—560— стаду твоему образ был еси. Темже и братия, яко отца и наставника тя почитающе, зряще тя ко Господу отходяща, скорбию исполняхуся, имже вещал еси глаголы утешения, потерпите, глаголя, мало в нынешнем веце, братия возлюбленная, и венцы приимете от Христа Бога и Спаса душ наших, егоже моли, Преподобне, мир мipobu даровати и душам нашим велию милость. Песнь 7-я, Ирмос: Росодательну убо пещь… Изряден подвигоположник был еси, Преподобне, воду на раменах твоих нося, и былте единое вкушая. Тем прослави тя благословенный Бог Отец наших. Не отхождаху людие от келлии твоея, Преподобне, словесем твоим духоносным внимающе, и восхваляюще Господа взываху: благословен Бог твой и Бог Отец наши. Чудесы многими прослави тя, Христос Бог наш, имиже удивляеми людие всего царствия Российскаго, восклицают: Благословен Бог Отец наших. Богородичен: Тайну храмов зде красующихся уразумеим вернии, и возглаголем: покрый нас Богомати, честным твоим покровом, и помози молитвами твоими, блаженне Силвестре, да достигнем славнаго из мертвых воскресения и сретения Господня на воздусе. Песнь 8-я, Ирмос: Из пламене… Святыя Церкве не отлучайтеся, глаголал еси брат твоей, Преподобне, наказуя, яко да во храме воспевают вернии Господа и превозносят Его во веки. Отроцы блаженши во огни, яко злато в горниле искушаеми, Господа воспеваху: сице Силвестр Богомудрый, огнем терпения искушаемь и очищаемь, взываше: Господа пойте и превозносите во вся веки. Богородичен: Пролей мольбы к Сыну Твоему неизреченно милосердому, да спасет ны от всякаго злаго обстояния, Приснодево Богоблагодатная. Песнь 9-я, Ирмос: Бога человеком… Незримый людем в пустыни пребывал еси, с Богом невидимым духовне беседуя Силвестре блаженне, тем и ангелоподобен был еси. Сего ради тя ублажаем. —561— Славы от человек не ища, от человек сокровен был еси, сокровенне в Бозе пребывая. Но яко славою Божиею прославленна тя ублажаем. Благосердно приими, Богомудре Силвестре, песни сия, во славу имене твоего сложенныя, и помолися о мне, грешнем рабе твоем.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

В лето 7156-го году инокь некий послан бысть ото властей из Сергиевы обители болшого монастыря, Нифонть именем зовомый Кобылинь, и прочии с нимь служебницы на Вологду, в монастырь глаголемый Авнежский, иже под паствою того же болшого монастыря у властей. И егда град Ярославль минув и отьехавше неколико поприщь, утру еще глубоку сущу, нападоша на них разбойницы и, связавше ихь, пометаша в снегь, а инока того в санях начаша душити треухом его, иже зимняя ради студени на главе своей имяше. И уже духь в немь заимашеся, яко же последи сам сказавь, и воспомянувь скораго помощника преподобнаго великаго чюдотворца Сергия, и во уме своемь моляся преподобному сице: о великий Сергий! виждь, яко погибаю напрасно и ни от кого имею помощи; ты же, преподобне, помози ми и избави мя от горкия сея смерти милосердием своим! И в то время отскочиша от него, яко некоею силою Божиею разгнани, топорки и бердыши в руках имуще; один же от них имея в руках ножь велий, хотя его проколоти; и много стояще и советующе о немь, и молитвами святаго Сергия защищень бысть от них. Седше разбойницы на их санех, побегоша поскору, оставивше его в одной свите, на ногах же чюлки едины оставльше. Той же инок и служебницы, розвязавшеся, идоша вспять, от зимы померзаеми, паки вопиюще, моляхуся преподобному Сергию, да поможет и спасеть безпомощныхь от належащия на них беды. И внезапу наехаша по них мнози люди, празны сани имущи, и умилосердившеся о них, давше им платие и вземше их к себе в сани, и отвезоша в Троицкой Сергиевь монастырь и явиша их пред нами. Они же возвестиша нам случшаяся на них и яже о Бозе спасение прияша молитвами святаго Сергия. Мы же, слышавше сия, благодаривше Святую Троицу и преподобнаго Сергия скораго помощника. В лета 7158-го году во обители Святые и Живоначальные Троицы и у великих чюдотворцовь Сергия и Никона создана бысть каменная наугольная башня, иже на Житном дворе. И плотником начинающемь тое башню крыти и на кровлю лесть воротом подымающе, единому же от них стоящу на башне поверхь окон, иже нарицаются зубцы, и конать з башни на землю опущающу, рукама своима потягаше. Прочии же ворот поддерживающе, не вдругь конат опущающе, внезапу же ослабеша руки их, опустиша вороть, и вертетися нача. Тому же, иже на зубцах стоящу, изплошившусяполетев з башни стремглавь, конат в руках имуще. Увидевши же его прочии, иже 927 на башне и иже на земли, возопиша; тии же скоро паки за ворот емшися, и укрепиша ворот. Падший же, мало до земли не долетев, повис, держася крепко рукама своима за конат, и паки на том же конате подняша к верху тем же воротом и на башне приемше его здрава, рукама оцепеневъша, держася за конат. Слышавше же мы благодариша Бога и Пречистую Богородицу и преподобных чюдотворцов Сергия и Никона, яко с толикия высоты летев, и паки к верху подъемша его невредима. Высоте же бывши 14 саженей.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Песнь 7 Ирмос: Тебе умную, Богородице, пещь,/разсмотряем вернии;/якоже бо отроки спасе три Превозносимый,/мир обнови, во чреве Твоем всецел,/хвальный отцев Бог, и препрославлен. Прославляяй Господь Того славящыя,/нетлением прославленную десницу твою, подаде верным прибежище благонадежно,/юже простерши, подаждь нам помощь от Святаго,/и даждь безбедно во благочестии жизнь совершити славящим тя. Твоими молитвами немощнии врачуются,/демони отгоняются, и вся скорби решатся,/сего ради тя почитаем, Предтече Господень,/России похвало, крепость и ограждение, и утверждение. Пригвожден ум к земным вещем имея,/что сотворим, и к кому прибегнем ищущим помощи?/разве к тебе, святый Иоанне, благодати тезоимените,/не отрини нас от твоего заступления, но возстави и обнови покаянием,/и понуди со избранными внити, аможе ничтоже скверно входит,/в Царство Небесное. Умири мир, Христе, мольбами Предтечи Твоего,/низлагая врагов силу и тишину неизглаголанную устрояя стране нашей,/во веки сохрани. Богородичен: Образу Твоему покланяющимся/и призывающим Тя во обстояниих лютых, помози, Владычице,/упование и спасение всех человеков,/иныя бо Предстательницы, разве Тебе, по Бозе не имамы. Песнь 8 Ирмос: Чуда преестественнаго/росодательная изобрази пещь образ;/не бо яже прият палит юныя,/яко ниже Огнь Божества Девы, в Ниже вниде утробу,/тем воспевающе воспоем:/да благословит тварь вся Господа,/и превозносит во вся веки. Присносущныя и неизреченныя Славы и Света невечерняго наслаждаяся,/идеже неизглаголанное есть веселие и радость непрестанная,/простирающих к тебе молений гласы услыши, Крестителю,/и сподоби молитвами твоими причастниками быти вечныя Божественныя Славы. Духом и силою Илииною предходя Христу,/был еси, премудре, не трость противными ветры колеблема,/но столп и наше Божественное веры утверждение, и непоколебимое Церкве укрепление,/юже твоим ходатайством во единомыслии соблюди непреклонну и недвижиму,/утоляя всякия соблазны. Авраам яко друг Божий/сподобився духом провидети день Зиждителя Своего,/радости неизреченныя исполняшеся;/ты же, Предтече, не в гаданиих и сенех,/но лицем к лицу зря воплотившагося Господа, и от руки твоея крещение приемша,/достойно взывал еси:/сия убо радость моя исполнися./Сего ради, яко друга Христова и теплаго о нас предстателя/правостию ума чтуще, ублажаем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Воплощение Сына Божия научает нас уважать в себе и в других людях достоинство человеческой природы. Так как Господу угодно было воспринять на Себя тело наше, то мы не должны уничижать его грехами своими. Тело наше после воплощения Сына Божия стало храмом живущего в нас Духа Святаго. Или не весте, яко телеса ваша храм живущего в вас Святаго Духа суть, Его же имате от Бога, и несте свои? Куплени бо есте ценой, – писал апостол Павел коринфянам ( 1Кор.6:19–20 ). Поэтому мы должны хранить тело свое в чистоте, служить Богу не только душою, но и телом. Тот же апостол убеждал коринфских христиан: прославите (убо) Бога в телесех ваших, и во душах ваших, яже суть Божия. Аще кто Божий храм растлит, растлит сего Бог: храм бо Божий свят есть, иже есте вы ( 1Кор.6:20 ; 1Кор.3:17 ). Наконец, воплощение Сына Божия научает нас прославлять пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию. Она удостоилась быть Материю Господа и чрез это соделалась как бы виновницею нашего спасения. Посему о Ней радуется всякая тварь и Ее ублажают все роды христианские. Православная церковь почитает Ее превыше херувимов и серафимов. Обращаясь к Ней с молитвою, будем с любовью взывать к Ней: «Богородице Дево, радуйся, благодатная Мария, Господь с Тобою. Благословенна Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего; яко Спаса родила еси душ наших. Достойно есть, яко воистину, блажити Тя Богородицу, присноблаженную и пренепорочную и Матерь Бога нашего, честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем». По качеству Матери Господа, Пресвятая Дева Мария является Предстательницею христиан, ходатаицею и усердною заступницею за нас пред Богом. Посему и мы должны прибегать к Ней во всяких бедах и напастях, на Нее возлагать надежду и упование. Обращаясь к Ней с молитвою, будем усердно взывать к Ней: «Пресвятая Богородица, спаси нас! Мати Божия, сохрани нас под кровом Твоим! Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к нерушимей стене и предстательству. Не имамы иные помощи, не имамы иные надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся».

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Djach...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Минея, 28 Октября, Канон преподобному и Богоносному Иову, Почаевскому чудотворцу Глас 8 Песнь 1 Ирмос: Посеченный несекомаго пресече,/и виде солнце землю, юже не виде;/лютаго врага вода потопи,/и непроходимое пройде Израиль;/песнь же воспевашеся:/Господеви поим, славно бо прославися. Припев: Преподобне отче Иове, моли Бога о нас. Ангела земнаго и Небеснаго человека, Иова преподобнаго, Волынскую похвалу,/достойно воспети помози ми, Слове Божий,/презирая моя прегрешения и подавая слово устом моим. Припев: Преподобне отче Иове, моли Бога о нас. Был еси, преподобне, воистинну миру светильник пресветел, всем путь спасения показуяй;/темже и мне буди помощник,/во еже прославити житие твое и умиление стяжати. Припев: Преподобне отче Иове, моли Бога о нас. В дому родителей твоих первее познал еси Господа, Иове славне,/и, отрок сый, разум совершен показал еси, егда монашеское житие изволил еси,/вся же житейская провидев, Единаго Бога возлюбил еси. Припев: Преподобне отче Иове, моли Бога о нас. Горе очи твои и душу вознося, во обители Угорництей братию в Богоугоднем житии скоро превозшел еси,/хуждша всех себе помышляя и тем лучший Иисусу являяся,/старцем же и юным образ быв прелюбезнейший. Слава Отцу и Сыну и Святому Духу. Добре тя на диаволы воинствовавша помышляя, преподобне,/своей стыждуся лености и множества грехов моих ужасаюся:/но твоими, святе, молитвами даруй ми желание благое,/во еже прочее время жития моего в покаянии скончати. И ныне и присно и во веки веков. Аминь. Богородичен: Яко Божия Мати дерзновение имущи к рождшемуся из Тебе/Единородному Слову, и Отцу Собезначалъному, и Соестественному Духу молящи не престай от бед спасти, Всенепорочная,/Тя, Богородицу, славящия. Песнь 3 Ирмос: Утвердися сердце мое во Господе,/вознесеся рог мой в Бозе моем,/разширишася на враги моя уста моя,/возвеселихся о спасении Твоем. Припев: Преподобне отче Иове, моли Бога о нас.

http://azbyka.ru/molitvoslov/kanon-prepo...

Кондак, глас 6 Предстательство христиан непостыдное,/ходатайство ко Творцу непреложное,/не презри грешных молений гласы,/но предвари, яко Благая, на помощь нас,/верно зовущих Ти:/ускори на молитву, и потщися на умоление,/предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя. Ин кондак, глас 6 Не имамы иныя помощи,/не имамы иныя надежды,/разве Тебе, Владычице:/Ты нам помози,/на Тебе надеемся,/и Тобою хвалимся:/Твои бо есмы раби,/да не постыдимся. Ин кондак, глас 8 Взбранной Воеводе победительная,/яко избавльшеся от злых,/благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице,/но яко имущая державу непобедимую,/от всяких нас бед свободи, да зовем Ти:/радуйся, Невесто Неневестная. Припевы Спаси от бед рабы Твоя, Богородице,/яко вси по Бозе к Тебе прибегаем,/яко нерушимей стене и предстательству. Призри благосердием, Всепетая Богородице,/на мое лютое телесе озлобление,/и исцели души моея болезнь. Величание Достойно есть величати Тя,/Богородице,/честнейшую Херувим/и славнейшую без сравнения Серафим. Или сие: Величаем Тя,/Пресвятая Дево,/Богоизбранная Отроковице,/и чтим образ Твой святый,/имже точиши исцеления/всем с верою притекающим. Святым бесплотным силам Тропарь, глас 4 Небесных воинств архистратизи,/молим вас присно, мы недостойнии,/да вашими молитвами оградите нас/кровом крил невещественныя вашея славы,/сохраняюще ны припадающия прилежно, и вопиющия:/от бед избавите ны, яко чиноначальницы вышних сил. Кондак, глас 2 Архистратизи Божии,/служителие Божественныя славы,/ангелов начальницы, и человеков наставницы,/полезное нам просите и велию милость,/яко безплотных архистратизи. Величание Величаем вас,/архангели и ангели, и вся воинства,/херувими и серафими,/славящия Господа. Или сие: Величаем вас,/архангели, ангели,/начала, власти, престоли, господствия, силы и херувими,/страшныя серафими,/прославляющия Господа. Или:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И ныне, Богородичен, глас тойже. На благословении хлебов, тропарь святаго дважды, и Б огородице Дево: единожды. Тропарь, глас 1: Любовию Христовою сердце твое уязвивый, евангельски Тому последовал еси: яко древний подвижник преподобием украсивыйся, славный насельник обители Богоматери у пещер Богом зданных явился еси, и, благодать духовную свыше приемь, подаеши верным исцеления, Симеоне богоблаженне, не престай молитися о чтущих тя. На утрени На Б ог Господь: тропарь святаго, дважды. Слава, и ныне, Богородичен гласа. По 1-м стихословии седален, глас 8. Подобен: П овеленное тайно: Благодатию свыше осиянный, пастырь добрый явился еси, преподобне Симеоне, и, велие попечение о чадех твоих прилагаяй, ограду пажити духовныя твоея неврежденну соблюл еси, темже и нас предстательством твоим сохрани и овцам избранным Христова стада молитвами твоими сопричти. Слава, и ныне, Богородичен: Пресвятая и пренепорочная Дево, у Креста возлюбленнаго Сына Твоего явилася еси всем христианом Мати Преблагая, темже к Тебе, упование наше, в скорби душевней припадаем, вопиюще: простри матерски руце Твои ко Престолу Владычню и молися, Пречистая, о душах наших. По 2-м стихословии седален, глас 3. Подобен: Д ева днесь: Во обители Пречистыя труды монашеския смиренно понесл еси, Богородицу любовию немолчно песнословя, сего ради, отче Симеоне, еще на земли сый, собеседник избранный Божия Матере явился еси, ныне же, у Престола Царя славы предстоя, со Владычицею Небесною не престай молитися о спасении душ наших. Слава, и ныне, Богородичен: Явилася еси в скорбех утешение и в бедах Предстательница, Заступница еси обидимым и ненадеянным надежда, темже Тя, яко упование спасения нашего по Бозе стяжавше, в молении сердечнем к Тебе припадаем и усердно молимся: всенепорочная Дево, со угодником Твоим Симеоном помози спастися душам нашим.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Радуйся, безмолвия любителю; радуйся, пустынный на мори и на суши жителю. Радуйся, день и нощь на камени моливыйся; радуйся, не имевый кущи, ниже покрова. Радуйся, пустынным злаком питавыйся; радуйся, постников похвало. Радуйся, наставниче богомудрия; радуйся, монашествующих славо. Радуйся, скорый к освобождению от мирских сетей споспешниче; радуйся, надежный ходатаю нам Царствия небеснаго. Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче. Кондак 3 Сила Вышняго восхити тя от Рима, богомудре Антоние, на камени, яко на легцем корабли, принесе тя в землю Русскую, идеже обрет тихое пристанище, в пустыни вселился еси, неленостно поработал Христу, и во мнозем долготерпении руководил еси в Царствие Божие духовная чада твоя, научив их единеми усты и единем сердцем пети Богу: Аллилуия. Икос 3 Имеяй в сердце своем огнь любве Божественныя, богомудре отче, крепко подвизался еси противу козней диавольских, и победительным оружием креста Господня разсекал еси сети лукаваго, яко паучину. Темже молим тя, отче Антоние, помози и нам спасение улучити, да с любовию зовем ти таковая: Радуйся, рабе Божий, благíй и верный; радуйся, сосуде полный небесныя благодати. Радуйся, яко упованием Ною уподобился еси; радуйся, яко подобно Илии и Елиссею по бездне водной на камени шествовал еси. Радуйся, учителю смирения и целомудрия; радуйся, образе кротости и послушания. Радуйся, проповедниче чудес Христовыхъ; радуйся, наставниче дел добрыхъ. Радуйся, бесовских сил прогнание; радуйся, столпе веры и утверждение. Радуйся, восприявший от Христа силу и премудрость; радуйся, вместилище Духа Всесвятаго. Радуйся, Антоние, великий и преславный чудотворче. Кондак 4 Бури морских волн не убоялся еси, преподобне отче Антоние, быв несен на камени с ветвию в руце твоей: не прииде к тебе ни скорбь, ниже страх, ни иная печаль кая, ни алчба, ни жажда. Но весь ум в Бозе углубив, и Того воли себе вдав, пребыл еси моляся Христу Богу и Пречистей Его Матери, и веселяся душею, пел еси с вои небесными: Аллилуия. Икос 4

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Ратоборец искусен показался еси, егда невидимая полчища бесовская постом, бдением и молитвою победил еси, темже молим тя, преподобне, помози и нам в духовных бранех устояти. Египтян мысленных зело усмирил еси, непрестанно имя Христово призывая, и, яко фараонитское воинство, водою слез твоих потопил еси, песнь Богови воспевая. Богородичен: П алато Небеснаго Царя, во чреве вместившая Невместимаго, Всепречистая Дево Богородице, услыши нас грешных, молящихся Тебе, и побори врагов, борющих нас. Песнь 3 Ирмос: У тверждей в начале небеса разумом/и землю на водах основавый,/на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди:/яко несть свят паче Тебе,//Едине Человеколюбче. Светом Христовым просвещая землю Русскую и расколоучителей обличая нечестие, спасл еси овцы Христовы от гибели вечныя. Наставников твоих, Льва и Макария, достойный учениче и послушниче преизрядный сый, в нижайшем смирении сердечнем высок пред Господем явился еси. Любовию движимый, еже Богу Единому работати, вся красная мира презрел еси и, по Бозе житие ревностно облобызав, верный последователь Христа явился еси, с Нимже и царствуеши ныне. Богородичен: Б огородице Дево, простри в молитве руце к воздвизаемому на Кресте Сыну Твоему, Пречистая, за ны грешныя волею распеншемуся, да избавит нас от работы вражия. Кондак и икос праздника. Седален, глас 5: Небесных ликов подобниче, отче праведне, ныне в велицей славе незаходимей ликуеши и любовию на ны, грешныя и немощныя, взираеши, обаче приими похвалы, бренными устнами тебе воспеваемыя, еже умолити Милосерднаго Бога даровати нам потребная ко спасению. Слава, и ныне, праздника. Песнь 4 Ирмос: Т ы моя крепость, Господи,/Ты моя и сила,/Ты мой Бог, Ты мое радование,/не оставль недра Отча/и нашу нищету посетив./Тем с пророком Аввакумом зову Ти://силе Твоей слава, Человеколюбче. Цевница духовная был еси, отче, возвещая от Божиих словес, оттуду бо почерпл еси разум божественный, и всем к тебе притекающим, преподал еси благочестно.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010