священник же глаголет тайно молитву: Вечер и утро и полудне: И по молитве восклонився, и глаголет диакон ко священнику, показуя вкупе к востоку со орарем, держя и треми персты десныя руки: благослови владыко святый вход. И священник благословляет к востоку, глаголя: благословен вход святых твоих Господи: Таже диакон отходит и кадит святую икону, сущую на месте предстоятеля, и самаго предстоятеля: и паки стоит на немже месте прежде стояше, ожидаяй исполнения стиха. Исполншуся же стиху входит диакон посреде, и начертав крест с кадильницею, возглашает: Премудрость, прости. И мы поем: Свете тихий святыя славы: Чтецы же вземше лампады, предходят даже до святых дверей: Диакон же вшед внутрь святаго олтаря, кадит святую трапезу. священник же поклонився пред святыми дверьми, и целовав я входит, и затворяются святыя двери. По конце же, Свете тихий: глаголет диакон: Вонмем. иерей, Мир всем. И паки диакон: Премудрость, вонмем. Канонарх же поклонение сотворь к настоятелю, сказует прокимен, и стихи. Клирицы же поют, Прокимен дне, на глас 6-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Стих: облечеся Господь в силу и препоясася. Стих: Ибо утверди вселенную, юже не подвижится. Стих: Дому твоему подобает святыня Господи, в долготу дний. И паки, Господь воцарися, в лепоту облечеся. Чтец же согбенне руце имея при персех, среди храма стоя, ожидает конца прокимена: и сотворив поклонение, отходит на свое место. Посем изшед глаголет диакон ектению: Рцем вси: И возглас от священника. И по возгласе глаголет настоятель, или учиненный чтец: Сподоби Господи в вечер сей: И паки диакон: Исполним вечернюю молитву нашу господеви. И возглас от иереа: яко благ и человеколюбец: Таже, Мир всем. И диакон: Главы наша господеви приклоним. И глаголет иерей молитву тайно. Таже возглашает: Буди держава царствия твоего: И тако исходит иерей со диаконом, северными дверьми, предыдущим им двема светильникома, диакону же с кадильницею, нам же последующим. И поем стихиру храма, и исходим в притвор. И тамо кадит диакон святыя иконы, и настоятеля, и лики по чину: и станет на своем месте, и по совершении стихир, Слава, и ныне, богородичен.

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

Лик: Тебе, Господи. Возглас: Яко Ты еси воскресение и живот, и покой усопших раб Твоих, [имярек], Христе Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем, и пресвятым и благим и животворящим Твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков. Хор: Тебе, Господи. Возглас: Ибо Ты – воскресение и жизнь и покой усопших рабов Твоих (имена), Христе Боже наш, и Тебе славу воссылаем, со безначальным Твоим Отцом, и всесвятым и благим и животворящим Твоим Духом ныне, и всегда, и во веки веков. Лик: Аминь. Хор: Аминь. Затем трижды поем Аллилуия на глас 8: Стих 1: Блажени, яже избрал, и приял еси, Господи. Стих 2: Память их в род и род. Стих 3: Души их во благих водворятся. Стих: Блажен, кого избрал и приблизил Ты, Господи Стих: Память их в род и род. Стих: Души их среди благ водворятся. Ср. Пс 64:5 ; 44:18А; 24:13А Тропарь, глас 8 Глубиною мудрости человеколюбно вся строяй/и полезное всем подаваяй,/Едине Содетелю, упокой, Господи, души раб Твоих,/на Тя бо упование возложиша,/Творца и Зиждителя и Бога нашего. [Дважды.] Глубочайшей мудростью человеколюбиво всем управляющий/и полезное всем подающий,/Единый Создатель, упокой, Господи, души рабов Твоих,/ибо на Тебя они надежду возложили,/Творца, и Промыслителя, и Бога нашего. (2) Слава, и ныне: Тебе и стену и пристанище имамы,/и молитвенницу благоприятну к Богу,/Егоже родила еси, Богородице безневестная, верных спасение. Слава, и ныне, Богородичен: В Тебе имеем мы и стену, и прибежище,/и заступницу, благоугодную Богу,/Которого родила Ты, Богородица, брака не познавшая,/верных спасение. И тотчас же поем на глас 5 Благословен еси, Господи,/научи мя оправданием Твоим. Святых лик обрете источник жизни и дверь райскую,/да обрящу и аз путь покаянием:/погибшее овча аз есмь,/воззови мя Спасе, и спаси мя. Хор святых обрел источник жизни и дверь рая;/да обрету и я путь покаяния./Я – пропавшая овца;/призови меня, Спаситель, и спаси меня! Благословен еси, Господи,/научи мя оправданием Твоим. Благословен Ты, Господи,/научи меня повелениям Твоим.

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/posledova...

Если не было девятого часа, Чтец: «Аминь. Слава Тебе Боже наш, слава Тебе. Царю Небесный… Трисвятое. Пресвятая Троице… Отче наш…» Священник возглас: «Яко Твое есть царство…» Чтец: «Аминь. Господи, помилуй (12). Слава, и ныне. Приидите, поклонимся…(3)» и т.д. Если был девятый час, после возгласа священника: «Благословен Бог наш…»: Чтец: «Аминь. Приидите, поклонимся…(3). 103-й псалом. Слава, и ныне. Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже (3)». Священник: Во время 103-го псалма с открытой головой пред царскими вратами читает светильничные молитвы. Священник: «Миром Господу помолимся…» (Когда есть диакон, великую ектению говорит он). Хор: «Господи, помилуй». Священник: «Яко подобает Тебе…» Хор: «Аминь». Хор: «Блажен муж…» (Первый антифон 1-й кафизмы на 8-й глас). Диакон: После «славы»: «Паки и паки…» Священник: «Яко Твоя держава…» Хор: «Аминь». Если вечерня под воскресенье, то вся первая кафизма. 2-й и 3-й антифоны на глас дня. После каждой «славы» ектения: «Паки и паки…» и возгласы: после второй – «Яко Благ и Человеколюбец…», после третьей – «Яко Ты еси Бог наш…» Хор: «Господи, воззвах…» (святого на 6 или 8, на воскресенье – на 10: из Октоиха – воскресных – 3, восточных из октоиха – 4, из Минеи святого – 3. «Слава», святого, «и ныне», богородичен воскресный по гласу «славы», указанный в Минее на ряду. (Под воскресенье – богородичен воскресный настоящего гласа из Октоиха). На «и ныне» – открываются царские врата, и совершается вход. Вход Диакон: Во время пения богородична пред царскими вратами стоя справа от священника чуть впереди, слегка обратясь к нему, тихо говорит: «Господу помолимся». Священник: Тайно молитву входа: «Вечер и заутра…» Диакон: «Благослови владыко, святый вход». Священник: «Благословен вход святых Твоих, Господи, всегда, ныне и присно и во веки веков». Диакон: «Аминь». Диакон: После окончания пения богородична выступает на середину, становится в царских вратах и, начертав кадилом крест, возглашает: «Премудрость, прости». Хор: «Свете тихий…» Диакон: Входит в алтарь, кадит престол и горнее место.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Диакон Мир всем. Главы ваша Господеви преклоните. Таж глаголи молитвоу сию. Боже духом, и всякой плоти, сотворивый человека по образоу своемоу и по подобию и воведе в мир жити. согрешившоу емоу, и смерть емоу принесе. и повели еже от земля во землю возвратитися. ты душа раба твоего иерея, имрк. приведи к святомоу твоемоу престолоу. Господи повели его хранити во оупование жизни вечныя. и не затвори его в сени смертней, но возведи его от рова страстей, и от калатимениа. и яко риза вси обетшаем. за тленное бо се облецетеся в нетление. и за смертное се облецетеся во бесмертное. тогда збоудется слово писанное, попрана бысть смерть победою. Господи Боже наш егда приидет душа раба твоего имрк. да не насытится им червь неоусыпаемый. да оугаснет огнь негасимый и пещь, и диавол и корень его огню предастся. и еже зде согреши. Словом или делом или помышлением. или волею или неволею, в видении или не в видении. ослаби и остави. отпоусти прости Боже согрешениа его. яко несть человека иже жив боудет и не согрешити. ты боедин еси кроме греха. и правда твоя правда во векы. плачющих же и скорбящих яко благ и человеколюбец Бог. прости и оутеши. и притекающих и тешащих. даждь им вместо земных мздоу свою, небесноую. Благослови гроб сей и освяти и всем нам боуди спасение и застоупление. Возглас. Яко ты еси воскрешение и живот покой оусопшемоу рабоу твоемоу, имрк. Христе Боже наш. И тебе славоу возсылаем. Отцю и Сыноу и Святомоу Духоу. ныне и присно и в векы веком. аминь, и егда рекоут аминь, омываются вси. Глаголет диакон. С миром изыдем. идуще глаголет до церкве. тропарь глас Собезначалное слово, Отцю и Духови, еже от Девы рождьшееся на спасение наше, воспоем верши и поклонимся, яко благоизволи плотию возыти на крест. и смерть претрепети и воскресити оумершаа. Во славное воскресение свое. Иже смерть раздроушив погребением своим Христе Боже, и мертвецем источил еси бесмертие. юже приат душоу от временного житиа в святем лице причти, о богатою его милостию. множеством щедрот твоих. небесномоу царствию твоемоу сподоби. инь глас

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Krasno...

   Священник прилагает здесь, смотря по молебну, и другие прошения. (См. Иерейский молитвослов, Книга молебных пений, Приложение.)     Священник: Еще молимся, и о еже услышати Господу Богу глас моления нас грешных, и помиловати нас.     Хор: Господи, помилуй (трижды).     Священник: Услыши ны, Боже, Спасителю наш, упование всех концев земли, и сущих в мори далече: и милостив, милостив буди, Владыко, о гресех наших и помилуй ны. Милостив бо и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.     Хор: Аминь.     Священник (возглас — в зависимости от того, кому служится молебен):    Господу помолимся, или: Ко Пресвятей Владычице нашей Богородице помолимся, или: Ко преподобному и богоносному отцу нашему Сергию помолимся и т. п.     Хор: Господи, помилуй (трижды), или: Пресвятая Богородице, спаси нас, или: Преподобие отче (имя) моли Бога о нас, или другой соответствующий припев.    Священник читает молитву, «емуже молебен пет».     Хор: Аминь.     Священник: Премудрость. Пресвятая Богородице, спаси нас.     Хор: Честнейшую Херувим:     Священник: Слава Тебе, Христе Боже, упование наше, слава Тебе.     Хор: Слава и ныне. Господи, помилуй (трижды). Благослови.     Священник (отпуст праздничный или обыкновенный): Христос, истинный Бог наш, молитвами Пречистая Своея Матере, преподобных и богоносных отец наших, и всех святых, помилует и спасет нас, яко Благ и Человеколюбец.     Хор: Аминь. Под Твою милость: или величание святым.    Священник дает крест верующим.    В день престольного праздника, брака и других особых случаев возглашается пред царскими вратами после отпуста многолетие.   § 8. Молитва разрешительная, от иерея над преставльшимся чтомая    Господь наш Иисус Христос, Божественною Своею благодатию, даром же и властию, данною святым Его учеником и апостолом, во еже вязати и решити грехи человеков, (рек им: приимите Духа Святаго, ихже отпустите грехи, отпустятся им: ихже удержите, удержатся: и елика аще свяжете и разрешите на земли, будут связана и разрешена и на небеси). От онех же и на ны друг другоприимательно пришедшею, да сотворит чрез мене смиреннаго прощенно и сие по духу чадо (имя) от всех, елика яко человек согреши Богу словом или делом, или мыслию, и всеми своими чувствы, волею или неволею, ведением или неведением. Аще под клятвою или отлучением архиерейским бысть, или аще клятву отца своего или матере своея наведе на ся, или своему проклятию подпаде, или клятву преступи, или иными некиими грехи яко человек связася: но о всех сих сердцем сокрушенным покаяся, и от тех всех вины и юзы да разрешит его (ю); елика же за немощь естества забвению предаде, и та вся да простит ему (ей), человеколюбия ради Своего, молитвами Пресвятая и Преблагословенныя Владычицы и Приснодевы Марии, святых славных и всехвальных апостол, и всех святых. Аминь.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/3045...

И паки, Господь воцарися, в лепоту облечеся. Чтец же согбенне руце имея при персех, среди храма стоя, ожидает конца прокимена: и сотворив поклонение, отходит на свое место. Посем изшед глаголет диакон ектению: Рцем вси: И возглас от священника. И по возгласе глаголет настоятель, или учиненный чтец: Сподоби Господи в вечер сей: И паки диакон: Исполним вечернюю молитву нашу господеви. И возглас от иереа: Яко благ и человеколюбец: Таже , Мир всем. И диакон: Главы наша Господеви приклоним. И глаголет иерей молитву тайно. Таже возглашает: Буди держава царствия твоего: И тако исходит иерей со диаконом, северными дверьми, предыдущим им двема светильникома, диакону же с кадильницею, нам же последующим. И поем стихиру храма, и исходим в притвор. И тамо кадит диакон святыя иконы, и настоятеля, и лики по чину: и станет на своем месте, и по совершении стихир, Слава, и ныне , Богородичен. И посем возглашает диакон во услышание всем молитву сию: Спаси Боже люди твоя, и благослови достояние твое, посети мир твой милостию и щедротами: Даже до конца. Лик: Господи помилуй, 40. Диакон: Еще молимся о Великом Господине и отце нашем Святейшем Патриархе (имя) и Преосвященнейшем Епископе (егоже есть область), и о всей во Христе братии нашей. Лик: Господи помилуй, 30 Еще молимся о Богохранимей стране Россистей, о властех и воинстве ея. Лик: Господи помилуй, 50. Еще молимся, о еже сохранитися граду сему, и святей обители сей, и всякому граду, и стране. Лик: Господи помилуй, трижды. Еще молимся и о еже услышати Господу Богу глас моления нас грешных и помиловати нас. Лик: Господи помилуй, трижды. Посем возглашает иерей: Услыши ны Боже спасителю наш: Лик: Аминь. Таже глаголет: Мир всем. Диакон глаголет: Главы наша Господеви приклоним. И всем главы приклоньшим, иерей молится велегласно: Владыко многомилостиве, Господи Иисусе Христе Боже наш: И по исполнении ея, мы: Аминь. Таже восклоньшеся поем стихиру воскресну. И входим в храм предходящим свещником, поюще и прочия стихиры воскресны, яже суть по алфавиту:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

И священник благословляет к востоку, глаголя: Благословен вход святых Твоих Господи: Таже диакон отходит и кадит святую икону, сущую на месте предстоятеля, и самаго предстоятеля: и паки стоит на немже месте прежде стояше, ожидаяй исполнения стиха. Исполншуся же стиху входит диакон посреде, и начертав крест с кадильницею, возглашает: Премудрость, прости. И мы поем: Свете тихий святыя славы: Чтецы же вземше лампады, предходят даже до святых дверей. Диакон же вшед внутрь святаго олтаря, кадит святую трапезу. Священник же поклонився пред святыми дверьми, и целовав я входит, и затворяются святыя двери. По конце же, Свете тихий: глаголет диакон: Вонмем. Иерей: Мир всем. И паки диакон: Премудрость. Вонмем. Канонарх же поклонение сотворь к настоятелю, сказует прокимен, и стихи. Клирицы же поют прокимен дне, на глас 6-й: Господь воцарися, в лепоту облечеся. Стих: Облечеся Господь в силу и препоясася. Стих: Ибо утверди вселенную, яже не подвижится. Стих: Дому Твоему подобает святыня Господи в долготу дний. И паки: Господь воцарися: Чтец же согбенне руце имея при персех, среди храма стоя, ожидает конца прокимена: и сотворив поклонение, отходит на свое место. Посем изшед глаголет диакон ектению: Рцем вси: И возглас от священника. И по возгласе глаголет настоятель, или учиненный чтец: Сподоби Господи в вечер сей: И паки диакон: Исполним вечернюю молитву нашу господеви. И возглас от иереа: Яко благ и человеколюбец: Таже, Мир всем. И диакон: Главы наша Господеви приклоним. И глаголет иерей молитву тайно. Таже возглашает: Буди держава царствия Твоего: И тако исходит иерей со диаконом, северными дверьми, предыдущим им двема светильникома, диакону же с кадильницею, нам же последующим. И поем стихиру храма, и исходим в притвор. И тамо кадит диакон святыя иконы, и настоятеля, и лики по чину: и станет на своем месте, и по совершении стихир, Слава, и ныне: богородичен. И посем возглашает диакон во услышание всем молитву сию: Спаси Боже люди твоя: и благослови достояние твое, посети мир твой милостию и щедротами: Даже до конца.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Господи, воззвах поется во глас стихир на Господи, воззвах, помещенных в Триоди Постной. Со стиха: Аще беззакония назриши..., начинается пение стихир на Господи воззвах, которых полагается 6, и именно: 3 из Постной Триоди и 3 святаго из Минеи 662 . Слава – святаго из Минеи, если есть. И ныне, богородичен по гласу Славы, напечатанный в дополнительной части Минеи и Ирмологионе 663 . Если Славы святаго нет, то Слава, и ныне, богородичен по гласу стихир святаго, а во вторник (пред средой) и четверток (пред пятком) крестобогородичен. Иерей в алтаре: Премудрость, прости 664 . Предстоятель или лик: Свете тихий... Далее – возглашения, указанные нами при изложении порядка вседневной вечерни во дни пения Октоиха, а также в 12 гл. 2 ч. (подстрочн. примеч. После того чтец: прокимен, глас N, и самый прокимен, напечатанный в Триоди Постной 665 . Первый лик поет этот прокимен. Чтец – стих. Второй лик поет прокимен. Чтец сказывает первую половину прокимна, лик поет вторую. Священник (но не диакон, даже по означен. москов. изд., л. 71 на об., хотя по этому изданию диакон принимает участие в отправлении описываемой вечерни): Премудрость. Чтец именует чтение. Священник: Вонмем. Чтется паремия из книги Бытия, напечатанная в Триоди Постной. Священник: Вонмем. Чтец: прокимен, глас N, и самый прокимен, так же напечатанный в Триоди Постной. Первый лик поет прокимен: Чтец – стих. Второй лик поет прокимен. Чтец сказывает первую половину прокимна, лик поет вторую. Священник: Премудрость: Чтец именует чтение. Священник: Вонмем. Чтется паремия из книги Притчей, напечатанная в Триоди Постной. Предстоятель (по 49 гл. Типик.) или чтец (по 9 гл. Тип. и по Чину повседневн. вечерни, напечат. в издании Киево-печ. лавры, л. 3): Сподоби, Господи... Иерей 666 пред царскими вратами (чит. Чин вечерни во вся дни св. Четыредесятницы в изд. Киево-печ. лавры, л. 3 на об.) произносит ектению: Исполним вечернюю молитву... и возглас: Яко благ и человеколюбец... Священник: Мир всем (См. Служебн., Послед. вечерни, стр. 21, и особ. изд. Служб на каждый день 1 седм. св. Четыредесятницы л. 73 на об.). Лик: И духови твоему. Диакон (если он служит): Главы наша Господеви приклоним. Лик: Тебе, Господи. Священник читает молитву главопреклонения (см. Служ.) и говорит возглас: Буди держава царствия твоего... Лик: Аминь.

http://azbyka.ru/otechnik/Vasilij_Rozano...

Диакон: «О избавитися нам от всякия скорби, гнева и нужды, Господу помолимся». Лик: «Господи помилуй». Диакон: «Заступи, спаси, помилуй и сохрани нас, Боже, Твоею благодатию». Лик: «Господи помилуй». Диакон: «Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владычицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе, и друг друга, и весь живот наш Христу Богу предадим». Лик: «Тебе Господи». Священник в алтаре произносит возглас: «Яко подобает Тебе всякая слава, честь и поклонение, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне, и присно, и во веки веков». Лик: «Аминь». Во время этого возгласа диакон южною дверью возвращается в алтарь 49 (рис. 24), целует святой престол с южной стороны (сотворив положенные при этом поклоны), кланяется служащему иерею 50 и стоит на своем месте, ожидая времени следующей, малой ектении. Вечерняя кафисма После «Аминь» начинается пение ликами 1–го антифона 1–й кафисмы «Блажен муж». По Уставу на воскресном бдении положено петь все три ее антифона, 51 и диакон должен произносить после каждого антифона малую ектению. После 1–й ектении священник должен возглашать: «Яко Твоя держава, и Твое есть Царство, и сила, и слава, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков», после 2–й: «Яко Благ и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков», после 3–й: «Яко Ты еси Бог наш, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков». Но ныне поются только избранные стихи 1–го антифона. 1–й лик: «Блажен муж, иже не иде на совет нечестивых. Аллилуиа (трижды)». 52 2–й лик: «Яко весть Господь путь праведных, и путь нечестивых погибнет. Аллилуиа (трижды)». 1–й лик: «Работайте Господеви со страхом, и радуйтеся Ему с трепетом. Аллилуиа (трижды)». 2–й лик: «Блажени вси надеющиися Нань. Аллилуиа (трижды)». 1–й лик: «Воскресни Господи, спаси мя, Боже мой. Аллилуиа (трижды)». 2–й лик: «Господне есть спасение, и на людех Твоих благословение Твое. Аллилуиа (трижды)».

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksej_Kashki...

Да не потопит нас, Господи, буря водная, и да не растлиши землю, и гладом да не умориши нас людей Твоих, но яко Благ устави водное лияние и теплоте солнечной возсияти на земли яко Всемогущий повели, прилежно молимся Тебе, Царю Пресвятый, услыши и помилуй. Нищих ради людей Твоих и скотов, мрачному воздуху и темной мгле разъитися, и лучам солнечным возсияти повели, Всещедрый Господи, да не безвременно скончаемся, молимся Тебе, скоро услыши и помилуй. Спаси нас, Господи, от мрачнаго злораствореннаго воздуха, от безвременныя мокроты и темныя мглы, да не исчезнут в суете дние наши, и лета наша в воздыханиих, но помяни завет Твой, иже к Ною, и сотвори с нами по милости Твоей, сокрушенным сердцем молимся Тебе, услыши и помилуй. В скорби и печали нашей к Тебе, Господу Богу нашему, умиленно вопием: да приидет к Тебе молитва наша, да изыдет из истления жизнь наша, и да не исчезнет безвременно, милостивно услыши глас нищих людей Твоих, и человеколюбно помилуй. Не на дугу, юже в знамение завета на облацех поставил еси, Господи, но на Твоя щедроты взираем, и Твою милость привлещи ищем, к Тебе богатому в милости и безмерному в щедротах, сердцем сокрушенным молимся: подаждь нам мерное, и плодоносное ведро с благорастворенным воздухом, и скоро яко Щедр услыши и помилуй. Возглас: Яко милостив: Седален, глас 5: К Тебе, Спасе наш Иисусе превечный Боже, прибегаем грешнии раби Твои, и со слезами в покаянии припадающе вопием Тебе: пощади, пощади, Щедре, людей безответных, и не растли нас безвременным дождевным лиянием и злорастворением воздушным, но подаждь ведро, и умножи плоды земныя, яко Человеколюбец. Слава, и ныне. Богородичен: Тя, Препетая Богородице, воистинну Святейшую Херувимов и высшую небес исповедующе, имамы грешнии Заступницу и Тобою обретаем во время бед спасение: тем не престай за нас молящи, державо и прибежище душам нашим. Песнь 4 Ирмос: Христос моя сила: Помилуй нас, Господи, людей согрешивших. В руках Твоих, Владыко Христе, содержиши превышенебесныя и поднебесная воды и теплоту солнечную. Темже молим Тя: обое по мере требования даруй на пользу рабам Твоим. (Дважды.)

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010