Загоскино. Молельный дом Спаса Преображения. Церковь. Действует.   Престолы: Спаса Преображения Год постройки:приблизительно 1995 - 2005. Адрес: Россия, Ульяновская область, Майнский район, с. Загоскино Координаты: 53.879486, 47.648662 (приблизительно) Реальное положение объекта на местности может отличаться от указанного на 100-200 метров, а в отдельных случаях и больше. Если вам известны более точные координаты объекта - пожалуйста, сообщите нам. Изменить описание Добавить фотографии Карта и ближайшие объекты Добавить статью В Загоскино великолепный трёхпрестольный храм сломали в 60-ые годы двадцатого века. Село славилось хорошими мастерами: столярами и благоустроителями. В Игнатовском храме хранится икона Неопалимой Купины с надписью о том, что икона эта передана в дар как благодарность за труды жителям села Загоскино от Свято-Пантелеимоновского Афонского монастыря, писанная там же. По всей видимости, игнатовские мастера помогали благоустраивать этот монастырь на Святом Афоне. Сохранилось предание, которое хранится в архивных церковных документах, в нем рассказывается об иконе «Живоносный Источник». Текст: Нафанаил. 23.06.2007. Более полная статья об иконах и о храме в Загоскино на сайте Симбирской Митрополии / Село Загоскино (Преображенскоое) при рч. Гуще. Храм деревянный, холодный, построен прихожанами в 1888 г.; обнесен деревянной оградой. Престолов в нем три: главный в честь Преображения Господня, в правом приделе в честь Рождества Христова и в левом во имя свв. безсребренников и чудотворцев Космы и Дамиана. Ближайшие села: Белое Озеро в 4 вер. и Поповка в 6 вер. Расстояние от Симбирска 75 вер., от Сенгилея 103 вер., от Поповского волост. правл. 6 вер. Источник: Н. Баженов «Статистическое описание соборов, монастырей, приходских и домовых церквей Симбирской епархии по данным 1900 года (Приложение к Симбирским Епархиальным Ведомостям за 1903 год)» Симбирск, Типо-литография А.Т. Токарева, 1903 г. Добавить комментарий Комментарии и обсуждение Ваш комментарий будет первым. Административное деление приведено по состоянию на начало 2022 года. × Внести изменения в объект × Добавить статью или комментарий × Добавить фотографии (можно загружать сразу несколько файлов) Только зарегистрированные пользователи могут добавлять фотографии в каталог.

http://sobory.ru/article/?object=24361

Тако не токмо сокровенная чтожества 5 и действа божественных в Церкви апостольстей богоустановленных тайн, ихже, по божественному Златоусту, чювственни убо вещи вся же мысленная истинно познавают 6 , но и таинственная совершаемых во святой литургии священнодеиств знаменования постизают боголепно световодителнии священноначалницы, с велегласным Исайею, пророком Божиим, ко священноначалствуемым глаголюще: приидете, да ходим светом Господним 7 , ко еже пренебесному Свету, всякаго человека, в мир грядуща, просвещающю, последовати; и яко к ведению божественных тайн, тако к познанию священнодействителных знаменований световодителствовати я должнствуют. Но понеже, что святая, соборная апостольская одушевленная Церковь с вещественною церковию, в нейже божественныя тайны совершаются; что божественный жертвеник и благословенная трапеза, на нейже безкровная жертва всеблагому Богу приносится; что катапетасма трапезная, литон священный, фимиатон с фимиамы, и священноначалническия с священническими ризы, в няже священницы облекшеся, таинственне священнодействуют; что хлеб и вино, ихже ов убо в пречестное тело Христово действом всесвятаго Духа пресуществуется, ово же в пречистую кровь Христову прелагается; что амвон церковный, олтарь божественный, священныя сосуды и прочая премногая таинственная священнодейства, на божественной литургии совершаема, знаменуют, – не вси священнии православныя российския Церкве причетницы известно веждествуют – сего ради, яко пресветлый православный христолюбивый и боговенчанный государь царь и великий князь Алексей Михайлович, богопоставленный всея Великия, и Малыя, и Белыя России самодержец, о богоугодном правлении и разширении благочестиваго царствия Российскаго, о защищении православныя Церкве апостольския, о умирении всего мира правовернаго и о освобождении всего христолюбиваго рода христианскаго боголюбезне и благоревностне печется, тако богоизбранный святейший патриарх Московский Никон, первопрестолный в богоначалствуемом православныя Церкве российския священноначалии священноначалник, богоданный в световодителство всея Великия, и Малыя, и Белыя России световодитель и благотщаливый словенскаго стада Христова, пастырству своему врученнаго, пастырь, оное благовонным евангельскаго учения пажитию питая, животными богоприятных наказаний водами напояя и на правую богоугодных жития стезю наставляя, о благоустроении церковном, о разширении православныя веры апостольския, о умножении правовернаго благочестия и о еже всему священному российскому причту церковному во известное священнодействителных знаменаней ведение приведенну быти благоусердно печется.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Бурные дебаты вызвало предложение изменить название высшего собрания Болгарской Православной Церкви с «Церковно-народного собора» на «Церковный собор». Делегаты-миряне предположили, что подобное изменение приведет к их изоляции от управления Церковью. Митрополит Пловдивский Николай ответил, что Церковь изначально включает в себя и клир и мирян, и кощунственно думать, что «только клир является Церковью». В результате изменение было принято, затем последовало увеличение квоты делегатов-монашествующих и сокращение количества делегатов-мирян с 4 до 2 от каждой епархии (от Софийской с 8 до 4). На протесты мирян митрополит Варненский и Великопреславский Кирилл ответил, что они должны быть рады возможности участия в соборе, так как в работе Вселенских соборов миряне участия не принимали, а завышенная квота мирян в коммунистический период была вызвана недостаточным числом духовников. Предложения об изменении статьи по избранию предстоятеля Церкви поддержки не нашли: минимальный возраст кандидата в патриархи решили не сокращать, оставив прежним (50 лет), но отобрали право голоса при избрании у богословского факультета Софийского университета (из учебных заведений оставив это право только духовным семинариям). Также не было поддержано предложение считать церковные фонды и сообщества составной частью Болгарской Православной Церкви и разрешить им становиться юридическими лицами. Собор не поднимал вопрос об открытии новых епархий. Не был решен вопрос о статусе священника и его материальном состоянии. По словам о. Бояна Сороева , «священники хотят быть избираемыми и иметь право неприкосновенности со стороны своих иерархов на период действия мандата. Если священники будут назначаться временными приказами, то они будут подвластны произволу своих владык». При поддержке митрополитов Пловдивского Николая и Доростольского Илариона делегат от Софийской епархии Катя Тодорова предложила собору вернуться к старому стилю . Но из-за возражений митрополита Ловечского Гавриила , что «календарный вопрос не является догматическим и может привести к смуте внутри Церкви», и митрополита Неврокопского Нафанаила, что «мы празднуем события, а не даты: важнее знать и верить, что Иисус Христос пришел на землю и совершил Свое спасительно дело, чем точный день Его рождения», предложение было отклонено.

http://drevo-info.ru/articles/10540.html

И на той, и на другой войне отцу Алипию пришлось сражаться не на жизнь, а на смерть. Тогдашнему Первому секретарю ЦК КПСС Никите Хрущеву во что бы то ни стало нужна была великая победа. Не меньшая, чем Победа его предшественника, чьей славе он мучительно завидовал. Для своего триумфа в грядущих битвах Хрущев остановил выбор на тысячелетней Русской Церкви и, объявляя ей войну, торжественно пообещал перед всем миром, что скоро покажет по телевидению последнего русского попа. Вскоре были взорваны, закрыты, переоборудованы под склады и машинно-тракторные станции тысячи соборов и храмов. Упразднена большая часть высших духовных учебных заведений. Разогнаны почти все монастыри. Множество священников оказались в тюрьмах. На территории России действующими оставались лишь две обители — Троице- Сергиева лавра, вынужденно сохраняемая властями как церковная резервация для показа иностранцам, и провинциальный Псково-Печерский монастырь . Здесь против могущественной силы атеистического государства выступил Великий Наместник. И, что самое прекрасное, он победил! В те годы вся гонимая Русская Церковь следила за исходом этого неравного поединка. Вести из Печор передавались из уст в уста, а позже участники и очевидцы тех событий записали свои свидетельства. Вот лишь некоторые хроники этих, давних уже, сражений. Зимним вечером в кабинет отца Алипия вошли несколько человек в штатском и вручили официальное постановление: Псково-Печерский монастырь объявлялся закрытым. Наместнику предписывалось уведомить об этом братию. Ознакомившись с документом, отец Алипий на глазах у чиновников бросил бумаги в жарко пылающий камин. Остолбеневшим посетителям он спокойно пояснил: — Лучше я приму мученическую смерть, но монастырь не закрою. К слову сказать, сожженный документ являлся постановлением Правительства СССР и под ним стояла подпись Н. С. Хрущева. Историю эту описал очевидец — преданный ученик Великого Наместника архимандрит Нафанаил. Сам я отца Алипия в живых не застал. Но вести речь о Псково-Печерском монастыре, не упомянув о нем, попросту невозможно.

http://pravoslavie.ru/60033.html

Кия суть заповеди? Многия. Особныя же суть оныя, яже дашася за наше очищение и оживление, еже есть: примите, ядите, сие есть тело Мое, еже за вы ломимое во оставление грехов; подобие и чашу взем, глаголет: пиите от сия ecu, сия есть кровь Моя новаго завета, яже за вы и многи изливаемая во оставление грехов. Таже гла голет: сие, творимое в Мое воспоминание. Не рече: «сие сотворите», но что? Сие творите, – сиречь на всяк день, – в Мое воспо минание. Кое дело творити? Таинство хлеба и вина. Ибо глаголет елижды 18 ясте хлеб сей и чашю сию пиете, смерть Мою являете и воскресение Мое исповедуете. По сему убо образу вероваша блаженнии апостоли и божественнии Отци по них, творяще дело сие святое в воспоминание Его. Хлеб бывает совершен по существу божества, яко они, иже причащаются того, чисти со исповеданием и прощением грехов своих, сподобляются освящения и великия благодати Божия. Имамы свидетеля добраго великаго Григория Богослова , иже в «Слове рождества Христова» глаголет 19 , яко токмо в сем таинстве сочини Христос, елика последуют рождество Его, и во вся таинства всего смотрения. И паки в «Слове Пасхи» глаголет 20 , и словеса Рождества остави я непреложна, еже показуяй сие чистшее, глаголет: таково есть рождество Рожденнаго и погребение Оного, Иже пострада. Сего ради по словеси нашему, подобает всякому христианину ведети, яко вся святая литургия являет все смотрение снисхождения истиннаго Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, еже сотвори за наше спасение. Аще и невозможно есть во оных, яже едино по едину от Господа быша и беззаконнии евреи на него сотвориша, разделяти и полагати на едину скрижаль, ибо многажды едина от оных скрижалей приемлется за две и за три вещи, якоже Богослов яве ныне покажет 21 : якоже святая и священная трапеза приемлется и вместо горницы постланныя, идеже сотвори Христос тайную вечерю, и вместо погребения Христова, идеже погребен бысть и воскресе, и вместо горы Елеонския, идеже вознесеся; подобие и приношение, еже дается, да будет священнодействие, именуется и «хлеб», и «благословение», и «начаток».

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Сия убо вся, внегда разумеваются от нас со благочестием, ни едину меру веры и благочестия растлевают, наипаче же егда слово, еже предлагается, ищет свойственное оное, еже на приличное время пристоит, подобие и в прочия. Якоже аще кто обрел бы в сем смиренном исправлении вещь, именуемую инако от иных неких учителей, да не дивится, токмо да верует оному, еже обрел бы прилично быти в чин, якоже есть мысль святых апостол и богоносных Отец. Ибо сие есть нужднейшее разумевати во святей литургии – воплощение Господа нашего Иисуса Христа, Иже есть единосущный Богу и Отцу; от Духа Свята и Марии, девы и Богородици, рожество Его, крещение, чюдодействия, предание Иудино, честныя страсти, распятие, погребение, воскресение и вознесение Его на небеса. Его же ожидаем паки прийти в мир судити живым и мертвым, Его же Царство не имать конца. – Сия вся яве нам показует божественная литургия по преданию Господню и преждеписанным заповедям с делы, яже бывают в ней. И первие убо подобает нам рещи о церкви, понеже во святей церкви подобает быти сим святым литургиям, а не во ином месте. Вопрос: что есть церковь ? Ответ: церковь есть храм Божий, место святое и особный дом молитвы, собрание людей и тело Христово, имя Его, невеста Христова, яже призывает люди к покаянию и молитве. Сия очистися водою святаго крещения Его, и окропися честною и святою кровию Его, и украсися, яко невеста, и запечатлеся миром 22 Святаго Духа, по пророческому словеси: миро излиянное имя Твое, и в воню мира Твоего потеку 23 . Церковь есть небо земное, в нейже пренебесный Бог вселяется 24 . Сия бо образует распятие, погребение и воскресение Христово. Освященная и прославленная паче скинии свидения Моисеова, от патриархов есть прообразованна, от апостолов основанна, в нейже есть очищение и святая святых 25 . От пророков пророчествована, от иерархов украшенна и от мучеников совершенна, зане мощми сих святых есть сопрестольствованна. И инако: церковь есть дом Божий, зане внутрь ея бывает всегда жертва живая 26 , и внутрь ея всегда есть святилище, и святый вертеп, гроб, трапеза душепитателная и животворящая, и верх ея – бисери, сиречь божественныя заповеди учения Господня ко учеником Его.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Таже в левую страну водружает и глаголет: яко агнец незлобивый прямо стригущаго его безгласен, сице не отверзает уст своих. Зане «агнец» глаголется, иже есть единаго лета: пред оным, иже стрижет его, безгласна, сице не отверзаает уст своих. Таже водружает святое копие в горнюю страну и глаголет: во смирении его суд его взятся. Внегда не сопротивися, наипаче же смирися, по Евангелию, еже глаголет: Иисус же молчаше, – суд Его, сиречь изречение, на Него явися. В долнюю же страну просфоры водружая копие, глаголет: род же его кто исповесть? Внегда есть без отца, без матере – кто исповесть род Его? Без матере рождься – безлетно от Отца; без Отца же рождься – от матере без семене. Таже водружая святое копие от десныя страны просфоры, изимает святый хлеб и глаголет сице: яко вземлется от земли живот Его; всегда, ныне, и присно, и во веки веков. Сиречь вземлется от земли живот Его, яко да воспоется «всегда, ныне, и присно, и во веки веков». Таже полагает святый хлеб в знак и глаголет: жрется агнец Божий, вземляй грех мира, за живот мира и спасение. И творит крест святым копием на хлебе, режа. Таже прободает хлеб в десную страну, глаголя: и един от воин копием ребра Его прободе, и абие изыде кровъ и вода. Сирень един воин, той бе Лонгин, копием прободе ребра Его, и абие изыде кровь и вода. Таже вливает во святую чашю от вина и воды. Таже, взем вторую просфору 167 , священник глаголет: в честь и память преблагословенныя славныя Владычици нашея Богородици и присно девы Марии, ея же молитвами приими жертву сию в пренебесный Твой жертвеник. И взем частицу святым копием, полагает ю о десную страну святаго хлеба. Таже, взем третию просфору 168 , глаголет: Честнаго славнаго пророка Предтечи и Крестителя Иоанна 169 ; святых славных пророков 170 ; святых славных и всехвалных апостол 171 ; иже во святых отец наших святителей и вселенских великих учителей 172 Василий Великаго , Григорий Богослова , Иоанна Златоустаг о, Афанасия, Кирилла, Николая, иже в Мирех, и всех святых святителей; святаго апостола, превомученика и архидиакона Стефана 173 ; и святых великих мученик Димитрия, Феодора и всех святых мученик; преподобных богоносных отец наших 174 Антония, Еуфимия, Саввы Освященнаго, Онуфрия, Арсения, Афанасия, иже во Афоне; и всех преподобных святых исцелителей безсребреников 175 Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеймона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фалалея и Трифона и прочих; святых праведных богоотец Иоакима и Анны 176 , и святаго, егоже есть день, и всех святых, – их же молитвами посети нас, Боже! И тако вземлет частици, на кийждо чин по единой, и полагает я на левей стране.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Понеже и железо, смесившеся со огнем, само бывает огнь, не даетъ огню быти железу, но зримъ яве огнь потребляющимся свойством железа всячески от огня. По сему образу, кто могл бы видети Христову Церковь в сем, елико есть совокуплен с ним и причащается от плотей Его, не узрит ино, разве токмо самое Господьское тело. О сем слове пишет Павел: «вы есте тело Христово и уди отчасти». Ибо не хотя явити промысл, его же имать Христосъ о нас, и покорение наше, и детовождение, и наказание, Христа рече «главу» и нас – «тело». Яко же мы неких от сродников или другов «уди» зовем. Но знаменуяй оно, еже глаголаше, яко вернии крове ради сея живут живот во Христе и суть сочинени истинно со главою оною и суть облечени во оно тело, – сего ради зде не нелепо есть знаменовати Церковь . Глава 115. О призвании верных на причащение и она, яже предглашают вернии во святыя Дары, иже показуются Священник же, причастився святых, обращается к народу и, показав святая, зовет оныя, иже хотят причаститися, и повелевает им приити со страхом Божиим и верою. Ниже презирати за зримое, ниже имети сумнение, ибо есть веруемое паче слова, но познати недостоинство свое и яко была бы вина жизни вечныя оным, иже причащаются, егда с верою приидут. И сии, показавше благоговение и веру, покланяются, и благословляют и богословят Иисуса, Иже разумевается в них. И да будет славословие светлое. Творят е от словес прорческих, глаголюще: благословен грядый во имя Господне. Бог Господь и явися нам. «Аз, – глаголет, – приидох во имя Отца Моего – и не приемлете Мя; аще приидет кто во имя свое – того приимете». Сие есть дело истиннаго Владыки, сие есть Единороднаго, еже славити Отца и хвалити. Оно есть дерзостное и самостудное бегливаго раба – отступство, разлучение. Сия пророк ведый и познав оно, еже разлучает добраго Пастыря от волка, благословляет издалеча грядуща, сиречь пророчествует Его, прежде даже приидет, яко есть, во имя Господне, глаголя Отца Господа, и являшагося. Сиречь Оного, Иже явися в мире, глаголет быти самого Бога.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Во дни святейшаго патриарха Господина Филофея бяше игумен во святей лавре Афонстей, всепреподобнейший он Иаков Прикана. Всесвятейший он патриарх, господин Каллист, повеле, яко да поют сей богородичен в божественной литургии вместо «Достойно есть», в неделях святыя и великия четыредесятницы, в великий четверток, и в великую субботу, в навечерии Рожества Христова, и в навечерии святых богоявлений. Всесвятейшии же патриарх, господин Филофей, повеле да поют «Достойно есть», зане кратшее. Случися убо в навечерии богоявлений в неделю, и глаголет александрииский господин Григорий единому доместику лика, господину Григорию Кукузели, да поет «О тебе радуется». Сопротивиша же ся нецыи, иже бяху от части господина Филофеа. Александрийский же повеле рещи сеи. Воспе убо доместик. Вечера же, отнеле же совершися бдение, седящим всем, усну мало доместик и зрит Владычицу нашу Богородицу. И стояше верху его и глаголаше: «О доместиче, приими мзду твою, и благодарю тебе много». Рекше сие, дает ему своею рукою един златник, иже висит доднесь на святей иконе Пресвятыя Богородицы, в честней лавре Афонстей. Оттоле убо разшедшуся чюдеси везде, повеле Церковь , яко да поется всегда от всех. Но воистинну, и егда совершается литургия великаго Василиа, и в павечерницах, и полунощницах, и егда кийжно хощет. Писашя же сеи на вратех келий своих вси, яко да чтут сеи всегда. Глава 109. О нихже священник ради себе молится, о святых Дарех, и о киих повелевает верным молитися Священник же, отнеле же просит лепая со всеми христианы, просит и о себе освятитися от святых Даров. Кое освящение прияти? Оставление грехов, ибо сие дело есть особное Даров. И откуду вемы е? От сих, яже рече Господь апостолом, показуя хлеб: сие есть тело мое, ломимое вас ради во оставение и прощение грехов. И в чаши подобие. «Помяни, Господи, глаголет, и мое недостойнство, и прости ми всякое согрешение вольное и невольное, и да не грехов ради моих возбранити благодать святаго твоего Духа от предлежащих Даров». Прощение грехов дает Дух Святый оным, иже причащаются святых Даров.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

Монашеская схима есть в подражание схимы Пустынножителя и крестителя Иоанна. Зане одежда его бе от влас велблюжь, и пояс его – от кожи. Что являет пострижение главы Постригают священно монаси главу свою отнюдъ в подражание святаго Иакова, брата Божия, и Павла апостола, и прочих. Что являет куколь и камилавка Кукулий и камилавхий являета умерщвление плоти, по апостолу, глаголющю, яко: мир мне распятся и аз– миру. Что знаменует мандиа 141 Мандиа убо, яко же есть простерта, являет парителное подражание, сиречь крила ангельския. Сего ради и «ангельская» схима глаголется. И плащаница, юже нарицаем «убрус», с неюже служат диакони, являет смирение Христово, еже показа во умовении, егда умы ноги учеников. Глава 51. Како именуется приносимое в священнодействие Оно, еже приносится в церковь священнодействия ради, именуется «хлеб», «благословение» 142 и «начаток». Хлеб убо – за небесный Хлеб, Христа, Иже взят плоть от самых кровей пречистыя Богородици. Благословение же – ибо раздра 143 клятву первосозданных. Приношение же – зане приносится в святая святых Дар, яко от всего рода человеческаго, в честь Бога и Создателя нашего. Начаток же – зане есть от всех даров, ихже могл бы кто приносити Богу, начаток священнейший и святейший. Убо сие приношение полагаем во 144 предложении во образ всепетыя Богородици. Глава 52. Что являет предложение Предложение же являет место Вифлеема, ту, идеже родися Христос, и Назарет, и Капернаум, в нихже Христос хождаше. И, единою рещи, тридесять лет, в них же Христос хождаше на земли, предложение образует. Но обаче, яко Бог пресущный, Един святыя Троицы, Сын Божий и Слово, воплотся от святыя Богородици, во едином лице бе совершен Бог и совершен человек, яко же мы, подобен во всех, разве греха. Сицевым образом и Господне тело, яко от некоего чрева, и кровей, и плоти святыя Богородици девы, глаголю, от всего хлеба просфоры с собственною ипостасию изимается от диакона, яко же Великая 145 Церковь прият и предаде. И режется неким железом, еже глаголется «копие». Той убо диакон, иже изимает и режет тело от просфоры, образует ангела, иже рече Деве: радуйся! Аще и днесь священници сие режут, но обаче в Белицей Церкви сицевым образом бываше древле: от диаконов просфора резашеся. Убо диакон, иже творяше древле сие по образу Великия Церкве, уготовивый и кровь Владычню, яже имать быти в благолепно время страсти пришествием Святаго Духа, и оставляет сия в предложении, глаголющю священнику молитву сию. Глава 53. Чесо ради дается время от архиерея священнику 146

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010