Нат надежд, нат въ т всю вр рабъ твой вълож, аще уб и к человкъ ъгрш, ноты к Бгъ щедрый сег помилй, и всхъ бдъ нн нань находщихъ, к человклюбецъ им, и вчныхъ въвед, да т съ всми тыми въ вки славитъ. Днь уж преклонис, и олнце привременнаг заходитъ, раб твоем нн тла исходщом, тмъ же молимъ т олнце праведное днь невечернг ти вта и вс въ тмъ съгршенна прервъ, въ твоихъ въвед, дат с тыми въ вки славитъ. Слава: Ра мысленнаг вчное подаждь, молимъ т, раб твоем Цар, нн временнаг исходщом и к благъ простивъ вс волна же и не волна, въ вчныхъ ти съ всми тыми упокой, да съ ними т въ вки беъпрестани лавитъ. И нн. Ивстна помощнице, крпка въ бдахъ предстателнице, предстани нн въ помощъ, въ часъ сей Бце, исходщом, и всхъ бд ег бержащихъ твоимъ им, и въ вчный покой въвед, да въ вки съ тыми рождъшагос иъ теб Ха Бга, славитъ. Кндакъ: гласъ, Дше мо, дше мо, въстан что пиши, конецъ приближаетс, и лют истана быти имаши: къспрн уб, и въ ердци съкршенномъ Х Распныйс за м и люты претерпвый трасти, и и мертвыхъ въскрсый, пощад и млтив помилй м, к вед сый, и вс исполнй. Колн же преклонъ съ всми предстощими, и Рц водвъ на Нбо, съ вскимъ умилениемъ и съ слеами глаголетъ сей Рабски припадаемъ ти, милосерди ради милости на землю съшедшом Агнче и лове въемлй грх и врчаемъ теб дш раба твоег, прилежн въ окршенномъ ердци молщес, к да тыхъ ради твоихъ животворныхъ и бецнныхъ ю съ миромъ, и въ ндрехъ, Авраама, и въселиши, и съ праведными въ свтлыхъ ти причтеши и упокоиши, бо тво и дло рк твоею въвесел дш раба твоег предъ лицемъ твоимъ и не помн первыхъ и имиже прогнва рость твою: аще бо и съгршилъ предъ тобою, но беначалнаг ти ца, и теб и ъбеначалнаг, Сна, и пртаг ъестественнаг т Дха, несмннн Бга сществомъ нерадлнаг, въ лицехъ радлнаг быти врова, и не стпн исповда: и к Творц все видимы и не видимы твари врн послж, веде щом и вс исполнющом.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Mogila/tr...

нв Кого проркъ не изгнаша цы ваши; и убиша предвозвстившы праведнаг, вы нын и бысте: нг Иже законъ (л. ка) аггльскимъ, и не сохранисте. нд Слышаще же распыхахс сердцы своими, и скрежетах збы нань. [Стефанъ же] сый исполнь дха ста, воззрвъ на небо, вид слав и стоща десню бга, И реч: с виж нбса верста, и сна человча десню стоща бга. нз Возопивше же гласомъ затыках уши сво, и устремишас нань. ни И изведше вн града, побивах и [снемше] ризы сво, положиша при ног юноши нарицаемаг сала: н И побивах стефана, молщас и глаголюща: гди дхъ мой. Преклонь же колна, возоп гласомъ гди, не постави имъ грха сег. и рекъ успе. Конецъ стефан, и понедльник. Глава сма. [] с а Салъ же б соизвол бысть же въ той день на црковь вси же разсшас по странамъ и кром аплъ. в Погребоша же стефана и сотвориша плачь над нимъ. г Салъ же црковь, въ домы вход, и влач мжы и предаше въ темниц. д же, прохождах благовствюще слово. (за же Во вторникъ г- недли: Во дн ны, сошедъ во градъ проповдаше имъ хрта. [а] Внимах же народи (л. ка б.) слышаще и видще же творше. з Дси бо многихъ имщихъ , гласомъ исхождах: мнози же и исцлишас. и И бысть радость во град томъ. Мжъ же именемъ прежде б во град волхв, и удивл зыкъ глагол нкоего быти себ велика: внимах вс мала даже до велика, глаголюще: сей сила велика. Внимах же за к довольно врем удивлше ихъ. же вроваша благовствющ же и имени хртов, крещахс же и же и той врова, и крещс, б пребыва у вид же силы и ужасенъ дивлшес. [а] Слышавше же иже во апли, к слово послаша къ нимъ петра и Иже сошедше, помолишас нихъ, к да дха стаго. бо ни на ихъ б пришелъ, крещени бх во им гда Тогда возложиша рц на н, и дха стаго.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Ничтоже бо ино не погубляет владалца, точию же приимати словеса от таковых, якоже еси ты. Украшает словеса разумом, а разум правдою, подаяние – тихость, благозрачие образа – душевнаа красота, богатьство же – и милостыни, еже къ требующим, а животу – здравие и веселие. Разумй о сих, яко разумом бодръ есть мудрый, и упивается неразумиемь безумный. Тако бо стражут и лиинаковии очи, 224 зане праздныи не могут видти, того ради в нощи лтают. Всяк бо царь, иже таковы рабы имат, подобенъ есть вод чист и красн, исплънен же внутрь ядовитых зврей, 225 и еже вод не смет приближитися, аще и зло безводием опаляется. Ты бо никогоже въсхотл еси присвоитися, паче тебе у Лва. Но царство съ множьством люди состоится, якоже море со своими волнами, и тако бо страшно плавающим являеться. Безумно бо есть, еже временно любити кого, и радоватися погибели дружнй, а себ пльзы искати. Совта блага ничтоже крпчайши, и дла прогадлива ничтоже пакостнйши. К сим же вм, яко зане ти таковая бесдую и поучаю тя, тяжек ти являюся. Рече бо от мудрыих: не обличай безумна, да не возненавидит тебе. 226 Глаголеть бо ся, яко нции пифици в нкоей гор пребываху в зимно время престуденно и обртоша 227 ту сокровище злата, яко отшед оттуду, сокрыша в земли и совщаша совт: “Елико есть треб, возмем от злата, а прочее в земли да скрыем. И егда требуем, да вземлем по малу, Дóндеже все изнурим”. И сим образомъ дружба их на длъго врмя пребысть, врова бо препростый лукавому оному. И погребоша злато оно поддревом нкоим, велием дубом, и съкрывше възвратишася въ своя. По нкыих же днех изыде таи лукавый и прекраде злато все. И по времени нкоемъ рече препростый лукавому: “Поидем, аще ти есть год, и возмем нкую часть от злата, еже имамы в земли”. И шедше и землю раскопавше, ничтоже обртоша. Начат убо лукавый власы своа трьзати и прьси своа бити и въпити на препростаго, яко: “Съкровище украл еси”. Препростый же тмами клятвами того утвержаше, яко: “Ничтоже тако сотворих”, кончнее же к нкоему судь приведе его.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Оле чюдо, братие! Како не удивимся милостивней сил: в неврии раздаянн, а в вре услышанно быти. Аки древний Еустафий Плакыда 105 в неврии милостыня дая б, а в вр, како сий, сугубы и зд приа мзды и по труд – Царствие Небесное. О сей бо милостыни Господь рече своими усты: «Не 5 ли птиць на единой цениста цат, ни едина их не забвена есть пред Богом». 106 Тако ти и сего блаженаго Петра милостыни в неверии раздаянна, а в вре и молитв услышана бысть. Петръ же, възбнувъ, вид два сиа мужа, паче възраста человечя, мнти ему от ужасти – акы до облак, а светлостию акы весь миръ осиающи. Въ ужасти въставъ и падеся дващи, въста и падеся и въ третий такожде. Сиа же свтлаа мужа яста и за руку и глаголаста ему: «Друже Петре, не бойся, в еств послани к теб Богомъ, въ ньже врова, крестися, укрпит род твой и племя и внуци твои до скончаниа мира, и въздати теб мьзду милостыня твоеа, а противу трудом твоимъ вчная благая приимеши». И вдаста ему два мешца и глаголаста: «Възми сия мшца, въ едином ти злато, а въ другомъ – сребро. Утро да идеши въ град, вымени три иконы – икону святыа Богородица съ младенцемъ, икону святаго Дмитриа и святаго Николы – и вдаси на них, еже просят мнящии». Петръ же възревъ на ня и вид акы человека, и взя мешца, и мнв, акы в татарех племя его укрепляета, не разум глаголемаго ими. И, събра ума, рече има: «Господиа моя, аще въспросят мнящи из мшець от иконъ, что сътворю? А вы кто есть?» И рста ему два свтлая мужа: «Мшца сиа дръжиши у соб в запазус, инми и невдоми, а въпросят мнящии 9 сребряных, а 10-тый златъ. И ты даждь по единому, и, взем иконы, да иди ко владыц и рци ему: “Петръ и Павелъ, Христова апостола, посласта мя к тоб, да устроиши церковь , идеже азъ спах при езере. А се знамение ею иконы сиа вымних, а мшца сиа въдасти ми. Да что ми велиши сътворити?” И елико ти речеть сътворити, сътвори. А в есв Христова апостола Петръ и Павелъ». И невидима быста. Смотрите, братие, не ложъ есть рекый: «Прославляюща мя, – рече, – прославлю»; 107 како ти сего Петра Богъ прослави милостыня его ради!

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Сег ради видимъ, к и скы и варвары, и вс зыки имютъ вр и вретъ дргаг, и показютъ вр межд собою. И да покаж вамъ дломъ, а не словесы, внемлите слдющей повсти. Нкто, именемъ, юнъ вельм возрастомъ к двадести лтъ, живше въ во времена наша, иже бше благобразенъ вельм видомъ, и таковый зракъ им, к мнози имх немъ стдны мысли, наипаче быкновенн смотртъ токм на бразъ человка, и не зна каждаг тайныхъ, сждаютъ, и бываютъ дргимъ безразсдни. Сей юноша познас со инокомъ мжемъ стымъ, иже живше въ монастыр нкоемъ и вл вс тайна сердца своег, реч и к хощетъ нъ спастис, и иметъ изыти и быти инокомъ. Честный же ный старецъ похвал им и поч коже подобаше, и дад книг стаг марка подвижника прочест, въ нейже писано закон дховнмъ: юже юноша съ толикимъ и к на послас бга, и толик врова ной, к упова полчити величайшю польз, и пришедъ въ домъ свой начатъ читати ю съ великимъ и прочт всю со многимъ трижды и четырежды, и паки из ркъ своихъ не выпскаше, и коже упова, воспользовас мног книги ны. баче избра тр главы, и впечатл ны въ сердц своемъ, и полож самъ въ себ исполнити ны дломъ, и сохранити со вскимъ Въ первой глав речес аще хощеши брст дш твое, потреба имти и да сохраниши добр совсть твою, к да не бличаетъ т ни во вещи, и дбра дла глаголетъ т совсть тво, да сотвориши, да не тгчишис, но сотвор на, и брщеши польз. Въ дргой глав речес Ищай взыскати стаг дха прежде заповдей подобенъ кплен раб просщем господина своег свободы себ въ тотъ самый часъ, дастъ нъ цн искпити И въ глав речес Кто молитс устнами, и не стжалъ разма дховнаг, ниж всть умн молитис, сей подобенъ слпом том, иже сне двдовъ, помилй м 101 .

http://azbyka.ru/otechnik/Paisij_Velichk...

Смотри же, жидовине, ко (л.122г) не Господа ни мимоидущаго руц наши осзаста. Егда бо Господь въста мертвыхъ и вис ченикомъ своимъ, рекъ: «миръ вамъ!» Фом же ченикъ не сущю съ ними. И глаголаша друзии, ко видхомъ Господа, въставша гроба. Къ нимъ же вща Фома: «аще не вложю рукы въ ребра ни перъста въ зву гвоздийную, не иму вры». И глаголющимъ имъ, въ церкви дверемъ затворенымъ сущимъ, вис Господь посрд ихъ, глагол: «приступи, Фомо, и осжи м, принеси перстъ твой смо и вложи въ зву гвоздийную, и принеси руку твою и вложи въ ребра мо, и вижь, ко азъ и не буди невренъ, но вренъ; духъ бо кости и плоти не имать». Фома же приступль и осза, (л.123а) и вид, и возпивъ, рече: «воистину Господь мой Богъ мой». Рече же къ нему Господь: «Фомо, ко видвъ м врова, блажени же не видвше вроваша». Смотри, жидовин: мы видели Господа не как привидение, и наши руки осязали не [нечто] преходящее 934 . Когда Господь воскрес из мёртвых и явился своим ученикам, сказав: «Мир вам!» ( Лк. 24:36 ), – то Фомы, единственного из учеников, не было с ними. «Другие [ученики] сказали ему: „Мы видели Господа”. Но он ответил им: „Если не вложу руки моей в ребра Его и не вложу перста моего в раны от гвоздей, не поверю”» ( Ин. 20:26 ). Когда они разговаривали в доме при запертых дверях, «Господь стал посреди них, сказав: „Подойди, Фома, ощупай Меня, подай перст твой сюда и вложи в рану от гвоздей, подай руку твою и вложи в рёбра Мои, и увидишь, что это Я; и не будь неверующим, но верующим, ибо дух костей и плоти не имеет”. Фома, подойдя, осязал и узнал [Его] и, вскричав, сказал: „Воистину Ты Господь мой и Бог мой!” Господь же сказал ему: „Фома, ты поверил, увидев Меня; блаженны невидевшие и уверовавшие”» ( Ин. 20:26 ; Лк. 24:39 ; Ин. 20:27–29 ). Смотри же ты, жидовине, сего словеси, ко Господь дьнесь приступающа къ нему, Фомы же неврьства исполнивъс, рече: «аще не вижю, не иму вры». Но неврныхъ хот врити и хулу глаголющимъ ста заградити, да быша рькли, ко по въскресении испытанъ Господь, не трва Фомы, блажить невидвшихъ. Но вс невидвъша вел привлещи въ вру боголпную, горы же Елеоньскы възнесес на небеса, идеже б и Посемь въ горници сдщимъ апостоломъ, чающимъ по общанию Свтаго Духа, и бысть бо въ день н-й по въскресении Господни сниде на н Духъ Свтый огньнымъ и сде на кождо ихъ, и начаша глаголати инми зыкы, ко же Духъ даше имъ провщевати. Кождо бо ихъ кымъ зыкомъ възглагола, въ ту землю шедъ, проповдахе «âtäà» и начи.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/paleja-...

Так глаголетъ гдь: с уразметъ трокъ мой, и вознесетс и прославитс коже ужаснтс теб мнози, так безславитс человкъ видъ твой, и слава тво сынвъ человческихъ. Так удивтс зыцы мнози немъ, и заградтъ уста сво: к, имже не возвстис немъ, узртъ, и иже не слышаша, уразмютъ. Гди, кто врова слх нашем; и мышца гдн ком крыс; Возвстихомъ, к троча пред нимъ к корень въ земл жаждщей, нсть вида ниж славы. И видхомъ и не имше вида, ни доброты: но видъ безчестенъ, умаленъ паче всхъ сынвъ человческихъ: человкъ въ зв сый и вдый терпти болзнь, к вратис лиц безчестно бысть и не вмнис. Сей грх наш носитъ и насъ болзнетъ, и мы вмнихомъ быти въ трд, и въ зв бга, и во Той же звенъ бысть за грх наш и мченъ бысть за наша, мира нашег на немъ, звою мы исцлхомъ. Вс к вцы заблдихомъ: человкъ пт своег заблд, и гдь предад грхъ ради нашихъ. И той, зан бысть, не верзаетъ устъ своихъ: к вча на ведес, и к агнецъ пред стригщимъ безгласенъ, так не верзаетъ устъ своихъ. Во сдъ взтс: родъ же кто исповсть; к вземлетс земл животъ ради людей моихъ ведес на смерть. И дамъ лкавы вмст и богаты вмст смерти к не сотвор, ниж бртес лесть во устхъ И гдь хощетъ чистити звы: аще дастс грс, дша ваша узритъ см долгоживотное. И хощетъ гдь ркою своею ти болзнь дш вити свтъ и создати размомъ, правдати праведнаго блгослжаща мнгимъ, и грх ихъ той понесетъ. Сег ради той наслдитъ многихъ, и крпкихъ раздлитъ корысти: зан предана бысть на смерть дша и со беззаконными вмнис, и той грх многихъ вознес, и за ихъ преданъ бысть. Возвеселис, неплоды, нераждающа: возглас и нечревоболвша: к мнга чада псты паче, нежели мжа.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Тако же и Господь нашь посла д въ миръ, иже взгремша въ мир паче колъ Осифовыхъ, т и четвероконечную вселеную къ вр богоразуми приведоша. Так и Господь наш Иисус Христос послал четырёх евангелистов в мир, чтобы они возгремели в мире громче колесниц Иосифа и привели четыре конца земли к Богоразумной вере. Придоша же брать Иосифова въ землю ханаоню къ отцю Икову и по(л.90в)вдахе «âtäà» ша отцю «живъ сынъ твои Иосифъ, владыка всему Егупьт». Слышавъ же Иковъ им Иосифово, не врова имъ и, вздохнувъ бо болзнаго сердца, рече имъ: «почто духъ мои? да пакы вспомну Иосифа, ми чадо? почто гашеную ми печаль въ души опть ю почто чанаго ми Иосифа почто ли скорбь, ко гвоздь, въ сердце ми не досыти ли створихъ по брат вашемъ, то и паки ми Иосифа?» Братья Иосифа «пришли в землю Ханаанскую к отцу своему Иакову и известили отца своего: „Жив сын твой Иосиф, он владыка всего Египта”» ( Быт. 45:25–26 ). Но Иаков, услышав имя Иосифа, не поверил им и, вздохнув от болезненного сердца, сказал им: «Для чего смущаете дух мой? Чтобы я снова вспомнил Иосифа, моё возлюбленное дитя? Зачем погасшую мою печаль вы снова разжигаете в моей душе? Зачем рассказываете об Иосифе, ибо я потерял надежду увидеть его? Для чего скорбь, словно гвоздь, вы вонзаете в моё сердце? Разве не довольно я скорбел о вашем брате, что вы опять напоминаете мне об Иосифе?» И посемь приступивъ Веньминъ, лобзавъ колни, рече «не скорби, господине отче мои Икове! Се братъ мои Иосифъ, сынъ твои, живъ и вс истина суть глаголема къ тоб». И вдасть книгы, написаны Осифа, и тогда вру тъ Иковъ Веньмину и рече: «милъ буди, чадо, Богу крпкому. Аще (л.90г) бо и много пострадахъ скорбно, обаче слыша т тшихъс. Почто бо толик времени минувшю мн въ стовании Иосифа ради, и не кры ми Богъ же о тоб, чадо Иосифе?» Но вдти, ко исполнитис бше проречению, ко же бше Богъ глаголалъ къ Икову, ко снити въ Егупетъ. Того ради Богъ не кры же Иосиф. Аще бо бы с крыло Икову, то избавилъ бы Иосифа работы, и не бы Иосифомъ прообразовалъ страсть свою Владыка, и не бы сна цареви сказалъ, и не бы былъ сынъ царю фараону, и не бы въ зыхранилищю въселилъс, и отець не бы пришелъ въ Егпетъ. Они же зависти ради продаша и, но Божии благодати бывши на немь, то чести получити сподобленъ бысть.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/paleja-...

...упование уповаюшаго на Бога не посрамитъ. – Ср.: Пс. 24:20 . «По вре твоей буди теб». – Ср.: Мф. 9:29 . «Врова Авраамъ Богу, и вмнися ему вь правду, другъ Божий наречеся». – Иак. 2:23 . Л. 86об. ...силенъ есть спасти тя Господь Богъ... – Ср.: Соф. 3:17 . «Многи скорби праведному... и ни едина сокрушится». – Пс. 33:20–21 . ...не пренемогай о наказании Господни... «Егоже бо любит Господь, наказует». – Ср.: Евр. 12:5–6 . «Господь даде, Господь и взя». – Иов 1:21 . Переписка патриарха Никона с Саввой Дмитриевым (1665–1666 гг.) 1. Первое письмо Саввы Дмитриева (без даты) (л. 275) Владыко мой! 2321 Аще позовутъ тя приити на соборъ, – прииди, не сотвори инако, и обесчестишь святый соборь, того ради н ину добро. Тако мн есть приказано отвт дати, повмъ того ради: надюся на Бога, яко не имутъ найти никакого порока – во всем свидтельство твое премудро и благочестиво.//(л. 275об.) И что, какой порокъ хотятъ на теб найти? Да рекутъ, что оставилъ еси престолъ твой и отшелъ еси, и то нстъ рчь; когда архиерей оставитъ престолъ свой и отъидеть в чюжее мсто, – то есть добр знаеть 2322 и святителство твое. Аще и сошелъ еси с Москвы, не пошелъ еси в чюжей миръ, но такоже во престол своемъ еси, и не имутъ учинити о сем ни единого же слова в Собор! И о том молюся пресвятителству твоему: едино о семь час не обяви, да не речеши, како ти послалъ, блаженный, грамоту, и задержали ее в Верху бояре, и объявится дло, что услышалъ еси от Мене, и мн лихо сотворятъ. Едино когда приимеши, да приидеши великим//(л. 276) смирениемъ, и буди, яко не знаешь ничего и небоязненъ, занеже не имут теб учинити ничтоже. Молюся и премолюся святителству твоему. Пишу в Господ, честный отче. И здравствуй! Не 2323 забуди насъ писаниемъ твоимъ, божественнымъ, отписати. Смиренный 2324 рабъ твоему святителству – Савка нкогда Димитриевъ, к теб припадаючи, сотворяю метание, на колнахъ кланяюся. И да мя простишь, владыко, за мое малое писание, что есть вскор: от моея многия смуты 2325 умъ мой нсть со мною, и да имю прощение.//

http://azbyka.ru/otechnik/Nikon_Minin/ep...

Что убо во Ияковли Послании соборномъ глаголетъ: «Кая полза, братия моя, аще вру кто глаголетъ имти, дла не имать? Егда бо можетъ вра спасти его? Аще ли братъ и сестра нага будета и лишена будета дневныя пища, рече кто има от васъ: «Идта, гритася и с миромъ насыщаитася», и не дасть има требования телеснаго, кая полза? Сице и вра, аще длъ не имать, мертва есть о себ. Но речетъ кто: Ты вру имаши, азъ дла имамъ; покажи ми вру твою от длъ твоихъ, и азъ теб покажу и от длъ моих вру мою. Ты вруеши, яко единъ Богъ есть, добр твориши; и бси вруют и трепещутъ. Хощеши ли разумти, о человече суетне, яко вра без длъ мертва есть? Авраамъ отецъ нашъ не от длъ ли оправдася, вознесъ Исаака сына своего на олтарь? Видиши ли, яко вра поспшествоваше дломъ его, и от дл совершися вра? И совершися Писание глаголюще: «Врова Авраамъ Богови и вмнися ему в правду, и другъ Божий наречеся». Зрите ли убо, яко от длъ оправдается человек, а не от вры единоя?» 538 А что убо сотворим апостолом симъ, Павлу убо, пишущу о вр, Иакову – о дле? Или мниши, яко распря б въ нихъ? Ни, но великаго согласия. Единъ убо подтвержаше дла, друзий утвержаше вру. Обма совершитися во едину бо ползу ко спасению человеком по вр и дломъ. И сего смотри Павла апостола, вру исповдающу и дла утвержающу. Аще бы Авель жертвы не содлалъ, не бы свидтелствован праведенъ. Аще бы Енохъ не преставленъ бысть, не бы вренъ был. Аще бы Ное ковчега не сотворил, не бы вровал. Аще не бы Авраамъ на землю обтованную не пришел, не бы вровал. Аще бы Сарра не родила Исаака, не бы вровала рожению смени. Аще бы Аврамъ Исака на заклание не привел, не бы вровал, яко от мертвых воздвигнути силенъ есть Богъ; тмъже ино того прият, и друг Божий наречеся. 539 Смотри и самого апостола Павла, писа о длех: «Идже умножися грх, преизбыточьствова благодать. Но яко царствова грхъ смертию, тако и благодать воцарится правдою в жизнь вчную Исусом Христом Господемъ нашимъ. Что убо речемъ: да належимъ ли грс, да благодать умножится? Да не будетъ. Имже убо умрохомъ, како паки оживемъ о немъ? Или не всте, яко елицы во Христа Исуса крестихомся, во смерть его крестихомся? Яко да воста Христос от смерти со славою Отчею, тако и мы во обновлении жизни ходити начнемъ». 540 Видиши ли, яко длы благими угожати Богу?

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009