Страха не имея ниже трепета, повергся в блато смрадное священный мученик, и вниде в светлыя чертоги Небесныя, взывая: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки. Ина слава солнцу и ина луне; такожде и оваго святаго мощи всяк возмогает лобзати, твое же, Василие, честнейшее и многострадальнейшее тело точию Бог весть, где лежит. Обаче кланяемся пред иконою твоею святою, яко самому тебе сущу с нами, и величающе дивнаго во святых Своих Бога, зовем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки. Богородичен: Леностию греховною омрачен, и недугами страстными обложен, камо бежу или к кому возопию? токмо, по Бозе, к Тебе, Дево Богородице. Тя прошу: помози ми, недостойному, избави мя от мук молитвами Твоими. Песнь 9. Ирмос: Странствия Владычня, и безсмертныя трапезы на Горнем Месте, высокими умы, вернии приидите насладимся, возшедша Слова, от Слова научившеся, егоже величаем. Иоанна восприемь Предтечу яко соратника, и Илию споборника, устремился еси, Василие, на тьмы безбожных врагов с мечем веры, плевелы посекая и всех научая веровати в Бога Истиннаго, егоже величаем. Язык умолкает восхвалити по достоянию все терпение твое и мужество, святе, имиже всяк язык просветил еси, ведуще, яко несть скиф ниже иудей, ниже еллин для Господа, егоже величаем. Преподобен в житии, злат в словесех, велик в мужестве явился еси, Василие, смиренно служа Богу Единому, егоже величаем. Богородичен: Образ Твой древле видев патриарх яко лествицу, на нейже Господь утверждашеся; ныне же, ликующе, купно со всеми пророки, рцы, Иакове: радуйся, Дево, пророческое сбытие; радуйся, Еюже Господь на землю сниде; радуйся, Ковчеже Завета Вечнаго; радуйся, Истинная Богородице и Приснодево. Светилен: Юже древле Давид прорече, приял еси, Василие, смерть честну пред Господем, яко преподобный и праведный, потщався же Богови воздати и житие твое, обрел еси мзду болезней твоих в Светлом Царствии Небеснем. На хвалитех: стихиры, глас 1. Подобен: Н ебесных чинов. Невещественных житию поревновав,/яко Михаил Архистратиг/устремился еси на диавола,/и того под ногу поправ,/торжествуя, Василие, взывал еси:/кто, яко Бог наш!

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Не удалось извлечь искомое из базы (((

Серебряная риза, весом 15 ф. (ок. 6 кг) работы серебряных дел мастера в Петербурге Н. А. Груздева. Средства пожертвовала Пот. Поч. Граждан. Праск. Мих. Крюкова " . На ризе иконы кроме упомянутого текста ещё пять других. Воспроизводятся ниже с соблюдением старого правописания: 1. " В память в Бозе почившаго Государя Императора Александра Николаевича " . 2. " Сия чудотворная икона Пресвятыя Богородицы Смоленския Одигитрия при оставлении города Смоленска Российскими войсками 1812 года, Августа 6 дня, вынесена была третьею пехотной дивизиею Генерала Лейтенанта Коновницына и во все время обладания неприятельскаго сохранялася в рядах оной дивизии и по изгнании неприятеля из города Смоленска Ноября 5 дня в неизреченности радости онаго внесена того же месяца 10 дня Лейб Гвардии Драгунскаго полка Поручиком Александром Шемкиаем " . 3 " Не имамы иныя надежды, разве Тебе Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся, и Тобою хвалимся: Твои бо есмы, раби да не постыдимся " . 4 " О, всепетая Мати рождшая всех Святых Святейшее Слово нынешнее приношение приемши от всяких напасти избави всех, и будущия изми муки вопиющия Ти: Аллилуия. Аллилуия. Аллилуия " . 5 " Молитва ко Пресвятой Богородице. К кому возопию Владычице, к кому прибегну в горести моей, аще не к Тебе, Госпоже Владычице Богородице, Царице небесная? Кто плач мой и воздыхание мое приимет, аще не Ты, о пренепорочная надежда христиан, и прибежище грешным. Приклони, о Пречистая Владычице, ушеса Твоя к молению моему. Мати Бога моего, не презри мя требующа Твоея помощи, услыши стенание мое и вопль сердца моего внуши, о Госпоже Богородице Царице. И подаждь ми радость душевную, подкрепи мя нетерпеливого, унылого и нерадивого к твоему хвалению. Вразуми и научи мя, како Тебе молитися подобает, и не отступи от мене, Мати Бога моего, за роптание и нетерпение мое: но буди ми покров и заступление в жизни моей, и приведи мя к тихому пристанищу блаженного оного покоя, и сопричти мя к лику избранного Твоего стада, и тамо удостой мя воспевати и славити Тя во веки. Аминь».

http://pravicon.com/info-3693

Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито. Кондак 6 Проповедуем чудеса твоя, не таим милостей твоих целебных, великомучениче Никито: от лет бо древних отцем нашим сия ведомы быша, и храмы Божия во имя твое святое в стране нашей созидахуся, идеже и лика твоего образы чудесы прославишася, и вся верныя в вере утверждают, к небеси же сердца их восхищают, поющих Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсияша чудеса многая от святыя иконы чудотворца Никиты, во обители его пребывающия и вся верныя к пению мученика подвизающия; темже и мы с любовию святую память его чтим и песненно ему вопием: Радуйся, чудес источниче преизобильный. Радуйся, милости подателю предивный. Радуйся, победоносче, Богом прославленный. Радуйся, целебниче недугов душевных и телесных. Радуйся, болящих младенцев присный врачевателю. Радуйся, скорбящих и унывающих благодатный посетителю. Радуйся, силы диавольския крепкий посрамителю. Радуйся, на духи нечистыя власть от Господа приемый. Радуйся, действа диавольскаго от человек прогонителю. Радуйся, от беснования лютаго страждущих свободителю. Радуйся, апостольских даров приемниче. Радуйся, ангельския кротости подражателю. Радуйся, великомучениче и чудотворче Никито. Кондак 7 Хотящим нам славити подвиги твоя и чудеса, великомучениче преславне, помози свыше данною ти благодатию, сердца же наша от греховных помышлений очисти, да достойно и неосужденно прославим тя, о тебе воспевая Христу Богу хвалебную песнь: Аллилуиа. Икос 7 Дивнаго победоносца и славнаго воина Христова, Никиту великоименитаго кто прославит по достоянию от земнородных: сей бо велиара победи и вся слуги его низложи, Христа же, Царя и Бога, верно даже до смерти исповеда и от Него прославлен бысть. Темже, в храме Его святем ликующе и пред чудотворною иконою того молящеся, взываем тако: Радуйся, в юдоли сей земной наше утешение. Радуйся, по Бозе и Пресвятей Богородице наше упование. Радуйся, Ангельских ликов собеседниче. Радуйся, святых всех сопричастниче. Радуйся, мученическаго пресветлаго собора сияющая звездо.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

А нам, грешным, еще более приличествует сие делать. Помози, Господи!., (преп. Анатолий). Приятно чувства утешительные иметь, но опасно, как бы не увлечься в обольщение и в мнение о себе; враг не дремлет влагать мысли гордые; надобно блюсти сердце от высокоумия. В то время, конечно, видим свою худость и недостоинство, а после и представится обнадеживание на оные чувства. Пока не стяжем истинного смиренно­мудрия, то в беде есмы; да мы еще не очистились плачем страха от страстей, как же смеем мечтать о слезах любви? Бога ради остерегайся! (преп. Макарий). Когда мы в тех, кои по Бозе кажутся себе плакати, узрим гнев и гордость, то слезы таковых должны почитать за неправильные, — «Что общего у света с тьмою?» (2Кор. 6, 14) (преп. Макарий). Истинное сокрушение состоит в том, когда душа наша стенает без всякой гордости, не проискивая себе никакого утешения (преп. Макарий). Если бы вы плакали о том, что своими необдуманными поступками довели многих до негодования на вас, а некоторых до холодности и выговоров, тогда слезы ваши имели бы некоторую цену пред Богом, а теперь никакой — как знак нетерпеливости и малодушия (преп. Антоний). ...Что ты плачешь — это хорошо. «Блажени плачущии» (Мф.5, 4). Ведь это Господа ради (преп. Анатолий). Ты стала плакать от горя, что не пишу тебе: поплакать не мешает. Только знай, что слезы твои неправильные. А чтоб они были правильные, святой Иоанн Лествичник учит направлять их к Богу о прощении грехов, которых, вероятно, у тебя отыщется немало (преп. Анатолий). О слезах писала ты: можно ли давать волю слезам и плакать досыта? — Это в келье надо больше делать, прочти в «Лествице» Степень 7-ю и увидишь, с какой стороны они приходят. У преподобного Варсануфия в ответах 391-м и 458-м тоже говорится об осторожности в умилительных чувствах. — Богатые люди хранят сокровища в заклепах, так и мы должны свои хранить и иметь осторожность (преп. Иларион). Пишешь, что иногда чтение и пение приводят душу в умиление и едва можешь удержать слезы, иногда же душа бывает как камень, и ничто не трогает.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/1...

Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорей Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим, и испроси у Бога Сына Твоего: пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя; разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай, и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша ко зрению спасения, милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на страшнем суде Сына Твоего; преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечней жизни со Ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, Слава небесных и Упование земных, Ты по Бозе наша Надежда и Заступница всех, притекающих к Тебе с верою. К Тебе убо молимся, и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Молитва вторая Царице моя Преблагая, Надеждо моя Пресвятая, приятелище сирым и странным Заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь: отвсюду искушением одержим есмь, а заступающаго несть. Ты убо сама помози ми яко немощну, окорми мя яко странна, настави яко заблуждша, уврачуй и спаси яко безнадежна. Не имам бо иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Призри убо на мя, грешнаго и во озлоблении сущаго, и покрый мя пресвятым омофором Твоим, да избавлен буду от зол, мя обышедших, и восхвалю выну препетое имя Твое. Аминь. Тропарь Покрову Пресвятой Богородицы Тропарь, глас 4 Днесь благовернии людие светло празднуем, осеняеми Твоим, Богомати, пришествием, и к Твоему взирающе пречистому образу, умильно глаголем: покрый нас честным Твоим Покровом и избави нас от всякаго зла, молящи Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наша.

http://pravmir.ru/pokrov-presvyatoy-bogo...

«Именем Иисуса бей супостатов: потому что ни на небе, ни на земле нет оружия более крепкого» [ 649 ]. О Тебе, Господи Иисусе, врази наша избодем роги, и о имени Твоем уничижим востающия на ны. Не на лук бо мой уповаю, и меч мой не спасет мене. Спасл бо еси нас от стужающих нам, и ненавидящих нас посрамил еси. О Бозе похвалимся весь день, и о имени Твоем исповемыся во веки [ 650 ]. — Ум, победив и разогнав врагов именем Иисуса, сопричисляется блаженным духам, входит для истинного Богослужения в сердечный храм, который доселе был затворен для него, воспевая новую, духовную песнь, воспевая таинственно: исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим и пред Ангелы воспою Тебе, яко услышал еси вся глаголы уст моих: поклонюся ко храму святому Твоему, и исповемся имени Твоему о милости Твоей и истине Твоей: яко возвеличил еси над всеми имя Твое святое. В онь же аще день призову Тя, скоро услыши мя: умножиши мя в души моей силою Твоею [ 651 ]. — Святой Давид исчисляет чудные действия страшного и святаго имени [ 652 ] Иисусова. Оно действует подобно принятому врачевству, образ действия которого неизвестен больному и непостижим для него, а самое действие очевидно по производимому исцелению. Ради имени Иисусова, употребляемого молящимся, нисходит к нему помощь от Бога и даруется ему отпущение грехов; по этой причине святой Давид, представляя воззрению Бога опустошение и бедственное состояние души всякого человека, произведенное греховною жизнию, умоляет от лица всех человеков о помиловании, говорит: Помози нам, Боже, Спасителю наш, славы ради имени Твоего, Господи, избави ны, и очисти грехи наша имене ради Твоего [ 653 ]. — Ради имени Господня бывает услышана молитва наша, даруется нам спасение; на основании убеждения в этом, опять молится Давид: Боже, во имя Твое спаси мя, и в силе Твоей суди ми: Боже, услыши молитву мою, внуши глаголы уст моих [ 654 ]. — Силою имени Иисусова освобождается ум от колебания, укрепляется воля, доставляется правильность ревности и прочим свойствам душевным, мыслям и чувствованиям богоугодным, мыслям и чувствованиям, принадлежащим непорочному естеству человеческому, только таким мыслям и чувствованиям дозволяется пребывать в душе; нет в ней места для мыслей и чувствований чуждых, яко Бог спасет Сиона, и созиждутся гради Иудейстии, и вселятся тамо, и наследят и; и семя рабов Твоих удержит и, и любящии имя Твое вселятся в нем [ 655 ].

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=715...

Воплощение Сына Божия научает нас, братие, уважать в себе и в других людях достоинство человеческой природы. Так как Господу угодно было воспринять на Себя тело наше, то мы не должны уничижать его грехами своими. Тело наше после воплощения Сына Божия стало храмом живущего в нас Духа Святого. Или не весте, яко телеса ваша храм живущего в вас Святого Духа суть Его же имать от Бога, и несте свои? Куплени бо есте ценой, – писал апостол Павел Коринфянам ( 1Кор.6:19–20 ). Поэтому мы должны хранить тело свое в чистоте, служить Богу не только душею, но и телом. Тот же апостол убеждал коринфских христиан: прославите (убо) Бога в телесех ваших, и во душах ваших, яже суть Божия. Аще кто Божий храм растлит, растлит сего Бог: храм бо Божий свят есть, иже есте вы ( 1Кор.6:20;3:17 ). Наконец, братие, воплощение, Сына Божия научает нас прославлять пресвятую, пречистую, преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию. Она удостоилась быть Матерью Господа и чрез это сослалась как бы виновницею нашего спасения. Посему о Ней радуется всякая тварь и Ее ублажают все роды христианские. Православная Церковь почитает Ее превыше херувимов и серафимов. Посему и мы, братие, должны ублажать Пресвятую Богородицу. Обращаясь к Ней с молитвою, будем с любовью взывать к Ней: Богородице Дево, радуйся, благодатная Мария, Господь с Тобою. Благословенна Ты в женах, и благословен плод чрева Твоего; яко Спаса родила еси душ наших. Достойно есть, яко воистину, блажити Тя Богородицу, присноблаженную и пренепорочную и Матерь Бога нашего, честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу Тя величаем. По качеству Матери Господа, Пресвятая Дева Мария является Предстательницею христиан, ходатаицею и усердною заступницею за нас пред Богом. Посему и мы должны прибегать к Ней во всяких бедах и напастях, на Нее возлагать надежду и упование. Обращаясь к Ней с молитвою, будем усердно взывать к Ней: Пресвятая Богородица, спаси нас Мати Божия, сохрани нас под кровом Твоим! Спаси от бед рабы Твоя, Богородице, яко вси по Бозе к Тебе прибегаем, яко к нерушимей стене и предстательству. Призри благосердием, всепетая Богородице, на мое лютое телесе озлобление и исцели души моея болезнь. Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся, Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Sadkovs...

Наиболее типичные грамоты - это грамоты с просьбой о денежном пособии. Причем все они имеют сходное содержание и напоминают молитвы. Например, в грамоте царю Михаилу Федоровичу от архимандрита Мардария Павловско-Георгиевского монастыря говорится: " Призри милостивым оком на нас смертных... помози нам убогим... и подаждь от своего царскаго и неистощимаго сокровища в управление монастырю " Кончается грамота, как и молитвы, признанием всемогущества царя в оказании помощи. При этом употребляются эпитеты, относящиеся к Богу: " Твое бо есть воистину Твое и Твоего царского благоутробия достойно, еже по подобию Божию помиловати нас убогих. Буди нам милостив, и не отрини моления нашего, но сотвори с нами знамение во благо... понеже по Бозе иного упования не имамы, кроме Твоего царскаго величествиа. Аминь. Аминь. Аминь " Содержащиеся в описи 2429 грамот в подавляющем своем большинстве содержат именно просьбы и благодарность о пожертвовании. Во многих грамотах указана и причина оскудения греческих церквей и монастырей - бедствия, претерпеваемые от турок. Так, указанная грамота содержит просьбу о милостыне, которая необходима для того, чтобы вернуть церковные сосуды, положенные в заклад за выкупленного из турецкого плена монастырского В 1626 г. Цареградский патриарх Кирилл просит снабдить его милостыней для выкупа неких В том же 1626 г. от патриарха Кирилла Михаилу Федоровичу направлена просительная о награждении милостыней оклеветанного и мученного за веру от турок, а потом сбежавшего от них грека Димитрия. В 1627 г. Архидонский архиепископ Иоасаф просит денег на разоренную от турок В том же году патриарх Кирилл и архимандрит Дохиарского Афонского монастыря Климентий просят пожаловать этому монастырю на выкуп заложенных под заклад церковных сосудов, а также отнятого турками монастырского подворья на Касандрийском острове. Наиболее впечатляюще составлена грамота от всех афонских монастырей с 22 печатями и подписями наместников, которые просят милостыни, жалобно указывая на причину: " Ибо томительной десницы супостасней власти покорени бывше ... дани дающе от горькаго труда рук своих... крайнею нищетою одержимы есмы "

http://pravoslavie.ru/orthodoxchurches/p...

Другой кондак, глас 5-й Не отрини, о милосердая Мати, слез и воздыханий наших, но прошения наша милостивно приимши, пред Иерусалимскою иконою Твоею молящихся людей веру укрепи, умилением сердца их исполни, и крест земнаго жития нести им помози, елика бо хощеши можеши. 13/26 октября, такж12/25 февраля и во вторник Светлой седмицы Иконы Божией Матери Иверская Тропарь, глас 1-й От святыя иконы Твоея, о Владычице Богородице, исцеления и цельбы подаются обильно, с верою и любовию приходящим к ней. Тако и мою немощь посети, и душу мою помилуй, Благая, и тело исцели благодатию Твоею, Пречистая. Другой тропарь, глас тот же Дерзость ненавидящих образ Господень, и держава нечестивых безбожно в Никею прииде, и посланнии безчеловечно вдовицу, благочестно чтущую икону Богоматере, истязуют. Но тая нощию с сыном икону в море пусти, вопиющи: слава Тебе, Чистая, яко непроходимое море плещи своя подаде, слава правошествию Твоему, едина Нетленная. Кондак, глас 8-й Аще и в море ввержена бысть святая икона Твоя, Богородице, от вдовицы не могущия спасти сию от врагов, но явилася есть хранительница Афона и вратарница обители Иверския, враги устрашающая и в православней Российстей стране чтущия Тя от всех бед и напастей избавляющая. 15/28 октября Иконы Божией Матери «Спорительница хлебов» Тропарь, глас 3-й Пречистая Дево Марие, Мати Царя небеси и земли, благоутробно призираеши на любящих Сына Твоего, Христа Бога нашего, и труждающихся во имя Его вечнаго ради спасения, и подаеши им вся обильно к наслаждению. Спорительнице сущи хлебов им, избавляя их всякия нужды и утеснения и устрояя им, рабом Твоим сущим, избавление вечныя муки и жизнь вечную. Кондак, глас 6-й Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти; ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя. 17/30 октября Иконы Божией Матери «Избавительница» Тропарь, глас 4-й Избавление приносящая всем от сердца Тебе призывающим, принеси избавление скорое и нам, в лютых бедах прибегающим, и в Тебе единой избавление наше по Бозе полагающим.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1732...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010