Слышавше и видевше, святе Ярославе, души твоея доброту и верность в исповедании веры православныя во дни лютых скорбей и гонений на Церковь Божию, святейший отец и исповедник Патриарх всея России Тихон благослови наградити тя палицею за верную службу. Темже радующеся сему, из глубины сердец вопием ти: Радуйся, благое иго Христово на себе восприявый; Радуйся, отеческих преданий неложный защитниче. Радуйся, во обители Свято-Екатерининстей радостно Богу послуживый; Радуйся, сестер ея в стоянии за веру укрепивый. Радуйся, о обители и сестрах ея неусыпный попечителю; Радуйся, устава церковнаго ревнителю. Радуйся, гонения за веру не устрашивыйся; Радуйся, во славу Христову потрудивыйся. Радуйся, усердный ко спасению наш наставниче; Радуйся, призывающим тя скорый помощниче. Радуйся, проповедниче покаяния; Радуйся, рабе Божий, благий и верный. Радуйся, священномучениче Ярославе, земли нашея новое светило и украшение. Кондак 5 Боготечней звезде подобен был еси, отче Ярославе, егда враг рода человеческаго веру Христову восхоте истребити в земли Российстей. Ты бо инокиням обители и всем к тебе приходящим был еси пастырь добрый, в вере их укрепляя, в скорбех утешая и путь к Горнему Иерусалиму показуя. Темже и ныне на Небесех сияеши славою неизреченною и купно с лики страдальцев и мучеников Свято-Екатерининския пустыни воспеваеши Богу хвалебную песнь: Аллилуиа. Икос 5 Видев враг спасения рода человеческаго богоугодное житие сестер Свято-Екатерининския обители, гонение воздвиже на всех труждающихся и подвизающихся в ней. Приидоша бо во обитель нечестивии людие, храмы разориша и Богом врученное тебе, отче Ярославе, стадо разгнаша. Темже призва тя Господь на новое служение во храме святых мучеников Флора и Лавра веси Ямския. Сего ради с любовию возглашаем ти таковая: Радуйся, звездо, тьму нечестия просвещающая; Радуйся, света Христова носителю. Радуйся, ревностию по Бозе чад своих духовных воспламенивый; Радуйся, отечество свое любити их научивый. Радуйся, поборниче веры непоколебимый;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Продолжателем дела апостола Андрея в Херсонесе стал священномученик Климент, апостол от 70-ти, ученик апостола Петра, третий епископ Римский. Будучи сосланным туда в 94 г. 5 императором Траяном за обращение в христианство многих знатных римлян, святой Климент " нашел около 2 тысяч христиан среди многих общин и церквей Крыма как духовное наследие апостола Андрея " ( 9 , 155–157; 15 , 51). В Херсонесе святой Климент мученически скончался около 100 г. 6 во время гонения того же Траяна ( 10 , т. 1, 110; 15 , 51). Почитание священномученика Климента в Херсонесе в II-IX вв. ( 9 , 158) перешло в Х в. и в Киевскую Русь. Его мощи, чудесно уцелев, хранились в храме святых апостолов в Херсонесе. В 886 г. они были перенесены святым Кириллом, просветителем славян, в Рим; часть же их осталась на месте и позднее, при Крещении Руси, была положена равноапостольным Владимиром в Десятинной церкви в Киеве, где в скором времени появился придел святого Климента ( 9 , 155,158; 15 , 51; 10 , т. 2, 50-51). Из всех святых Херсонской Церкви наибольшего внимания заслуживают прибывшие в Крым в IV в. для утверждения и распространения христианства епископы, известные как " седмочисленные святители Херсонские " : Василий (+ 309), Ефрем (+ ок. 318), Евгений (+ 311), Елпидий (+ 311), Агафодор (+ 311), Еферий (+ ок. 324) и Капитон (+ после 325). Память их Церковь празднует в один день – 7 марта. Это первая соборная память святых, просиявших в землях нашего Отечества, и поэтому день их памяти можно считать прообразом общей церковной памяти Всех русских святых, появившейся только в XVI столетии. Из вселенских святых, ныне особо чтимых Русской Церковью и связанных своими подвигами с Церковью Херсонской, следует упомянуть о следующих: 1) преподобномученик Амат 7 (IV) – сармат, ученик преподобного Антония Великого и сподвижник Макария Великого; 2) святой мученик Василиск (+ 308) – скончался в местечке Команы в Абхазии; 3) священномученик Григорий, просветитель Великой Армении (+ 335); 4) равноапостольная Нина, просветительница Иверии (+ 335);

http://pravoslavie.ru/2367.html

И ныне, Богородичен. На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Р адуйся: Радуйся, святителю Кирилле преславне,/Вышняго Царствия наследниче/и Небесному Владыце Господу/в скорбех и гонениих подобниче:/Сей бо, крова на земли не имея,/поругание и смерть лютую прият безчестно,/ты же зиму и зной пустыни терпел еси,/таже пищи, сна лишение и со злодеи заточение,/еще же во узах от града во град прехождение/и от судей лукавых изречение,/яко повинен есть смерти./Темже, яко дар Небесный, восприим страдания,/Христа приобрел еси,/Подающаго миру велию милость. Стих: П раведник яко финикс процветет,/яко кедр, иже в Ливане, умножится. Радуйся, святителю Кирилле всечестне,/истины твердый исповедниче,/ты бо, веры поругание видев,/пред гонители со дерзновением рекл еси:/сие, очима нашима зримое,/скорбь есть Церкве, но не смерть Ея,/воля Божия несть человек деяние,/но попущение, к покаянию зовущее;/обаче силен Бог простити грехи наша/и Церкви Своей даровати житие мирно и безпечально./Темже, ныне благоденствующи,/паства Всероссийская взывает ти:/испроси нам веру тверду и велию милость. Стих: Н асаждени в Дому Господни/во дворех Бога нашего процветут. Из глубины темничныя взывая,/сице вещал есть святитель Кирилл пречудный:/не от мира Церковь Православная,/мир апостольски освящающая,/но Тело Христово, Духом созидаемое,/Царствие Божие, с Небесе сшедшее,/и причастники Божественнаго естества нас творящее,/Матерь, чада на служение братолюбное воздвизающая/и ко спасению их наставляющая,/и како сия земных ради благ от Небесныя славы отступит?/Темже да неколеблема пребудет в служении Церковь Русская,/Ейже молитвами новых мученик подает Христос/благостояние и велию милость. Слава, глас тойже: О, чада светообразная церковная!/Веселитеся днесь в памяти святителя честнаго,/сей бо, во свете невечернем Богу предстоя, взывает:/призри, Боже, с небесе на Землю Русскую,/ аще и попраша люди ея иногда труды/и течения слез преподобных Твоих,/но крове ради пролитыя новых мученик/возстави землю сию и приведи воспевати:/Светодавче Господи, слава Тебе.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

6 . Автор 2-й Мак. книги – еврей, по убеждению – фарисей, книгу написал в Палестине. 7 . Время написания 2-й Мак. книги – конец 2-го века до Рождества Христова. 8 . Православная церковь признаёт 2-ю Мак. книгу книгою неканоническою, по авторитету хотя и неравною книгам каноническим, но всё же в высшей степени назидательною и полезною: из неё заимствовано богослужение на 1 августа, по ней составлены многие святоотеческие похвальные слова мученикам, православные богословы пользуются ею в раскрытии учение о молитве живых за умерших и умерших за живых. 9 . 2-я Мак. книга, по своему догматическому и нравственному учению, имеет богословское значение письменного памятника иудейского правоверия и благочестия и отображает мировоззрение собственно иудеев за последние два века до Рождества Христова, всецело опирающееся на каноническое ветхозаветное учение. Священник Василий Богоявленский Печатать разрешается. 30 апреля 1907 года. Ректор Академии епископ Алексий. Типо-литография Императорского Казанского университета. 1907. Введение В числе неканонических книг, принятых христианской церковью от церкви иудейской, в греческом переводе книг Священного Писания , известном под именем «Перевода 70-ти», находится «Вторая Маккавейская книга». Несомненное существование неканонических книг в александрийских кодексах, до Рождества Христова, явно свидетельствует, что неканонические книги пользовались авторитетом у александрийских иудеев. Но и палестинские иудеи, сохранившие в не поврежденном виде, однажды и навсегда завершённый канон божественных писаний, составляющих непогрешимый источник истинного божественного откровения, и посему вполне оправдавшие божественное к ним доверие, ибо им было вверено слово Божие ( Рим.3:2 ), – всё же относились к неканоническим книгам с уважением. Ясное и определенное свидетельство об этом мы находим у Иосифа Флавия. «У нас, – говорит он, – 22 книги справедливо почитаются божественными. Из них 5 принадлежат Моисею и заключают в себе законы и предания о человечестве до смерти Моисея. От Моисея до Артаксеркса пророки записали события своего времени в 13 книгах. Остальные 4 книги содержат песни во славу Божию и уроки жизни человеческой. Случившееся со времени Артаксеркса до наших дней записано, хотя эти писания и не пользуются таким уважением, как исчисленные нами прежде, потому, что тогда прекратилось уже преемство пророков» 1 . Таким образом, и палестинские иудеи имели доверие и питали уважения к книгам, появившемся после прекращения преемства пророков, хотя и не такое, как к книгам божественным; они только не ставили эти книги наряду с каноническими, так как неканонические не имели одинакового достоинства с книгами каноническими, не были вдохновенны.

http://azbyka.ru/otechnik/Vladimir_Bogoj...

Вся страдания темничная мужественне претерпевая,/священномучениче Петре,/мир Христов в сердце приумножил еси/и, архипастыри смиренно увещавая,/раскольники же кротко к покаянию призывая,/Бога о мире молил еси:/да будут вси едино./Мы же, прославляюще смирение твое, вопием:/моли спастися душам нашим. Слава, глас тойже: Како прославим тя, священномучениче Петре,/всем бо вся был еси:/архипастырем твердое прибежище,/верным известное упование,/мучеником похвала,/монашествующим радование,/сомнящимся правило веры,/гонимым образ терпения,/гонителем небоязненный обличитель/и всем свидетель Христов./Темже и ныне не остави нас,/на Небесех моляся,/помиловатися душам нашим. И ныне, Богородичен: К то Тебе не ублажит: Вход. Прокимен дне. И чтения. 1 . Деяний святых апостол чтение (глава 4): В о дни оны, глаголющым апостолом к людем, наидоша на них священницы: 2 . Деяний святых апостол чтение (глава 4): В о дни оны, видяще иудеи Петрово дерзновение и Иоанново: 3 . Деяний святых апостол чтение (глава 4): В о дни оны, отпущена бывша апостола: На литии стихира, глас 4. Подобен: Д ал еси знамение: Моисеева знамения приял еси:/жезл, имже народ упасл еси/и лжепастыри обличил еси,/проказу, яко многия болезни претерпел еси,/такожде и скрижали закона,/ егоже мужественне исполнил еси,/всею крепостию Бога возлюбивый/и душу свою за ближних положивый. На стиховне стихиры, глас 5. Подобен: Р адуйся: Радуйся, священномучениче Петре,/ Церковь Русская ти взывает,/храмы возсозидающи и веру утверждающи,/ейже, на тя взирающе, научаемся,/твоему смирению подражаем,/подвиги твоя чтуще, соуз любве обретаем,/молитвами твоими укрепляемся,/тя прославляюще, Бога благодарим,/подающаго нам мир и велию милость. Стих: Честна пред Господем/смерть преподобных Его. Радуйся, священномучениче Петре,/в вере наше утверждение/и воине Христов изрядный,/вся терпети со смирением нас научаяй,/да явимся вернии сыны Церкве/и новомучеников наших чада,/за вся благодаряще Бога,/скорбь и радость нам посылающаго/и подающаго мир и велию милость.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Пречистыя Девы/служителю чистый,/Аркадие священне,/моли Владычицу державную,/веру правую во Отечестве твоем утвердити/и спастися душам нашим. Тропарь, глас 4: От юности Церковь себе яко невесту предобручив,/за нюже и страдати за Христа возжелел еси/и крепостию твоею не изнемогл еси,/вседневно душу за паству полагая./Темже последи и смерть от мучителей приял еси,/священномучениче Аркадие славне,/и теплый о нас пред Богом молитвенниче. На утрени По 1-м стихословии седален, глас 4: Слова Божия служителю, священномучениче Аркадие достохвальне! Ты, землю волынскую апостольски обходя, заблуждшия овцы взыскал еси и во ограду церковную ввел еси, темже, и страдание Христа ради восприем, дерзновение пред Богом обрел еси. Моли спастися душам нашим. Слава, и ныне, Богородичен: О, Всепетая Владычице Богородице, мучеников исповедание и венче, ангелы славимая, человеки воспеваемая, и всего мира вожделенная Помощнице! Избави Церковь Русскую всякаго обстояния, Едина Благословенная. По 2-м стихословии седален, глас 5: Пастырю добрый, Аркадие славне, егда на суд неправедный призван был еси, тогда любящии тя чада в темницу с тобою внидоша, песньми священными ту оглашающе. С нимиже и нашу любовь приими, святче Божий. Слава, и ныне, Богородичен: Теплая Предстательнице и непобедимая, упование известное и непостыдное, стено, и покрове, и пристанище прибегающим к Тебе, Приснодево Чистая, Сына Твоего и Бога моли со ангелы, умирение дати мирови, и спасение, и велию милость. По полиелеи седален, глас 4: Святителю Аркадие милостиве! Ты, к нищим и гладным сострадания исполнився, все достояние твое истощил еси и верныя подражати ти подвигл еси, да просветятся вси любовию Христовою. Слава, и ныне, Богородичен: В покаянии припадаем к Тебе, Владычице, прощения беззаконий наших испрошающе, и в радости славим Тя, спасения нашего Начальница, со Архангелом воспевающе: радуйся, Невесто Неневестная. Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: П роидохом сквозе огнь и воду,/и извел еси ны в покой. Стих: Р азжегл ны еси, якоже разжизается сребро. Евангелие от Матфеа, зачало 36.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Имеяй велию милость Господню, удостоился еси, священномучениче Харалампие, гласа Божия, от облака исходяща, Емуже внемлюще, благоговейно рцем: Радуйся, светильниче земный; Радуйся, в небесныя обители преселивыйся. Радуйся, собеседниче ангелом; Радуйся, сожителю пророком. Радуйся, апостолом сопрестольниче; Радуйся, совоинственниче мучеником. Радуйся, беседы Господни удостоивыйся; Радуйся, яко услыша Господь молитвы твоя. Радуйся, Харалампие, милосердый наш пред Богом заступниче и предивный чудотворче. Кондак 4 Буря велия грады, веси и всяк злак сельный разрушает; горшия бури житейския злобы, неверия и злодеяний человеческих души наша смущают и житие наше мраком покрывают. Но помози нам, преславный священномучениче, почитающим подвиги и страдания твоя и поющим о тебе дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышав нечестивый царь римский Севир, яко в мучениих неодолен явился еси, исполнися гнева; ты же, долготерпеливо, егда острое железное гвоздие вбито бысть в честное тело твое, ничтоже глаголя вопреки мучителем твоим, вся сия в веселии и радости претерпел еси. Сего ради ублажаем долготерпение твое звании сими: Радуйся, образе кротости духовныя; Радуйся, долготерпением Господу Иисусу Христу подражавый. Радуйся, яко и безсловесная тварь предивному терпению твоему ужасашеся; Радуйся, яко Господь Бог с тобою в мучениих твоих пребыл есть. Радуйся, множество людей долготерпением твоим приведый ко Господу; Радуйся, от Господа прославленный. Радуйся, исцелений источниче; Радуйся, человеком помощниче. Радуйся, Харалампие, милосердый наш пред Богом заступниче и предивный чудотворче. Кондак 5 Боготечная звезда был еси жене некоей, яже, видящи страдания твоя и умилившися сердцем, велегласно возгласи: человече Божий, честна есть старость твоя, и Бог с тобою есть, в Негоже веровати имам, поюще Ему: Аллилуиа. Икос 5 Видя царь Севир во исцелении некоего человека, бесом одержима, чудодейственную силу Христову, в тебе, досточудный священномучениче, обитающую, зело удивися и рече: воистину велик есть Бог христианский! Сего ради и мы, восхваляюще страдания и чудеса твоя, преславный исповедниче Христов, взываем ти радостно:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

Возлюби душа твоя святителя Белгородскаго Иоасафа, его же писании твоими дивно прославил еси, умоляя о спасении души твоея, и не оставит я молитвеник крепкий тщетна, испросише у Господа ти кончину чудну, мучеником сопричастну. Темже молим тя, священномучениче Никодиме, вкупе со святителем Иоасафом, моли Христа Бога даровати душам нашим велию милость. Нощная тма безбожия объяла землю Русскую, и угасоша светильницы благочестия в сердцах хритианских. Ты же, отче святителю Никодиме, Свет Христов выну приявый, озарил еси всю вселенную. Темже молим тя просвети помраченныя страстьми души наша, да вселится в нас Свет Невещественный Божия благодати Слава, глас 5. Подобен: Р адуйся, Живоносный Кресте: Милостивому архипастырю Иоасафу подражая, и сам милостив сотворился еси, на страдания и нищету вдов и сирот призревая, братство любви и помощи во имя святителя Белгородскаго учредил еси, егоже молитвами на оную кафедру достойно возшел еси. Темже молим тя, досточудне святителю Никодиме, не остави нас сирых и безпомощгых молитвенным твоим предстательством. И ныне, Богородичен догматик из 1 прилож. Вход. Прокимен дне. И чтения три. Притчей чтение: П амять праведнего: Премудрости Соломоновы чтение: У ста праведнего каплют премудрость: Премудрости соломоновы чтение: П раведник аще постигнет: или П охваляемому праведнику возвеселятся людие: На литии стихиры, глас 2. Подобен: Е гда от древа: Возлюбил еси, яко мудрый муж, безсмертие и потщался еси душу и тело твое в благочестии соблюдати, благоуханием девственаго целомудрия Богу приятное сотворил еси и со ангельскими лики в Небеснем Царствии вселился еси, священномучениче Никодиме, моли Бога в чистоте сохранитися нам. Возгореся на Земли Белгородстей новый светильник Божия блгодати и озари нас светом Небесныя радости. Темже молим тя, угодниче Христов святителю Никодиме, просвети нас Светом Христовым, да очистимся от всякия нечистоты. Блажен ты еси, отче Никодиме, яко обрел еси спасительную премудрость Божию, та бо и приведе тя к Премудрому, научающему верных истине и исподняющему сердца Духа Святаго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Память 18 июля (5 июля ст.ст.). Сестра императрицы-мученицы Александры Феодоровны, вдова убитого революционерами великого князя Сергея Александровича, после смерти мужа Елисавета Феодоровна стала сестрой милосердия и настоятельницей ею же созданной Марфо-Мариинской обители милосердия в Москве. Когда Елисавета Феодоровна была арестована большевиками, ее келейница инокиня Варвара, несмотря на предложение свободы, добровольно последовала за ней. Вместе с великим князем Сергеем Михайловичем и его секретарем Федором Ремезом, великими князьями Иоанном, Константином и Игорем Константиновичами и князем Владимиром Палеем преподобномученица Елисавета и инокиня Варвара были заживо сброшены в шахту близ г. Алапаевска и скончались в страшных мучениях. На момент гибели Елисавете Феодоровне было 53 года, инокине Варваре — 68 лет. Священномученик Вениамин (Казанский) , митрополит Петроградский и Гдовский Память 13 августа (31 июля ст.ст.). В 1922 году был арестован за сопротивление большевистской кампании по изъятию церковных ценностей. Фактическая причина ареста- неприятие обновленческого раскола. Вместе со священномучеником архимандритом Сергием (Шеиным) (52 года), мучеником Иоанном Ковшаровым (адвокатом, 44 года) и мучеником Юрием Новицким (профессором Санкт-Петербургского университета, 40 лет) он был расстрелян в окрестностях Петрограда, предположительно на Ржевском полигоне. Перед расстрелом все мученики были обриты и одеты в лохмотья, чтобы палачи не опознали духовных лиц. На момент гибели митрополиту Вениамину было 45 лет. Священномученик Иоанн Восторгов, протоиерей Память 5 сентября (23 августа ст.ст.). Известный московский священник, один из лидеров монархического движения. Был арестован в 1918 году по обвинению в намерении продать московский епархиальный дом (!). Содержался во Внутренней тюрьме ВЧК, затем в Бутырках. С началом «красного террора» во внесудебном порядке был казнен. Публично расстрелян 5 сентября 1918 года в Петровском парке, вместе с епископом Ефремом, а также бывшим председателем Государственного Совета Щегловитовым, бывшими министрами внутренних дел Маклаковым и Хвостовым и сенатором Белецким. После расстрела тела всех казнённых (до 80-ти человек) были ограблены.

http://pravmir.ru/sobor-novomuchenikov-i...

Сирота – по приговору тройки Одно из клейм житийной иконы священномученика Владимира Амбарцумова, где изображены его дети: Евгений (в будущем протоиерей) и Лидия (в будущем супруга священника, а после его кончины – монахиня) 5 сентября 1937 года отец Владимир Амбарцумов был арестован. При аресте присутствовали дети, так что, когда потом уже писали икону, на одном из клейм изобразили и нашу маму, и она, прикладываясь к иконе отца, могла видеть на ней еще и себя ребенком. Дедушку приговорили к высшей мере наказания как «тайного попа», «за участие в религиозном движении» и «за антигосударственную деятельность». Заседание тройки состоялось 3 ноября, а 5 ноября он был расстрелян на Бутовском полигоне. В его личном деле из НКВД мы нашли такую своего рода «квитанцию» о том, что приговор приведен в исполнение. Фотография из личного дела священника Владимира Амбарцумова В этот день, 5 ноября 1937 года, наша мама окончательно осиротела: ее мама умерла еще раньше, в 1923 году, от отравления. Потом маму воспитывала ее крестная. Есть воспоминания о том, что тогда мама, будучи подростком лет 15-ти, приходила из школы, делала домашнее задание, а потом забивалась в угол у печки и плакала. Серийная «квитанция» о приведении во исполнение расстрельного приговора на Бутовском полигоне Важно, что он рядом Официально дедушка был приговорен к 10 годам заключения без права переписки. Мама регулярно ходила в приемную НКВД по адресу Кузнецкий мост, 3, которая находилась рядом с Лубянской площадью, и обращалась с просьбой дать информацию об ее отце… Как она описывала, это было очень тяжело, прошение надо было подавать в какое-то окошко, там человек, не поднимая на нее глаз, каждый раз отвечал одно и то же: – Осужден на 10 лет без права переписки в особые лагеря. На улице всегда ее ждал Глеб. Они вместе шли по центру Москвы, и для нее в эти трудные минуты было большой поддержкой то, что он рядом. Война Солдат Глеб Каледа Наступила война, 1941 год. Папа в связи со смертью своей матери в одном из классов начальной школы оставался на второй год и окончил школу в 1941-м… Выпускной вечер отпраздновали 20 июня, 22-го собирались ехать к одному из одноклассников на дачу отмечать окончание школы… Но поездка по известной всем причине не состоялась. В августе 1941 года папа был призван в армию.

http://pravoslavie.ru/143546.html

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010