Нам же, христианам, почитающим Тебя христианской верою, даруй милость непреложного предстательства Твоего: ибо мы и успение Твое считаем жизнию, и веруем, что Ты духовно присутствуешь с нами. И когда скорбь – близь, то, ища Тебя, мы освобождаемся; когда опять – время радости, то Ты – Подательница ее; и поелику во в этом мы составляем предмет попечения Твоего, то удостоверяемся в Твоем пребывании с нами. Как жаждущий спешит к источнику, так и всякая верная душа, томясь жаждой, прибегает к Тебе, дабы исполниться Твоей помощи; и еще: как вдыхание воздуха дает жизнь человеку, так и Тебя в устах непрестанно носит дыхание всякого христианина. Ибо не столько облегчения мы получаем от воздуха, сколько помощи почерпаем от Твоего имени, так что на Тебе и на Христе исполняется сказанное: «Ты – дыхание ноздрей наших; во чреве и сени Твоей будем жить» ( Иов. 27:3 ). Какой род людей, кроме христиан, получил такую честь, такую славу? Ангелы хвалятся небесными жилищами, мы радуемся вхождению во святые храмы Божии. Если в древности Соломонов храм изображал на земле в сени небо, то насколько с большим правом мы превозносим Твои храмы, как земные небеса, после того как Ты сделалась живым храмом. Как звездные светильники горят на небесах, – подобно тому вещественные, начертанные красками, иконы Твои, Богоматерь, светло представляют нам щедрость даров Твоих. Всякий дом, город и страна отражают свет Твой от рожденного Тобою Света. Посему блажен человек, даже грешный, получивший по естеству родство с Тобою, потому что чрез Тебя он стал общником Божественного естества: воистинну, блажен, и благо ему, и будет еще лучше: ибо Ты не оставишь до конца сподобившихся Твоего заступления. Да удалится от Тебя, Богородице, смерть, потому что Ты принесла людям жизнь. Да удалится от Тебя гроб, так как Ты соделалась Божественным основанием неизреченной высоты. Да удалится от Тебя прах, поелику Ты сделалась Владычицею истлевших в тине. Итак, мы непреложно исповедуем, что Ты пребываешь с нами. Если бы мы не утешались этим, то при любви к Тебе изнемог бы дух наш: ибо не столь велика скорбь души, когда она разлучается от тела, сколь прискорбно лишиться Тебя, Пренепорочная. Поэтому, как написано, «хотя тело Твое спит, сердце Твое бдит» ( Песн. 5:2 ); и хотя Ты подверглась смерти неизбежной для рода человеческого, однако не воздремлет, ниже успнет хранящее нас око Твое.

http://azbyka.ru/otechnik/Petr_Smirnov/t...

Кондак 7 Хотящих всех с верою входити в храм Твой святый, Богородице, присно спасаеши и славящих Тя от всяких напастей и бед свобождаеши; темже и благоверным людем, присноблажащим Тя, победы на сопротивныя даруй и вся ко спасению прошения нам пода­вай, о сем молящимся Тебе и поющим Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новую показа тварь, явлься нам, всех Творец Господь Тобою, Богородице. Ты же срод­ное промышление о нас к Нему имущи, честне почитающих пречестное Твое Успение, приими сицевая Тебе вопиющих: Радуйся, Мати Богу, избранная от земных; радуйся, превышшая земных и Небесных. Радуйся, херувимов и серафимов горе превозшедшая; радуйся, лик ученический облаком ко погребению Ти доле совокупльшая. Радуйся, Фому по погребении Твоем силою Божиею предпоставившая изряднее; радуйся, чрез него уверившая Твое на Небо с плотию преселение. Радуйся, красотою всех добродетелей украшенная; радуйся, краснейшему паче сынов человеческих Сынови Своему сопричтенная. Радуйся, яко финикс, плотию воскресшею процветшая; радуйся, яко кедр в Ливане небесном, умножившаяся. Радуйся, древо живота, насажденное посреде рая превышняго; радуйся, ковчеже мысленный, возвышенный в Горняя от потопа смертнаго. Радуйся, Обрадо­ванная, во Успении Твоем нас не оставляющая. Кондак 8 Странно в превышних ведуще Тя, Избранная, яко солнце, Владычице, внутрь пренебесных недомыслимых красот и неизре­ченных доброт, умильно к Сыну и Богу, дланьма Его держиму возшедшую и прерадостно преклоньшуюся живоначальней Его деснице, о сем непрестанно вопием: Аллилуиа. Икос 8 Вся, бывши горе, к Небесным взята и земных не оставляющи, Богомати, рукама Сыновнима носима, в незаходимая вниде, во оный град всесветящий и прекрасный, Иерусалим вышний, херувимы обстоима со всеми Небесными силами, идеже слышит поющих сия: Радуйся, Еяже пресвятая душа в вышнем всесветлом Сионе вселяется; радуйся, Еяже и нетленное тело таможде с душею купно прославляется. Радуйся, вшедшая в престольный град Самаго Вседержителя; радуйся, вознес­шаяся в прекрасный рай Вышняго Насадителя. Радуйся, пренесенная во град, основанный от каменей всесветяших; радуйся, введенная во ограду, обстоимую вои сил превышних. Радуйся, превышше небес во благолепие Божие взятая; радуйся, паче всех невещественных умов почтенная. Радуйся, приносящая к Сыну Своему и Богу моление верных; радуйся, и Сама непрестанно у Престола Сына Твоего и Бога молящаяся о всех. Радуйся, Предстатель­нице к Богу, мир спасающая; радуйся, Заступ­нице, роду христианскому от Бога дарованная. Радуйся, Обрадованная, во Успении Твоем нас не оставляющая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Духовный праздник в противоположность мирскому Ирмос Безстуднéй ярости же и огню божéственное жéлание сопротивляяся, огнь ýбо орошаше, ярости же смеяшеся, богодохновéнною словéсною преподóбных тривещанною цевницею, противовещая мусикийским органом посредé пламене: препрославленный отцéв и наш Бóже, благословéн еси. Божественное желание 307 , сопротивляясь 308 бесстыдной 309 ярости и огню, орошало огонь, а над яростью смеялось 310 , противозвуча 311 боговдохновенною 312 словесною 313 трехструнною 314 лирою 315 преподобных музыкальным орудиям среди пламени: препрославленный 316 Боже отцов и наш, благословен Ты. Тропари Богодéланныя скрижали Моисéй, писанныя Божéственным Дýхом, яростию сокруши, но сегó Владыка Рóждшую невреждéнну в небéсныя сохрань домы, ныне внутрь всели. С Нéю играюще вопиéм Христý: препрославлéнный отцéв и наш Бóже, благословéн еси. Моисей во гневе сокрушил богоделанные 317 скрижали, писанные Божественным Духом, но Владыка, сохранив невредимою 318 Родившую Его, поселил 319 Ее ныне в небесных обителях; торжествуя с Нею, будем восклицать Христу: препрославленный Боже отцов и наш, благословен Ты. В кимвалех усты чистыми, мусикийски же сéрдцем свéтлым, доброгласною трубóю, высóкою мыслию, Дéвы и Чистыя в нарочитый избранный день преставлéния, дéтельными плéщуще руками, вопиéм: препрославленный отцéв и наш Бóже, благословéн еси. На кимвалах чистых уст, музыкою светлого 320 сердца, благозвучной 321 трубою возвышенного размышления в знаменательный избранный день преставления Девы и 322 Чистой, рукоплеща деятельными 323 руками, будем восклицать: благословен Ты, препрославленный Боже отцов и наш. Богомýдрии соберитеся людие: Бóжия бо славы Селéние от Сиóна преставляется к небеснóму жилищу, идéже глас чист празднующих, глас несказаннаго радования, и в весéлии вопиющих Христý: препрославленный отцéв и наш Бóже, благословéн еси. Соберитесь, богомудрые люди, ибо жилище славы Божией преставляется от Сиона в небесное жилище, где чистый голос празднующих, голос несказанной радости, и в веселии восклицающих Христу: препрославленный Боже отцов и наш, благословен Ты. Песнь 7-я 2-го канона

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Skaball...

Песнь 9. Ирмос: Побеждаются естества уставы/в Тебе, Дево Чистая,/девствует бо рождество/и живот предобручает смерть./По рождестве Дева и по смерти жива,/спасаеши присно,/Богородице, наследие Твое. Песнь 9 Канон 1. Ирмос: Побеждены законы естества/на Тебе, Дева чистая:/при родах девство сохраняется/и с жизнью обручается смерть;/после родов – Дева и по смерти – живая,/всегда спасай,/Богородица, наследие Свое! Дивляхуся Ангельския силы, в Сионе смотряюще своего Владыку,/женскую душу руками носящаго,/пречисто бо Рождшей сынолепно провозглашаше:/гряди, Чистая, с Сыном и Богом прославлена буди. Изумлялись Ангельские силы,/созерцая на Сионе своего Владыку/принимающим на руки женскую душу;/ибо Он пречисто Родившую,/как подобало Сыну, призывал:/“Приди, Священная,/будь прославлена с Сыном и Богом!” Опрята лик апостольский богоприятное тело Твое,/со страхом зряще и гласом велиим вещающе:/в Небесныя домы к Сыну восходящи, спасаеши присно, Богородице, наследие Твое. Приготовил к погребению сонм Апостолов/Бога принявшее тело Твое,/со страхом на него взирая/и громким голосом взывая:/“Отходя в небесные чертоги к Сыну,/всегда спасай, Богородица, наследие Свое!” Посем первый лик поет втораго канона припев: Величай, душе моя,/от земли на Небо честное преставление Божия Матере. Затем первый хор поет припев второго канона: Величай, душа моя,/священное преставление с земли на небо Божией Матери. И ирмос: Всяк земнородный: И вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды. И ирмос: Всякий на земле рожденный: Затем второй хор поет тот же припев и ирмос. И на каждый тропарь исполняют тот же припев по одному разу. Ин. Ирмос: Всяк земнородный/да взыграется, Духом просвещаемь,/да торжествует же Безплотных умов естество,/почитающее священное преставление Богоматере,/и да вопиет:/радуйся, Всеблаженная Богородице,/Чистая Приснодево. Канон 2. Ирмос: Всякий, на земле рожденный,/да ликует, Духом просвещаясь,/да торжествует и бесплотных Умов естество,/почитая священное преставление Богоматери,/и да взывает:/“Радуйся, Всеблаженная,/Богородица чистая, Приснодева!

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/uspenie-p...

«Преемши же Петрова воспевания, Павел, сосуд избранный, весь изступлен, весь восхищен, весь обожен, глагола»: «О чудесе! Како затворишася девственные очи, от самых пелен ангелы зрети навыкшия? Како Питательница Жизни смертью объята бысть? Како не сохранися безсмертна, яже нетленна и по рождестве сохранна бысть! Како Лествица небесная, по ней же сниде Бог к человеком, во гробе затворитися грядет! Како гора превысокая Божья и великая на мале одре лежит, в нейже Господь вселися до конца! Како жезл присноцветущ ныне увядший зрится? О преславнего зрения! О непостижимего таинства! О глубина богатства, премудрости и разума Божья!... Почто отлете от нас, Своих рабов, Голубице неблазная? Почто удалися от нас, Горлице сладкогласная? На кого воззрим прочее? Кто нам просвещает? Кто уже от наветов иудейских печаль нашу утешит? На Тебя бо зряще, Онего мнехом зрети, из Тебе неизреченно возсиявшего. Вознесеся Спас: и мы надежду нашу вся на Тя имехом, и сладце терпехом труды и гонения о проповедании истины. Ныне же последнее сиротство объя нас. Како внезапу угасе, Светильниче Незаходимего Света? Но смотрение (Божье) есть еже на тебе бываемое, а не одоление смертное: ниже возмогла бы приразитися Тебе, Мати Живота, смерть, Твоим Сыном умертвившаяся. Но яко да не почтется привидением истина вочеловечения, сего ради Ты, подобно безсмертному Твоему Плоду, естества долг отдаеши». «Кроме Апостолов и 70-ти учеников, бяху и ини трии богословнейшии мужи: Дионисий, Иерофей и Тимофей, иже придставше исходные пояху песни: глаголюще: «Пойди, Владычице, пойди, да якоже землю освятила еси рождеством Своим. Пойди, Всецарице, пойди, Сына и Бога сопричащатися царствию вечному оному, паче же превечному и конца неимущему. Вознесися со славой, и не на колеснице рабски, якоже Илиа, но матерски на Сыновниих руках. Иже бо в законе рекий “чти отца и матерь” как не почтет Рождшую – Тебе – и не понесет Понесшую? Да отверзнутся Тебе врата небесные со мнозем удивлением! Да поднимут Тя, Дево, херувимы! Да воспоют Тя серафимы! Да прославят Тя силы! Да предтекут Ти престолы, зряще Тя, Престол Неописанного. Пойди, Невесто неневестная, в невестник небесный» !

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/skazan...

Приводим несколько священных песнопений над гробом Богоматери, воспеваемых на Востоке: «Во гробе, о чудесе! положилася еси, Чистая, неизреченно заченшая на земли и вместившая во утробе Бога.» «Мариам, како умираеши? како во гробе обитаеши, рождшая Подателя жизни»? «Тобою сотрено бысть жало смерти, Всечестная, и тления избавихомся: како убо умираеши и вменяешися мертвых»? «О чудес странных, о вещей новых! Подателя дыхания моего Зачавшая лежит бездыханна»! «Цвет нетления и Матерь Божию Тя познахом и проповедуем, Всенепорочная, аще и во гробе зрим Тя, яко мертву». «Ангел Господень прежде трех дней приходил к Тебе, предвозвещая Твое преставление» «Слезами и плачем и рыданиями о Тебе сокрушахуся другини Твоя, не терпяще преставления Твоего». «Якоже они тогда, и мы днесь тепле молим, да не оставиши сиры рабы Твоя, Владычице, преставльшеся». «Приклонися от небес и к нам, сущим на земли, и ниспосли безмерную милость чтущим Твое успение, Чистая». «Приидите вси вернии, стецемся и мы благоговейне к погребению Владычицы, вземлемые от земли на небо». «Величаем Тя, Богородице Чистая, и чтим святое преставление Твое, и восхождение от земли к небеси» «Взята еси от нас, Всечестная Дево Мати, но благословение Твое и благодать остави с нами, благочестиво чтущими Тя». «Пения и песни исходные, яко миро погребальное, приносяще Тебе, Дево, просим оставления прегрешений». «Витии славнии, ниже Ангелы могут Тя достойно пети, о Дево Мати, Честнейшую Матерь Божию». «Причастницы нетленные и вечные жизни Твоим рождеством соделахомся вси, темже поем Тебе: Радуйся, Всечестная». «Якоже убо мы преклоняем Ти колена сердца, сице и Ты преклони к нам ухо, Владычице» «Иные бо Заступницы не вемы, Чистая, разве Тебе, рождшия Создателя, к Немуже Тя предлагаем ходатаицу теплу». «Царице всего, Твоими ходатайствы умилостиви Господа всем Твоим рабом, егда имать судити вся смертные». «Время поста, егоже привведохом ко гробу Твоему, Дево, приими вместо смирны и даруй нам умерщвление страстей». «Умоли Творца со всеми святыми и родители Твоими, да вся православные достойны сотворить неизреченные радости». «Вси просят, Дево, Твоего покрова и Твоего заступления». «Кто изрещи возможет, Едина Мати Дево, божественные добродетели Твоя? Кто же исчислит Твои благодеяния, яже подаеши всем?» «Живым и умершим на Тя уповающим заступление даруеши, елика бо хощеши, творяши всяческая, могущи яко Матерь Всевышняго».

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/skazan...

Нашего ради спасения Единородный Сын и Слово Божие храм Себе созда в пречестнем чреве Девы Марии и Ту Софию именова, Премудрость Божию, еже есть девственных душа, темже Тя яко Богородицу величаем. И ныне: Приими от нас песнь исходную, Мати Живаго Бога, и светоносною Твоею и Божественною осени благодатию: Императору победительная, христолюбивым людем мир, грехов оставление поющим и душам спасение подающи, темже Тя яко Богородицу величаем. —15— На 9 песни припевы. Роди вси блажим тя едину Богородицу. Или: Ангелы успение пречистыя видевшее удивишася, како Девая восходит от земли на небо. Таже ирмос: Неизреченным велением: И вторый лик поет тойже припев и ирмос, И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды. Посем первый лик поет успенского второго канона припев. Величай душе моя, от земли на небо честное преставление Божия Матери. И ирмос Побеждается естества уставы: И вторый лик поет тойже припев и ирмос. И на кийждо тропарь поют тойже припев по единожды. Таже ока лика сшедшеся вкупе, поют первого успенского канона припев, и ирмос: Неизреченным велением пешехо: и второго канона успенского припев, и ирмос: Побеждается естества уставы: и поклон. Светилен, подобен: ибо звездами: Апостолы от конец совокуплшеся зде, в гефсиманийстей веси, погребите тело мое: и ты сие и Боже мой, прими дух мой. Трижды. На хвалитех стихиры, на 4 глас 4. Подобен: Яко добля: В славном успении твоем, небеса радуются, и ангельская возрадовавшася воинства: вся же земля веселится, песнь тебе исходную провозглашающи, Матери всеми владычествующего, неискусобрачная Пресвятая Дево, яже род человеческий избавляшая, прародительного осуждения. Дважды: От конец стекошася аплстолов лучшии, Богоначальным мановением погребсти тя: и от земли вземлему тя к высоте зрящее, глас Гавриилов радостью вопияху тебе: радуйся носила Божества всего, радуйся едина, земля с вышними рождеством твоим совокупляшая. Яже живот рождшая, к жизни преминула еси, честным успением твоим бессмертнем: дориносящим тя ангелом, началом, и силам: апостолом, и пророком, и всей твари: приемшу же нетленными дланми Сыну Твоему, Непорочную душу твою, Дево Мати Богоневесто.

http://azbyka.ru/otechnik/pravoslavnye-z...

Богородичен: Скиния свидетельства Тя прообрази,/Хлеб Истинный жизни приемшую, Чистая,/Слово Отца Соприсносущное. Светилен: Подобен: Небо звездами: Ангельскаго жития желая, преподобне,/покорил еси страсти плотския мужески/и равноангелен был еси, Богоносе отче Максиме. Богородичен: Тя Предстательницу имамы вси грешнии, о Пресвятая Дево!/Ты благопременна сотвори Твоего Сына матерними Твоими молитвами. На хвалитех стихиры на 4, глас 4. Подобен: Дал еси знамение: Дал еси притчу терпения и мужества, Преблагий Господи,/праведнаго Максима, и многочудеснаго/добродетельми, и словесы, и делы сияюща,/целомудрием украшаема и кротостию./Тем Твое неизреченное строение славим,/Иисусе Всесильне, и Спасе душ наших. Праведен и незлобив,/истинен же, и непорочен, и верен,/уклоняяся от всякия злобныя вещи,/показался еси, Максиме блаженне,/просвещен добродетельми и благочестием сияя./Тем тя ублажаем/и святое твое и честное днесь празднуем успение,/радующеся, Богомудре. Целомудрием и благоверием,/яко багряницею многоценной, одеявся, Максиме,/правдою же и кротостию, яко Божественным венцем, увязлся еси,/со страждущими Христа ради царствовати возжелел еси./И ныне Царю сил предстоиши,/Иисусу Всемилостивому и Спасу душ наших. Слава, глас 8: Добродетелей твоих, Богомудре Максиме, исправления/уясниша верных сердца:/кто бо слыша безмерное твое смирение и терпение, не удивится?/Еже ко всем кротость и беззлобие,/к скорбящим милование/и сущим в бедах скорое поможение,/плавающим немятежное пристанище/и путешествующим благое поспешение/вся Боголепно предвари, досточудне,/и ныне неувядаемым венцем венчался еси/от руки Вседержителя Бога:/Егоже моли спастися душам нашим. И ныне, Богородичен: Владычице, приими молитву раб Твоих/и избави нас/от всякия нужды и печали. НА ЛИТУРГИИ Блаженны, песнь 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол к Галатом, зачало 213. Евангелие от Матфея, зачало 10. Причастен: В память вечную:

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

По 1-м стихословии седален, глас 1: Людие православнии,/ днесь к раце мощей преподобномученика Макария стецемся/и воспомянем словеса и дела сего мужа великаго,/имиже светильник Церкве Православней явися/и теплый заступник почитающим святую память его./Того молитвами, Христе Спасе,/Твой мир подаждь нам, грешным,/Едине Человеколюбче. Слава, и ныне, предпразднства или Богородичен: Упование христианом, Пресвятая Дево,/Егоже родила еси, Бога, паче ума и слова,/непрестанно моли с вышними Силами и с преподобномучеником Макарием/дати оставление грехом нашим. По 2-м стихословии седален, глас 1: О великий и славный преподобномучениче Макарие,/Церкве Христовы необоримый защитниче/ и слова Божия неустанный проповедниче,/моли Христа Бога нашего/шуияго стояния на страшнем судищи Его нас избавити и вечнаго мучения геенскаго,/теплый наш молитвенниче. Слава, и ныне, предпразднства или Богородичен: Молитву приемши от нас,/в кров Твой, Пречистая Дево, прибегающих,/не престай молящи Человеколюбца,/спастися рабом Твоим. По полиелеи седален, глас 8. Подобен: Повеленное тайно: По славнем страдании твоем, святе Макарие,/и от агарян нечестивых главы отсечении/явил есть Христос нетленный мощи твоя,/и мы, лобызающе сия, вопием ти:/от прелести лукаваго спасай нас молитвами, святе, твоими. Слава, и ныне, Богородичен: От любве душевныя вопию Ти, Владычице,/Пресветлаго Солнца заре,/спасения дверь,/Небесная врата,/мысленная лестнице всех христиан:/мольбу приими Тя блажащих, надеждо душ наших,/и спасение нам даруй. Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Честна пред Господем,/смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 43. По 50-м псалме стихира, глас 6: Наследниче Божий, сопричастниче Христов,/служителю Господень, святе Макарие,/по имени твоему тако и житие твое:/спросия бо седине разум,/свидетельствоваше светлость лица твоего душевное незлобие,/извествоваше кротость слово молчаливое./ Жизнь твоя славна,/и успение со святыми,/моли о душах наших.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Вот теперь сошлись все на праздник пасхи: просим тебя, вразуми их касательно Иисуса. Мы доверяем тебе это потому, что сами, вместе с народом, свидетельствуем о твоей праведности и нелицеприятии. Так убеди же людей не заблуждаться в рассуждении Иисуса. Тебя все послушают, и мы со всеми. Стань на крыле храма, чтобы сверху ты был виден и чтобы слова твои были слышны целому собранию». А на пасху собрались тогда все колена Иудейские и много язычников. Помянутые книжники и фарисеи действительно поставили Иакова на крыле храма и потом закричали ему: «праведник! тебе все мы должны верить. Вот этот народ, в заблуждении, последует Иисусу распятому: скажи же нам: что такое жертва Иисуса на кресте? Какое понятие нужно иметь об Иисусе»? Иаков громогласно отвечал: «зачем спрашиваете меня об Иисусе, Сыне Человеческом? Он восседит на небесах, одесную великой Силы, и опять придёт на землю на облаках небесных». Этим свидетельством Иакова многие совершенно убедились и начали славословить Иисуса, восклицая: «осанна сыну Давидову»! А книжники и фарисеи говорили между собой: «ведь мы худо сделали, что приготовили такое свидетельство Иисусу; возьмём и сбросим Иакова, чтобы другие, по крайней мере от страха, не поверили ему»; и начали кричать: «о, и праведный заблуждает»! Потому они взошли и, сбросив праведного, сказали друг другу: «убьём его камнями»; и начали бросать в него камни. Сверженный не вдруг умер, но, приподнявшись, стал на колени и говорил: «Господи Боже Отче! молю Тебя, отпусти им; они не знают, что делают». Между тем как на него летели камни, некто вскричал: «стойте! что вы делаете? праведник за нас молится». Но в это самое время один суконщик, схватив скалку, на которую накатываются сукна, ударил ею праведника по голове, и он скончался. На том же месте и погребли его. Над его могилой, подле храма, и доселе стоит памятник. В церковных песнопениях святой Иаков называется Богобратом, учеником Господним и самовидцем Божественных тайн, Апостолом Христовым, преемником Началопастыря Христа и во Апостолах знаменитым, первым иерархом, самодейством Слова помазанным, первым иерусалимлян пастырем и учителем, первопрестольником, светильником Церкви, священномучеником.

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/skazan...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010