И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Вселенная хранится Твоим заступлением, Богородице Марие, Пречистая Мати Дево, любве Божия изрядное вместилище, избранная от всех родов, во еже послужити спасению мира, вся языцы Твоим благосердием посещаеши и молишися даровати спасение всем живущим на земли.  Песнь 6 Ирмос: Вечер, и утро, и полудне хвалим Тя, Господи Боже наш, услыши глас наш.  Припев: Святый равноапостольне отче Никóлае, моли Бога о нас. Ясно проповедал еси Триединаго Бога, любовь Свою изливающа на все созданное, наипаче же человека, егоже приобщи Божественней жизни вочеловечение Единороднаго Сына Божия, Емуже последующе, восприемлем возрождение водою и Духом, еже Церковь творит во Имя Отца и Сына и Всеблагаго Утешителя.  Припев: Святый равноапостольне отче Никóлае, моли Бога о нас. Веселия сердце твое исполняшеся, приемля многия труды и скорби, ведал бо еси, яко всяк, последуяй Христу Спасу, приемлет крест и по Нем идет. Животворящий Крест силою многою утверди тя, словом и житием возвещающа всем, яко можем вся во укрепляющем нас Иисусе.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Истинный пастырь, светильник в мире, свет во тьме пребывающим, путевождь не имущим духовнаго зрения был еси, Николае, да спасеши люди, Богом тебе врученныя, всем вся был еси, сего ради и равен апостолом наречен еси в Церкви Христове и причтен еси предстоящим Божественному Престолу Агнца, закланнаго за весь мир.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Лицу Твоему богатии людстии предстоят и молятся, Владычице, и славят Тя и Сына Твоего, Егоже родила еси ради спасения мира и избавления от скорби, бывающия в людех ради грех их, подаеши всем прибегающим к Тебе радость на земли и радость вечную, Ты бо еси Радость всех радостей.  Кондак, глас 4 Странника и пришельца прият тя страна Японская, равноапостольне святителю Николае, в ней же исперва познал еси себе яко чуждаго, обаче теплоту и свет Христов источая, прелагал еси враги твоя в сыны духовныя, имже раздая благодать Божию, созидал еси Церковь Христову, о ней же ныне молися, и тебе бо сынове ея и дщери взывают: радуйся, пастырю добрый наш. Икос

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-svjat...

Царя Небесе и земли воплотила еси, Богородице, от девственных кровей Твоих багряницу плоти Ему исткавши и яко Младенца от сосцу Твоею Того млекопитавши, истиннаго Бога и Человека, хвалимаго и превозносимаго во вся веки.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Царице наша Преблагая и Заступнице, Пресвятая Мати Господа Вышних сил, с ними моли Его прилежно мир мирови даровати, плодоносие земли и всем нам здравие и спасение, да хвалим и превозносим Его во вся веки.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Царство и Господство дарова Тебе, Богородице Марие, Сын Твой и Бог, царствуеши бо с Ним вечно и покрываеши люди, честною Его кровию искупленныя, иже славят многопетое имя Твое и с верою поклоняются чудотворному Твоему образу, Млекопитательнице, хваляще и превозносяще прославльшаго Тя Господа во веки.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Царя Небеснаго безплотныя слуги ужасает, Богородице, тайны Твоея глубина, бесы же смущает Твоя икона, именуемая Млекопитательница, ейже мы кланяемся, чтуще Тя, Божию Матерь.  Песнь 9 Ирмос: Воистину Богородицу, Тя исповедуем, спасеннии Тобою, Дево Чистая, с Безплотными лики Тя величающе.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Воистину никтоже, притекаяй к Тебе молитвенно, тощ от Тебе исходит, Пречистая Богородице Дево, всех бо Ты милуеши и ущедряеши, яко любоблагоутробная Мати, Млекопитательнице Спаса нашего, темже, вси роди земнии, благодарно Тя величаем.  Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Воистину залог благодатный явися святая Твоя и чудотворная икона, Богородице, Млекопитательнице Преблагая, на нюже взирающе, сияние Божиея благодати в души наша невидимо приемлем и по долгу песньми хвалебными Тя величаем.  Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Воистину щит и покров обители нашей святая икона Твоя дадеся, Преблагая Дево, Млекопитательнице, сию убо с любовию объемлюще, сердцем и усты целуем и Тя, Благодетельницу нашу, непрестанно величаем.  И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Воистину всех святых вышше еси, Богородице Дево, рождшая Святейшее Слово и млекопитавшая яко Младенца воплощеннаго Бога, нас ради Человека бывша, да избавит падший род человеческий от погибели вечныя. Темже Тя, яко Виновницу спасения нашего, немолчно величаем.  Светилен

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-presv...

Эта песнь и Воскресение Христово видевше… поются только на воскресные дни. – Ад пленися – ад пленен, т.е. изведены из ада находившиеся в нем души праведников; Адам воззвася – Адам вызван (из ада ); клятва потребися – проклятие (бывшее на людях) уничтожено; благоволивый тако – благоволивший устроить так. Славословие великое. Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение. Хвалим Тя, благословим Тя, кланяем Ти ся, славословим Тя, благодарим Тя великия ради славы Твоея. Господи, Царю Небесный, Боже, Отче Вседержителю, Господи Сыне Единородный, Иисусе Христе, и Святый Душе. Господи Боже, Агнче Божий, Сыне Отечь, вземляй грех мipa, помилуй нас. Вземляй грехи мipa, приими молитву нашу. Седяй одесную Отца, помилуй нас. Яко Ты еси Един Свят; Ты еси Един Господь, Иисус Христос, в славу Бога Отца, аминь. На всяк день благословлю Тя и восхвалю имя Твое во веки, и в век века. Сподоби, Господи, в день сей без греха сохранитися нам. Благословен еси, Господи Боже отец наших, и хвально и прославлено имя Твое во веки, аминь. Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Господи, прибежище был еси нам в род и род. Аз рех: Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе. Господи, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою, яко Ты еси Бог мой, яко у тебе источник живота, во свете Твоем узрим свет. Пробави милость Твою ведущим Тя. Прибежище – защита; аз рех – я сказал ; пробави – продли, продолжи . Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои Богородице: но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: Радуйся Невесто Неневестная. Взбранной Воеводе – Победеносной Военачальницы ; победительная – победные (песни) ; восписуем – составляем, приносим ; держава – власть; Невеста неневестная – Пречистая Дева, не знавшая брака. Из литургии. Единородный Сыне и Слове Божий, Безсмертен Сый и изволивый спасения нашего ради воплотитися от Святыя Богородицы и Приснодевы Марии, непреложно вочеловечивыйся, распныйся же, Христе Боже, смертию смерть поправый, Един Сый Святыя Троицы, спрославляемый Отцу и Святому Духу, спаси нас.

http://azbyka.ru/otechnik/Apollonij_Temn...

Мы твердо надеемся, что достигнем этого при помощи Твоего Святейшества, благодатью Иисуса Христа, Господа нашего. Мы просим, чтобы ты соблаговолил поприветствовать от нашего лица всех сынов Твоего Апостольства, господ наших клириков, служащих в надлежащем чине, чтобы все они вместе с Твоим Блаженством благоволили молиться о нас. Нераздельная Троица Господь Бог наш да сохранит нам Апостольство Твое, и избранное Им по благодати, в Церкви Его, и да увенчает его, дорогое для нас, в Своей великой Церкви, чего и желаем мы тебе, о господин. А если предложит что тебе [для рассмотрения] друг Твоего Святейшества брат Флор от лица управляющих монастырем, то просим мы, отец, чтобы благоволил ты с охотой принять это и во всем наставить пас, немощных. 8 О Еводии, епископе города Узалис, см. выше: Р. X. Уивер " . Божест " венная благодать и человеческое действие. Глава I. В своем письме настоятелю Валентину и братиям монастыря в Адрументе он, в частности, говорил: «Достопочтенные братия сообщили нам, что возникли среди вас не знаю уж какие недоумения по вопросу о свободном решении и справедливости Божией. Хотя мы и хвалим ваше усердие, но не желаем, чтобы оно искало состязаний. Ибо тяга к состязаниям возбуждает [в людях] смущение. а усердие ищет благочестия. Первый созданный человек – я говорю об Адаме поистине имел движение свободного решения во всей полноте. Но когда ранено было [грехом] это свободное решение, оно сделалось немощным. Потому есть в человеке свободное решение, но раненое или поврежденное (sauciatum). По этой причине и сказано: Истощилась в печали сила моя, и свет очей моих, и того нет у меня» ( Пс 30:11 ; Пс 37:11 ). Для восстановления этого послан был как Врач Спаситель наш Христос, чтобы спас Он погибшее и исцелил поврежденное Потому, как я уже сказал, пусть читают [монахи] высказанное старейшими [слугами] святого Бога, т. е. теми, кто имеет благочестивое действие Божественного дара; и если они чего-то не разумеют, пусть не сразу отвергают это, но молятся, чтобы им это уразуметь» (Epistula Evodii Episcopi ad Abbatem Valentinum Adrumetinum//Aux moines et de Provence/Ed. J.Chnè//Oeuvres de Saint Augustin. Vol.24.P.46–53 CPL 262. Перевод выполнен по изданию: Patrologiae Cursus Completus. Series Latina. Accurante J.-P Migne. Paris., 1845. Т. 33. Col. 974–978 . Места с разночтениями сверены с изданием: Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum. Vindobonae, 1911. Vol. 57. Р. 396–402. Это письмо было написано после получения Валентином книги «О благодати и свободном решении» и двух приведенных выше писем Августина. Читать далее Источник: Антипелагианские сочинения позднего периода/Блаженный Августин; [ред. совет: А. Р. Фокин (гл. ред.); пер. с лат., примеч.: Д. В. Смирнов]. – М.: АС- ТРАСТ, 2008. – 480 с./Валентин Адруметский. Письмо Августину (среди писем Августина 216-е). 205-212 с.

http://azbyka.ru/otechnik/Avrelij_Avgust...

Стены новыя обители Успения Богородицы повеле царь Грозный воздвигнути на Зилантовой горе, юже напоил еси кровьми своими и идеже погребен был еси, мучениче Иоанне. Мы же, молитв твоих о ней просяще, поем ти сицевая: Радуйся, Богом данный нам покровителю; Радуйся, бед и скорбей от нас прогонителю; Радуйся, чтущей тя обители неусыпный страже; Радуйся, крове твоея излиянием гору Зилантову освятивый; Радуйся, молитвами ко Господу град наш оградивый; Радуйся, яко тобою дивен Бог во святых Своих является; Радуйся, яко тобою благочестно имя Христово прославляется; Радуйся, святый Иоанне, мучениче Казанский и чудотворче. Кондак 11 Пение тебе приносим, досточудне Иоанне, аще и не зрим многоценных мощей твоих, обаче вемы Тя великаго чудотворца и молитвенника за ны у престола Божия, идеже со всеми святыми воспеваеши Ему: Аллилуия. Икос 11 Светоприемную свещу воздвиже тя Господь, святый мучениче. Обитель бо, идеже ты под спудом пребываеши, велий свещник явися над градом нашим. Ты же чудесы с него сияеши и освещаеши его и молиши Христа Бога о воспевающих ти: Радуйся, граде, верху горы стоящий; Радуйся, светильниче, любовию Христовою горящий; Радуйся, столпе веры, бронею правды облеченный; Радуйся, воине земный, к воинству Небесному сопричтенный; Радуйся, житием Ангелы и человеки удививый; Радуйся, древних мучеников и исповедников возвеселивый; Радуйся, земли Казанския благодатное осенение; Радуйся, всем нам прибежище и заступление; Радуйся, святый Иоанне, мучениче Казанский и чудотворче. Кондак 12 Благодати тезоименитаго и Предтечи Своего смерти подобника яви тя Господь, мучениче Иоанне, и тобою предвозвести Светом Своим просвещение града нашего. Сего ради поем Богу: Аллилуия. Икос 12 Поюще многострадальныя подвиги твоя за Христа, славне Иоанне, хвалим долготерпение твое, ублажаем мученическую кончину, почитаем и священную память твою, покровителю наш и заступниче, и в похвалу тебе поем сицевая: Радуйся, града Казани похвало и утверждение; Радуйся, обители Богоматерния присное заступление;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Ирмос: Велению мучителеву: Лености сон от нас отложим/и душевным бодрством раждающагося от Отроковицы Чистыя Христа срящим, зовуще:/благословите, дела Господня, Господа. Довольно буди деяние благое, наше душевное сокровище,/яко да светлым лицем Христу раждаемому поем:/благословите, дела Господня, Господа. Талант делы благими возрастивше, якоже дары давшему,/вместо злата, и ливана, и смирны принесем Христу,/грядущему родитися из Девы Богоотроковицы. Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки. Ирмос: Велению мучителеву/преподобнии трие отроцы не повинувшеся,/в пещь ввержени, Бога исповедаху, поюще:/благословите, дела Господня, Господа. И поклон. Песнь 9 Ирмос: Возвеличил еси, Христе, рождшую Тя Богородицу,/от Неяже, Создателю наш,/в подобострастное нам облеклся еси тело,/наших прегрешений решительное:/Сию ублажающе, вси роди,/Тебе величаем. Кийждо лик, пропев ирмос, творит поклон. Скверну всю страстную отринувше,/достойно пришествие Христово разумом восприимем целомудрым,/ибо нескверно предгрядет плоть понести/и всем даровати Божественное Духом обновление. Взирающе на Христа смиряющагося,/возвысимся от долеретных страстей;/ревностию же доброю не мудрствовати высокая,/вере научившеся, в дусе да смиримся,/яко да раждаемаго высокотворными делы возвысим. Ин Ирмос: Невместимаго Бога: Благоразумным Христос бодрствовати заповедает/Того надеющимся пришествия из Девы:/се бо приходит родитися. Во втором Твоем, Христе, пришествии,/сожителя десным мя причти овцам Твоим,/Твое чтущаго в плоти пришествие. Ирмос: Невместимаго Бога/во чреве вместившая/и Радость миру родившая,/Тя поем, Богородице Дево. И поклон. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь предпразднства дважды: Слава: святаго. И ныне: предпразднства. По 1-й стихологии, седален, глас 1. Подобен: Гроб Твой, Спасе: Веселися, Вифлееме, Евфрафо, готовися:/се бо Агница, Пастыря великаго в ложеснах носящи, родити грядет,/и, предвидяще Божественную звезду, волсви радуются,/с пастырьми поюще сердца правостию.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, Цвете неувядаемый рая Христова; Радуйся, Древо, Плод Животный израстившее. Радуйся, Взыскание погибшим. Радуйся, Спасительнице утопающим; Радуйся, Помощнице женам чада рождати; Радуйся, Млекопитательнице чадом. Радуйся, Живоносный Источниче; Радуйся, Спорительнице хлебов. Радуйся, Упование наше и в скорбех всемощная Заступнице. Кондак 11 Песнопений наших, аще и тма тем, обаче не достоит всех вкупе к достойному воспеванию Твоея любви к нам, грешным, и благодеяний, и чудес, ихже сотвори Твоими молитвами Господь наш Иисус Христос, Емуже поем: Аллилуиа. Икос 11 Светозарную свещу, сущим во мраце греховнем, зрим честный образ Твой, Марие Дево, чрез негоже всяк научается покланятися Трисиянному Божеству, Единоцарственней и Соприсносущней Троице, от Неяже Ты неизреченно Бога Слова породила еси. Таковому чуду дивящеся, верно вопием Преблагословенней: Радуйся, яко сущую Богородицу Тя чтим; Радуйся, яко Приснодеву Тя почитаем. Радуйся, яко Честнейшую Херувим Тя хвалим. Радуйся, яко Славнейшую без сравнения Серафим Тя величаем; Радуйся, яко Присноблаженную и Пренепорочную Тя нарицаем; Радуйся, яко благословенную в женах Тя воспеваем. Радуйся, Славо Небесных Сил; Радуйся, Похвало земнородных. Радуйся, Упование наше и в скорбех всемощная Заступнице. Кондак 12 Благодатию Твоею николиже оставила еси нас, о, Мати, Надеждо ненадежных, и по мнозех летех икону Твою паки мирови в храме нашем дивно явила еси. Темже и мы, зряще сие новое чудо, яко знамение присутствия в сем месте Сильнаго Бога, превозносим Его, вопиюще Господеви: Аллилуиа. Икос 12 Поюще и воспевающе чудеса, бывшия от иконы Твоея Каплуновския, чтим Тебе, Дево, яко Пречистую и Всеблаженную, и на Тя по Бозе упование возлагаем, чающе, яко и в предняя не презриши молений наших сицевых: Радуйся, Обрадованная иногда; Радуйся, присно в радости пребывающая. Радуйся, яко Тобою Радость Небесная на землю сниде; Радуйся, яко Рожденным Тобою всяка печаль в радость преложися. Радуйся, Вертограде Божественныя радости; Радуйся, Саде Горняго веселия.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Бесстолпный храм перекрыт восьмидольным сомкнутым сводом, при этом значительно более узкие диагональные лотки опираются на тромпы. Широкий арочный проем соединяет храм с алтарем, перекрытым полулотковым сводом с распалубками над окнами. Более узкий проем ведет из храма в бесстолпную трапезную, имеющую срезанные восточные углы. Ее помещение завершено сомкнутым шестилотковым распалубками над окнами, восточным проемом и двумя нишами на западной стене. В храме частично сохранилась масляная живопись кон. 19 в. В алтаре на своде изображен Дух Святой в виде голубя, на стене с юга от центрального окна — «Тайная вечеря», с севера - «Воскресение». Свод храма занимают четыре композиции: «Тебе Бога хвалим» (с востока), «Лик святых апостолов» (с севера), «Лик святых пророков» (с юга) и «Лик святых мучеников» (с запада). На южной и северной стенах четверика в простенках помещено по две фигуры святых в рост, в том числе Феодосий и Николай Чудотворец. Над входными проемами изображены атрибуты церкви, над окнами первого света - херувимы. Композиции алтаря и фигуры святых заключены в богато орнаментированные обрамления. В основании свода храма проходит тянутый профилированный карниз. Ограда представляет собой глухую стенку, с внешней стороны разделенную на прясла лопатками, над которыми возвышаются квадратные в сечении столбики. Покрытые ленточным рустом прясла расчленены крупными арочными нишами. С внутренней стороны ограды - гладкая стена. Южные и северные ворота имеют трехчастную композицию с высоким арочным проемом в центре. Ворота увенчаны луковичной главкой на постаменте, украшенном на углах волютами. Центральный проем с обеих сторон оформлен массивными приставными колоннами, а по бокам от него расположены квадратные в плане объемы с небольшими помещениями, перекрытыми коробовыми сводами. В северных воротах в эти помещения ведут прямоугольные проемы, а в южных — арочные. Ступенчатый карниз в завершении стен обогащен зубцами. Церковно-приходская школа (?) - одноэтажная прямоугольная в плане постройка под двускатной кровлей, дополненная с юга выступом сеней с единственным входом в здание. Стены прорезаны окнами с лучковыми перемычками. Фасады имеют симметричные композиции: продольный северный в три окна, боковые в два. Ранее проемы обрамлялись профилированными штукатурными наличниками. Внутри основное пространство занято единым помещением.

http://sobory.ru/article/?object=52315

В Православной Церкви и ныне по древнему благочестивому обычаю совершается в день Нового года особое молебствие, многозначительное по своему содержанию. Церковь новозаветная не звуком левитских труб оглашает свое празднество новолетия, как древний Израиль (праздник труб, Числ. 29, 1 ), но возвышает яко трубу молитвенный голос к Владеющему временами и летами, да благословит Он наступающий год для верных рабов Своих. В начале молебного пения Святая Церковь возглашает молитвенно-благодарственный псалом Давида 64, так живо изображающий попечение благодеющего Промысла о сохранении и благоденствии тварей. Тем (с. 51) же молитвенно-благодарственным чувством проникнуты стихиры и ектении молебного пения, в которых Церковь молится о прощении всех прегрешений прошедшего года и с благоговением повергает пред Престолом Господа благодарные чувства верующих за все частные и общественные благодеяния в минувшем году и молит о благоденствии и благосостоянии православной веры и ее высокого защитника царя. В евангельском чтении ум и сердце верующих возводятся к ходатаю Новаго Завета Иисусу Христу, Который послан на землю проповедати лето Господне приятно ( Лк. 4, 19 ). Молебное пение завершается благодарственной молитвой, которую Церковь с коленопреклонением повергает пред Престолом «всея твари Содетеля, времена и лета в Своей власти положившаго и управляющаго всяческими премудрым Своим Промыслом», и оканчивается гимном святого Амвросия («Тебе Бога хвалим») с последующим обычным многолетием. Это краткое молебное пение Церкви в Новый год, по мысли Церкви, есть первый гимн Творцу и Промыслителю, первый дар Ему признательного сердца, первая молитва в новом году. Если от руки Господа верные имеют живот, дыхание и вся, то Ему же, естественно, должны принадлежать первые часы нового года, первые движения души верующих. Потому-то безответны пред Его милосердием все те, которые в этот день из-за мирских забот или из-за выполнения суетных светских приличий позволяют себе оставлять общественное молитвословие.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Bazhenov/...

Гр[ешная] Н[адежда]. Дочери покойной Феодосии Васильевны – Вера и Нюра – поздравили меня и очень жалеют, что Вы нездоровы. 8/21 апреля 1957 г. – 12 ч[асов] ночи. Н[адежда] Б[едина]. Д. 23. Л. 51–52. Подлинник. Автограф. 6. 21 декабря 1957 г. 8/21 декабря 1957 г. В[аше] П[реосвященство]! Дорогой и родной наш Владыка! Только сегодня, ровно через месяц, получила посылочку от Шуры, – очевидно, у нас ящик плохо прикрывается и вылетали бумажки на снег. Тем большую я получила радость, что вчера был Николин день, а этим образом благословил нас папа перед смертью , а сегодня св. Амвросия Медиол[анского], который научил торжественному прославлению Господа в своей песне «Тебе Бога хвалим» 107 . Вчера же я получила письмецо из Меленковского инвалидного дома от дорогой Александры Ивановны Брайкиной 108 с просьбой поминать в храме новопреставленную Екатерину, т. к. у них ей в этом помочь некому и прислала 28 руб[лей]. 9/22 декабря в Воскресенье – память ик[оны] Б[ожией] М[атери] «Нечаянная радость», – и наша покойная Нюрочка 109 была бы именинница, а вообще это наша семейная икона. Хотелось мне поехать во Владимир в ноябре, но не пришлось, а теперь уж как Господь, но не теряю надежды. 12/25 декабря исполнится 3 года о. Илиодору. А 19 декабря/1 января скончался в с. Антилохове, недалеко от Коврова, знакомый Вам б[ывший] о. Павел Рождественский 110 . С ним же служила последнее время м. Ларисса, которая лишена была радости видеть Вас по возвращении. К сожалению, не знаю, когда она скончалась. Очень благодарю за внимание, простите меня, во всем неисправную. Тороплюсь на почту, а то еще задержится, и так вчера не успела опустить. Кончаю утром 8 декабря. Ост[аюсь] благодарная] Вам гр[ешная] Н[адежда] Б[едина]. 8/21 декабря 57 г. Д. 27. Л. 150–150 об. Подлинник. Автограф. 7. 20 января 1958 г. 7/20 января 58 г. Дорогие! Вчера получила драгоценную посылку, даже стыдно, так я разбогатела. Вспоминаю покойную Дуню (инокиню), которая вместе со мной была 2 года на севере, – «Надя, я не спасусь, мне очень хорошо живется».

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010