Прииде Спас днесь во град Иерусалим исполнити Писания, и вси прияша в руки ваиа, ризы же подстилаху Ему, ведуще, яко Той есть Бог наш, Ему же Херувими вопиют непрестанно: осанна в вышних, благословен еси, Имеяй множество щедрот, помилуй нас! Днесь благодать Святаго Духа нас собра, и вси вземше крест Твой, глаголем: благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних! Слава Тебе, Христе, в вышних седящему на престоле и ныне чаемому с честным Твоим крестом!.. Темже веселится дщи Сионова (Иерусалим), радуются языцы (народы) земнии, ветви держат дети, ризы же ученицы, и вся вселенная научися вопити Тебе: благословен еси, Спасе, помилуй нас! Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже: темже и мы, яко отроцы, победы знамения носяще, Тебе, Победителю смерти, вопием: осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне. Спогребшеся Тебе крещением, Христе Боже наш, бессмертныя жизни сподобихомся воскресением Твоим, и воспевающе зовем: осанна в вышних, благословен грядый во имя Господне! Понеже ада связал еси, Бессмертне, и смерть умертвил еси, и мир воскресил еси, с ваиами младенцы воспеваху Тя, Христе, яко Победителя, зовуще Ти днесь: осанна Сыну Давидову! Не ктому бо заклани будут младенцы за Младенца Мариина, но за вся младенцы и старцы Един распинаешися. Не ктому на нас вместится меч, Твоя бо ребра прободутся копием. Темже радующеся глаголем: благословен еси грядый Адама воззвати! Бог Господь и явися нам, составите праздник, и веселящеся приидите, возвеличим Христа, с ваиами и ветвьми, песньми зовуще: благословен грядый во имя Господа, Спаса нашего! Пядию измеривый небо, дланию же землю, Господь прииде: Сион бо избра, во немже жити и царствовати изволи, и возлюбил люди, верно вопиющия: слава силе Твоей, Господи! Радуйся и веселися, граде Сионе; красуйся и радуйся, Церкве Божия, се бо Царь твой прииде в правде, на жребяти седя, от детей воспеваемый: осанна в вышних, благословен еси, Имеяй множество щедрот, помилуй нас! Веселися, Иерусалиме, торжествуйте вси любящии Сиона, царствуяй бо во веки Господь Сил прииде; да благоговеет вся земля от лица Его и да вопиет: благословите вся дела Господня, Господа.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Rozhdest...

Благословен еси, Христе, Свете мира, от мира лукаваго возненавиденный. Благословен еси, Иисусе, Солнце Правды, от присных Твоих присноблажимый и препрославленный. Благословен еси, Невечерний и Тихий Свете, на захождение Свое во Иерусалим пришедый. Благословен еси, живый во Свете неприступнем, зарею Воскресения весь мир просветити грядый. Благословен еси, сладчайший и присноживотный Свете, в Сионе явленный, да просветиши душевную тьму мою. Благословен еси, Светильниче светяй и горяй, во Иерусалиме возженный, да паки возжеши угасший светильник мой. Благословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних! Кондак 12 Благодать Твою подаждъ нам, Иисусе, яко же прежде отроком еврейским осанна Тебе воспевшим и познавшим Твое Божество. И ныне в пречестные дни сия, Господи, паки к нам близ буди, наипаче же к призывающим имя Твое в духе кротости и мира, смирения и любве, сподоби же и нам ощутити благодать пришествия Твоего, да и мир Божий превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца наша и вся разумения наша о Тебе, и тако просветивши души наши, во умилении и с веселием возопием Тебе, Завет нов завещати пришедшему нам кроплением крови Своея: Аллилуиа. Икос 12 Поюще Твое на вольную страсть во Иерусалим пришествие и неизреченное снисхождение Твое, Христе, поклоняемся предначатию Креста Твоего и с дети еврейскими веселящеся, с ваиами и ветвьми сретаем Тя, и составльше праздник, прославляем Тя, яко Ты еси воистину Мессия Христос пришедый и имеяй паки со славою приити судити живых и мертвых, не на жребяти осли седяй, но яко Царь царем и Господь господствующим, Емуже имя — «Слово Божие», имеяй вслед Себе не отроки «осанна» поющие, но вся воинства небесная вопиющия гласом громов крепких: Аллилуиа, спасение, честь и слава и сила Господу нашему, яко воцарися Господь Вседержитель. Сие великое шествие Твое в Сион Горний нисходящь с Небесе от Бога с верою чающе, прославляем в земный Сион на всемирное заклание вхождение Твое, поюще Тебе сице: Благословен еси, Сыне Отечь, славою венчавый человека, тернием венчатися грядый, да терноносное естество наше плодоносно сотвориши.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vho...

(Утреня) На стиховне стихиры, глас 6. Подобен: Ангельский: 3 (55) Иже во пророцех велегласный взывает/: от Девственнаго хощет родйтися чрева/Отроча – Владыка/паче слова и мысли/, Ангел Совета воистинну Велика/и Жизнь живущих Сый/. С нимиже зовем/: благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. 1.8. 29 декабря/11 января н.ст. На стиховне стихиры, глас 6. Подобен: Ангельский: 1 (69) Воспеша Христа, от Девы рождшася, горы и холми,/и удолия, и поля;/звезда же Сего волхвом с небесе показа/, лежаща яко Младенца в вертепе,/телом рабским одеяна/. К Немуже зовем: благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. 2 (70) Что Твоя многая и недомысленная нищета,/еяже ради обогатися Адам Божественными? –/вопияше Дева/, на объятиих держащи Еммануила/, Бога и Зиждителя,/плоть от Ней приемшаго/. К Немуже зовем/: благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. 3 (90) Утро мысленное/возсияла еси, Дево, Солнце Христа/, на объятиих Твоих держащи/, Имже просвещается словесное естество все/сиянием познания совершеннаго/и нетления сподобляется/, верно зовущее/: благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. Слава, глас и подобен тойже: (54) Ныне на земли является Отроча/, Иже от Отца рождейся прежде век:/радуйся, вся тварь, Небеса да веселятся/, видящи убо прежде отриновенныя/, паки Богу присвоены/, и Тому зовущия/:благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. И ныне: (91) Усты приснопламенными воспевают/Небесных премирныя Силы рождшагося в вертепе/за неизреченную милость/; языки и мы пети/бренными да сподобимся,/непрестанно Тому зовуще:/благословен рождейся,/Боже наш, слава Тебе. 1.9. 30 декабря/12 января н.ст. На стиховне стихиры, глас 6. Подобен: Ангельский: 1 – нет в собрании творений прп. Романа Сладкопевца (перев. диак. Сергия Цветкова) 2 (34) О, паче ума/и неизглаголанных таинств!/Раждается Бог на земли за благоутробие,/рабий образ Себе Самому обложив/, яко да от работы исхитит чуждаго/верою Тому зовущия/: благословен рождейся/, Боже наш, слава Тебе. 3 (80) Станем благоговейно в дому Господни/, с восклицании воспоим согласно/Сего благоутробие/и многое низхождение,/како в Вифлееме Иудейстем/Младенец изволи явитися?/И возопиим:/благословен рождейся, Боже наш, слава Тебе.

http://azbyka.ru/otechnik/Roman_Sladkope...

41. Пс 54, 18; Дан 6, 10; 9, 21. 42. Hersfeld, Gesch. d. V. I. П. 129–134, 183. 43. Maimonides, Hilcoth Tephillah V–VII. Deutsch. Uebersetzung. Petersb 1850–52, II 276 ff. 44. Талмуд, Succa III, 10, 11. Никитин А. Синагоги иудейские, как места общественного богослужения, Киев, 1891, стр. 240 и д. Алексеев А. Богослужение, праздники и религиозные обряды нынешних евреев, Новг. 1861, стр. 14. Еще на рус. яз. О синагог. Богосл. С его историей ст. Зелюлинского Н. Еврейская синагога и ее функции (преимущественно по учению Мишны).//Журнал Министерства Народного Просвещения 1887, 1–60 стр. 45. Молитва Kaddisch замечательна сходством некоторых выражений с молитвою Господней. Она начинается так: «Да возвеличится и святится Его высокое имя в мире, который Он сотворил по своей воле, и да являет Он царство Свое». 46. Формула «Благословите Господа» упоминается и Мишной (части Талмуда IIIb.) Berachoth VII, 3. Ср. наш возглас: «Благословен Бог наш», не употребляемый за литургией, службой, преимущественно новозаветной. «Благословения» berachoth — обычное название молитвы и самая употребительная молитвенная формула у евреев. Она предписывается Талмудом для всех случаев: «Во время дождей и слыша добрые вести, произносят: «Благословен Преблагий Благодатель»; слыша худые вести: «Благословен Судия праведный»; увидя радугу, произносят: «Благословен верный своему завету»; при виде негра, краснокожего, альбиноса, великана и карлика произносят: «Благословен … разнообразящий свои творения»; при виде красивого человека или красивого дерева, говорят: «Благословен … Создавший в своем мире красивые существа»; при виде идола произносят: «Благословен Долготерпеливый» (Berachoth IX, 1). 47. Посему о Шеме не говорится «молиться ею», а только «читать ее». Schürer, Gesch. D. I. V. II, 529. 48. Талмуд, Berachoth I, 4. 49. Ср. наше великое славословие: «Благословен еси Господи Боже отец наших; научи мя оправданием Твоим, пробави милость Твою ведущим Тя», — все это библейские выражения, но характерен подбор их.

http://predanie.ru/book/72342-tolkovyy-t...

Благословен грядый во имя Господне. Кто есть сей? Это–Бог, идущий на диавола, Царь на тирана, Господь на лукавую и преступную лесть, истинный на лжеца, Спаситель на губителя, блюститель спокойствия и корень мира на воителя, пастырь на волка, человеколюбец на человеконенавистника. Благословен грядый во имя Господне. Господь щедр и милостив, – Благословен грядый во имя Господне. Господь Спаситель заблудившегося человека, пришедший разрушить лесть, просветить омраченных, прогнать тьму и прекратить идольские службы и привести к свету спасительного богопознания, освятить весь мир, освободить от болезней и от нечистоты суетных попечений и истребить все нечистые наросты, портящие всю жизнь, Благословен грядый во имя Господне. Господь един за многих, избавляющий нищего от руки сильнейших его и убогого от восхищающих его. Благословен грядый во имя Господне. Господь пришел исцелить нашу болезн, спасти нас, впавших в разбойники, и возлиял елей и вино на раны наши. Благословен грядый во имя Господне. Господь пришел победить пленителя нашего диавола. Кто есть сей? Господь крепок и силен, Господь силен в брани ( Пс.23:8 ), о котором Моисей в древние времена взывал сначала к иудеям, а потом к язычникам и ко всему миру: Господь поборет по вас, вы же умолкните ( Исх.14:14 ). Благословен грядый во имя Господне. Ибо Господь пришел связать преодолевающего нас и восхитить сосуды его, и освободить нас от смертного истления в вечную жизнь. Благословен грядый спасти нас Собою, как сказал, о Нем пророк: не ходатай, ниже ангел, но Сам Господь спасе их ( Ис.63:9 ). Благозвучно богословствование младенцев, потому что оно внушено истинным учителем, и достоин похвалы добрый плод добрых семян, – и усердно и ревностно собраны соты меда; ибо слова их неложны, и свидетельства их – пророческие. Рассмотрим же, возлюбленные, и остальное, что сказал евангелист. Он говоритъ: и вниде Иисус в церковь , и изгна вся продающия и купующия в церкви ( Мф.21:12 ). Вот, началом очищения всего мира было очищение церкви.

http://azbyka.ru/otechnik/Iov_Pochaevski...

Иной, глас 5 Ирмос: Благословен Ты Боже: Благословен Ты, Боже, показавший/за Тебя подвизавшихся доблестных мучеников,/прехвальный и преславный! Благословен Ты, Боже, поставивший страстотерпцев/ходатаями пред Тобою за нас,/прехвальный и преславный! Троичен: Благословен Ты, Боже, единый естеством,/но в трех Лицах познаваемый,/прехвальный и преславный! Богородичен: Благословен Ты, Боже, рожденный без семени,/и Родившую явивший чистой,/прехвальный и преславный! Стих: Святым, которые на земле Его,/дивно явил Господь все желания Свои среди них. Благословен Ты, Боже, пасти зверей замкнувший/и погасивший огонь во славу святых Твоих,/прехвальный и преславный! Стих: Блаженны те, кого Ты избрал и приблизил, Господи. Благословен Ты, Боже, от смерти/в бесконечную жизнь пренесший/с верою в жизни сей послуживших Тебе. Катавасия: Благословен Ты Боже, видящий бездны/восседающий на Херувимах,/прехвальный и преславный! Песнь 8 Ирмос: Отроков благочестивых в печи/Дитя Богородицы спасло:/тогда – прообразуемое, а ныне – действующее;/всю вселенную созывает Он петь Тебе./Пойте Господа, творения,/и превозносите во все века! Ты во чрево Слово приняла,/все Носящего носила,/молоком вскормила мановением Своим питающего/всю вселенную, Чистая./Ему мы поем:/«Воспевайте Господа, творения,/и превозносите во все века!» Моисей уразумел в кусте терновом/великое таинство рождения от Тебя Христа;/отроки (же) прообразовали его всего яснее,/стоя посреди огня, и им не опаляемые,/непорочная святая Дева./Потому мы воспеваем Тебя во все века! Прежде обманом обнаженные,/мы в одежду нетления облеклись,/когда Ты понесла во чреве;/и, сидящие во мраке согрешений,/Свет увидели, Света жилище, Отроковица./Потому мы воспеваем Тебя во все века! Мертвые Тобою оживотворяются,/ибо Жизнь ипостасную носила Ты во чреве;/немые прежде говорить ясно начинают,/прокаженные очищаются, недуги прогоняются,/духов воздушных множества побеждаются,/Дева, смертных спасение. Миру родившая спасение,/Та, через Которую мы от земли вознеслись на высоту,/радуйся, Всеблагословенная, покров и крепость,/стена и твердыня для поющих, Чистая:/«Воспевайте Господа, творения,/и превозносите во все века!»

http://predanie.ru/book/99466-triod-post...

Песнь 7 Ирмос: От Иудеи дошедше, отроцы/в Вавилоне иногда/верою Троическою пламень пещный попраша, поюще:/отцев Боже, благословен еси. Ирмос: Из Иудеи пришедшие юноши/в Вавилоне некогда/верою в Троицу попрали пламя печи, воспевая:/“Боже отцов наших, благословен Ты!” Припев: Преподобне отче наш Серафиме, моли Бога о нас. Припев: Преподобный отче наш Серафим, моли Бога о нас. Помилуй нас, Господи,/и от всякаго зла душетленнаго сохрани молитвами угодника Твоего, преподобнаго Серафима,/да вси умильно вопием Ти:/отец наших Боже, благословен еси. Помилуй нас, Господи,/и от всякого зла душегубительного сохрани/молитвами служителя Твоего, преподобного Серафима,/дабы все мы со умилением взывали Тебе:/“Боже отцов наших, благословен Ты!” Кто не почудится, кто не прославит неизследимую глубину милосердия Твоего, Господи,/яко явил еси всему миру угодника Твоего, преподобнаго Серафима,/молитвенника теплаго о нас, вопиющих Тебе:/отец наших Боже, благословен еси. Кто не подивится, кто не прославит/неисследимую глубину милосердия Твоего, Господи,/ибо явил Ты всему миру служителя Твоего,/преподобного Серафима, горячего молитвенника/за нас, взывающих Тебе:/“Боже отцов наших, благословен Ты!” Слава: Благодарное сие пение, от нас приносимое тебе, преподобне Серафиме, приими/и всем нам, празднующим святую память твою/и покланяющимся мощем твоим, исцеление даруй, вопиющим:/отец наших Боже, благословен еси. Слава: Благодарственное сие пение,/от нас приносимое тебе, преподобный Серафим, прими/и всем нам, празднующим святую память твою/и поклоняющимся мощам твоим,/исцеление даруй, взывающим:/“Боже отцов наших, благословен Ты!” И ныне: Ты еси, Пресвятая Богородице, прибежище наше и утверждение,/моли Сына Твоего и Бога нашего/подати нам спасение и грехов оставление. И ныне: Ты, Пресвятая Богородица,/– прибежище наше и утверждение;/моли Сына Твоего и Бога нашего/подать нам спасение и грехов отпущение. Песнь 8 Ирмос: Царя Небеснаго,/Егоже поют вои Ангельстии,/хвалите и превозносите во вся веки. Ирмос: Царя небесного,/Которого воспевают воинства Ангелов,/воспевайте и превозносите/во все века.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-pre...

Если же смерть почивших праведников производит уже ныне такие чудеса, то во сколько крат больше будет их слава, в какую облекутся они в день Воскресения! Благословен, Кто по любви к святым Своим соделал, что одержали они победу в борьбе с плотню и прекрасному странствию своему положили конец в пристани жизни. Благословен, Кто даровал им благодать – пребыть во истине во время жизни и дал силу вспомоществовать людям по смерти своей! Благословен Тот, Чья любовь обильно изливается на смертных и Кто по милости к человеческому роду оживотворяет его новою жизнью! Благословен, Кто в умерших являет живым силу величия Своего и призывает живых к благодати – стать присными Его! Благословен Всеоживитель, Который являет всем великое могущество любви Своей, и твари никак не могут объять богатство щедрот Его! Благословен Милосердый, Который по благости Своей животворит недостойных и нетленную жизнь дает мертвецам! Благословен, Кто все устрояет, все обновляет, всем правит. Кто всякому являет всю силу Премудрости Своей в живых и в мертвых! Благословен Господь, Которого рабы почивают сном, между тем как прославляет Он память их! (прп. Ефрем Сирин , 33, 397). Источник. – это врачи, неусыпно пекущиеся о нашем здравии; потому что в себе имеют врачевство жизни, цельбу души и тела, духовное врачевство, исцеляющее и душу и тело (прп. Ефрем Сирин , 34, 55). Кто видел целые сонмы питающихся одной славою. Ризы их – свет, лица – сияние, постоянно поглощают и источают они полноту благодати Божией. В устах у них- источник мудрости, в мыслях – мир, в ведении – истина, в исследованиях – страх, в славословии – любовь (прп. Ефрем Сирин , 34, 400). Источник. Святый же есть тот, кто освятил и совершенно очистил внутреннего человека (прп. Макарий Египетский , 66, 416). Источник. При святых рабах Божиих еще ныне пребывают Ангелы, и святые духи их окружают и охраняют (прп. Макарий Египетский , 85, 269). Человек не иначе делается сыном Божиим, как только, когда делается святым (свт. Григорий Нисский , 21, 109).

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/sokrov...

41 Пс. 54:18. Дан. 6:10; 9, 21. 42 Hersfeld , Gesch. d. V. I. П. 129—134. 183. 43 Maimonides , Hilcoth Tephillah V-VII. Deutsch. Uebersetzung. Petersb 1850—52, II 276 ff. 44 Талмуд, Succa III, 10, 11. Никитин А . Синагоги иудейчуие, как места общественного богослужения, Киев, 1891, стр.240 п д. Алексеев А . Богослужение, праздники и религиозные обряды нынешних евреев, Новг. 1861, стр. 14. Еще на рус. яз. О синагог. Богосл. С его историей ст. Зелюлинского Н . Еврейская синагога и ее функции (преимущественно по учению Мишны). Журнал Министерства Народного Просвещения 1887, 1—60 стр. 45 Молитва Kaddisch замечательна сходством некоторых выражений с молитвою Господней. Она начинается так: «Да возвеличится и святится Его высокое имя в мире, который Он сотворил по своей воле, и да являет Он царство Свое». 46 Формула «Благословите Господа» упоминается и Мишной (части Талмуда IIIb.) Berachoth VII, 3. Ср. наш возглас: «Благословен Бог наш», не употребляемый за литургией, службой, преимущественно новозаветной. «Благословения» berachoth – обычное название молитвы и самая употребительная молитвенная формула у евреев. Она предписывается Талмудом для всех случаев: «Во время дождей и слыша добрые вести, произносят: «Благословен Преблагий Благодатель»; слыша худые вести: «Благословен Судия праведный»; увидя радугу, произносят: «Благословен верный своему завету»; при виде негра, краснокожего, альбиноса, великана и карлика произносят: «Благословен … разнообразящий свои творения»; при виде красивого человека или красивого дерева, говорят: «Благословен … Создавший в своем мире красивые существа»; при виде идола произносят: «Благословен Долготерпеливый» (Berachoth IX, 1). 47 Посему о Шеме не говорится «молиться ею», а только «читать ее». Schürer , Gesch. D. I. V. II, 529. 48 Талмуд, Berachoth I, 4. 49 Ср. наше великое славословие: «Благословен еси Господи Блже отец наших»; «научи мя оправданием Твоим», «пробави милость Твою ведущим Тя»; все это библейские выражения, но характерен подбор их.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3678...

Лезвию искушений я подпал, тяжко уязвляемый,/и ко вратам ада приблизился, унынием поражаемый;/спаси меня ходатайствами твоими, блаженный,/и воздвигни, да пою:/«Благословен Ты, Боже отцов наших!» Немеркнущего света невещественными молниями озаряемый!/Тех, кто во тьме скорбей, измученных избавь/и к свету радости приведи их, да поют:/«Благословен Ты, Боже отцов наших!» Богородичен: Моли Христа, Сына Твоего и Бога, Божия Родительница,/дабы преданные тяжким согрешениям и обманам змия/кровию Его драгоценною избавились и пели:/«Благословен Ты, Боже отцов наших!» Канон иной Ирмос: Отроки, воспитанные в благочестии: Всяческих и тяжких недугов/превосходнейшим врачом явившись,/отче Николай, души моей немощь исцели/ и подай мне крепость, да взываю:/«Отцов Боже, благословен Ты!» Избавив в древности воевод от смерти,/ты их воздвиг, святой, да поют и славят/Спасителя Христа с горячей верой, и восклицают тебе:/«Тебя мы восхваляем, мудрый, как благодетеля!» К чаше Премудрости таинственно приблизив/уста свои, отче Николай,/струи бессмертия ты почерпнул оттуда,/меда и сота лучшие, дабы взывали люди:/«Отцов Боже, благословен Ты!» Троичен: Тебя мы в гимнах славим, Троица трисвятая,/и Единица трисиятельнейшая, единосущная:/Отец, Сын и Дух Святой,/– во имя Их крестившись, все мы воспеваем:/«Отцов Боже, благословен Ты!» Богородичен: От всех прошения принимая, Богородица,/ходатайствуй пред Сыном Твоим и Богом,/об избавлении от наказания подлинно чтущих Тебя и восклицающих:/«Отцов Боже, благословен Ты!» Катавасия: Отроки, воспитанные в благочестии,/повелением нечестивым пренебрегши,/угрожавшего огня не устрашились,/но, стоя посреди пламени, пели:/«Боже Отцов, благословен Ты!» Песнь 8 Ирмос: Кого ужасаются Ангелы и все воинства,/как Творца и Господа,/воспойте священники, прославьте отроки,/благословляйте люди/и превозносите во все века! Как одушевленный чертог/и живая багряница Ты явилась, Дева,/плащ багряноцветный всех Царя,/и порфира, из которой соткалась плоть/Богочеловека – Слова. Зачала Ты, Пречистая,/все творение горстью Держащего/как Творца и Бога, неизреченно, непостижимо,/ради нас нам подобным Человеком ставшего/и того, чем был, не лишившегося.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=763...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010