в селениях небесных. Душа, постигшая, что значит жизнь здешняя и жизнь в другом мире, будет воздыхать о сей последней, как пленный воздыхает об отечестве, странник — о родном доме и сидящий в темнице — о свободе... и с немалым желанием призывать к себе смерть как избавительницу, благодетельницу и утешительницу. Спросите, как возвесть душу к таковому настроению? — Можно размышлением о ничтожестве благ земных и величии благ небесных, а вернее всего, ощущением горечи всего земного вкушением сладости небесного. Ибо тогда выйдет то, что, вкусив сладкого, не захотят горького отвратятся от последнего и возжелают первого. Или еще лучше: тогда душа будет бежать и3 сей жизни в другую, как бегут из душной комнаты на свежий воздух. Вот и все, что нужно нам, чтоб умереть спокойно.— Не иметь пристрастия к здешнему, совесть очистив, жить добродетельно, воспитать в себе сильное желание благ вечных. Первое и последнее придут сами собою, когда будет главное, то есть чистая совесть и добрые дела. Братия и отцы! Знаем, что среди неверного на земле одно несомненно верно — то, что мы умрем... и что смерть будет для нас или горька и мучительна, или отрадна и сладостна. Не явим же себя врагами себе, неразумно огорчая переход из сей жизни в другую, тогда как обладаем всеми способами к тому, чтобы усладить его. Ныне или завтра смерть — будем готовы! «Се гряду скоро» , говорит Господь (Апок.22:12). Малый ради сего подъятый труд вечною радостию вознагражден будет. А хоть бы пришлось и больший понесть труд и пострадать, это — не в убыток... Ибо «недостпойны страсти нынешняго времене к хотящей славе явитися в нас» (Рим.8:18). Аминь. 1859 г. 33. Слово на успение Пресвятой Богородицы (Земная жизнь наша есть начало нашей бесконечной жизни и необходимое средство к приобретению вечного блаженства. В каком бы виде жизнь не являлась на земле, всякая ведет к сей цели) Празднуем мы ныне Успение Пречистой Владычицы Богородицы, или блаженный исход Ее из сего жития, коим преставилась Она к животу, Мати сущи живота.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2939...

Радуйся, тьму лютых обстояний от нас отгоняющая. Радуйся, обидимых заступающая. Радуйся, обидящих грозно наказующая. Радуйся, веры утверждение. Радуйся, благодати познание. Радуйся, Мати Божия, Спасительнице утопающих и во гресех погибающих. Кондак 7 Хотя Человеколюбец Господь спасти человеки от вечныя смерти и непрестающия скорби, даде нам в помощь и заступление Матерь Свою, да никтоже отыдет от Нея тощ и неуслышан. Мы же, Преблагословенная, со умилением благодарно покланяемся чудотворному образу Твоему, радостно поюще: Аллилуиа. Икос 7 Дивно прославилася еси, Богомати, в защищении людей православных. Сего ради от лет древних притекают ко образу Твоему вернии людие, помощи и заступления у Тебе просяще и со умилением взывающе: Радуйся, Спасительнице на водах утопающих. Радуйся, Избавительнице во гресех погибающих. Радуйся, алчущих Питательнице. Радуйся, духовных сокровищ Подательнице. Радуйся, горних умов непрестающее удивление. Радуйся, человеческаго рода возвышение. Радуйся, грешников с Богом примирение. Радуйся, врагов невидимых мучение. Радуйся, в недоумении сущим советы добрыя подающая. Радуйся, житие наше добре устрояющая. Радуйся, к подвигу целомудрия души возводящая. Радуйся, обидимих прощати научающая. Радуйся, Мати Божия, Спасительница утопающих и во гресех погибающих. Кондак 8 Странники и пришельцы есмы на земли и, по глаголу Апостола, не имамы зде пребывающаго града. Но к кому прибегнем, Владычице, в скорбех жития нашего, аще не к Тебе, Небесная Царице? Укажи нам путь ко спасению, Путеводительнице наша, да выну зовем Богу: Аллилуиа. Икос 8 Всем верным утешительно есть взирати на святую икону Твою, Владычице, яко Ты еси обидимым покров и защищение, алчущих Кормительнице, нагих одеяние, болящих исцеление и всем вся благая и полезная даруеши. Сего ради вопием Ти: Радуйся, неизглаголанная красото. Радуйся, всехвальная доброто. Радуйся, младенцев Питательнице. Радуйся, скорая Помощнице. Радуйся, Мати сиротствующих. Радуйся, Надеждо ненадежных. Радуйся, благосердая Услышательнице.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Отпраздновав десятилетие, общество занялось мыслью о расширении своей деятельности. К тому же стали в приходе раздаваться сетования некоторых лиц, что общество исключительно занимается старухами. Общество в отчете протестовало против такого извета, напоминая, что оно оказывает пособие нуждающимся и воспитывает детей, хотя и не имеет своего детского приюта. «Но если бы деятельность общества и в самом деле ограничивалась призрением престарелых, – пишется в отчете за 12-й год, – то и в таком случае она должна была бы считаться почтенной. Старость в бедности, конечно, беспомощна и пожертвования на облегчение нужд престарелых бедняков – дело великое и святое. Домашние горести, людское жестокосердие, оскорбления и лишения всякого рода беспрестанно огорчают и без того нелегкую жизнь старухи простолюдинки. Сколько этих несчастных страдалиц томится без всякой помощи на убогих ложах, погибая телом, душой и сердцем и призывая смерть, как единственную избавительницу от всех их страданий. Облегчение их участи есть высокая христианская добродетель, приветливо протягивающая руку помощи дряхлой старости, отталкиваемой всеми, подающая надежду и утешение бедняку, которому сама природа отказала в средствах продолжать его многотрудное существование. Она берет на себя бремя, от которого отказывается семья, и дает приют человеку, которому нечего ждать, кроме могилы». В октябре 1886 года, под сильным влиянием нового священника Сампсоновской церкви А. И. Маляревского, обществом было решено открыть в одной из квартир третьего этажа в доме общества убежище для 10 детей. Тотчас же поступили пожертвования: от А. И. Якимова и Н. И. Алышевского по 100 рублей; другие лица обещали меньшие суммы и необходимые принадлежности обстановки и хозяйства. Следующий отчетный год уже упоминал о детском убежище, как существующем учреждении общества. Из списка призреваемых детей видно, что первая девочка была принята в ноябре 1887 года, затем еще 3 приняты в декабре, а к марту число призреваемых детей возросло до шести. В 1891 году было уже 9 девочек в приюте. Все время попечительницей приюта состояла А. И. Евреинова (по первому мужу Громова).

http://azbyka.ru/otechnik/Stefan_Runkevi...

Радуйся, милости бездно; радуйся, любве неистощимое море. Радуйся, рода христианскаго благая Предстательнице; радуйся, обители Почаевския стено нерушимая. Радуйся, православныя люди на гору Почаевскую узами любве привлекающая; радуйся, всякую печаль от душ их отгоняющая. Радуйся, Еяже чудотворный образ, яко звезда, от горы Почаевския нас путеводствует; радуйся, Ейже возносимыя молитвы страстныя прилоги вскоре отражают. Радуйся, явлением Своим на горе сей люди утешившая; радуйся, след стопы Твоея на ней нам оставившая. Радуйся, верных присное дерзновение; радуйся, сумнящихся доброе утверждение. Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение. Кондак 1 Взбранной Воеводе родов христианских и страны нашея известней Избавительнице хвалебныя песни принесем, вернии, на святей горе Ея собравшеся; Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, о Владычице Богородице, моления нашего пред чудотворным Твоим образом возносимаго не отвержи, да в умилении сердец зовем Ти: Радуйся, Похвало Почаевская и всего мира Надеждо и Утешение. Молитва первая О, Всемилостивая Госпоже, Царице и Владычице, от всех родов избранная, и всеми роды небесными и земными ублажаемая! Воззри милостивно на предстоящий пред святою иконою Твоею и усердно к Тебе молящийся народ сей, и сотвори предстательством и заступлением Твоим у Сына Твоего и Бога нашего, да никтоже изыдет отсюду упования своего тощ и посрамлен в надежде своей, но да приимет кийждо от Тебе вся, по благому изволению сердца своего и по нужде и потребе своей, во спасение души и во здравие телу. Призри благосердием, Всепетая Богородице, и на обитель сию, Твоим именем нарицающуюся, юже от лет древних возлюбила еси, избравши ее в достояние Себе, и неоскудно источающи токи исцелений от чудотворныя иконы Твоея и от приснотекущаго источника, в следе стопы Твоея нам открытаго, и сохрани ю от всякаго прилога и навета вражия, якоже древле сохранила еси Твоим явлением целу и неврежденну от лютаго нашествия агарянскаго, да выну воспевается и славится в ней пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, и Твое преславное Успение, во веки веков. Аминь. Молитва вторая

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=522...

Како исчислим обилие трудов твоих,/Лаврентие богохвальне,/ты бо, миру странен быв,/неленостно миру послужил еси/и немощи немощных любовию носил еси,/темже монаси и мирстии днесь память твою почитают/и к милостивному предстательству твоему прибегают. Стих: Б лажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Како не подивимся твоему мужеству,/Лаврентие многострадальне,/ты бо страха безбожных не убоялся еси/и со дерзновением Христа исповедал еси,/темже ангелы и человецы венцем песненным тя увязуют днесь/и Бога, давшаго ти крепость Свою,/достодолжно прославляют. Слава, глас 4: Благочестием, трудолюбием и ревностию по Бозе,/добрую славу себе стяжал еси,/преподобномучениче Лаврентие,/сего ради власти безбожнии/в темницу мрачную тя затвориша,/ты же, светло страданием украшен,/со многим дерзновением Богу предстал еси,/показуя раны твоего сораспятия./Помози и нам, отче приснославне,/верными Христу даже до смерти пребыти/и милость в День судный улучити. И ныне, Богородичен, глас тойже: П ризри на моление: Тропарь, глас 4: Славою богоугодных подвигов твоих/ днесь страна Калужская хвалится/и Оптина Пустынь память твою светло празднует,/преподобномучениче Лаврентие блаженне,/явился бо еси веры крепкий адамант/и освятил еси землю нашу кровию твоею,/темже моли Христа Бога спастися душам нашим. Слава, и ныне, глас тойже: Заступнице от враг иноплеменных Необоримая Калужския земли/и Избавительнице от смертоносныя язвы Милостивая!/Избави рабы Твоя от всяких бед и болезней,/с верою и любовию прибегающия к чудотворней иконе Твоей,/и спаси души наша. На утрени На Б ог Господь: тропарь преподобномученику Лаврентию дважды. Слава, и ныне: Б огородице. По 1-м стихословии седален, глас 5. Подобен: С обезначальное Слово: Во обитель Оптинскую водворився, богомудре Лаврентие, ветхую ризу греха отринул еси и, во иноческия одежды облекся, на страсти мужественне вооружился еси и воин Христов добропобедный показался еси. Тем вси зовем: обнищавшия ны грехом путеводствуй на стези добродетелей твоими к Богу молитвами.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

— А вы откуда? — не то удивился он, не то загрустил. И нас, услышавших человеческое слово, прорвало: мы стали наперебой рассказывать, как мы шли аж от самого Иверона, как нас хотели развернуть в Илье в Карию, но пошли лесом… — Да что тут от Иверона-то идти, — махнул рукой батюшка, — два шага. Мы пристыженно замолчали. — Вы что же, ночевать собрались? — поинтересовался, словно для поддержания разговора, после некоторой паузы батюшка. Мы даже растерялись: а куда ж нам деваться-то? — Как благословите. Батюшка вздохнул. — Даже не знаю, как быть, у нас удобств никаких, холодно… — Да мы и на полу можем поспать… — А вы ещё не разместились? — Нет. — А этот, большой такой, был здесь? — Был. — И что сказал? — Ничего. — Понятно, — произнёс батюшка с некоторой печалью: мол, ничего нового в мире. Пока шёл этот неспешный разговор, я всё больше начинал испытывать чувство неловкости: вот, вторглись в мирный быт афонского скита, нужны мы тут? Люди спокойно Богу молились, а тут ищи, где размещать, корми их тут… Батюшка посмотрел на меня. — Не ели поди ничего? Мы виновато покачали головами, словно весь день пробегали на улице, забыв про приготовленную мамой еду. — Ну, сходите в трапезную, найдёте там чего-нибудь… Идёмте покажу. — Мы вышли на лестницу, по которой поднимались. — Вон внизу в соседнем доме видите дверь? Там чайник поставите и попейте, — а закончил батюшка не совсем обнадёживающе: — Мы тут решим пока… — Скажите, а вы отец Николай? — спросил я. — Да. — Батюшка, я… вы знаете, лет семь назад вы мне икону передали… Тут у вас священник наш был, он вам книжку мою показывал, а вы мне, то есть через него, икону передали — Избавительница от бед. Ну, он так рассказывал. Я с этой иконой у нас в крестный ход хожу. Вот и сюда Она привела. Можно сказать… Я так хотел вас увидеть… Я что-то ещё лепетал, а батюшка стоял ко мне спиной и смотрел на трапезную. — Идите, попейте чаю… — остановил он мой поток и прошёл мимо нас в храм. Я ликовал! Я не ожидал, что так запросто получится встретиться с одним из известных афонских старцев. Я взахлёб стал делиться радостью с Алексеем Ивановичем, а тот огорошил:

http://azbyka.ru/fiction/parakalo-ili-vo...

радуйся, младенца Симеона предумерша по молитве старицы воскресившая. Радуйся, яко в сих знамениих сила древних чудес Твоих людем паки явися; радуйся, яко исцеления от святыя иконы Твоея и в последняя дни не оскудеша. Радуйся, во всем мире источник исцелений от святых икон Твоих подающая; радуйся, паче сих духовными дарованьми молящияся обогащающая. Радуйся, Еюже православнии роди хвалятся; радуйся, к Еяже помощи и маловернии притекают. Радуйся, земнородных упование; радуйся, Небесных чинов радование. Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение. Кондак 6 Проповедницы славы Пречистыя Девы явишася агаряне на обитель Почаевскую нашедшии и видения Пречистыя Богородицы с преподобным Иовом первее не уразумевшии; егда бо стрелы, от них пущаемыя, паки на ня устремишася, абие силу Владычицы проразумевше и покаяние о безумии своем принесше, верою возопиша: Аллилуиа. Икос 6 Возсия видение Твое, Владычице, на горе Почаевстей, егда братия обители, зело от агарян осаждаеми, с велиим воплем моление пред святою Твоею иконою и пред ракою преподобнаго Иова возношаше, егда же братия агаряны, видением сим смятенныя и бежащия, виде, абие с веселием воспе Тебе сице: Радуйся, Избавительнице наша и спасение; радуйся, рода христианскаго присное вспоможение. Радуйся, нечестивыя враги от Твоея святыни отгнавшая; радуйся, в покаяние их приводящая. Радуйся, Еяже и невидимии спасения нашего врази трепещут; радуйся, Ейже Святии Ангели и преставльшиися праведницы на Небеси покланяются. Радуйся, преподобнаго Иова в молитву с Собою приемшая; радуйся, агаряны ко Святому Крещению видением Своим приведшая. Радуйся, яко Тобою вернии страх смертный в конец отложиша; радуйся, яко Тебе ради нецыи от агарян богобоязненнии иноцы зде явишася. Радуйся, истины присное изъявление; радуйся, заблуждающимся доброе вразумление. Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение. Кондак 7 Хотящи желание вечнаго живота возгрети в сердцах христианских, Пресвятая Богородица болящия чудесы Своими исцеляет, бесы изгоняет, плененныя свобождает, мертвыя воскрешает, да мы вси, силу Божию уразумевше, земная возненавидим и о душах своих попечение приложим, непрестанно вопиюще Богу: Аллилуиа. Икос 7

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Подавленные силою, северные колена, чувствуя свою полную беспомощность, в течение целых 20 лет должны были сносить самое тяжкое угнетение от торжествующего врага, который, имея в своем распоряжении такие сильные крепости, как Фаанах, Мегиддон и Бефсан, к югу от Ездрилонской равнины, положительно отрезывал сообщение их с югом и лишал всякой возможности ждать помощи оттуда. Вследствие этого всякая торговля и даже всякое промышленное движение прекратилось в стране. Народ скрывался на возвышенных долинах или укрывался в сильных стенах своих городов; старейшины городов и колен также пали духом, и чувствуя свою беспомощность, никто не осмеливался оказать сопротивления. Народ, для сношения между собою, мог пользоваться только тайными горными тропами и открытые дороги были оставлены. Все население вообще было поражено ужасом и впало в полное уныние и бездеятельность, так как против подавляющих сил хананеян они, в лучшем случае, могли выставить только почти безоружную толпу, у которой, на место мечей, оружием служили воловьи рожны, и мало было таких воинов, которые бы вооружены были копьями или щитами. Но вот, когда народ уже терял надежду на избавление, и храбрейшие мужи не смели думать о низвержении ига грозного врага, избавительницею угнетенных колен выступила женщина. Пылая патриотизмом и возвышенным религиозным духом, она настолько глубоко чувствовала бедствия своих братьев, что ее геройская душа воспламенилась неудержимою ревностью к низвержению их угнетателя и негодованием на трусость народа, который не смел восстать за свою свободу. Замечательнее всего то, что сама она не принадлежала к угнетаемым коленам, так как жила на юге, в горах Ефремовых, между Рамой и Вефилем, на центральном пути Палестины, в местности, в которой именно ей легче всего было узнать о тяжком бедствии северных колен. Это была Девора, «пчела». Она была женщина замужняя и находилась замужем за Лапидофом, о котором, к сожалению, ничего неизвестно. Обладая от природы высокими духовными дарованиями, она воплощала свои возвышенные мысли в вдохновенных стихах, от которых приходили в восторг ее соплеменники.

http://azbyka.ru/otechnik/Lopuhin/biblej...

Избавительницу от строгого древнего приговора/и праматери исправление,/Виновницу рода нашего с Богом примирения,/к Творцу приводящий мост, –/мы Тебя, Богородица величаем. Ин. Другий припев: Величай, душе моя,/от неплодове рождшуюся Деву Марию. Канон 2. Припев: Величай, душа моя,/родившуюся от неплодной Деву Марию. Ирмос: Чужде матерем девство,/и странно девам деторождение:/на Тебе, Богородице,/обоя устроишася./Тем Тя, вся племена земная,/непрестанно величаем. Ирмос: Чуждое матерям девство/и несвойственное девам деторождение –/то и другое совершилось на Тебе, Богородица:/потому все мы, племена земные,/непрестанно Тебя величаем. Достойное, Богомати,/Твоея чистоты рождество наследовала еси чрез обещание:/иногда бо неплодней богопрозябен плод вдалася еси./Тем Тя, вся племена земная, непрестанно величаем. Достойное чистоты Твоей рождение/унаследовала Ты, Богоматерь, по обетованию;/ибо Ты была дарована некогда бесплодной/как Богом произращенный плод;/потому все мы, племена земные,/непрестанно Тебя величаем. Исполнися вопиющаго пророчество,/глаголет бо: возставлю скинию падшую священнаго Давида,/в Тебе, Чистая, прообразившуюся,/Еяже ради всех человеков персть в Тело создася Божие. Исполнилось пророчество взывающего:/“Восстановлю, – он говорит, – скинию упавшую святилища Давида”,/ибо осуществлен этот прообраз в Тебе, Пречистая,/чрез Которую весь человеческий прах/воссоздался в тело Божие. Пеленам покланяемся Твоим, Богородице,/славим Давшаго плод прежде неплодней/и Отверзшаго ложесна нераждающей преславно./Творит бо вся, елика хощет, Бог сый самовластен. Поклоняемся пеленам Твоим, Богородица;/славим Давшего плод бесплодной прежде/и чудесно чрево не рождавшей Отверзшего;/ибо все, что хочет Он творит,/будучи Богом всемогущим. Яко дар Тебе, Богородице, песнопение, от Анны рождшейся, верно дароносим:/матери Матерь, девы же Деву едину,/славословяще, покланяемся Тебе, поем и славим. (Тебе, Богородица, родившейся от Анны,/мы, как дар, с верою приносим песнь,/славословя матери – Мать, а девы – единственную Деву,/поклоняемся Тебе, поем и славим.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/rozhdestv...

Поем Твое из древних времен дивное защищение Отечества нашего, егда постигоша его глады и моры, огнь и опустошение, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани. У Тебе, Владычице, отцы и матери, и малая дети со слезами помощи прошаху, Ты же, Всеблагая, спасение даровала еси неотложно, покрывающи омофором Твоим Отечество наше. Мы же Тебе, Избавительнице нашей, вопием сие благодарение и похвалы сицевая: Радуйся, правоверных верная Хранительнице; радуйся, правыя брани Споборнице. Радуйся, христианских обителей и всех святынь Хранительнице; радуйся, о Отечестве нашем пред Богом Молитвеннице. Радуйся, Отечества нашего небеснаго Зиждительнице; радуйся, во времена нашествия иноверных наша Свободительнице. Радуйся, во время глада наша Кормительнице; радуйся, во время бедствий нас не оставляющая. Радуйся, Владычице мира, иконою Твоею Песчанскою сердца наша утешающая. Кондак 13 О Всепетая Мати, приими от нас благодарное пение сие, Тебе возносимое. Буди нам в жизни сей Ходатаица пред Богом о Жизни Вечной, да выну благодарно восхваляем Тя и Богу поем: Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангелом предстателем наченши, восхваляет Тя, Матерь Божию, вселенная вся, яко Ты еси свет просвещения разума нашего, Ты посредница наша между нами и Богом, Твоя Матерния молитвы много могут пред Престолом Вседержителя, Ты десницею Своею приводиши нас от земли к Небеси, Ты неизглаголанное и непостижимое спасения нашего сокровище, и сего ради не вемы, грешнии, киими похвалами воспети благодарная Тебе; приими же от благих сердец величания сия: Радуйся, в райской сладости всегда пребывающая; радуйся, таковыя радости всем желающая. Радуйся, любящих Сына Твоего чада Своя именующая; радуйся, милосердия Божия нам ходатаице. Радуйся, о продлении жизни на земли Сына Своего умоляющая; радуйся, за умерших всех без покаяния выну скорбящая. Радуйся, со Ангелом хранителем Хранительнице наша усердная; радуйся, на Страшнем Суде Сына Твоего едина надеждо спасения нашего.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010