Иже таит обиды, ищет любве, а иже ненавидит скрывати, разлучает други и домашния. Сокрушает прещение сердце мудраго, безумный же биемь не чувствует ран. Прекословия воздвижет всяк злый, Господь же Ангела немилостна послет нань. Впадет попечение мужу смысленну, безумнии же размышляют злая. Не воздает злая за благая, не подвигнутся злая из дому его. Власть дает словесем начало правды, предводительствует же скудости пря и брань. Иже судит праведнаго неправедным и неправеднаго же праведным нечист и мерзок у Господа. Вскую бяше имение безумному, стяжати бо премудрости безсердый не может. Иже высок творит свой дом, ищет сокрушения, остроптеваяй же учитися, впадет в злая. На всякое время друг да будет тебе, братия же в нуждах полезни да будут. Притч 16:17–33; 17:1–17 ПЯТОК ПЯТЫЯ СЕДМИЦЫ. Бысть по глаголех сих, Бог искушаше Авраама, и рече ему: Аврааме, Аврааме. И рече: се аз. И рече: пойми сына твоего возлюбленнаго, егоже возлюбил еси Исаака, и иди на землю высоку, и вознеси его тамо во всесожжение, на едину от гор, ихже ти реку. Востав же Авраам утро, оседла осля свое, поят же с собою два отрочища, и Исаака сына своего, и растнив дрова во всесожжение, востав иде, и прииде на место, еже рече ему Бог, в третий день. И воззрев Авраам очима своима, виде место издалече. И рече Авраам отроком своим: сядите зде со ослятем: аз же и детищ пойдем до онде, и поклонившеся возвратимся к вам. Взя же Авраам дрова всесожжения, и возложи на Исаака сына своего: взя же в руки и огнь, и нож, и идоста оба вкупе. Рече же Исаак ко Аврааму отцу своему: отче. Он же рече: что есть, чадо? Рече же: се огнь и дрова, где есть овча еже во всесожжение? Рече же Авраам: Бог узрит Себе овча во всесожжение, чадо. Шедше же оба вкупе, приидоста на место, еже рече ему Бог: и созда тамо Авраам жертвенник, и возложи дрова: и связав Исаака сына своего, возложи его на жертвенник верху дров. И простре Авраам руку свою взяти нож, заклати сына своего. И воззва и Ангел Господень с небесе, и рече: Аврааме, Аврааме. Он же рече: се аз. И рече: да не возложиши руки твоея на отрочища, ниже да сотвориши ему что: ныне бо познах, яко боишися ты Бога, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради. И воззрев Авраам очима своима виде, и се овен един держимый рогама в саде савек: и иде Авраам, и взя овна, и вознесе его во всесожжение вместо Исаака сына своего. И нарече Авраам имя месту тому, Господь виде: да рекут днесь, на горе Господь явися. И воззва Ангел Господень Авраама вторицею с небесе, глаголя: Мною Самем кляхся, глаголет Господь, егоже ради сотворил еси глагол сей, и не пощадел еси сына твоего возлюбленнаго Мене ради: воистинну благословя благословлю тя, и умножая умножу семя твое, яко звезды небесныя, и яко песок вскрай моря: и наследит семя твое грады супостатов. И благословятся о семени твоем вси языцы земнии, занеже послушал еси гласа Моего. Быт 22:1–18 Прокимен, глас 4.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/parimijni...

В воспоминание Господа и Бога, и Спаса нашего Иисуса Христа. трижды. В воспоминание Господа и Бога и Спасителя нашего Иисуса Христа. (3) И абие водружает копие в десную страну печати, и глаголет режя: Яко овча на заколение ведеся. И надрезает копием правую сторону печати со словами: Как овца на заклание Он был приведен. В левую же: И яко агнец непорочен прямо стригущаго его безгласен, тако не отверзает уст Своих. [Надрезая] левую [сторону печати]: И как агнец непорочный пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих. В горнюю же страну печати: Во смирении Его суд Его взятся. [Надрезая] верхнюю сторону печати: В унижении Его в правосудии Ему было отказано. В долнюю же страну: Род же Его кто исповесть. [Надрезая] нижнюю сторону [печати]: Но род Его кто изъяснит? Диакон же, взирая благоговейно на сицевое таинство, глаголет на едином коемждо резании: Господу помолимся, держа и орарь в руце. Диакон же, взирая благоговейно на это тайнодействие, возглашает при каждом надрезании: Господу помолимся, держа и орарь в руке. По сих глаголет: Возми, владыко. Священник же, вложив святое копие от косвенныя десныя страны просфоры, взимает Святый Хлеб, глаголя сице: Затем возглашает: Подними, владыка. Священник же, вонзив святое копие снизу с правой стороны просфоры, приподнимает агнец, говоря: Яко вземлется от земли живот Его. И положив и взнак на святем дискосе, рекшу диакону: Пожри, владыко. Ибо отторгается от земли жизнь Его. И, положив его на святой дискос печатью вниз, после слов диакона: Заколи, владыка. Жрет его крестовидно, сице глаголя: Жрется Агнец Божий, вземляй грех мipa, зa мipckuй живот и спасение. Надрезает его крестообразно со словами: Закалывается Агнец Божий, подъемлющий грех мира, за жизнь мира и спасение. И обращает горе другую страну, имущую крест. Диакон глаголет: Прободи, владыко. И обращает его печатью вверх. Диакон же возглашает: Пронзи, владыка. Священник же, прободая и в десную страну копием, глаголет: Священник, пронзая копьем правую сторону [агнца], произносит:

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/proskomid...

стыдишися " . Сего ради проповедуем велие снисхождение Твое, вопиюще Тебе таковая: Слава Тебе, Пастырю Добрый, заблуждшее овча взыскати восхотевый. Слава Тебе, Сыне Единородный, понести тое на рамех пришедый. Слава Тебе, Милосте Безмерная, к человеком падшим долу низшедый. Слава Тебе, Любы Неизреченная, люди отчаянныя паки горе возведый. Слава Тебе, руки ослабленныя нищим укрепляяй. Слава Тебе, колена расслабленныя убогим исцеляяй. Слава Тебе, пустыню жаждущую яко Ливан возвеселивый. Слава Тебе, пустыню Иорданову, яко Кармил произростивый. Слава Тебе, Милостиве, яко льна курящагося не угасаеши. Слава Тебе, Долготерпеливе, яко трости сокрушенныя не погубляеши. Слава Тебе, взыскати и спасти погибшия пришедый. Слава Тебе, Адама отриновеннаго призвати восхотевый. Слава тебе, Сыне Божий, во Иордане крестивыйся и весь мир просвещей, слава Тебе. Кондак 4 Бурею помышлений сумнительных исполнен бысть Предтеча, Христе Царю, егда Ты, яко человек на реку пришел еси и рабское крещение от него прияти восхотел еси, глаголя: простри руку твою и прикоснися верху Моему и ужас весь отряси, совершая повеленное. Трепетен бысть тогда Предтеча и возопи, глаголя: Что к рабу пришел еси, скверны не имый, Господи? Что ми повелеваеши, якоже выше мене? Высоты небесныя никакоже изследих звезд число, ниже землю николиже измерих. Како крещу Носящего горстию тварь? Како просветит светильник Света? Како руку положит раб на Владыку? Аз требую Тобою креститися, да воспою Тебе: Аллилуиа. Икос 4 Слыша Человеколюбец Господь смиренных Предтечевых глагол высоту и видев страх его, рече к нему: добре, о Иоанне, яко благоговееши предо Мною, обаче остави ныне и отложи боязнь твою, должен еси послужити Ми, тако бо подобает нам исполнити всяку правду, да во Мне человеков очистятся греси. Сему человеколюбному слову Твоему внемлюще, с любовию вопием Тебе сице: Слава Тебе, Христе, Свете истинный, яко милость и истина о тебе сретостеся. Слава Тебе, Царю правды, яко правда и мир о тебе облобызастася. Слава Тебе, Сладчайший Иисусе, яко истина Твоя в Вифлееме

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/4278...

«Сущим во аде сошед Христос благовести: дерзайте глаголя, ныне победих аз есмь воскресение, Аз вы возведу, разрушив смертные врата» (Окт. Вос. 3 гл. на Гос. Воз.). 4) уничтожил над ними власть диавола, ибо грех, как основание этой власти, истреблен, 5) попрал смерть, питавшуюся грехом, как пребывание в темнице и 6) возвестил вечную жизнь в Себе для всех, желавших получить ее чрез веру в Него. «Егда снишел еси к смерти, Животе бессмертне, тогда ад умертвил еси блистанием Божества; егда же и умершия от преисподних воскресил еси, вся силы небесные взываху...». «Снишел еси в преисподняя земли и сокрушил еси вереи вечные, содержащия связанныя, Христе». «Врата адова сокрушил еси, Господи, и Твоею смертию смертное царство разрушил еси; род же человеческий от истления свободил еси, живот и нетление даровав, и велию милость». Древа преслушания запрещение разрешил еси, Спасе на древе крестнем волею пригвоздися и во ад сошед. Сильне, смертные узы, яко Бог растерзал еси» (Воскр. из Гос. В. 4 гл.). «Смерть приял еси плотию, нам бессмертие ходатайствуеши, Спасе, и во гроб вселился еси, да нас ада свободиши, воскресив с Собою» (Вос. на хв. 4 гл.). «Честным Твоим Крестом, Христе, диавола посрамил еси и воскресением Твоим жало греховное притупил еси и спасл еси от врат смертных». «Господи, ад пленивый и смерть поправый, Спасе наш, просветивый мир Крестом Честным, помилуй ны» (Воскр. на Гос. воз. 5 гл. Этим переполнены все воскресные службы). «Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся: устрашишася сего князи адстии и взяшася врата плачевная. Вниде бо Царь Славы Христос, глаголя сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся» (Вос. Гос. Воз. 5 гл.). «Гробом содержимая избавил еси, Христе, да от адова поглощения избавиши человечество и воскрес, оживиши ны, яко Бог бессмертен» (Троп., пророч. Парем. Утр. Вел. Суб.). «Плени ада, сошедый во ад, огорчи его, вкусивша плоти Его; ад огорчися, ибо поруган бысть, огорчися, ибо упразднися, огорчися, ибо умертвися, огорчися, ибо низложися, огорчися, ибо связася; прият тело и Бог приразися, прият землю и небо срете» (Злат. на Пасху).

http://azbyka.ru/otechnik/Antonij_Hrapov...

Воскресное и вседневное богослужение Воскресное богослужение Первым богослужением седмицы является вечерня, совершаемая в вечер субботы и тематически относящаяся к воскресному дню. Октоих на каждый глас содержит две воскресных вечерни – малую и великую. Основная часть текстов этих двух служб совпадает. Наличие двух вечерен в Октоихе связано с тем, что великая вечерня под воскресенье входит в состав всенощного бдения, и потому ее начало передвигается на время после захода солнца. Малая же вечерня должна совершаться «прежде солнечнаго захождения дне субботнаго». Наиболее древним пластом воскресных песнопений Октоиха являются первые три стихиры на «Господи, воззвах». Они восходят к иерусалимскому богослужению доиконоборческого периода (IV-IX вв.). В большинстве стихир речь идет о крестной смерти Спасителя, сошествии Его во ад, воскресении и победе над смертью: Приидите людие, воспоим, и поклонимся Христу, славяше Его из мертвых Воскресение: яко Той есть Бог наш, от прелести вражия мир избавлей. Придите, люди, воспоем Христа и поклонимся Ему, прославляя Его воскресение из мертвых, ибо Он – Бог наш, избавивший мир от вражьего обмана. Твоим Крестом, Христе Спасе, смерти держава разрушися, и диаволя прелесть упразднися, род же человеческий, верою спасаемый, песнь Тебе всегда приносит. Твоим Крестом, Христос Спаситель, разрушена власть смерти и упразднена ложь диавола, род же человеческий, спасаемый верою, всегда приносит Тебе песнь. Просветишася всяческая воскресением Твоим, Господи, и рай паки отверзеся, вся же тварь восхваляющи Тя, песнь Тебе всегда приносит. Все озарилось воскресением Твоим, Господи, и рай снова открылся, все же творение, восхваляя Тебя, песнь Тебе всегда приносит. Воскресение даяй роду человеческому, яко овча на заколение ведеся, устрашишася сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. Вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах, изыдите: и сущим во тьме, открыйтеся. Тот, Кто дарует воскресение роду человеческому, как овца, веден был на заклание. Устрашились перед Ним князи ада и поднялись врата плача, ибо вошел Царь славы, Христос, говоря находящимся в узах «выходите» и тем, кто во тьме, «откройтесь».

http://azbyka.ru/otechnik/Ilarion_Alfeev...

Храм носяй телесный весь осквернен, множество содеянных мною лютых, трепещу страшнаго Суднаго дне и молю: покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, и яко Давид вопию Ти: Господи мой, Господи, услыши моление мое, внемли молитве моей и помилуй мя. Господи Боже мой, Твой есмь аз, вразуми мя и жива будет душа моя. Господи Боже мой, пастырю мой, заблудих, яко овча погибшая, взыщи раба Твоего и спаси мя. Господи мой, Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя. Кондак 8 Страшнаго дне пришествия Твоего ужасаюся, Христе, и трепещу, яко имый множество согрешений, но Ты, Милостивый Боже, прежде конца обрати мя, поющего Ти: Аллилуиа. Икос 8 Весь был еси любовь к падшим человеком, о, Иисусе, и даровал еси им образ Твой Святый, ясно глаголющий всем в скорби и печали сущим: «Приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы». Сего ради погибающий, со дерзновением молю Тя, Христе, сице глаголя: Господи мой, Господи, хранителю мой, сохрани мя от врагов, нападающих на мя. Господи мой, Господи, в вышних живый и на смиренныя призираяй, призри на мя грешнаго и буди отрадой моей. Господи мой, Господи, спаси мя, утопающаго в пучине житейских искушений. Господи мой, Господи, да не смущается сердце мое и да не устрашается во исповедании имени Твоего. Господи мой, Господи, приими мя, яко мытаря, яко Хананею помилуй, помилуй мя по милости Твоей. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему, и исцели болезни моя неисцельныя. Кондак 9 Вси языцы, приидите, с любовию и трепетом поклонимся пречистому образу Спасителя мира, избавльшему нас от работы вражия и благодарственно вопием Ему, Победителю смерти и ада: Аллилуиа. Икос 9 Весь пораженный проказою греховною, недоумеваю, како есть достойно величати Тя, о, Владыко многомилостивый, но верою сердечною исповедую Тя, истиннаго Сына Божия, смиренно стою пред образом Твоим Святым, сице моляся: Господи Иисусе, Радосте моя, даждь ми, да возрадуюся о милости Твоей.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-ner...

Сущий, Владыка Господи, сотворивший человека по образу Твоему и по подобию, и давший ему власть жизни вечной; затем падшего грехом не презревший, но устроивший вочеловечением Христа Твоего спасение мipa! Сам и это создание Твое избавив от рабства врагу, прими в Царство Твое пренебесное: открой его [или ее ] очи мысленные, чтобы воссиял в нем [или в ней ] свет Евангелия Твоего; соедини с жизнью его [или ее ] Ангела светлого, избавляющего его [или ее ] от всякого коварства противника, от встречи злой, от демона полуденного, и от мечтаний порочных. И дует священник на уста его, на чело, и на перси, глаголя: Изжени из него [или из нея ] всякаго лукаваго и нечистаго духа, сокрытаго и гнездящагося в сердце его. И глаголет сие трижды. И дует священник трижды и запечатлевает чело его, и уста, и грудь, говоря: Изгони из него [или из нее ] всякого лукавого и нечистого духа, сокрытого и гнездящегося в сердце его [или ее ]. И произносит это трижды. Духа прелести, духа лукавства, духа идолослужения и всякаго лихоимства: духа лжи и всякия нечистоты, действуемыя по научению диаволю. И сотвори его овча словесное святаго стада Христа Твоего: уд честен Церкве Твоея, сына и наследника [или дщерь и наследницу ] Царствия Твоего: да по заповедем Твоим жительствовав и сохранив печать нерушимую, и соблюд ризу нескверную, получит блаженства святых во Царствии Твоем. Духа заблуждения, духа порока, духа идолослужения, и всякого стяжательства, духа лжи и всякой нечистоты, действующей по наущению диавола; и соделай его [или ее ] овцою разумной святого стада Христа Твоего; членом достойным Церкви Твоей; [сосудом освященным; ] сыном [или дочерью ] света и наследником [или наследницей ] Царства Твоего, чтобы по заповедям Твоим пожив, и сохранив печать нерушимой, и одежду соблюдя незапятнанной, достиг он  [или достигла она ] блаженства святых во Царстве Твоем. Возгласно: Благодатию и щедротами, и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с нимже благословен еси с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/chin-ogla...

«Подобие и чашю взем, по еже вечеряти, глаголя: пийте от нея вси, сия есть кровь Моя Новаго Завета, яже за вы и многия изливаема во оставление грехов. Приидите вси, пиите, сия есть кровь Моя, – не кровь Ветхаго Завета, но кровь Новаго Завета, яже есть изливаема вас ради и многих, елицы хотят веровати во оставление и прощение грехов». Людие: аминь, яко выше сказуется аминь. Священник, приклонив главу, молится тайно, поминающе убо спасительную Твою заповедь и вся о нас бывшая: крест, гроб, тридневное воскресение, вознесение, седение, идеже седиши одесную Отца, честное и славное Твое пакиявление, егда имаши приити судити миру. Возгласно глаголет сия: «О, Господи! Приносим пред тобою Твоя таинства, от Твоих творений, яко же сотворил еси и совершил еси вся пророчествованная о Тебе за спасение всех уповающих на тя». Людие: «Тебе поем, Тебе благословим, Тебе благодарим, Господи, и молим ти ся, Боже наш!». Священник, приклонив главу, молится тайно: «Еще, о Господи, приносим пред Тобою сию службу словесную, яже есть без крове животных безсловесных, и просим и молимся! Низпосли на ны Духа твоего Святаго и на дары сия предложенныя и обретаемыя пред Тобою» и прочая, яко же суть писанна в литургии Златоустаго. И потом, помянув неизреченно смотрение Спасово, таже священнодействует честныя Дары, и жертва совершается вся: и киим образом поведав страшную оную вечерю: и како предаде прежде страсти святым Своим учеником, и яко прият чашю, и яко прият хлеб и, благодарив, освяти; и яко рече, ими же и яви таинство. И сия словеса рек 350 , таже припадает и молится божественными оными 351 гласы, единороднаго Его Сына Спаса причинити и на предлежащия Дары. И приемшим всесвятаго и всесильнаго Духа, преложитися хлебу убо в честное Его и святое тело, вину же – в самую пречистую Его и святыю кровь. Сим же словесем реченным и глаголемым от священника, все священнодействие совершается, и Дары освящаются, и жертва совершися, и великое заклание. И священное Овча, закланно о мире, зрится лежащее на святей трапезе.

http://azbyka.ru/otechnik/bogoslovie/skr...

  После чина запрещения идет четвертая молитва, обращенная к Богу. Священник поворачивается лицом к алтарю и говорит: «Сый, Владыко Господи, сотворивый человека по образу Твоему и по подобию, и давый ему власть жизни вечныя, таже... и создание Твое сие избавль от работы вражия, приими в Царство Твое пренебесное, отверзи его очи мысленныя во еже озаряти в нем просвещению Евангелия Твоего, сопрязи животу его ангела светла, избавляюща его от всякаго навета сопротиволежащаго, от сретения лукаваго, от демона полуденнаго, и от мечтаний лукавых». Здесь имеются очень важные для нас слова: «Отверзи его очи мысленныя во еже озаряти в нем просвещению Евангелия Твоего». Эти слова могли бы быть основанием для того, чтобы запретить читать Евангелие до святого крещения. С другой стороны они отчасти разрешают это делать, потому что чин оглашения проводился в древности до крещения, поэтому эти слова как бы готовят к тому, чтобы дойти до Евангелия. После этой молитвы священник дует на уста оглашенного, на чело его и на перси, глаголя: «Изжени из него всякаго лукаваго и нечистаго духа, сокрытаго и гнездящагося в сердце его». И потом распространяет эти слова, говоря: «Духа прелести, духа лукавства, духа идолослужения и всякого лихоимства, духа лжи и всякия нечистот ы , действуемыя по научению диаволю: и сотвори его овча словесное святаго стада Христа Твоего, уд честен Церкве Твоея, сына и наследника Царствия Твоего, да по заповедем Твоим жительствовав, и сохранив печать нерушимую, и соблюд ризу нескверную получит блаженства Святых во Царствии Твоем, благодатию и щедротами и человеколюбием Единороднаго Сына Твоего, с Ним же благословен еси со Пресвятым и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь». И после этого наступает чрезвычайно важный для нас момент, когда оглашенный должен произнести крещальные обеты. Сейчас мы не можем поставить кафедру, посадить на нее епископа и в сонме клириков выслушать каждого оглашенного, и опросить свидетелей о его доброй жизни или о его недостатках.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=735...

Стихиры на «Господи воззвах». Глас пятый Честным Твоим крестом, Христе, диавола посрамил еси, и воскресением Твоим жало греховное притупил еси, и спасл еси ны ото врат смертных; славим Тя, Единородне. Христе! Ты Своим Честным Крестом посрамил диавола, и притупил жалогреховное Своим воскресением, Ты спас нас от врат смертных. Славим Тебя, Единородный. Воскресенье даяй роду человеческому яко овча на заколение ведеся; усшрашишася Сего князи адстии, и взяшася врата плачевная. Вниде бо Царь славы Христос, глаголя сущим во узах: изыдите, и сущим во тме: открыйтеся. Тот, Кто Сам дает воскресение человеческому роду, отведен был на заклание как агнец. Но его устрашились власти ада; и спали ворота от вместилища печали. Потому что вошел туда в ад Царь славы Христос; Он воззвал к находящимся в узах: «выходите!» и тем, которые были во тьме: Он рек: «выйдите на свет.» Стихиры стиховны Тебе воплощенного Спаса Христа, и небес не разлучившася, во гласех пений величаем. Яко крест и смерть приял еси за род наш, яко Человеколюбец Господь, испровергий адова врата, тридневен воскресл еси, спасая души наша. Тебя Спаса Христа, воплотившего (на земле) и не оставившего небес, мы величаем громкими песнопениями. Потому что Ты, как человеколюбивый Господь, за наш род принял крест и смерть, и, ниспровергши врата ада, в третий день воскрес, для того чтоб спасти души наши. Богородичен Храм и дверь еси, палата и престол Царев, Дево Всечестная; Ею же Избавитель мой, Христос Господь, во тме спящим явися, Солнце сый правды, просветити хотя, яже созда по образу Своему рукою Своею, тем же Всепетая, яко матернее дерзновение к Нему стяжавшая, непрестанно моли спастися душам нашим. Дево всечестная! Ты еси Храм и Дверь, Палата и Престол Царя. Чрез Тебя мой Спаситель Христос Господь явился спящим во тьме, будучи Солнцем Правды и желая просветить тех, которых Он Своею рукою создал по Образу Своему. Поэтому Ты, Всепетая, как имеющая к нему (Спасителю нашему) материнскую смелость, непрестанно моли о том, что бы спастись нашим душам!

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Mihajl...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010