Таже нимало замедлив, бояся прещения, но скоро приходит ко презвитеру и с ним всему причту тоя церкви поведает вся реченная от преподобныя, и яко здрава его сотворила от недуга и неисцельныя болезни, и отнюд к смерти приблажающася посещением явления своего от смертных врат возведе. Они же слышавше таковая и онаго ведяху вельми болезненна бывша и не начаема, видевше исцеление получивша, благодарственными песньми всесильного Бога и Пречистую Богородицу воспрославиша, яко неистощимое богатство и небесное сокровище, и крепкую помощницу явил им, и блаженную и великую княгиню Анну прославляюще, таже и всем людем поведаша. И оттоле вси людие града Кашина, яко стяжавше крепкую по граде поборательницу и непобедимую во бранех помощницу, никако же не имеяху скорби еже от нашествия безбожных и латинския ереси восприемников, скверных и преокаянных литовских людей, ведуще, яко не оставит преподобная отечества своего в руце нечестивых предану быти. Таже по повелению преподобныя на гробе ея пред нерукотворенным образом Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа свещу неугасимую возжгоша, и мнози приходяще с верою помолитися Пресвятей Богородице и гробу богоблаженныя честне и велелепне, яко же подобает святым, поклоняхуся и почитаху. И вси, иже многоразличными болезньми содержимии, прикасахуся честному гробу ея и неоскудную благодать от преподобныя почерпающе, отхождаху в домы своя здравы, славяше и благодаряще Христа Бога нашего и Того рождьшую Матерь Пресвятую Богородицу, и благодать велию исповедающе благоверныя и великия княгини Анны, яко молитвами ея здрави бываху. Но тогда аще и многим чудесем, бывающим от гроба преподобныя, и мнозей благодати, изливающейся от живоприемного гроба, обаче в простоте ума своего, или Богу тако изволившу судьбами своими, не подтщашася таковый светильник, иже под спудом сокрытый, пресвятое и нетленное тело богоблаженныя и великия княгини Анны, на свещнице поставити, сиречь яве быти мощем, дабы видим был таковый источник неисчерпаемый всем приходящим, якоже подобает святым и другом Божиим и творящим волю Его. По еже отшествии их к Богу, церкви Божия прият воспевати псалмы и песньми, и пеньми духовными прославльших Господа своим божественным житием. Бог же и се творит смотрения ради некоего, яко да покажет всем яве таковое неистощимое богатство, древния своея благости источник неисчерпаемый во свое время, когда он весть судьбами своими. И от того времени, в неже явлен бысть гроб преподобныя, тако почитаем бе и покланяем честне и велелепне. О обретении честных мощей преподобной и благоверной великой княгини Анны

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Чудо 11. О разслабленном человеце 3780 Человек некий земледелец, именем Калинник Иванов, Тверскаго уезду деревни Борзенева, разслаблен был и не владел ни рукою, ни ногою болше двух лет. И слышав о чудесех преподобныя благоверныя великия княгини Анны, и обещася помолитися преподобней. И по его обещанию свои ему едва его на носилах привезоша во град Кашин к Пречистей Богородице Успению и ко гробу преподобныя благоверныя великия книгини Анны, и неделю жил и молился о исцелении своем. И во едину нощ лежаше у гроба преподобныя, и во уме своем моляся, и мало уснувшу, явися ему преподобная, аки бы из гроба близ пришедши, и рече ему: «Человече, востани!» Он же, отвещав, глаголя: «О, преподобная мати, аще и хощу востати, но не могу». Она же, емши его за руку, и воздвиже, и постави его на ногах, и рече ему: «Исцеляет тя Господь Бог и Пресвятая Богородица моим смирением». И абие невидима бысть. Он же, воспрянув от видения, и обретеся, стоя, у гроба преподобныя, здрав, и не виде никого, токмо едину свещу, возженную над гробом преподобныя, яже и прежде бе, и дивися скорому пременению от болезни во здравие, и благодарствуя Господа Бога и Пресвятую Богородицу, и припаде ко гробу преподобныя, и моляся со слезами, яко подаде ему скорое исцеление. Священницы же, пришедше к заутрени и видевше его стояща у гроба и молящася здрава, прославиша Бога, и молебная благодарения певше Пресвятей Богородице Успению и преподобней благоверной княгине Анне. Человек же тот Калинник отъиде в дом свой здрав молитвами преподобныя благоверныя великия княгини Анны, радуяся, яко николиже боле. Чудо 12. О ослепшем человеце 3781 Человек некий земледелец, именем Филипп, сын Григорьев, болярина некоего князя Сунтелеевича Черкасскаго крестьянин, Кашинскаго уезду деревни Токарева, имея жилище от града Кашина верст с шездесят, слепи был и не видел рук своих три года с половиною. И привезли его в Кашин Пресвятей Богородице Успению и ко гробу преподобныя, и ночевал но, и молился о исцелении своем. Наутра же в день четверток после литургии начал священник панихиду у гроба преподобныя, оному же молящуся о прозрении своем. И внезапу того часа Бог даровал ему, Филиппу, прозрение молитвами преподобныя благоверныя великия княгини Анны, стал видети, якоже и прежде. И вопияше благодарным гласом людем многим, стекшимся видети преславное чудо, и певша молебная пения Спасу, и Пресвятей Богородице Успению, и преподобной благоверной великой княгине Анне. Оной же Филипп совершенно прозре и отъиде в дом свой, славя и благодаря Бога и Пресвятую Богородицу и угодницу их преподобную благоверную великую княгиню Анну.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Во дни благоверного и христолюбивого царя и великого князя Алексея Михайловича, всея Руси самодержца, и при святейшем патриарсе Иосифе московском и всея Руси, благий и преблагий и всемилостивый Бог наш, иже неизреченного своего благоутробия пучину излия на нас богатно щедротами своими, даровав нам божественного своего сокровища неистощимое богатство, и открыл есть в последняя сия роды иже под спудом лежащий светильник, и подаде неисчерпаемый источник от приснотекущия своея благости, мощи преподобныя и благоверныя княгини инокини Анны, и толиким бо летом прешедшим по преставлении блаженныя и никако же тлению причастны показал. И яко же прежде царивше рехом неизследимыми судьбами Владыки всех и Бога, творящего преславная и непостижимыя чудотворения роду человеческому, явився гроб благоверныя княгини, инокини Анны, поверху земли, и многим преестественным чудесем от него изливающимся. И сие видивше презвитер тоя церкви и со иже с ним причет церковный, таже и прочий священнический чин и вси людие пресловущего града Кашина, како таковый неисчерпаемый источник повсегда истекает и никогда же оскудевает, и в себе помышляюще, яко Бог благодатию своею дарова граду нашему таковое сокровище неистощимое, и яко многу времени прешедшу по явлении гроба преподобныя, и никого преже нас бывших, глаголаше, подщавшихся, ведяху, еже бо мощи преподобныя яве сотворити. И се ныне пред нами воочию нашею всякому приходящему от всечестного гроба ея изливается благодать, спасительная всем человеком, и яве показующи нам преестественными чудесы, аще и нам молчащим, но многая чудеса яве творят данную благодать, иже от юности возлюбившей Христову смирению и Его легкое иго поносившей, благоверной и великой княгине Анне. И како таковый божественный сосуд, иже небесного мира полный во гробе лежащий, аки под спудом сокрытый и никим же ведом. И доколе супостат наш, враг и диавол, и сопротивник святых, таковым нашим нерадением и небрежением поносит нам. Той бо вся козни и лукавства и ухищрения, но Христову благодать оболкшеся, того пронырства до конца победиша, и яко худая птица попираем от них. По смерти же своей, вся наша страсти неисцельныя исцеляют и того козни нам творят. И сего ради лукавый сатана не хощет ни единым божественным мощем, их в видении быти всем человеком.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

На следующий день, 11 июня, благовест в Воскресенском и Успенском соборах к бдению начался в 6 часов вечера. К этому времени митрополит Владимир с духовенством прибыл в здание женской гимназии. Отсюда в предшествии архимандритов, протоиереев, священников и диаконов, разместившихся попарно, архипастыри в мантиях и с посохами в руках, со славою, под звон колоколов, при пении духовных песнопений проследовали на служение в соборы чрез густые толпы богомольцев, переполнявших соборную площадь. На торжество прибыли архипастыри и пастыри с разных концов необъятной Руси. Богомольцы были не только из близких мест, но и с Кавказа, и из Архангельска, и из Сибири. Одним из самых торжественных и величавых моментов этого вечера была всенародная лития, совершенная около помоста, где совершал бдение епископ Гермоген. Сюда явились из Воскресенского и Успенского соборов две торжественные процессии с великой княгиней Елизаветой Федоровной и архипастырями, многочисленным духовенством и певчими, окруженные целым лесом хоругвей. Присутствие великой княгини вселяло в присутствующих необыкновенные радость и благоговение: « На разукрашенном гирляндами зелени балконе стояла ярко освещаемая лучами солнца, вся в белом Великая Княгиня». Наконец раздалось долгожданное прославление и воскликнули радостные голоса: « Преподобная Мати Анно, моли Бога о нас! » Впечатление получилось громадное – слезы у многих катились из глаз, ощущалось глубокое духовное удовлетворение. В это время из главного алтаря вышли пять архимандритов, два протоиерея и два священника и направились в теплую часть собора, к временной раке со святыми останками благоверной княгини Анны – для приготовления ее к перенесению на уготованное место на катафалке среди холодного собора. Гробница приготовлена: сняты с нее покровы, прикреплены к ней полотенца. Отверзаются царские двери. Сияя золотом облачений, архипастыри во главе с митрополитом Владимиром, архимандриты, протоиереи, священники и диаконы при воцарившейся в храме тишине, молча, длинною лентою проходят в первую часть собора к той же гробнице. Митрополит совершил каждение вокруг временной раки, затем с коленопреклонением прочитал молитву благоверной княгине Анне.

http://pravmir.ru/knyagini-promyslitelna...

Оне же необычному пременению и великому смирению блаженныя дивляхуся. И яко раба моляше их, а госпожа всем сыи; сего ради бояхуся и ужасахуся и в трепете велици послушаху словес ея, великия княгини Анны. Видяще же и сына ея, благоверного князя Константина, и всех боляр, и всего народа плачущихся, и дивляхуся, како толик плач не возможе блаженную отторгнути от любве Божия. Та же повелевает себе пострищи во святый ангельский образ. И сему бывшу, и приведе себе Богу жертву непорочну, и яко юница нескверная принесеся на всеплодие Вышнему Архиерею, Господу нашему Иисусу Христу. И исторжеся мирския прелести, яко птица от пругла и яко серна от тенета. И весьма радовашеся о Господе Бозе своем, яко получи желание сердца своего. От юности бо своея непрестанною молитвою Бога моляше, дабы сподобил благий свой ярем понести и того единого доброты выну наслаждатися. И тако благодатию Христовою нача подвизатися: постом и молитвами, и бдением всенощным, и слезы многия изливая, и непрестанно томляше себе алчбою и жаждою. Глаголаше бо, яко подобает плоть презирати, прилежати же паче о души вещи безсмертней, ведяше бо, яко мног труд иноческого жития и многими труды подобает внити в царство небесное. Нужно бо есть царство небесное, и нужницы восхищают е. Смирение же и кротость вельми любяше, ведяше бо, яко смирения ради вся коварства вражия растлеваются. Послушание же ко всем равно имеяше и всем постницам покоряшеся о Господе. Кто бо тоя слезы исповесть или труд, смирение же и кротость, и послушание, и терпение, и бдение, всенощное стояние, и любовь, яже к Богу? Како бо возможно словом постигнути или писанию предати. Выну бо пояше: «Прильпе душа моя по Тебе, Христе Боже, и возжада душа моя к Богу крепкому и живому. Когда прииду и явлюся лицу Божию». И тако помощию всесильного Бога, в мале времени превзыде добродетельми всех сущих тамо постниц. Егда же прихождаше ко преподобней сын ея, благоверный князь Константин, благословения ради и поучения с вельможами своими, она же учаше его, како Бога боятися и Тому угодная творити и ничто же от видимых, паче любве Его, предпочитати и на Того уповати.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Во дни благовернаго и христолюбиваго царя и великаго князя Алексия Михайловича, всея России самодержца, и при святейшем Иосифе, патриархе Московском и всея России 3697 , благий, и преблагий, и всемилостивый Бог наш, иже неизреченнаго своего благоутробия пучину излия на нас богатно щедротами своими, дарова нам божественное свое сокровище, неистощимое богатство, и открыл есть в последняя сия роды иже под спудом лежащий светилник, и подаде неизчерпаемый источник от приснотекущия своея благости – мощи преподобныя и благоверныя великия княгини-инокини Анны, и толиким бо летом прешедшим по преставлении богоблаженныя, и никакоже тлению причастны показали. И, яже прежде рехом, неизследимыми судбами Владыки всех и Бога, творящаго преславная и непостижимая чудотворения роду человеческому, явився гроб благоверныя и великия княгини-инокини Анны на верху земли 3698 , и многим преестественным чудесем от него изливающимся. И сие видевше пресвитер тоя церкви и с ним причет церковный, таже и прочий священнический чин и вси людие преславнаго града Кашина, како таковый источник, повсегда неисчерпаемый, истекает и никогдаже оскудевает, и в себе помышляюще, яко «Бог благодатию своею дарова граду нашему таковое сокровище неистощимое, и яко многу времени прешедшу по явлении гроба преподобныя, и никакоже прежде нас бывших, глаголаше, поднявшихся 3699 , ведяху, еже бы мощи преподобныя яве сотворити. И се ныне пред очию нашею всякому приходящему от всечестнаго гроба ея изливается благодать, спасителная всем человеком, и яве показующи нам преестественными чудесы, аще и нам молчащим, но многая чудеса яве творят данную благодать иже от юности возлюбившей и его легкое иго понесшей благоверной и великой княгине-инокене Анне. И како таковый божественный сосуд, иже небеснаго мира полный, во гробе лежащий, аки под спудом сокрытый и никимже ведом. И доколе супостат наш, враг, диявол, сопротивник святых, таковым нашим нерадением и небрежением поносит нам, тии бо вся козни, лукавства и ухищрения, во Христову благодать оболкшеся, и того пронырства до конца победиша, яко худая птица, попираема от них. По смерти же своей, вся наша страсти неисцелныя исцеляют и того козни яве нам творят. И сего ради лукавый супостат не хощет ни единым божественным мощем в видении быти всем человеком. Якоже и в пренесении мощей явлено есть первомученика и архидиякона Стефана от Иерусалима в Царьград, и како нечистии дуси на пути вопияху: „О, горе нам, яко первомученик Стефан идет мучити нас! 3700 ” И аще не Божия десница тех стремления не возбранише, не бы убо когда попустили лукави дуси мощем его явленным быти всем человеком. Якоже и в прочих житиях святых написано есть: вся козни и ухищрения, лукаваго сатаны творимая, от святых мощей побеждаеми».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Она же: «Не плачите, рече, сестры мои, видите, яко сын мой прииде из Кашина града, благоверный князь Василий, и той понуждает мя и молит со многими слезами еже преселятися отсюду во свой ему град. Аз же много отрицахся, дабы не отлучитимися от вашего постнического пребывания. Он же непрестанно моля мя, дабы пойти ми в Кашин град. Аз же разсудила в себе: не без Божия промысла сему быти, но яко от Бога послан прииде ко мне и моля мое смирение, дабы преселитимися отсюду, и Богу хотящу, и молитвам вашим поспешествующим мне во благое, хощу итти во град Кашин, к сыну моему, благоверному князю Василию. Вы же, сестры мои, оставайтеся зде с Богом и в молитвах своих поминайте мое смирение». Оне же реша к ней: «Аще, госпоже наша, отходиши от нас, на кого воззрим и кто нам путь смирения и кротости и безмолвия покажет? Кто же ли нам без тебе учение прострет, да яко возможем ловления диавола прейти?» Блаженная же рече и ним: «Бог благий благодатию своею да сохранит вы от многоплетенных сетей вражиих. Токмо молю вас, яко да имеете попечение о душах своих и красоту девства вашего храните без всякого вреда и свещу вашего течения доброго соблюдите неугасиму, дóндеже приидет небесный Жених, Христос Бог наш. И аще обрящет ны в первем нашем воздержании и добром течении иноческого жительства, тогда введет ны на браки своего небесного царства со всеми святыми. Аще ли не таковых нас обрящет, всяко и нам возглаголет, яко и буим девам: «Отыдите от Мене, яко не веде вас». И тогда плакати имамы во веки веком, яко погубихом труд чернечества нашего. Но подобает нам со всяким смиренномудрием и кротостию духа молити человеколюбивого Бога Господа нашего Иисуса Христа, дабы сподобил нас с мудрыми девами небесного своего чертога наследницами быти, и дабы доброе течение соблюл по своей ему благости цело и непорочно, яко Тому подобает всяка слава во веки, аминь». Оне же слышавше учение ея, вельми дивляхуся безмерному смирению и реша к ней: «О, госпоже наша, преподобная мати! Кто убо виде безмерное твое смирение и любовь, послушание же в терпение, кротость и незлобие, и милосердие ко всем, успех своему житию не приимаше и всемилостивого Бога не прославляше.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Сего ради возьмете вся оружия Божия, да возможете противитися в день лют, и вся содеявши стати. И якоже алчущему невозможно без хлеба быти, сице и хотящему спастися невозможно есть, аще не имать памяти смертныя». Таже по неколицех летех, сыну ея, благоверному князю Константину, отшедшу ко Господу, тогда приходит во Тверь вторый сын ея из Кашина града, благоверный князь Василий Михайлович, но реклом Кашин, и молит матерь свою, преподобную и благочестивую и великую княгиню Анну, яко да прейдет от Твери града в господствущий его град Кашин и яко да посетит отечество свое, яко да он тамо выну зрит святое, ангелоподобное лице ея и сладкого учения присно да наслаждается. И сице моляше ю: «Елма убо, мати моя, преподобная и благоверная великая княгиня Анно! Сице Богу изволившу судьбами своими, яко скончавшуся брату моему, твоим пресладким учением присно наставляем, аще мне тогда и скорбно бе и весьма неутешно, яко лишен тогда сладкого твоего и частого учения, но не восхотех оскорбити брата моего и тебе молити, дабы пришла жити во град мой. Ныне же не могу терпети, еже быти ми от тебе в дальнем разстоянии и еже не насыщатися твоего божественного учения. И что живот мой и слава моя, и княжение мое, еже быти ми лишену твоего ангелоподобного зрения?» Преподобная же мати его отвеща к нему и рече: «Чадо мое возлюбленное, странно наше иноческое житие, и ложно никако ко Христу обещание, еже до последнего издыхания на единем месте, на нем же обещахомся, терпети всяку скорбь Христа ради, аще не времени некоему позывающу ли гонения ради, или частых наносимых ради скорбей бывающих, Христа ради понесшим тяготу и вар дневный; но и се подобает преобидети любве ради Божия. Или паки смотрения ради некоего подобает бегати в другое место, по Христову словеси: «аще гонят вы из града, бегайте в другий град». Ныне же помощию всесильного Бога, несть во граде сем ни гонения, ни иных скорбей находящих, якоже в прежнее время было при отце твоем, великом князе Михаиле Ярославиче, от поганых нашествия и своих сродник крамолы и зависти.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

И ничто же возможе отлучити ю от любве Божия: ни слава мира сего, ни красота века сего, ни честь, ниже величество, но вся сия от юности преобидети нача, тако и сконча; и во уметы положи и до конца оплева, токмо единого Христа да приобрящет, и Того доброты выну и славы божественныя да насладится. Сице и Христос Сын Божий возлюби ю и венча святый верх главы ея светлым венцем правды, и достойну сотворил ю небесного своего чертога, и с мудрыми девами причте ю в царствии своем небеснем. Сын же ея, благоверный и великий князь Василий, такоже и той житие свое благочестно и мирно препроводил, и с миром ко Господу отъиде того же лета, месяца июля в 24 день. Бе бо смиренномудр и кроток, и милостив до конца, и во всем, ревнование житию родителема своима. О всем мире молятся и ходатайствуют о отечествии своем. Сия тебе моих словес плетения, о преподобная мати и богоблаженная великая княгиня Анно, приими е, яко дар любочестен, и аще точно твоему равноангельному иже во плоти житию буди благодарение Богу, того бо есть дар и от еговых велелепному Божества славы Его вся сия приносим, якоже и оная вдовица убогая, иже две цать принесый Богу в дар и свидетельствована бывши паче множества принесших. Аще ли что и недостаточно явися твоему богоугодному пребыванию, обаче по силе принесохом тебе, елико подаде благодать Святаго Духа. Кто бо может по достоинству изрещи ваше иже во плоти ангельское пребывание и еже многие труды и поты, пощение и воздержание, и слезы непрестанныя, смирение же и кротость, и любовь нелицемерную, еже и сами ангели удивишася невещественному вашему житию! Ты же молися, преподобная и богоблаженная великая княгиня Анно, о мне недостойнем ко Христу Богу, и достойна мя сотвори небесныя породы наследника быти и избавитися вечного осуждения, и твоими молитвами в настоящем сим житии сохранену быти от многоплетенного коварства вражия. Благодатию и человеколюбием Господа нашего Иисуса Христа, с Ним же Отцу купно и Пресвятому и Животворящему Его Духу всяка слава и держава от всея твари, честь и поклонение, ныне и присно, и во веки веком. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Сего ради и Бог ея не токмо в животе, но и по смерти дарова ей нетление, и исцеления дар присно изливающийся. И толико Божия благодать сохрани цело тело блаженныя, яко множае двою сот лет сокровено бысть в земли святое тело ея. И никакоже тлению причастны явишася, иже и ныне видимы всем предлежат честныя и святыя мощи ея, исцеления различная подают всем, приходящим с верою, Богу прославляющу, ея трудов ради многих и воздержания неослабного. Рече бо Господь: «Славящия Мя прославлю, и волю боящихся сотворю». Сего ради и мы, братие, воспрославим прославльшую Господом, и возвеличим во псалмех и пениих, и песнех духовных день пренесения честных ея мощей, и возвеселимся духовне, и помолимся ей, яко да милостива сотворит нам Бога в настоящем сем житии, и по отшествии отсюду да сподобит нас благая со избранными Его получити, и пресладкого гласа слышати: «Приидите, рече, благословении Отца Моего, наследуйте уготованное вам царствие от сложения мира». Что же прочее возглаголем или которыя похвалы достойныя преподобней принесем, паче же Богу, чудотворящему во святых своих, по реченному: «Дивен Бог во святых своих, Бог Израилев». Память бо святых – виша нашему веселию, по премудрому Соломону: «Похваляему бо, рече, праведнику возвеселятся людие», и «Память праведнаго с похвалою да бывает». Понеже и Бог похваляем бывает, и прославляем, и величаем, ради торжества угодник Его. Сам бо Господь наш Иисус Христос глаголет: «Тако да просветится свет ваш пред человеки, яко да видят ваша добрая дела, а прославят Отца вашего, иже на небесех» и паки: «Аще кто мне служит и последствует, и идеже есмь Аз, ту и слуга Мой будет». Не делы ли исполнилося сие Спасово слово? Не токмо мужи послужили, но и жены, якоже Лука евангелист глаголет о женах, иже послужили Господу от имений своих, якоже Мария Магдалыня, и Саломия, и ины. Тако и сия блаженная и великая княгиня Анна, сим уподобився, и прочим женам преподобньм в посте просиявшим, и во всякой добродетели процветшей; и не единой остася от божественных добродетелей, еже бы преподобная в себе не имый. И сими всеми исправляеми Богу послужила в преподобии, и правде, и во всякой святыни. Такоже и от имений своих последовала Господу, в нищих утробы и вдовиц, и сирот, и странных, вся сокровища богатства своего сокры, яко да на небесех некрадомо богатство сокровенное от век и от родов обрящет, идеже ни тля тлит, ни тать подкопывает; их же уготова Бог любящим Его, якоже святый апостол Павел глаголет: «Их же око не виде, и ухо не слыша, и на сердце человеку не взыде». О, Отче святый небесный! Подаждь и нам, Христе, сотворив волю Твою, наследником быти тоя не изглаголанныя радости, и веселия святых.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010