Въ лто 6973 . Сентября 13 остави митрополитъ Феодосей митрополию, мсяца сентеврия 14. Тое же осени, ноября 11, поставиша митрополитом на Москв суздальского епискупа Филиппа, собравъ епискупы. А Феодосей того ради оставилъ, занеже восхот поповъ и дияконовъ нужею навести на Божий путь. Нача въ всякую недлю ззывати и учити по святымъ правилом. И вдовцомъ, и дияконом и попом, повел стричися, а иже у кого наложници будяху, тх мучаше безъ милости, и священьство снимая съ нихъ, и продаваше 880 ихъ. А церквей много наставлено, а попы не хотяше длати рукодлиа, но всякой въ попы, тмъ ся и кормяху, и въслдоваху плотским похотем, зане бо не Богу служити изволиша, но льготу тлу своему. И встужиша людие, многи бо церкви без поповъ, и начаша его проклинати, онъ же, слышавъ се, разболся того ради. Оздравъ бысть, и сниде въ келию к Михаилову Чюду въ манастырь, и приа разслабленаго старца въ келию, нача служити ему и омывати струпы его. Въ лто 6975 . Мсяца апрля 25 3 часъ нощи, преставися великая княгини Мария великого князя Ивана Васильевича от смертнаго зелия. Занеже познаху по тому: покровъ на ней положиша, ино много свисло его, потом же то тло розошлося, ино тотъ покровъ много и не досталъ на тло. И положена бысть въ церкви святаго Възнесения на Москв. Тогда же въсполся князь великий на Олексеву жену на Полуектова, на Наталию, иже посылала поясъ з Боровлевою женою с подьячего казенного къ баб. Тогды же и на Олекся всполся и много, лтъ шесть не был у него на очех, едва пожалова его. 881 Того же лта епископъ ростовский Трифон, слышавъ чюдеса исцлениа въ град Ярославл от гроба новоявленныхъ святых чюдотворець великаго князя Федора Ростиславича Смоленьскаго и Ярославскаго и Костянтина и Давида, и не врова чюдесем ихъ. И посла Костянтина протопопа ростовскаго, иже б честенъ мужь. Всегда по вся лта посылаше по него князь великий, призывая на Москву на зборъ кликати, занеже бо голосистъ был и рчистъ, и грамоте горазднъ, и рожаистъ, того ради възвысися умомъ и бяше гордъ. Посла же его въ Ярославль, да шедъ посмотрить мощей чюдотворцевых и видитъ исцлениа отъ нихъ, и оправд ли будеть, зане бо и той протопопъ не вроваша.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

_____________ б) 2 редакции 12. вр же въ необрзании Б 10. 13. правдою Б 6 13–14. причастьнику, причастьницы, Κληρονμος перев. причастьникъ, κληρονομεν – причастити в Мстисл. Ев., в Изб. 1073., в соч. митр. Илариона и в друг. древнерус. памятн. 15. сдловаеть Б 8 98 Послание 4, 17–19 А. Толк. Апост. 1220 г. 17. иже е ць вс намь коже е писано ко ца многы зыко положи т прмо ему врова боу животворщемоу]) мьртвы и нарицающю не ко 18. иже безъ уповани на врова). быти оцю многомъ зыкомъ по реченом. тако боудеть см 19. и не изнемогъ врою нъ разоум тла умерщвена уже. сътолтьнъ тъгда сый и ложеснъ сарринъ Б. Толст. Апост. XIV в. 17. и есть оць нашь всм коже пишеть коже оца многамъ странамъ поставихъ т предъ бмь емуже врова живы творщаго мртвы и нарищюща не суща акы суща. 18. иже чресъ надежю надежею врова коже быти ему оцю многамъ странамъ по реченому тако будеть плем твое 19. и не немогъс врою разум свое тло уже умерщвено съта лтъ сы и умерьщвение утробы саррины Разночтения а) 1 редакции 17. положихь т прдь бгомь емуже врова А 6. положих те. сем же врова боу (κατναντι ο πστευσεν θεο) А 17 живщому А 8. 17. 21. 27. 28.. премо бви живлющому А 12. 16. 18. 20. 18. ( В А 6 ст. 18-й читается согл. С А, но впереди написан и исправлен текст: надеде врова быти ему цоу многымь странамь) 19. вь вр А 6. 8. 13. 16–21. 27 нъ разоум (пред κατενησεν в некот. Греч. кодексах оп. ο).. разоумвь А 6. аще и разум пльти убо А 17. разум сво плоти умерьщвены А 16.. не разум (ο κατενησεν) плъти убо мръщвены А 8. 12. 27. 28. не расмотри А 22 мрътвости (τν νκρωσιν) А 8. 12. 13. 16–21. 27. 28. 4, 17–19 К римлянам 99 В. Чуд. Рукоп. Нов. Зав. XIV в. 17. и есть оць всмъ на ко пишеть ко ца многи положи т прмо идеже врова бви животворщему и прозвавшему не суща ко суща 18. иже паче надежа на уври въ быти оцю многимъ зыкомъ по реченому тако буде см 19. и не изнемогъ врою ни помысли тла уже умерьшвена ста лтъ кд сый и умеривенье ложесна сарринъ.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Voskr...

Конецъ сббт. кз Гд убо похвала; гнас. которымъ закономъ; длы ли; н, но закономъ вры. (за ки Мыслимъ убо Въ сббт г-ю: мыслимъ врою правдатис человк, без длъ закона. к Ил бгъ токм, а не и зыквъ; и зыквъ. л Понеже бгъ, иже правдитъ вры, и врою. ла Законъ ли убо разоремъ врою; да не бдетъ: но законъ утверждаемъ. Глава четверта. с а Что убо речемъ, авраама ца нашего брст по плоти; в Аще бо авраамъ длъ правдас, имать похвал, но не у бга. (л. ч б.) г Что бо глаголетъ; врова же авраамъ бгови, и вмнис въ правд. Конецъ сббт. (за д Длающем же Во вторникъ в недли: длающем мзда не вмнетс по блгодати, но по долг. А не длающем, врющем же во правдающаго нечестива, вмнетс вра въ правд. коже и двдъ глаголетъ блаженство человка, вмнетъ бгъ правд без длъ закона: з Блжени, ихже пстишас и ихже прикрышас грс. и Блженъ мжъ, не вмнитъ гдь грха. Блаженство убо на ли, ил на глаголемъ бо: к вмнис авраам вра въ правд. Как убо вмнис во ли сщ, ил въ не во но въ И печать правды вры, же въ к быти ц всхъ врющихъ въ во вмнитис и тмъ въ правд: И ц не сщымъ но и ходщымъ въ стопахъ вры, же въ ца нашег авраама. Конецъ вторник. (за пз) Не закономъ бо Въ сред в недли: не закономъ авраам, ил смени быти наслдник (л. ча) но правдою вры. Аще бо закона наслдницы: испразднис вра, и разорис Законъ бо гнвъ содловаетъ: идже бо нсть закона, т ни Сег ради вры, да по блгодати, во быти извстн всем смени, не сщем закона: но и сщем вры авраамовы, иже цъ всмъ намъ. коже писано: к ца мнгимъ зыкмъ положихъ т, прм врова бг, животворщем и нарицающ не сща к сща. Иже паче во врова, во быти ц мнгимъ зыкмъ, по реченном: так бдетъ см тво. И не изнемогъ врою, ни усмотр свое плоти уж умерщвлены, столтенъ нгд сый, и мертвости ложеснъ сарриныхъ. к Во же не усмнс но возможе врою, давъ слав бгови. ка И извстенъ бывъ, к бща, силенъ и сотворити. кв Тмже и вмнис въ правд. кг Не писано же бысть за того к вмнис кд Но и за ны, имже хощетъ вмнитис, врющымъ во воскрсившаго хрта гда нашего из мертвыхъ, Иже преданъ бысть за наша, и воста за наше.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

10, 8–17 К римлянам 161 В. Чуд. Рукоп. Нов. Зав. XIV в. 8. но что гле бли теб глъ есть въ усте твои и въ срци се глъ вры 9. ко аще исповеи усты твоими га в срци ко бъ въскрси мртвыхъ спсешис. 10. срце бо в правду усты же въ 11. Гле бо вс вруй во нь не постыдитс. 12. не бо разньства же и тъ бо гь вс бати на вс призывающа 13. вс бо иже аще призове им гне спсетс. 14. како убо призову в него не вроваша. како же врую егоже не слышаша. како ж услыша бес проповдающаго. Г. Библия 1499 г. 8. но что глеть близъ ти глъ е. въ сте твои и въ срци твое. сир глъ вры иже проповдае. 9. ко аще исповси усты своими га и вреши вь срци свое, ко въ того възвиже изъ мртвы, спсешис. 10. срцем бо вретс въ правд. усты же исповдетс въ 11. Глеть б вскъ вр на нь не постыдитс. 12. н же и еллин. тъ бо гь вс богат въ вс его. 13. вскъ бо иже аще призоветь им гне, спсетс. 14. како бо призову вь негоже не вроваша. како же врють егоже не слышаша. како же слыша безъ проповдающаго. _________________________ б) 2 редакции 14. врують Б 8. 162 Послание 10, 15–19 А. Толк. Апост. 1220 г. 15. како же проповдть аще не посълани будуть ко же писано ко красьны ногы блговстующа блага. 16. нъ не вси послушаша еуали иса бо глть ги кто врова слоуху нашему. 17. тмь убо вра слуха а слоухъ глъмь. 18. нъ глю еда не слышаша да сего ради убо въ всю землю изидоша вщани йхъ и въ коньць вселены гли ихъ. 19. нъ глю еда йзль не разум мойси глть азъ раздражю вы не въ зыцхъ нъ о зыц неразумьн прогнваю вы. Б. Толст. Апост. XIV в. 15. како ли проповдть аще ли не пустть) ко же пишеть ко красьны ногы блговстующихъ миръ блговстующихъ блгое. 16. но не вси послушаша блгвстовани исаи глть ги кто врова слуху нашему. 17. тмже вра слышани. слышание же словомь бнемь. 18. но глю егда не слышаша убо во всю землю изиде слово ихъ и в коньц земльны гли ихъ 19. но глю еда разум первый моисй глть азъ раздражю вы не въ стран въ стран не смысльн раздражю вы.

http://azbyka.ru/otechnik/Grigorij_Voskr...

502 Глаголетъ же и премдрый въ бжественныхъ вина быти глаголетс бжественныхъ благъ мра вры когждо. коже бо времъ, таково и къ имамы. Длай уб по равенств показетъ мр вры, коже врова, мр благодати: не длай же по равенств показетъ мр коже не врова, благодати. Тмже творитъ завистный, завид исправлющымъ, въ власти в, а не во иног сщ тог, вровати и дти, и по мр вры грдщю внтрь благодать. И дш прос пребыти времени нашем, и самой же кончин живота безболзненной, непостыдной, мирной, и къ симъ воздати намъ добрый втъ, стощымъ на страшнмъ сдищи гда и бга и спса нашег хрта. Глава ли. (к чиста молитва больша вскаг При показанномъ же и вждь, брате, к вское хдожество и вское правило, аще же хощеши, и различно, за немощ намъ въ сердц чист и непарительн молитис, так избразис, и правильн уставис. Понеже сем, и гда нашег хрта, совершившс, мнга и различна, и раздлюща ставльше съ и и соединительнымъ непосредственн паче слова соединемс, коже речес славнымъ бгословомъ: бгъ богмъ соединемь же и познаваемь, сщественное стымъ дхомъ въ сердц раждаетс, коже речес, помнты чисты и непарительны сердечны молитвы. Рдко же и тысщи сподобивыйс хртовою предспти въ А и преплыти, и дховны сподобитис молитвы, и полчити таинствъ бдщаг вка, малхъ и въ родхъ и родхъ бртающихс, благодати, коже пишетъ стый коже человкъ бртаетс исполнивый запвди и закнна нколик недостаточн, и въ чистот дш: так тысщи бртаетс сподобивыйс доспти со многимъ въ чистю молитв, и расторгнти сей предлъ, и полчити ное таинство. Понеже мнози чисты молитвы никакоже сподобишас, но мали: къ таинств же ном, по нй, и превыше доспвый, бртаетс въ род и род, хртовою.

http://azbyka.ru/otechnik/Paisij_Velichk...

же паки въ кан идже сотвор вод въ (за И б Понедльникъ г недли: Во врем но, б царевъ мжъ, сынъ болше, въ капернам. мз Сей слышавъ, к (л. рнз б.) въ иде къ нем, и молше да снидетъ, и исцлитъ сына хотше бо умрети. ми Реч уб къ нем: аще и чдесъ не видите, не имате вровати. м Глагола къ нем царевъ мжъ: гди, сниди прежде даже не умретъ троча мо. н Глагола ид, сынъ твой живъ и врова человкъ словес, реч и идше. на же входщ с раб сртоша и возвстиша глаголюще: к сынъ твой живъ нв Вопрошаше уб нихъ часъ, въ который легчае бысть; и рша к вчера въ часъ седмый стави гнь. нг Разм же тецъ, к той б часъ, воньже реч к сынъ твой живъ и врова самъ, и весь домъ нд паки второе сотвор пришедъ въ Конецъ понедльник. Глава (за а По сихъ же б праздникъ и Недл д разслабленнмъ: Во врем но, же и на воды. взыде во в же во на вчей кпликпль, же глаголетс виесда: пть притвръ имщи: г Въ тхъ слежаше множество болщихъ, слпыхъ, хромыхъ, схихъ, чающихъ воды. д Агглъ бо гднь на вско лто схождаше въ кпль, и возмщаше вод: и (л. рни) иже перве влазше по воды здравъ бываше, цмъ же недгомъ держимь бываше. Конецъ [з] Б же т человкъ, тридесть и смь лтъ имый въ недз своемъ. Сего видвъ лежаща, и размвъ, к мнга лта уж имше въ недз, глагола хощеши ли цлъ быти; з вща неджный: гди, человка не имамъ, да возмтитс вода, ввержетъ м въ кпль: же прихожд азъ, инъ прежде мен слазитъ. и Глагола востани, возм дръ твой, и ход. И здравъ бысть человкъ, и вземъ дръ свой, и хождаше: б же сббта въ той день. Глаголах же жидове исцлвшем: сббта и не достоитъ т взти дра твоег. нъ же вща имъ: иже м сотвор цла, той мн реч: возм дръ твой, и ход.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

На гласъ а: Гда силъ, давшаго намъ крпость, днесь прославимъ: сей бо бгъ нашъ, и не вмнитс инъ къ нем, сей подтъ насъ, и не возвеличи укорившы ны. бгъ сый цъ щедртъ, благослов сво миромъ. сей црь царствющихъ, мсеемъ сохранивый люди и нын петромъ избавивый бдъ том всегда слав и честь принесемъ. Таже стом, гласъ д: Да веселитс днесь новый сотворшемъ и сынове да возрадютс кнз своемъ благоврномъ алеандр невскомъ: се бо царскою внча црь царствющымъ. (с. 574) Аще намъ и владычествеши, благоврный кнже алеандре, баче раба т именемъ: владычеств намъ гда своего исповдалъ, послжилъ, негже и услышалъ рабе, добрый и врный, вниди въ радость гда твоег. Прельстишас глаголюще: кто кнзь врова въ нь; се бо благоврный кнзь алеандръ врова во расптаго, и угод и вчное. Воистинн врный и мдрый строитель былъ алеандре, постави гдь надъ рабы своими нарды: блаженъ ибо во врем кончины твое пришедъ къ теб гдь, брте т добр творща, и надъ всмъ на нбс постави т. Слава, гласъ а: Возвеселитес днесь, народи, ликовствйте начала и власти: се бо плоть плоти, и власть власти ваше, благоврный кнзь алеандръ ликетъ со агглы на нбс, и всхъ своихъ сродниквъ и властей, и подъ сщихъ, на дховное созываетъ торжество: всхъ молитс ко гд. И нын, гласъ Видхомъ, бже, слав твою, видхомъ чдеса тво вившас въ насъ: ужасаетс умъ воспомнти же всесильною твоею десницею вратилъ не бо вн торжествюще многимъ своимъ и предъ причастники тогжде исксства, непобдимы себ вмнюще: но и внтрь мнга быдоша насъ, мтежниквъ, многое простирающихъ. подвижес всем сопротивное сердце авессалмле, не токм дла тщащеес провергати, но и ищщее. но не зд предлъ бстощихъ ны лютыхъ: возмтиша хртоненавистный зыкъ коликихъ избавилъ насъ, непостижимый въ длхъ твоихъ влко. слава убо теб да бдетъ, вс премдр строщем

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Нъ тако любяй Господа, яко вры ради иже въ нь и на смерть дерзнеть, и яко тако есть предлежащимъ съмотрение и притч являють. Авраамь бо, вща, дло показа, яко врова Богови, възнесъ на всеплодство сына своего. Такоже и Раавь 296 вровавьши, не ради о смерти. Се же глаголеть, утвержая врныя, и уча истиною быти врномь, и не глаголаниемь токмо и языком Господа любити, нъ дломь и истиною. Тмь и множайшими образы являеть, яко аще не длы извщьше вры, всуе токмо именемь льстятся, ничтоже боле имуще бсовъ, ибо и они вроваша, яко Сынъ Божий б, и яко Святый Божий 297 б, и яко власть имать надь ними. Виждь и иного духовнаго разума. Не бо рече: «Кая полза, аще кто вру имать?», но «Кая полза, аще глаголеть кто вру имти?» Нъ ясне глаголеть: «Покажи ми вещь, отнелже имя приялъ еси». Аще глаголеши ся имя неправ же, всуе и имя ти врно. По коей бо вещи имя ти наречено? Аще не дла съвдтельствують, то ни имя ти мста прииметь когда. 32 . Сущее ...какая есть польза? Тако и вр, аще не имат длъ, мртва есть о себ. Нъ речеть кто: ты вру имаши, а азъ дла имамъ, покажи ми вру свою от длъ своих, и азъ покажю теб от длъ моих вру свою. Ты вруеши, яко Богъ единъ есть, добр твориши. И бси врують и ищазають. Толк. Златоуста. Аще бо въ Отца и Сына и Святаго Духа прав кто вруеть, житиа же права не имат, ничтоже ему приобртение вра на спасение. Велико бо вра и спасено, и бес тоя никакоже спастися. Нъ сама о себ не довлеть, нъ требуеть и жития права. Аще бо и земл наслдовати не възмогоша, толико пострадавше въ пустыни, зане поропташа и съблудиша, 298 како же мы небеса улучити възможем, нестройн и въ лности поживше? Вера бо по крещении 299 мертва бысть, аще кто без длъ имать ю, и не извстить ея праведными начинании. Заклад бо есть блага житиа крещение, ибо Господь нашь въ образъ наш крещься от Иоанна, на гору въсходить, и къ диаволу брань въсприимаеть, и всю его раздрушает силу. 300 Нам образь дая, да вмы, яко по божественй бани дла трб суть, и подвизи нас ожидают, еже къ противнику, длъ явлениа. 33 . Сущее Хощеши ли разумти, о человче тъще, яко вра без длъ мертва есть? Авраамь бо отець 301 не от длъ ли оправдися, 302 възнесъ Исаака, сына своего, на жрътвникъ? 303 Толк. Святаго Кирила. 304 Понеже блаженый Иаковь Авраама глаголеть от длъ оправьдавшася, възнесъша Исаака сына на жрътвьникь, Павель же глаголеть его от вры оправдана, 305 да не мнимь ею противящася себе. Прже бо имти ему Исаака, врова и мьзду врованиа въсприя – Исаака. Нъ обаче и егда възнесе Исаака на жертвьникь, не токмо дло творяше повелное ему, нъ и вры не отступи, яко о Исаац хощеть смя его умножитися паче звздъ, помышляя, яко от мертвых въздвигнути можеть Богъ. Обаче Павелъ съвдтля своим словом и споспшника творить блаженаго Давида, мужа, живша въ благочьстии и мудр устраяет, яко Духомь глаголавша вры ради оставление, 306 и възвщаеть всм человкомь уже о Христ настоящее врмя. 34 . Сущее

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Применительно к первой и второй заповеди – мы встречаем вопросы и стихи в поновлениях, трактующие о хуле на догматы христианской веры, порицании церковных уставов, кумирослужении и пр. «Пытахъ о цы и c н.е и с т.емъ доусе и самъ г л.ахъ и разсоужа х , что есть б г.ъ и что е н б.есны . силы, и w гром .. и w и w небеси, и w земли, и w всеи твари б и w чест[н]ем .же моима чима видимая, и неви ди мая, w все м томъ своимъ м .роствовалъ. и г л.а х не тако .ко ж с цы писали. – Дерза х хоул . на б г.а wцa и с н.а и с т.го д х.а и на пр .чт .ю богород и цю. и на кре .т. и на вся силы нб ны .. и на а гг.лы и на пр .ркы. и м ч.нки. и с т.ли. и на прп б.на . цы. тако ж и на с т.ыа праздники, и на вся преставльша .ся. адама и до сего дни. все то соуди х и похоули х . – Не врова х w воскр .н м р.т в а. w второ м и w страшном с .[де]. w б .доущеи моуце. w цр .стви нбне .м. и w м .ках все то л ж.а вмея. неврова х с т.моу ev г.лию. и ап .лоу. и всем . б ж.твеномоу писанию с т.ы х цъ. еже на м на ползоу писали и на сп .ние. неврова х житием с т.ы х ць и при д бны х . м .ченически м м ч.ниемъ како жили и мчни [были], все то ложно положи х » 981 . – «В книжно м и во всякомъ правиле, и не хотя ересно г л.ах. и на с т.ыя и самотворное книга м яко бы лица святыхъ» 982 . «Пыта х о соу д ба х б ж.ии х . и пох .ливъ соу д бы б ж.ии. похоули х тварь б ж.ию. всю видим .ю и невидим .ю и всяко здание б ж.ие, ч л.чскаго естства». – «Пох .ли х тварь б ж.ию. зим .. лто. до ж дь. мра к . снгъ. втръ. б .рю. вод .. огнь. м .цъ. сл н.це, звз д . громъ» 983 . – «Похоуливъ браз . б ж.и. и прч .тои б ц.и иже на икона х писана, и вс х с т.ы х бразы». – «Пох .лив ц р.квъ б ж.ию л тар . пр .тлъ сосоуды с т.ы . тло х .во. дары, просвиры, ev г.лие. ап .лъ. и вся книги б ж.твенна с т.ыхъ ць писани. собою исправливая. и ины х оуча ие по оустав .. ос .дивъ с щ.ника сл .жащаго б ж.твен .ю лumovpruю и ве ч.рню. и заутреню, и всяко пение пох .ли в . и соуди х в п т и клирошанъ. и пономаря» 984 . «б .готвори х солнце и м .ць и звзды и планиты зоде .. х на ни х и врова х боуд е в ни х » 985 . – Это в поновлениях, в вопросах, сверх того, по тому же предмету имеется: «С врою ли покланяешися с т.ымъ иконамъ х в.у wбpaз . и честном . крест . г .ню и прч с теи б ц.ы и вс м с т.ымъ»? – «Не держал ли еси с т.ы х иконъ в с и с паучиною и не в честн мсте? Не знаеши ли ереси, или ремество иконное пох .лилъ? Не держиши ли в дом . своемъ реченныхъ книгъ?» 986 . «Не кланялся твари б насъ ради сотворенои. н б. и земли, с л.нц . и л .н и звздам. и древ . и и гню, богомъ нарицая те х ? Не похвалим ли еси вры и не молился ли еси ихъ болваномъ?» 987 .

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Alma...

Слушай, что сказал Господь вашему патриарху праотцу: «Уверовавшие во имя Его не постыдятся». Мы уверовали и не постыдимся, и наши сердца наполняются весельем, и наш язык радуется, слагая Ему песнь; если бы у нас было больше разума, то мы благозвучным языком воздавали бы Ему хвалу непрестанно 742 . Ты же, не узнав Его, что делаешь Тому, Кто милосерден к нам и сказал патриарху ради вас, что «Его самого власть и время не оскудеют во веки»? Если не оскудеют, то опомнись, окаянный, и возопи к Нему, говоря: «Согрешил, Господи, согрешил, когда они следовали отеческому беззаконию». Скажи Ему: «Твои власть и время не оскудеют во веки, Милосердный, я же как явлюсь пред твоим честным Лицем или как скроюсь от твоих страшных очей?!» Но скажи: «Не я, не я стоял у твоего добровольного распятия, Господи, которым Ты дал миру спасение, но последовал своему отеческому учению из-за безумия моего; ныне же, Господи, прости, как Павла, творившего зло, прими меня; он воздвигал гонения на твоих святых учеников, Ты же, Господи, был милосерден к нему и сделал его своим избранным сосудом, расширив ему уста и наполнив [их] Святым Духом проповедовать твоё неизреченное божество; вспомни и Манассию, как Ты избавил его от медного быка; 743 я же ходил во мраке неведения, сегодня же познал Тебя. Милостивый, спаси меня!» 744 Речеши ли ми ты, оканне, ко злод обсиша отци наши на древ, то и азъ ти рек, оканьне: вспомни дьни древн, пьрвозданаго Адама до потопа, кто обшеном поклонис? Помни же, потопа до здани столпу кто ли въ томь род во обшенаго злод врова? Помни же столпотворени да Авраама, помни (л.83в) же Авраама до Моис, помни же Моис до Давыда, а Давыда до Крестител, сына Захариина, кто во обшенаго злод врова? Возведи же шеса по всеи вселени: кто повшеному поклонис? Мнози бо по всеи вьселени обшани быша за вину злодни, и никто же въ нихъ памтьнъ бысть. О семь же, о Адама и до вси пророци по рду прорекоша, ко Сынъ Божии волею расптъс. Вы же, оканнии, злод нарекосте, иже преже вкъ въ дри Отчи бше, вид бо Отца, дающаго вамъ манну въ пустыни, то и самъ то же сътвори – е-ю хлбъ ,,е народа накорми, и коша взша избытковъ. Оле чюдо! Сынъ, плоть нос, Отча дла творить, вы же злод и нарекосте. Но вамъ бо не избыстьс манъна до три, намъ же е хлбъ паче кошьниць избытковъ остави. То(л.83г)го же вы злод вмнисте, иже древле камене вамъ вод источи, тотъ намъ дьнесь въ Кана Галили вод въ вино претвори; иже древле вамъ повел проити сквоз море посх, тотъ дьнесь Петрови по водамъ ходити. Но аще зълод и вы нарекосте, мы же Сына Божи проповдахе «âtäà " мъ и. ко же рече великыи Павелъ, «жидомъ бо соблазнъ бысть».

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia/paleja-...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009