Дивное мужество и крепость духа явил еси, достоблаженне княже,/егда сановник царя монгольскаго убеждаше тя отступити от святыя веры Православныя,/прияти же студную веру лжепророка Магомета. Пламенную молитву пред Богом изливал еси,/егда зловерный царь монгольский повеле тебе скоро явитися к нему:/да укрепит тя Господь в имущих быти злоключениих,/супругу и чад в разлучении с тобою. Богородичен: Многи и люты скорби претерпела еси, Пренепорочная,/ради Возлюбленнаго Сына Твоего,/паче же егда зрела еси Его на Кресте;/утоли, Владычице, скорби рабов Божиих,/невинно гонимых и озлобляемых. Кондак, глас 2: Оклеветанный пред ханом в хулении зловерия его,/дерзновенно предстал еси судищу нечестивому;/убоявся же Страшнаго Суда Христова,/ханское повеление и страх поплевал еси, святый Романе./Телом, яко розга, режемый,/в страданиих уподобился еси Иакову Персянину/и явился еси великомученик изрядный,/столп и утверждение Церкви Рязанстей,/заступник и воевода Российский преславный. Икос: От юности твоея вседушевно возлюбив Господа,/всеусердно исполнял еси Его святыя заповеди,/купно же имел еси великую любовь к ближним,/благотворя бедствующим, состражда страждущим./Егда же прельщаемь и нудим был еси к отступлению от веры Христовы/и приятию зловерия студнаго лжепророка Магомета,/явил еси непоколебимую твердость и дивное мужество в самолютейших мучениих за Христа/и явился еси великомученик изрядный, столп и утверждение Церкви Рязанстей,/заступник и воевода Российский преславный. Песнь 7 Ирмос: Росодательну убо пещь/содела Ангел/преподобным отроком,/халдеи же опаляющее/веление Божие мучителя увеща вопити:/благословен еси, Боже отец наших. Якоже благочестивии трие еврейстии отроцы/нудими бяху от злочестиваго царя вавилонскаго к поклонению бездушному истукану,/тако и тя, благочестне княже, сановник царя монгольскаго/преклоняше к приятию студныя веры магометанския.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Наста днесь всечестный новый праздник,/обретение честных мощей/блаженнаго князя Гавриила,/веселящи изрядно всех благочестивых множества,/темже вси вернии,/сошедшеся во святый храм Живоначальныя Троицы, возопием:/блаженне княже Гаврииле,/имея дерзновение ко Христу Богу,/моли спастися празднующим любовию память твою. Кондак, глас 8 Возвеселися Христова церковь,/имущи в себе источника чудесем обильна./ Днесь, любовию сошедшеся в тя, людие твои,/во обретение честных мощей блаженнаго князя Гавриила,/воспоем песнь единому Богу в Троице, радующеся,/сподобльшаго нас видети пречестное сокровище, мощи его,/от мног лет сокровенны, напоследок же нам явлены./яко да молитвами его к Богу от всех находящих зол избавимся/и радостною душею и веселием сердца/благодарная воспоем, глаголюще:/радуйся, утверждение граду нашему. Величание Величаем тя,/благоверный княже Гаврииле,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Ино величание Ублажаем тя,/благоверный княже Гаврииле,/и чтим обретение честных мощей твоих,/и ныне молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь преподобному Феодосию Терновскому, глас 3 В блаженнем безмолвии пустыннем,/и на соборех, любовию к Богу горя,/посрамил еси лукавых бесов и еретик злочестивых./На молитве же стоя, огня светлостию просиял еси/и преставлением твоим ангелов поющих обвеселил еси,/Феодосие отче наш,/сего ради молим тя:/молися о душах наших. Кондак, глас 8 Проповедник велегласный Божественных догмат/на соборех святых был еси, отче мудре,/цари умудряя и в вере утверждая;/благодатию же Божественною осияваем,/заградил еси уста злославных, Феодосие./Сего ради вопием ти:/радуйся, Болгарская похвало/и Православия светлое радование. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Феодосие,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь преподобному Диодору (Дамиану) Юрьегорскому, Каргопольскому, глас 2

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Мучении странноужасными и доблестию терпения/всех преудивил еси, многострадальне,/над коимждо составом удеси резания/благодарны мольбы предивне изрекл еси Господу./Тем, во страдании твоем венец прием,/к престолу возшел еси Небеснаго Царя Христа Бога, Иакове,/Того моли спасти души наша. Кондак, глас 2 Уверився доброю сопружницею, терпеливодушне,/и страшнаго судища убоявся,/персское повеление и страх, Иакове, поплевал еси,/и явился еси мученик честный,/телом яко розга режемь. Величание Величаем тя,/страстотерпче святый Иакове,/и чтим честная страдания твоя,/яже за Христа/претерпел еси. Тропарь преподобному Палладию Александрийскому, глас 1 Монашествовав Богоугодно, Богоносне отче наш,/молитвою и постом Бога взыскал еси/и был еси приятелище чисто Духа,/блистая верным добродетельныя зари,/имиже просвещаеши вся чтущия тя./Слава прославлыиему тя Христу,/слава Укреплыпему тя,/слава Действующему тобою всем исцеление. Кондак, глас 2 Чистотою душевною божественно вооружився... (общий преподобному). Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Палладие,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь святителю Иакову, епископу Ростовскому, глас 4 Избран от юности Богови быв,/святителю Иакове,/сего ради архиерейства саном почтен,/упасл еси люди, яже тебе Богом врученныя,/темже и по преставлении/чудес дарования от Бога приял еси/исцеляти различныя недуги./Моли о нас, совершающих честную память твою,/да тебе непрестанно величаем. Кондак, глас 8 Яко архиереев сопрестольник/и святителем изрядный поборник был еси, святителю Иакове,/непрестанно сохраняй отечество твое, град же и люди,/тебе верою почитающия и честным мощем твоим покланяющияся,/да велегласно тебе вопием:/радуйся, Иакове Богомудре. Величание Величаем тя,/святителю отче Иакове,/и чтим святую память твою,/ты бо молиши за нас/Христа Бога нашего. Тропарь благоверному князю Новгородскому Всеволоду, во Святом Крещении Гавриилу,Псковскому чудотворцу, глас 4

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Перевод: Великого в бедах защитника, язычников побеждающего, в тебе, страстотерпец, обрела вселенная. И как ты низверг гордыню Лия, на борьбу вдохновив Нестора, так, святой Димитрий, Христа Бога моли, да дарует Он нам великую милость. Евфимии Всехвальной, глас 4 Жениха твоего Христа возлюбивши,/и свещу твою светло уготовльши,/добродетельми возсиявши, всехвальная Евфимие ,/тем возшла еси с Ним на брак,/венец страдания от Него приемши./Но от бед избави нас,//чтущих верою память твою. Перевод: Жениха твоего Христа возлюбив, и светильник твой прекрасно приготовив ( Мф.25:7 ), воссияла добродетелями, всеми прославляемая Евфимия, потому ты вошла с Ним на брачный пир ( Мф.25:10 ), приняв от Него мученический венец. Но от бед избавь нас, почитающих с верой память твою. Екатерине Александрийской, глас 4 Добродетельми, яко лучами солнечными,/просветила еси неверныя мудpецы./И, якоже пресветлая луна ходящим в нощи/неверия тьму отгнала еси,/и царицу уверила еси,/вкупе же и мучителя обличила еси,/Богозванная невесто блаженная Екатерино ,/желанием востекла еси в Небесный чеpтог/к прекрасному Жениху Хpисту,/и от Него царским венцем венчалася еси:/Емуже, со Ангелы пpедстоящи,/за ны молися,//творящия пречестную память твою. Перевод: Добродетелями, как лучами солнечными, просветила ты языческих мудрецов; и, как пресветлая луна для ходящих в ночи, неверия тьму прогнала, и царицу к вере привела, а вместе с тем обличила и мучителя, Богом призванная невеста, блаженная Екатерина! С любовью взошла ты в Небесный чертог к прекрасному Жениху – Христу, и от Него увенчалась царским венцом. Ему со Ангелами предстоя, молись за нас, совершающих священную память твою. Иакову Персянину, глас 4 Мучении странноужасными и доблестию терпения/всех преудивил еси, многострадальне,/над коимждо составом удеси резания,/благодарны мольбы предивне изрекл еси Господу./Тем, во страдании твоем венец прием,/к Престолу возшел еси Небеснаго Царя Христа Бога, Иакове ,//Того моли спасти души наша.

http://azbyka.ru/molitvoslov/tropari-vel...

Кондак, глас 2 Мира красоту и яже в нем тленная оставив, преподобне,/в Саровскую обитель вселился еси,/и тамо ангельски пожив,/многим путь был еси ко спасению./Сего ради и Христос тебе, отче Серафиме, прослави,/и даром исцелений и чудес обогати,/темже вопием ти:/радуйся, Серафиме преподобне, отче наш. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Серафиме,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь преподобному Паисию Печерскому, в Дальних пещерах почивающему, глас 4 Великаго во отцех подражая Паисия,/якоже он в пустыню, тако и ты в пещеру вселился еси,/идеже труды прилагая, блаженне, ко трудом,/и псаломскому пению выну прилежал еси,/моли о нас, поющих тя. Кондак, глас 5 Всею душею и помышлением, Паисие, Христа возлюбив,/Тому вседушне вся дни живота твоего служил еси, Богомудре,/тем по кончине твоей/наследил еси радость и вечное наслаждение. Величание Ублажаем тя,/преподобне отче Паисие,/и чтим святую память твою,/наставниче монахов/и собеседниче ангелов. Тропарь благоверному князю Роману Олеговичу, Рязанскому, глас 1 Мученьми странноужасными/и доблестию терпения/всех преудивил еси, княже Романе,/честных бо членов твоих по составам резание/и всего телесе твоего раздробление/претерпел еси за веру Христову,/темже и возшел еси к престолу Царя Христа Бога/и явился еси новый предстатель Церкве Рязанския./Молися убо ко Господу,/да мир и благоденствие дарует граду нашему,/и испроси у Него милость и спасение/чтущим священную память твою, многострадальне. Кондак, глас 2 Оклеветанный пред ханом в хулении зловерия его,/дерзновенно предстал еси судищу нечестивому,/убоявся же Страшнаго Суда Христова,/ханское повеление и страх поплевал еси, святый Романе./Телом, яко розга, режемый,/в страданиих уподобился еси Иакову Персянину/и явился еси великомученик изрядный,/столп и утверждение Церкве Рязанстей,/заступник и воевода российский преславный.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Прокимен праздника и святыя, глас 4: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев. Апостол дне и святыя, к ефесеем, зачало 233. Аллилуиа праздника и святыя, глас 1: Воззваша праведнии, и Господь услыша их. 25. Иже во святых отец наших и священномученик, Климента, папы Римскаго, и Петра Александрийскаго. В сей же день отдается праздник входа Пресвятыя Богородицы Прокимен праздника, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа,/и возрадовася дух Мой о Бозе, Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение рабы Своея: се бо от ныне ублажат Мя вси роди. Прокимен святым, глас 7: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Апостол ко евреем, зачало 320. И святым, к филипписием, зачало 246. Аллилуиа праздника, глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии. Аллилуиа святым, глас 2: Священницы Твои облекутся в правду, и преподобнии Твои возрадуются. 27. Святаго великомученика Иакова Персянина. В тойже день празднуем о Бозе бывшее знамение Пресвятыя Богородицы, еже в Великом Новеграде Прокимен праздника, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа,/и возрадовася дух Мой о Бозе, Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение рабы Своея: се бо от ныне ублажат Мя вси роди. Прокимен святаго, глас 4: Святым, иже суть на земли Его, удиви Господь вся хотения Своя в них. Апостол ко евреем, зачало 320. И апостолу, к ефесеем, зачало 233. Аллилуиа праздника, глас 8: Слыши, Дщи, и виждь, и приклони ухо Твое. Стих: Лицу Твоему помолятся богатии людстии. Аллилуиа святаго, глас 4: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. 28. Святаго преподобномученика Стефана Новаго Прокимен, глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе,/и возрадуются на ложах своих. Стих: Воспойте Господеви песнь нову, хваление Его в церкви преподобных. Апостол к Тимофею, зачало 291. Аллилуиа, глас 6: Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его. 30. Святаго Апостола Андреа Первозваннаго

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

О любви к Богу 22 января (4 февраля) (Св. преподобномученика Анастасия Персянина. Прол. янв. 22) Крепкая, пламенная, удивительная была у истинных рабов Божьих любовь к Богу. Так, апостол Павел желает разрешитися и со Христом быти. Преподобномученик Анастасий Персянин, прошедший всякий путь, ведущий к добродетели, разжегся, наконец, такою любовью к Богу, что просил Его, чтобы Он помог ему окончить жизнь кровью и в муках. А про всех Святых можно сказать как бы их же устами: Кто отлучит нас от любви Божией: скорбь, или теснота, или гонение, или голод, или нагота, или опасность, или меч? как написано: за Тебя умерщвляют нас всякий день ( Рим. 8, 35–36 ). Такова была любовь к Богу у святых Божьих, и ею они оставили нам прекрасный пример для подражания. Ведь и мы должны любить Бога, как они. Ведь и мы должны стремиться к Нему всем сердцем нашим и всею душою, и всеми мыслями нашими! А потому ведь и мы все должны учиться у святых тому, как мы должны любить Бога и в чем должна состоять истинная любовь к Нему. В чем же должна состоять она? Во-первых, в том, чтобы мы показывали свою любовь к Богу не на одних словах, но и на деле. И такой любви и желает от нас Бог . Спаситель говорит: аще любите Мя, заповеди Моя соблюдите ( Иоан. 14, 15 ). Имеяй заповеди Моя и соблюдаяй их, той есть любяй Мя ( Иоан. 14, 21 ). Аще кто любит Мя, слово Мое соблюдет ( Иоан. 14, 23 ). Да это и понятно. Какая это будет любовь, когда я буду говорить, что люблю Бога, а сам буду творить дела дьявола? Но какая это будет любовь, когда я буду говорить, что люблю Бога, а сам буду оставлять нищих без подаяния, печальных без утешения, вдовам и сиротам не отру слез их? Какая это будет любовь, когда я буду говорить, что люблю Бога, а сам буду брата своего ненавидеть? ( 1Иоан. 4, 20 ). Итак, не любим словом, ниже языком, но делом и истиною ( 1Иоан. 3, 18 ). И, во-вторых, любовь к Богу должна занимать первое место в нашем сердце и быть для нас выше всякой другой любви. Господь сказал: возлюбиши Господа Бога твоего всем сердцем твоим, и всею душою твоею, и всею мыслию твоею: сия есть первая и большая заповедь ( Мф. 22, 37–38 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Viktor_Gurev/p...

– Вот что я сделаю, чтобы не погибнуть совсем. Буду неотступно стучать у дверей милосердия Божия, пока они не отворятся мне. И я верю, что они отворятся, потому что Бог благоутробен и милостив: Он не хочет смерти грешника, но «чтобы грешник обратился от пути своего и жив был» ( Иез. 33:11 ). Когда он с горьким плачем говорил такие слова, некоторые из язычников, увидев, что он христианин, пошли и возвестили о том царю Варахрану. Царь призвал Иакова и сказал ему: – Говори нам всю правду, – ты назарянин? Иаков ответил: – Да, я назарянин. – Итак, ты волхв? – снова спросил царь. – Нет, я не волхв, – сказал на это Иаков, – но христианин. Тогда царь сказал: – Неблагодарный! не получил ли ты от меня и отца моего многих даров и не пользовался ли почетом у нас? Иаков ответил: – Где теперь отец твой? Телом он в гробе истлевает, а душа его ввержена во ад. – Для праведных, – отвечал святой, – смерть – успокоение, а вам, неверным, и грешным, начало мук вечных. Тогда царь призвал советников и друзей своих и начал совещаться с ними о том, каким мукам предать Иакова. На устрашение других Персов, чтобы и они, подобно Иакову, не отлучились от своей веры, он измыслил для святого такую казнь: повелел, чтобы каждый член его тела был урезан и раздроблен по отдельности. И вот палачи, по повелению царя, схватили Иакова и повели его на место казни, чтобы раздробить его на части по числу членов тела его. Вслед за святым Иаковом отправились на место казни и многие знавшие его, среди которых немало было воинов и сановников; все они пошли затем, чтобы посмотреть на мучения святого. Пришедши на место казни, святой упросил своих палачей помедлить немного и дать ему возможность помолиться. Затем возведши очи к небу, он начал так молиться. – Господи Боже мой! Услышь меня, раба Твоего, призри с высоты небесной и дай мне крепость и силу в час сей, чтобы мне перенести предстоящие мучения и своею кровью искупить согрешение мое, ибо я отвергся от Тебя, Творца и Владыки моего. Ныне я скорблю о сем и, обращаюсь к Тебе, Богу моему, исповедуя имя Твое святое, и полагаю за Тебя душу мою. Ты же, Господи, пошли мне помощь Свою в страданиях моих, чтобы видели силу Твою враги мои и постыдились, «потому что Ты, Господи, помог мне и утешил меня» ( Пс. 85:17 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Dmitrij_Rostov...

Истину своего благовестия Лука запечатлел мученической смертью за Иисуса Христа, по мнению иных в Ефесе, где и погребён. По иному же сказанию, св. Лука окончил свои Апостольские труды в городе Фивах, или Патрах, городе Ахаии, около 84 лет от рождения, быв повешен, по недостатку креста, на оливковом дереве. Тело его при императоре Константине в 360 году перенесено из Ахаии в Константинополь в церковь Петра и Павла вместе с мощами Апостолов Андрея и Тимофея. Филосторгий пишет о перенесении мощей св. Евангелиста Луки: «когда приплыли люди, вёзшие гроб, в котором лежал Лука, и когда этот гроб несли с моря во храм, Анатолий евнух с усердием подошёл и, сколько было в нём сил (он был болен), помогал несущим. В это время вдруг прекратилась его болезнь». В IV веке о праздновании Апостолу и Евангелисту Луке свидетельствует св. Григорий Назианзен в слове своём против Юлиана. В V веке Анатолий Константинопольский, Лев Магистр – написали некоторые песнопения в честь Евангелиста Луки, возносимые ныне прав. Церковью в день его памяти. Церковь в своих песнопениях между прочим прославляет св. Луку, как Евангелиста и писателя Деяний Апостольских и как врача. Преп. Иулиана пустынника, Персянина О преп. Иулиане св. Златоуст говорит в беседе своей к Антиохийцам: – «знаете, и слышали, и ещё некоторые видели мужа, о котором я буду говорить, Иулиана – удивительного. Человек этот – простой поселянин и в незнатном месте рождённый, не имеющий никакого внешнего образования, но исполненный философии не тщетной. Когда он входил в города, что случалось редко, то бывало такое стечение, какого не бывает во время прихода ритора, софиста или другого кого-либо. Что ещё скажу? Не воспевается ли имя его ныне славнее какого-либо из царей!» 259 В своей «Истории Боголюбцев» блаженный Феодорит рассказывает о преп. Иулиане, что местом подвигов своих он избрал пещеру в глубине пустыни в Парфянской стране, простирающейся к западу до берегов Евфрата. Здесь проводил он жизнь, однажды в неделю только принимая пищу – хлеб с солью и водой, и то без пресыщения, но в мере, принятой один раз навсегда. Утешением же и духовным питанием для него служили псалмопения св. прор. и царя Давида и непрерывное размышление и молитвенная беседа с Богом. Неистощимо услаждаясь подобной пищей, в ней он не знал пресыщения и вместе с ней переливалась в его душу любовь к Богу того, кто воспевал: – «к Тебе прилепилась душа моя; жаждет душа моя Бога крепкого, живого: когда прииду и явлюсь перед лицо Божие! Да веселится сердце ищущих Господа! Вкусите и увидите, как благ Господь! – Блажен человек, который уповает на Него! Утешайся Господом, и Он исполнит желания сердца твоего; предай Господу путь твой, и уповай на Него, и Он совершит... Откровение Господа верно, умудряет простых; заповедь Господа светла, просвещает очи. Суды Господни – истина, все праведны. Они вожделеннее золота и даже множества золота чистого, слаще мёда и капель сота».

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Cherni...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010