Arhiva A avut loc sfinirea Reedinei Sinodale din Mnstirea Sfântului Cneaz Daniil 27 decembrie 2011 11:29 La 27 decembrie 2011, înainte de începerea edinei Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse, a avut loc sfinirea Reedinei Sinodale din Mnstirea Sfântului Cneaz Daniil al Moscovei dup încheierea reconstruciei capitale a edificiului reedinei. Te Deumul oficiat în paraclisul Tuturor Sfinilor care au strlucit în pmântul Rusiei a fost svârit de secretarul Patriarhului Moscovei i al Întregii Rusii pe oraul Moscova protoiereul Vladimir Divakov. În timpul acestei slujbe s-au rugat Preafericitul Patriarh Kiril al Moscovei i al Întregii Rusii, membrii permaneni i provizoeii ai Sfântului Sinod, eful Secretariatului Administrativ al Patriarhiei Moscovei episcopul Serghie de Solnecinogorsk, stareul Mnstirii Sfântului Cneaz Daniil al Moscovei arhimandritul Alexie (Polikarpov), eful adjunct al Direciei Executive a Patriarhiei Moscovei egumenul Sava (Tutunov), eful Departamentului Sinodal Informaional V.R. Legoida. În anul 2009 a fost adoptat hotrârea reconstruciei capitale a Reedinei Sinodale din Mnstirea Sfântului Cneaz Daniil al Moscovei, în care mai înainte erau desfurate audienele oficiale i edinele Sfântului Sinod. Este planificat ca în Reedina Sinodal s fie desfurate întâlniri i evenimente cu participarea Preafericitului Patriarh Kiril al Moscovei i al Întregii Rusii; aici se vor afla sediile Direciei Executive, Secretariatului Administriativ i altor structuri ale Patriarhiei Moscovei, care asigur activitatea periodic a Întâistttorului Bisericii Ortodoxe Ruse. În Sala Sinodal a reedinei vor fi desfurate edinele Sfântului Sinod. «Datorit eforturilor depuse de binefctorii notri aceast cldire a fost reconstruit în mod capital, — a spus Preafericitul Patriarh Kiril al Moscovei i al Întregii Rusii dup sfinirea Reedinei Sinodale. — Au rmas doar pereii, n-a rmas nici mcar temelia, pentru c edificiul se afla într-o stare deplorabil. Greelile comise în timpul construciilor, legate probabil de imperfeciunea tehnologiilor din acele vremuri, au dus la ruinarea cldirii. De aceea am reconstruit fundamentul, am recldit toat suprafaa din jurul cldirii, asigurând-o cu hidroizolare, iar dup aceasta am trecut la repararea capital a spaiilor din interior». «Aceast cldire va fi principala Reedin Sinodal, aa cum a fost conceput de proiectorii ei în deprtatul an 1988, fapt cu care v felicit pe voi pe toi», — a concluzionat Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse. Serviciul de Pres al Patriarhului Kiril al Moscovei i al Întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/1899374...

Именно в этом смысле (учитывая важность предмета) нельзя недооценивать высказанное в конце предыдущего параграфа предположение о том, что в будущем существенная лакуна в Кодексе канонического права в отношении возможных процедур экзамена доктрины будет заполнена. Действительно, если верно, что сегодня невозможно пренебрегать субъективными правами каждого верующего, а значит и автора доктрины, то верно и то, что следует обеспечить ординарию возможность свободного и ответственного принятия решения с целью защитить истину церковного общения. Именно юридическая охрана этих двух взаимно имманентных полюсов – с одной стороны, свободы акта веры отдельного верующего, а с другой – объективной истины церковного общения – составляет главную цель канонической процедуры. Достижение этой цели было бы легче гарантировать на нормативном уровне, если бы канонистика освободилась от комплекса неполноценности по отношению к науке о государственном праве и сконцентрировала усилия на совершенствовании (на формально-юридическом уровне) базовой структуры всех канонических процедур, уже некоторым образом прослеживаемой в ныне действующем Кодексе канонического права. Основная библиография Aymans W., Begriff, Aufgabe und Trager des Lehramts, в: HdbkathKR, сс. 533_540. Aymans W.-Corecco E., Kirchliches Lehramt und Theologie. Erwagungen zur Neuordnung des Lehrprufungsverfahrens bei der Kongregation fur die Glaubenslehre, в: IKZ Communio 2 (1974), сс. 150_170. AA.VV., I procedimenti speciali nel diritto canonico, Citta del Vaticano 1992. Bertolino R., La tutela dei diritti nella Chiesa. Dal vecchio al nuovo Codice di diritto canonico, Torino 1993. Corecco E., Die richterliche Anwendung der «sacra potestas», в: OAKR 39 (1070), сс. 277_294. H. Heinemann, Lehrbeanstandung in der katholischen Kirche. Analyse und Kritik der Verfahrensordnung (­ Canonistica 6), Trier 1981. Kramer P., Kirche und Bucherzensur. Zu einer neuen Instruktion der Kongregation fur die Glaubenslehre, в: ThGL 83 (1993), сс. 72_80.

http://azbyka.ru/otechnik/pravila/kanoni...

В науке также высказывалось мнение о коренной трансформации социального строя нубийских гос-в начиная с XII-XIII вв. В Нильской долине стал формироваться светский по духу военно-феодальный уклад, отмеченный в т. ч. массовым строительством домов-башен и замков, а также деградацией экономики, выродившейся в натуральное хозяйство. С падением нубийских царств замки локальных феодалов превратились в разбойничьи гнезда, контролировавшие движение по реке и прилегающим караванным путям. Эти процессы феодализации и архаизации не оставляли места для сохранения сколько-нибудь влиятельных церковных структур ( Adams. 1984. P. 508-520, 540-545; Bowers. 1985). Нубийский этнос, возникший на обломках империи Мероэ, через тысячу с небольшим лет завершил свой жизненный путь, превратившись в изолированный реликт. При иных обстоятельствах христ. традиция могла бы быть унаследована теми племенами, к-рые стали доминировать в долине Нила после нубийцев. Однако эти народы уже были носителями арабо-мусульм. культуры, достаточно динамичной и способной к растворению остатков суданского христианства. Ист.: История Африки: Хрестоматия (по указ.); Ioan. Ephes. Hist. eccl. IV 6-10, 49-53; Iohannis abbatis monasterii Biclarensis Chronica/Ed. Th. Mommsen//MGH. AA. 1894. Vol. 11. P. 213; Hist. Patr. Alex. Pt. 3-4; History of the Patriarchs of the Egyptian Church/Ed. Y. Abd al-Masih, O. H. E. Burmeister, A. S. Atiya, A. Khater. Le Caire, 1943-1970. Vol. 2. Pt. 1-3; Vol. 3. Pt. 1-3; Ta  rkh Ibn al-Fu   rat. Bayru  t, 1936-1938. Т. 5-9; al-Maqr z , Ah mad ibn ‘Al . Kita  b al-hitat al-maqrziyya. Bayru  t, 1959. Т. 3; idem. Kita  b as-sulu  k li-ma‘rifat duwal al-mulu  k. Bayru  t, 1997. 8 t.; The Churches and Monasteries of Egypt and Some Neighbouring Countries: Attributed to Abû-Sâlih, the Armenian/Ed. B. T. A. Evetts. Oxf., 1895. Piscataway (N. J.), 2001r; Moufazzal Ibn Abil-Fazail. Histoire des sultans Mamlouks/Éd., trad. E. Brochet. P., 1920. Fasc. 2. (PO; T. 14. Fasc. 3). Лит.: Розов А. В. Христианская Нубия.

http://pravenc.ru/text/2577981.html

Arhiva Preafericitul Patriarh Chiril: „Biserica îi asum o responsabilitate aparte de a merge împotriva curentului” 23 iunie 2014 14:28 La  22 iunie 2014, dup încheierea Liturghiei la catedrala în cinstea Sfintei Sofii i a Adormirii Maicii Domnului în Kremlinul din Tobolsk, a avut loc o recepie solemn oferit cu ocazia vizitei Întâistttorului Bisericii Ruse la Mitropolia de Tobolsk. La finele recepiei Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril s-a adresat ctre cei prezeni. Împrtindu-i impresiile în legtur cu aflarea sa pe pmântul din Tobolsk, Preafericitul Patriarh a amintit despre „fapta eroic fr de precedent în istoria civilizaiei pmânteti” a exploratorilor rui, care au valorificat spaiile nemrginite ale Siberiei i  Extremului Orient. Întâistttorul a subliniat c pe oamenii, care au trecut mii de kilometri prin mlatini, ape i pduri, îi purta nu setea de cptuial sau de glorie, dar acea putere duhovniceasc, care este educat de Biseric în fiecare sfânt loca i în fiecare mnstire”. „Viaa religioas”, i-a continuat gândul Patriarhul Chiril, „este, în primul rând, o munc grea asupra propriei persoane. Aceti oameni au trecut aceast coal duhovniceasc. Eu au fost eroi ai duhului. Arcul interior, format  de aceast munc duhovniceasc, s-a îndreptat i a împins ca o catapult. Ca o rachet, care  depete fora gravitaional a pmântului, erupe în cosmos, tot aa i strmoii notri au mers înainte. Ei erau gata de sacrificii. Aceast capacitate este format de sentimentul religios, în timp ce civilizaia contemporan impune un cu totul alt tip de via: de luat, nu de dat”. „Biserica actualmente îi asum responsabilitatea de a merge împotriva curentului. Fiecare preot azi poart o responsabilitate enorm nu doar pentru enoriaii si, dar i pentru destinul Patriei – el se afl pe linia întâi a luptei pentru mreia i demnitatea Patriei sale. Noi suntem datori s pstrm suveranitatea duhovniceasc i cultural a Patriei noastre, deoarece fr de ea suveranitatea geografic i politic nimic nu înseamn. Anume de aceea este atât de important de îmbinat credina cu voina proprie, de a pstra capacitatea de a fi eroi”, a subliniat Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse. „Eroismul trebuie s ne însoeasc în fiecare zi”, este convins Preafericitul Patriarh Chiril. Noi trebuie s ne limitm în ceva de dragul altora – de dragul soiei sau soului, al copiilor, prinilor, de dragul prietenilor, de dragul celor cu cine comunicm. Fr de un astfel de eroism nu exist via adevrat omeneasc, dar exist doar lupta pentru supravieuire la nivel biologic. Capacitatea de a merge la sacrificiu – anume aceasta este eroism, aceasta ne înva Biserica”. Serviciul de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/3679837...

н. малоазийской катастрофы 1923 г. С той же целью греч. власти выкупили часть территории А. между «Ксерксовым каналом» и Уранополисом. Свято-Пантелеимонов мон-рь Свято-Пантелеимонов мон-рь Во время второй мировой войны А. вместе со всем греч. народом терпел невзгоды оккупации. В послевоенные годы Греция была охвачена гражданской войной и на А. укрывались многочисленные беженцы, что нанесло обителям Св. Горы существенный ущерб. Именно тогда в последний раз на А. в составе партизанских отрядов оказались женщины. В то же время правительства Польши, Болгарии, Румынии и Югославии конфисковали афонские имения на территориях своих стран, что еще более ухудшило экономическое положение А. Число насельников А. постоянно снижалось вплоть до 70-х гг. XX в. В 1971 г. был отмечен минимум - 1145 чел.; в 1972 г. их количество впервые увеличилось, что было воспринято как знаменательное событие. С тех пор численность святогорского монашества постоянно росла, увеличиваясь в год примерно на 30 иноков. В наст. время состав агиоритов интернационален, среди них помимо славян есть выходцы из Зап. Европы, Америки, Австралии. Ист.: Meyer Ph. Die Haupturkunden für die Geschichte der Athosklöster. Lpz., 1894; Афонский Патерик. М., 1897, 1994р; Millet G. , Pargoire J. , Petit L. Recueil des inscriptions chrétiennes du Mont Athos. P., 1904; Billetta R. Der heilige Berg Athos in Zeugnissen aus 7. Jh. W.; N. Y.; Dublin, 1992-1996. 4 Bde. Акты: Actes de Chilandar/Publ. par L. Petit et B. Korablev//ВВ. 1911. Т. 17. Прилож. I-III. C. 1-368; 1915. Т. 19. Прилож. I. С. 369-651; То же. Amst., 1975r; Actes de Chilandar: Des origines à 1319: [Texte. Album]/Ed. M. ivojinovi, Ch. Giros, V. Kravari. P., 1998. (Archives d " Athos [далее AA]; 20); Actes de Dionysiou/Ed. N. Oikonomidus. P., 1968. (AA; 4); Actes de Docheiariou: [Texte. Album]/Ed. N. Oikonomidès. P., 1984. (AA; 13); Actes d " Esphigménou/Ed. L. Petit, W. Regel//ВВ. 1907. Т. 13. Прилож. I. C. 1-123; Actes d " Esphigménou/Ed. J. Lefort, 1973. (AA; 6); Actes d " Iviron.

http://pravenc.ru/text/77102.html

«Энотикон» З. более чем на 30 лет стал основой церковной политики в Византийской империи. Первоначально его издание способствовало нек-рой стабилизации религ. ситуации на Востоке. Была устранена прямая угроза расколов общин, к-рая возникла сразу после 451 г. Но при этом фактическая власть в Александрийском и Антиохийском Патриархатах надолго оказалась в руках монофизитов. Издание «Энотикона» означало также фундаментальное изменение в способах проведения гос. политики в церковной сфере. Если ранее (в IV - сер. V в.) для обсуждения и решения подобных вероучительных вопросов светская власть прибегала к созыву Соборов, то теперь было решено лишь добиться формального соглашения между важнейшими главами церковной иерархии. Метод управления Церковью, использованный З., впосл. влиял на построение взаимоотношений Церкви и гос-ва в Византии (позднее и в др. гос-вах). Ок. 478 г. З. своим эдиктом окончательно утвердил автокефалию Кипрской Церкви, признав ее независимость от Антиохийского Патриархата. Тогда же в К-поль с Кипра были перенесены мощи ап. Варнавы и переписанная им рукопись Евангелия от Матфея (в дворцовый храм архидиак. св. Стефана). После смерти Льва II З. и Ариадна не имели детей, и З. не удалось стать основателем новой династии. Когда умер З., Ариадна избрала новым императором декуриона силенциариев визант. двора Анастасия (правил до 518) и вышла за него замуж, чем способствовала легитимации его правления; умерла в К-поле ок. 515 г. Ист.: Malchus Philadelphensis. Byzantiaka. Fragm. 4-26//The Fragmentary Classicising Historians of the Later Roman Empire/Ed. R. C. Blockley. Liverpool, 1983. Vol. 2; Theodore Anagnostes [Lector]. Kirchengeschichte. I 25 - II 6/Ed. G. Ch. Hansen. B., 1971; Joshua the Stylite. The Chronicle/Ed. W. Wright. Camb., 1882. P. 7-13; Zachariah of Mytilene [Rhetor]. The Syriac Chronicle/Ed. F. J. Hamilton, E. W. Brooks. L., 1899. P. 101-146; Marcellinus Comes. Chronicon, A. D. 474-491/Ed. Th. Mommsen//MGH AA. Bd. 11; Ioan. Malal. Chron. P. 375-391; Evagr. Schol. Hist. eccl. III; Chron. Pasch. P. 598-607; Theoph. Chron. P. 113-136; Georg. Mon. Chron. P. 617-619.

http://pravenc.ru/text/199875.html

Arhiva Preafericitul Patriarh Chiril a înmânat distincii bisericeti unui ir de colaboratori ai Patriarhiei Moscovei 24 ianuarie 2013 20:41 La 24 ianuarie 2013, la reedina Patriarhal i Sinodal de la mnstirea „Sfântul Daniil” (or. Moscova), Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril a înmânat distincii bisericeti unui ir de colaboratori ai Patriarhiei Moscovei, care au marcat jubilee i aniversri. „Eu foarte mult apreciez munca acelor persoane care lucreaz împreun cu mine – a tuturor celor care sunt ocupai cu lucruri importante. Când spun „lucruri importante”, am în vedere orice fel de munc, care se svârete în numele lui Dumnezeu, iar activitile Dumneavoastr sunt anume aa. Fiecare din voi îi aduce contribuia în furirea vieii bisericeti. Se prea poate, eu nu întotdeauna am posibilitate s m întâlnesc i s vorbesc cu voi, dar cunosc activitatea fiecruia”, a spus Preafericitul Stpân, adresându-se ctre cei prezeni. Pentru trudele întru binele Bisericii Ortodoxe Ruse i cu ocazia aniversrii a 50 de ani din ziua naterii, fotograful Serviciului de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii S.N. Vlasov este decorat cu ordinul cuviosului Serghie de Radonej de gradul al II-lea. Pentru trudele întru binele Bisericii Ortodoxe Ruse dactilografa Serviciului financiar al Patriarhiei Moscovei M.S. Kolciughina este decorat cu medalia sfintei cuvioasei Eufrosinia a Moscovei. Pentru trudele întru binele Bisericii Ortodoxe Ruse i cu ocazia aniversrii a 35 de ani din ziua naterii, referentul Serviciului de cancelarie al Patriarhiei Moscovei E.S. Ivanova este decorat cu Diploma Patriarhal pentru merit. Cu ocazia datelor semnificative din via, Preafericitul Patriarh Chiril a înmânat adrese de felicitare juristului Serviciului de juridic V.V. Zaharenko, colaboratorului Patriarhiei Moscovei monahiei Ilaria (Libina), efului cancelariei monahia Ioana (Ryjkova), colaboratorului Serviciului de protocol A.V. cedrin, colaboratorului superior al Serviciului de cancelarie E.Iu. Goncearova, referentului comisiei Sinodale teologice diaconului Alexii Safonov. În numele celor decorai cu cuvinte de mulumire ctre Preafericitul Patriarh Chiril s-a adresat S.N. Vlasov. Serviciul de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/2748365...

Arhiva Sanctitatea Sa Patriarhul Chiril: Nu putem minimaliza nici sacrificiul poporului nostru, nici nenorocirile pe care le-a îndurat Patria noastr dup anul 1917 22 decembrie 2016 10:40 „Anul 2017 ce se apropie este un an deosebit pentru Biserica noastr i toate rile responsabilitii canonice a Patriarhiei Moscovei. Acest an este legat de amintirile cu privire la evenimentele ce au o vechime de un secol, pe când ara noastr a fost zguduit de dou revoluii”, a menionat  Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril la începutul raportului su de la Adunarea eparhial a or. Moscova, ce a avut loc la 22 decembrie 2016 la catedrala soborniceasc „Hristos Mântuitorul. „Evenimentele revoluionare ale anului 1917, în urma crora la putere au venit forele politice radicale ce au impus ideile ateismului i materialismului, au tras dup sine ruptura modului tradiional de via i au dus la urmri groaznice: un rzboi civil îndelungat i sângeros, ce a impus exodul multor compatrioi de ai notri dup hotare, a dus la represalii în mas din partea noii puteri fa de cei ce nu erau de acord”. „Biserica Rus a fost supus în secolul trecut la prigoane de proporii fr precedent”, a declarat Sanctitatea Sa Patriarhul. Suferinele pentru Hristos au fost primite de zeci de mii de credincioi, numeroi episcopi, clerici, monahi i monahii, au fost închise sau distruse multe biserici i locauri monastice, au fost supuse blasfemiei sau au fost nimicite sfintele relicve ortodoxe”. Conform afirmaiei Sanctitii Sale, înelegerea cauzelor catastrofei anului 1917, formularea concluziilor din evenimentele ce au urmat - este o sarcin nu doar de ordin teoretic, dar i practic. La soluionarea acestei sarcini „este important s evitm atât minimalizarea sau uitarea sacrificiului poporului nostru, a tot ceea ce a fost luminos în anii trecui, precum i minimalizarea sau muamalizarea nenorocirilor i tulburrilor, pe care le-a avut de suferit Patria noastr dup anul 1917”, a subliniat Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse. „Una din leciile importante ale secolului trecut const în faptul c societatea, construit pe lupta cu Dumnezeu i legea Sa moral venic, este sortit la autodistrugere. Despre acest fapt trebuie s inem minte în zilele noastre, când într-un ir de state se întreprind încercri  ca viaa poporului i sistemul relaiilor sociale s fie organizate într-un aa fel, ca religia s fie marginalizat”, a declarat  Sanctitatea Sa Vldica. „Misiunea noastr pstoreasc, trudele noastre zi de zi cpt în aceast perspectiv o dimensiune istoric”, a încheiat Întâistttorul. Serviciul de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/4723014...

А. прославился как талантливый писатель и поэт, в совершенстве владевший лат. языком. Особенно знаменита его поэма «О деяниях духовной истории» (De spiritalis historiae gestis) в 5 кн., к-рая состоит из поэтического переложения (2552 гекзаметрических стиха) библейского повествования о сотворении мира, первородном грехе, изгнании из рая, потопе, переходе через Красное м. Автор, сочетающий тонкое понимание библейского текста с изящной классической формой повествования, выступает одним из лучших лат. раннехрист. поэтов. Полагают, что англ. поэт Дж. Мильтон находился под влиянием этого произведения, когда писал свою поэму «Потерянный рай». А. принадлежат также поэма «О девстве» (De consolatoria castitatis laude), посвященная его сестре мон. Фусцине, и трактат «Против евтихианской ереси» (Contra euthychianam haeresim). Кроме того, сохранились его письма и сборник проповедей, из к-рых лишь 3 дошли до наст. времени полностью, ок. 30 - во фрагментах. Соч.: PL. 59. Col. 191-398; MGH, AA. B., 1883. T. 6/2; Œuvres complètes de saint Avit/Éd. U. Chevalier. Lyon, 1890; De spiritalis historiae gestis, libri I-III/Ed. D. J. Nodes. Toronto, 1985. (Toronto Medieval Latin Texts; 16); CPL. P. 990-997. Ист.: Vita beati Aviti episcopi [включ. во все собр. соч.]; ActaSS. Febr. T. 1. Col. 666-674; BHL. T. 1. P. 137. Лит.: Palanque J. -R. Avit (15)//DHGE. T. 5. Col. 1205-1208; Cl é ment F. Les poètes chrétiens. P., 1857. P. 323-353; Parizel. Saint Avit, sa vie et ses écrits. Louvain, 1859; Denkinger H. Alcimus Ecdicius Avitus, évêque de Vienne (460-526), et la destruction de l " arianisme en Occident. Gen., 1890; Goelzer H. Le Latin de S. Avit. P., 1909; Burckhardt M. Die Briefsammlung des Bischofs Avitus von Vienne. Lpz., 1938; Schippers A. Avitus, De mundi initio. Kampen, 1945; Rancoroni A. L " epica biblica di Avito di Vienne//VChr. 1972. N 9. P. 303-329; Simonetti M. Litteratura antimonofisita d " Occidente//Augustinianum. 1978. T. 18. P. 487-532; Reydellet M. La Royauté dans la littérature latine de Sidoine à Isidore de Séville. P., 1981 (Biblioth. des Écoles franç. d " Athènes et de Rome; 243). P. 87-137; Isetta S. Rassegna de Studi Avitani (1857-1982)//Boll. di Studi Latini. 1983. N 13. P. 59-73; Nodes D. J. Avitus of Vienne " s Spiritual History and the Semipelagian Controversy//VChr. 1984. N 38. P. 185-195.

http://pravenc.ru/text/62774.html

Arhiva Preafericitul Patriarh Chiril: Noi ne rugm pentru reluarea procesului de consolidare a societii ucrainene 26 februarie 2014 16:08 La 26 februarie 2014, în Sala soboarelor bisericeti a catedralei Hristos Mântuitorul în or. Moscova, sub preedinia Preafericitului Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril a început edina ordinal a Consiliului Suprem Bisericesc al Bisericii Ortodoxe Ruse. Deschizând edina, Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse s-a referit la situaia politic din Ucraina: „Noi cu toii avem emoii pentru ceea ce are loc în Ucraina. Este acelai lucru de parc s-ar întâmpla în ara noastr i în familia fiecruia dintre noi, deoarece suntem legai nu doar prin relaii de rudenie duhovniceasc – noi suntem legai prin sânge, printr-o istorie unic, prin aceleai suferine, aceleai bucurii. Biserica Ortodox Rus ridic azi rugciuni deosebite în legtur cu cele întâmplate în Ucraina. Cel mai periculos, probabil, este faptul c se vars sânge nevinovat. Preul vieii omeneti devin atât de mic, atât de neînsemnat. De aceea rugciunile noastre sunt, în primul rând, pentru încetarea violenei, ca s se reînceap procesul politic firesc al consolidrii societii”. Conform spuselor Sanctitii Sale, o îngrijorare deosebit trezete situaia Bisericii Ortodoxe în Ucraina. „Cu mila lui Dumnezeu deocamdat nu sunt cazuri de  ocupare a bisericilor i noi sperm c nici nu vor fi”, a adugat Întâistttorul. Chem pe toi acei, care ar vrea s foloseasc situaia politic nestabil pentru soluionarea problemelor de ordin bisericesc, s nu o fac, deoarece urmrile vor fi din cele mai negative”. Preafericitul Patriarh Chiril i-a exprimat satisfacia în legtur cu decizia Sinodului Bisericii Ortodoxe a Ucrainei cu privire la alegerea mitropolitului de Cernui i Bucovina Onufrii în funcia de lociitor al catedrei mitropolitane a Kievului. Menionând c stpânul Onufrii a fost ales prin „vot secret, cu majoritatea voturilor, în mod liber”, Patriarhul Chiril i-a exprimat sigurana c decizia Sinodului a fost „cu adevrat manifestarea voinei lui Dumnezeu”. „A vrea s-i doresc stpânului Onufrii puterea forelor sufleteti i trupeti, curaj, rbdare, susinerea din partea episcopatului, a clerului i a întregului popor credincios – tot aa precum i din partea întregului episcopat al Bisericii Ortodoxe din Ucraina, a clerului, a credincioilor”, a conchis Preafericitul Stpân. La propunerea Sanctitii Sale Consiliul Suprem Bisericesc a ieit ci o declaraie în legtur cu ameninarea de pe urma aciunilor violente fa de Biserica canonic în Ucraina. Serviciul de pres al Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii Календарь ← 6 martie 2022 19 aprilie 2020

http://patriarchia.ru/md/db/text/3582793...

   001    002    003    004    005    006   007     008    009    010