Кондак 3 Силою крепкою всего мя исполнил еси, малодушнаго, причастием Тайн Пречистых Твоих, сими тако на враги моя видимыя и невидимыя укрепленный, победно пою Тебе: Аллилуиа. Имеяй неизследимую милосердия бездну, с мытари и грешники ял и пил еси, и аз ныне, подобный им, Трапезы Твоея Тайныя странно насыщенный, Тебе, моему Благодетелю, умилением восклицаю: Иисусе, друже мытарей и грешников, благодарю Тя, яко мене грешнаго на Вечери Твоей Тайной, яко друга Твоего, с Собою спосадил еси./Иисусе, у Закхея мытаря милостивно витавый, благодарю Тя, яко во мне ныне окаянном премилостивне витаеши./Иисусе, тельца упитаннаго Отцем блудному сыну заклавый (и сие) в притче изобразивый, благодарю Тя, яко мне блудному Самаго Себе в пишу ныне заклал еси./Иисусе, во Евангелии Твоем рекий: «Не требуют здравии врача, но болящие », благодарю Тя, яко мене, всего боляща, язвами греховными изъязвлена, ныне Тайнами Твоими чудесно исцелил еси./Иисусе, Пастырю добрый, благодарю Тя, яко мене, овча заблуждшее, ныне на рамена Твоя пречистыя милостивно подъял еси, руками Твоими тепле объял мя еси./Иисусе, Хлебе Живый, Хлебе Небесный, Хлебе Сладчайший, благодарю Тя за Тайны Святыя Твоя. Кондак 4 Буря страстей мою душу смущаше, Ты же, Господи, во Святых Твоих Тайнах вшед в мя, яко некогда морю волнующемуся, буре сей душевной запретил еси, глаголя: «Молчи, престани». И се ныне тишина велия, се ныне мир Твой во мне, всякий ум превосходящий. Темже душею умиренною Тебе вопию: Аллилуиа. Слышу аз, Господи, ныне Пречистыя Твоя Тайны приявший, глас Твой сладчайший в сердце моем, безгласне гласящий всякую истину, всякую правду. Сего ради аз дерзаю тако возглашати Ти: Иисусе, Учителю Благий, благодарю Тя, яко Тайнами Твоими Пречистыми учиши мя ныне смирению, кротости, любви, состраданию./Иисусе, Плоть Твою, ко Кресту пригвожденную, в пишу мне давый, благодарю Тя, (яко) сею пищею плоть мою со страстьми и похотьми распинати мя укрепляеши./Иисусе, со Крестом Твоим на Голгофу изшедый, благодарю Тя, яко мене, причастника Тайн Твоих, за врагов моих молитися призываеши./Иисусе, Тело Твое и Кровь Твою подавый мне во оставление грехов, благодарю Тя, яко сими заповедуеши мне ныне оставляти вся прегрешения, вся обиды ненавидящим и обидящим мя./Иисусе, Хлебе Живый, Хлебе Небесный, Хлебе Сладчайший, благодарю Тя за Тайны Святью Твоя.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=119...

яко овча на заколение веден бысть; таже вторую страну пререзая глаголеть. яко агнец прямо стригоущемоу его безгласен. таже третьюю страноу пререзая глаголеть сице. не отверзает оуст своих. во смирении его соуд его взятся, а род его кто исповесть. таж обрезая около дору и взимая агнец из доры глаголеть. емля на руку. яко вземлется от земля живот его. и приглашают прочии аминь. таже положить в знак агнець на руце и пререзая о себе глаголеть. закалается и жрется агнец Сын Слово Божие. вземляи грехы всего мира. и приглашают аминь. и полагая агнец на дискосе глаголет. се полагается агнец Сын Слово Божие. вземляи грехи всего мира. и приглашают аминь. таже емля вино в правую руку, а воду в левую. и воздвиг обоя горе и глаголеть. соединение святаго Духа. и приглашают аминь. и преклонив обое вливает глаголя. един от воин копием ребра емоу прободе. абие изыдеть кровь и вода. и виде свидетельства. яко ястинно свидетельство его аминь. и показоуя перстом на потирь и на предлежащии агнець. и глаголеть яко трие соуть свидетельствующе, дух кровь и вода. и трие во едино соуть и глаголеть аминь. таж просфиру выимая. приими Господи приношение и жертву в честь и славу пресвятеи владычице нашеи Богородици и приснодеве и Марии. ея же молитвами спаси души наша. таже и святому тоже. а се за здравие. приими Господи жрътвоу сию раба своего имр. о здравии и о спасении и оставлении грехов. також за болящаго. а се за оупокои. помяни Господе душа оусопших раб своих имр. тоже все до конца». Описание это очень сходно с теми, которые встречаются в древних рукописных служебниках ( 41 ), но имеет и особенности по преимуществу в последней своей части, где говорится об изъятии частиц в честь Богоматери, святых и прочее. В служебниках эта часть изложена более подробно и определенно. Трудно, впрочем, решить: служебник послужил источником для составления разбираемого описания, или наоборот. Несомненно, только, что прежде чем войти в состав толковой службы это «Просфорам видение» существовало как особая самостоятельная статья.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Krasno...

     Быт.22:13. И воззрев Авраам очима своима виде, и се овен един держимый рогама в саде Савек: и иде Авраам, и взя овна, и вознесе его во всесожжение вместо Исаака сына своего.    Господь устроил, что вместо Исаака готова была другая жертва. В то самое мгновение, когда надлежало заклать Исаака, явился близ жертвенника овен, запутавшийся ро­гами в лесной чаще, или, по переводу LXX, в растении, которое они называют «Савек» [неизвестное растение]. Ав­раам не замедлил принести овна во всесожжение, не сомне­ваясь, что на то была воля Божия.      Быт.22:14. И нарече Авраам имя месту тому: Господь виде: да рекут днесь: на горе Господь явися.     «Господь виде». На вопрос Исаака: «где овча во всесожже­ние?» (Быт.22:7) Авраам ответил: «Господь узрит». Предчувствие Авраама, выраженное в сем ответе, оправдалось событием: Господь действительно «узрел», промыслил себе в жертву овча. В память сего Авраам дал месту события имя: «Господь виде» [Иегова ире]. Но не одно воспоминание о прошедшем соединяется с этим именем, а вместе поучение для буду­щего, чтобы вперед люди говорили «[да рекут людие]. на горе Господь явися». Смысл этой поговорки, образовавшей­ся из помянутого имени, таков: Господь является на выруч­ку из беды, из затруднения, когда ниоткуда нельзя ожидать помощи, как Он явился на горе Аврааму в минуту, когда сей готов был заклать Исаака. — От сего «явления» на горе «Господа» она получила впоследствии название «Мориаг», на­всегда утвердившееся за ней. На ней был храм Соломонов.      Быт.22:15—18. И воззва ангел Господень Авраама вторицею с небесе, глаголя: Мною Самем кляхся, глаголет Господь, егоже ради сотворил еси глагол сей, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради: воистину благословя благословлю тя, и умножая умножу семя твое, яко звезды небесныя, и яко песок вскрай моря. И наследит семя твое грады супостатов, и благословятся о семени твоем вси языцы земнии, занеже послушал еси гласа Моего.     За беспримерно великий подвиг Господь изрекает Ав­рааму беспримерно великое обетование, которое подтверждается клятвой: «Мною Самем кляхся». Он клянется одним Собою, потому что никого и ничего не знает выше Себя. Смысл клятвы такой: как верно то, что Я — Господь «[Иегова]», так верно Мое обетование; не будь Я тем, чем есмь, если оно не будет исполнено. Вот это обетование, или лучше, ряд обетований, бывших и прежде, но теперь повто­ряемых с особою силой: 1) умножение потомства, — оно будет многочисленно, как звезды на небе, и как песок на берегу моря; 2) господство над супостатами, т. е. хананеями и смежными с ними народами, с завладением их твердынь городских; 3) благословение или излияние даров духовных на все народы, на все человечество, чрез потомство Авраамово, или точнее, как объясняет Апостол, чрез одного великого Потомка, Христа, Сына Божия (Гал 3:16).

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/4...

И воста законопреступник, 919 и уклони окрестных сердца ходити во след свой, прелсти души несмысленных, благочестивых же страхом укроти. И тако многим бдством неукротимый зврь инокъ Григорий царским имянем облече себе и беззаконною заповедию мучителскою всхъ людей поколеба; и смятошася ото ополчения его вс, даже и до царствующаго града достиже. Вс во сретение изыдоша противу ему и со обилием богатства радостно сретоша его. На дом же и на сына его царя Феодора, еще не поставленаго, но обещавшимся и клятвою, яко поставленному смертию избавителя Христа Бога нашего, святым крестом его, – и разяришася нань, яко волцы и хищники на овча Божие, вс во царствующем граде Москв, на сына царска и на его матерь и сестру; и беззаконнаго царя владыкою изволиша. На сих же с камениемъ и з дреколием вооружишася, яко истиннии враги Божия святого креста, и во храмы царственныя приидоша, криком великим гласяще, иже нелпыя речения мнози испущаще на них, яко сатана во ум их вложи. И взяша их, отведоша на прежебывший двор ихъ, на нем же преже воцарения живяше, с великим безчестием, яко злодев осудиша. И взыдоша на дворы любезнейшии други их – исполнишася мста – и вся пограбиша и сущая с ними жители обнажиша. Беззаконнаго же царя посланнии, имуще чаяния своего радость и владяща всми, и всть приим от преступника прежденареченнаго Феодора царя и матерь его, и помышляше, како их погубити. И един злосовтник зол прииде – якоже сам сказа мн сие – и совеща посланным совт зол, да пошлют тамо воины, имуще уже, и подавят ихъ, и да не будет крамола в людех. И тако сотвориша, яко беззаконный царь изволи совтом нечестивым. Тло же преждереченнаго царя Бориса ис храма изринути повел. И б дивно видние: мертвеца оного тло во гробе безчестно полежа, иже убий сына господина своего, нелпно глаголя нань, его же ублажи Христос Богъ, такожде же и неправду на други своя возвед и льстивыми словесы ульсти, и уби безвинных много. И се показа тлом Содтель всяческих в поношение и по смерти его и изверже на обличение всмъ неправедно мыслящим 920 и глаголавшим лукавая.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Пагубное соборище богомерзких, лукавнующих богоубийц сонмище, предста, Христе, Тебе, и яко неправедника влечаше Зиждителя всех, Егоже величаем. Закона не разумеюще нечестивии, гласом пророческим поучающеся вотще [напрасно изучавшие слова пророков], яко овча влечаху тя, всех Владыку, неправедно заклати, Егоже величаем. Языком изданную Жизнь [данную народам Жизнь], с книжники убити священницы предаху, уязвлени сомозавистою злобою, естеством Животодавца [священники с книжниками предали на убиение Того, Кто по Своему естеству есть Подающий жизнь], Егоже величаем. Обыдоша яко пси мнози, и удариша, Царю, ланиту Твою заушением, вопрошаху Тя: Тебе ложно свидетельствовах: и вся [всё] претерпев, всех спасл еси. Вечерня. Стихиры на «Господи воззвах». Вся тварь изменяшеся страхом, зрящи Тя на Кресте висима, Христе: солнце омрачашеся, и земли основания сотрясахуся, вся сострадаху Создавшему вся. Волею нас ради претерпевый Господи, слава Тебе. (Дважды.) Днесь Владыка твари предстоит Пилату, и кресту предается Зиждитель всех, яко агнец приводимь Своею волею: гвоздьми пригвождается, и в ребра прободается, и губою напояется манну одождивый, по ланите заушается Избавитель мира, и от Своих раб поругается Создатель всех. О Владычняго Человеколюбия! О распинающих моляше Своего Отца, глаголя: Отче, остави им грех сей: не ведят бо беззаконнии, что неправедное содевают. Стихиры на стиховне. Егда во гробе нове за всех положился еси, Избавителю всех, ад всесмехливый, видев Тя, ужасеся, вереи сокрушишася, сломишася врата, гроби отверзошася, мертвии восташа, тогда Адам, благодарственно радуяся, вопняше Тебе: слава снизхождению Твоему, Человеколюбче. Тебе, одеющагося светом яко ризою, снем Иосиф с древа и Никодимом, и видев мертва нага непогребена, благоусрдный плач восприим, рыдая глаголаше: увы мне сладчайший Иисусе, Егоже вмале солнце на кресте висима узревшее мраком облагашеся, и земля страхом колебашеся, и раздирашеся церковная завеса: но се ныне вижу Тя, мене ради волею подъемша смерть. Како погребу Тя, Боже мой, или какою плащаницею обвию; коима ли рукама прикоснуся нетленному Твоему телу, или кия песни воспою Твоему Исходу. Щедрее, величаю Страсти Твоя, песнословлю и погребение Твое со воскресением, зовый: Господи, слава Тебе. Повечерие. Канон Симеона Логофета о распятии Господни и на плач Пресвятыя Богородицы.

http://azbyka.ru/liturgika-bogosluzhebny...

Предпосылают Ти ся апостоли со ангельскими воинствы, и девствении лици тайно окрест одра Девы Богородицы предстоят, и душа праведных, пролетевши, Царицу славят, и молятся ови невещественно пение добродетелей принесете. Царица небесная и многопетая Владычице! Сродна присвоения не забуди, и не оскудей назирающи, и не забуди царя, и град, и люди, иноцы и простии. Мы бо люди Твои и овца пажити Твоея, имя Твое призываем и верно празднуем всесвятое Твое Успение» (Ундольск. Замечай, для истории цер. пения в России в Чтен. Моск. истор. общ. 1846. 3. Отд. 1. 4–6 (412)). 27 Разности в чине проскомидии по служебникам XIV-XV вв. 1 . На одной просфоре. В Служебнике Воскресенского монастыря, писанном в 1380 г. (21), проскомидия излагается так: «Въмет поп просфору и прекрестить крестообразно, глаголя: «Споминание творим Бога Спаса нашего Иисуса Христа, иже на Тайней Его Вечери». И положит проскору на дорнем блюде, а не на дискосе, начнет резати, глаголя се: «Яко овча на заколение веден бысть», таж 2-ю страну, глаголе: «Яко агнець прямо стрегущему безъгласен», а се, 3-ю страну режа, глаголеть: «Тако не отверзаете уст Своих с смирении Своем», а се 4-ю: «Суд Его взятся, а род Его кто исповесть». Тож, обрезая около дор(а), вынимая Агнець издроб(лен), глаголет: «Яко вземлеться от земля живот Его». Дьякон: «Аминь». Таж подреж Агнец крестообраз(не), глаголя: «Закалаеться и жреться Агнец Божий, вземляй грехи всего мира, аминь (трижды)». Полагает на дискосе, глаголя: «Полагается Агнець Божий, Сын, Слово Божие, вземляй грехи всего». Се емля, влив прав(ою) рук(ою) воду, в левю и възвиг горе, глаголет: «Соединение Св. Духа, един от воин копием ребра Его прободе, абие изиде Кровь и вода, и видев и сведетельствова, яко истиньно есть сведительство Его, всегда и ныне». Показает персты на потир на Агнец: «Яко трие суть сведи(те)льствующе: Дух, Кровь, вода, и трие в един суть, аминь (трижды)». Посем възмет дьякон кадельницу, поп молитву: «Кадило приносим...» и проч. Более ни о вынутии частиц из просфоры, ни о других просфорах ничего нет (Амфилох.

http://azbyka.ru/otechnik/Makarij_Bulgak...

Что ради наречется камень? Да навыкнеши утверждение непоколебимое веры. Что ради наречется основание? Да навыкнеши, яко вся носит. Почто наречется корень? Да увеси, яко на нем цветем. Почто наречется пастырь? Яко нас пасет всегда. Почто наречется овча? Яко о нас пожреся и очищение бысть нам. Почто наречется жизнь? Яко мертвы нас суща воскреси. Почто наречется свет? Яко от тьмы нас премени. Почто наречется мышца? Яко единосущен есть Отцу. Почто наречется слово? Яко от Отца родися; яко же бо слово от ума рождается, тако и Сын от Отца. Почто наречется риза? Яко облекохомся в он, крещьшеся. Почто наречется трапеза? Яко ям его, наслаждаяся таинств. Почто наречется дом? Яко живу в нем. Почто наречется вдомник? Яко храм Его бываю благодатию. Почто наречется глава? Яко уд его устроен бых. Почто наречется жених? Яко невесту мя обручи себе. Почто наречется чист? Яко двумя поят. Почто наречется Владыка? Яко раб Его есмь. К сим же и Господь нарицается и Бог , яко созда и содержит вся. И Сын и сияние и образ Божий нарицается, яко известитель отеческия премудрости и силы. Царь царей, и Господь Господей, (л. 65) и пастырь пастырей, и едина церковь , тела своего истинная глава, положивый душу свою за люди своя, их же честною кровию своею искупил еси 118 . Не восхоте достояние свое оставити на земли неустроенно, отходя на небеса, но взем два сребреника, даде гостинником. Се есть старый и новый завет. Кому же дал? Кто суть гостинницы? Апостоли и по них преемницы их, пастыри и учители, архиепископы, иже служители суть величеству смотрения Его, имже и спребывати даже до скончания века сотвори. И по своему неложному обетованию благодатне избирает себе людей достойных, и поставляет и освящает рукоположением чина духовнаго чрез патриархи, архиепископы и епископы 119 . А над всеми сими глава и пастырь Христос, иже сие приобеща, глаголя: идеже еста два или три собрани во имя Мое, тамо есмь посреде их. А по свидетельству святаго Афанасия патриарха: тьмами тем суть святых телеса, и едина плоть есть Сына Божия, едино стадо и един пастырь – Господь наш Исус Христос.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Druzhi...

65 Весьма замечателен в сем отношении Воскресенский Служебник, писанный в 1380 г., для сельского Иерея Микулы. Вот весь чин просфрмисания его: «Вземлет поп просфору и перекрестить и полояжить проскр. на дорнем блюде, а не на дискосе, начнеть резати (глаголя се: яко овча.... ) Полагая на дискос глаголя: полагается Агнец Божий, Сын, Слово Божие, вземляй грех всего. Се емля вина в прав. руку, воду в левую и вздвиги горе глаголя: В единение Св.Духа. Един от воин.... показает перст на потир, а Агнец: яко трие суть свидетельствующие – Дух, Кровь, Вода. А трие в едино суть. Аминь». За тем покровение даров и пр. Ни о какой другой просфоре ни слова. 68 Правило Митрополита Иоанна 16 . Памят. стр.182, 189. Нифонт прямо говорит: когда захотят, тогда пусть причащаются, соблюдши заповедь (о воздержании от всего) за день прежде, а другой после, если не будет епитимий». стр.188. Кирилл Туровский в Слове на Пятидесятницу: «Придем в церковь Божию и страхом в ней стояще, просим от Него отпуска грехов, да достойны будем приступати к Пречистым Тайнам, Телу и Крови Господней». стр. 87. 76 Кирик спрашывал: «Како дати причащение больным и что пети, аще ся годить вборзе?» Нифонт довольно подробно опредиляет что делать, стр. 184 и 185. Впрочем, Митрополит Иоанн еще прежде говорит: «Причащение дати, отпевше, что кажет» (т.е., Требник), стр.198. 80 Ркп. Златая Чепь, л. 39, В том же духе Правило Нифонта не налагать никакого поста на дин недельные, субботы и Господские праздники, стр. 195 и 194. 83 Там же, стр. 187 и 188. Из другаго места видно, что это снисхождение дозволял делать Священникам Митрополит Климент: «Тако Клим веляше дати причастие холостым на Велик День сохранишим чисто велико говение, аще иногда согрешал». (По ркп., а в печ. это.на стр.169 опущ.) Подобная разность в мнениях: «Прошах, достоит ли дати тому причащение, аже в Великий пост совокупляется с женою своею?» Разгневался он и сказал: «учите воздерживаться в говение от жен, грех вам в том». Я сказал: «В уставе мирян (белеческом), Владыко, так написано: хорошо блюстись в пост, это Христов пост; если же не могут, то в первую и последнюю неделю; и Феодосий, сказано, слышав у Митрополита, написал так». «Нет, отвечал он, ни Митрополит, ни Феодосий не писали того, а только о праздной (пасхальной) неделе, в которой каждый день – неделя. Если сделает так, запрети ему делать в другой раз тоже». (По ркп., а в печ. на стр. 185 выпущено). Феодосий, о котором говориться здесь, равно и в других ответах, был, без всякого сомнения, Св. Игумен Печерский, а Митрополит современннк его – Митрополит Георгий, на котораго Кириак ссылался и в другом случае, стр.195.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Cherni...

2) Упомянем и о том для желающих знать иногда не менее, как и о посолонном хождении, что в вышесказанном Макариевском рукописном Требнике 166 , в статье толкования о Церкви и Божественной Литургии, ясно видно, что просфор должно быть пять, хотя прямо числа того и не сказано: 1) для Агнца, 2) в честь Богородицы, 3) в честь Святых, 4) во спасение живых, 5) в память усопших. Написано так: «Положит (Священник) просфору на блюде, а не на дискосе и перекрестит крестообразно глаголя: яко овча на заколение веден бысть», и проч. «Таже просфору Богородици вынимая, приими Господи жертву сию, в честь и во славу Святеи Владычицы нашей Богородицы и Приснодевици Марии. Еяже молитвами спаси душа, такоже и Святому тоже. И се за воздоровие, приими Господи приношение се, во честь за раба твоего, Священноиннока Якима имя рек, о здравии и о спасении, и отпущении грехов. Такоже и за болящаго, а се за упокой, покои Господи душу усопшуяго раба своего имя рек. Тоже все до конца глаголи». В двух древних рукописных Служебниках 167 , из которых один положен в Соловецкую библиотеку вкладом от Священноинока Досифея, ученика Преподобнаго Зосимы, упоминается, что просфор на Литургии употреблялось шесть. Следовательно, седмеричное число оных не есть необходимость. 55) «И теми, Государь, Греческими книгами они Православную нашу Веру Христианскую до толика истребили, якоже несть и следов Православия в твоем, Государь, Российском Царствии.» Вероятно, кроме Соловецкого тогдашнего Монастыря? Притом и там слово по Челобитной было отнюдь не о Православной Вере, но о древах, о мыле, о пепле, о пальцах, о словах, о мечтах челобитчиков. Вера же, по слову Апостольскому, есть уповаемых извещение, вещей обличение невидимых, каковы все предметы Веры, в Символе исчисленные. Но и в том, что челобитчики называют по своему понятию, вопреки Слову Божию, «Верою», неправду их мы видели уже выше с подробностию. 56) «И которая вера до сего времени отнюдь не именовалася, ныне тоя новыя веры Учители учат нас новой веры, якоже неведущих Мордву, или Черемисов истинныя Христианския Православныя Веры.»

http://azbyka.ru/otechnik/Ignatij_Semeno...

Сия притча в настоящем ее смысле представляет живой образец любви и сострадания к бедствующим; но Отцы Церкви возводя оную к знаменованию высшему и духовному, изъясняют так: человек сходящий от Иерусалима во Иерихон есть человек падший и уклонившийся от Бога; Иерусалим есть рай, или то блаженное жилище, где обитал он в златые дни своей невинности; Иерихон есть мир или страна плотского и духовного блужения; разбойники суть злые демоны и погибельные страсти человеческого сердца и духа; совлечение одежды, есть изглаждение в человеке великого образа и подобия Божия; раны суть неисчетные болезни и немощи; Священник и Левит, которые видели, но не спасли избиенного, указуют на Закон и Пророков, которые видели всю тяжесть падения, но оной не уврачевали; милосердый Самарянин есть Господь и Спаситель падшего человечества Христос Иисус; Он не мимо шел падшего человека, но яко овча горохищное восприял его на рамена свои; возлил на него масло, т. е. открыл ему таинство покаяния, яко таинство врачующее и всеисцеляющее; привел его в гостинницу, т. е. во святую и Его животворящею кровию искупленную Церковь ; дал в Его искупление два денария, т. е. свое пречистое тело и свою всеосвящающую кровь. Что сею притчею Иисус Христос хотел показать? Сею притчею взятою в ее простом знаменовании Иисус Христос хотел показать: 1) что истинный путь в Царствие Божие заключается в пламенной любви к Богу и в деятельном, душевном расположении ко всем нашим ближним; 2) что наши ближние не те только, с которыми мы соединены верою, кровью, отечеством или дружбою, но все человеки какого бы они состояния ни были, хотя бы даже и явные враги наши; 3) что если мы обязаны помогать всякому человеку, то тем паче тому, кто страждет и находится под крестом и страданиями. Притча о глупом богаче Человеку некоему богату угобзися нива, и мысляше в себе глаголя: что сотворю, яко не имам где собрати плодов моих, и рече, се сотворю: разорю житницы моя и большия созижду, и соберу ту вся жита моя и благая моя, и реку душе моей: душе имаши многа блага лежаща на лета многа, почивай, яждь, пий, веселися. Рече же ему Бог: безумне, в сию нощь душу твою истяжут от тебе, а яже уготовал еси, кому будут: тако собирая себе, а не в Бога богатея; рече же: бдите и хранитеся от лихоимства, яко не от избытка кому живот есть, ни от имения его 145 . Что сею притчею Иисус Христос хотел показать?

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/o-v...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010