Нисиотянин Дисев 157 сохраняше на Паламида враждъную ненависть и злобу в сердци, зане еллином б Паламед слава и вси, аки богу, внимающе оному, сердечную к нему внимаху любовь. И убо провид гладни огненосий лук 158 и всмъ провозвести еллинским воеводам, и всмъ от то злобы горце погибающимъ, тои соблюде еллини невреждени, ово предлагая и словеси разстроая, ово же и вещьми наказуа их полезному. От сего убо Дисевсь разставаше завистью, вид прелюбима всми Пиламида, того же непщуема, яко единаго от народа. Тмъже и льсти растраяше и злокозньна соплетания, и составляше совти полни клевет. И убо крпкорукому Ахиллеови сущу ту, бездлни бху совти сына Лаертиина, и въсе составляемое на Паламида и сошиваемое бше аки паучинное прядено, да якоже Ахилеи послан бысть со другими храбрыми составити брань со пособники Троя града, спутшествующа со собою Палимида имше – желаше бо присно с ним быти, – от сего убо предерзый он муж обртъ отраду, и царево украдает слабоуме заперва, и являяся, яко прелюбити его: «Хощеши ли, – рече, – о царю, 159 власти еллинстй крпкоруки Ахилей бодет бо юность. И Паламида, якоже есть зло рещи, обольсти и привтника и споспшника на сие приемлетъ. По мале же приидут, брани совершени бывши, и теб убо волови приведут и стада овча, сами же удержат имнием сокровища, имиже елленские силники премогут же, и на тя подвигнуть, яко да от власти отпаднеши». Услыша же сия царь, и врова, и совосхитися, и льсти росстроителю приобщается на совтъ. И абие призван бысть Паламид, и уединен бысть в сти впадает вражние. И оболган бысть, яко трояном хощет еллини предати, и бывает камением побьен – о горе, какова твориши зависти! – ино ничто рек, разв глаголъ сей: «О убогая истинно, теб плачюся и стеню: ты бо первие мене погибе и умретъ». Взыде убо Фетид 160 съ свтлыми побдами, увид же бывшее, и ущедри Паламида, и тяжце проплака и поскорб, а еллином поручи, да оставят братися и способствовати им. 161 От сего бысть дръзость Ектору и того пособником, и составляют со еллины брани крпкоратние: оттол бывше убивства, и заклания, и пролитя кровемъ, мужеубивства, и воплеве, и езера кровавая. И падают, якоже класия, еллинская телеса, и смиряютца, и лютыми многими объяти бывше, в раскаяни бывша о прегрешение их. Иже первие высокоумнии словесы молебными моляху Фетида смилитися на них, но не внят Ахилей симъ, ни приклонися, дóндеже пад Патраклие, егоже вельми любляше, из руку крпкую и доблою Екторовою, того принуди потещы на трояни. Изыде убо Ахилей на брань огнемъ дыхая; и разбивает полки, и побивает первоборца и с ними Ектора, столпа тройскаго, мужа тяжка и храбра, во оружих воспитана, язвы ношаща на персех безчисление, имиже соплеташася сь юнцы дивими, преже даже не бяху еллини пришли и составили брань.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

4) Греческие личные местоимения передаются соответствующими личными же, вместо возвратного или притяжательного свой, как в древних списках и в нынешнем тексте. Напр. Мк.2:19 вре с ними (вм. съ собою) 6:4 н прр беочтн токмо въ очтв е в сродств в дом е; 8:3 а пущю алчны в домы и (вм. въ домы сво); 13:16 да не вспть втн г (вм. вътъ своихъ, как в Гал. Ев.). 5) Переводится греческий член местоимением иже: Мк.4:20 οτινες – и (и 12:18); 8:34 στις – и кто; 16:16 и врова и кртнвъс сиснъ буде. См. еще 7:20, 10:9, 35, 12:17, 16:10. 5) Сравнительно с списками 1 и 2 редакций, списки 3-й редакции не употребляют двойного отрицания, опять соответственно греческому подлиннику. 6) Древние списки 1-й редакции иногда одно слово греческое передают двумя славянскими, и наоборот два греческих слова одним славянским. Чудовской и другие два списка 3-й редакции и здесь наблюдают строгое соответствие перевода подлиннику: одному греческому слову соответствует одно же славянское, двум греческим – и славянских два. Примеры: Мк.1:32 τος κακς χοντας – л (Гал. и ныне недоужьны); 1:35 προσηυχετο – млтвоваше (вм. млтву дше); 5:26 μηδν φεληθεσα – ничи же поовавши (Гал. и ныне: польы обртъшн; 9:50 κα ιρηνεετε ν λλλοις дру к др (вм. миръ нмите межю собою); 13:17 οα δ τος ν γαστρ χοσαις горе к (Гал. и ныне: не прадьнымъ). См. еще 9:1 не вкус; 9:47 10:15 не 10:21 има; 13:21 не вроунте; 13:30 не 14:25 не пью. 7) За крайнюю буквальность перевода Евангелия в списках 3-й редакции говорят наконец чужие слова, оставленные без перевода. Чужие слова, оставленные без перевода в древних списках первой юго-славянской редакции (ακριδες, αλαβαστρος, ρχιερευς, ρχισυναγωγος, βλασφημα, βλασφημεν, γαζοφυλκιον, δεκπολις, λαιον, κεντριων, λοκατωμα, πρα, ραββ, ποκριτς) не переводятся и в сих списках 3-й редакции. Но кроме того, здесь оставлены без перевода такие слова, которые переведены и в древних списках и в нынешнем печатном тексте, а именно: δηνριον Мк.6:37, 12:15, 14:5 ; γεμν 13:9; καταπτασμα 15:38; παρασκευ 15:42; πορφρα 15:17; συναπως κοκκος (Гал. Ев. 1144 г. горюшно ьрно) 184 .

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Voskr...

Видиши ли, яко вра поспшьствоваше дломь его и от длъ вра съвръшися, и събышася Книгы 307 глаголющая. Толк. Кирил. Принеси словесную жрътву и сущиемь естьства законы извщай, и неотроченыя любве попери жало, и на земли ничтоже, токмо разв еже о Боз любы. 35 . Сущее Врова же Авраамь Богови, и въмнися ему въ правду, и другъ Божий наречеся. 308 Видите ли убо, яко от длъ оправдается человкь, а не от вры единоя токмо? Толк. Кирил. Старость убо имат правду, иже врою чьстыи – всхъ Бога и Владыку. 36 . Апостоль Такоже и Равь блудная не от дль ли оправдися, приимши сходникы и инмь путемь изведши? 309 Якоже бо и тло без духа мертво есть, тако и вра без длъ мрътва есть. Толк. Севирианово. 310 Слыши Писаниа, съвдтельствующа ея оправданиа, 311 яже б въ блуд: бисьръ въ кал свтяся, 312 злато в тимнии поврьжено, цвтъ благочестия въ трьнии подавляем, благочьстная душа, въ злочестиа стран затворена. Яко дрьзы и бе-щинны языкь умрьщвяет имущаго и, егоже потреба дрьжати на похвалу и на славу Божию 37 . Сущее Не мнози учителе будте, 313 братие моа, вдуще, яко больи грхъ приимемъ. Толк. Златоуст. Понеже учащему, а не творящому не токмо приобртениа нсть, нъ и тъщету велику и судъ наносить. Въ таковмь нерасуждении жившу житие свое, без дла бо учящему, грх великь есть. Не съгршаяй же въ дл и учении, и силенъ есть все тло обуздати, таковый да учить, и врою таковою да повелваеть съ словомь правом, съ словомь свтломь, съглашаяй вр, являя, яко все тло свое можеть въхластити, и ниединояже любве имти кь житийскым себе оставляеть. 38 . Сущее Много бо съгршаем вси. Толк. Севирово. Ибо много съгршаемь вси. Идеже кто, вща, Христовь ученикь, треб есть намъ противу реченым длы благы преходити, могущиим на милость преклонити всхь судию и Бога, а не въ страстехь изьнемогше, яко человци, затворени быти и не отчаятися своего спасениа. 39 . Сущее Аще кто словом не съгршить, съ съвершенъ мужь, силенъ обуздати все тло. Толк. Кирил. Ищедшу убо уму и смыслу свершеное показавшу бездльство, и ничтоже удрьжаниа имти о языц, и безатвора имети и къгда, нъ паче достоить въсприимати всегда достойное слову, глаголати же, всегда похвалы исполнь. Лпо же паче въ реченых мудрость, отречено бо есть святымь глаголати буесловие, рекше гнилословие, 314 якоже рече всемудрый Павелъ. Поминает же всегда святое Писание, глаголющее: «Слово ваше да есть въ благодати солию растворено». 315 Да и благодать дасться слышащимъ. 316 Приемлет же богодьхновенное Писание кроткаго въ словесех, похуляеть же языкъ невъздержьливъ. Рече бо: «Аще кто словомь не согршить, сь съврьшенъ мужь, силенъ обуздати все тло». Глаголеть бо и Давидъ: «Положи, Господи, съхранилище устомъ моим, и двери ограждены оустнах моих». 317 И пакы рхъ: «Съхраню пути моа, не съгршити ми языком моим». Добро убо есть хранилище, еже не съгршающь языкь имти. 318

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Жена же нкая дасть дъщери его скръвище. Посемь умьре дъщи его, и не обртаему бывъшю положенному. Въпроси старьць мьртвую, и отвщавъши, рече: «На семь есть мст». И ина мъного створивъ, с миромъ скончася. 14 декабря. Страсть святых мученикъ Филимона и Аполония и дружины их . Ти святии бша от Фивъ Еюпьтьскыхъ при Диоклитьян цесари. Беша же вси 36, и понеже яти бывъше, единъ от нихъ, нарицаемый Аполоний, причьтникъ сый, дасть златьце стргущему я Филимону гудьцу и помолися ему одтися в ризы своя и в себе мсто поклонитися и пожрти идоломъ. Филимонъ же одвъся въ ризы Аполония, егда идяше пожрти, исповда Христа. Игемонъ же, не сказавъ его, рече: «Призовте гудьця Филимона, да погудеть и пниемь утолить хрьстьяны пожрти». И тъгда познанъ бысть Филимонъ, и мученъ бысть съ инми от гмона. Послдь же игмонъ врова и иже с нимь. И увдвъ си Диоклитиянъ, мучи и. съ Арианъмь, богатымь нкыимь мужемь. Посемь связавъ вся и вмета въ вретищя, въвьрже въ море. 17 декабря. Страсть святаго мученика Вакъха Новаго . От страны Палестиньскыя тъ б въ царство Ирины и Костянтина. Бста же родителя его от рода крьстьяна, нъ отець его от бсовъ прльстися, на срачиньскую вру срамную прложися и опоганися. Сътвори дтий седмеро и въспита въ той же злй вр, и посемь умре, и осташа дти с матерью своею. От нихъ же единъ, Галасий нарицяемый, въ Иерусалимъ приде, и посемь отъиде въ лавру святаго Савы и бысть мнихъ, Вакъхъ нареченъ, добр же поживъ. И посланъ б игуменмь бжяти, да не увднъ будеть, яко срацинина крьстилъ б. И пришьдъ въсвояси, пять братий убо крьсти, единъ же не крьстивъся, оклевета Вакъха къ старишин мира, и ускну и.. Ти тако скончася. 11 января. Память прподобьнаго отця нашего Феодосия, обьщьна отцмъ . Трепарь, глас 8. Сльзъ твоихъ источьникъ, исповдания поты смсилъ еси и купль мысльную съдлавъ, отче прьподобьне, омываеши въ ней творящихъ любовию память твою сквьрну дяний. Моли Христа Бога спасти душа наша. Феодосий, въ святыхъ отьць нашихъ, нарицаемый обьщеновожильць, 776 б от страны Кападокийскы, родителю добру. Бысть же мнихъ, и пьрве убо отъиде въ Антиохию къ святому Симеону Стълпьнику, 777 и благословленъ бысть от него, посемь – въ Ерусалимъ, оттуду же дойде въ пустыню. Тридесяте лтъ хлба не ядый, нъ тъчию смоквы и былие, тмь многа чюдеса створи, и манастыря многы сътвори и бсы молитвою прогна.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Иже по сем по степенемъ мраморнымъ на высокая мста входят, в полатные каморы входятъ, подписми разными украшенными со златоналожениемъ, чуднымъ блистанием свтяще. Егда же имъ повел ссти, Язонъ многимъ дерзновением исполнися, кроткимъ дерзновением и извщениемъ словесъ пришествия своего вину Оету царю сказуетъ и златаго руна уставленный труд по уставу законному умилн искусити желаетъ. Оетесъ же царь, благодатн желанию повинуяся, совершити хотния Язоновы не отрекается. О МЕДЕИ, КАКО ЛЮБОВИЮ АЗОНОВОЮ ПЛНИСЬ О МЕДЕЕ, КАК ПЛЕНИЛАСЬ ОНА ЯЗОНОМ Уготовлену же во мноз вещей гобзования брашну, настилаются столы, и поставленнымъ чарамъ златым и сребряным многимъ, и належащу времени ясти, царь, хотя всю благородия своего милость греком показати, по нкую дщерь свою посла посылает, да приидет весела праздновати бракъ с новыми гостьми, ихъже онъ царь со многою радостию восприят. Б бо Оету царю дщи, Медея именем, двица зло красна, отцу единородна и едина будущая наслдница в царств. Яже и в лта браку прииде и бысть уже чертогу достойна, но отроческих лтъ себе всее воздастъ хитростей свободныхъ прилжн учению, сице всм сердечнымъ прилежаниемъ хитрости научит, да яко никто ея учение можаше в т времена обрстись. Но ея бисеръ вдения, от негоже паче цвтяше, б хитрость астрономская, яже силами и чинми заклинаний чародйными свт обращаше во тьму, и вскор втры изводяше и дожди, и блистания и гради, и страшная земля трясения, рчная же течения, кривыми мсты текущие, в верхъ излиятись и наводнятись понуждаше. Зимнею бранею паки от древес ветвие отнимаше, в непогодие бурное цвести; младых творя старых, а старых къ юношеской слав приводя. Сию врова древне елинство свтила болшая, сирчь солнце и луну, многажды понудив противу естественнаго чина гибнути. Зане по астрологийской истинн, о нейже и та учиннйшая быти пишется, солнце, текущи под гибелнымъ течением, всегда гибнути не имат, токмо егда будет в соединении луны, бывая в хобот или во глав – яже суть нкая раздления нкоего круга небеснаго – и н в коемъ иномъ от планит.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

III ЦАРСТВО ФЕОДОСИЯ МАЛОВО Якоже убо персть Аркадие отдастъ телесную, на восточных странах Феодосе посаждаетца, егоже царь Аркадие зачат от Евдоксии. 170 Феодосие же убо свою дщерь посылает к Валентияну 171 на приобщение брака. Нъ сластолюбивое сего юноши и слабость неудръжаннаа плотолюбию и жизни лиши его и царства, и блуду обещьника низведе в поругание. Како же сеи бысть, сказати иматца вскоре. Максим нкто б ипать в Рим прьвый сьй. Сьй имшь жену прекрасну зраком, доброту безчислинну имущу, врьтограду супртивна добротою, украшаше же жену целомудрие наипаче. Юже видв, царь восхитися добротою и всяку кознь воздвизает, еже получити желание. И убо с мужем жены оное совозвращаася и превышьши явлься, не нося злата, взимает перстень златый его, на извещение быти ему хотению. 172 Посылает же перстень к жен знамением, приити веля ей кь царици. Врова же симъ жена, познавши знамение, и приде въ царскаа. Что же по сих: поем ю царь, осрамоти нуждою. Увдв же сиа Максим и уязвися сердцем, на вражду вооружися, и лукавства всякаа сшиваше, и конечне уморяет мечем царя, 173 от стражи и добрых вой того лишив, осрамоти же и жену его Евдоксию. 174 Царица же зжалиси о срамот, и поскорб, и посылает кь Гизериху уандалскому риз, на Рим приити устремляет. Прииде убо Гизерих, и приат Рим, поработ горце, и пороби самую царицю и тое двицю. И убо Рим, вмале ещо царствовав, дръжавы царьские до конца лишися, и варварскимъ ригамъ повинуся и языконачалником дланми их люте смрися. Въцари бо ся Максимъ, иже тогда враждевавый; а по том Анфем, Олимврие великий, а по Олимврие дръжа Майоръ, а по том Клекерие, а по том паки Непотиан, таже Орестъ, и по Оресте сынъ его Ромил 175 власти причастися послдний сий. И град великий во градох Рим, Ромила имв в начале 176 узаконена царя, и паки приставльши дръжаву в Ромила, к тому правлениа не им от царей, варваром же подклонився и попран бысть, и сих лют оружием претъ бывъ, риги вид князя в себ, странам владыки и сатрапи. И лишевсе зл ипать же, и дръжатель, и правитель, и совтник, еще же и патрикий, на рамо взем ярем варварский. И бысть перве вол чрдний невпражен, в покор бысть силным орачем и земляными браздами мучитися осужден бысть.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

В то же самое время и Отец с небес говорил: Сей есть Сын Мой возлюбленный, в котором все Мое благоволение ( Мф.3:17 ). Что касается до свидетельства самого Христа, то оно читается во многих местах Св. Писания. Наприм. Аз есмь свет миру ( Ин.8:12 ). Аз и Отец едино есма ( Ин.10:30 ). Вем откуду придох, и камо гряду ( Ин.8:14 ). Дела, яже Аз творю, свидетельствуют о Мне, яко Отец Мой посла ( Ин.5:36 ). Таинник Божий, сказав о небесных свидетелях, утверждающих нашу веру в Иисуса Христа, яко Сына Божия, непосредственно указывает и на земное тройственное свидетельство, в котором отражается свидетельство небесное, совершившееся и доселе совершающееся на земле. Это есть Дух, кровь и вода. Дух, по изъяснению Отцев Церкви, есть непреложность учения Христова, происходящая от внутренней его силы, или Божественной крепости. Христос (следственно и святейшее Его учение) вчера и днесь Той же и во веки ( Евр.13:8 ). Кровь знаменует страдания верующих за Христа; ибо сказано: несть раб болей Господа своего; аще Мене изгнаша и вас изженут ( Ин.15:20 ); и в другом месте: предадят вы на сонмы, и на соборищах их биют вас ( Мф.10:17 ). Вода знаменует обращение грешников на путь покаяния и правды. Христос сказал: аще Аз вознесет буду от земли (когда на кресте источится из ребр Моих кровь и вода) вся привлеку к Себе ( Ин.12:32 ), т.е. всех обремененных грехами, но с покаянием приходящих ко Мне, омою, как волну убелю, уврачую, исцелю, упокою ( Мф.11:28 ). Сказанное свидетельство Духа, т.е. непреложность учения Христова, свидетельство крови, т.е. страдания Святых, свидетельство воды, т.е. обращение грешников, имеет одно и то же в предмете, т.е. оно доказывает, что Иисус Христос, началоположник учения Евангельского, глава Мучеников, источник спасения кающихся грешников, есть истинный Бог, свет миру и жизнь. 1Ин.5:9–10 . Аще свидтелство человческое npieмлeм, свидтелство Бoжie боле есть: яко cie есть свидтелство Бoжie, еже свидтелствова о Сын своем. Вруяй в Сына Бoжiя имать свидтелство в себ: не вруяй богови лжа сотворил есть его, яко не врова во свидтелство, еже свидтелствова Бог о Сын своем.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/kratko...

Хощеши же ли разумти, о, человче суетне, яко вра безъ длъ мертва есть? Авраамъ отецъ нашъ не от длъ ли оправдася, вознесъ Исаака сына своего на жертвенникъ? Видиши ли, яко вра поспшествоваше дломъ его, и от длъ совершися вра? И совершися Nucahie глаголющее: врова же Авраамъ Богови, и вмнися ему въ правду, и другъ Бoжiй наречеся. Зрите ли убо, яко от длъ оправдается человкъ, а не от вры единыя? Такожде же и Раавъ блудница не от длъ ли оправдася, npieмшu сходники и инымъ путемъ изведши ихъ? Якоже бо тло безъ духа мертво есть, тако и вра безъ длъ мертва есть (Иак. 2: 20–26). Конечно, нам бы хотелось исполнять «дела веры», но чтобы притом для нас ничего плохого не было. Но так не бывает. Вот Василий Вадимович Бойко-Великий по мере сил и с Божией Помощью совершая свою часть всенародного покаяния — деятельно содействуя дорасследованию цареубийства, отмывая от клеветы образ Святого Благоверного Царя Иоанна Грозного, Царя-Искупителя Николая и Царского Друга Григория Распутина-Нового, даже за решеткой противоборствуя губительном экуменизму и обновленчеству, и за минувшее полтора десятка лет уже второй раз оказался в застенке и более десяти лет находится под судом по Рузскому делу. Полагаю и так, что наша общественная и деятельная поддержка узника Василия в его бедственном положении также может вменяться нам Господом как прямое участие в деятельном всенародном покаянии в грехе Бого- и цареотступничества наших предков, в наследном народном грехе попущения цареубийства в 1917–1918 годах. Помню, когда судебные и тюремные мытарства в 2007–2012 годах проходил Константин Душенов, во многом нападки на него были связаны с тем, что он в своем фильме «Россия с ножом в спине» и в других своих публикациях последовательно и гласно разъяснял ритуальный характер цареубийства, да и самой революции в России. Поэтому, когда в числе других патриотов старался оказывать поддержку Константину Юрьевичу Душенову в борьбе за его досрочное освобождение, считал, что и в этом тоже есть часть нашего пути деятельного покаяния в предательстве Святого Царя Мученика Николая. Юридические преследования недавних лет и современности православных общественно-политических деятелей Владимира Николаевича Осипова, Олега Анатольевича Платонова, Валерия Михайловича Ерчака также во многом связаны с их позициями по ритуальному характеру цареубийства 1918 года. Ситуация с Василием Вадимовичем Бойко-Великим, на мой взгляд, в духовном отношении совершенно аналогичная.

http://ruskline.ru/analitika/2020/02/15/...

Сиа же и подобна симъ глаголющу Петру, болшаа часть людей врова. Бысть же и жен Неронов, Левии, и епарха Агрипы 771 подружию вровати, якоже и от своих мужей има отступити учениа же ради Павлова. Мноз, оставльше воиньство, прилпишася Богу, якоже и от полаты царевы приити другыимъ к нему и, бывше християне, мнози не възвращахуся въ воиньство, ни в полату. Тогда Симонъ, завистию диаволею наважденъ, въздвижеся и начятъ на Петра много злоглаголати, влъхва и прелестника нарицаа его. Творяше же знамениа многа Симонъ, и вроваху во нь видящеа, творяше бо зма мдяны ползати и каменны мужа сматися и ходити самимъ, самому же потещи и внезапу на въздух въсхищену быти. Противу же сему Петръ болящаа исцеляше словомъ, слпыа просвщаше молитвою, бсы повелниемъ изгоняше, мертвыа въздвизааше. Глаголааше к людемъ, да не токмо от Симоновы лсти отбгнути, но да и обличають его, яко да не явится диаволу работающе. Вси иже благочестивии мужие укаряху Симона влъхва и непреподобна его нарицаху. Прилпившеися Симону Петра нарицааху влъхва и лстеца. И ако же сие слыша Неронъ кесарь, повел Симону влъхву к нему приити. Пришедши же, ста пред царемъ и начатъ внезаапу измновати зракъ: овогда бо быти ему вмал яко дтищу, иногда же пакы старъ, овогда же юноша, има служителя диавола. егоже видвъ, Неронъ истинною сына Божиа его непщевааше. Апостолъ же Петръ нарицааше его лжа суща и влъхва, сквернена и нечестива, отмтника и врага Божиа, истинною суща влъхва. Тогда вшед Симонъ к Нерону, рече: «Аще мужа сиа не отженеши отсюду, то не възможеть стати царство твое». Тогда Неронъ исполнився гнвомъ и повел вскор привести а к себ. Въ утрий же день пришедшима Петру и Павлу, Христова апостола, тогда Симонъ рече: «Сиа еста ученика Назореова, еюже вси недобр имуть, елико есть от людей иудейскых». Неронъ рече: «Кто есть Назорей?» Симонъ рече: «Есть град въ Иудеи, иже вамъ противенъ бысть, Назорей 772 той зовомъ, якоже убо Учитель ею оттуду бысть». Тогда Петръ к Симону рече: «Чюждуся, коимъ образомъ и козньми пред царемъ творя, блазнишися и непщуеши, яко волшебною хитростию Христовымъ ученикомъ одолти имаши?» Неронъ рече: «Кто есть Христос?» Петръ рече: «Аще хощеши увидти, царю, кто есть Христос и бывшаа въ Иудеи его ради, възми писание Понтискаго Пилата, 773 къ Клавдию 774 послание, и тако увси вся бывшаа о немъ». Нерон же повел принести и прочести пред нимъ. Имяше же писание сице.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Ей же садовие поклоняхутся до земли. И возвративши же ся и устрои все, еже на погребение. И со възлюбленным Иоанномъ Богословцемь 794 и позвавши ближикы и съсди и вжегши свтилникы и славословяше Бога. И ти, увидвше жены тоя преставление, и подаяхуть ей вю финика, еже есть почесть, и плакахуть ея, просяще молитвы. Она же тшаше а и глаголющи: «Не точию соблюдати васъ, но и всего мира». И по семь заповда о двою ризу своею, яко двма вдовицама по единой риз взяти има. И по семъ бысть громный глас и облакъ нашествие, Христовы апостолы несущихъ. И с ними б Дионисий Ареопагитъ , 795 и Ерофей, 796 и Павелъ апостолъ, и Тимофей, 797 имже повел погрести пречистое тло свое. И тако, знаменавшися на одр, в руц Сыну своему и Богу духъ предасть. И несущим же одръ апостолом и аггеломь с ними поющимь, и придоша жидове, хотяще соврещи на землю тло Матере Христовы, и ослепоша вси. Единому же дерзнувши за одръ, именемь Афонии, аггеломь руц его отсчени быста. Дóндеже врова, Петромь исцеленъ бысть и паки восприа усчении руц. Не токмо же сей, но и ослпшии прозрша. Постигше же село Гепсиманию и погребоша святое тло ея, и пребыша три дни. Понеже осталъ Фома апостолъ и послди пришед, восхот и той цловати и поклонитися святому тлу. И гробу отверсту бывшю, тлу убо еа на обретшюся, преложи бо е Сынъ и Богъ на мсто, идеже самъ всть единъ, понявы же токмо обретошася едины. 794 ...со възлюбленным Иоанномъ Богословцемъ... – По преданию после вознесения Иисуса Христа Богоматерь оставалась на попечении Иоанна Богослова и жила в его доме. 795 Дионисий Ареопагит – св. (память 3 октября), ученик апостола Павла, рукоположен апостолом Павлом в епископа Афинского, позднее проповедовал в Галлии, по преданию, построил в Париже первый христианский храм во имя Пресвятой Богородицы. Дионисию Ареопагиту приписывается (небесспорно) послание, обращенное к апостолу Павлу, с описанием Богоматери. Читать далее Источник: Библиотека литературы Древней Руси/РАН. Ин-т рус. лит. (Пушкинский дом) ; под. ред. Д.С. Лихачева и др. - Санкт-Петербург : Наука, 1997-./Т. 12: XVI век. - 2003. - 624 с. Поделиться ссылкой на выделенное

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009