Катавасия: Жезл из корене: Песнь 5 Ирмос: От нощи неведения/Боговедением просветивый концы,/просвети мя утром Человеколюбия Твоего, Господи. Блаженства Ангельскаго удостоился еси,/кроток, сострадательнейший, и алчущих хлеб неиждиваемый,/и нищим подателен, Филарете блаженне. Божественными мановеньми удобряем,/одеяние наготствующим явился еси, Филарете,/сего ради жизни премирныя сподобился еси, достославне. Умертвившемуся за милость мертвостию вольною, отче мудре Филарете, подражая,/не поработал еси сему миру,/но, Вышних взыскуя всею душею,/на любовь к ближнему подвиглся еси,/того ради и получил еси Небесное воздаяние. Богородичен: Усты, и помыслом, и сердцем, Пресвятая Богородице, Тя проповедуем,/Тобою Богу примирихомся, отриновеннии преступлением первее праотца. Катавасия: Бог Сый мира: Песнь 6 Ирмос: Молитву пролию ко Господу/и Тому возвещу печали моя,/яко зол душа моя исполнися/и живот мой аду приближися,/и молюся, яко Иона:/от тли, Боже, возведи мя. Милостынею и постом упражняяся, присно Бога моля,/Божественных воздаяний сподобился еси, Богомудре Филарете,/научаеши паче ума и помысла чистотою. Ум твой весь к Богу простирая,/непрестанными милостынями плотския любве не пощадел еси,/благих себе сокровиществовал еси, Филарете, присвоение. Ты, плотских мудрований вышше имея помысл,/не уязвился еси красотами мира сего,/безстрастие стяжал еси, мудре Филарете. Богородичен: Не престай о нас молящися, Пресвятая Богородице Дево,/яко верных утверждение Ты еси,/и надеждою Твоею крепимся,/и любовию Тя, из Тебе Воплощшагося, непрестанно славим. Катавасия: Из утробы Иону: Кондак, глас 2: Богатство твое расточил еси убогим/и Небесное богатство ныне восприял еси, Филарете всеблаженне,/сего ради тя почитаем, совершающе память твою, добродетели о тезоимените. Икос: Уповая на милость Божию, Филарете, щедротами от Того и дарми обогатився,/отонудуже явился еси милостив, яко Он, вся ущедряя,/темже, мою нищету ущедрив, подаждь мне богатство твоея молитвы/и алчущее сердце мое исполни благ Божественных, Богомудре, якоже прежде алчущия питал еси,/милости и добродетели о тезоимените.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен отпустительный Из 3 приложения Минеи по гласу тропаря. Седален по кафизме Октоих (2) и Минея (1) Седален по 3 песне, кондак и икос по 6 песне Из канона Минеи Светилен по 9 песне Из канона Минеи Катавасия Рядовая после каждой песни канона Тропарь после славословия Святому из Минеи Богородичен отпустительный Из 3 приложения Минеи по гласу тропаря Полиелейная утреня Дни совершения. Богослужебные книги, используемые при совершении полиелейной утрени Полиелейная утреня совершается в дни памяти полиелейных святых, обозначенных в Типиконе красным крестом. Перед полиелейной утреней совершается уже не вседневная, а великая вечерня. Неизменяемые молитвословия полиелейной утрени содержатся в Ирмологии, Часослове и Служебнике. Часослов и Ирмологий используется чтецами и певцами, Служебник – священнослужителями. Изменяемые молитвословия полиелейной утрени содержатся в Минее и Ирмологии. Октоих при совершении полиелейной утрени не используется. Из Октоиха заимствуется только антифон 4 гласа «От юности моея». Однако на полиелейной утрени в будний день этот антифон является неизменяемой частью. Величания и избранные стихи к ним находятся в Ирмологии. Некоторые изменяемые молитвословия находятся и в Часослове – богородичные отпустительные. Кафизмы для чтения в начале утрени подбираются в Псалтири в соответствии с расписанием чтения кафизм в Типиконе. В тех случаях, когда расписание чтения Псалтири на утрене предписывает прочитывать три кафизмы, на полиелейной утрени читаются только две. Третья кафизма переносится на вечерню. Отличия полиелейной утрени от славословной Структура полиелейной утрени в целом совпадает со структурой славословной утрени. Однако между ними имеется очень важное отличие. На полиелейной утрени между кафизмами и каноном появляется дополнительная часть, включающая полиелей и чтение Евангелия. Другие особенности полиелейной утрени (в сравнении ее со славословной): Последование полиелейной утрени. Неизменяемые молитвословия. Первая и вторая часть С: «Слава святей, и единосущней, и животворящей и нераздельной Троице, всегда…». X: «Аминь».

http://azbyka.ru/liturgika-akimov

Песнь 6 Ирмос: Житейское море,/воздвизаемое зря напастей бурею,/к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти:/возведи от тли живот мой, Многомилостиве. Моря житейскаго треволнений отбег, в пустыню притекл еси/и, тихое пристанище обретый,/в Бозе едином живот твой полагал еси, преподобне. Девицу иногда, бесом люте мучиму, чудным явлением твоим исцелил еси,/егда спящей былие травное подал еси./Тем чудо узревшии восхвалиша тя, преподобне. Обет изрече един от верных ти храм создати,/идеже мощи твоя святыя почиваху,/егоже и создал есть./Темже от бед и скорбей избавил еси его, блаженне. Богородичен: В храм Твой, Владычице, сходящеся, вопием Ти:/Ты еси покров месту сему святому,/идеже Сильвестр Богоносный жительствоваше./Спаси убо ны, зде покланяющияся тебе,/и всем христианом буди Помощница. Ин. Ирмос тойже Моря житейскаго треволнений отбег и в пустыни вселився,/тамо на всяк час моляся и труждаяся,/яко добль воин Христов,/вся сопротивныя силы далече отгнал еси. Мнози, притекающе к раце твоей, отче, приемлют цельбу;/молюся, подаждь и мне,/немоществующему душею и телом, врачевание. Якоже иногда благочестивый храмоздатель/избавлен бысть молитвами твоими от напастей,/тако и нас, с верою притекающих к раце твоей,/молитвами твоими заступи от обдержащих нас зол. Богородичен: Лютыя плоти моея страсти утоли, Пресвятая Дево,/и заблуждшаго мя к тихому пристанищу направи. Кондак, глас 6: Подвигом добрым подвизался еси, преподобне,/и душу твою, яко жертву чисту и непорочну,/Духу Святому принесл еси,/и по смерти твоей стадо твое духовное соблюдаеши,/и в болезнех скоро посещаеши./Темже молим тя, преблаженне:/с лики преподобных моли Христа Бога,/да спасет православныя христианы/и подаст людем в мире глубоце устроитися, да зовем ти:/радуйся, Сильвестре, иноком духовный пастырю и наставниче. Икос: Иноков воистинну началовождь явился еси, Богомудре Сильвестре,/смирению бо Христову последуя,/крест Его на рамена подъял еси,/и терпением, пощением и молитвою стаду твоему образ был еси./Темже и братия, яко отца и наставника тя почитающе,/зряще тя ко Господу отходяща, скорбию исполняхуся;/имже вещал еси глаголы утешения:/потерпите,– глаголя,– мало в нынешнем веце, братия возлюбленная,/и венцы приимете от Христа Бога и Спаса душ наших./Егоже моли, преподобне, мир мирови даровати/и душам нашим велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: Плотию, Егоже родила еси, Сына, Богорадованная,/яко виде на Древе воздвижена, плачем исполнися/и долготерпению Его дивлашеся воистинну,/темже величаше Его схождение. Песнь 6 Ирмос: Божественное сие и всечестное/совершающе празднество,/Богомудрии, Богоматере,/приидите, руками восплещим,/от Нея рождшагося Бога славим. Мертвым живот возсия, слепым же свет пришествова,/немощным люте врачевство отверзеся,/и всем спасение днесь приближися. Водам Тя животекущий источник вемы, Владыко,/и почитаем Божественную ризу Твою,/от неяже исцеления всегда, вернии, почерпаем. Странствует всяк разум,/живоносныя плоти Твоея видя Божественное одеяние/и просвещение источающее покланяющимся Тебе. Богородичен: Пристанище буди ми, Всенепорочная, в пучине лютых плавающему,/яже бедствующую всю тварь/Рождеством Твоим, Богородительнице, спасла еси. Кондак, глас 4: Одеяние нетления, спасительнаго целения/всем человеком, Владыко, даровал еси,/Твое Божественное сокровище – честную ризу,/яже есть хитон,/еюже живоносную и святую плоть вочеловечения Твоего одеяти благоволил еси./Сию желанием приемлюще, светло празднуем,/страхом же и любовию, яко Благодателю воспевающе, зовем Ти, Христе:/сохрани в мире отечество наше, и архиереев, и вся люди,/по велицей Твоей милости. Икос: О, преславнаго чудесе!/Каково Божие дарование Российстей земли даровася?/Риза, еюже безгрешный Господь одеемь,/сию неблагодарнии людие от дальных стран,/яко дар некий, в царствующий град Москву принесоша./Тогда убо ю благоверный царь Михаил со отцем своим Филаретом Патриархом,/не яко землен дар, но яко Небесную жизнь,/великим желанием и со свидетельством духовным радостно прияша/и боголепным поклонением Владыце Христу Богу нашему/благодарственная хваления воздаша, сице глаголюще:/слава Ти, Господи,/яко премногия ради благости Твоея Российскую страну нашу назираеши;/слава Ти, Владыко,/яко благим сокровищем святыни Твоея державу, юже дал еси нам, обогащаеши;/слава Ти, Святый,/яко боготелесную Твою ризу на спасение нам даровал еси,/по велицей Твоей милости.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По 6-й песни: кондак и икос святого. По 9-й песни: 1-й светилен мучеников, «Слава»: 2-й светилен, «И ныне»: Богородичен Минеи. «Всякое дыхание…» не поется (т.к. не поется великое славословие). Стихиры на «Хвалите…»: стихиры мучеников на 4; «Слава»: стихира святым; «И ныне»: Богородичен Минеи на ряду. Чтец: «Слава Тебе, показавшему нам свет» и читает славословие. Просительная ектения и молитва главопреклонения. Стихиры на стиховне из Триоди. «Слава»: стихира мучеников, «И ныне»: Богородичен Минеи на ряду. «Благо есть…» (единожды). Трисвятое по «Отче наш…». Тропари: тропарь святым, «Слава, и ныне»: «Гавриилу вещавшу…». Сугубая ектения. Возглас «Яко Милостив…». Священник произносит молитву «Господи и Владыко живота моего…» с тремя поклонами. Чтец: «Аминь» и последование 1-го часа. Отпуст (произносится после 1-го часа) полный праздничный с поминанием святого храма и святых мучеников. 4. Часы и изобразительны Обычно утром в сам день праздника совершаются 3-й, 6-й, 9-й часы, изобразительны и литургия Преждеосвященных Даров. На часах кафисмы читаются без пения (т.е. «Славы» между кафисмами не поются, а читаются). Тропарь и кондак святого читаются на каждом часе (постные тропари и кондаки часов опускаются). Молитва преподобного Ефрема Сирина с тремя поклонами (на 1-м часе «конечное Трисвятое» и «Господи, помилуй» 12 раз опускаются, сразу после поклонов читается молитва «Христе, Свете истинный…»). Паремия на 6-м часе с прокименами совершается как обычно. На изобразительных «Блаженны» читаются без пения, «Слава, и ныне»: «Помяни нас, Господи...» (читается без поклонов). По «Отче наш…» : – в храме Господском и Богородичном: кондак мучеников; «Слава, и ныне»: кондак храма; – в храме святого: кондак храма; «Слава»: кондак мучеников, «И ныне»: «Предстательство христиан непостыдное...». После «Боже, ущедри ны…» священник говорит молитву преподобного Ефрема Сирина с тремя поклонами, затем чтец: «Аминь», «Всесвятая Троице…». Отпуст полный праздничный с поминанием святого храма и мучеников.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Седяй единою под церковным билом,/узрел еси биющую во двери сердец наших великую толпу мрачных бесов/и, вопросив, уведал еси их к некоему брату идущих,/сего ради многих от братии любезно сам наказовал еси, како оных блюстися;/научи убо и нас, блаженне, да не внидут в двери сердец наших. Богородичен: Избави мя, Владычице, бесовских страстей обстояний,/да не внидут в дом души моея тех лукавыя толпы,/загради мысленныя двери сердца страхом/и даждь ми бодрствовати и внимати спасению моему. Кондак, глас 2: Якоже древнии пророцы благодать пророчествия приемше/и неложне духом предзревше, прорекоша наити хотящая,/тако и вы в жизни нашей злая, грехов ради наших на ны грядущая, предвозвестисте;/и ныне да не постигнут ны злая,/испросите от Христа Бога исправление делом нашим и велию милость. Икос: Тезоименитым своим подражавше и Ангельски на земли поживше, великих дарований сподобистеся Иеремие и Матфее,/предвозвещающе бо будущая, многих ко исправлению приведосте, бесы посрамисте, человеки удивисте;/и ныне по временной жизни в безконечной с Ангельскими лики живуще,/просите у Христа Бога исправления делом нашим и велия милости. Песнь 7 Ирмос: В пещи огненней/песнословцы спасый отроки:/благословен Бог/отец наших. Предста тебе Ангел Божий, святе Дамиане, во образе преподобнаго Феодосия/и, пад на перси твоя, лобызаше любезно, яко любимаго Богу, человеком же и Ангелом,/ты же воспел еси, благословен Бог отец наших. Явлейся рекл есть:/се чадо, о немже молишися Господеви, послан есмь известити тебе,/яко по прошению твоему будет ти и водворишися в Царствии Божии со святыми./Сия словеса слышав, радостно воспел еси, Дамиане:/благословен Бог отец наших. Что есть сладчае и что есть большее, яко еже жити со святыми вкупе,/идеже живет Христос, во Свете невечернем,/тамо и тебе уготовася упокоения место, Дамиане, еже и нам получити, молися, поющим:/благословен Бог отец наших. В лице со святыми, в чести с пророки, в стоянии со Ангелы сподоблен еси, учинен, Иеремие, быти от Бога,/Емуже молися и нам чисте предстати без воздушных препятий поющим:/благословен Бог отец наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Камень веры явися, отче,/и, видев тя, всяческая Сведый/сподобляет чудесных даров, якоже Сам рече:/прославляющия Мя прославлю. Каменну плоть свою показал еси, отче,/о нейже нерадив был еси,/но яко в чуждем составе нося душу, волею язвы терпя,/мняше малы труды своя, страдание, бдение же и молитвы,/сего ради радуешися во святых покоих. Богородичен: Камень Божественный девства,/каменно сердце мое в нерадении мя имуща/умягчи манием Твоим Божественным, Богородице,/едина бо еси помощию Твоею Божественною вся мрачная просвещаеши. Ин Ирмос: Ты еси утверждение/притекающих к Тебе, Господи,/Ты еси Свет омраченных,/ и поет Тя дух мой. Во свете невещественне,/от печалей вещественных востече к Небесным и невещественным чином, преподобне,/молитвами твоими нас просвети. Воздержания сладость искапав, отринув горесть страстей,/темже паче меда и сота насладил еси, отче, чувствия наша. Возшед на высоту добродетелей, долу влекущая мудрования оплевал еси сласти,/сладость показася спасения, отче преподобне,/стаду твоему проси грехов оставление. Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно родила еси,/души моея лютую язву и сердечную болезнь утоли, Пречистая. Ин кондак, глас 6: Пустынный жителю,/опустевшая ны от благотворных помышлений вражиими прилогми,/презельным твоим к Богу молением сердца наша очисти,/яко да благодарственно вопием ти:/радуйся, яко земным пустынножительствием, Александре,/дошед Небеснаго Царствия. Ин икос: Храм Богу яко воистинну себе соделав, отче,/ и Вышняго Иерусалима явися гражданин,/Божественными добродетельми твоими Безплотных чести сподобился,/темже и чудеса твоя, похвалению достойна, удивляют нас и научают тебе звати таковая:/радуйся, благочестиваго отца отрасль;/радуйся, матере благоговейны ветвь./Радуйся, целомудрия столпе, имже бесовская шатания искоренишася;/радуйся, светильниче многосветлый./Радуйся, яко увядил еси плотская мудрования;/радуйся, пустыни доброе прозябение./Радуйся, праведным Божественное наслаждение;/радуйся, яко презрел еси текущих и тленных./Радуйся, яко на Небеси со Ангелы живеши;/радуйся, яко инокующим исправления правило./Радуйся, источниче чудесем боготочный;/радуйся, честный сосуде./Радуйся, наставниче нашего спасения./Радуйся, Александре преподобне, пустынный жителю.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Песнь 6 Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя,/и исчезает дух мой;/но прострый, Владыко, высокую Твою мышцу,/яко Петра, мя, Управителю, спаси. Се, яко пучина морская, естество Божие есть,/непостижимое умом и неизреченное глаголы,–/рекл еси ко агаряном, премудре Кирилле,–/тую бо пучину кроме святаго Евангелия преплыти хотящии потопляются, не ведуще пети:/яко Петра ны, Управителю, спаси. В бездне разума лжеименнаго углебшии агаряне/тайно яд смертный предложиша тебе;/рекий же во Евангелии Христос:/яко аще что смертно испиете, не вредит вы,–/соблюде тя цела и с честию в Царствующий град возврати./Ты же, царем и патриархом достойно ублажаемь,/не превознеслся еси и взывати не престал еси:/яко Петра мя, Управителю, спаси. Древле рекий Божественный Дух:/отделите Ми Варнаву и Савла на дело, на неже призвах их;/подобне и вас, отцы преподобнии,/в словенския страны послати повеле,/и тако людие, во тьме и сени смертней седящии,/светом учения вашего просветившеся, воззваша:/яко Петра ны, Управителю, спасл еси. Богородичен: Бездна последняя грехов обыде мя,/и, трепетом одержимь есмь, ужасаяся всеконечнаго потопления./Темже мольбу приношу Ти, Пренепорочная:/помилуй страстную мою душу,/простри руку Твою, яко Благая,/и, яко Петра спасе Сын Твой,/тако мя, Управительнице, спаси. Кондак, глас 3: Священную двоицу просветителей наших почтим,/Божественных писаний преложением источник Богопознания нам источивших,/из негоже даже доднесь неоскудно почерпающе,/ублажаем вас, Кирилле и Мефодие,/Престолу Вышняго предстоящих/и тепле молящихся о душах наших. Икос: В добродетели просиявшия проповедники благочестия,/истинныя столпы и основания Церкве,/трубы Божественныя Христовых догматов,/Богоносныя отцы Мефодия и Кирилла, приидите, вернии, восхвалим:/тии бо, мрак неверия от нас отгнавше/и ереси нечестия огнем Духа попаливше,/преложением писаний род словенский из дивия маслины в благоплодную премениша,/и Божественным Крещением в веру Христову приведоша,/и вселенную всю множеством чудес исполниша./Того ради днесь аки венценосцы предстоят Вседержителю Богу, к нимже возопиим:/отцы Божественнии и равноапостольнии,/предстательством вашим даруйте всем племеном словенским в правоверии твердость и единомыслие,/тепле молящеся о душах наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Во Христе страдавше, новомученицы Соловецтии,/Церкве Православныя столпи крепцыи, яко победившии козни диавольския, явистеся,/сего ради даровася вам имя новое и жительство в Небеснем Иерусалиме. Во страданиих и горьких работах на островех Соловецких подвизавшиися/к покаянию и добродетельному житию подвигните нас, святии новомученицы,/да и мы вашими молитвами сподобимся прославляти Господа во Царствии Его. В скорбех и бедах, страданиих и тяготах темничных многолетне пребывая, святителю Афанасие, исповедниче,/службе божественней всем сердцем прилежал еси/и песнословие хвалебное святым земли Российския сложил еси./Ныне же с ними во Царствии Небеснем пребывая,/Троицу Святую прославляеши. Богородичен: С лово во утробе Твоей, Чистая, воплощается,/безсловесных плотских страстей мир избавляя. Кондак, глас 3: Днесь престолу Божию предстоят новомученицы Соловецтии/и с Небесными лики за ны молятся Богу,/мы же, память их благоговейно совершающе, взываем:/радуйтеся, достопокланяемии сродницы наши,//яко мзда ваша многа на Небесех. Икос: Присноблаженнии новомученицы Соловецтии,/Христу Богу верно последовавшии и мир просветившии страдании вашими,/вы, заповеди Христовы исполнивше, блаженства Евангельская наследовали есте./Сего ради, память вашу благоговейно совершающе, взываем вам сице:/ радуйтеся, во смирении духом Христовым обогатившиися; радуйтеся, в Бозе утешение обретшии; радуйтеся, землю кротких наследовавшии; радуйтеся, оправданием Господним насытившиися; радуйтеся, милосердием милость Божию стяжавшии; радуйтеся, чистотою сердца Бога узревшии; радуйтеся, мир сотворше, сыны Божии нареченнии; радуйтеся, изгнанием правды ради Царствие Небесное улучившии; радуйтеся, поношения и оболгания за Христа приемшии. Радуйтеся и веселитеся, достопокланяемии сродницы наши, яко мзда ваша многа на Небесех. Песнь 7 Ирмос: Б езумное веление/мучителя злочестиваго люди поколеба,/дышущее прещение и злохуление богомерзкое,/обаче три отроки не устраши ярость зверская,/ни огнь снедаяй,/но противодышущу росоносному Духу,/со огнем суще пояху://препетый отцев и нас Боже, благословен еси.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

1 прилож. по гласу «Славы» Тропарь «Богородице Дево» (трижды) «Богородице Дево» (трижды) «Богородице Дево» (трижды) «Богородице Дево» трижды при полиелее; дважды и один раз тропарь святому при бденном святом Тропарь на «Бог Господь» Воскресный дважды (Октоих) Воскресный 1 раз и святому 1 раз Воскресный дважды Воскресный дважды «Слава» Святому (Минея) Святому (второму) Святому Святому «И ныне» 3 приложен. по гласу «Славы» 3 приложен. по гласу «Славы» 3 приложен. по гласу «Славы» 3 приложен. по гласу «Славы» Седален по кафизме Октоих Октоих Октоих Октоих Ипакои Октоих Октоих Октоих Октоих, «Слава» – седален из Минеи Степенный антифон Октоих (гласа) Октоих (гласа) Октоих (гласа) Октоих (гласа) Прокимен и Евангелие Воскресные Воскресные Воскресные Воскресные Октоих – 3, Минея – 1 Октоих – 2, Минея – 2 Октоих – 3, Минея – 1 Октоих – 2, Минея По 3 песне Кондак, икос, седален Минеи Кондак, икос, седален Минеи Кондак, икос, седален Минеи Кондак, икос, седален Минеи По 6 песне Кондак, икос Октоиха Кондак, икос Октоиха Кондак, икос Октоиха Кондак, икос Октоиха Светилен Воскресный (Октоих), «Слава» – святому (Минеи), богородичен из Октоиха Воскресный (Октоих), «Слава» – святому (Минеи), богородичен из Октоиха Воскресный (Октоих), «Слава» – святому (Минеи), богородичен из Октоиха Воскресный (Октоих), «Слава» – святому (Минеи), богородичен из Октоиха Хвалитные стихиры Октоих Октоих Октоих – 4, Минея – 4 Октоих – 4, Минея – 4 «Слава» евангельская стихира из прилож. Октоиха евангельская стихира из прилож. Октоиха евангельская стихира из прилож. Октоиха евангельская стихира из прилож. Октоиха «И ныне» «Преблагословенна еси…» «Преблагословенна еси…» «Преблагословенна еси…» «Преблагословенна еси…» Тропарь Октоих Октоих Октоих Октоих Часть вторая. Вопросы, упражнения и литература по литургике Вопросы по литургике 1. Вопросы к теме «Введение в изучение литургики» 1. Каково значение греческого слова «литургия»? Что понимали под литургией в античном мире? 2. Что понимают под литургией христиане? Что такое литургика? 3. Что такое богослужение? 4. Какие действия происходят во время богослужения? 5. В чем заключается назначение богослужения с богословской точки зрения? 6. Какие богословские аспекты христианского богослужения выделил архимандрит Киприан (Керн)? 7. Каковы разделы литургики? 8. С какими богословскими дисциплинами эти разделы связаны? 9. Чем занимается литургическое богословие? 10. Каковы источники литургики? 11. Каковы основные два типа церковных служб? 12. С чьим именем связано становление литургики как науки в России? Кто является автором книги «Толковый типикон»? 13. Кого называют «русским Гоаром»? Чей он ученик? 14. Какие представители Русской Православной Церкви за пределами СССР в своих исследованиях изучали литургические вопросы? 2. Вопросы к теме «Храм как место церковного богослужения» (1)

http://azbyka.ru/liturgika-akimov

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010