Так, ибо не без действия над вами и люди, и случаи; только будьте уверены, что все их действия, все, и приятное и неприятное, с вами здесь случающееся, состоит, после всеблагой воли Божией, в особенном распоряжении святых и богоносных отцов, основателей и покровителей сей чудотворной обители, и служит во святых руках их для составления врачевств на различные душевные недуги ваши. Посему нет для вас, братие, лучшего правила, как все, что ни случается с вами, принимать так, как больные принимают от врачей лекарства. Сладко ли, горько ли, — больные принимают равно верно, в уреченный час, в указанном количестве. Так принимайте все, случающееся с вами, и вы, будучи твердо уверены, что богоносные отцы, невидимо и непрестанно бдящие о спасении душ ваших, никогда не назначат вам лекарства неверного, или в излишнем количестве. Нет, они скорее сами перенесут за вас что нужно, нежели вас отяготят чем-либо излишним. Как скоро вы начинаете всегда поступать таким образом, то будьте уверены, что все приятное и неприятное станет обращаться вам во благое, и вы достигнете истинного здравия душевного, за коим притекли под мирный кров святыя обители сея. Ибо за чем притекли вы сюда, оставив мир и все его приятности? Ужели за почестями, за стяжаниями, за благами земными? Всего этого надлежало искать в мире, а не здесь; здесь одна почесть — вышнего звания о Христе Иисусе, одно сокровище — веры, добродетели и смирения, одно благо — мир Божий, превосходяй всяк ум. Но к кому я говорю сие?., здесь ли учить, где всем должно поучаться?.. Так, возлюбленные братие, у подножия святых Божиих все мы — не более как малоопытные ученики. Но надобно же кому-либо, в отсутствие христолюбивого пастыря и предстоятеля вашего, быть органом их духовного вещания: и я не думаю изменить мысли и желанию как преподобного отца нашего Феодосия, ныне нами ублажаемого, так и всех богоносных отец, зде почивающих, если от имени их не только вас, находящихся под кровом обители сея, но и всех, здесь присутствующих и разделяющих празднество наше, приглашу к тому, чтобы идти по святым следам их.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3220...

Диакон: Еще молимся о Богохранимей стране нашей, благочестивых людех и властех ея, о державе, победе, пребывании, мире, здравии, спасении их, и Господу Богу нашему наипаче поспешити и пособити во всех и покорити под нозе их всякаго врага и супостата. Хор: Господи, помилуй. (30 раз) . Диакон: Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имярек) , и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе имярек) (если в монастыре: и о архимандрите, или игумене нашем имярек) и о всем во Христе братстве нашем, и о всякой души христианстей, скорбящей же и озлобленней, милости Божия и помощи требующей; о покровении града сего, и живущих в нем (или веси сея и живущих в ней, или святыя обители сея и живущих в ней) ; о мире, и состоянии всего мира; о благостоянии святых Божиих церквей; о спасении и помощи со тщанием и страхом Божиим труждающихся и служащих отец и братий наших; о оставльшихся и во отшествии сущих; о исцелении в немощех лежащих; о успении, ослабе, блаженней памяти и о оставлении грехов всех преждеотшедших отец и братий наших, зде лежащих и повсюду православных; о избавлении плененных, и о братиях наших во службах сущих, и о всех служащих и служивших во святем храме сем (если в монастыре: во святей обители сей) рцем. Хор: Господи, помилуй. (50 раз) . Диакон: Еще молимся о еже сохранитися граду сему (или веси сей) , и святому храму сему (если в монастыре: святей обители сей) , и всякому граду и стране, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани; о еже милостиву и благоуветливу быти благому и человеколюбивому Богу нашему, отвратити всякий гнев на ны движимый, и избавити ны от належащаго и праведнаго Своего прещения и помиловати ны. Хор: Господи, помилуй. (Трижды) . Диакон: Еще молимся и о еже услышати Господу Богу глас моления нас, грешных, и помиловати нас. Хор: Господи, помилуй. (Трижды) . Таже поминает, яже хощет, живыя и мертвыя, тайно. Иерей: Услыши ны, Боже, Спасителю наш, упование всех концев земли и сущих в мори далече, и милостив, милостив буди, Владыко, о гресех наших, и помилуй ны. Милостив бо и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2213...

Диакон: Еще молимся о Богохранимей стране нашей, благочестивых людех и властех ея, о державе, победе, пребывании, мире, здравии, спасении их, и Господу Богу нашему наипаче поспешити и пособити во всех и покорити под нозе их всякаго врага и супостата. Хор: Господи, помилуй. (30 раз). Диакон: Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имярек), и о господине нашем преосвященнейшем митрополите (или архиепископе, или епископе имярек) (если в монастыре: и о архимандрите, или игумене нашем имярек) и о всем во Христе братстве нашем, и о всякой души христианстей, скорбящей же и озлобленней, милости Божия и помощи требующей; о покровении града сего, и живущих в нем (или веси сея и живущих в ней, или святыя обители сея и живущих в ней); о мире, и состоянии всего мира; о благостоянии святых Божиих церквей; о спасении и помощи со тщанием и страхом Божиим труждающихся и служащих отец и братий наших; о оставльшихся и во отшествии сущих; о исцелении в немощех лежащих; о успении, ослабе, блаженней памяти и о оставлении грехов всех преждеотшедших отец и братий наших, зде лежащих и повсюду православных; о избавлении плененных, и о братиях наших во службах сущих, и о всех служащих и служивших во святем храме сем (если в монастыре: во святей обители сей) рцем. Хор: Господи, помилуй. (50 раз). Диакон: Еще молимся о еже сохранитися граду сему (или веси сей), и святому храму сему (если в монастыре: святей обители сей), и всякому граду и стране, от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани; о еже милостиву и благоуветливу быти благому и человеколюбивому Богу нашему, отвратити всякий гнев на ны движимый, и избавити ны от належащаго и праведнаго Своего прещения и помиловати ны. Хор: Господи, помилуй. (Трижды). Диакон: Еще молимся и о еже услышати Господу Богу глас моления нас, грешных, и помиловати нас. Хор: Господи, помилуй. (Трижды). Таже поминает, яже хощет, живыя и мертвыя, тайно. Иерей: Услыши ны, Боже, Спасителю наш, упование всех концев земли и сущих в мори далече, и милостив, милостив буди, Владыко, о гресех наших, и помилуй ны. Милостив бо и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2213...

Если тебе надобно приобрести вещь по твоему произволу; легко подкрадывается вещелюбие и тщеславие, и побуждают тебя приобрести красивое, вместо простого, твоему званию свойственного. Сим заботам и искушениям нет места, если ты отрекся от всякой произвольной собственности. Если ты сам для себя покупаешь одежду приличную и смиренную; она приходит к тебе просто, как и всякая купленая вещь, не принося тебе особенного благословения: а если покупаешь несмиренную, то покупаешь с нею свое осуждение. Но если в послушании приемлешь одежду, от руки начальства обители: ты приемлешь ее, как дар Божий, как благословение Божие чрез начальство. Так, простые вещи для нестяжательного благословляются и некоторым образом освящаются. Если бы ты для удовлетворения твоим собственным нуждам употребил собственный труд и время: сие трудолюбие было бы достойно одобрения и угодно Богу; впрочем, не обещало бы тебе особенной награды в том отношении, что ты был бы работником на самого себя. Но если, отрекшись от собственности, весь свой труд и все свое время ты посвящаешь Богу и обители: то чрез сие ты приносишь жертву Богу и службу обители, и жертва твоя призывает особенное тебе благое воздаяние. Братия святыя обители сея! Прославьте человеколюбивого Бога, Который в сердце человека, живущего в мире, вложил попечение о вас, отрекшихся от мира, чтобы способствовать очищению вашего духовного пути от внешних забот. Два благолепные храма непрестанно призывают вас к молитвам о добродеющих во святей церкви и во святей обители. Нынешний день подтверждает для вас сию обязанность, которую вы должны передать и будущим по вас. От вас, братия, зависит, чтобы благодеяния, которые несомненно принесут благословение благодетелю, принесли истинную и совершенную пользу вам облагодетельствованным. Подвизайтесь не с оскудевающею, но с возрастающею ревностию в исполнении принятых вами на себя обетов. Потщитесь в легкости совершеннаго нестяжания идти в след Христа, и «имети имаши сокровище на небеси», бесценное, вечно неотъемлемое. Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Filaret_Moskov...

Сии богомýдрии стáрцы со отцéм игýменом своим послáние прочтоша и, скорбяще зело, недоумевáху, что сотворити: претити бо оному послáнию не дерзáху, яко не подобáет сие мужем духовным, обáче и милостыню остáвити никáкоже хотяху, бысть бо завет вечный отцев нáших духовных, богоносных стáрцев Иеронима и Макáрия. Глаголаше же игýмен: возвéрзим убо печáль нáшу, о брáтие, на Господа и Пречистую Его Матерь, Яже есть верховная Игýмения Святыя Горы сея, да упрáвят скорбь и нýжду сию якоже ведят, и кáко милостыню от ныне подавáти да укáжут. Милостыню же в предлежáщий день недельный никáкоже, мню, упразднити подобáет, да не опечáлим ничтоже ведающую неимýщую брáтию Христову. Сего рáди молиша Пресвятýю Богородицу прилéжно и надолзе. И не прéзри Пречистая глáса молитвенник Своих! Егдá бо приспе день недельный и пáки по прéжнему обычаю подаяние творишеся, схимонáх Гавриил сотвори фотогрáфию, еже с грéческаго светописáние глаголется. И, о чудесе! Проявлена егда бысть оная, узреша вси смирéнный образ Матере Божия, подходящею кротко со всеми брáтиями и приéмлющею укрýх хлеба. Тогдá же воспомянýша, яко нецыи от сиромáхов рáнее, во дни егда милостыня раздаяшеся, видеша некую жену, но не уразумеша сего явлéния. В сáмый же день, егда фотогрáфия сотворися, никтоже оныя виде. Игýмен же, благоволение тáко Божия Матере познáв, возрáдовася зело с прочими стáрцами и брáтиями и повеле никáкоже престáти обители от пéрваго обычая своего. Ещé же глаголаша стáрец Андрéй ко сотаиннику искреннему своему иеросхимонáху Нифонту, иже по нем игýменом бысть, яко того рáди Богомати во обитель прииде, да милостыню похвáлит и печáль упразднит, кýпно же и стáрость его утéшит на последок дней его, провиде бо скорое отшéствие свое, еже по мáлом врéмени бысть. И распространися вскоре весть сия о чудéснем посещéнии обители Богоматерию и пременися печáль в рáдование, яко Мати Божия никогоже оставляет, но якоже дрéвле, о всех подвизáющихся промышляет. И сие истинно есть тáко! О, превéлие чýдо! Царица Небесная приклонися Матернею любовию и прииде да утешит чад Своих, иже о милостыни ревнýют и иже милостыню приéмлют. Прииде устáвити печáль, и вразумлéние подáти, глагола бо, яко имать вразумляти рабов Своих и наставляти на добрая. Но наипáче прииде явити красоту неизречéнную Божественнаго Своего смирéния, да настáвит всех, кáко убо подобáет в житии сем ходити, да наследят живот вечный. Чýдный светописанный первоóбраз иконы сея досéле хранится в кивоте особном во обители Рýсстей. Вся чудеса, ихже Богомати во свящéнном жрéбии Своéм содея, не ему единому то сотвори, но всей Церкви Христовой на пользу. Тáко чýдо пред иконою «Достойно есть»: аще оный гимн пéрвее зде воспется, обáче послежде во всю вселенную истече, яко дáже и самыя малыя дети со услаждéнием и рáдостию вéлиею оный изо уст воспевáют.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И се рек, невидим бысть. И разумвъ отрок той святого старца быти самого преподобнаго чюдотворца Сергия, избавльшаго его от лютыя смерти, и прииде во обитель его и, ни мало помедливъ, восприемлетъ на ся иноческий чинъ и пребысть до своего живота, благодаря Бога и святаго Сергия. В лта 7149-го году обители сея святыя слуга нкий, имянемъ Димитрий зовомый Послужилцевъ, быв на монастырской службе, и на пути близ Нижняго Новагорода ятъ бысть от разбойникъ и веденъ бысть и с конемъ в чащу лса. Обнаживше же его, устремившась на убиение его, оружие свое наго держаше над главою его. Той же отчаявся своего живота, но положив все свое упование на Всемогущаго десницу и воспомянув скорого помощника преподобнаго Сергия чюдотворца, глаголя всмъ во услышание: О великий Христовъ угодниче Сергие! помози и избави мя от горкия сея смерти! вм бо: аще хощеши, можеши мя избавити молитвами своими от напасти сея. И в мысли своей общався ангельский образъ возложити на ся. Они же сташа яко изумлени, и оружия их испустися из рукъ их. Внезапу же, яко нцыи от Бога посланнии, явишася боголюбивии людие и, видвше я, устремившеся и крикнуша на них. Они же оставиша его и коня его, бжаща в чащу лса и по дебремъ пометаша вся, яже взяша. Той же спасенъ бысть заступлениемъ преподобнаго Сергия чюдотворца, спасъшаго его от лютыя смерти, и пришед во обитель его, повда настоятелю сия, и восприемлетъ на ся по своему общанию аггельскии образ. Наречен бысть Дионисий и пребысть до смерти живота своего, благодаря Святую Троицу и Пречистую Богородицу и преподобных чюдотворцев Сергия и Никона. В лта 7151-го году в Троицкомъ Сергиеве монастыр созидаемымъ убо келарские службы каменнымъ гостиным полатамъ ветхости ради на ново, ид же гостей потчиваху и ид же служебницы тоя службы иноки и миряне живуще, бысть же превозвысивше трои каменныя своды, в отдлку уже устрояху близ кровли. В нижних же полатах уже живущим и потребная всякая пища на братию и мирскимъ ту готовашеся. В обднюю же годину зиждущии и прочии монастырьстии служебницы и стрлцы, множество человкъ, яко до тысящи или вящее, снидошася в нижние полаты, по обычаю пищу себ на потребу емлюще.

http://predanie.ru/book/141629-zhitie-se...

Радуйся, душею безсмертною к Сиону горнему воспаривый. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю. Кондак 11 Пение Пресвятей Богородице приносиши, блаженне отче наш Агапите, и об обители нашей святей и подвизающихся в ней, и о всех с любовию к тебе притекающих присно ходатайствуеши, прося мира свыше и благопоспешения всем возносящим достодолжная похвалы Триединому Богу, воспевая Ему: Аллилуиа. Икос 11 Светильника тя добрых дел, блаженне отче, исповедуем быти и прославляем прославльшаго тя Господа, иже чудесы многими мощи твоя ознаменована: струй бо исцелений благодатных источаеши от них недужным, и подвизаеши верныя вопити тебе: Радуйся, земный ангеле и небесный человече. Радуйся, безмезднаго врачевания источниче. Радуйся, мира многоцелебнаго преисполненный фиале. Радуйся, от раки твоея святыя исцеления обильно подаваяй. Радуйся, скорбящих утешителю. Радуйся, унывающих ободрителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю. Кондак 12 Благодать Господню испроси нам, отче Агапите, почитающим с любовию святую память твою и усердно притекающим к честней раце мощей твоих, от неяже чудесныя исцеления подаеши недужным. Темже тебе, чудотворения даром от Бога прославленному, прилежно молимся: исцели наша недуги душевныя и телесныя и помози нам предстательством твоим спасение вечное получити, да вкупе тобою воспоем Дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще подвиги твоя, блаженне отче, ублажаем равноангельское житие твое, дивимся чудотворениям твоим, молитвенно почитаем святую память твою, и припадающе к раце мощей твоих, умильно взываем: Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстателю. Радуйся, пещерожителей славо и похвало. Радуйся, святыя обители сея, вкупе с Антонием и Феодосием присное охранение. Радуйся, подвизающихся в ней благонадежное заступление. Радуйся, приходящих в ню на поклонение благий предстателю. Радуйся, почитающих память твою небесный покровителю. Радуйся, Агапите, душевных и телесных недугов скорый целителю. Кондак 13

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о блаженных и всегда поминаемых создателях святого храма сего (или: святой обители сей ), и о всех прежде почивших отцах и братьях наших, здесь и повсюду лежащих, православных. Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, братии святаго храма сего (аще во обители: святыя обители сея ). Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих, братии прихожан святого храма сего (или: святой обители сей ). Лик: Господи, помилуй, трижды. Еще молимся о плодоносящих и добродеющих во святем и всечестнем храме сем, труждающихся, поющих и предстоящих людех, ожидающих от Тебе великия и богатыя милости. Хор: Господи, помилуй. (3) Ещё молимся о приносящих пожертвования и творящих доброе во святом и всесвященном храме сем, о в нем трудящихся, поющих и предстоящих людях, ожидающих от Тебя великой и богатой милости. Лик: Господи, помилуй, трижды. Возглашает священник: Яко милостив и человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Господи, помилуй. (3) Священник возглашает: Ибо Ты – милостивый и человеколюбивый Бог, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и всегда, и во веки веков. Ектения просительная Диакон: Исполним вечернюю молитву нашу Господеви. Диакон: Исполним вечернюю молитву нашу Господу. Лик: Господи, помилуй. Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Хор: Господи, помилуй. Защити, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию. Лик: Господи, помилуй. Вечера всего совершенна, свята, мирна и безгрешна у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Вечера сего совершенного, святого, мирного и безгрешного у Господа просим. Лик: Подай, Господи. Ангела мирна, верна наставника, хранителя душ и телес наших у Господа просим. Хор: Подай, Господи. Ангела мира, верного наставника, хранителя душ и тел наших у Господа просим.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/posledova...

На крик её сбежались мать и бывшие у неё гости. Первое время мать подумала, что дочь её лишилась рассудка, но увидев, что она свободно расхаживает по комнате, убедилась, что больная превратилась в совершенно здоровую. Молва об этой благодати Божией, проявленной на болящей до того времени графине Капнист, быстро распространилась по селу. Сбежались соседи, вся дворня, приглашён был приходский священник, который пред пречистым ликом Божией Матери совершил молебен. Поехали в Москву. Здесь граф представил дочь всему сонму учёных врачей. Московские доктора, лечившие больную, и вместе с ними парижский доктор Шарко были поражены и удивлены виденным и слышанным и совершенно отказались объяснить излечение с научной стороны. Шарко же сказал: «Если бы отец, мать, дочь и доктора, лечившие больную, не были сами свидетелями и очевидцами её болезни и сами же не рассказали мне о ней, я всё слышанное от них счёл бы за мистификацию!» Молитва пред иконой, именуемой «Козельщанская» Богородице Дево, Пренепорочная Мати Христа Бога нашего, Заступнице всего рода христианского! Чудотворней иконе Твоей благоговейно предстояще, молим Тя, услыши нас, молящихся Тебе: приими благодарения наша недостойная о всех неизреченных Твоих к нам благодеяниих, в месте сем и во многих весях и градех земли Российския явленных и являемых: Ты бо еси больных исцеление, скорбящих утешение, заблуждших исправление и вразумление. Буди всем нам покров и утешение, пристанище от всяких зол, бед и обстояний, от глада, труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменник, смертоносный язвы и от злых человек озлобления. О, Премилосердая Мати, буди присно молитвенница любвеобильная о благостоянии святаго храма сего, о мире и тишине жительства общины сея, укрепи и поддержи священнодействующия и служащия во святем храме сем. Осени вседержавным покровом Твоим строители и благотворители святыя обители сея, воздаждь им вечными дары щедрот Твоих, заступи от всякия напасти и сохрани с верою и благоговением притекающия к чудотворней иконе Твоей и молящияся Тебе с любовию зде и на всяком месте.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Buharev/s...

Того ради всеприлежно поиска сея книги, и обрете в оной [л. II] Ватопедской библиотеце едину, а другая особо обретеся в ските святыя Анны, и обе писанныи на пергаменте, в нихже по древности, во многих местах, писмя, речения, и целыя строки вытерлися, и вдаде схимонаху оному для преписания, из нихже он схимонах вытершиеся места прилежне высматривая, а некоторыи, но не многии строки, и во обоих оных книгах не обретшиися, остались не дополненными (чего ради и в преводе сея книги оныя места оставлены праздны), преписа: и в благоусердный дар от онаго архиепископа Макария, принесе в нашу обитель, к блаженному нашему старцу Паисию, юже он прием благодари Бога, за таковое духовнодражайшое сокровище, и вдаде паки преписати на еллиногреческий и молдавский языки, для нашей обители: на славенороссийский же язык, зело усердствоваше, по желанию и прошению всея братии, сам он блаженный старец превести, яко он в еллиногреческом и славенороссийском языках, совершенно искусен бяше: но великое уже телесных его сил изнеможение воспрепятствова ему к преводу оному взятись. Того ради и он блаженный старец, много стужаемый от братии о преводе книги, поручи сие дело честному иеромонаху Дорофею, иже, аще и немощен телесне, но послушанию истинно повинуясь, взятся за дело, за блгословением старца, в надежде помощи Божией, пользы ради братии своея. И аще и причастых болезнех, но во славу Христа Спасителя, преведе книгу, хотя и не скоро. Юже блаженный старец, точию до половины, ему Дорофею, пред [л. II об.] кончиною своею, возможе исправляти, внушая ему существенность еллиногреческих речений, в свойство славенороссийскаго языка. Окончи же он иеромонах Дорофей превод книги, любовно убеждаем, ныне же начальствующим в нас старцем Софронием. О возрасте и житии юношеском великаго отца нашего святаго Варсонуфия неизвестно, точию яко египтянин бяше, сие явно. В коем же граде рожден, кто бяше родители его, где облечеся в монашеский чин, где и кии его, прежде пришествия во общежитие аввы Серида, быша подвиги и труды, имиже достиже совершеннаго безстрастия и толикаго смиренномудрия и духовнаго умозрения, несть ведома ниоткуду.

http://bogoslov.ru/article/6192185

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010