Преподобных Амфилохия († 1452) с Дионисием († 1437) и Макария († ок. 1480), Тарасия († 1440), Феодосия (XV) Глушицких Иконы Божия Матере «Иерусалимския» (48) 13 октября Празднование Пресвятей Владычице нашей Богородице ради иконы Ея «Иверския» (пренесение в Москву, 1648) Святых мученик Карпа, Папилы, Агафодора и Агафоники († 251) Преподобнаго Вениамина, в Дальних пещерах почивающаго (XIV) 14 октября Святых мученик Назария, Гервасия, Протасия и Келсия († ок. 54–68) Преподобнаго Николы Святоши, князя Черниговскаго, в Ближних пещерах почивающаго († 1143) Преподобныя Параскевы Сербския († 1050) Преподобнаго Космы Яхромскаго († 18 февраля 1497) 15 октября Преподобнаго Евфимия Новаго, Солунскаго († 889), и святаго преподобномученика Лукиана, пресвитера Великия Антиохии († 312) Святителя Иоанна, епископа Суждальскаго († 1373) Святаго священномученика Лукиана, в Дальних пещерах почивающаго († 1243) Святителя Дионисия, архиепископа Суждальскаго († 1385) Священноисповедника Афанасия, епископа Ковровскаго († 1962) 16 октября Святаго мученика Лонгина сотника, иже при Кресте Господни (I) Преподобнаго Лонгина Коряжемскаго († 10 февраля 1540) (службу зри 10 февраля) Преподобнаго Лонгина Яренгскаго († ок. 1544–1545) (службу зри 3 июля) Преподобнаго Лонгина Вратаря, в Дальних пещерах почивающаго (XIII–XIV) 17 октября Святаго пророка Божия Осии († ок. 820 до Рождества Христова) и святаго преподобномученика Андрея Критскаго († 767) Святаго праведнаго Лазаря Четверодневнаго, друга Божия, епископа Китийскаго (пренесение мощей из Кипра в Царьград, 898) Иконы Божия Матере «Избавительница» (XIX) 18 октября Святаго апостола и Евангелиста Луки (I) Преподобнаго Иосифа Волоцкаго († 9 сентября 1515) (службу зри 9 сентября) 19 октября Святаго пророка Божия Иоиля (ок. 800 до Рождества Христова) и святаго мученика Уара († ок. 307), с ним седми святых мученик, учителей христианских († ок. 307), блаженныя Клеопатры († 327) и сына ея, святаго Иоанна († 320) Преподобнаго Иоанна Рыльскаго (пренесение мощей, 1238)

http://azbyka.ru/zelenye-minei

Как красочно об этом пишет Сирах: «Ибо Господь возвысил отца над детьми и суд матери над сыновьями. Сын! Прими отца твоего в старости его и не огорчай его в жизни его Хотя бы он и оскудел разумом, имей снисхождение к нему, и не пренебрегай им при полноте силы твоей. Оставляющий отца то же что богохульник, и проклят от Господа раздражающий мать свою». Видите насколько велика эта заповедь? Сам физический закон нас располагает к такому почитанию родивших нас, а духовный устанавливает как неоспоримую Заповедь. Пусть Пресвятая Богородица, Его сладкая Матушка, будет твоей покровительницей, а ты Ей постоянно молись. Обнимай, как живую, Ее святую икону, орошай Ее слезами, как мироносица – стопы Иисуса, и будешь черпать ощутимое утешение, как если бы Она [Сама] была близ тебя. Пресвятая Богородица везде успевает, и тому, кто горячо Ее призывает, Она богато подает Свою благодать. Она предстательница всех, ибо удостоилась родить Господа, стать Матерью Божией. Она Его носит в Своих объятиях и непрестанно Его умоляет. И мы, грешные, не имея дерзновения сразу прибегнуть к Богу, призываем сначала Его Матерь. Она нас возрождает, Она предстательствует, Она предваряет во всех наших скорбях. Она – покровительница и помощница, всех ангелов честнейшая, херувимов и серафимов без сравнения славнейшая, занимающая второе место после Святой Троицы. Преподобный Иосиф Исихаст Краткая благодарственная молитва ко Пресвятой Богородице схимархим. Макария (Сушкина) О Владычице Богородице, избавительнице моя крепкая, благодарю многоскверный за Твои неисчислимые милости, излиянные на моем убожестве. Суббота 6-й седмицы Великого Поста Эгоистичный человек считает виновником своих проблем Бога и представляет Его ужасно жестоким. Представляя таким Бога, несчастный человек не имеет ни терпения, ни надежды и тяготится даже своей жизнью. Без Божественного света он руководствуется подавленностью, унынием и отчаянием. Такое состояние руководит человеком, поэтому он отказывается от Бога, считает веру безумием, а Бога – несуществующим. В результате – помрачение души, волнение сердца, озлобление ума, ненависть, сильная зависть и месть. Верующие, с Божией помощью, не соблазняются ненавистью злобы и демонского отчаяния. Горячая вера и любовь к Богу умиротворяют человека.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/afonsk...

Приведем еще таинственное видение пророка Иезекииля. Ему было показано в видении украшение храма: «От верха дверей как внутри храма, так и снаружи, и по всей стене кругом, внутри и снаружи, были резные украшения, сделаны были херувимы и пальмы: пальма между двумя херувимами, и у каждого херувима два лица. С одной стороны к пальме обращено лице человеческое, а с другой стороны к пальме – лице львиное; так сделано во всем храме кругом. От пола до верха дверей сделаны были херувимы и пальмы, также и по стенам храма» ( Иез. 41:17–20 ). Оказавшийся в этом таинственном храме оказывался окруженным резными настенными изображениями пальм с взиравшими на них двуликими херувимами (другие два лика – тельца и орла – не могли быть изображены на плоскости). Это вводило в некий райский пальмовый сад с населявшими его херувимами. Пальма – образ Девы Богородицы, а двуликий херувим – образ Христа, Сына Человеческого и Льва-Царя, Царя Иудейского. Царь и Человек, божественный Соломон, таинственный Жених пришел в «запертый сад» ( Песн. 4:12 ), который суть Пречистая Матерь Его. Там взирает Он на Пальму свою, Возлюбленную Невесту, Деву Пречистую. Что еще говорит святая Песнь Песней о Деве Богоотроковице, Христовой Богоневесте? Дщерь именитая Дева Богородица есть Дщерь именитая (7:2). О том поет святая Церковь : «Многоименитая Отроковице, радуйся, из Нея же Бог Слово родися» (Окт. гл. 3, втор., утр., кан. ко Госп., п. 4). И кто может изчести имена Пречистой? Вот имена Её: Мария Дева Приснодева Пречистая Пресвятая Пренепорочная Отроковица Богоотроковица Невеста Неневестная Богоневеста Богородица Богоматерь Божия Матерь Владычица Царица Небесная Предстательница Ходатаица Скоропослушница Избавительница Целительница Троеручица Одигитрия (Путеводительница) Блаженное чрево В родах Помощница Млекопитательница Взыскание погибших Всех скорбящих радость Нечаянная радость Умиление Умягчение злых сердец Споручница грешных Спорительница хлебов Тучная Гора Неопалимая Купина Благодатное небо Нерушимая Стена Экономисса Живоносный Источник Благая Вратарница Неувядаемый Цвет

http://azbyka.ru/otechnik/Gennadij_Fast/...

«Смерти нам не миновать, – говорит св. Иннокентий Иркутск. чудотворец, – а потому лучше ради Бога смерть принять и Богу работать. Работа же для Бога следующая: молитва , смирение, кротость, мир, безгневие, – а диавольская работа: гордость, лихоимство, гнев, объядение, леность, блуд " … «Приготовляйте себе... сокровище неоскудевающее на небесах» ( Лк.12:33 ). Итак, желающие быть мудрыми, спешите делать добро, пока есть день, торопитесь, «дорожа временем» ( Еф.5:16 ). «Будьте же и вы готовы, ибо, в который час не думаете, приидет Сын Человеческий» ( Лк.12:40 ). Те же, кто чрезмерно, безрассудно боятся смерти и отгоняют от себя спасительную о ней память, должны усвоить себе правильный, христианский взгляд на смерть. А именно: смерть, принимаемая с должным расположением, имеет для нас очистительное значение, как «возмездие за грех» ( Рим.6:23 ). Смерть бывает двоякая: телесная и духовная. Смерть телесная есть лишь разлучение души с телом, переход от временной жизни к вечной, от скорби к радости, от обманов жизни к истине; от бурного плавания к тихому пристанищу и т.п. " Мы (христиане) имеем от Бога жилище на небесах, дом нерукотворенный, вечный. Оттого мы и воздыхаем, желая облечься в небесное наше жилище… чтобы смертное поглощено было жизнью» ( 2Кор.5:1–4 ). Люди благочестивые, имеющие истинное понятие о смерти, не только ее не боятся, но, наоборот, желают и ожидают, как свою избавительницу, как разрешительницу от тяжких уз житейских: «имею желание разрешиться и быть со Христом, потому что это несравненно лучше» ( Флп.1:23 ). Потому-то все христиане, «труждающиеся и обремененные», знают, что только через смерть они получат нерушимый покой в Господе, и потому-то все наши умершие в отличие от язычников называются «покойниками», «почившими», «усопшими " … ( Откр.14:13 ). Потому-то и мы, оставшиеся в живых, разлучаясь с близкими нам лицами «не скорбим, как прочие, не имеющие надежды» (язычники), но скорбь нашу растворяем надеждою на скорое радостное общение с усопшими, на совместную блаженную жизнь нашу за гробом; мы плачем, но не слезами отчаяния, а слезами горячей молитвы об упокоении усопшего, – с покорностью и благодарением к милосердному промыслу Божию – плачем, «творящее песнь аллилуиа» (Хваля Бога). «Блаженны мертвые, умирающие в Господе; ей, говорит Дух, они успокоятся от трудов своих» ( Откр.14:13 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Pavel_Ivanovsk...

То радость весны, ибо Дева была, действительно, весной для человечества, то похвала милующей любви Ея, – вот что звучит во многих из этих имен. «Благодатное небо», «Благоуханный цвет», «Взыграние», «Взыскание погибших», «Воспитание», «Всех скорбящих радость», «Милующая», «Живоносный источник», «Избавительница», «Милостивая», «Млекопитательница», «Нечаянная радость», «Услышательница», «Неувядаемый цвет», «Призри на смирение», «Скоропослушница», «Сладкое лобзание», «Спасительница утопающих», «Споручница грешных», «Умиление», «Утоли моя печали», «Целительница», «Утешение в скорбях и печалях». 18 И всего этого, этой теплой любви к Царице Небесной и прежде всего Ее любви к нам лишают себя сектанты, считая заслуживающим уважения лишь мнение «правящей корпорации» своей организации. О бессмертии души Иеговисты отвергают существование души и учат, что библейское слово «душа» – это дыхание. Дыхание прекращается, и душа человека перестает существовать. А раз нет души, то нет и бессмертия. Православие учит, что тело человека создано из «праха земного», то есть из материальных элементов. Душою живой человек становится, когда Господь дает ему дух. Таким образом, люди состоят из тела, подверженного тлению, и бессмертной души. Или, по другой классификации, из трех частей: духа, души и тела. Библия свидетельствует о триединстве человеческой природы: Быт.1:27 : «И сотворил Бог человека по образу Своему, по образу Божию сотворил его». (Как Бог есть Троица: Отец, Сын и Дух Святой, так по этому образу и человек создан тройственным, и состоит из тела, души и духа). 1Фес.5:23 : «Сам же Бог мира да освятит вас во всей полноте, и ваш дух и душа и тело во всей целости да сохранится без порока в пришествие Господа нашего Иисуса Христа». Лк.12:4 : «Не бойтесь убивающих тело и потом не могущих ничего более сделать: но скажу вам кого бояться: бойтесь того, кто, по убиении, может ввергнуть в геенну». Евр.4:12 : «Слово Божие живо и действенно и острее всякого меча обоюдоострого: оно проникает до разделения души и духа».

http://azbyka.ru/otechnik/sekty/o-lozhno...

Кондак 1 Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Икос 1 Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно. Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая; Радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, Ангелом хранити нас повелевающая; Радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 2 Видят бедствующие толику и многую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляются тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа. Икос 2 Разумеют мнози, яко мирови дарова Тя Сын Твой Избавительницей бедствующих, темже поем Ти сице: Радуйся, бедствующих Мати; Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, болящих исцеление; Радуйся, ненадежных надеждо. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 3 Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру и нас, в бедах погибающих. И кто же Тобою не избавлен бысть, и кто же не поет Сыну Твоему: Аллилуиа. Икос 3 Имуще непостижимую любовь к роду человечу, кии вздохи не прияла еси, кии слезы не отерла еси, и кого не принудила еси призывати Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание; Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, погибающих быстрое спасение; Радуйся, плененных освобождение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 4 Буря несчастий налете на ны, спаси нас погибающих, Избавительнице наша, бурю погибельную на земли укротившая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа. Икос 4 Слышаша человечестии роди всю Твою к христианам дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находящих на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческаго рода от бед избавление; Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, уныния Прогонительнице; Радуйся, радости по скорби нам Подательнице. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих.

http://isihazm.ru/?id=1066&c_pid=3

Кондак 5 Боготечней звезде подобящаяся, мрак и темноту в греховных сердцах разгоняющей, да во свете Твоея любве узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа. Икос 5 Видеша людие российстии Твое нечаянное от многоразличных бед избавление, радостно поют Тебе сице: Радуйся, в бедах наша Помощнице; Радуйся, скорбей наших отъятие. Радуйся, печалей наших отгнание; Радуйся, в скорбех наших утешение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 6 Проповедуют помощь Твою и любовь, Мати, исцеленнии, утешеннии, обрадованнии и спасеннии Тобою от бед, и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял есть нам свет спасения во мгле погибели, окружающий нас, и наставил есть пети Тебе: Радуйся, мглу грехов разгоняющая; Радуйся, тьму греховную потребляющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая; Радуйся, светом радости души ободряющая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 7 Хотящим нам конечному отчаянию предатися, отовсюду бедам належащим, помыслихом же о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа. Икос 7 Новую и нежданную показа нам милость Свою, под державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царице державная; Радуйся, и нас под Твою державу восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая; Радуйся, врагов наших поразившая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 8 Странное чудо на погибель обреченных и в нуждах томящихся безчисленных, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей, поюще Богу: Аллилуиа. Икос 8 Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемии несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей: Радуйся, радостей источниче; Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение; Радуйся, всяческаго покоя Подательнице. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 9 Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление несущую, вместо печалей радость подающую поющим: Аллилуиа.

http://isihazm.ru/?id=1066&c_pid=3

Каталог икон на сайте PravIcon.com Православные иконы Богородицы, Христа, ангелов и святых Акафист Пресвятой Богородице перед иконой Избавительница Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой " Избавительница " Кондак 1 Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Икос 1 Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно. Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая; Радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, Ангелом хранити нас повелевающая; Радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 2 Видят бедствующие толику и многую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляются тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа. Икос 2 Разумеют мнози, яко мирови дарова Тя Сын Твой Избавительницей бедствующих, темже поем Ти сице: Радуйся, бедствующих Мати; Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, болящих исцеление; Радуйся, ненадежных надеждо. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 3 Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру и нас, в бедах погибающих. И кто же Тобою не избавлен бысть, и кто же не поет Сыну Твоему: Аллилуиа. Икос 3 Имуще непостижимую любовь к роду человечу, кии вздохи не прияла еси, кии слезы не отерла еси, и кого не принудила еси призывати Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание; Ра-дуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, погибающих быстрое спасение; Радуйся, плененных освобождение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас бедствующих. Кондак 4 Буря несчастий налете на ны, спаси нас погибающих. Избавительнице наша, бурю погибельную на земли укротившая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа. Икос 4 Слышаша человечестии роди всю Твою к христианам дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находящих на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческаго рода от бед избавление;

http://pravicon.com/info-1180

Радуйся, от глада нас избавляющая; радуйся, вредоносящее естество от растений отгоняющая. Радуйся, посевы и леса и вся растущая от погибели спасающая; радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих. Кондак 12. Благодать от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побеждает всех волею пети Тебе, Мати, и Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа. Икос 12. Воспеваем исцеления, от святыя иконы Твоея бываемая, воспеваем наипаче воскрешение Анастасия отрока и воспевающе поем: Радуйся, мертвых воскрешающая; радуйся, умершая сердца оживляющая. Радуйся, от смерти и вечнаго огня изымающая; радуйся, посмертное наше упование и защито. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих. Кондак 13 О всепетая и вселюбимая наша Мати! Умилосердися ныне и помилуй, в лютых и безысходных сущих нас скорбех избавляющи, научи нас сердечно воспевати Богу, прощающему нас: Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1. Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая; радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, Ангелом хранити нас повелевающая; радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих. Кондак 1. Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне и научи нас пети Тебе, Богородице, весело: Радуйся, Избавительнице, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих. Молитва. О Мати Божия, помоще и защита наша, присно буди нам Избавительница, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тя призываем: умилосердися и помози, пожалей и избави, приклони ухо Твое и наша скорбныя и слезныя молитвы приими, и якоже хощеши успокой и обрадуй нас, любящих Твоего Безначальнаго Сына и Бога нашего. Аминь. Рекомендуем молитвы

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

От ночи бодрствующего, просвети меня, молю, Человеколюбец, путеводи меня в повелениях Твоих и научи меня, Спаситель, исполнять Твою волю. Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Помилуй меня, Боже, помилуй меня. От нощи тьмы греховныя к свету благодати Твоея взываю сице: согрешившаго раба Твоего ныне помилуй, вразуми, обнови и научи творити волю Твою. От ночной тьмы греха к свету Твоей благодати взываю так: согрешившего раба Твоего ныне помилуй, вразуми, обнови и научи исполнять волю Твою. Слава: Законы Божии и человеческия преступивши, достойное по делом своим приемлю, но покаянием мя обнови и научи мя, Спасе, творити волю Твою. Слава: Преступив законы Божьи и человеческие, достойное принимаю за свои дела, но обнови меня покаянием и научи меня, Спасе, исполнять волю Твою. И ныне: Всеблагого Бога благая Мати явилася еси избавительница моя. Темже не лиши и мене милости во вся дни живота моего, Дево Славная. И ныне: Всеблагого Бога благая Матерь явилась моя избавительница моя. Поэтому не лиши и меня милости во все дни моей жизни, о Дева Славная. Песнь 6 Ирмос: В озопих всем сердцем моим к щедрому Богу, и услыша мя от ада преисподняго, и возведе от тли живот мой. От всего сердца моего я воззвал к милосердному Богу, и Он услышал меня из ада преисподнего и воззвал жизнь мою от погибели. Помилуй мя, Боже, помилуй мя. Помилуй меня, Боже, помилуй меня. Взываю покаянным гласом к Владыке моему: из ада погибели возведи мя и обнови погибаюшую душу мою. Взываю покаянным голосом к моему Владыке: из ада погибели подними меня и обнови погибающую мою душу. Слава: От всего сердца вопию Вседержителю радостно: Творче, помилуй мя, навеки погибшаго, и возведи от тли живот мой. Слава: От всего сердца взываю радостно к Вседержителю: Творец, помилуй меня, навсегда погибшего, и подними от погибели мою жизнь. И ныне: Благоуханный Цвете неземныя чистоты, края ризы Своея ко мне, окаянному, приложи и исцели греховныя струпы души моея. И ныне: Благоуханный Цветок неземной чистоты, края ризы Своей ко мне, окаянному, приложи и исцели греховные раны моей души.

http://azbyka.ru/molitvoslov/molitvy-uzn...

   001    002    003    004   005     006    007    008    009    010