Водами сей благодати ороси, напой, очисти и оживотвори душу мою, валяющуюся в бездне греховней. Не дай мне погибнуть в этой бездне и от тли (от погибели) возведи мя». Такова должна быть молитва кающегося грешника, как выражение упования на спасающую благодать Божию. Но есть поговорка: «на Бога надейся, а сам не плошай ». С молитвою надежды на помощь Божию, соединяй собственное усилие для своего спасения, подражая мореходам. Когда им угрожает кораблекрушение от страшной бури на море, что они делают? Не надеясь спастись одними собственными силами, они тоже молятся Господу о помощи, отсюда произошла поговорка: «кто в море не бывал, тот хорошо не моливался». Но ограничиваются ли они одною молитвою? Нет. Они из сил выбиваются, чтобы спастись от потопления: убирают снасти, выбрасывают груз, выкачивают воду и т. п. И Господь приходит к ним на помощь, внемлет их молитвам о спасении. Также должны поступать все плавающие по житейскому морю, обуреваемые волнами страстей, утопающие в бездне греховней. Они могут надеяться на помощь Божию только в том случае, если и сами крепко подвизаются в борьбе с греховными искушениями. Благодатная помощь готова только для упражняющихся в этих подвигах, а не для тех, которые в надежде на нее сами ничего не делают. Благодать помогает только трудящимся, – ленивым и праздным она не помогает. Они не стоят этой помощи. Леность и праздность есть грех. Греху Господь не потворствует. Одигитрия Поучение в праздник Смоленской иконы Богоматери 28 июля Пресвятая Богородица, согласно Ее предсказанию: отныне ублажат Мя вси роди, прославляется церковью многочисленными празднествами в честь Ее, службами и похвальными именами, указующими на Ее достоинства, как Матери Божией, и на Ее бесчисленные благодеяния людям в нуждах телесных и духовных. К числу таковых имен относится наименование Одигитрия, присвоенное Ей в Смоленской Ее икони, в честь которой совершается сегодняшнее празднество. Греческое слово Одигитрия значит путеводительница. По какому случаю усвоено Богоматери это наименование? По случаю исцеления двух слепцов, которых сама Богоматерь провела к своей иконе во Влахернском Константинопольском храме: они приложились к ней и получили прозрение.

http://azbyka.ru/otechnik/Vissarion_Nech...

Советский сапер на Большой Советской улице в освобожденном Смоленске. Сентябрь 1943 г. 25 сентября 1943 года вместе с передовыми частями армии Западного фронта в родной Смоленск вошел поэт-фронтовик А.Т. Твардовский: «Первым было впечатление, будто город горел все эти два года. Кварталы заволокло дымом, едкая пыль от взорванных зданий стояла в воздухе». Поэт Александр Твардовский на пепелище родного дома на хуторе Загорье Смоленской области Житель Смоленска А.П. Хомич, свидетель и участник борьбы за Смоленск, вспоминает о первом дне освобожденного города: «Если бы вы видели Смоленск 25 сентября 1943 года, в день его освобождения! Передвигаться по городу было невозможно: всё горело, рвалось, грохотало. На этом самом месте вместо сада – штабеля дров, трупы людей и лошадей. Там, где до войны был льнокомбинат, стояли ряды виселиц. На каждой по нескольку повешенных… Полуразрушенные дома просвечивали выбоинами окон и казались черепами с пустыми глазницами. В дымящихся развалинах люди не узнавали своих домов. Только зубчатые стены Кремля говорили, что это он, наш Смоленск. Обо всем этом вспоминать тяжело, но и забывать ничего нельзя» . Панорама разрушенного Смоленска после отступления фашистских войск В том же сентябре 1943 года в Смоленском Успенском соборе пустующее место древней иконы занял ее старинный список, сделанный еще в 1535 году, – чудотворный образ Надвратной иконы Божией Матери Одигитрии. ПАМЯТЬ О ВОЙНЕ После войны Смоленск отстроился заново и трепетно хранит память о своих защитниках, которые стоят на его площадях и в парках, отлитые в бронзе, высеченные в граните… Памятник партизану, Герою Советского Союза Владимиру Куриленко (1924–1942). Смоленск В самом центре города у крепостной стены расположен сквер, в котором соединилась благодарная память потомков о защитниках Родины – воинах двух Отечественных войн: 1812 и 1941–1945 годов. Он так и называется – Сквер Памяти героев. Это единство делает смоленский мемориал уникальным. Такого нет даже в Москве, хотя смоленский мемориал Великой Отечественной войны во многом подобен московскому: крепостная стена из кроваво-красного кирпича, Вечный огонь, обелиски городов-героев…

http://pravoslavie.ru/156238.html

Кондак 9 Вси вернии с радостию и утешением видят образ Твой святый, на немже умиленно взираеши на Богомладенца Христа, сего ради молим Тя, Всеблагая, яко Матерь вся содержащаго в деснице Своей Владыки: Воззри и на нас скоромилостиво и умоли Господа, да помилует нас, недостойных. Научи нас, Владычице, молитися Ему благоприятно и неосужденно пети Ему нескверными усты и чистым сердцем ангельскую песнь: Аллилуиа. Икос 9 Витийство наше песенное не довлеет к прославлению многих Твоих чудес, Богородице Одигитрие, ихже от святыя иконы Твоея явила еси и присно являеши верным; обаче Ты, яко воистину Благая Мати, веру и усердие наше приими; веси бо и любовь к Тебе нашу еюже сердца наша пламенеют, и милостиво услыши сия в простоте составленныя похвалы: Радуйся, обрадованная Приснодево; радуйся, Невесто Неневестная. Радуйся, селение Бога Слова; радуйся, обитель Святейшаго святых. Радуйся, с Сыном Царем небес вечно царствующая; радуйся, Матернее дерзновение к Нему имеющая. Радуйся, молитвам верных милостиво внемлющая; радуйся, любящим Тя любовию Твоею божественною воздающая. Радуйся, Сиона горняго украшение; радуйся, мира дольняго защищение. Радуйся, граде спасения нашего притекания; радуйся, горо святая, сошествием Божиим прославленная. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 10 Спаси нас, Владычице, от погибели вечныя Матерним предстательством Твоим ко Христу Богу и сподоби нас узрети Тя в час кончины нашея, от руки лютаго миродержителя душу нашу соблюдающую; да помощию Твоею святою избегнем его сетей и сподобимся Царствие Небесное получити и в радости вечней воспевати Человеколюбцу Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси девам, Богородице Дево, и всем ревнителем девства и чистоты усердная Помощнице. Молим Тя, Пречистая, очисти наша сердца от всякия скверны греховныя и украси души наша целомудрием и чистотою; да невредимы пребудем от всех искушений мира, плоти и диавола и сподобимся достойно возглашати Тебе песни таковыя: Радуйся, добрая Младопитательнице девам; радуйся, благосердая Попечительнице сирот. Радуйся, тихое прибежище обуреваемых страстьми; радуйся, надежное пристанище смущаемых искушениями. Радуйся, Мздовоздаятельнице подвижников целомудрия; радуйся, Споборнице борющихся со враги невидимыми. Радуйся, милостивая Посетительнице неповинно осужденных; радуйся, благая Утешительнице напрасно оклеветанных. Радуйся, божественная Свободительнице сущих в плену и изгнании; радуйся, Всемощная Покровительнице труждающихся и обремененных Радуйся, Судии Праведнаго умоление; радуйся, грешных с Богом примирение. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, жезле старости; радуйся, вдовиц заступление. Радуйся, сирот призрение; радуйся, младенцев воспитание. Радуйся, нищих снабдение; радуйся, пленных свобождение. Радуйся, скорбящих утешение; радуйся, столпе и утверждение девства. Радуйся, иноков покровительнице; радуйся, инокинь наставнице. Радуйся, постников укрепление. Радуйся, подвижников вразумление. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование! Кондак 7 Хотя даровати граду Москве причастие благодати от святыя иконы Твоея, Владычице Всемилостивая, благоволила еси принести икону Твою от Смоленска в Москву, да тамо пребывая, чудесы многими прославится. Егда же по умолению жителей Смоленска, возращашеся образ Твой святый в град их, на месте прохождения иконы Твоея Одигитрии, обитель дев во имя Твое сооружена бысть; в нейже, под осенением чудотворныя иконы Твоея с верою и любовию воспеваем немолчную песнь Богу: Аллилуия. Икос 7 Новосозданная обитель инокинь во граде Москве благоговейно чествует святое подобие чудотворныя иконы Твоея Одигитрии, милости неизреченныя источающее верным, ея же осенением люди православныя благодарно утешаеши и в подвигах поста и молитвы утверждаеши, подвизая их немолчно воспевати Матерния Твоя щедроты и благодарно взывати Тебе: Радуйся, Богом возлюбленная Царице; радуйся, Бога возлюбившая Владычице. Радуйся, едина благословенная в женах; радуйся, небесных радование. Радуйся, земных заступление; радуйся, демонов посрамление. Радуйся, ада попрание; радуйся, укрепленная силою Господа Сил. Радуйся, облеченная властию Царицы неба и земли; радуйся, воинствующих на плоть целомудрием благая помощнице. Радуйся, подвизающихся в посте и безмолвии милостивая утешительнице. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование! Кондак 8 Странствие земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши нам Матерним Твоим о нас попечением, Богородице, и во дни скорбных обстояний помощь святую являеши нам во спасение. Памятуем и исповедуем, Владычице, Твое заступление, егда галлы страну Российскую разориша и град Москву плениша, Ты икону Свою святую Одигитрию от Смоленска в полцы воинства Российскаго благоволила еси принести и тем вои православныя воодушевила еси, славную победа им дарова, предстательством Твоим к Сыну Твоему и Богу. Ему же поем: Аллилуия.

http://isihazm.ru/?id=648

Кондак 7 Хотящи даровати граду Москве причастие благодати от святыя иконы Твоея, Владычице Всемилостивая, благоволила еси принести икону Твою от Смоленска в Москву, да тамо пребывающи, чудесы многими прославится. Егда же, по умолению жителей Смоленска, возращашеся образ Твой святый в град их, на месте прохождения иконы Твоея Одигитрии обитель дев во имя Твое сооружена бысть; в нейже, под осенением чудотворныя иконы Твоея, с верою и любовию воспеваем немолчную песнь Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новосозданная обитель инокинь во граде Москве благоговейно чествует святое подобие чудотворныя иконы Твоея Одигитрии, милости неизреченныя источающее верным, еяже осенением люди православныя благодатно утешаеши и в подвигах поста и молитвы утверждаеши, подвизающи их немолчно воспевати Матерния Твоя щедроты и благодарно взывати Тебе: Радуйся, Богом возлюбленная Царице; радуйся, Бога возлюбившая Владычице. Радуйся, едина Благословенная в женах; радуйся, небесных радование. Радуйся, земных заступление; радуйся, демонов посрамление. Радуйся, ада попрание; радуйся, укрепленная силою Господа сил. Радуйся, облеченная властию Царицы неба и земли; радуйся, воинствующих на плоть целомудрием благая Помощнице. Радуйся, подвизающихся в посте и безмолвии милостивая Утешительнице. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 8 Странствие земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши нам Матерним Твоим о нас попечением, Богородице, и во дни скорбных обстояний помощь святую являеши нам во спасение. Памятуем и исповедуем, Владычице, Твое заступление, егда галлы страну Российскую разориша и град Москву плениша, Ты икону Свою святую Одигитрию от Смоленска в полцы воинства Российскаго благоволила еси принести и тем вои православныя воодушевила еси, славную победу им дарова предстательством Твоим к Сыну Твоему и Богу, Емуже поем: Аллилуиа. Икос 8 Вся милости и щедрот преисполненная, Всеблагая Мати Божия, воинству православнороссийскому помощь и одоление на враги преславно даровала еси. Галлы с безчестием от Отечества нашего отгнала еси, и егда не бе нам уже спасения надежды, яко и наш град пленен и разорен бысть, победою дивною нас увенчала еси. Всегда памятуя таковое Твое заступление, хвалебно Тебе вопием: Радуйся, страну нашу Российскую от нашествия иноплеменных предивно избавившая; радуйся, гордых силою Своею со стыдом вспять возвратившая. Радуйся, иноверных ратей Всесильная Победительнице; радуйся, православнаго воинства Державная Пособнице. Радуйся, иконою Твоею святою с воинами российскими милостивно пребывавшая; радуйся, чудотворным образом Твоим полки их освящавшая. Радуйся, изнемогающих силою свыше укрепляющая; радуйся, безпомощным помощь Твою святую подающая. Радуйся, обидимых правосудная Заступнице; радуйся, ненадежных надеждо. Радуйся, печальных отрадо. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вместе с тем последование Смоленской иконе Божией Матери имеет свое лицо, в песнопениях широко представлены мотивы различных богородичных праздников. Так, в стихирах на стиховне взяты идеи Покрова Божией Матери, причем 1-я стихира не заимствована из службы Покрова. В литийных стихирах звучат идеи Благовещения; в тех и других употребляются выражения из акафиста с частым упоминанием обращения к Божией Матери “радуйся”. Это последнее обстоятельство дало Ф. Г. Спасскому основание предполагать, что стихиры, напоминающие структуру канона Одигитрии, могли принадлежать также творчеству монаха Игнатия 94 . Несомненно оригинальными представляются строки седальнов, когда в первом из них предлагается “христоименитым соборам” приступить “припадающе Божия Матери образу” 95 , а во втором говорится о радости верных, которые должны “ликов­ствовать”… “видяще многоименно сияющия праздники Божия Матери” 96 . Это очень образное, почти живописное изображение того, что имело место на Руси — многоименные храмы и отсюда — многоименные праздники Божией Матери — по всему необъятному пространству земли русской. Стихиры на Господи, воззвах отличаются краткостью и выразительностью. “Златая кадильнице”, поется в первой из них, “ручко и жезле, и светильниче светозарный: свитче божественный, в немже перстом Божиим написася Слово, спаси нас Тебе величающих” 97 . Пустынные иноки, разлучаясь со своей обителью, где имелся престол Одигитрии, со слезами вспоминали пение этой стихиры. Златая кадильнице было для них выражением всех их иноческих упований, утешения и радости 98 . Канон Одигитрии творения монаха Игнатия сообщает всей службе Смоленской Богоматери состояние крепкого и верного празднования, которое не убывает от первой до последней песни. “Радостно, Чистая, ныне наставшее хваление приношаю радуяся”, восклицает творец канона в первой песни. “И тихим гласом, Одигитрие, вопию Ти: радуйся, и исполни мя разума пети начинающа” 99 . Эта радость будет содержаться на протяжении всего канона и закончится в 9-й песни следующим восклицанием: “Радуйся, тайных цветов прекрасный сущий раю радуйся, Отроковице, радуйся Одигитрие, всемирное чудо и слышание” 100 .

http://pravmir.ru/russkoe-pesnotvorchest...

Итак, тот крепкий властитель, кто силен одолеть самого себя, противиться собственным страстям, угашать в настоящей жизни разжжение страстное и греховное. Хорошо об этом говорит и Приточник: «Долготерпеливый муж лучше храброго» ( Притч. 16:32 ), – долготерпеливый, то есть не только претерпевающий оскорбления от людей, но и побеждающий терпением свои страсти, лучше крепкого. В некоторых переводах к этому прилагается и следующее: «И муж, господствующий над сердцем своим, лучше завоевателя городов», – то есть более крепок тот муж, который господствует над своим сердцем, чем тот, который побеждает и разоряет укрепленные города. Итак, теперь понятно, что крепким властителем поистине может быть назван тот, кто обладает собой, кто одолевает свои похоти, крепко и мужественно противится своим вожделениям, сопротивляясь даже до крови, подобно тем святым, которые решили лучше страдать и умереть, чем, погубив свое целомудрие, быть побежденными и оскверниться плотскими греховными страстями. Обратим же к себе самим очи наши и с рассуждением посмотрим: есть ли в нас какая-либо крепость? Обладаем ли мы собой? Владычествуем ли над своими страстями? Нет! Мы, как немощные, падаем побежденными, ибо в нас столь сильна сила и владычество греха, царствующего в членах наших, что мы отнюдь не можем и даже не хотим освободиться от него, побеждаемые грехолюбием. Нрав греховный уже отнимает у нас душевные силы – память, волю и разум – и делает нас своими рабами, пленниками, скотами несмысленными. Отнимает память, так что мы не помним о Боге: «Нет Бога пред нами», и потому «оскверняются пути наши на всякое время» ( Пс. 9:25–26 ), и мы уподобляемся тем двум скверным старцам, о которых пишется в книге Данииловой: «Отвратили ум свой и уклонили очи свои, чтобы не смотреть на небо» ( Дан. 13:9 ). Сила привычного греха отнимает волю, как у рабов: «Кто кем побежден, тот тому и раб» ( 2Пет. 2:19 ), и как у связанных пленников, ибо каждый связывается узами своих грехов; отнимает разум и соделывает как бы неразумными скотами. " Сравнялся, – говорит Псаломник, – с несмысленными скотами и уподобился им» ( Пс. 48:13 ). Сила греховная настолько господствует в нас, что отнимает у нас голову и руки и делает нас как бы бездейственными идолами, ибо, постоянно совершая те же грехопадения, мы разбиваемся, как идол, падающий со своего места. И вот вам, столь немощным и подчиненным греховным навыкам, дарована свыше сила – Одигитрия, крепкая Владычица, Небесная Царица. Крепкая, ибо во утробе Ее вселился «Господь – крепок и силен, Господь силен в брани» ( Пс. 23:8 ). Крепкая, ибо не победило Ее никакое беззаконие: не только грех прародительский, но и никакой другой простительный не коснулся и не одолел Ее, и соделалась Она Владычицей всего создания, всеми обладающей и укрепляющей всех служащих Ей. И если мы прибегнем к Ней усердно, она «укрепит нас силою свыше» (ср. Лк. 24:49 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Dmitrij_Rostov...

Радуйся, Церкви Христовой боголепное украшение. Радуйся, любящих Тя присное радование. Радуйся, Утолительнице печалей. Радуйся, болящих исцеление. Радуйся, унывающих в скорбех ободрение. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 6 Проповедует страна Русская милости и чудеса Твоя, Пречистая Дево Богородице, и град Смоленск светло красуется, имея чудотворную икону Твою, всякия болезни исцеляющую и недужным здравие подающую. Сего ради со благоговением почитаем многоцелебный образ Твой, Госпоже Всеблагая, и покланяющеся ему, яко залогу Твоего к нам благоволения, вопием Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсияла еси в стране Русстей лучами Божественных чудес от святыя иконы Твоея исходящими, Пречистая Владычице, к нейже от лет древних отцы наши прихождаше в скорбех и болезнех и нетщетны отхождаше. Имже вслед и мы к Тебе приходяще и, с любовию благоговейно лобызая образ Твой чудотворный, молимся Тебе: утоли печали наша, уврачуй недуги наша, да зовем Ти: Радуйся, жезле старости. Радуйся, вдовиц заступление. Радуйся, сирот призрение. Радуйся, младенцев воспитание. Радуйся, нищих снабдение. Радуйся, пленных свобождение. Радуйся, скорбящих утешение. Радуйся, столпе и утверждение девства. Радуйся, иноков Покровительнице. Радуйся, инокинь Наставнице. Радуйся, постников укрепление. Радуйся, в подвиге девства подвизающихся вспоможение. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 7 Хотя даровати граду Москве причастие благодати от святыя иконы Твоея, Владычице Всемилостивая, благоволила еси принести икону Твою от Смоленска в Москву, да тамо пребывая, чудесы многими прославится. Егда же, по умолению жителей Смоленска, возвращашеся образ Твой святый в град их, на месте прохождения иконы Твоея Одигитрии обитель дев во имя Твое сооружена бысть, в нейже под осенением чудотворныя иконы Твоея с верою и любовию воспеваем немолчную песнь Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новосозданная обитель инокинь во граде Москве благоговейно чествует святое подобие чудотворныя иконы Твоея Одигитрии, милости неизреченныя источающей верным, еяже осенением люди православныя благодатно утешаеши и в подвигах поста и молитвы утверждаеши, подвизая их немолчно воспевати матерния Твоя щедроты и благодарно взывати Тебе:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Вси вернии с радостию и утешением видят образ Твой святый, на немже умиленно взираеши на Богомладенца Христа, сего ради молим Тя, Всеблагая, яко Матерь вся содержащаго в деснице Своей Владыки: воззри и на нас милостивно, и умоли Господа, да помилует нас недостойных. Научи нас, Владычице, молитися Ему благоприятно, и неосужденно пети Ему нескверными усты и чистым сердцем ангельскую песнь: Аллилуиа. Икос 9 Витийство наше песненное не довлеет к прославлению многих Твоих чудес, Богородице Одигитрие, ихже от святыя иконы Твоея явила еси и присно являеши верным: обаче Ты, яко воистину Благая Мати, веру и усердие наше приими, веси бо и любовь к Тебе нашу, еюже сердца наша пламенеют, и милостивно услыши сия в простоте составленныя похвалы: Радуйся, обрадованная Приснодево. Радуйся, Невесто Неневестная. Радуйся, селение Бога Слова. Радуйся, обитель Святейшаго святых. Радуйся, с Сыном Царем небес вечно царствующая. Радуйся, матернее дерзновение к Нему имущая. Радуйся, молитвам верных милостивно внемлющая. Радуйся, любящим Тя любовию Твоею Божественною воздающая. Радуйся, Сиона горняго украшение. Радуйся, мира дольняго защищение. Радуйся, граде спасения нашего. Радуйся, горо святая, сошествием Божиим прославленная. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 10 Спаси нас, Владычице, от погибели вечныя матерним предстательством Твоим ко Христу Богу, и сподоби нас узрети Тя в час кончины нашея, от руки лютаго миродержителя душу нашу соблюдающую, да помощию Твоею святою избегнем его сетей и сподобимся Царствие Небесное получити и в радости вечней воспевати Человеколюбцу Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси девам, Богородице Дево, и всем ревнителем девства и чистоты усердная Помощнице. Молим Тя, Пречистая: очисти наша сердца от всякия скверны греховныя, и украси души наша целомудрием и чистотою, да невредимы пребудем от всех искушений мира, плоти и диавола находящих, и сподобимся достойно возглашати Тебе песни таковыя: Радуйся, добрая Младопитательнице девам. Радуйся, благосердая Попечительнице сирот.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, Богом возлюбленная Царице. Радуйся, Бога возлюбившая Владычице. Радуйся, едина благословенная в женах. Радуйся, небесных радование. Радуйся, земных заступление. Радуйся, демонов посрамление. Радуйся, ада попрание. Радуйся, укрепленная силою Господа сил. Радуйся, облеченная властию Царицы неба и земли. Радуйся, воинствующих на плоть целомудрием благая Помощнице. Радуйся, подвизающихся в посте и безмолвии милостивая Утешительнице. Радуйся, избавляющая скорбей всяческих. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 8 Странствие земное многоскорбное и многомятежное услаждаеши нам матерним Твоим о нас попечением, Богородице, и во дни скорбных обстояний помощь святую являеши нам во спасение. Памятуем и исповедуем, Владычице, Твое заступление, егда галлы страну Русскую разориша и град Москву плениша, Ты икону Свою святую Одигитрию от Смоленска в полцы воинства Русскаго благоволила еси принести, и тем вои православныя воодушевила еси, и славную победу им даровала еси, предстательством Твоим к Сыну Твоему и Богу, Емуже поем: Аллилуиа. Икос 8 Вся милости и щедрот преисполненная, Всеблагая Мати Божия, воинству православному помощь и одоление на враги преславно даровала еси. И егда не бе нам уже спасения надежды, яко и наш град пленен и разорен бысть, галлы с бесчестием от Отечества нашего отгнала еси и победою дивною нас увенчала еси. Всегда памятуя таковое Твое заступление, хвалебно Тебе вопием: Радуйся, страну нашу Русскую от нашествия иноплеменных предивно избавившая. Радуйся, гордых силою Своею со стыдом вспять возвратившая. Радуйся, иноверных ратей Всесильная Победительнице. Радуйся, православнаго воинства державная пособнице. Радуйся, иконою Твоею святою с воинами русскими милостивно пребывающая. Радуйся, чудотворным образом Твоим полки их освящаюшая. Радуйся, изнемогающих силою свыше укрепляющая. Радуйся, безпомощным помощь Твою святую подающая. Радуйся, обидимых правосудная Заступнице. Радуйся, ненадежных надеждо. Радуйся, печальных отрадо. Радуйся, Богородице Одигитрие, христиан упование. Кондак 9

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010