«Да разве это для детей?!» 4 книги, которые можно прочесть всей семьей во время карантина 18 марта, 2020. Елена Соковенина Что пугает родителей в детских книгах. Часть третья Герои этих книг — старшие подростки или вообще взрослые люди. Многим кажется, что дети имеют право читать только про своих ровесников. Шаг вправо-влево… собственно, а почему? Предлагаем в период самоизоляции почитать эти пять книг вместе с детьми и получить удовольствие. Мари-Од Мюрай. «Спаситель и сын» Главный герой этого сериала — семейный психолог Спаситель Сент-Ив — мужчина за тридцать. Отличный пример. Здесь разворачивается целая панорама родительских страхов (причем как книжных родителей, так и реальных). Первое и главное, что настораживает родителей — а вдруг ребенок узнает что-то взрослое. Что взрослые правы не всегда, а то и вообще совсем не правы. Про бунт против родителей. Курение или употребление спиртного. Плохие слова. Секс, наконец! Клиенты Спасителя — самые разные дети, подростки и взрослые, без всяких возрастных ограничений. Сам сюжет располагает здесь к тому, что человек 10 лет возьмет да и узнает нечто, что принято называть 12+, 16+, да и 18+, если на то пошло, тоже найти можно. (Особенно если искать.) Наш ответ: Первое и главное: в реальной жизни дети и взрослые существуют в одном мире. Почему же в книгах нужно изолировать нас друг от друга? Особенно учитывая, что нам и так тяжело друг друга понять? И то, что отцы и дети так мало знают друг о друге? Взрослеющему ребенку важно как оглянуться назад, в прошлое, сравнивая себя с другими, так и получить представление хотя бы о ближайшем будущем, чтобы хоть как-то понимать, как себя вести и к чему быть готовым. Детей часто спрашивают о планах на будущее. Какие могут быть планы, когда у человека нет представления об окружающем мире и он весь заключается только в семье и школе? Зачем нам обсуждать чужие проблемы, какое они имеют к нам отношение? Среди типажей, описанных в книге — Габен (17, ночной эльф из World of Warcraft), Сэмюэл, не признающий гигиены, Андре — его отец, знаменитый пианист, который боится своей матери, хотя той уже нет в живых. Девочка Амбре, которая так хочет быть лучшей в классе, что довела себя до нервного истощения. И Жанно (6 лет), который лечится от заикания р эпом. А также Марго и Бландина со своей сестринской любовью-ненавистью, и Жером, сбежавший от семьи, да и сам Спаситель — увлеченный работой человек, не находящий времени для собственного ребенка и пытающийся спрятаться от своих проблем.

http://pravmir.ru/da-razve-eto-dlya-dete...

декана Православног богословског факултета Декан Православног богословског факултета Универзитета у Београду презвитер др Зоран обратио се професорима, сарадницима и студентима ове високообразовне установе о току рада. смо преузели са интернет-странице ПБФ преносимо у наставку у целини.      Поштоване колегинице и колеге наставници, драги студенти, Христос васкрсе! С обзиром да на 6. године, Народна скупштина Републике донела одлуку о ванредног уз истовремено ванредним мерама Владе Републике у борби против коронавируса Covid-19, одлукама Министарства просвете, науке и технолошког и препорукама Ректорског Универзитета у Београду, обавештавам овим путем уважене колегинице и колеге наставнике и студенте о корацима на поступног рада нашег Факултета. Као што добро познато, 16. марта су сви облици директне (контактне) наставе, и предиспитне обавезе, али и претходно заказане, преостале испитне активности на Факултету. У успешно организована настава на и остварен консултативни рад наставника и сарадника са студентима електронским путем. упркос одлуци увек нису сви предуслови за рада факултетских служби у пуном обиму, док се процес повратка свих наших студената из и у студентске домове и друге видове према препорукама Министарства просвете, науке и технолошког и Ректорског УБ, постепено и знатно од очекиваног. Следствено, Православни богословски факултет у Београду званично са радом 15. да мартовски испитни рок само делимично реализован, они студенти су се благовремено за испита у поменутом року, то право и да остваре, у периоду 18-22. у термину или сходно договору са предметним наставницима. Реч о наставницима: Преосвештенство Епископ др - предмет Догматика са упоредним 2, редовни професор; протопрезвитер-ставрофор др Владан редовни професор; протопрезвитер-ставрофор др Владимир редовни професор; протопрезвитер-ставрофор др Зоран редовни професор; др Ненад редовни професор; др Мило Ломпар, редовни професор; Високопреосвештенство Митрополит др ванредни професор; др Богдан ванредни професор; др Растко ванредни професор; др Здравко ванредни професор; др Владан доцент; презвитер др Сава Милин, доцент; др Драган доцент; др Ненад доцент; др доцент; презвитер др Вукашин доцент; др Милосав доцент. Када реч о заказаном априлском испитном року за мастер и докторске исти бити организован у термину или сходно договору са предметним наставницима, у периоду 18-22.

http://pravoslavie.ru/130967.html

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла ИздОЛДрП Издания Общества любителей древней письменности. СПб., 1877-1917. [Вып.] 1-136 Изречения египетских отцов Изречения египетских отцов: Памятники лит-ры на копт. яз./Введ., пер. с копт. и коммент.: А. И. Еланская. СПб., 1993, 20012 ИИАК Известия Имп. Археологической комиссии. СПб., 1901-1918. 65 вып. ИИАН Известия Имп. Академии наук. СПб., 1894-1917 ИИАО Известия Имп. [Русского] Археологического общества. СПб., 1857-1884. 10 т. ИИБИ Известия на Ин-та за българска история. София, Кн. ИИБЛ Известия на Института за българска литература. София, 1952-. ИИД Известия на Историческото дружество в София. София, 1919-. (Далее: ИБИД) ИИИ Известия на Института за история. София, 1960-. ИКРЗ История и культура Ростовской земли. Ростов, Ильина книга Ильина книга: Ркп. РГАДА. Тип. 131: Лингвист. изд./Подгот. греч. текста, коммент., словоуказ.: В. Б. Крысько. М., 2005 Имнаишвили. Хрестоматия Имнаишвили И., сост. Историческая хрестоматия грузинского языка. Тбилиси, 1982 (на груз. яз.) ИНМВн Известия на Народния музей - Варна. Варна, 1965-. Иоанн Мосх. Луг духовный Луг духовный/Творение блаженного Иоанна Мосха. Серг. П., 1915. М., 1996р Иоаннов (Журавлев). Известие о стригольниках. 1794, 1795 Иоаннов (Журавлев) А. Полное историческое известие о древних стригольниках и новых раскольниках. СПб., 1794. 3 ч.; 1795. 4 ч. Иоанн (Снычёв). Иоанн (Снычёв), архиеп. ИОРЯС Известия Отделения русского языка и словесности Академии наук. СПб.; Пг.; Л., 1896-1927. 32 т. Иоселиани. Иоселиани П. И. Иосиф, архим. Оглавление ВМЧ Иосиф (Левицкий), архим. Подробное оглавление Великих Четьих-Миней Всероссийского митр. Макария, хранящихся в Московской Патриаршей библиотеке. М., 1892 ИП Исторически преглед. София, 1945-1967 ИПЦ в XIX в. История Православной Церкви в XIX веке. М., 1901, 1998р. T. 1: Православный Восток; Т. 2: Славянские Церкви ИРАИК Известия Русского археологического ин-та в Константинополе. Од., 1896-1912 ИРАИМК Известия Российской академии истории материальной культуры. СПб., 1992-. ИРГО Известия Русского генеалогического общества. СПб., 1900-1911. 4 вып., Вып. ИРИ История российской иерархии/Сост.: архим. Амвросий (Орнатский). СПб., 1807-1815. 6 т. в 7 кн. Ирмологий Ирмологий: В 3 кн. М.: Моск. Патриархия, 1982-1983. Кн. 1. 1982; Кн. 2-3: Нотное приложение. 1982-1983. Ц.-слав. шрифт Ист. вестн. Исторический вестник. М.; Воронеж, 1999-2002. 1-16 История Краткая история Грузинской Церкви. СПб., 1843 История Африки: Хрестоматия История Африки в древних и средневековых источниках: Хрестоматия/Ред.: О. К. Дрейер; сост.: С. Я. Берзин, Л. Е. Куббель. М., 19902 История Византии История Византии: В 3 т./Ред.: C. Сказкин. М., 1967 1 ... ← предыдущая 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 следующая → ... 22

http://pravenc.ru/abbreviations/?page=9

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла АНАТОЛИЙ (Каменский Алексей Васильевич; 3.10.1863, Самарская губ.- 20.09.1925, Омск), архиеп. Иркутский. В 1888 г. окончил Самарскую ДС и был назначен надзирателем семинарии. В том же году рукоположен во священника, служил в церкви с. Хилково Самарского у. В 1891 г. поступил в СПбДА, окончил ее в 1895 г. со степенью канд. богословия. Овдовел. 26 авг. 1895 г. еп. Симбирским Никандром (Молчановым) был пострижен в монашество и назначен в Североамериканскую миссию настоятелем Михаило-Архангельского собора г. Ситка на Аляске и смотрителем миссионерской школы. Окончил 3 курса исторического фак-та ун-та штата Миннесота. В 1897 г. возведен в сан архимандрита, в 1898 г. причислен к архиерейскому дому в Сан-Франциско. С 16 марта 1899 г. А. работал учителем миннеаполисской школы, с 28 июня того же года был также смотрителем приюта при ней. По возвращении в Россию, с 6 июня 1903 по 1906 г., ректор Одесской ДС. 10 дек. 1906 г. в Троицком соборе Александро-Невской лавры А. был хиротонисан во епископа Елисаветградского, викария Херсонской епархии. С 30 июля 1914 г. епископ Томский и Алтайский. Член Гос. Думы IV созыва, участник Поместного Собора РПЦ 1917-1918 гг ., а также Томского соборного церковного совещания 1918 г. С 23 апр. 1920 г. архиепископ. Был инициатором создания в Томской епархии монастырских миссионерских курсов, воскресных и праздничных школ для детей. С 1923 по 1 февр. 1924 г. управлял Иркутской епархией, однако проживал в Омске при Омском архиеп. Викторе (Богоявленском) , к-рому нередко сослужил. Скончался во время всенощного бдения в алтаре Братской ц. Омска. Ист.: Здравомыслов. Словарь иерархов. Л. 159. Соч.: Святитель Алексий, митрополит всея России, Московский чудотворец. Од., 1905. Лит.: Мануил. Русские иерархи, 1893-1965. Ч. 1. С. 227-228; Сорокин В. , прот. , Бовкало А. А. , Галкин А. К. Духовное образование в Русской Православной Церкви при Святейшем Патриархе Московском и всея России Тихоне//ХЧ. 1992. 7. С. 20; 1993. 8. С. 11-12. В. В. Саяпин Рубрики: Ключевые слова: АВГУСТИН (Беляев Александр Александрович; 1886-1937), архиеп. Калужский и Боровский, сщмч. (пам. 10 нояб., в Соборе святых Ивановской митрополии и в Соборе новомучеников и исповедников Церкви Русской и в Соборе Самарских святых)

http://pravenc.ru/text/114988.html

Основна благовест, и у основна сверадост, за сва и за све светове ово: Богочовек Христос све и сва у свим световима, и у Црква. Α свеблаговест ово: Цркви глава – Христос Богочовек. Уствари: Он пре свега, и све у ( Кол. 1:17 ). Он – Бог , Он – Творац, Он – Он – Он – живот животу, и и све се кроз и за сазда ( Кол.1:16 ). Он свему што Сва творевина саздана као Црква, и Цркву, а Он глава телу Цркве ( Кол.1:18 ). То логосно твари и логосна свецелисходност твари. Грех део творевине од тог логосног и свецелисходности, и потопио у алогосну у смрт, у пакао, у муке. Ради тога Бог Логос силази у наш свет, човек, и као Богочовек света од греха. Богочовечански има да све очисти од греха, да све ологоси, да све освети, да све учлани у Богочовечанско тело Цркве, и на начин врати логосном и свецелисходности. Поставши човек, и основавши Цркву на Себи и Собом и у Себи, Господ Христос као Богочовек неизмерно узвеличао човека, као нико до тада нити ико од тада. Он Богочовечанским подвизима не само спасао човека од греха, смрти и него га и узнео изнад свих и твари. Бог постао ни ни Богохерувим ни Богосерафим Богочовек. Тиме уздигао човека изнад свих и изнад свих Притом, Господ му Црквом покори све и сва: πντα πταξεν π τος πδας ατο (Εф. 1:22). Црквом и у Цркви, као Богочовечанском телу, човек расте у у надхерувимске висине. Тако пут дужи од од херувимског, од серафимског. Овде посреди над Нека умукне сваки говори неисказана и ненасита неисказано и ненасито уистини – Господа Исуса. Овде и ( 2Кор.12:1 ), се не могу изразити никаквим не само него и Све ту изнад ума, изнад речи, изнад природе, изнад створеног. Ако до ту човека у Богочовека, Црква, и усто тело Цркве и глава Цркве. И у свему томе и кроз све то: човек и човек и човек убогочовечени и обогочовечени, човек и човек – сутелесник Богочовечанског тела Христовог=Цркве ( Еф.3:6 ), и над свесвете Црква – то Богочовек Христос продужен кроза све векове и кроза сву вечност. Али са човеком и за човеком и сва богоздана твар: све што на небу и на било саздано Богом Логосом; све то улази у Цркву, као тело коме глава Господ Христос; али глава глава телу, и тело тело глави: од другог, са другим: Онога све у свему ( Еф.1:23 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

Бог Логос, поставши тело, и тиме поставши човек, усели се у нас, пун благодати и истине; и од ми сви, као чланови тела – Цркве, примисмо благодат на благодат( Ин.1:14–16 ). Сав Господ Христос благодат. Отуда и – благодати ( Деян.20:24 ). И у Христу благодат, ми се у свему богочовечанском кроза (Ср. 1Кор.1:4–5; 8:9 ; 2Кор.13:13 ). Подвиг у ствари подвиг (Ср. Еф.1:6; 2:5 ). Све и сва Господ Христос нам а за све то ми од себе веру: сте спасени кроз веру» ( Еф.2:8 ). Богочовечанским телом Цркве Господ Христос «Бог сваке благодати» (Петр.5:10). Наше трудити се, подвизавати се у врлинама; Спасово давати нам благодат и врлинама ми у себе животворне и боготворне силе благодати; без тога благодат узалуд у нама (Ср. 1Кор.6:1–10 ; Евр.20:29 ). Очигледна благовест и заповест: труд умножава благодат, благодат умножава труд (Ср. 1Кор.15:10 ; 2Кор.11:23–30 ). Богочовечанску стварност благодати опитно сведоче и радосно благовесте како свети Апостоли тако и свети Оци. Свети Велики благовести: се благодат од Оца кроз Сина у Духу Светом 202 . Давана у благодат се од Оца кроз Сина у Духу Светом 203 . Благодат дарована нам се и дарована нам са доласком 204 . и иста благодат се од Оца у Сину… Отац благодат кроз Сина 205 . Благодат се од Оца у Сину 206 . ум Светог Великог благовести: Благодат постепено и душом, човекову. И ако душа сагласна са благодат продире у дубине док потпуно не овлада 207 . Нема главна одлика човекова човекова слободна неприкосновеност. Ни сам не може приморати човека на зло; он му може само предлагати разна зла. Исто тако Бог не приморава на добро боголику слободну човекову. Човек располаже огромном слободном и он слободно бира Бога и добра и зла, живота и смрти. Св. Велики учи: код се благодат усели у саме дубине ума, Господ постане као душа – по речима светог Апостола: Ко се уз Господа, пастане дух с Господом ( 1Кор.6:17 ). Тада душа ваистину као душа Господа – ς ψνχ тоν Κνρον, и свим она се сили Светога Духа, да би царовала у и не ходи по 208 . Ко пришао Господу Христу, дужан у почетку на силу – προς σαν – приводити себе добру, макар се и не хтело срцу. свеистинити Господ каже: Царство се небеско с напором узима – διζεται, и подвижници га ( Мф.11:12 ). Стога макар нам се и не хтело, треба приморавати себе на врлину: приморавати себе на ако немамо; приморавати себе на кротост, ако нам кротост приморавати себе на састрадалност и уопште, приморавати себе на сваку врлину. И када Бог то види, нам то, и нас свима плодовима Духа. И тада се све врлине за човека као у природу –, Господ долази и обитава у и Сам у заповести 209 .

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

Како да се молимо за: 1) гордог и непокорног, 2) злобног, 3) и себичног, 4) 5) 6) стомакоугодника      Када код видиш недостатке и страсти, моли се за моли се за сваког, чак и за свог Ако видиш гордог и непокорног брата, се према теби или другима опходи, моли се за да би Бог просветио ум и срце благодати говори: Господе, научи слугу Твога, у Гордост упао, кротости и смирености, и од срца мрак и бреме сатанске Гордости ! Ако видиш злобног, моли се: Господе, учини добрим слугу Твога ! Ако видиш и себичног, говори: Ризницо наша нетрулежна и Богатство неисцрпно! овом слуги Твоме, створеноме по слици и прилици Tbojoj, да позна богатства, и да све сенка и снови. Дани сваког човека су као трава или као паучина, a Ти си богатство, одмор и радост наша ! Када видиш моли се: Господе, просветли ум и срце овог слуге Твога ка великих, и неиспитивих дарова Tbojux, прима из неизрецивог Твог и због од страсти заборави Тебе и дарове богате, и себе у сиромахе, иако си Ти богат благом Тога ради он гледа на добра слугу Tbojux, о! неисказана Доброто обасипаш све, но свакога по сили и по намери Преблаги Владико, скини копрену са срца слуге Твога и му срдачну скрушеност и сузе и благодарности, да се не враг због да га живог уловио и потчинио и да не отргне из Tbojux руку . Када видиш говори срцем: Господе, милостшо на слугу Твога привученог преваром стомака и телесног му да упозна сладост и поста, и плодове духа, проистичу од . Када видиш страсног према онога блаженство у полаже, говори: Господе, Хлебе наш, никада потрошиви, но у животу вечном, очисти слугу Твога од скверни од ствара плот и Духу Твоме, и да спозна сладост животворне духовне хране Тело и Крв Tboja и света, жива и делотворна реч Тако, или на сличан начин, моли се за све су згрешили и не се да икога презиреш за грех или да му се светиш, тиме би се само ране оних су згрешили; саветима, и казнама, би послужиле као средство за или зла у границама умерености. скрыть способы оплаты Комментарии Младенко 18 сентября 2019, 16:53 Хвала Богу и св Кронштатском. Волро би да на острво код Подпишитесь на рассылку Православие.Ru Рассылка выходит два раза в неделю: Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/123984.html

Српски и Руски поглавари су служили Свету у лаври Москва, 18. 2013.г. 18. 2013. године на празник часних преподобног игумана Светост Московски и целе Кирил и Светост Српски служили су Свету на тргу испред Успенског храма у лаври. Први пут у лавре служена на Саборном тргу. с поглаварима Руске и Српске Православне Цркве служило преко двадесет Руске Православне Цркве, а су служили сви чланови Српске Цркве. су присуствовали представник председника за Централни федерални округ А.Д.Беглов, председник Рачунске палате С.В.Степашин, државни тужилац министар културе Московске области О.А.Рожнов и други званичници. На певао хор лавре под управом архимандрита Глеба По завршетку Светост Кирил и Светост служили су молебан на Саборном тргу лавре испред поштоване иконе преподобног с поглаварима служио сабор су данас служили у храмовима лавре. После молебана Светост Кирил подзравио Поглавар Српске Цркве се обратио узвратном беседом: „Благодарим Вам, Сабрате, за то што сте ме позвали на ову велику свечаност братске Руске Цркве. Празник преподобног од главних у и за мене изузетна част да будем у управо у ове свете дане, да имам радост молитве с Вашом у празнику за Вас и Вашу паству. преподобног многоме може да научи сваког човека, важно у ком делу света он живи и говори. Ово разуме свако. Пар благочестивих супружника молио Бога и стекао сина у су биле сабране врлине и целе у растао. Ево похвале часном супружништву! Писмо каже: „Ако квасац свет, то и тесто; и ако корен свет, то су и гране“ (Рим. 11, 16). Преподобни Духом Светим био у утроби и толико живот овог детета био од овога света да чак научио да чита и да пише од човека, по му Бог послао. Кад одрастао све снаге посветио Господу Исусу Христу. Тако и сваки Рус, и сваки Србин треба да поступа – да снаге Богу. ваше благо, онде бити и срце ваше“ (Мт. 6, 21). Ето, нека благо наших младих буде на небу и нека срце буде тамо. И тада би им Бог дао велику снагу. Тако и преподобни постио и молио се, а да за нису знали, и био страшан свим и демонима, су бежали од молитве, узносио у и истерао из руске благословом, дао великом кнезу Донском. Истински отац Руске као други светац. Зато га народ воли, и посебна благодат увек бити на овом месту.

http://pravoslavie.ru/62878.html

Скачать epub pdf Увод 2 у Цркви зна се вредност и смисао времена, Црквом време прави смисао свога Ради чега време? Да нас уведе у вечност, – одговара Црква. Само повезано с у Богочовечанском телу Христовом, време праву вредност и оправдани, богодани смисао. А где Богочовек – ту сва божанска вечност. Време у Цркви, то време у вечности, у богочовечности. том том време и вечну вредност и открива богодани вечни смисао: и оно саздано Логосом и ради Логоса (ср. Кол.1:16 ; Ин.1:3 ). Отуда и логика и логос времена у Богу Логосу; у се измирило време са божанском са се било и грехом и и (ср. Кол.1:20 ; Еф.1:10–23 ). Нама земнородним се на живот у времену, да нас време причести и Христовом искрца на обалу божанске вечности. Крштени Црквом у име Оца и Сина и Светога Духа, ми овде на у времену и простору, живимо божанском и кроз благодатну богочовечност како у нама живот вечни. Духовна чула ми то непрестано свете богочовечанске врлине: вера, нада, молитва , пост, смиреност, и остале. Вера искрцава наше на обалу Христове вечности кроз Христову благодатну богочовечност. Тако исто и богочовечанска искрцава наше на обалу вечности; тако и свака богочовечанска врлина; тако и свака богочовечанска света почевши са светом нас и уводи у све остале свете и свете врлине. Уствари, сваки у времену живи вечним, живи богочовечним. А све што Христово – вечно И ми у Христу и Христом, уствари себе, отимамо га од сваке смрти и свега смртног, га отимамо од сваког греха и од свега греховног. У сваком греху по смрт. А смрт и наше вечности, наше богочовечности. Отуда сав живот нас на – борба за живот вечни, стална борба са сваким грехом, са сваком са сваким (ср. 1Тим.6:12 ; Еф.6:10–18 ). А та борба – то поворка непрекидних мука и и Сваки грех ради тога живи: да нас намучи, и да нам украде из душе нешто вечно, нешто Христово, нешто богочовечно. И смрт ради тога живи, и бори се с нама: да нам украде, ако сву бесмртност, све бесмртно што нам Господ Христос непрестано кроз свете и свете врлине. Кроз ту непрекидну борбу за живот вечни ми гредимо ка Царству Вечнога, и кроз све муке и ране у борби (ср. 2Сол.1:4–5 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Iustin_Popovic...

Разговор са игуманом манастира Зочиште у - архимандритом Стефаном      Оче Стефане, ви сте игуман ове велике православне манастира Зочиште. Кажите нам нешто више о и -Манастир Светих Врача у Зочишту позната по моштима Св. Козме и Старином датира ( по археолошким из 6.века и трипут била стара црква од ове Али, величина манастира се не мери по по за оне долазе ту, као што имамо у манастиру долазак због светих и по томе познат у надалеко. Први писани подаци сачувани су из прве половине 14.века када у време Стефана Дечанског црква вероватно у време Милутина као данас, била манастиру Хиландару као метох. Иначе, Петар ректор Призренске у 19. веку, записао породице старе породице из Призрена, се временом потурчила, да су они били ктитори те цркве из 14. века. Манастир по записима из турског периода, и у 16. веку да би негде, вероватно после велике сеобе запустео, немамо неких података из 18. и 19. века да био манастир као активан, као црква. У манастиру конак у 1871. године прорадила српска школа за децу из села и околине. Негде непосредно пред Други светски рат манастир поново оживео као женски манастир, да би од 1979. поново био мушки манастир до данас. То што се зна о манастиру. и податак да из 15. века из манастира Зочишта док изгорео у библиотеци у Београду услед 1941. године. Других података немамо, сем археолошких налаза, могу да потврде, са неким иконама и са неким ситним предметима, о манастира. А шта се дешавало са манастиром у од 1999. године наовамо? На манастир су ударили припадници такозване у лето 1998. године када су из манастира одвели игумана и са 35-оро из Зочишта, Оптеруше и су тих дана у манастиру нашли уточиште. Посредством црвеног крста они су после два дана, а се вратила у манастир. Манастир поново порушен као и некада у у септембру 1999.године. 13. септембра у порушена црква, миниран и звоник, док су конаци и Тако у рушевинама, дочекао Свету Петку у октобру 2004. када по благослову претходног епископа почела обнова манастира и кад су отац Петар, Серафим и Спиридон дошли под шатор, да почну обнову ове Иначе, духовна обнова почела 2001.и 2002.године са првих на тада порушеног манастира. Да би, ето, манастирска црква 2007. била освештана и поново мошти су монаси 1999.понели са собом када су морали да избегну са народом из овога

http://srpska.pravoslavie.ru/76302.html

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010