23, 7 (Возмите врата) на входе, а диакон, уже вошедший в алтарь и поставивший дискос на престол, поворачивается и кадит священника, говоря: «Благословен грядый во имя Господне, Бог Господь, и явися нам». 859 Но в некоторых списках партии полностью изменены; 860 в других священник говорит оба стиха; 861 а в кодексе Patmos 719 (XIII в.) и священник, и диакон говорят «Возмите врата», и один лишь пресвитер произносит «Благословен...» по входе. 862 В Единоверческом чиновнике старший священник на входе говорит Пс. 23, 910 и 117, 26a, а епископ на получении даров читает Пс. 23, 7; 117; 26a, сопровождая пересказом второй половины Херувимской, к которой добавляет последнее предложение из молитвы «Никтоже достоин»: «Ты бо еси приносяй и приносимый...» 863 Наконец, многие рукописи дают «Возмите врата» и «Благословен грядый», но включают примечание, которое указывает, что «Возмите» было местной традицией, обычно добавляя, что оно не произносится в Великой Церкви, но лишь священник произносит «Благословен грядый» при входе в алтарь. 864 Чтобы покончить с беспорядком, некоторые списки приводят только «Возмите», 865 другие только «Благословен грядый». 866 Киевский Служебник 1639 г. (с. 290) и Львовский Служебник 1666 г. (л. 138v) дают стихи в обратном порядке, список Vatican 1213 (XVI в.) «Благословен грядый» во время каждение даров на алтаре вместо «Благорообразного Иосифа», который говорится при вступлении. 867 Вообще, можно найти любую возможную комбинацию. Но несмотря на широкое разнообразие в позднейших греческих рукописях появляется тенденция следовать за Филофеем (священник: «Возмите врата...»; диакон: «Благословен грядый»), или, чтобы опустить «Возмите», рубрики указывают священнику произнести «Благословен грядый» при вхождении в алтарь. 868 7. Благословите, святые а) Значение этого призыва Другая серия рукописей разнообразного происхождения, самая ранняя из которых датируется XII в., опускает «Возмите врата» и вводит «Благословен грядый» призывом «Ελογετε γιοι». 869 В ЗЛАТ формула «Благословите, святые» появляется впервые в списке Петербург 226 (f.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

. . Νικητα τυρννου. Ετα ρχεται λειτουργα. По окончании утрени, когда печь будет готова, а равно и отроки, певцы около печи поют самогласен: «Духовно нас, вернии», по исполнении которого входят отроки в печь и поклоняются на восток трижды. Окончивши самогласен, доместик начинает антифон на глас 8 со стихом его: «Благословен еси, Господи, Боже отец наших, хвально и препрославлено имя Твое во веки». Господина Ксена Корони 8 глас: «Отец наших, препетый и превозносимый Господи, Боже отец наших, благословен еси, Господи». Отроки (повторяют) тоже самое. Потом стих 8 глас: «И на град святый отец наших Иерусалим. И разливашеся пламень над пещию на лактий четыредесять девять». Другое древнее изложение: «Отец наших благословен еси, Господи, спаси нас». Потом дает тон доместик на глас 8, стих: «И обыде и позже, их же обрете окрест пещи халдейския». Одинаковым образом поет и второй хор. Потом снова стихи. По окончании нотного (пения) поется это же хорами глас 8: «Благословен еси. Господи, спаси нас», потом произносится песенное из песен (канона) и тотчас снова стихи с антифонами. Ангела спускают, когда дойдут до следующего стиха: «Ангел же Господень, сниде купно с сущими со Азариею в пещь». Господина Корони: «Ты, благословен еси, Господи святых твоих, препетый, превозносимый Господи Боже отец наших, благословен еси, Господи, спаси нас». Другой стих Мануила Лампадария Хрисафы, который поется один за другим: «Ангел же Господень сниде купно с сущими со Азариею в пещь». 8 (глас) «Благословен еси, Боже, иже чрез ангела избавил еси отроки из пламени и шумящую пещь преложив в росу. Благословен еси, Господи Боже отец наших». Стих глас 8: «И отрясе пламень огненный от пещи, яко дух росы шумящ. Святых твоих». Другой стих глас 8: «Тогда тии трие, яко едиными усты пояху, благословляху и славляху Бога в пещи глаголюще: «Благословен еси, Боже». Итак, поются прочие стихи на ту же мелодию, и, по окончании их, тотчас снова доместик дает тои, потом произносит песенное. Тотчас начинается 8 песнь. Стих глас 8: «Благословите вся дела Господня Господа». 8 глас: «Господа пойте и пойте Господа дела, пойте, благословите и превозносите Его во веки». Леге. «Вся дела, Господа дела пойте, благословите и превозносите Его во веки. Благословите». Во время пения этого (стиха), отроки ходят кругом внутри печи, протягивают руки и (поднимают) глаза вверх. Когда пропоет до половины песни, доместик тотчас снова тонирует, и по сем другой хор поет нотно и потом произносит песненное, затем допевает остальную часть песни и, по конце её, тотчас: «Хвалим, благословим, поклоняемся». ... «Тебе вседетелю».... «Пламенем орошающим преподобных». . . . Благословите отроцы». . . . «Победители мучителя»       Потом начинается литургия.  

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Dmitri...

Икос: Исцелений твоих, святой,/дарования мне ниспослав,/и сердце мое, гноем греховным недугующее,/молитвами твоими исцели,/чтобы я слово пения от скверных уст моих/ныне мог принести тебе/и воспел страдания твои,/которые ты явил, священномученик,/покаянием добрым, и блаженным,/и к Богу приближающим./Ибо поддерживаемый рукой Его,/направился ты, как по лестнице, к небесному,/непрестанно молясь о спасении душ наших. Песнь 7 Ирмос: Спасый во огни Авраамския Твоя отроки/и, халдеи убив,/яже правда праведно уловляше,/препетый Господи,/Боже отец наших, благословен еси. Ирмос: Спасший в огне чад Авраама, Твоих отроков,/и Халдеев истребивший тем,/чем они неправедно/уловить праведных пытались,/прехвальный Господи, Боже отцов,/благословен Ты! Припев: Священномучениче Киприане и мученице Иустино, молите Бога о нас. Припев: Священномученик Киприан и мученица Иустина, молите Бога о нас. На священноначальство вшед,/священнейший образ священноначальником себе и правило явил еси, взывая:/препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. На служение священноначалия взойдя,/в себе священнейшее правило и образ/явил ты священноначальникам, взывая:/“Прехвальный Господи, Боже отцов наших,/благословен Ты!” Живоначальныя тебе десницы истинно изменение, отче, нашедшее,/мудра тя сотвори Боговещателя, поюща:/препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. Живоначальной десницею истинное изменение,/в тебе, отче, проявившееся,/и соделало, мудрый Киприан, богопроповедником тебя, поющего:/“Прехвальный Господи, Боже отцов наших,/благословен Ты!” Слава: Оружие непобедимое нам на противнаго, блаженне, ты явился еси,/того обличая лести, поющим:/препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси. Слава: Оружием непобедимым против губителя,/ты явился нам блаженный,/выставляя на позор его обольщения поющим:/“Прехвальный Господи, Боже отцов наших,/благословен Ты!” И ныне: Небеснии лицы и Пренебеснии собори/песнословят из Тебе, Богородице, Рожденнаго, зовуще:/препетый Господи, Боже отец наших, благословен еси.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/kanon-svy...

Слышавше народ мног пришедый на праздник, яко грядеши Господи во Иерусалим, собрашася вкупе во множестве и постилаху ризы своя по пути, друзии же резаху ветви от древ и постилаху по пути, и предходящии и вслед грядущии вопияху Тебе, глаголюще: «Осанна Сыну Давидову! Благословен грядый во имя Господне! Благословенно грядущее Царство во имя Господа отца нашего Давида! Осанна в вышних!» Сего ради и мы в предпразднственный день сей, носяще воскресения знамения ветви древес, Тебе, яко Победителю смерти вопием: Благословен еси, Царю Израилев, Царство не от мира сего взыскати пришедый. Благословен еси, Сыне Давидов, трости сокрушенныя преломити не восхотевый. Благословен еси, Пастырю Добрый, заблудшее овча обрести грядый. Благословен еси, Агнче незлобивый, Себе Самаго в жертву принести хотяй. Благословен, еси Владыко твари, от твари Твоея с любовию сретаемый и с ветвьми ублажаемый. Благословен еси, Царю Славы, со славою царскою от ученик провождаемый и от детей прославляемый. Благословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних! Кондак 5 Богосветлою красотою и крепостию облечен быв от века, Господи, грядеши со славою в Сион, восход на Елеонскую гору совершая, да исполнится Наума пророка предречение: «Се на горах ноги Благовествующаго и Возвещающаго мир. Празднуй Иудо праздники твоя, воздаждь обеты твоя». И паки исполнися Давида праотца Твоего другое предречение: «Видена быти шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего, иже во святем». Егда же приблизился еси уже к нисхождению с горы Елеонския, все множество учеников начаша радующеся хвалити Бога гласом велиим, сугубо прославляюще Тя о всех чудесех, яже видеша от Тебе, глаголюще: Благословен грядый Царь во имя Господне! Мир на земли и слава в вышних! Сего ради и мы днесь Новый Израиль, яже от язык Церковь, радующеся возопием Тебе с ними: Аллилуиа. Икос 5 Видевше фарисеи от народа сущии, яко ликовании народныя зело умножаются, Тебе, Господи, с горы нисходящу, и яко гласи учеников Твоих зело велии суть, вознегодоваша и рекша Тебе: «Учителю, запрети учеником Твоим.» Ты же, Господи, возгласил еси им: «аще сии умолкнут, камни возопиют, якоже предрече Аввакум пророк, глаголя: “камение из стен возопиют, древо же отвещати будут им”». Сего ради и мы, аще душами и сердцы хладни есмы, якоже камение, обаче по слову Твоему не умолчим хвалы Тебе возсылати сицевыя:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vho...

26 И оттрясе пламень огненный от пещи. И выбросил пламень огня из печи. 27 И сотвори среднее пещи, яко дух росы шумящь,/и не прикоснуся их отнюдь огнь, ни оскорби, ниже стужи им. на 10: И сделал, что в средине печи был как бы шумящий влажный ветер,/и огонь нисколько не прикоснулся к ним, и не повредил им, и не смутил их. 28 Тогда трие, яко единеми усты, пояху,/и благословляху, и славляху Бога в пещи, глаголюще: Тогда сии трое, как бы одними устами, воспели в печи,/и благословили и прославили Бога: на 8: 29 Благословен еси, Господи Боже отец наших,/и препетый, и превозносимый во веки. на 8: Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших,/и хвальный и превозносимый вовеки. 30 И благословено Имя славы Твоея святое,/препетое и превозносимое во веки. И благословенно имя славы Твоей, святое/и прехвальное и превозносимое вовеки. 31 Благословен еси в храме святыя славы Твоея,/препетый и превозносимый во веки. на 6: Благословен Ты в храме святой славы Твоей,/и прехвальный и преславный вовеки. 32 Благословен еси, видяй бездны, седяй на Херувимех,/препетый и превозносимый во веки. Благословен Ты, видящий бездны, восседающий на Херувимах,/и прехвальный и превозносимый вовеки. на 4: 33 Благословен еси на престоле славы Царствия Твоего,/препетый и превозносимый во веки. на 4: Благословен Ты на престоле славы Царства Твоего,/и прехвальный и превозносимый вовеки. 34 Благословен еси на тверди Небесней,/препетый и превозносимый во веки. Слава: И ныне: Слава: И ныне: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе. Песнь 8 1 Благословите, вся дела Господня, Господа,/пойте и превозносите Его во веки. Благословляйте, все творения Господни, Господа,/пойте и превозносите Его вовеки. 2 Благословите, Ангели Господни, Небеса Господня, Господа,/пойте и превозносите Его во веки. Благословляйте, Ангелы Господни, небеса Господни, Господа,/пойте и превозносите Его вовеки. 3 Благословите, воды вся, яже превыше Небес, вся силы Господни, Господа,/пойте и превозносите Его во веки. Благословляйте, все воды, что превыше небес, все силы Господни, Господа,/пойте и превозносите Его вовеки.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/pesni-svy...

И поднимался пламень над печью на сорок девять локтей. И обыде, и пожже, яже обрете о пещи халдейстей. И вырывался, и сжигал тех из Халдеев, которых достигал около печи. Ангел же Господень сниде купно с сущими о Азарии в пещь: Но Ангел Господень сошел в печь вместе с Азарией и бывшими с ним. И оттрясе пламень огненный от пещи, И выбросил пламень огня из печи. И сотвори среднее пещи, яко дух росы шумящь: и не прикоснуся их отнюд огнь, и не оскорби, ниже стужи им. И сделал, что в средине печи был как бы шумящий влажный ветер, и огонь нисколько не прикоснулся к ним, и не повредил им, и не смутил их. Тогда трие яко единеми усты пояху, и благословляху, и славляху Бога в пещи, глаголюще: Тогда сии трое, как бы одними устами, воспели в печи, и благословили и прославили Бога: Росою пещи, трех хвала юнош. на 8: Благословен еси, Господи Боже отец наших, и препетый и превозносимый во веки. на 8: Благословен Ты, Господи, Боже отцов наших, и хвальный и превозносимый вовеки. И благословено имя славы Твоея святое, препетое и превозносимое во веки. И благословенно имя славы Твоей, святое и прехвальное и превозносимое вовеки. на 6: Благословен еси в храме святыя славы Твоея, препетый и превозносимый во веки. на 6: Благословен Ты в храме святой славы Твоей, и прехвальный и преславный вовеки. Благословен еси видяй бездны, седяй на Херувимех, препетый и превозносимый во веки. Благословен Ты, видящий бездны, восседающий на Херувимах, и прехвальный и превозносимый вовеки. на 4: Благословен еси на престоле славы Царствия Твоего, препетый и превозносимый во веки. на 4: Благословен Ты на престоле славы Царства Твоего, и прехвальный и превозносимый вовеки. Благословен еси на тверди небесней, препетый и превозносимый во веки. Слава, и ныне: Слава, и ныне: ПЕСНЬ ВОСЬМАЯ Владыку воспой созданных естество. Господа пойте дела, и превозносите во вся веки. Благословите вся дела Господня, Господа, пойте и превозносите Его во веки. Благословляйте, все творения Господни, Господа, пойте и превозносите Его вовеки.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/psalms/

Благословен грядый во имя Господне. Кто есть сей? Это – Бог, идущий на диавола, Царь на тирана, Господь на лукавую и преступную лесть, истинный на лжеца, Спаситель на губителя, блюститель спокойствия и корень мира на воителя, пастырь на волка, человеколюбец на человеконенавистника. Благословен грядый во имя Господне. Господь, щедр и милостив, – благословен грядый во имя Господне. Господь, Спаситель заблудившего человека, пришедший разрушить лесть, просветить омраченных, прогнать тьму, прекратить идольские службы и привести к свету спасительного Богопознания, освятить весь мир, освободить от болезней и от нечистоты суетных попечений и истребить все нечистые наросты, портящие всю жизнь. Благословен грядый во имя Господне. Господь един за многих, избавляющий нищего от руки сильнейших его и убогого от восхищающих его. Благословен грядый во имя Господне. Господь пришел исцелить нашу болезнь, спасти нас, впавших в разбойники, и возлиял елей и вино на раны наши. Благословен грядый во имя Господне. Господь пришел победить пленителя нашего – диавола. Кто есть сей? Господь крепок и силен, Господь силен и в брани ( Псал. 23:8 ), о Котором Моисей в древние времена взывал сначала к иудеям, а потом к язычникам и ко всему миру: Господь поборет по вас, вы же умолкните ( Исх. 14:14 ). Благословен грядый во имя Господне. Ибо Господь пришел связать преодолевающего нас и восхитить сосуды его, и освободить нас от смертного нетления в вечную жизнь. Благословен грядый спасти нас Собою, как сказал о Нем Пророк: не ходатай, ниже ангел, но Сам Господь спасе их ( Ис. 63:9 ). Благозвучно богословствование младенцев, потому что оно внушено истинным Учителем, и достоин похвалы добрый плод добрых семян, – и усердно и ревностно собраны соты меда: ибо слова их неложны, и свидетельства их – пророческие. Рассмотрим же, возлюбленные, и остальное, что сказал Евангелист. Он говорит: и вниде Иисус в церковь , и изгна вся продающия и купующия в церкви ( Матф. 21:12 ). Вот, началом очищения всего мира было очищение церкви.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Smirnov/t...

Благословен еси, Новаго Завета Ходатаю, возжелавый падшия люди от вечныя смерти спасти. Благословен еси, Судие Праведнейший, яко праведен еси, и прави суди о граде Твоем. Благословен еси, Спасе Всемилостивейший, яко милостив бывал еси и милости Твоея исполнь вся земля. Благословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних! Кондак 7 Хотяй избавити род человечь от работы вражия, Иисусе, пришел еси во Иерусалим, да исполнится Писание: «явится Бог богов в Сионе». Тебе тамо, потрясеся весь град; единии бо изыдоша на сретение Тебе, восклицающе велегласно: «Осанна Сыну Давидову», друзии же, удивляхуся вопрошающе: «Кто есть Сей». О, безумнии старцы, лжеимении учителие! Вся стогна града проповедуют чудеса Твоя. Вся Иудея исполненна благодеяньми Твоими, сии же вопрошают: «Кто есть?» Лазарь едва воскресе, и не ведят, кто исхити его от смерти. От двора Иаирова едва исшел еси, и не ведят, кто есть ожививый дщерь его? Видят, обаче не хотят воспети Тебе, яко Богу: Аллилуиа. Икос 7 Дивное показал еси смотрение Твое, Иисусе, егда со славою восшел еси во Иерусалим и абие, яко Архиерей, посетил еси святый храм соглядати его. В дом Отца Твоего пришел еси со властию, и исполнися святаго Аввакума пророка предречение: «Господь во Святом храме Своем: да молчит вся земля пред Лицем Его». И абие изгнал еси вон вся сущии тамо продающия и куплющия, глаголя: «Храм Мой — храм молитвы наречется, вы же сотвористе его вертеп разбойником». И тако исполнися другое Писание: «Ревность дома Твоего снеде Мя». Мы же, убоявшеся таковаго праведнаго гнева Твоего, Господи, единое просим от Тебе, еже жити в дому Твоем во вся дни живота нашего, зрети красоту Твою и посещати храм святый Твой, да прославим Тебе сице: Благословен еси, не в рукотворенных храмах живый на Небеси, в храм земный со славою возшедый. Благословен еси, селение славы Своея возлюбивый на земли, дом молитвы от житейских попечений оградивый. Благословен еси, Господи сил, яко возлюбленна селения Твоя, паче селений грешничих. Благословен еси, Царю славы, яко лучше день един во дворех Твоих, паче тысящ, во градех нечестивых.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-vho...

Та любовь к истине, какую при жизни хранили они во плоти своей, из гробов их сияет на пользу людям. Источником жизни служат тела почивших святых, и мир — свидетель тех исцелений, какие совершаются от них повсюду. Если смерть почивших праведников производит уже ныне такие чудеса, то во сколько крат более будет та слава, в какую облекутся они в день воскресения! Благословен, Кто по любви к святым Своим соделал, что одержали они победу в борьбе с плотью и положили конец прекрасному странствию своему в пристани жизни! Благословен, Кто даровал им благодать — пребыть все время жизни во истине и дал силу воспомоществовать людям по смерти своей! Благословен Ты, Чья любовь обильно изливается на смертных, и Кто по милости к человеческому роду оживотворяет его новой жизнью! Благословен, Кто в умерших являет живым силу величия Своего и призывает живых к благодати — стать присными Его! Благословен Всеоживитель, Который являет всем великое могущество любви Своей, и твари никак не могут объять всех богатств Его щедрот! Благословен Милосердный, Который по благости Своей животворит недостойных и дает нетленную жизнь мертвецам! Благословен, Кто все устрояет, все обновляет, всем правит, Кто всякому являет всю силу премудрости Своей в живых и в мертвых! Благословен Господь, рабы Которого почивают сном, а Он прославляет их память!   На кончину подвижника Как горестна для нас кончина твоя! Весть о ней опечалила слух наш; плач омрачил лицо наше; угнетает нас тяжкая скорбь. Представляя страдание и победы твои, мы в борьбе сами с собой. Сколь печалит нас страдание твое, столь радует победа твоя. Тем только и утешается этот сонм, собравшийся на погребение твое, что, слыша славу побед твоих, проливает горькие слезы. Ты — небесный купец, приобрел среди нас истинное богатство и, разлучившись с нами, достиг пристани жизни и радостей. Не насильно, как других, похитила тебя у нас смерть; Сам всепобеждающий Господь Бог послал всепленяющую смерть. Послал взять и похитить у нас того, кто служил нам зерцалом, и народ, взирая на него, украшался делами праведности.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=682...

Благословен еси, храняй Иакова, всели мя в чистоте сердца на воде покойне. Благословен еси, Царю мира, да возсияет во днех Твоих правда, дондеже отъимется луна. Благословен еси, Солнце Правды, да просветится свет Твой во множестве мира, дондеже сияет солнце. Благословен Грядый во имя Господне! Осанна в вышних! Кондак 10 Спасти хотяй языки, Христе Боже наш, Ты воздвигл еси нецыи от еллин, пришедших поклонитися в праздник, яко да видят Тя. Сего ради тии приступиша к Филиппу, глаголюще: " Хощем Иисуса видети " . Тойже вкупе с Андреем глаголаху Тебе. Ты же отвещеваеши им, яко ныне уже прииде час, да прославится о сем Сын Человеческий. Во своя бо пришел еси и свои не прияша Тя, и на смерть осудиша. Сего ради, яко зерно пшеничное не принесет плода, аще пад на землю не умрет, тако же и Ты смертию Своею мног плод принесл еси во языцех, да исполнится Исаии пророка предречение, яко явлен был еси не ищущим Тя, и обретен был еси не вопрошающими Тя. Сего ради " приидите языцы и видите днесь Царя Небеснаго, яко на престоле высоце на жребяте худе во Иерусалим входяща " , да вси едиными усты и сердцем воспоем Ему: Аллилуиа. Икос 10 Царю Превечный, кроткий, праведный и спасаяй Утешителю наш! Ты кротко пришел еси в день сей во Иерусалим на кротком жребяти осли сидя, да конское свирепство разрешиши на земли. Сего ради кротость Твоя разумна да будет всем человеком, и да ведают вси, яко Ты взираеши токмо на кроткаго, молчаливаго, трепещущаго словес Твоих. Сего ради " да раскуют мечи своя на орала и копия на серпы, и да не навыкнут ктому ратоватися " . Мы же " кротцы сущи душею и смирении нравом, благодатию приимем кроткаго всех Владыку, грядущаго гордыню лукаваго сокрушити " , да в кротости духа воспоем Ему сице: Благословен еси, на гору Сион возшедый, да мир на Израиля благовестиши. Благословен еси, Иерусалиму проповедуяй, да спасение языков возвестиши. Благословен еси, пришедый благовестити нищим лето Господне приятно, да вся сокрушенныя сердцем исцелиши. Благословен еси, восхотевый возвестити плененным отпущение, да вся уничиженныя во отраду свободиши.

http://pravicon.com/info-1231

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010