Типикона положенная в Сырную среду. Прокимен: Да уповает израиль на Господа... со стихом и т. д. Стихиры на стиховне Триоди: самогласен дне 2 и мученичен 1 с обычными припевами. Слава, и ныне – праздника, и т. д. По трисвятом тропарь праздника 579 . Конец такой же, какой имеет вседневная вечерня, поемая в период времени пения Октоиха 580 . Если четверток будет не первым днем попразднства, то в среду накануне четверга вечерня отправляется так, как это показано в конце 10 мр. гл. 2 февр., и именно следующим образом: в среду в конце изобразительных бывает три великих поклона (вместо 16) 581 и непосредственно после них, без отпуста изобразительных, начинается вечерня со слов: Приидите поклонимся... 3. Затем следуют: пс.: Благослови, душе моя, Господа... Слава, и ныне. Аллилуиа 3. Миром Господу помолимся... Яко подобает тебе. Аминь. Стихословие рядовой кафизмы. Малая ектения. Яко твоя держава... Аминь. Господи, воззвал... во глас первых стихир. Стихиры на Господи, воззвах праздника 3 и святаго из Минеи 3. Слава, и ныне – праздника. Премудрость, прости. Свете тихий... Вонмем. Мир всем. Премудрость, вонмем. Прокимен дпя. Премудрость. Пророчества Иоилева чтение. Вонмем. Паремия Триоди. Вонмем. Прокимен: Да уповает израиль... со стихом. Сподоби, Господи... Исполним вечернюю молитву... Яко благ и человеколюбец... Аминь. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Господеви приклоним. Тебе, Господи. Буди держава царствия твоего... Аминь. Стихиры на стиховне Триоди: самогласен дне 2 и мученичен 1 с обычными припевами. Слава, и ныне – праздника. Ныне отпущаеши... Трисвятое. Пресвятая Троице. Отче наш... Возглас. Аминь. Тропарь святаго. Слава, и ныне – праздника. Помилуй нас, Боже... Яко милостив и человеколюбец... Аминь. Три великие поклона. Всесвятая Троице... Буди имя Господне... 3. Слава, и ныне. Благословлю Господа... Премудрость. Достойно есть... Пресвятая Богородице, спаси нас... Честнейшую херувим... Слава тебе, Христе Боже... Слава, и ныне. Господи, помилуй 3. Благослови. Отпуст праздничный.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

О еже возсияти в сердцах чад наших свету богоразумия, да, от развращения ума удалившеся и мирския сласти оставивше, сладость любве Твоея познают и в покаяние приидут, Господу помолимся. О избавитися имже и нам от всякия скорби: Заступи, спаси, помилуй: Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим. Возглас: Яко Милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Лик: Аминь. Таже, Бог Господь: и тропарь, глас 3: Иже вольною нищетою обнищав,/милосердия ради многаго,/сшел еси на землю, Христе Боже,/еже спасти человека,/темже и чада наша, верою и любовию обнищавшая,/избави от смерти духовныя,/яко Благ и Человеколюбец. Слава, глас тойже: Отеческия славы Твоея удалихся безумно,/в злых расточив, еже ми предал еси, богатство./Темже Ти блуднаго глас приношу:/согреших пред Тобою, Отче Щедрый,/приими мя, кающася,/и сотвори мя яко единаго от наемник Твоих. И ныне, глас 4: Взыщи нас, погибающих, Пресвятая Дево,/не по грехом бо нашим наказуеши нас,/но по человеколюбию милуеши,/избави нас от ада, болезни и нужды/и спаси нас. Таже прокимен, глас 6: Блажени, ихже оставишася беззакония,/и ихже прикрышася греси. Стих: Ты еси Прибежище мое от скорби, обдержащия мя. К Колоссаем послания святаго апостола Павла чтение зачало 259–260 (глава 3, 17–21, 23,24; 4:2): Братие, все еже аще что творите словом или делом, вся во имя Господа Иисуса Христа, благодаряще Бога и Отца Тем. Жены, повинуйтеся своим мужем, якоже подобает о Господе. Мужие, любите жены ваша, и не огорчайтеся к ним. Чада, послушайте родителей своих во всем, сие бо угодно есть Господеви. Отцы, не раздражайте чад ваших, да не унывают. И всяко, еже аще что творите, от души делайте, якоже Господу, а не человеком; ведяще, яко от Господа приимете воздаяние достояния, Господу бо Христу работаете. И в молитве терпите, бодрствующе в ней со благодарением.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Благословен еси Господи, научи мя оправданием Твоим. Непорочнии в путь: Аллилуиа 9) . И поётся первая статия непорочных, во глас 6. В конце же коегождо стиха поём: Аллилуиа. Блажени непорочнии. Аллилуиа. Блажени испытающии. Аллилуиа. И прочее псалма. Слава: Аллилуиа. И ныне: Аллилуиа. Диакон ( ектению ): Паки и паки (см. 2 прим. к 1297 стр.). Диакон: Господу помолимся. Господи помилуй. Священник глаголет молитву сию: Боже духов. И посем начинает вторую статию на глас 5: на коемждо же конце стиха глаголем: Помилуй раба Твоего (или, рабу Твою). И по конце (второй статии), Слава: Помилуй раба Твоего . И ныне: Помилуй раба Твоего. Диакон: Паки и паки. И паки начинает третию статию, на глас третий: Имя Твое: Аллилуиа. И по конце (третьей статии) абие: Благословен еси Господи. Святых лик обрете. Таже диакон: Паки и паки. И по возгласе поём настоящия тропари, глас 5: Покой Спасе наш с праведными раба Твоего (или, рабу Твою ), и сего (или, сию) всели во дворы Твоя, якоже есть писано, презирая яко благ прегрешения его (или, ея ), вольная и невольная, и вся яже в ведении и не в ведении, Человеколюбче . Слава, конец (сего тропаря): И вся яже в ведении, и не в ведении, Человеколюбче (см. ниже, дополнит. к погреб. примеч.). И ныне. Богородичен: От Девы воссиявый миру Христе Боже, сыны света Тою показавый, помилуй нас. Таже псалом 50. И канон 10) , егоже краестрочие: Шестую припеваю отшедшему песнь. Феофаново (творение). Песнь 1. Глас 6. Ирмос: Яко по суху 11) . Песнь 3. Ирмос: Несть свят. Диакон: Паки и паки. Священник чтет молитву сию: Боже духов. Возглашает: Яко Ты еси 12) . Седален, глас 6: Воистинну суета всяческая. Слава, и ныне, Богородичен: Всесвятая Богородице. Песнь 4. Ирмос: Христос моя сила. Песнь 5. Ирмос: Божиим светом. Песнь 6. Ирмос: Житейское море. Диакон: Паки и паки. Священник глаголет молитву сию: Боже духов . Возглас: Яко Ты еси . Кондак, глас 8: Со святыми упокой. Икос: Сам Един еси. И паки: Со святыми упокой. Песнь 7. Ирмос: Росодательну убо пещь. Песнь 8. Ирмос:

http://azbyka.ru/otechnik/Sergej_Bulgako...

Свете тихий... Вонмем. Мир всем. Премудрость, вонмем. Прокимен: Разделиша ризы моя... со стихом. Премудрость. Исхода чтение. Вонмем. Паремия. Вонмем. Прокимен: Суди, Господи... со стихом. Премудрость. Иова чтение. Вонмем. Паремия. Премудрость. Пророчества Исаийа чтение. Вонмем. Паремия. Вонмем. Прокимен: Положиша мя в рове... со стихом. Премудрость. К Коринфянам послание... Вонмем. Зач. 125. Мир ти. И духови твоему. Премудрость. Аллилуиа и три стиха аллилуиария Спаси мя, Боже... и т. д. Премудрость, прости, услышим св. евангелиа. Мир всем. И духови твоему. От Матфеа св. евангелия чтение. Слава тебе, Господи... Вонмем. Зач. 110. Слава тебе, Господи, слава тебе. Ектения: Рцем вси... и возгл.: Яко милостив и человеколюбец... Ампиь. Сподоби, Иосподп... Исполним вечернюю молитву... Возглас: Яко благ и человеколюбец... Аминь. Мир всем. И духови твоему. Главы наша Господеви приклоним. Тебе, Господи. Буди держава... Аминь. Стихиры на стиховне Триоди, первая: Егда от древа тя..., просто, вторая с припевом: Господь воцарися..., третья с припевом: Ибо утверди вселенную..., четвертая с прип.: Дому твоему... Слава, и ныне, Тебе одеющагося... Ныне отпущаеши... Трисвятое. Пресвятая Троице... Отче наш... Яко твое есть царство... Аминь. Тропарь: Благообразный Иосиф.. Слава, и ныне, другой тропарь: Мироносицам женам... Премудрость. Благослови. Сый благословен... Аминь. Утверди, Боже... Пресвятая Богородице... Честнейшую херувим... Слава тебе, Христе..., Слава, и ныне. Господи, помилуй 3. Благослови. Отпуст: Иже нас ради человеков... Многолетие 751 . На великой вечерни после стихир на стиховне во время пения Благообразный Иосиф по установившейся богослужебной практике совершается обряд выноса плащаницы таким образом. Во время пения в вечерних стихирах: Слава, и ныне, Тебе одеющагося..., иерей с диаконом с 4-х сторон кадит плащаницу, предварительно положенную на престоле, 3-жды обходя его кругом. После стихир на клиросе читаются Ныне отпущаеши... трисвятое и поется тропарь: Благообразный Иосиф...

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

Священник: «Благословен Бог наш...». Чтец: «Аминь». Трисвятое по «Отче наш…». Священник: «Яко Твое есть Царство...». Чтец: «Аминь. Господи, помилуй» (12 раз), «Слава, и ныне», «Приидите, поклонимся...». Псалом 50-й: «Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей...». Канон Великой Субботы (из Триоди). Ирмосы поются по дважды, тропари читаются на 12 (обычно канон читает священник перед Плащаницей), после каждой песни поется катавасия (ирмос той же песни). По 3-й песни: «Господи, помилуй…» (трижды, вместо ектении), седален Триоди, «Слава, и ныне»: тот же седален. По 6-й песни: «Господи, помилуй…» (трижды), кондак и икос Триоди. По 9-й песни хор поет катавасию ( «Не рыдай Мене, Мати…» ), в это время священник уносит Святую Плащаницу царскими вратами в алтарь. Чтец: Трисвятое по «Отче наш…». Священник: «Яко Твое есть Царство...». Хор: «Аминь. Егда снизшел еси к смерти…» (воскресный тропарь 2-го гласа). Священник произносит сокращенную сугубую ектению из четырех прошений и возглас (по окончании ектении): «Яко милостив и человеколюбец...». Хор: «Аминь». Священник: «Слава Тебе, Христе Боже...». Хор: «Слава, и ныне». «Господи, помилуй» (трижды). «Благослови». Священник творит отпуст: «Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец». Хор: «Аминь». Глава 4. Утреня Утреня – служба суточного круга, совершаемая по Уставу после полунощницы (если утреня входит в состав всенощного бдения, то она совершается сразу после вечерни). Это самая продолжительная из служб суточного круга, так как древние христиане во время гонений в основном совершали богослужение ночью и ранним утром. Утреня служится всегда в храме, при открытой заве­се царских врат. На практике священник в течение всей утрени облачен в епитрахиль, фелонь и поручи. В настоящее время в приходской практике утреня обычно совершается вечером сразу после вечерни (в некоторых местах в седмичные дни после повечерия), причем это имеет место как в случае всенощного бдения (когда действительно по Уставу полагается совершение утрени после вечерни), так и во всех других случаях.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Kashki...

В настоящее время псалмы стали у нас за богослужением по преимуществу читаться, но из первой кафизмы все же и теперь поется ряд избранных стихов первого антифона, к каждому из которых припевается троекратное «аллилуиа». Малая ектения Когда бывает на всенощном бдении первая кафизма, то после нее всегда произносится малая ектения. Если поется только первый антифон, то малая ектения бывает одна; если же поются все три антифона, то и малых ектении бывает тоже три по одной после каждого антифона. Малая ектения представляет собой сокращение великой и начинается она словами: Паки и паки, что значит: «Опять и опять», Миром Господу помолимся, и далее содержит в себе собственно только одно прошение: Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, твоею благодатию. И заканчивается обычным преданием самих себя и всей жизни Христу Богу, после чего следует возглас иерея: по первой ектении: яко твоя держава, и твое есть царство, и сила, и слава… после второй ектении — яко благ и человеколюбец Бог еси… и после третьей — яко ты еси Бог наш… Пение стихов «Господи, воззвах» и стихир После малой ектении поются стихи 140–го псалма: Господи воззвах к тебе, услыши мя. Услыши мя Господи. Господи воззвах к тебе, услыши мя: вонми гласу моления моего, внегда воззвати ми к тебе. Услыши мя Господи. Да исправится молитва моя, яко кадило пред тобою: воздеяние руку моею, жертва вечерняя. Услыши мя, Господи. А затем поются или читаются стихи из псалмов 141–го, 129–го и 116–го и к ним припеваются так называемые «стихиры», то есть особые песнопения уже новозаветного содержания, в которых прославляется праздник или святой, в честь коего совершается бдение. Во время этого пения диакон (или сам иерей, если диакона нет) совершает каждение алтаря и всего храма во образ тех многочисленных жертв, которые на протяжение тысячелетий приносились в Ветхом Завете в умилостивление за грехи людей и прообразовали собой Единую Великую Искупительную Жертву, принесенную на кресте воплотившимся Сыном Божиим. Вместе с тем, дым кадильный символизирует и возношение наших молитв к Богу.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=899...

Еще молимся о богохранимей стране нашей, властех и воинстве ея, да тихое и безмолвное житие поживем во всяком благочестии и чистоте. Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении, прощении и оставлении грехов рабов Божиих ( имярек). Еще молимся за всю братию, и за вся христианы. Возглас: Услыши ны, Боже Спасителю наш, упование всех концов земли и сущих в море далече: и милостив, милостив буди, Владыко, о гресех наших и помилуй ны. Милостив бо и человеколюбец, Бог еси, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну, и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Лик: Аминь. По ектении иерей чтет молитву. Посем поется величание. Диакон: Премудрость: Иерей: Пресвятая Богородице, спаси нас. Лик: Честнейшую Херувим: Иерей: Слава Тебе, Христе Боже, Упование наше, слава Тебе. Лик: Слава, и ныне: Господи, помилуй, (трижды) Благослови. Иерей отпуст: Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере, преподобных и богоносных отец наших, [имярек святаго, емуже молебен], и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец. Лик: Аминь. Чин краткого молебного пения о сохранении творения Божия Благословен Бог наш: Царю Небесный: Трисвятое по Отче наш: Псалом 103-й. Бог Господь: глас 6: Помилуй нас, Господи, помилуй нас,/всякаго бо ответа недоумеюще,/сию Ти молитву, яко Владыце,/грешнии, приносим, помилуй нас. Слава: Иже древле в Вавилоне гордыя языки поразивый, Господи,/праведнаго Твоего прещения избави ны./Пощади грешныя люди Твоя,/яже стяжал еси Твоею Кровию;/не предаждь нас погибели от дел рук наших,/иного бо, разве Тебе, Бога не вемы,/и воззови погибающим:/Аз есмь с вами, и никтоже на вы. И ныне, Богородичен: Милосердия двери отверзи нам,/Благословенная Богородице,/надеющиися на Тя, да не погибнем,/но да избавимся Тобою от бед,/Ты бо еси спасение рода христианскаго. Прокимен, глас 1: Буди, Господи, милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя. Стих: Господи, услыши молитву мою, и вопль мой. Апостол к Римляном, зачало 98 (глава 8, 22–27). Аллилуиа, глас 4: Боже, ущедри ны и благослови ны. Стих: Просвети лице Твое на ны, и помилуй ны.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По окончания ектении – возглас: «И сподоби нас, Владыко...». Хор: «Отче наш...». Иерей: «Яко Твое есть Царство...». Хор: «Аминь». Иерей: «Мир всем». Хор: «И духови твоему». Диакон: «Главы наша Господеви приклоним». Хор: «Тебе, Господи». Иерей: «Благодатию, и щедротами, и человеколюбием...». Хор: «Аминь» – протяжно, потому что в это время иерей в алтаре, а диакон на солее трижды покланяются с молитвой: «Боже, очисти мя, грешнаго». Закрывается до конца завеса царских врат. Диакон: «Вонмем». Иерей, вложив правую руку под воздух и благоговейно прикасаясь к Св. Агнцу, возглашает: «Преждеосвященная Святая святым». Хор: «Един свят...» и запричастный стих: «Вкусите и видите, яко благ Господь. Аллилуиа (трижды)». (Если читались Апостол и Евангелие праздника святого, то поется и причастен праздника.) Иерей снимает воздух и звездицу, раздробляет Св. Агнец, как на полной литургии, и влагает частицу ИС в Потир, не произнося никаких слов. Теплота вливается в Потир тоже в молчании. Затем иерей и диакон причащаются по чину, указанному в службе литургии Преждеосвященных Даров. (Особенность причащения: если литургия совершается священником с диаконом, то диакон, приняв частицу Св. Таин, не пьет от Чаши и не вкушает антидора до потребления Св. Даров; так же поступает и священник, если служит без диакона.) По открытии царских врат диакон с благоговением приемлет из рук иерея св. Чашу и, обращаясь к народу, возглашает: «Со страхом Божиим и верою приступите». Все делают поклон, хор поет: «Благословлю Господа на всякое время, хвала Его во устех моих». После причащения верующих иерей возглашает: «Спаси, Боже, люди Твоя...». Хор: «Хлеб Небесный и Чашу жизни вкусите и видите, яко благ Господь, Аллилуиа (трижды)». После слов: «Благословен Бог наш...», которые иерей произносит тайно, начертывая Чашей крест над Антиминсом, он поворачивается с Чашей лицом к народу и возглашает: «Всегда, ныне и присно...». Хор: «Да исполнятся уста наша...». Диакон произносит ектению: «Прости приимше...»; священник складывает Антиминс, и бывает заамвонная молитва: «Владыко Вседержителю, Иже вся тварь премудростию соделавый...» 141 .

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Maslov/p...

„По отпусте (1-го часа) исходим в притвор (Тип., гл. 49, л. 310), и тамо глаголются обычныя молитвы (ср. это выражение с тем, которое употр. в 49 гл., л. 312 на обор.. – там, где говорится о заключ. части великопостной вечерни), и чтутся Оглашения препод. отца нашего Феодора Студита : чтутся же непременно во всякую среду и пяток св. Четыредесятницы от настоятеля или екклисиарха... и бывает совершенный отпуст“. В начальных словах этого предписания содержится указание на литию о усопших (в изд. Киево-печ. лавры о ней, однако, не упомянуто, – см. л. 7); а как она совершается, устав об этом содержится в дополнительном к 9 гл. Тип. примечании и есть следующий: Священник берет кадильницу и предшествуемый двумя светильниками (по выражению Тип., лампадами) исходит в притвор. За ним, с пением самогласной стихиры храма, в церковный притвор сдедуют другие. Священник говорит: Благословен Бог наш... Лик: Аминь. Трисвятое. Пресвятая Троице... Отче наш... Возгл.: Яко твое есть ц... Лик: Аминь. Тропари: Со духи праведных... В покоищи твоем, Господи... Слава, Ты еси Бог... И ныне, Едина чистая. (Тропари напечатаны в Октоихе, л. 93, 94 и 95). Священник глаголет ектению: Помилуй нас, Боже... Еще молимся о упокоении... Яко да Господь Бог... Милости Божия... Господу помолимся (см. там же). Молитва: Боже духов... (там же). Возглас: Яко ты еси воскресение... По возгласе священник: Слава тебе, Христе Боже... и т. дал., – и отпуст: Воскресый из мертвых... По отпусте братия рекут (Тип., гл. 9, л. 19): „Вечная ваша память, достоблаженнии отцы и братия наша, присно поминаемии“ 3; а также: „Бог да ублажит и упокоит их, и нас помилует, яко благ и человеколюбец“. Дополнением к этому уставу служат вышеприведенные (стр. 418) слова 49 гл. Типикона, л. 297: „От сея недели (т. е. Мытаря и Фарисея) начинаем чести в притворе, по отпусте литии, Оглашения св. отца нашего Феодора Студита . И аще тамо есть игумен чтутся от него; аще же ни, то от екклисиарха стоящим и со вниманием послушающим братиям. По окончании же чтения, глаголем тропарь преподобнаго Феодора, гл. 8: Православия наставниче, без богородична, – и совершенный отпуст“. О времени и месте богослужебных собраний для отправления дневных 643 служб постных дней св. Четыредесятницы и первых трех дней Страстной седмицы, а равно и о том, какие службы должны быть отправляемы в каждом из этих собраний.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

Все поют: Господи, помилуй (трижды). Возглас: Услыши ны, Боже: Диакон глаголет: Со умилением вси колена преклоньше, Господу помолимся. Все поют: Господи, помилуй (трижды). И приклоняют колена. Иерей чтет велегласно: Молитва Владыко Господи Боже наш, древле ревнителя Илии пророка Твоего мольбу послушавый, и на время дождь удержати изволивый. И ныне человеколюбивый Творче и милостивый Господи, призри и на нас смиренных и недостойных рабов Твоих, приими наши смиренныя мольбы, и яко Щедр презри наша прегрешения и умолен быв от самаго Твоего человеколюбия, подаждь ведро достоянию Твоему, и солнце просвети на требующих и просящих от Тебе милости. Возвесели лице земли нищих ради людей Твоих, младенцев же и скотов и иных всех животных, ихже насыщаеши Твоим благоволением и даеши пищу им во благо время. Ей, Господи Боже наш, не отрини вотще мольбу нашу, и не посрами нас от чаяния нашего, но пощади нас по милости Твоей, и посети щедротами Твоими, исчезают бо всуе дние наши, и оскудевает в болезни жизнь наша. Не погуби убо нас беззаконий ради наших, имиже негодование и ярость Твою на себе привлекохом, но сотвори с нами по тихости Твоей, и по множеству милости Твоея. Се бо душею сокрушенною, и духом смиренным пред Тобою припадаем, и яко раби непотребнии, паче же большия казни достойнии, в покаянии умиленно Тебе вопием: согрешихом и беззаконновахом, и прегрешихом во всем, заповеди Твоя преступающе и сего ради вся, яже наводиши на нас, истиною и судом наводиши. Но не до конца тлению, гладу же и погибели предаждь нас, и да не потопит нас буря водная, но во гневе милости помяни, и туне щедрот Твоих ради умилостивися, и Твое создание и дело рук Твоих яко Благ помилуй, и от всякаго зла скоро избави. Тебе бо свойственно есть миловати и спасати нас, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Лик: Аминь. И бывает отпуст. Последование молебного пения о сущих в скорбях и различных обстояниях По обычном начале псалом избранный: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене, яко стрелы Твои унзоша во мне, и утвердил еси на мне руку Твою.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010