Иногда за полчаса человек только вводит в проблематику, а потом еще час можно говорить. А это все чаще гроша ломаного не стоит. Везде одно и то же - мы считаем себя правыми, а остальных - нет. И мы ничем не готовы поступиться и не готовы работать над своими грехами. А если так, то  все эти беседы со священником будут как беседы с плохим бесплатным психологом, потому что вы его не услышите. Призываю к тому, чтобы к батюшке обращаться с проблемами реально духовного характера. Таких немало. Я не могу справиться с озлоблением, мне не хочется молиться, я не испытываю благоговения перед Таинствами, что делать? Это уже духовное. Я хочу человеку зла, как мне сделать так, чтобы мне не хотеть ему зла? Я не справляюсь с господствующим во мне раздражением и гневом. Здесь начинается уже разговор. Не надо себя искушать себя и священника бесконечным подробным изложением повседневных будничных обстоятельств. Они тоже имеют право на существование. Григорий Двоеслов говорит, что священник будет неправ, если не будет слушать  прихожан, рассказывающих ему об обычных вещах, тогда и проповедь его может оказаться неудачной. Это верно. Но нельзя все сводить только к вещам будничным. Вопрос: - О чем чаще всего молятся преподобному Сергию Радонежскому? Можно ли молиться о воинах, которые сейчас на войне? о. Александр: - Нельзя сказать, что мы можем преподобному Сергию молиться о том-то, но не молиться о другом. По традиции именно к нему обращаются перед началом учения. Это не значит, что он только такие прошения приемлет. Все Сергии и все родители Сергиев должны обращаться к преподобному о своих детях и близких с этим именем. В целом думаю, что любого угодника святого можно просить о помощи во всем, но должно быть внутреннее сродство, внутреннее чувство этого святого. Есть святой более строгий, более мягкий, есть тот, кто в вашей жизни более откликлив, а есть тот, кто е сразу откликается. Есть тот, кому вы должны изложить свое прошение, а есть тот, кто и так вас хорошо чувствует, и вы просите и ощущаете, что он знает, о чем вы просите, и у вас сердце тает как воск.

http://radonezh.ru/2022/11/21/oni-ne-shc...

По днех же нколицх пакы приидоша братиа къ преподобному Сергию, глаголюще: «Понеже мы, отче, снидохомся на мсто сие, слышавъше еже от тебе начаткы добраго подвизаниа твоего и церковнаго основаниа, яже своима рукама съвръшилъ есть. Имущи благодать Святыя Троица, к той прибегохомъ, на ню же надежю и упование наше все възложихом твоим руковожениемь, отсел ты нам буди и отець и игуменъ. И будеши предстоа престолу Святыя Троица, серафимскую трисвятую пснь въсылая къ Богу, и безкровную съвръшая службу, и своима рукама да подаси нам пречистаго тла и божественыа крове Господа нашего Исуса Христа, и препокоивъ старость нашу, гробу предаси ны». Сергию же отцу на мноз отрицающуся и не хотящу, моля их, утшаа глаголаше: «Простите мя, отци мои и господие мои! Кто есмь азъ, смяй таковаа дръзнути, ихже съ страхомь и ужастию аггелы не могут достигнути? Како же недостойный азъ дръзъ явлюся, ниже усп въ таковую вру? Азъ начатка мнишьскаго устава и житиа никакоже достигнух; како смя сиа святыня приступити или коснутися? А бых моглъ своих грховъ плакатися, и вашею молитвою оного блага достигнути, краа желаннаго, егоже вжелх от юности моея». И сиа, и множайшаа сих к ним извщавъ, отиде в келию свою. Блазии же они старци по днехъ пакы пришедша, начаша бесдовати к нему, глаголюще предреченныа глаголы, и множае тх, и рша: «Мы, отче духовный, пря никоеяже имамы с тобою: Богу наставльшу нас, к теб снидохомся на мсто се, и твоему житию и благонравию подобитися въжелахом, и будущих благъ наслажениа сподобитися надяхомся. Аще же ты не хощеши пещися нашими душами и пастух словесным овцам не хощеши нам быти, мы уходим от мста сего и от храма Святыя Троица и от обта нашего неволею отпадаем. И заблудимъ, акы овцы не имущи пастуха, в горы прзорьства и распутиа; злым мыслемь предавшеся, съкрушени будемь мысленым зврем, сирчь диаволом. Ты жь отвт въздаси пред необиновенным судиею вседръжителем Богом». Се же глаголаша ему братиа, прещениемь претяще и грозами грозяще: много бо преже, по многы дни молиша его, нудяще ово смирением, ово же тихостию и ласканием, иногда же прещениемь и жестокыми словесы претяху, жалующеся. Он же, крпкый душею, твръдый врою, смиреный умом, ни ласканию повинуся, ни прещениа бояшеся, но выше прщениа муж обртеся.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

По времени же Феодоръ, архимандритъ честный, възведенъ бысть на архиерейство града Ростова, 731 и тако пребысть лта доволна чьстн зло, яко же свтилнику на свщниц сиающу. И тако упас добр врученную ему паству, къ Господу отиде в лто 6903 месяца ноября в 28. Сиа же до зд съкратим о Симоновьской обители; подобающее же да приложится зд. О ВИДНИИ АГГЕЛА, СЛУЖАЩЕ СЪ БЛАЖЕНЫМ СЕРГИЕМ Иногда же еще пребывающу Феодору освященному въ обители у блаженнаго Сергиа, служащу святому Сергию божественую литургию съ предреченным Стефаном, братом своимь по плоти, и сему Феодору, сроднику его с ним. Предреченному же Исакию молчалнику стоящу въ церкви, якоже прежде помянухом, мужю добродтелну ему сущу зло, и сего ради откровено бысть ему: зрит въ олтари четвертаго служаща с ними мужа чюдна зло, емуже видние странно и несказанно, въ свтлости велицей, и образомь сиающа, и ризами блистающася. И бывшу прьвому въходу, и тъй аггелообразный и чюдный муж изыде въслд святого, емуже сиающе, яко солнце, лица его, не можаше зрти на нь; ризы же его необычны, чюдны, блистающеся, в них же мечтание златостройно зрится. И се въпрашаеть Исаакие близ стояща отца Макариа: «Что зрние се чюдное, отче? Кто есть зримый и чюдный съй муж?» Макарие же сподобленъ бысть сего зрниа, муж в велицй свтлости длании, рече: «Не вд, чадо, ужасно бо видние и не исповдимо зрю, но мню его, чадо, съ князем пришедша»; б бо тогда Владимеръ в монастыри. 732 Приступльша же въпросиша нкоего, иже съ князем, аще есть священник с ним пришедый; и рекоша: «Ни». И о сем истинно увдша, аггела Божиа быти служаща с ними. И нын нсть потреба глаголати; и якоже по скончании святыа литургиа получивше подобно врмя, наедин приступивше къ святому Сергию они ученици его, иже бывше достойн чюднаго зрниа, въпрашают его о сем. Онъ утаити хотя, глаголя: «Что видсте чюдно, чада? Служившу божественую литургию Стефану, брату моему, и сыну его Феодору, и мн недостойному с ними, иному же никому служащему священнику с нами». Ученици крпляахуся, моляще святого, да извститъ имъ, глаголя: «О чада любимаа! Аще Господь Богъ вам откры, аз ли могу се утаити? егоже видсте, аггелъ Господенъ есть; и не токмо нын днесь, но и всегда посщением Божиимь служащу ми недостойному с ним. Вы же, еже видсте, никому же повдайте, дóндеже есмь в жизни сей». И тако удивишася зло.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Низкий тебе поклон о Преподобный Сергий. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь. 2016/06/24, 09:55:10 Преподобный Сергий Радонежский! Благодарю тебя за помощь моей дочери Рабе Божьей Дарьи в сдаче экзамена по биологии! Этот день принес облегчение материнской душе.Прошу тебя помоги моему ребенку закрыть 24.06.2016г. закрыть латынь и 28.06.2016 гистологию. Направь ее ум и мысли на познание данных предметов, помоги правильно и коректно донести весь материал до преподавателей. Большое спасибо за помощь! Во имя Отца и Сына и Святого духа. Аминь! Наталья 2016/06/24, 09:25:01 О, Преподобный Сергий Радонежский! Помоги моему сыну Александру 24 июня сдать тестирование по физике, набрать нужный проходной бал для прохождения на бюджет. Даруй ему чуткость мысли, спокойствие, уверенность в своих силах.Помоги ему в трудную минуту, пошли ему памяти, ума и сообразительности. Во имя отца, Сына и святого духа. Аминь! 2016/06/24, 09:07:08 Преподобный Сергий Радонежский! От всей души прошу тебя помочь моему сыну рабу Божьему Сергию сдать ЕГЭ по биологии 24 июня 2016. И получить максимальный бал для поступления в ВУЗ. Дай ему ума, сообразительности ,правильной мысли , твоей посказки! Молю тебя о помощи и уповаю на тебя! Помоги нам, моей семье! Во имя Отца и Сына и Святого Духа! Аминь! Фатинья 2016/06/24, 09:04:06 Преподобный Сергий Радонежский, благослови на сдачу сессии сына моего Алексея, пошли ему помощь Твою святую, да возможет он достичь желанного, угодного Тебе, и для него полезного. Во имя Отца и Сына и Святаго Духа! И ныне и присно и во веки веков! Аминь. Сергей 2016/06/24, 09:03:58 Преподобный Сергий Радонежский! Помоги моему сыну Андрею успешно сдать экзамен по экономике 24.06.2016г. Во имя Отца и Сына и Святого Духа. Аминь Тамара 2016/06/24, 08:56:58 24.06.2016 О,преподобный Сергей Радонежский! Благодарю тебя за помощь моему сыну рабу Божьему Андрею за сданный ранее экзамен.Молю и умоляю тебя,помоги успешно сдать сегодня 24.06.2016 экзамен моему сыну рабу Божьему Андрею. Прошу моли Бога О рабе Божьем Андрее.,Ниспошли на него Божье благословение,даруй удачу и успех,укрепи его силу поддержи его в трудную минуту даруй благословение преподавателей пусть они будут благосклонны к нему пусть он ответит на все вопросы и задачи будут решаемы Все надежды на твои молитвы и помощь Прости нам все прегрешения вольные и невольные.Во имя Отца Сына и Святого Духа Аминь,!раба Божья Нина

http://isihazm.ru/?id=384&pid=1&iid=689&...

И тако вкуп дивляхуся и духомь радующеся. Исповда блаженныи вся по ряду, яже видвъ и слышя, и вси ученици святого сиа слышавше, възрадовашяся о виднии своего отца, како вид чяд своих въ слав онои и неисповдими. И злным дръзновеньем въздвигошяся братья на многиа подвигы, ревнующе добродтелному житью своего наставника. О съставльнии общаго житиа По сих временех приидошя греци от Константиня града с посланьем от патриарха киръ Филофя къ блаженному отцю Сергию, и тако възвстишя, сказашя старцю благословение и поминькы от патриарха и парамандъ и скыму, и послание вдашя ему. Святыи же обрадованъ бысть и удивленъ о благословении и побесдова к ним обычьно, и по сем рече к нимъ: «Простите мя, отци святии, что реку святыни вашеи о прихожении вашем, въ удивленьи есмы и о преславных дарованиихъ святого вселеньскаго патриарха радуемся. Кто бо есмы недостоинии? Како худость нашя вдома святишему патриарху? Блюдте, отци, егда ко иному послани будете». Они же ршя: «Мы, отче, о семь никако же съблазнихомся, но яко же послани быхом на Сергиево имя, ты ли еси Сергие?» Старець же рече: «Азъ есмь гршныи и недостоиныи Сергии». Греки же ршя: «Послушествуеть ти, отче, послание патриарше на твое имя почетъ, увришися, поне же не утаено се, еже по Боз житие твое, въ вся конци земли и до Царяграда и до вселеньскаго нашего патриарха». Святыи же, яко услышя сиа, радостенъ бысть о посщении Божии и оставляет ихъ въ обители, и препокоить их, и честь въздасть им. Сам же прииде къ Алексю митрополиту, нося съ собою послание патриарше и поминки. Пришед, повда митрополиту патриарше благословение и поминки являеть ему. Он же послание повел прочести, б же послание сицево: «Милостью Божиею архиепископъ Константиня града вселеньскии патриархъ киръ Филофеи о Святм Дус сыну и съслужебнику нашего смирениа Сергию благодать и миръ и благословение да иметь святыни ти. Слышахом еже по Боз житье твое добродтелное и похвалихом по достоянию, но едина главизна недостаточьствуеть къ свершению, яко не убо стяжасте общаго жития, ибо самыи Богоотець пророкъ Давыдъ, иже обсязаи разумом и ничто же тако похвали, точию — се нын что добро или что красно, еже жити братии вкуп.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

По днех же нколицх пакы приидоша братиа къ преподобному Сергию, глаголюще: «Поне же мы, отче, снидохомся на мсто сие, слышавше еже от теб начаткы добраго подвизаниа твоего и церковнаго основаниа, яже своима рукама съвръшилъ еси. Имущи благодать Святыа Троица, к той прибегохом, на ню же надежю и упование наше все възложихом твоим руковожением, отсел ты намь буди и отец и игуменъ. И будеши прдстоа престолу Святыа Троица, серафимскую трисвятую пснь въсылаа къ Богу, и безкровную съвръшаа служьбу, и своима рукама да подаси нам пречистаго тла и божественыа крове Господа нашего Исуса Христа, и препокоивъ старость нашу, гробу предаси ны». Сергию же отцу на мноз отрицающуюся и не хотящу, моля ихъ, утшаа глаголаше: «Простите мя, отци мои и господие мои! Кто есмь аз, смай таковаа дръзнути, их же съ страхом и ужастию аггели не могуть достигнути? Како же недостойный азъ дръзъ явлюся, ни же успвъ в таковую мру? Аз начатькамнишьскаго устава и житиа никако же достигнух; како сма сиа святыня приступити или коснутися? А бых моглъ своих грховъ плакатися, и вашею молитвою оного блага достигнути, краа желаннаго, его же въжелхъ от юности моеа». И сиа, и множайшаа сих к ним извщавъ, отъиде въ клию свою. Блазии же они старци по днех пакы пришедша, начаша бесдовати к нему, глаголюще предреченныа глаголы, и множае тхъ, и рша: «Мы, отче духовный, пря никоеа же имамы с тобою: Богу наставльшу нас, к теб снидохомся на мсто се, и твоему житию и благонравию подобитися въжелахом, и будущих благъ наслаждениа сподобитися надахомся. Аще же ты не хощеши пещися нашими душами и пастух словесным овцам не хощеши нам быти, мы убо отходим от мста сего и от храма Святыа Троица и от обта нашего неволею отпадаем. И заблудим, акы овьца не имущи пастуха, въ горы прзорьства и распутиа; злым мыслем предавшеся, съкрушени будем мысленымъ зврем, сирчь диаволом. Ты же отвт въздаси пред необиновенным судиею вседръжителем Богом». Се же глаголаша ему братиа, прещениемь пртяще и грозами грозяще: много бо преже, по многы дни молиша его, нудяше ово смирениемь, ово же тихостию и ласканиемь, иногда же прщением и жестокыми словесы претяху, жалующеся. Онь же, крпкый душею, твръдый врою, смиреный умом, ни ласканию повинуся, ни прещениа боашеся, но выше прщениа мужь обртеся.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2411...

С. 189. Вопрос о втором южно-славянском влиянии остается на сегодняшний день спорным. Например, такое влияние в отношении орфографии и графики текстов XIV века ставится под сомнение в работе Л. П. Жуковской (Жуковская Л. П. О южнославянском влиянии XIV – XV вв.//Язык и письменность среднеболгарского периода. М., 1982. С. 26–59). Важную роль, как показывает Б. А. Успенский , сыграли в этих процессах интернациональные православные культурные центры – Афон и Константинополь (см.: Успенский Б. А. История русского литературного языка. С. 184–188; а также: Кусков В. В. Роль Афона в развитии культуры Древней Руси Х – XVII вв.//Культура славян и Русь. М., 1998. С. 239–240; Вздорнов Г. И. Роль славянских монастырей Константинополя и Афона в развитии книгописания и художественного оформления русских рукописей на рубеже XIV – XV вв.//ТОДРЛ. Л., 1968. Т. 23. С. 172). 48 Житие св. Стефана. С. 106. Ср. в «Похвальном слове Сергию»: «Что же много глаголю, и глаголя не престаю, умножая рнчь, распростираа глаголы и продолжаа слово, не могый по достоанию написати житиа добраго господина и святого старца, не могый по подобию нарещи или похвалити достойно?» (Похвальное слово Сергию Радонежскому. С. 275) 66 Дмитриев Л. А. Нерешенные вопросы происхождения и истории экспрессивно-эмоционального стиля XV в.//ТОДРЛ. М.; Л., 1964. Т. 20. С. 72. 68 При этом надо учитывать очень верное замечание Д. С. Лихачева о «неточности замысла», которая «входит в самую суть произведения искусства» (Лихачев Д. С. Историческая поэтика русской литературы. СПб., 1997. С. 161). Цели, которые ставит перед собой писатель, нельзя рассматривать слишком прямолинейно, ибо творческий процесс включает не только сознательную, но и подсознательную составляющую. 69 Дмитриев Л. А. Нерешенные вопросы происхождения и истории экспрессивно-эмоционального стиля XV в. С. 85. 71 Таковы, например, ГИМ, Син. 328, Син. 329, Син. 330, Син. 331, Син. 332, Увар. 646, Увар. 647 Увар. 648; РГБ, Иос.-Вол. 336, Рум. 445, Троиц. 239, Троиц. 240; РНБ, Севост.

http://azbyka.ru/otechnik/Epifanij_Premu...

В «Пустыннике», как и во многих работах на подобную тему, – изображение воды, озера ли, реки – это и возможность отобразить молитвенную тишину, и – намек на преображенную реальность, ведь вода отражает, но иначе – всё окружающее, и главное – вызывает евангельские ассоциации, напоминает об Источнике жизни: кто будет пить воду, которую Я дам ему, тот не будет жаждать вовек; но вода, которую Я дам ему, сделается в нем источником воды, текущей в жизнь вечную (Ин. 4:14). Например, в 1890 году художник напишет работу, известную как «Святой Пафнутий Боровский», на которой изображен старец, сидящий на берегу водоема с удочкой в руках. И здесь снова – человек, пребывающий в гармонии со всем, что его окружает. М. Н. Нестеров, «Святой Пафнутий Боровский» (1890)      В мире с окружающим и герои картины «Лисичка» (1914) – три старца, с умилением смотрящие на доверчиво вышедшую к ним лисичку. За ними тоже широкая гладь водоема. Интересно, что старцы изображены на высоком берегу, это еще более усиливает ощущение простора, а зритель невольно для себя начинает думать и о другой высоте – духовной, которой достигли эти простые пожилые монахи. Они не только верят – они знают, что Бог рядом, ведь они постоянно общаются с Ним. Эта и другие подобные картины Нестерова буквально наполнены тишиной. Когда находишься в Третьяковской галерее, в зале с работами художника, кажется, что ты слышишь эту тишину, она поглощает, заглушает внешний шум, голоса экскурсоводов, реплики зрителей… И тишина эта особенная, молитвенная. М. Н. Нестеров, «Лисичка» (1914)      Дорога к преподобному Сергию Все, о чем сказано ранее, безусловно, можно отнести к серии работ, посвященных преподобному Сергию Радонежскому. «Видение отроку Варфоломею» (1889–1890) – первая из этого цикла. На картине – момент явления будущему святому Ангела в монашеском образе, который передал мальчику частицу просфоры. Вроде бы – иллюстрация жития, но Нестеров уходит за рамки просто иллюстрации, ему важно творческое осмысление прочитанного в жизнеописании преподобного Сергия.

http://pravoslavie.ru/133830.html

По лете же единем прежереченный игумен, иже постриже блаженнаго Сергиа, разболеся, и неколико время поболев, от сего житиа преставися и к Господу отъиде. Преподобный же Сергий печяловашеся зело, и моляшеся Богу, и молитву прилежну осем въсылаше, яко дабы Богь даль игумена, месту тому наставника, отца же и правителя, могуща правити корабль душевный всемирныа жизни к пристанищу спасениа от влънь потоплениа, от злых духов. И сице ему молящуся кь Богу и просящу игумена и 402 истиннаго строителя месту тому, Бог услыша молитву угодника Своего и моление его приат, да не Давида лжуща покажет, рекшаго: «Волю боащихся Его сътворит, и молитву их услышит, и спасет ихъ». Хощет дати самого просителя просивъшаго игумена, праваго правителя; да поскольку же Сергий просиль, по толику же и приа, и обрете, и приобрете в правду праваго правителя, могущаго управити место то. Не себе же самого точию просиль, но иного некоего, его же Бог дасть; Бог же, яко провидець, проведый будущаа и хотя въздвигнути и устроити место то и прославити, иного лучша того не обрете, но тоечию того самого просившаго даруеть, ведый, яко может таковое управление управити в славу имени Его святаго. Како же и кыим образом случися быти начало Сергиева игуменьства? Въложи Богь в сердце братиам его, како бы въздвигнути его на началное начальство. Въниде же некое размышлние в братию его; и сшедшеся преже сами промежи собою, съвет сътвориша ти; тако верою утвердившеся, вси въкупе приидоша к преподобному Сергию, глаголюще: «Отче! Не можем жити без игумена! Ныне же приидохом к тебе явити мысли наша и хотениа: зело желаем того, дабы был нам ты игумен и наставник душам и телом нашим, да быхом ходили к тебе с покааниемь, исповедающе грехи своа; да быхом от тебе прощение, и благословение, и молитву по вся дни приимали и видели тебе по вся дни съвръшающа святую литургию; да быхом колиждо от честную руку твоею причащаелися пречистых таин. Ей, честный отче, сего желаем от тебе, токмо не отрицайся». Преподобный же Сергий въздохнув из глубины душа и рече им: «Аз и помышлениа не имех еже хотети игуменьства, но тако желаеть душа моа и 403 скончатися и в чрънецех на месте сем. Вы же не принужайте мя, но оставите мя Богу, и тъй, яко же въсхощет, и сътворит о мне». Они же реша: «Мы и, отче, желаем того, дабы нам был ты игумен, ты же отрицаешися. Мы же речем ти: или сам буди игумен, или шед спроси нам игумена у святителя. Аще ли не тако, то таковыа ради нужа разидемся вси от места сего». Преподобный же Сергий пакы 404 постонав от сердца, рече имь: «Ныне убо разидемся кийждо в свою келию, и вси помолимся Богу прилежно о сем, да явит и открыет нам, что подобает творити». Они же разидошася кождо в свою келию.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

Той же дары прием, преосвященному митрополиту Алексею показав и о епистолии возвестив и вопросив: ты, рече, владыко, о сих како повелеваеши? Святый же Алексей рече ему: виждь, колика блага сподобился еси, преподобне, Богу прославляющу тя, и до коих стран достиже имя жителства твоего, яко и вселенский патриарх советует ти на великую ползу; мы же, рече, множае советуем ти и благодарим зело. Се бо и тогда от двух первосвятителей советуем бываше, а не повелеваем. Обитель бо его и тогда честна суть не златом, ни сребром, но множества ради смирения и терпения его, яже по благодати Божии. Яко же некогда епископ Царяграда 862 дерзости ради своея и неверия наказаем от Бога, иде бо от царствующего града Москвы к преподобному Сергию во обитель видети его, паче же искусити житие его, усумневаяся и глаголя: како, рече, в сих странах, паче же и в последних временех сих, такову светилнику явитися, яко же слышу о нем? Сицевая, мыслящу в неверии своем и сего ради, егда достиже и увидев его, очима слепоту прием, донде же введен бысть в келию его и умолив преподобнаго со слезами, каяся о своемъневерии. Святый же Сергий прикоснуся очем его и прозрение даровав ему и беседовав с ним о еже над смиренными не возноситися и учредивъ отпусти с подобающею честию. Мнозии же Грекове, иже приходяще во обитель его; желающе о чюдесех преподобнаго Сергия слышати, просяще книги жития его и сию любезно прочитающе, Богу благодарение воздавающе и преподобнаго Сергия ублажающе. Едино же непщеваху, яко многа лета преидоша, а чюдес его новых ничего не писано, и ту сущих иноков вопрошающе сице: еще ли от преподобнаго Сергия от целбоносных мощей чюдеса и исцеления бывают? 863 Тии же глаголаху им: яко убо река многоводная течет и не умаляет струй своих, тако и чюдеса преподобнаго Сергия от святых мощей его;и аще вся тыя чюдеса и повести бываемая молитвами его святыми писати, недостанет чернил и бумаги и поспеху человеческаго толико не будет. Мы же слышавше сия, в сомнение приидохом и помышляюще, да не како вознепщуют нецыи от них, яко умалитися чюдесем преподобнаго Сергия, и некая от чюдес его, яко от многих малейшая, иже в наша лета содеяшася, ина же от летописных книг избравше и от книги осадного сидения самого того Сергиевы обители, иже во обстоянии ратных от преподобнаго содеяшася чюдеса.

http://azbyka.ru/otechnik/Zhitija_svjaty...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010