиме, предстательствовати и пети за ны пред Богом будеши: Аллилуиа. Икос 11 Светодательства светильника пред престолом Агнца Вседержителя стояща и нам, во тьме неразумия и грехов блуждающим, светяща верою зрим тя, отче святый, и твоим сиянием озаряеми, зовем ти таковая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Не знаю, у меня ли жена научилась видеть художественное, мыслить образами, или же это в ней дремало до поры до времени? Наверное, и я немножко повлиял. С кем поведешься, того и наберешься. Иногда я увижу что-то необычное, не успею рот открыть, а Мариша уже сказала про это. Часто она теперь меня опережает, как бы соревнуется со мной. Это у нее из детства. Девочкой очень любила подчеркнуть увиденное ею, сделанное: «Это я придумала». Конечно, это из гениальной сказки Гаршина о лягушке-путешественнице. Ее несли на веточке по воздуху две утки. Когда же народ внизу дивился, мол, лягушка по небу летит, она от гордости открыла рот, которым держалась за веточку, и крикнула: «Это я придумала». И упала лягушка в болото… Надеюсь, верю — моя любимая лягушка в болото не упадет – ее несет по небу сам святитель Феофан. Да и в ней это сохранилось как детское. Детское это в ней. Безгрешное. Едем на машине. Слева у полевой дороги одинокая сосна, необычайно широкая. Говорю: «Смотри, какая сосна». Мариша мгновенно: «Как дерево». Я поражаюсь — именно это я и хотел сказать, что сосна своей шарообразностью похожа на дуб. Все-таки настоящее дерево — лиственное. Дуб, клен, береза. Особенно дуб — у него много-много листьев. В священном писании: «Древо благосеннолиственное». Это, конечно, про дуб. Под сенью дуба Мамврийского впервые в истории человечества явилась Аврааму святая Троица! Настоящее дерево – это листва, а не иголки, как у сосны. Очень точно Мариша подметила, именно это я и увидел, что сосна, как дерево, как дуб. Но зато сосна, хотя и без листьев, зимой самая нарядная, самая подвенечная. Глаз от молодых сосенок, убранных белым снегом, не оторвать. Зимой в этих невест-царевен невозможно не влюбиться… Снова едем на машине по нашим Борисоглебским раздольям. Вокруг леса, леса, поля, поля, снега, снега и солнце. Мариша роняет: «Погода какая-то январская». Думая о своем, я машинально: «Почему январская?» Но, взглянув вокруг, конечно, как все русские люди, вспоминаю Александра Сергеевича: «Мороз и солнце.

http://ruskline.ru/analitika/2021/05/27/...

Ины стихиры преподобнаго, глас 2. Подобен: Кии похвальными венцы: Киими похвальными венцы/увязем преподобнаго,/монахов славу, девственных целомудрие,/схимонахов украшение и всех учителя?/Еще бо сущу ему во обители Угорницстей,/мнози начаша приходити к нему пользы ради душевныя,/благочестивый же Острожский князь Константин/испроси его во игумена обители Крестныя на острове Дубенстем,/да покажет образ истиннаго богоугоднаго житии в Волынстей земли,/в нейже тогда волцы тяжцыи расхищаху православное стадо Христово,/в латинское соединение совращающе,/и да научит всех в единей истинней Кафоличестей Православней вере/пребывати о Господе,/прося у Него мира мирови/и спасения душам нашим. Киими похвальными песньми/ублажим преподобнаго?/Прияв бо жезл правления игуменскаго во обители Дубенстей,/неленостно подвизашеся противу клевретов иноверия,/своих иноков во благочестии и вере утверждая/и тех подвизая писати книги Божественныя/в защищение Церкве и веры Православныя,/якоже и сам писанием онех упражняшеся,/купно же и князя Константина/ко изданию первопечатныя словенския Библии,/яко отец его духовный,/к назиданию и утешению верных подвиже,/и ныне молит Господа подати мир мирови/и спасение душам нашим. Киими похвалами возвеличим преподобнаго,/егоже славою и честию венча Сам Господь и Царь славы,/яко не мощи ему утаитися от современник своих?/Темже, временныя чести избежати хотя,/купно же и озлоблений от клевретов иноверия/за любовь к Православию,/умысли оставити начальство,/еже вящши двадесяти лет исправляше на острове Дубенстем,/и отай во образе простаго инока востече на гору Почаевскую,/невидимою благодатию Духа Божия водимь,/да назидает и прославит дивным житием своим и обитель Почаевскую,/прося у Христа Бога мира мирови/и спасения душам нашим. Слава, глас 5: Давидски днесь воспоим в памяти твоей,/всеблаженне отче наш Иове:/насажден был еси воистинну в дому Господни на горе Почаевстей/и, яко древо благосеннолиственное,/процвел еси во дворе Присно девы Богоматере/при источнице цельбоносныя стопы Ея./Отонудуже плоды приемлюще многоразличных дарований,/прославляем прославльшаго тя Господа,/Егоже моли даровати нам/мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Молю убо вы, братие, «не упивайтеся вином» чувственных удовольствий, «но паче исполняйтеся Духом: глаголюще себе во псалмех и пениих и песнех духовных, воспевающе и поюще в сердцах ваших Господеви: благодаряще всегда о всех о имени Господа нашего Иисуса Христа Богу и Отцу» ( Еф.5, 18–20 ). Аминь. 22 мая 1860 года 6. Слово пред липецкою паствою (общий строй жизни, требуемой православием как условие спасения) Осматривая храмы ваши, я видел нелестное усердие ваше приютиться к дому Божию и вашу готовность сердечно общиться со всем, что действуется и кем действуется в них. Это уже одно радует и свидетельствует о живой вере вашей. Но когда притом привожу себе на память преднамерения ваши – то обновлять обветшавшие храмы, то восстановлять упраздненные, но памятные еще обители, то не могу не сказать со Апостолом: «Благодарю Бога моего Иисусом Христом... яко вера ваша» так явно «возвещается» ( Рим.1, 8 ) делами пред лицом всех, ведающих вас. Потому далее, желая, подобно тому же Апостолу, преподать вам «некое... дарование духовное к утверждению вашему», невольно должен ограничиться одним соутешением – «верою общею, вашею же и моею» ( Рим. 1, 11–12 ) и одним изъявлением благожеланий вам. Так, Господь да благословит труды ваши и начинания ваши, да благоустроит ваше внешнее и да созиждет внутреннее. Верую, что сие сбудется по вере вашей. Ибо многомилостивый Господь не посрамит дел любви и упования вашего. Но вместе не могу скрыть опасений своих: не посмеялся бы враг над простотою веры вашей и, прикрывая распутия благовидностями, не уклонил бы вас на путь неправый, изображая его в уме вашем правым. В сем предположении обязанным считаю напомнить вам некоторые предостережения, годные, впрочем, везде и для всех. Первое. В делах благочестия и в трудах богоугодных не забывайте соразмерять со внешним и внутреннее. Внешнее – это дела, видимо для всех совершаемые; внутреннее – это невидимое для других, но тем не менее ведомое совести и видимое Всевидящему настроение ума и сердца, то есть образ мыслей, расположений и чувств. Внешнее одно – это листья без плода или цвет без завязи – пустоцвет. Внутреннее одно, если оно возможно, подобно силе паров, не ограничиваемых ничем и потому рассеивающихся в воздухе. То же и другое вместе есть древо благосеннолиственное (тенистое), полное жизненных соков и обильное плодами, веселящими взор всех. Таким образом, не молчанием только свидетельствуй всяк свое непротивление вере, но и в мыслях не содержи ничего противного ей. Не о том одном заботься, чтоб языком не говорить задорных речей, но и от сердца гони всякое неприязненное чувство. Не телом только стой в храме, но и умом и сердцем предстой Престолу Вышнего и прочее.

http://azbyka.ru/otechnik/Feofan_Zatvorn...

С нищетою телесною соединив нищету духовную, яко корень всех благих,/молчаливо и благочестно твою жизнь совершил еси, блаженне Симеоне,/и явил еси в себе плод благославный Православныя веры,/предукрепив первее тело твое постом неослабным,/таже душу твою храм Божий пресвят соделав, божественным храмом приседя,/внегда петися тамо священным песнопением, всем имущим един сей разум:/несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи. Припев: Святый праведный Симеоне, моли Бога о нас. Сугубо благороден был еси, блаженне Симеоне, и родом, и нравы:/души бо твоей благородие благородия свыше добротами уяснил еси,/Православия светом блистая, и постничеством, и целомудрием, и смирением, и терпением, и мужеством на гордаго змия,/егоже сими низложил еси, содействующу ти Христу,/и тако достигл еси блаженных селений святых,/ихже во устех коегождо выну бысть песнь Церкве:/утвердихся Тобою, Боже,/несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Древо благосеннолиственное, насажденное при исходищих вод,/еже дает плоды во время свое, был еси, блаженне Симеоне./Ты бо, измлада напоен быв водами благочестия,/израстил еси добродетелей плоды, благоприятны Богу,/даровавшему ти за тая живот вечный,/егоже и нас сподоби молитвами твоими ко Господу,/яко да и в грядущем веце, якоже днесь, воспеваем Ему:/несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Терние и волчцы грехов неплодны содевают души наша,/милосердая Мати Христа Бога нашего,/моли с праведным Симеоном Сына Твоего сотворити ниву душ наших,/во еже приносити ей плод благославный истинныя веры,/несумненныя надежды и нелицемерныя любве,/яко да выну воспеваем Рождшемуся от Тебе:/утвердихомся Тобою, Боже,/несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи. Седален, глас 4 Храм Богу хотя явити сердце твое, блаженне Симеоне,/изволил еси неленостно присещати храмы Господни в часы песнопений./Отонудуже и приял еси свет благодати Святаго Духа/и явился еси звезда многосветлая, светлаго ради жития твоего/и чистоты душевныя же и телесныя, озаряяй верных собрания./Темже празднующе память твою, радостно восхваляем тя, блаженне.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Радуйся, древо благосеннолиственное, успокояющее прохладою и утешением во юдоли сей странствующих. Радуйся, совершенными плодами онаго насыщающее правды Христовы алчущих. Радуйся, мироварнице, на вся недуги врачевания содержащая. Радуйся, оная, яко врач скоромилостивый, безмездно недугующым подаваяй. Радуйся, милости превеликия и скорбящым скоропредстательнаго сострадания хранилище. Радуйся, неповинных разрешение и осужденных праведное судилище. Радуйся, потщавыйся о нищете духовней и тою вселивый внутрь тебе Царствие Божие. Радуйся, прилежавый неослабно чистоте душевней и телесней, и тою же зряй Бога. Радуйся, светильниче, елеем дарований Духа Святаго возжженный. Радуйся, на высоко место славы небесныя вознесенный. Радуйся, преблаженне Никандре, преподобне отче наш. Кондак 6 Проповедуют безмолвныя пустыни, обители, гради и веси безстрастное житие твое, еже стяжал еси, богомудре, первее умертвив плоть твою бдением, пощением, стоянием на молитвословиих, ниже возлеганием на ребра, точию преклонением главы и малым дреманием. Противу же диавольских наваждений и полчищ его, овогда во всадники на конех, с тимпаны и кличами, овогда в лютых волков и дивиих зверей преображавшихся, вооружался еси: овых поражением жезла, овых силою Креста, и сим, яко великий Константин, побеждал еси. О Немже хваляся, яко оружии непобедимем, поеши Распятому на Нем всегда: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси царству Православно-Российскому под леты великий светильник, поставленный не под спудом, но на свещнице, исполнен елеа чиста веры, надежды и любве к Сотворшему тя, паче же христианскаго терпения, незлобия и чуднаго воздержания от брашен, да явиши всем любовию чтущым тя, яко не о хлебе единем жив будет человек, но о всяком глаголе, исходящем из уст Божиих. Темже и мы, покрываемии тмою грехопадений, алчущии и жаждущии духом, взирающе на тя, радостная приглашаем ти тако: Радуйся, воине Христа Бога нашего избранный. Пребываяй Ему верен даже до смерти. Радуйся, во брани жития невидимых врагов мужественне победивый.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010