Жизнодавче Господи,/молитвами новомучеников и исповедников Российских/упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшия:/святители и иереи, монахи и мирския,/старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя,/яко истинныя сыны и други Божия. Богородичен: Яко взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских,/державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, земли нашей,/опустошаемей скорбными и безбожными наведении./Сего ради ныне молим Тя:/прости люди согрешшия и сохрани Святую Русь. Светилен новомучеников: Яко отребие миру быша святии новомученицы и исповедницы Российстии,/камением побиени быша, претрени быша,/искушени быша, убийством меча умроша,/свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем. На хвалитех стихиры новомучеников, глас 8. Подобен: О, преславнаго чудесе: О, преславнаго чудесе!/В последняя времена возсиявают мученицы/и прелести мрак отгоняют,/вера христианская ныне возвышается/и падает нечестие,/радуются вернии/и праздник новоявленным составляют,/вопиюще Христу Богу:/мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне. Творение святителя Афанасия Ковровскаго: Веры бронями,/и щитом благодати,/и креста копием вооружившеся,/сопротивным силам непобедими бысте/и, яко Божественнии храборницы,/демонская ополчения победивше,/со Ангелы ликуете,/верныя же заступаете, и освящаете,/и спасаете, призываемии. О, преславнаго чудесе!/Чудес светлостьми/солнца светлейше/присно святии сродницы наши/светят концем Русския земли,/от невечерняго Света облистаеми,/ихже сиянии/облацы от страны нашея отгоняются варварстии/и демони побеждаются. Слава, глас 6: Новоявленныя звезды днесь/на церковней показашася тверди,/во мнозех местех бывшии мученицы Христовы,/ихже ублажающе, мучениколюбцы,/по долгу им прирцем, глаголюще:/радуйтеся, благочестия утверждение и нечестия обуздание;/радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных посрамление;/радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания./Станите, непобедимии, посреде, нас умне,/от бед и искушений избавляюще,/и молитеся о спасении душ наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

    Икос 6: «Озарив Египет ярким светом истины, Ты рассеял тьму лжи, ибо идолы его пали, не устояв пред силою Твоею, Спаситель, а избавившиеся от них воскликнули Богородице: Радуйся, поднимающая людей; радуйся, низвергающая бесов. Надуйся, победившая силу лжи; радуйся, обличившая лживость идолов. Радуйся, море, потопившее мысленного фараона; радуйся, камень, напоивший жаждущих жизни. Радуйся, огненный столп, указывающий путь находящимся во тьме; радуйся, покров миру, обширнейший облака. Радуйся, пища, заменившая манну; радуйся, Служительница святого наслаждения. Радуйся, земля обещанная; радуйся, земля, источающая мед и молоко. Радуйся, Невеста Вечнодевственная».     Кондак 7: «Когда Симеон должен был переселиться из настоящей, полной прельщения, жизни, Ты был дан ему, как Младенец, но он узнал Тебя и как Бога совершенного. Поэтому, пораженный Твоей неизъяснимой мудростью, он воскликнул: Аллилуйя».     Икос 7: «Творец явно показал нам, Им сотворенным, необычайный способ рождения, произросши из утробы бессеменно и сохранив ее неповрежденного, как она была, чтобы мы, созерцая чудо, воспевали Деву, восклицая: Радуйся, цвет невинности; радуйся, венец воздержания. Радуйся, светло изображающая воскресение; радуйся, являющая ангельскую жизнь. Радуйся, дерево с прекрасными плодами, питающее верующих; радуйся, дерево густолиственное, тенью укрывающее многих. Радуйся, во чреве носившая Искупителя плененных; радуйся, родившая Путеводителя заблудившимся. Радуйся, умилостивительница справедливого Судии; радуйся, прощение многих согрешений. Радуйся, облекающая обнаженных дерзновением; радуйся, любовь, превосходящая всякое желание. Радуйся, Невеста Вечнодевственная».     Кондак 8: «Увидев необыкновенное рождение, позабудем мир и перенесем мысли на небеса, ибо для того Вышний Бог и явился на земле смиренным человеком, что пожелал вознести на высоту восклицающих Ему: Аллилуйя».     Икос 8: «Неизобразимое Слово все было на земле, ни в какой мере не оставляя небес; это было не перехождение Бога в другое место, а Его снисшествие и рождение от Девы, зачавшей Бога и слышащей: Радуйся, вместившая Невместимого Бога; радуйся, дверь святого таинства. Радуйся, предмет недоумений для неверующих; радуйся, несомненная похвала верующих. Радуйся, пресвятая колесница Восседающего на Херувимах; радуйся, славное жилище Восседающего на Серафимах. Радуйся, противоположное в одном соединившая; радуйся, девство с материнством сочетавшая. Радуйся, ибо через Тебя заглажено преступление; радуйся, ибо через Тебя открылся рай. Радуйся, ключ к царству Христову; радуйся, надежда на блага вечные. Радуйся, Невеста Вечнодевственная».

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

О еже даровати ему (ей) же и нам вся ко спасению прошения, Господу помолимся. О избавитися нам от всякия скорби: Заступи, спаси, помилуй: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Возглас: Яко подобает Тебе всякая слава, честь, и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Таже, Бог Господь: и тропарь, глас 3: Творче и Сердцеведче, Боже наш,/пути наша любовию Отчею устрояяй,/подаждь рабу Твоему (рабе Твоей) супругу (супруга) по сердцу его (ея),/и исполни во благих желания их,/всячески ко спасению приводя,/да в вере и целомудрии славят Тя,/Едине Человеколюбче. Слава, глас 8: Оком благоутробным, Господи,/виждь мое смирение:/яко по мале жизнь моя иждивается,/и от дел несть мне спасения./Сего ради молюся:/Многомилостиве Господи, спаси мя. И ныне, глас 4: Богородице Дево, радуйся,/Благодатная Марие, Господь с Тобою,/благословенна Ты в женах/и благословен Плод чрева Твоего,/яко Спаса родила еси душ наших. Таже прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас,/якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала. К Тимофею послания святаго апостола Павла чтение (зачало 282, 2:8–15). Чадо Тимофее: хощу убо, да молитвы творят мужие на всяцем месте, воздеюще преподобныя руки без гнева и размышления: такожде и жены во украшении лепостнем, со стыдением и целомудрием да украшают себе не в плетениих, ни златом, или бисерми, или ризами многоценными, но, еже подобает женам, обещавающымся благочестию, делы благими. Жена в безмолвии да учится со всяким покорением: жене же учити не повелеваю, ниже владети мужем, но быти в безмолвии. Адам бо прежде создан бысть, потом же Ева: и Адам не прельстися, жена же прельстившися в преступлении бысть: спасется же чадородия ради, аще пребудет в вере и любви и во святыни с целомудрием. Аллилуиа, глас 3: Стих: На Тя, Господи, уповах, да не постыжуся во век. Стих: Буди ми в Бога Защитителя и в дом прибежища, еже спасти мя.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Слава, глас 8: Монахов множества наставников/ныне почитаем вас, отцы преподобные:/ибо благодаря вам мы познали/как ходить путем поистине прямым./Блаженны вы, Христу послужившие,/и над силою врага восторжествовавшие,/Ангелов собеседники, сообитатели праведных и святых:/с ними ходатайствуйте пред Господом/о помиловании душ наших. И ныне, Богородичен. Подобен: О преславнаго чудесе! И ныне, Богородичен: Радуйся, чистоты сокровище./Радуйся, невещественнаго света чистое жилище./Радуйся, главизно спасения нашего./Радуйся, апостолов проповедание./Радуйся, мучеников похвало./Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная./Радуйся, подвижников и монахов украшение,/и спасение верных. Радуйся, чистоты сокровище!/Радуйся, Невещественного Света чистое жилище!/Радуйся, основание спасения нашего!/Радуйся, апостолов проповедь!/Радуйся, и мучеников похвала!/Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная!/(Радуйся), подвижников и монахов украшение,/и спасение верных! Таже, Ныне отпущаеши: Ныне отпускаешь: Трисвятое. Слава, и ныне: Пресвятая Троица: Господи, помилуй. (3) Слава, и ныне: Отче наш: Священник: Ибо Твое есть Царство: Чтец: Аминь. И по Трисвятом глаголем тропарь, глас 4: Тропарь, глас 4 Боже отец наших,/творяй присно с нами по Твоей кротости,/не отстави милость Твою от нас,/но молитвами их/в мире управи живот наш. Боже отцов наших,/всегда поступающий с нами по Твоей кротости,/не удали милости Твоей от нас,/но по их мольбам/мирно жизнью нашей управляй. Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже: Еже от века утаеное/и Ангелом несведомое таинство,/Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог,/в неслитном соединении воплощаемь,/и Крест волею нас ради восприим,/имже воскресив первозданнаго,/спасе от смерти души наша. Слава, и ныне, Богородичен, глас тот же: От века сокровенное/и Ангелам неведомое таинство,/через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле,/– Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств,/и ради нас добровольно принявший Крест, –/им Он воскресил Адама первозданного/и спас от смерти души наши.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/subbota-s...

2. Второе письмо Саввы Дмитриева (1 июня 1665 г.) (л. 277) Пресвятйший 2330 , и Богомъ почтенный, и словеснйший, и премудрйший, и Богом избранный, равноапостолье и всмъ разумнымъ цвтъ, звзда видимая, светящая над нами, мой государю и отче, господи, господи Никоне! 2331 Святитлству 2332 твоему колна преклонь, кланяяся, и святую твою десницу цлую, моляся во Троиц пваемому Богу, да здравствуеши въ Боз,//(л. 277об.) высочайшее твое пресвятительство, сугубо пред Богомъ положивъ пресвятйший чин во отхождении благо. Аминь. По 2333 уставу соборной и великия церкви Христовы и всхъ православныхъ христиан от Мене, послдняго раба твоего, похвала и веселие! Едино, владыко мой святйший, вдомо буди твоему пресвятителству: твою приялъ и писаное в ней божиемъ благоволениемъ добр И услышавъ доброе здоровие вашего пресвятителства, всею душею прославихъ во Троиц пваемаго Бога и Госпожу нашю пречистую Богородицу, всегдашний покровъ, сохраняющий твое святителство ради прибытку и похвалы нашему роду. Едино, святйший мой владыко, изволь знати//(л. 278) и про мене, неразумнаго и послдняго раба твоего: во здравии бо добр есмы донын, а заутра – Богъ всть. Едино молюся и прсмолюся твоему пресвятителству, да не забудешь послднее имя мое въ молитвахъ и моленияхъ, за что скорбь есть злый органъ душевныхъ грхов. И немного смышляя о томъ, знаючи божественную проповдь, намъ глаголющую: ли хощете послдовати Мн, продадите имния ваша, и дадите убогимъ. Возвратися и иди вослдъ Такоже и азъ, гршный, стражу ради грховъ моихъ, есмь в таковмъ безумии. Едино ни тмъ, что гоняюся, но иже Бога постизающимъ, колико имать человкъ от Вышняго Промысла разумние. Едино Вседержитель//(л. 278об.) Богъ, от всхъ взявъ персть, создавъ человка, и сотворилъ его от четырехъ стихий; земли, воды, воздуха, огня. И аще не будетъ едино от четырехъ, живъ быти не Тако и про сие дло видится. Не мысли себ, святительство твое, о семь дл: ли и приидеть утверждение небесное ниско, ничто же не и не положи на своемъ ум. Дай премудрому вину, и премудре будетъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/ep...

Днесь храм одушевленный святыя славы Христа Бога нашего, едина в женах благословенная чистая, приводится в храм законный жити во святых: и радуются с нею Иоаким и Анна духом: и девственнии лицы Господеви поют, псаломски воспевающе и чтуще Матерь Его. Ты пророков проповедание, апостолов слава, и мучеников похвала, и всех земнородных обновление, Дево Мати Божия: тобою бо Богу примирихомся, темже чтим твое в храм Господень вхождение, и со ангелом вси песненно, радуйся, тебе, пречистая, вопием, твоими молитвами спасаемии. Ины стихиры, гл. 4. Подобен: Яко добля 66 Во святых святая святая и непорочная святым Духом вводится и святым ангелом питается, сущи святейший храм святаго Бога нашего, всяческая освятившаго входом ея, и обожившаго естество земных поползшееся. Отроковицы радующеся, и свещы имуще, свещи днесь предходят разумней, и вводят сию во святая святых священно, проявляющее хотящую зарю неизреченно из нея возсияти, и просветити во тме седящыя неведения духом. Веселяся приими, Захарие, возопи Анна всехвальная, юже проповедаша Божиим пророцы Духом, и сию введи во святый храм, священно воспитатися: яко да будет Владыки всех божественный престол, и палата и одр, и светозарное обителище. Слава и ныне, глас 8 По рождестве твоем, Богоневесто Владычице, пришла еси в храм Господень воспитатися во святая святых, яко освящена, тогда и Гавриил послан бысть к тебе всенепорочней, пищу тебе принося. Небесная вся удивищися, зряще Духа святаго в тя всельшася. Темже, пречистая и нескверная, яже на небеси и на земли славима, Мати Божия, спаси род наш. Паремии I Исхода 40, 1 – 5, 9–10, 16, 34–36 Глагола Господь к Моисею глаголя: в день един месяца перваго поставиши скинию свидения, и вложиши кивот, и покрыеши его завесою. И внесеши трапезу и светильник ея: и положиши кадильницу златую, во еже кадити пред кивотом свидения. И положиши покров завесы над дверьми скинии свидения. И возмеши елей помазания, и помажеши скинию, и вся яже в ней: и освятиши ю, и вся сосуды ея, и будет свята. И освятиши жертвенник и будет жертвенник святая святых. И сотвори Моисей вся, елика заповеда ему Господь Бог , святый израилев. И покры облак скинию свидения, и славы Господни исполнися скиния. И не можаше Моисей внити в скинию свидения, яко осеняше над нею облак: и славы Господни исполнися скиния.

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Skaball...

Строгие, гладко оштукатуренные фасады венчает антаблемент дорического ордера. В алтарной апсиде он является завершением, в портиках - основанием для фронтонов, а на четверике - для высокого аттика . Арочные окна помещены в неглубокие ниши той же формы. Карниз центрального барабана включает фриз , декорированный тонкими ступенчатыми кронштейнами. Окна барабана, аналогичные четверику, завершены архивольтами , опирающимися на импосты , и объединены проходящей на уровне импостов профилированной тягой. Внутреннее пространство собора четырёх столпное . Центральный барабан опирается на подпружные арки и паруса. Алтарь перекрыт конхой , угловые компартименты - крестовыми сводами , рукава креста имеют плоские перекрытия. Внутренние и наружные поверхности стен оштукатурены. Масляная роспись на сводах, подпружных арках и в люнетах рукавов выполнена в середине XIX века, на куполе, барабане и в парусах - в конце того же века. Вся живопись поновлялась в начале XX века. Стиль первоначальных росписей, выдержанных в приглушённых тёплых тонах (коричневатых, тёмно-красных и розоватых), можно определить как переходный от классицизма к академической манере. Это проявляется в уверенном, но мягком рисунке, где порой разворот фигуры анфас сочетается с профилем лика; в многофигурных, часто довольно глубинных композициях. Живопись в куполе в холодных разбелённых тонах выполнена в духе позднего академизма. В куполе изображен Господь Саваоф , в простенках барабана - апостолы и избранные святые , в нижней части барабана - четыре композиции на библейские сюжеты, в парусах - евангелисты . На склонах сводов, в рукавах креста написаны евангельские события (исключая восточные склоны северного и южного рукавов, где изображены архангел Михаил и сюжет " Похвала Пресвятой Богородицы " . Стенописью украшены и люнеты в торцах рукавов. На склонах подпружных арок - гризайльные фигуры архангелов . Все композиции заключены в пышные псевдо барочные обрамления с картушами . Сохранилось паникадило 2-й половины XIX века. Полы кафельные, орнаментированные. Здание построено из кирпича - 7x13x26-27 см. Подиумы портиков и ступени, ведущие на них, - из белого камня. Дверные проёмы также завершены арками и украшены кованными узорчатыми решетками. Фундаменты кирпичные.

http://drevo-info.ru/articles/13676927.h...

МЕСЯЦА ИЮНИЯ ВЪ 9 ДЕНЬ. ЖИТИЕ И ПОДВИЗИ ПРЕПОДОБНАГО ОТЦА НАШЕГО ИГУМЕНА КИРИЛА, ИЖЕ НА БЛЕЗЕР ПРЕЧЕСТЕНЪ МАНАСТЫРЬ ПОСТАВЛЬШАГО ПРЕЧИСТЫА ВЛАДЫЧИЦА НАШЕА БОГОРОДИЦА, ЧЕСТНАГО ЕЯ УСПЕНИА, И В НЕМ ОБЩЕЖИТИЕ 244 СЪСТАВЛЬШАГО, СПИСА ЖЕ СЕ ИЕРОМОНАХ ПАХОМИЕ СВЯТЫА ГОРЫ Благослови, отче! 245 Понеже убо онм великым божественымъ мужем, иже въ пост и подвиз просиавшим, иже потолику велику побду на враги мужескы показавше и мира сего вся красная и суетная, иже вмал услажаемая, преобидвъша, проразумвъше, яко вся суть временъная, потом без всти бываемая – аще велика, аще мала – подобна сни и сну преходяща или цвту утренему, иже при вечери усыхающу и отпадающу – техъ убо святых житиа же и повсти и древним онм списателемъ нужна бяху и неудобна яже о нихъ подробну написати ради тх высокого житиа и любви еже къ Богу, нын же послдняго рода нашего кто житие тх изрещи възможеть или по достоинъству похвалити, ихже житию и сами аггели удивишася и похвалиша, ихже имена написана Быша на небесехъ – иже Пресвятаго Духа силою крестъ на рамо вземше и многокозненаго и прегръдаго змиа своими ногами, посрамивше, низложиша и конечному безъвестию предашя, и сего ради Царствиа Небеснаго сподобишася, и тм райскиа двери отвръзени Быша, и внидоша, радующеся, в радость Господа своего? Но понеже не тако просто святым похваляемым, яко от нас похвалъ требующе, но яко похвала святыхъ обыче на Самого Бога въсходити и превъзноситися – и в лпоту, Спасъ бо Сам рече: «Приемляй вас Мене приемлет», 246 «Слушаяй вас Мене слушаеть». 247 Не бо о единх апостолхъ сие речеся, но и о всх святых, иже врою работавших Ему. Иное же похваляем святых, яко инх въздвигнути хотяще къ злному тх преизящьству и любве еже къ Богу. Сихъ бо похвалъ послушающим и Богови вниманиемъ тх внимающих и отсюду приходящим боголюбезных и в самхъ тх повстей произволяющим пребытокъ обилный и много мздовъздание, паче же помышляюще: «Такови они человци бху, якоже и мы, и подобострастни прочим человком, но не бяше тх произволение, якоже прочим человком». Но вмсто телеснаго покоя изволиша злныя труды и болзни, и вмсто сна всенощное стоание, и вмсто веселиа радостнотворный плачь, и вместо человчьскых молвъ выину съ Богомъ бесдование. И к Нему, якоже по нкыих степенех, дьнь от дьне приближающеся, и глас всегда тх бяше: «Готово сердце мое, Боже, готово сердце мое!». 248 Не бо ти уклониша сердце свое въ словеса лукавствиа, ниже елей гршникъ тхъ помаза главы, но бяху ревнующи онм древним Богу угодившим мужем, ходивъшим въ овчинах и козияхъ кожах, по вся дьни лишаеми, скорбяще, злостражюще, в пустынях скитающеся, въ горах и вертьпах, в пропастех земных Господеви работающе и въ своихъ удхъ Господа прославляюще. Тмже и Богъ тх прослави, якоже пишет: «Прославляющаа Мя прославлю». 249

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Господь наш Иисус Христос и Его Св. Апостолы предъизвещая нас об общем воскресении умерших всех, о кончине мира и о втором страшном пришествии Христовом, вещают нам страшный некий глагол. Что такое? То, что из всего временного, из всего видимого ничто не останется. Когда вострубит Ангельская труба, чтобы пробудить и воскресить всех умерших, тогда небо и земля мимо идут, – глаголет Христос, – солнце померкнет, луна не даст света, и звезды спадут с небесе. Когда приидет день Господень, яко тать в нощи, – глаголет Апостол, – тогда небеса с шумом прейдут, стихии же сжигаемы разорятся, земля же и яже на ней дела сгорят ( Мф. 24:29 ; 2Пет. 3:10 ). Если же таким образом разорятся и разрушатся сии небеса, сия земля столь величественные, дело и творение всемогущих и пресвятых рук Божиих, что тогда станется с произведениями и зданиями наших рук, движимых иногда любочестием, тщеславием, или иною страстью Богопротивною? Не Мария убо у ног Христовых присядящая, а Марфа, о мнозе излишнем молвящая и суетящаяся – та душа, которая всею душею зиждет, устрояет то, за что воздаяние и похвала не далее и не более, как на сей временной земле; отлагает же и отклоняет то, за что Господь наш Иисус Христос во втором пришествии Своем со Ангелы, не токмо похвалит во услышание всех живых и воскресших – умерших: но и в царствие Отца Своего примет; за что отеческим нежным гласом рече Он: приидите, благословеннии Отца моего, наследуйте уготованное вам царствие от сложения мира. Взалкахся бо, и дасте ми ясти; возжадахся, и напоисте мя; наг, и одеясте мя; странен бех – без приюта, и введосте мя – дали, устроили мне приют. Аминь бо глаголю вам: понеже сотвористе единому сих – сиротствующих и беспомощных, мне сотвористе ( Мф. 25:34–36, 40 ). Сие-то есть едино на потребу. Ублажаем вас, братия и сестры, зде окрест сего Богородичного храма почивающие, ублажаем вас, если вы, проходя путь сей временной жизни во граде сем или инде, выну памятовали о сих словах Христа Спасителя нашего: взалкахся и дасте ми ясти; странен бех и введосте мя. Ублажаем вас, лежащие зде отцы, братия и сестры, если вы, содержа в памяти своей сии слова Господни разделяли и свою пищу, и свое одеяние и свой кров с алчущими, жаждущими, с бескровными сиротами.

http://azbyka.ru/otechnik/Ieremiya_Solov...

Таже: Миром Господу помолимся. Господи, помилуй. О свышнем мире и спасении душ наших, Господу помолимся. Господи, помилуй. О мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех, Господу помолимся. Господи, помилуй. О Великом господине и отце нашем Святейшем Патриарсе КИРИЛЛЕ, и о господине нашем (высоко-)преосвященнейшем митрополите (или: архиепископе, или: епископе) имярек, честнем пресвитерстве, во Христе диаконстве, и о всем причте и людех, Господу помолимся. Господи, помилуй. О еже благословитися елею сему силою и действом и наитием Святаго Духа, Господу помолимся. Господи, помилуй. О рабе Божии (или: о рабе Божией) имярек, и о еже в Бозе посещении его (или: ея), и еже приити на него (или: на ню) благодати Святаго Духа, Господу помолимся. Господи, помилуй. О еже избавитися ему же (или: ей же) и нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся. Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй, и сохрани его (или: ю) и нас, Боже, Твоею благодатию. Господи, помилуй. Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Тебе, Господи. И абие иерей влагает вино (или воду) в елей, благословляет его и глаголет молитву: Господи, милостию и щедротами Твоими исцеляяй сокрушения душ и телес наших; Сам Владыко, освяти елей сей, якоже быти помазующимся от него во исцеление, и в пременение всякия страсти, скверны плоти и духа, и всякаго зла; да и в сем прославится Твое Пресвятое Имя, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков, аминь. Таже: Вонмем. Мир всем. И духови твоему. Премудрость. Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала. Премудрость. Соборнаго послания Иаковля чтение (зачало 57) Вонмем. Братие, образ приимите злострадания и долготерпения, пророки, иже глаголаша именем Господним. Се блажим терпящия: терпение Иовле слышасте, и кончину Господню видесте, яко многомилостив есть Господь, и щедр. Прежде же всех, братия моя, не кленитеся ни небом, ни землею, ни иною коею клятвою. Буди же вам, еже ей, ей, и еже ни, ни: да не в лицемерие впадете. Злостраждет ли кто в вас: да молитву деет. Благодушствует ли кто: да поет. Болит ли кто в вас: да призовет пресвитеры церковныя. И да молитву сотворят над ним, помазавше его елеем во Имя Господне. И молитва веры спасет болящаго. И воздвигнет его Господь, и аще грехи будет сотворил, отпустятся ему. Исповедайте убо друг другу согрешения, и молитеся друг за друга, яко да исцелеете: много бо может молитва праведнаго поспешествуема.

http://pravmir.ru/posledovanie-svyatago-...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010