> Помогите ребёнку на реабилитацию <

15. 1-10

  008   009   010   011   012   013   014   015   016   017  018   019   020   021   022   023   024   025   026   027   028
Толкование на Евангелие от Луки, Глава 6 - ...Искать в Источникеazbyka.ru
... на первом месте, причем апостолу Андрею усвояется название Первозванного, потому что оба они прежде других были призваны к Апостольскому служению ( Иоан.? 1: 41 ) , и потому еще, что, по своим качествам, напр, по вере, любви к И. Христу и т. п., Петр действительно был первым. «Ты Христос, Сын Бога живого, сказал он первый, когда Господь спросил Апостолов: за кого они почитают Его ( Матф.? 16: 15–16 ) ? «Симон Ионин, любишь ли ты Меня больше, нежели они»? спрашивал И. Христос Петра. «Господи, Ты все знаешь, Ты знаешь, что я люблю Тебя», отвечал Петр (Иоан.? 21: 15 и дал. Еще чит. Деян.? 1: 15; 2: 14; 5: 3 и дал.) . Католики признают преимущественное пред другими Апостолами первенство ап. Петра; но это неверно: он был только «первый между равными», но никогда и нигде не выставлял себя иным. Иаков и Иоанн, это были родные братья, сыновья Зеведея рыбаря. Варфоломей иначе называется Нафанаилом ( Иоан.? 1: 45 ) . Варфоломей значит сын Фоломея. Вар значит сын. Лк. 6: 15. Матфeа и Фомy, Иaкова алфeева и Симoна нарицaемаго зилoта, Матфея и Фому, Иакова Алфеева и Симона, прозываемого Зилотом, Матфей иначе называется Левием, также Фаддеем. Иаков Алфеев, т. е. сын Алфея. Он был ... далее ...
Строматы (перевод Е. Афонасина), Книга 1 - ...Искать в Источникеazbyka.ru
... опасаясь записать то, о чем и говорить-то остерегался: не из зависти (ведь так поступать грешно) , но скорее из опасения, что, введя своих читателей в заблуждение, я вполне заслужу упрека в том, что необдуманно дал, как говорят, меч малолетнему. (4) «Невозможно, чтобы написанное не получило огласки» 10, даже если бы я воздержался от публикации. Кроме того, текст в свитке говорит всякий раз одно и то же, и не может ответить на заданные вопросы иначе, нежели это записано. А значит, читатель поневоле всегда остается без всякой помощи со стороны как самого автора, так и его последователей. (15, 1) О некоторых вещах я лишь слегка намекаю. Подробно раскрывая одно, другое удостаиваю лишь упоминания. Иногда я пытаюсь высказаться прикровенно, приоткрыть таинственно или указать в молчании. (2) Здесь будут рассмотрены суждения наиболее известных школ и им будет противопоставлено то, что необходимо знать, прежде чем подойти к мистериальному гносису, открывающемуся в созерцании (??? ????????? ??????? ???????) . Этот гносис, согласно «славному и почтенному правилу предания» 11, покажет нам сокрытое от начала мира, обратившись сначала к тому, чему учит нас естествознание, дабы по ... далее ...
The Stromata, BOOK V - читать, скачать - ...Искать в Источникеazbyka.ru
... and lawlessly. For the eagle indicates robbery, the hawk injustice, and the raven greed. It is also written, With the innocent man you will be innocent, and with the chosen choice, and with the perverse you shall pervert. It is incumbent on us to cleave to the saints, because they that cleave to them shall be sanctified. Thence Theognis writes: – For from the good you will learn good things; But if you mix with the bad, you will destroy any mind you may have. And when, again, it is said in the ode, For He has triumphed gloriously: the horse and his rider has He cast into the sea; Exodus 15: 1 the many-limbed and brutal affection, lust, with the rider mounted, who gives the reins to pleasures, He has cast into the sea, throwing them away into the disorders of the world. Thus also Plato, in his book On the Soul, says that the charioteer and the horse that ran off – the irrational part, which is divided in two, into anger and concupiscence – fall down; and so the myth intimates that it was through the licentiousness of the steeds that Phaëthon was thrown out. Also in the case of Joseph: the brothers having envied this young man, who by his knowledge was possessed of uncommon ... далее ...
Tractates (Lectures) on the Gospel of John, ...Искать в Источникеazbyka.ru
... What sort of glory? Such as He became as Son of man? That was His humility, not His glory. But to what is the sight of man brought when cured by means of flesh? We beheld His glory, the glory as of the Only-begotten from the Father, full of grace and truth. Of grace and truth we shall speak more fully in another place in this same Gospel, if the Lord vouchsafe us opportunity. Let these things suffice for the present, and be ye edified in Christ: be ye comforted in faith, and watch in good works, and see that you do not depart from the wood by which you may cross the sea. Tractate 3 ( John 1: 15–18 ) We undertook, in the name of the Lord, and promised to you, beloved, to treat of that grace and truth of God, full of which the only-begotten Son, our Lord and Saviour Jesus Christ, appeared to the saints, and to show how, as a matter belonging to the New Testament, it is to be distinguished from the Old Testament. Give, then, your attention that what I receive in my measure from God you in your measure may receive and hear the same. For it will only remain if, when the seed is scattered in your hearts, the birds take it not away, nor thorns choke it, nor heat scorch it, ... далее ...
Homilies on the Gospel of John, Homilies 1-40 - ...Искать в Источникеazbyka.ru
... so with the husbandman, who put forth the one his wealth, the other his seed; the one sails the sea to disperse his wares, the other labors all the year putting in and tending his seed. But here there is no need of any one of these things, neither to equip a vessel, nor to yoke oxen, nor to plough land, nor to be anxious about uncertain weather, nor to dread a fall of hail; here are neither waves nor rocks; this voyage and this sowing needs one thing only, that we cast forth our possessions; all the rest will that Husbandman do, of whom Christ says, My Father is the Husbandman. John 15: 1 Is it not then absurd to be sluggish and slothful where we may gain all without labor, and where there are many toils and many troubles and cares, and after all, an uncertain hope, there to display all eagerness? Let us not, I beseech you, let us not be to such a degree senseless about our own salvation, but let us leave the more troublesome task, and run to that which is most easy and more profitable, that we may obtain also the good things that are to come; through the grace and lovingkindness of our Lord Jesus Christ, with whom to the Father and the Holy and quickening Spirit be ... далее ...
The Gospel of John, Preliminary Introduction - ...Искать в Источникеazbyka.ru
... not only the prologue but other images of Jesus in the Gospe1. 3070 One pre-Christian work implies that Wisdom descended from heaven ( Bar 3: 29–30 ) . 3071 Wisdom is a special object of Gods love ( αγάπη, Wis 8: 3 ) , and sits by his throne ( Wis 9: 4; cf. Rev 3: 21; 5: 6 ) . Wisdoms descent from heaven and return 3072 provide a basic plot-line for not only the prologue but the Gospel ( see fuller comment on 3: 13 ) . 3073 John was hardly the first Christian writer to develop a Wisdom Christology. 3074 Paul clearly does the same, for example, in 1Cor 1: 24, 30; 8: 6; 2Cor 4: 4; Col 1: 15, 3075 some of these instances very likely representing pre-Pauline tradition. 3076 As early as his letter-essays proem, the writer of Hebrews likewise evidences «a Logos Christology in all but the name. » 3077 In the early twentieth century Rendel Harris pointed out that the first generation of Christians regarded Jesus as Wisdom, and this idea may have been in Jesus mind as well, 3078 as others have argued in greater detai1. 3079 This identification also appears in later Christian texts. 3080 Wisdom could be identified with the Word; she came from Gods mouth ( Sir 24: 3; cf. Wis 9: ... далее ...
Трактаты и гимны, Что есть эллинское ...Искать в Источникеazbyka.ru
... период следует упомянуть и об идеализации Исократом критян, а Платоном и киниками – спартанцев: всех этих мыслителей привлекала суровая, почти аскетическая простота жизни, в противовес растленной жизни «цивилизованного» человека. Куда лучше сохранилась традиция идеализации кельтов, происходившая уже на почве стоической философии, прямо полагавшей золотой век в естественном образе жизни первого человечества. Здесь мы видим, во-первых, явную идеализацию, например Дион Хризостом (Речь, XLIX) , Ипполит (Philosophumena, I, 25) , Диоген Лаэртский, I, 5, Климент Александрийский ( Строматы 1, 15, 70; I, 71, 3 ) и Ориген (к сожалению, без указания работ) . Родоначальником традиции признается Сотион Александрийский (ок. 200 до н. э.) : у всех этих авторов кельты – величайшие мудрецы и философы. Во-вторых, следует сказать об идеализации скрытой. Родоначальник этой традиции – Посидоний ( История, кн. 23 ) , к ней принадлежат также Диодор и Страбон – оба стоики, а также Цезарь и Тацит. Страбон, насколько можно понять, постоянно порывался увидеть стоический идеал в опыте, им идеализировались и евреи (XVI, 2, 37) , и мизийцы, и фракийцы (VII, 3, 3) , и геты (VII, 3–4) – как народы ... далее ...
De Spiritu Sancto - читать, скачать - святитель ...Искать в Источникеazbyka.ru
... of the majesty of God? The expression right hand does not, as they contend, indicate the lower place, but equality of relation; it is not understood physically, in which case there might be something sinister about God, but Scripture puts before us the magnificence of the dignity of the Son by the use of dignified language indicating the seat of honour. It is left then for our opponents to allege that this expression signifies inferiority of rank. Let them learn that Christ is the power of God and wisdom of God, 1Corinthians 1: 24 and that He is the image of the invisible God Colossians 1: 15 and brightness of his glory, Hebrews 1: 3 and that Him has God the Father sealed, John 6: 27 by engraving Himself on Him. Now are we to call these passages, and others like them, throughout the whole of Holy Scripture, proofs of humiliation, or rather public proclamations of the majesty of the Only Begotten, and of the equality of His glory with the Father? We ask them to listen to the Lord Himself, distinctly setting forth the equal dignity of His glory with the Father, in His words, He that has seen me has seen the Father; John 14: 9 and again, When the Son comes in the glory of ... далее ...
The Gospel of John, 7. Christology and Other ...Искать в Источникеazbyka.ru
... and Lake, «Development, » 327–28; Lake and Cadbury, Commentary, 54; Richardson, Theology, 285. Many scholars connect the NT church with Israels qahal (e. g., Cerfaux, Church, 100–105; Barth, People of God, 11–12; Bruce, Books, 84; Meeks, Christians, 79; Ladd, Theology, 109–10) . The DSS had already adopted the Hebrew term for their own community (Gaster, Scriptures, 17; Pfeiffer, Scrolls, 50–51) . 2691 Comm. in Ep. ad Ga1. Cf. Euripides Herac1. 272; Xenophon Anab. 5. 7. 18–19, 34; Apollodorus Epitome 3. 28–29: Polybius 15. 2; Dionysius of Halicarnassus R. A. 8. 43. 4; Diodorus Siculus 36. 15. 1–2; Dio Cassius 19. 61; Appian R. H. 3. 6. 1–2; 3. 7. 2–3; 4. 11; 8. 8. 53; Valerius Maximus 6. 6. 3–4. This was important, since receivers of news sometimes responded positively or negatively to messengers depending on the news they received (e. g., Homer Il. 17. 694–696; 18. 15–21; Euripides Medea 1125–1129; Appian R. H. 12. 12. 84; Arrian Ind. 34. 4; 35. 1;) 14: 5; cf. Josephus Ant. 4. 329. Samaritan literature sometimes portrayed Moses as Gods apostle (Memar Marqah 6. 3, in Boring et a1., Commentary 263; Bowman, Documents, 241, 243; Meeks, Prophet-King, 226–27; idem, «Jew, » 173) ; ... далее ...
The Gospel of John, Relation to Jesus and the ...Искать в Источникеazbyka.ru
... 9: 7; Ps 105: 6; Isa 41: 8) and in some later Jewish traditions, 9105 this chosenness stemmed from Gods initial choice of Abraham. Nor could it be neglected that God had chosen Abraham and the other patriarchs because of grace ( Deut 26: 5; cf. Deut 7: 7–8 ) . 9106 But our text may, without specific reference to Abraham, simply allude to the chosenness of Gods people as a whole (cf. 2 John 1, 13; Rev 17: 14; Mark 13: 20, 22, 27; Acts 13: 17; Eph 1: 4; 1Pet 1: 1) , here applied to the branches on the true vine, in contrast to Jewish pictures of Israel as Gods vine ( see the introduction to 15: 1–7 ) . Deuteronomy frequently recalled the chosenness of Gods people ( 4: 37; 7: 6–7; 10: 15; 14: 2 ) ; chosen «out of the world» ( 15: 19 ) may even reflect Deuteronomys chosen «out of all peoples» ( Deut 7: 6; 10: 15; 14: 2 ) . 9107 That Jesus «appointed» (έθηκα) them ( 15: 16 ) suggests that he not only exercised a purpose concerning them but «established» that purpose. Some connect the verb to its recent use in 15and 10: 11–18, for laying down onés life; their commission would thus follow Jesus model of love. 9108 This interpretation, while plausible, is not secure; τίθημι ... далее ...
  008   009   010   011   012   013   014   015   016   017  018   019   020   021   022   023   024   025   026   027   028
В началоИскать в картинках
Постоянная ссылка на эту страницу: 15. 1-10
> Помогите ребёнку на реабилитацию <
ПОИСКОВ.РФДля Вебмастера