Канон Богородицы со ирмосом на 6 и святаго священномученика Илариона на 8, егоже краегранесие: Илариона славнаго Христова ратника воспеваем. Глас 6. Песнь 1 Ирмос: В олною морскою скрывшаго древле гонителя мучителя, под землею скрыша спасенных отроцы: но мы яко отроковицы, Господеви поим, славно бо прославися. Иларионе, всечестный святителю, по имени твоему и житие твое бысть, тишину бо молитвенную внутрь себе имея, радость пасхальную всем явил еси. Лесть гонителей твоих отвергнув, мучения лютаго не убоялся еси, святе, Христа же пред судиями неправедными мужески исповедав, славою небесною прославился еси. Ангелов собеседниче, Иларионе преподобне, во ограде дома Живоначальныя Трóицы, пожил еси, идеже постом и молитвою душу очистив, боговедение стяжал еси. Ревность по Бозе имея, святителю, богоборцев словом обличал еси, такожде и еретических мудрований не терпя, нечестивыя из обителей и храмов изгонял еси, кающияся же ко спасению приводил еси. Богородичен: И ныя помощи не имамы, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози моря жития сего пучину яко по суху проити неискушенно от злых. Катавасия: О тверзу уста моя: Песнь 3 Ирмос: Т ебе на водах повесившаго всю землю неодержимо, тварь видевши на лобнем висима, ужасом многим содрагашеся, несть свят, разве Тебе, Господи, взывающи. От юности чистоту возлюбив, Иларионе дивный, девственник душею и телом пребыл еси и, не пожелав поработати твари паче Творца, на земли невещественное житие показал еси. Небесный человече, земный Ангеле, Иларионе премудре, святым отцем житием последуя, за Христа душу твою положил еси и земли Русския украшение явился еси. Архиерею Божий, Иларионе святе, кротостию, смирением и терпением, паче же любовию преукрашен был еси, сего ради за мучителей твоих молился еси, Христу Богу подражая. Святаго Духа дар стяжав, Сыну Божию, крест взем, последовал еси, и волю Отца Небеснаго исполнил еси, Иларионе блаженне, Трóицы Святыя истинный почитателю.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Песнь 7 Ирмос: Росодательну убо пещь/содела Ангел/преподобным отроком,/халдеи же опаляющее/веление Божие мучителя увеща вопити://благословен еси, Боже отец наших. Пастырю добрый, душу свою за овцы положивый, священномучениче Мисаиле,/молитвами твоими помози пастырем стадо Христово упасти,/да приведут его во обители вечныя, во еже звати:/благословен Бог отец наших. Не престай, святителю, молитися о сродницех твоих,/во еже нам по заповедем Господним ходити, зовуще:/благословен Бог отец наших. Ревностию по Бозе распаляемый, святителю Христов Мисаиле,/паству свою поучал еси,/да оставят вси нечестие и да поют:/благословен Бог отец наших. Богородичен: Всепетая Мати,/приими мольбы уповающих на Тя,/да с Тобою воспеваем Господа во веки. Песнь 8 Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси/и праведнаго жертву водою попалил еси:/вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети.//Тя превозносим во вся веки. Днесь пресветло озаряемся, пречудный Мисаиле,/творяще память твою верно, песнь отроков поюще:/вся дела, благословите, пойте Господа. Бодренным ума трезвением и теплым ко Христу молением, святе Мисаиле,/душу твою устроял еси, непрестанно поя:/вся дела, благословите, пойте Господа. Огнем духовным, сущим в тебе, блаженне Мисаиле,/пламень греховный в душах верных в росу претворяшеся./Темже, радуяся на Небесех со святителем Василием, взываеши:/вся дела, благословите, пойте Господа. Богородичен: Чистую славно почтим, Деву Богородицу,/яко свет сердцам нашим/и покров всесильный от напастей вражиих. Песнь 9 Ирмос: Бога/человеком невозможно видети,/на Негоже не смеют чини ангельстии взирати;/Тобою же, Всечистая, явися человеком/Слово воплощенно,/Егоже величающе,//с Небесными вои Тя ублажаем. Хвалится тобою, священномучениче Мисаиле, град Рязань,/имея тя молитвенника и ходатая пред Богом,/Егоже моли спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

л. 199. Собрание разных пророчеств Давида, разделенных на 25 слов. После сего следует, без надписи, по Оп. Рум. Муз. л. 308, 313, о храбрых Давидовых и завет Давидов к Соломону, а затем уже: л. 204. Царство 3 Соломоне. Нач. Соломон же седе на престоле Давидове отца своего, иже бе от двоюнадесять сынов и даст Господь смысл Соломону и мудрость многу зело и широту в сердци. В заключение разные пророчества Соломона. л. 208. Послесловие, – в конце первого столбца киноварью: Господи помози рабу своему Кузме, написавшему книги сия рукою грешною, аминь; – в начале второго столбца чернилами: В лето 69 сотное 14 (1406), индикта 13, мес. мая в 7 (?15) на память св. отца Пахомья, в богохранимом граде Коломне, при благовернем Князи Великом Василии сыне Дмитрееве, внуце Иванове Данииловичи, окончаны быша книгы сия мес. ноября, на память св. безмездник Кузмы и Дамьяна. Господи спаси и помилуй раба своего Варсонофья, создавшего книгы сия, молитвами св. Богородица и всех Святых. 39. (2021). Сборник, устав. в два столбца, исх. XIV века, в лист, 242 листа. Заглавие: Книга глаголемая Соборник, о Бозе почииаем. л. 1. Неделя о блудном сыне, Слово Иоанна Златаустаго. Нач. Присно убо Божие человеколюбие проповедати должны есме. л. 7 об. В неделю мясопустную, Слово св. Ефрема о втором пришествии Господа Бога Ис. Христа. Нач. Егда жития человеком лета реченная скончаются, прити имать Господь с небесе, с силою и славою многою с бесчисленною. л. 19 об. В неделю сыропустную, Поученье Иоанна Златаустаго. Нач. Грядете братие, внидем в благое отишье посьстьное. л. 25. В 1-ю неделю поста, Поучение того же. См. 9 л. 14. л. 28. Слово того же о суде хотящем быти. Нач. Послушайте братие и внемлете с разумом в сердца ваша. л. 30 об. : В неделю 2 поста, Поучение того же. См. 9 л. 16. л. 32 об. Слово того же о милостыни. Нач. Аще без печали, человече, желаеши быти, то уклонися мятежа мирскаго. л. 34 об. Неделя 3 св. поста, Поучение того же. См. 9 л. 18. л. 37 об. Слово того же, како подобает, в нощь, молитися к Богу. Нач. Щит, приими, о человече, рекше святые молитвы, оградися ими. В Переводах с греч. Паисия Величковского , изд. 1819 г., приписано также И. Златоусту, а в Правосл. Собесед. 1858 г. ч. 2 издано как русское сочинение.

http://azbyka.ru/otechnik/bibliog/opisan...

Итак видим уже мы, слышатели, что за причина тому, что в сей день к толикому торжеству возбуждает нас святая Церковь : отчасти то, что мы, слыша о преселении в сей день к небеси Божия Матери с душею и телом, имеем известную надежду, что и наши тела, которые одного с нею естества, не будут оставлены во век истлевать во глубине земной, но также в свое время совокупятся с душами своими, и воскреснуть: отчасти же, что разумея мы теперь действительно Ее живу сущу и соцарствующу Сыну Своему, твердо и несумненно уповать можем, что Она нам все у Него испросить может. Ибо ежели Соломон к Вирсавии матери своей некогда столько показал любви, что как она шла к нему для некоторого прошения, востал ей в сретение с своего престола, и сказал: проси мати, еже хощеши, яко не отвращуся от Тебе 155 : то уже Сын ли Божий Матери Своей, Которую прежде век Себе избрал и возлюбил, откажет в чем? разве бы только грехи наши не попрепятствовали Ей в сем иногда. Но лет мне здесь сказать, что некогда Александр к Антипатру написал о своей матери: не знаешь ли ты, что и едина слеза материя все твои доносы загладить может? Лет, говорю, и мне в сем случае оказать к вам тож, слышатели! Не знаем ли мы, что и едина слеза, едино слово, едино помавание Матери Божия все наши грехи уничтожить довольно, толькоб мы когда нибудь могли приидти в чувство и раскаяние о них. Впрочем и не сумневайтесь, чтоб она вступиться за нас отказалась в таких обстоятельствах: ибо ежели кто, а грешные как бы в особливое еще Ее покровительство отданы. Читайте сами в Песнях песней в главе I, что к Ней Дух Святый говорит: паси, рече, козлища твоя 156 . А чтож козлище, разве грешник? Обыкновенно в Писании праведные именуются овцами, а грешные козлищами, как например в Евангелии, где пастырь добрый разлучает овцы от козлищ, и поставляет овцы одесную, а козлища ошуюю. Аще убо Она пастырем учинена нам грешным, то уже конечно никогда ни в чем не оставить нас, только мы не удаляемся от Нее: но всегда с верою и упованием прибегаешь к Ней, в покаянии, как Церковь святая учит, зовуще из глубины души: Владычице! помози нам милосердовавши: потщися, погибаем от множества прегрешений: не отврати Твоя рабы тщи; Тя бо и едину по Бозе надежду имамы, и Твоим только предстательством, благодарю же Сына Твоего, войти в небесную ограду, в которую Ты действительно уже вошла, несумненно чаем, и ожидаем. Аминь. Слово VII. В день входа в храм Богоматери

http://azbyka.ru/otechnik/Gedeon-Krinovs...

В СУББОТУ 38 Канон Пресвятей Богородице Песнь 1 Ирмос: Воды древле, манием Божественным, во Едино сонмище совокупивый, и разделивый море израильтеским людем, Сей Бог наш, препрославлен есть: Тому Единому поим, яко прославися. Припев: Пресвятая Богородице, спаси нас. Яко Матерь Божию Тя, Духом Божественным, Отца же благоволением явльшуюся, вернии, песньми чистыми венчаим, Пречистая Богоневесто: и целуем Тя пеньми со архангелом, во спасение наше. От ребр убо Адамовых созидается Ева , древним Богозданием: от утробы же Богородицы явися Христос, Сый Бог наш, вочеловечся непреложно, временен бысть Превечный. Слава: Иже Евину утробу осуждь в печалех, родити плоды в болезни, во чрево Твое вселися, Дево Чистая, Сый Бог наш, плотию явися паче слова, и праматерний разреши долг. И ныне: В нечаяния глубину впадше тяготами, прилежно зовем, Богородительнице, к Тебе: Владычице, помози потопляемым делы лукавых прегрешений, Тя бо Едину имамы надежду по Бозе. Песнь 3 Ирмос: Иже от не сущих вся приведый, Словом созидаемая, совершаемая Духом, Вседержителю вышний, в любви Твоей утверди мене. Тя проявляше жезл Ааронов, без напоения процветший, Богородице Пречистая, без семене рождши воплощшагося Бога непременно. Божественный огнь Тя носящу, яко светильник, Пречистая, провиде пророк Духом, благоухание носящую сущим в мире и жизнь вечную. Слава: Ко архангелу приступим Гавриилу, радуйся, вещающе Деве песньми: Тобою бо разрешится осуждения прадедняя клятва. И ныне: Тя, Пресвятая Богородице, яко стену спасения имуще грешнии спасаемся: не презри, Владычице, и не посрами наша моления. Песнь 4 Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи, Единороднаго бо Твоего Сына за ны на смерть дал еси. Темже Ти зовем, благодаряще: слава силе Твоей, Господи. Гору мысленную, добродетелей сень, Духом древле Аввакум боговидно Тя видев, проповедаше, Пречистая: яко от юга пришедша от Тебе Слово плоть приемша.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Благословен еси, Господи, научи мя оправданием Твоим. Благословен еси Владыко, вразуми мя оправданием Твоим. Благословен еси Святый, просвети мя оправдании Твоими. Господи, милость Твоя во век, дел руку Твоею не презри: Тебе подобает хвала, Тебе подобает пение, Тебе слава подобает, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь. И отпуст. Последование молебного пения об отечестве (Составлено в августе 1941 г.) По обычном начале Псалом 43. Боже ушима нашима услышахом, и отцы. наши возвестиша нам дело, еже соделал еси во днех их, во днех древних. Рука Твоя языки потреби, и насадил еси их: озлобил еси людей, и изгнал еси их. Ибо не мечем своим наследиша землю, и мышца их не спасе их, но десница Твоя и мышца Твоя, и просвещение лица Твоего, яко благоволил еси в них. Ты еси Сам Царь мой и Бог мой, заповедаяй спасения Иаковля. О Тебе врагов наших избодем роги, и о имени Твоем уничижим востающих на ны. Не на лук бо мой уповаю, и меч мой не спасет мене. Спасл бо еси нас от стужающих нам, и ненавидящих нас посрамил еси. О Бозе похвалимся весь день, и о имени Твоем исповемыся во век. Ныне же отринул еси, и посрамил еси нас, и не изыдеши, Боже, в силах наших. Возвратил еси нас вспять при вразех наших, и ненавидящии нас расхищаху себе. Дал еси нас яко овцы снеди, и во языцех разсеял еси нас. Отдал еси людей Твоих без цены, и не бе множества в восклицаниих наших. Положил еси нас поношение соседам нашим, подражнение и поругание сушим окрест нас. Положил еси нас в притчу во языцех, покиванию главы в людех. Весь день срам мой предо мною есть, и студ лица моего покры мя, от гласа поношающаго и оклеветающаго, от лица вражия и изгоняющаго. Сия вся приидоша на нас, и не забыхом Тебе, и не неправдовахом в завете Твоем. И не отступи вспять сердце наше, и уклонил еси стези наша от пути Твоего. Яко смирил еси нас на месте озлобления, и прикры ны сень смертная. Аще забыхом имя Бога нашего и аще воздехом руки наша к богу чуждему. Не Бог ли взыщет сих? Той бо весть тайная сердца. Зане Тебе ради умерщвляемся весь день, вменихомся яко овцы заколения. Востани, Вскую спиши Господи? Воскресни, и не отрини до конца. Вскую лице Твое отвращаеши? Забываеши нищету нашу и скорбь нашу? Яко смирися в персть душа наша, прильпе земли утроба наша. Воскресни Господи, помози нам, и избави нас имене ради Твоего.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен: Спаси от бед рабы Твоя, Богородице,/яко вси по Бозе к Тебе прибегаем,/яко нерушимей стене и предстательству. Тропарь, глас 1: Житий преподобных отец Печерских списателю известный,/святителю Христов Симоне всеблаженне,/молися прилежно с ними Христу Богу,/да управит в мире живот наш/и в книги животныя да напишет ны,/спасая души наша. Слава, и ныне, Богородичен. НА УТРЕНИ На Бог Господь: тропарь святителю дважды. Слава, и ныне, Богородичен. По 1-м стихословии седален, глас 4. Подобен: Явился еси: Яко златотканною порфирою,/православным твоим учением Церковь Владимирская обложися,/лицы же иночествующих наставлением твоим красуются,/Троицу Святую во Едином Существе, о тебе, иерарше Симоне, выну прославляюще. Слава, и ныне, Богородичен: Пречистая Дево, Мати Божия,/нас, прибегающих к Твоей благости и ищущих скораго Твоего заступления, не презри,/но, преклоньшися на милость, в нуждах наших помози/и избави от бед души наша. По 2-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Красоте девства: Мысленное сокровище от первоначальных отец наших прием,/отче преподобне Симоне, святителю премудрейший,/во стотрудныя таланты сие умножил еси/и по тебе пришедшим неоскудно оставил еси,/сам же, яко благий раб, вшел еси в радость Господа своего,/еяже и нас, хвалами память твою почитающих, молитвами твоими сподоби. Слава, и ныне, Богородичен: Врученныя нам от Бога таланты леностию погубихом/и стыдимся тщи явитися Господу своему./К Тебе прибегаем, Владычице:/даждь поне едину цату от неоскуднаго сокровища милости Твоея,/да не постыдимся в день страшнаго испытания,/и Тя, Приснодеву, хвалами непрестанно величаем. По полиелеи седален, глас 5. Подобен: Собезначальное Слово: Мудраго святителя и пастыря неусыпна,/житий святых списателя верна и ревнителя тех благочестна,/Симона священнейшаго в песнех, людие, ублажим:/той бо ныне, в Вышних предстоя Престолу Владычню,/чисте зрит Свет неприступный/и молится непрестанно о любовию память его поющих/и Христа Бога прославляющих.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Богородичен: Да Твой взыщеши образ, погребенный страстьми, Спасе,/Небесных утаився сил, воплощся из Девы,/явился еси Тебе зовущим:/иного, разве Тебе, бога не знаем. Ин Ирмос: Бог Сый мира, Отец щедрот,/великаго Совета Твоего Ангела,/мир подавающа, послал еси нам;/тем, Богоразумия к свету наставльшеся,/от нощи утренююще,/славословим Тя, Человеколюбче. Проповедует твоя, отче, чудеса, ныне Мир,/величайшая митрополия и Ликийская епархия,/и вся отечествия твоя чудодейства,/имиже вся от болезней и скорбей избавляеши, Богоблаженне Николае. Питатель вдов и отец сирот,/помощник сущим в скорбех всеизряднейший,/плачущим утешение, пастырь и путевождь всех блудящих, Николае, сый,/и нас твоими молитвами от бед избави. Преставился еси от земли к невещественным обителем,/идеже зриши доброту неизреченную Христову,/и Ангельским воинством собеседник явился еси./Темже, со апостолы и с мученики ликуя,/прилежно Владыце всех, отче Николае, о нас молися. Троичен: Собезначальная Три, Единопрестольная, Нераздельнаго же Единаго Божества славлю Самовластная Лица яве,/Имже из не сущаго приведохся во еже быти, со Ангелы зовый:/свят, свят, свят еси, Господи. Богородичен: Человеком спасение всем и упование,/яже предваряющи едина и спасающи,/помози и ныне нам, вопиющим Тебе, Чистая,/и призывающим Тя присно во обстоянии лютых:/Предстательницы бо иныя, разве Тебе, по Бозе не имамы. Катавасия: Бог Сый мира: Песнь 6 Ирмос: Пророка Иону подражая, вопию:/живот мой, Блаже, свободи из тли/и спаси мя, Спасе мира, зовуща: слава Тебе. Заступление верных и печальных радостное веселие,/радостию обогати духовною рабы Твоя,/желающия заступления Твоего. Небо словесное, храм пречистый,/святый кивот, краснейший Божий рай,/в немже древо жизни моея, да поется. Ин Ирмос: В бездне греховней валяяся,/неизследную милосердия Твоего призываю бездну:/от тли, Боже, мя возведи.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Прежде стражи востаях, смятохся языка, не прострох во молитву до Бога велика. Помыслих дни первыя, како Бог щедр бяше вначале человеку, а за грех изгнаше. Сия нощию мыслих, и дух мой тужил есть, яко Бог согрешений наших не простил есть. Мыслих, егда Господь ны отринет во веки, ни приложит любити Своя человеки. Или до конца милость Свою отложил есть, слова блага от рода в роды ны лишил есть. Егда забудет Господь сонм Свой ущедрити, или хощет милость си в гневе заключити. Псалом 77 Людие мои, закону моему внемлите, во глаголы уст моих ухо приклоните. Во притчах уста моя хощу отверзати, и ганания яже и сперва вещати. Яже от отец наших вещавших слышахом, не таивших от чад си в род ин восприяхом. Хвалы и силы Бога, яже нам явленна, и чюдеса, яже от Бога суть творенна. Воздвиже свидение в Иаковле роде и положи закон Свой в Израиле тем плоде. Елика отцем нашим завеща сказати, сыновом си да могут в роде ином знати. Их же сынове своим потом да вещают, да вси надежду свою в Бозе полагают. И не забудут делес, Богом содеянных, и заповедей взыщут, от Него поданных. Да не будут строптиви, яко отцы бяху, иже злобами Бога си огорчеваху. Род, иже сердца, к Богу си не исправляше и Его же Вышнему дух не вероваше. Псалом 78 языцы, о Боже правый, в град Твоея впадше славы. Святый храм Твой оскверниша, град Сионский разориша. Стражи плодов уравниша, трупы раб Ти положиша. Во снедь птицам плоть правдивых, бысть во брашно зверй дивых. Кровь на землю их пролиша, трупов честных не храниша. Быхом посмех окрест сущим, ругание близ живущим. Но доколе гнев Твой будет, ярости огнь в нас пребудет. Боже щедрый, изволь на ны пролияти гнев Твой правый. Иже Бога Тя не знают, чести должны не воздают. Имени Ти пресвятому, но идолу проклятому. Иже род наш поядоша, грады, беси повергоша. Грехи наша вся забуди, в щедротах Ти варяй люди. Яко зело обнищахом, но на Тебе уповахом. Помози нам, Боже правый, имене Ти ради славы. Тщися от бед нас из’яти, отпуст грехов наших дати. За имя Ти пресвятое, от сил вышних славимое.

http://azbyka.ru/otechnik/Simeon_Polocki...

107 . Смирихся до зела, Господи, живи мя по словеси Твоему. Како кивоту кивота Бога Жива прикоснутися, лукаве, дерзнул еси?/Но постиже суд отсечением. 108 . Вольная уст моих благоволи же, Господи, и судьбам Твоим научи мя. Доле Тя, Чистая, апостоли обстояху,/горе же силы сретаху Тебе,/яко Ангелов еси Владычица и смертных. 109 . Душа моя в руку Твоею выну, и закона Твоего не забых. Плач священный совершающе Тебе, Дево, взываху:/како Тя, Божию палату, покрыем землею мертволепно? 110 . Положиша грешницы сеть мне, и от заповедей Твоих не заблудих. Како Тя гробу предадим, Чистая,/Сына и Слова рай словесный,/паче ума и слова? 111 . Наследовах свидения Твоя во век, яко радование сердца моего суть. Словесы Божественными богопроповедники утешающи,/множество скорби разрешила еси,/возглаголавши матерним образом к ним, Богомати. 112 . Приклоних сердце мое сотворити оправдания Твоя в век за воздаяние. Чада Господа и Сына Моего!/Радости отшествия Моего к Богу/не претворяйте в плач слезами вашими. 113 . Законопреступныя возненавидех, закон же Твой возлюбих. Ходатаица к Богу се отхожду Превыше мира,/с вами же есмь в мире присно, со Господем,/якоже обещался есть. 114 . Помощник мой и Заступник мой еси Ты, на словеса Твоя уповах. Ужасаемся прикоснутися всесвятому и богоприемному телу Твоему, Чистая, раби Твои,/и погребсти Матерь Живота. 115 . Уклонитеся от мене, лукавнующии, и испытаю заповеди Бога моего. Кия одежды, кия пелены, Дево, и миры,/кия же надгробныя песни погребению Твоему принесем, Чистая? 116 . Заступи мя по словеси Твоему, и жив буду, и не посрами мене от чаяния моего. Царие земстии и богатии людстии молятся лицу Твоему, Дево,/яко Дщери Царя Небеснаго. 117 . Помози ми и спасуся, и поучуся во оправданиих Твоих выну. Бог в Матери почи на земли, яко Младенец,/ныне же на Небе почиет/и вселится Мати в Бозе.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010