(Трижды)    Дивны Твоя тайны, Богорóдице, Вышняго престóл явилася еси, Владычице, и от земли к небеси преставилася еси днесь. Слава Твоя боголéпная, богоподóбными сияющи чудесы. Дéвы, с Материю Царéвою на высотý вознеситеся. Благодатная, радуйся, с Тобóю Госпóдь, подаяй мирови Тобóю вéлию милость.     Дивны Твои тайны, Богородица: Ты, Владычица, явилась престолом Всевышнего и сегодня преставилась от земли к небу. Богоподобна слава Твоя, сияющая подобающими Богу чудесами. Девы, вознеситесь на высоту с Матерью Царя. Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подающий миру чрез Тебя великую милость. (Трижды)    Твоé славят успéние власти и престóли, начала и госпóдства, силы и херувими, и страшнии серафими; радуются земнорóднии, о божéственней Твоéй славе красящеся; припадают царие со архангелы и ангелы и воспевают: Благодатная, радуйся, с Тобóю Госпóдь, подаяй мирови Тобóю вéлию милость.     Твое успение славят власти и престолы, начала и господства, силы, херувимы и страшные серафимы; радуются земнородные, красуясь божественною Твоею славою; припадают цари с архангелами и ангелами и воспевают: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подающий миру чрез Тебя великую милость. (Дважды)     Слава и ныне, глас тойже    Богоначальным мановéнием отвсюду богонóснии апóстоли, óблаки высóце взимаеми, дошéдше пречистаго и живоначальнаго Твоегó тéла, любéзно лобызаху; превышния же небéсныя силы, с своим Владыкою пришéдше, богоприятное и пречистое тéло предсылающе, ýжасом одержими, прекрасно же предыдяху и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица Богоотроковица прииде; возмите врата и Сию премирно подымите, присносýщнаго Матерь Свéта. Тоя бо ради всерóдное человéком спасéние бысть, на Нюже взирати не мóжем, и Той достóйную честь воздати немóщно; Тоя бо преизящное прехóдит всяк ум. Тéмже, Пречистая Богорóдице, присно с живонóсным Царéм и Рождествóм живýщи, молися выну сохранити и спасти от всякаго прилóга противнаго нóвыя люди Твоя; Твоé бо предстательство стяжахом, во вéки светоявлéнно блажаще.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

„Дивны дела Твоя, Господи! Дивны Твоя тайны, Богородице»! Кто слышит Твой тихий глагол в Твоей затворенной молитвенной храмине? Кто провидит, какие огромные дела ведет за собою твое малое слово? Мир ощущает ли сию минуту, в которую делается перелом всецелой судьбы его, в которую изменяются отношения между землею и небом? Знает ли мечтающий о всемирном владычестве Рим, что в одной из дальних областей его, некая дщерь царей, называющая себя „рабою Господнею», изрекла приговор, который готовит миру нового, лучшего, высочайшего Владыку, а Риму разрушение гордого и своенравного владычества? Гадают ли славные прорицалища языческих народов, что из уст безвестной Девы излетело прорицание, которое заставит их умолкнут, низринет кумиры и кумирницы, прекратить кровавые жертвы, уничтожит кровожадных жрецов? Домышляются ли мудрецы мира, что на глас Евреянки сходит с неба „неведомая дотоле» Премудрость, Которая обуит премудрость премудрых, и разум разумных отвергнет, но младенцам откроет тайны, для мудрецов непостижимые? – Что я говорю? – Иерусалим и колена Израилевы, которые от дальних предков знают и хранят обетование Божье о великом Избавителе и Умиротворителе, и „безпрестани день и нощь служаще надеются доити“ ( Деян. 26:7 ) до исполнения, – дослужились они до познания, что, пройдя обширную область обетования, в сей день или в сию нощь, внезапно приближались они к пределу исполнения и что предел сей поставлен в Назарете? Книжники, которые столько раз читали в книге Исаи: „се Дева во чреве зачнет, и родит Сына, и наречет имя Ему Еммануил», а едва ли они не столько же раз недоумевали о сем, – думают ли они, что провиденная пророком Дева и уразумела уже сие пророчество, и готовится исполнить оное? Знает ли хотя праведный Иосиф, уже не совсем чуждый тайнам Приснодевы, как обручивший Ее себе с тем, чтобы Ей пребыть девою, – знает ли, что вслед за сим Она обручается Духу Святому, чтобы соделаться Материю Господа? В целом мире никому, кроме единым, не ведомо благовещение Архангелово, когда оно совершается: а оно долженствует огласить весь мир, когда совершится

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Vinogr...

Что поется в храме на Успение Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника. 27 августа, 2009 Для большего осмысления того, что поется в храме на службе, хорошо заранее ознакомиться с текстом богослужения. Многие берут текст службы с собой в храм, чтобы было удобнее следить за песнопениями праздника. Успение Пресвятыя Славныя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии На Велицей вечерни, поем, Блажен муж, 1-й антифон. На Господи воззвах, ставим стихов 8, и поем стихиры, глас 1: О дивное чудо! Источник Жизни во гробе полагается, и лествица к небеси гроб бывает: веселися Гефсимание, Богородичен святый доме. Возопием вернии, Гавриила имуще чиноначальника: Благодатная радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Трижды.] Дивны Твоя тайны, Богородице, Вышняго престол явилася еси, Владычице, и от земли к небеси преставилася еси днесь. Слава Твоя боголепная, богоподобными сияющи чудесы. Девы с Материю Царевою на высоту вознеситеся. Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Трижды.] Твое славят успение, власти и престоли, начала и господьства, силы и херувими, и страшнии серафими: радуются земнороднии, о божественней Твоей славе красящеся. Припадают царие со архангелы и ангелы, и воспевают: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Дважды.] Слава, и ныне, глас тойже: Богоначальным мановением, отвсюду богоноснии апостоли облаки высоце взимаеми, дошедше пречистаго и живоначальнаго Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же небесныя силы, с своим Владыкою пришедше, богоприятное и пречистое тело предсылающе ужасом одержими: прекрасно же предыдяху, и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица Богоотроковица прииде. Возмите врата и Сию премирно подымите, Присносущаго Матерь Света. Тоя бо ради всеродное человеком спасение бысть: на Ню же взирати не можем: и Той достойную честь воздати немощно: Тоя бо преизящное преходит всякий ум. Темже, Пречистая Богородице, присно с Живоносным Царем, и Рождеством живущи, молися выну сохранити и спасти, от всякаго прилога противнаго, новыя люди Твоя: Твое бо предстательство стяжахом, во веки светоявленно блажаще.

http://pravmir.ru/chto-poetsya-v-xrame-n...

Девы; и все обвеяно каким-то особым, мягким чувством глубокого сердечного проникновения в ту непостижимую, вполне священно-таинственную даль, где в сумраке веков, на грани заветов „сень законная“ начинает постепенно рассеиваться во свете новозаветного откровения. „Дивны дела Твоя, Господи! Дивны Твоя тайны, Богородице“! Кто слышит Твой тихий глагол в Твоей затворенной молитвенной храмине? Кто провидит, какие огромные дела ведет за собой твое малое слово? Мир ощущает ли сию минуту, в которую делается перелом всецелой судьбы его, в которую —136— изменяются отношения между землей и небом? Знает ли мечтающий о всемирном владычестве Рим, что в одной из дальних областей его, некая дщерь царей, называющая себя „рабою Господнею“, изрекла приговор, который готовит миру нового, лучшего, высочайшего Владыку, а Риму разрушение гордого и своенравного владычества? Гадают ли славные прорицалища языческих народов, что из уст безвестной Девы излетело прорицание, которое заставит их умолкнуть, низринет кумиры и кумирницы, прекратит кровавые жертвы, уничтожит кровожадных жрецов? Домышляются ли мудрецы мира, что на глас Евреянки сходит с неба „неведомая дотоле“ Премудрость, Которая обуит премудрость премудрых, и разум разумных отвергнет, но младенцам откроет тайны, для мудрецов непостижимые? – Что я говорю? – Иерусалим и колена Израилевы, которые от дальних предков знают и хранят обетование Божие о великом Избавителе и Умиротворителе, и „безпрестани день и нощь служаще надеются доити“. ( Деян.26:7 ) до исполнения, – дослужились они до познания, что, пройдя обширную область обетования, в сей день или в сию нощь, внезапно приближались они к пределу исполнения и что предел сей поставлен в Назарете? Книжники, которые столько раз читали в книге Исаии: „се Дева во чреве зачнет, и родит Сына, и наречет имя Ему Еммануил“, а едва ли они не столько же раз недоумевали о сем, – думают ли они, что провиденная пророком Дева и уразумела уже сие пророчество, и готовится исполнить оное? Знает ли хотя праведный Иосиф, уже не совсем чуждый тайнам Приснодевы, как обручивший Ее себе с тем, чтобы Ей пребыть девой, – знает ли, что вслед за сим Она обручается Духу Святому, чтобы соделаться Матерью Господа? В целом мире никому, кроме единой, не ведомо благовещение Архангелово, когда оно совершается: а оно долженствует огласить весь мир, когда совершится.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Дивны Твоя тайны Богородице, вышняго престол явился еси Владычице, и от земли к небеси преставилася еси днесь. Слава Твоя боголепная, богоподобными сияющи чудесы, Девы с Материю царевою на высоту вознеситеся. Благодатная радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость (трижды). Слава, и ныне, глас тот же. Богоначальным мановением, 1951 отвсюду богоноснии апостоли облаки высоце взимаеми, 1952 дошедше 1953 пречистаго и живоначальнаго 1954 Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же небесныя силы, с своим Владыкою пришедше, благоприятное и пречистое тело предсылающе ужасом одержими: прекрасно же предыдяху, и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се всецарица богоотроковица прииде. Возмите врата и сию премирно подымите, присносущнаго Матерь света. Тоя бо ради всеродное человеком спасение бысть: на вюже взирати не можем, и Той достойную честь воздати немощно: тоя бо преизящное преходит всяк ум. Тем же пречистая Богородице, присно с живоносным царем, и рождеством живущи, молися сыну сохранити и спасти, от всякаго прилога 1955 противнаго, новыя люди Твоя: Твое бо предстательство стяжахом, 1956 во веки светоявленно блажаще. 1957 На стиховне стихиры Глас 4-й. Самогласны Приидите воспоем людие, пресвятую Деву чистую, из Нея же неизреченно пройде, 1958 воплощся Слово Отчее, зовуще и глаголюще: благословенна Ты в женах, блаженное чрево вместившее Христа. Того святым рукам душу предавши, 1959 молися пречистая, спастися душам нашим. Слава и ныне Глас тот же Егда изшла 1960 еси Богородице Дево, ко из Тебе рождшемуся неизреченно, 1961 бяше Иаков брат Божий, и первый священноначальник, Петр же честнейший верховник, богословов начальник: и весь Божественный Апостольский лик, явленным богословием песнославяще, 1962 божественное и страшное Христа Бога смотрения таинство 1963 и живоначальное и богоприятное Твое тело погребше, радовахуся всепетая. Превыше же пресвятыя, и старейшия ангельския силы, чудеси дивящеся, приникше друг ко другу глаголаху: возмите ваша врата, и восприимите рождшую небесе и земли Творца. Славословленми же воспеваем, честное и святое тело, вместившее нами невидимаго Господа. Тем же и мы память Твою празднующе, вопием Ти препетая: Христианский рог вознеси, 1964 и спаси души наша. Тропарь

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Что поется в храме на Успение? В рождестве девство сохранила еси, во успении мира не оставила еси, Богородице, преставилася еси к Животу, Мати сущи Живота: и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша. 27 августа, 2010 В рождестве девство сохранила еси, во успении мира не оставила еси, Богородице, преставилася еси к Животу, Мати сущи Живота: и молитвами Твоими избавляеши от смерти души наша. На Велицей вечерни поем, Блажен муж, 1-й антифон. На Господи воззвах, ставим стихов 8, и поем стихиры, глас 1: О дивное чудо! Источник Жизни во гробе полагается, и лествица к небеси гроб бывает: веселися Гефсимание, Богородичен святый доме. Возопием вернии, Гавриила имуще чиноначальника: Благодатная радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Трижды.] Дивны Твоя тайны, Богородице, Вышняго престол явилася еси, Владычице, и от земли к небеси преставилася еси днесь. Слава Твоя боголепная, богоподобными сияющи чудесы. Девы с Материю Царевою на высоту вознеситеся. Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Трижды.] Твое славят успение, власти и престоли, начала и господьства, силы и херувими, и страшнии серафими: радуются земнороднии, о божественней Твоей славе красящеся. Припадают царие со архангелы и ангелы, и воспевают: Благодатная, радуйся, с Тобою Господь, подаяй мирови Тобою велию милость. [Дважды.] Слава, и ныне, глас тойже: Богоначальным мановением, отвсюду богоноснии апостоли облаки высоце взимаеми, дошедше пречистаго и живоначальнаго Твоего тела, любезно лобызаху. Превышния же небесныя силы, с своим Владыкою пришедше, богоприятное и пречистое тело предсылающе ужасом одержими: прекрасно же предыдяху, и невидимо вопияху превышним чиноначалием: се Всецарица Богоотроковица прииде. Возмите врата и Сию премирно подымите, Присносущаго Матерь Света. Тоя бо ради всеродное человеком спасение бысть: на Ню же взирати не можем: и Той достойную честь воздати немощно: Тоя бо преизящное преходит всякий ум. Темже, Пречистая Богородице, присно с Живоносным Царем, и Рождеством живущи, молися выну сохранити и спасти, от всякаго прилога противнаго, новыя люди Твоя: Твое бо предстательство стяжахом, во веки светоявленно блажаще.

http://pravmir.ru/chto-poetsya-v-xrame-n...

О, дивное чудо,/се бо воистинну во обители Саровстей/благочестия столп непоколебимый -/Серафим блаженный является нам,/темже, Богомудрых собори,/на высоту духом возноситеся,/к преподобному вопиюще:/преподобне отче Серафиме,/Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Дивны Твоя тайны, Христе Боже,/яко даровал еси нам светильника, преподобнаго Серафима,/верным людем на сопротивныя крепкого поборника,/иноком и всем православным христианом молитвенника,/святей обители похвалу и утверждение;/той и ныне молит Тя Господи,/даровати душам нашим мир и велию милость. Егда вшел еси, преподобне, в пустыню Саровскую,/тогда, своея воли до конца совлекся,/твердое ко всем послушание показал еси:/досады бо и безчестия претерпел еси, радуйся,/ударения и раны от злых человек приял еси,/о нихже и молился еси, преподобне./Мы же, прославляюще пречестную память твою,/молим ти ся, преподобне:/Господеви молися/мир мирови даровати/и душам нашим велию милость. Блаженна обитель Саровская,/имущи тебе, преподобне отче Серафиме,/добродетелей сокровище, сосуд чистоты,/целомудрия хранителя, приятелище благодати,/источник исцелений, болящим врача безмездна,/постника истинна, в скорбех утешителя,/житейскими страстьми обуреваемым тихое пристанище;/нам же, творящим честную память твою,/моли, преподобне отче Серафиме,/даровати мир и велию милость. Днесь ликуют собори верных/в память твою, преподобне Серафиме,/и велегласно вопиют:/ты, любве ради Христовы/вся красная мира оставив/и в пустыню Саровскую вселився,/никакоже устрашился еси невидимых враг борения,/но сия молитвами твоими, яко прах, отметал еси;/темже Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Слава, глас 8: Приидите, верных собори,/похвальными песньми днесь пречуднаго отца прославим/и сице ему возопиим:/преподобне отче Серафиме,/воистинну сподобился еси Божественныя жизни,/приим от Бога венец нетленныя славы,/сего ради обитель Саровская тобою хвалится,/людие же, чтуще честныя мощи твоя и зряще чудеса бываемая,/славят прославляющаго тя Господа,/Емуже молися, преподобне,/даровати душам нашим мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Но говорить хочу совсем о другом. О первой строфе: Жизни сладостные тайны Обнимают все творенье. Этот мир – стихотворенье Об одной любви бескрайней. Посмотрите, как замечательно выражена эта идея: весь мир пронизан Божественной любовью. В Символе Веры мы говорим: «Верую во единого Бога Отца Вседержителя, Творца Небу и земли…». Так вот, вместо Творца в греческом оригинале стоит Поэта. Бог сочетал премудро, как искусный художник, все элементы творения. Все на своем месте. Мир наш – более прекрасное и изящное сочинение, чем любая поэма, любая картина. Св. Василий Великий в знаменитом «Шестодневе», рассказывая о Сотворении Богом мира, восклицает, что все части мира Бог скрепил некой силой, св. Василий называет эту силу симпатией. Все части мира стремятся одна к другой. Это так, как будто бы между всеми частями мира есть какая-то любовь, желание быть вместе. Ну скажите, разве это не так? Разве вы не чувствовали, в летний день находясь на природе, как подогнаны все части окружающего вас мира одна к другой? Ветер колышет траву, стрекочет кузнечик, с густым гудением пролетела пчела, солнце не просто греет, проливает медовые лучи на землю. Тихо, спокойно, ароматно. Чувствуешь такую радость, что не выразить словами. Каждый переживал подобное. В эти минуты легко верится в Бога, легко молится. Чувствовать это – значит, чувствовать Бога, стоящего за всеми явлениями мира. Все пронизано Божественной красотой, любовью, живительной энергией благодати. Дивны дела Твоя, Господи, вся премудростию сотворил еси… ( Пс. 103 ). А вот второе стихотворение. Его автор – Феликс Кривин. Это детская книжка, вышедшая в Ужгороде в 1965 году. И вдруг, среди других стихотворений, натыкаюсь на одно, поразившее меня вот таким глубоко религиозным видением, а вернее, чувствованием мира. Называется стихотворение Любовь. Отвертки крутят головы Винтам, На кухне все от Примуса в угаре, Будильнику не спится по ночам – Он все мечтает о хорошей паре. Дрова в печи поют, как соловьи, Они сгореть нисколько не боятся.

http://azbyka.ru/parkhomenko/iz-dnevnika...

Стих: Блажен муж, бояйся Господа,/в заповедех Его восхощет зело. Наставлении игумена укрепляемь,/в пустынное место Сарова вселился еси, отче,/и тамо молитвенному подвигу крепко прилежати потщился еси,/и явился есй дом Пресвятаго Духа./Моли Христа Бога о всех нас. Слава: и паки таяжде стихира: Наставлении игумена: И ныне, Богородичен. Тропарь писан на велицей вечерни. НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры на 8, глас 1. Подобен: О, дивное чудо: О, преславное чудо,/подвижник благочестия в Сарове является/и молитвенник к Богу тёплый/Серафим пречудный нам бывает;/веселися, обитель Саровская,/имущи в себе мощи преподобнаго;/взыграйте, православных множества,/пре дивнаго Серафима имуще в бедах заступника и вопиюще к нему:/радуйся, светильниче Российския земли,/тьмы сопротивных далече отревай/и Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. О, дивное чудо,/се бо воистинну во обители Саровстей/благочестия столп непоколебимый-/Серафим блаженный является нам,/темже, Богомудрых собери,/на высоту духом возноситеся,/к преподобному вопиюще:/преподобне отче Серафиме,/Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Дивны Твоя тайны, Христе Боже,/яко даровал еси нам светильника, преподобнаго Серафима,/верным людем на сопротивныя крепкаго поборника,/иноком и всем православным Христианом молитвенника,/святей обители похвалу и утверждение;/той и ныне молит Тя, Господи,/даровати душам нашим мир и вёлию милость. Егда вшел еси, преподобне, в пустыню Саровскую,/тогда, своея воли до конца совлекся,/твёрдое ко всем послушание показал еси:/досады бо и безчестия претерпел еси, радуяся,/ударения и раны от злых человек приял еси,/о нихже и молился есй, преподобие./Мы же, прославляюще пречестную память твою,/молим ти ся, преподобне:/Господеви молися/мир мирови даровати/и душам нашим велию милость. Блаженна обитель Саровская,/имущи тебе, преподобне отче Серафиме,/добродетелей сокровище, сосуд чистоты,/целомудрия хранителя, приятелище благодати,/источник исцелений, болящим врача безмездна,/постника истинна, в скорбех утешителя,/житейскими страстьми обуреваемым тихое пристанище;/нам же, творящим честную память твою,/моли, преподобне отче Серафиме,/даровати мир и велию милость.

http://pravmir.ru/sluzhba-prepodobnomu-s...

Подобен: О, дивное чудо: О, преславное чудо,/подвижник благочестия в Сарове является/и молитвенник к Богу теплый/Серафим пречудный нам бывает;/веселися, обитель Саровская,/имущи в себе мощи преподобнаго;/взыграйте, православных множества,/предивнаго Серафима имуще в бедах заступника и вопиюще к нему:/радуйся, светильниче Российския земли,/тьмы сопротивных далече отревай/и Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. О, дивное чудо,/се бо воистинну во обители Саровстей/благочестия столп непоколебимый –/Серафим блаженный является нам,/темже, Богомудрых собори,/на высоту духом возноситеся,/к преподобному вопиюще:/преподобне отче Серафиме,/Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость. Дивны Твоя тайны, Христе Боже,/яко даровал еси нам светильника, преподобнаго Серафима,/верным людем на сопротивныя крепкаго поборника,/иноком и всем православным христианом молитвенника,/святей обители похвалу и утверждение;/той и ныне молит Тя, Господи,/даровати душам нашим мир и велию милость. Егда вшел еси, преподобне, в пустыню Саровскую,/тогда, своея воли до конца совлекся,/твердое ко всем послушание показал еси:/досады бо и безчестия претерпел еси, радуяся,/ударения и раны от злых человек приял еси,/о нихже и молился еси, преподобне./Мы же, прославляюще пречестную память твою,/молим ти ся, преподобне:/Господеви молися/мир мирови даровати/и душам нашим велию милость. Блаженна обитель Саровская,/имущи тебе, преподобне отче Серафиме,/добродетелей сокровище, сосуд чистоты,/целомудрия хранителя, приятелище благодати,/источник исцелений, болящим врача безмездна,/постника истинна, в скорбех утешителя,/житейскими страстьми обуреваемым тихое пристанище;/нам же, творящим честную память твою,/моли, преподобне отче Серафиме,/даровати мир и велию милость. Днесь ликуют собори верных/в память твою, преподобне Серафиме,/и велегласно вопиют:/ты, любве ради Христовы/вся красная мира оставив/и в пустыню Саровскую вселився,/никакоже устрашился еси невидимых враг борения,/но сия молитвами твоими, яко прах, отметал еси;/темже Господеви молися/даровати душам нашим мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010