И нкоторым от братиа видяшеся от устъ его яко дымъ малъ исходящь, егда таковыа ядяше хлбы. И тогда друг другу преклоншеся, глаголааху: «Воле, братие, колико есть тръпние мужа сего и въздръжание его! Яко пребысть четыре дни ничтоже не ядый и на четвертый сущу позд гнилым хлбом алкоту свою утшаше и уставляше; и то же не даром хлб гнилый, но драгою цною прекупивъ, ядяше». Нкоторый же от мних поропта 690 единъ брат тогда на Сергиа: не ядоша бо и по два дни. И оскръбишася, не имуще что вкусити, и приидоша к нему, и пред ним поимы и поносы творяху, глаголюще: «Плсневии хлби! Еще ли нам въ миръ не исъходити просити хлба? Се убо на тя смотрихом, якоже учил ны еси; и се тебе слушающе нын уже изчезаем от глада. Того ради утро рано изыдем от мста сего камо къждо потребных ради. Да не пакы възвратимся смо, уже не могуще к тому тръпти бываемых: недостатковъ и скудости зд». Не вси же пороптаху, но нкоторый брат единъ от них. Егоже ради и всю братию съзва; вид бо я ослабвша и оскръбившихся, преподобный Сергий малодушие их своим длъготръпниемь, и кроткым обычаем, и тихостию исправити хотя. Учаше а от святых Писаний, от Ветхаго и Новаго завта, глаголя: «Въскую прискръбни есте, братие? Въскую смущаетеся? Уповайте на Бога; писано бо есть: “Възрите на пръвыя роды и видите: кто упова на Бога – постыдся когда? Или кто врова Господеви – и посрамленъ бысть? Или кто пребывъ въ страс его – оставленъ бысть? Или кто призвавый его – и не услышанъ и презрнъ бысть от него?” 691 Глаголет бо Господь: “Не аз ли есмь податель пищам, и житныя плоды износя, житница наплънаа, и коръмитель всему миру, и питатель вселенныя, даай пищу всякой плъти, даай пищу им въ благо врмя, отвръзаа руку свою, насыщая всяко животно благоволениа?” 692 И въ Евангелии Господь рече: “Ищете и просите преже царствиа Божиа и правды его, и сиа вся приложатся вам. Възрите на птица небесныа, яко ни сют, ни жнут, ни збирают в житница, но Отецъ небесный кръмит я: не паче ли вас, маловрии? Тръпти убо, тръпниа бо потреба есть: въ тръпнии вашемь стяжите душа ваша; претръпвый бо до конца и спасется”. 693 И вы нын глада ради оскръбистеся, еже на мало врмя на искушение вам съключающеся. Но аще претръпите с врою и съ благодарениемь, то на плъзу вам будет искушение то и на болший прибытокъ обрящется: понеже благодать Божиа всмь бывает не без искушениа, якоже в Лствиц речеся: “Без искуса злато не съвръшается; по скорби же радости начаемся, послдует бо скръбным радостнаа: вечеръ бо, – рече, – въдворится плачь, а заутра радость”. 694 И вы убо нын оскудние хлба имате, и недостатокъ всякого брашна днесь имате, и заутра умножение брашенъ всх потребных и всякого обилиа ястья и питиа насладитеся. Тако бо врую, яко не оставит Богъ мста сего и живущих в нем».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Из числа этих сочинений далеко не все относятся к разряду учительных произведений. Из числа же последних несомненными 53 произведениями св. Феодосия признаются пять наставлений к братии 54 , а четыре так называемых отрывка, из его поучений, находящиеся в житии (принадлежащие по изложению перу преп. Нестора), только со стороны содержания служат для характеристики преп. Феодосия, как автора 55 . Наконец, два поучения, надписанные именем св. Феодора Студита , считаются за произведения св. Феодосия, только гадательно56.      Н. К. Н. I. Слово святого Феодосия о терпении и о любви Что внесем любимици мои, в мир сей, или что имамы изнести? ( 1Тим. 6:7 ). Не оставихом ли мира, и яже в мире, (по) заповеди Христовы, глаголавшаго: иже 57 възненавидить всего и последуеть ми, несть ми ученик (ср. Лк. 14:26, 33 ), и пакы: иже мя аще любить и слово мое схранить, и иже душу свою погубить мене ради, обрящеть ю ( Ин. 14:23 ). И любы Божия не в словесех съвръшается, но в делех детельных (ср. Мк. 8:35; Μф. 10:39; Лк. 9:24 ). Рече бо: иже пребудеть в заповедех моих аз възлюблю и явлюся ему сам ( Ин. 14:21 ). Заповедь бо нову даю вам да любите друг друга, якоже и аз възлюбих вы, и по сем разумеют вси, яко мои ученици есте, аще любовь имаете междю събою ( Ин. 13:34–35 ). Да аще храним заповеди Его, и Он възлюбить насъ. Рече бо Иисус в оном долзем и нощнем наказании к Июде Скариоту, глаголавшему, како есть, яко нам хощеши явитися, а не всему миру, и отвещав Иисус и рече ему. аще кто слово мое възглаголеть, и Отець мой възлюбить и, и к нему приидеве, и обитель в него створив а не любяй мене, иже словес моих не сохранить ( Ин. 14:22–25 ). Аз бо есмь виноград истинный, и Отець мой делатель есть, и всяка лоза, не творящии плода о мне, посекается, а творрщиа плод отребится, да болий плод сотворить ( Ин. 15:1–2 ). Аще бо кто во мне не пребудеть, и извержется вонъ. Яко же и лоза, съсхнет и сбирають ю, и в огнь влагають, и сгораеть (Ин. : 15:6), такожде и мы, отци моп и братиа, аще потщимыся заповеди Его творити, да словеса Его в нас будуть, и плод створимъ. О сем бо, рече, прославися Отець мой, да плод мног створите, и будете мои ученицы ( Ин. 15:8 ). И кто не удивится, възлюблении, яко Богу прославитися нашими делесы? И колика на нас худых любы Его излияся! Яко же бо, рече, възлюби мя Отец и аз възлюбих вы ( Ин. 15:9 ). Болше сея любве никто же не имать, да кто душу свою положить за другы своя; вы бо, рече, есте друзи мои ( Ин. 15:13–14 ).

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/pamjat...

Мышь же рече: «Велиа есть обычнаа вражда. Лев бо со елефандом присно враждуються, якоже и мышь с коткою. И не подобаеть врагу вровати. Вода бо аще и огнем согрвается, но свои обычаи не отлагает: възливаема на огнь погашает его, аще укропъ есть». Гавран же рече: «Разумх, яже глаголеши. Но моа любовь не тако будет; яже имяхом створити с тобою, но тверда и извстна. Якоже бо златый съсуд с трудом ковется и съвръшается, и к тому не съкрушается, скуделничи ниже удобн творятся и удобн разсыпаеться. Тако истинная сущая любовь едва съвершается, но нерушима пребываеть, нечистая же и неистовнаа любовь скоре и удобнее составляется и скоре разсыпается». И мышь, отвщав, рече: «Приемлю ти любовь, зане никогда кого от молящих ми ся тща отпустих. Аще бо и вру свою не соблюдеши, но аз твоим словесем врую. Вм бо, яко и похвалишься когда и речеши, яко: “Обртох мыша безумна и прельстив его сндох”, – бесчестие ти будет». И сия рек, мышь изыде из гнзда своего, но не весь изыде. Гавран же рече: «Почто весь не исходиши?» Мышь же рече: «Иже в житии сем пребывающеи двоими вещми любяться: овии бо заповди ради любовь творят, друзии же телесныа ради потребы. Подобни суть ловцу, иже помтает пшеницу во лщение птицам: не птицам бо ползу творит, но себ. Аз же не за ино что любовь творю с тобою, точию молениа твоего ради, и ничтоже ино возбраняет ми изыти к теб, точию зане боюся единомысленыя ти гавраны: виднием бо подобни суть теб, обычаем же не подобни». Гавран же рече: «Не боися сих ради. Истиннаго бо любления уврение си есть, еже и любити любовныа и враждовати враги. И аз зане тя люблю и моя дружина любити тя имят». Сия рекши гаврану, изыде мышь из гнзда своего весь. И любовь посреди их съвръшися. Въ единъ убо от дни рече гавранъ к мышу: «Зрю домъ твой, яко близ пути есть, и боюся, да не мене ради познанъ будеши и погибнеши. Но вм мсто нгде отлученно от человкъ, на немже суть рыбы доволны и прочая различная пища. Имам же на том мсте желву гостию и хощу, яко да и ты поидеши тамо питатися и пребывати с нами».

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

Чаду моему Иакову – миръ и благословение». Напусти на печенга и рече: «Игуменъ Сергий, помогай ми молитвою!» Печенгъ же устремися противу ему, христиане же вси въскликнуша: «Боже, помози рабу своему!» И ударишася крпко копии, едва мсто не проломися под ними, и спадше оба с коней на землю и скончашеся. Наставшу же третьему часу дни, видвъ же то, князь великий и рече: «Се уже гости наши приближилися и ведуть промеж собою поведеную, преднии уже испиша и весели Быша и уснуша, уже бо врмя подобно, и час прииде храбрость свою комуждо показати». И удари всякъ въинъ по своему коню и кликнуша единогласно: «С нами Богъ!» – и пакы: «Боже христианскый, помози нам!», погании же половци свои богы начаша призывати. И съступишася грозно об силы великиа, крпко бьющеся, напрасно сами себе стираху, не токъмо оружиемъ, нъ и от великиа тсноты под коньскыми ногами издыхаху, яко немощно б вмститися на том пол Куликов: б мсто то тсно межу Доном и Мечею. На том бо пол силнии плъци съступишася, из нихъ же выступали кровавыа зари, а в них трепеталися силнии млъниа от облистаниа мечнаго. И бысть трускъ и звукъ великъ от копейнаго ломления и от мечнаго счения, яко не мощно б сего гръкого часа зрти никако же и сего грознаго побоища. Въ единъ бо час, въ мегновении ока, о колико тысущь погыбе душь человечьскых, създания Божиа! Воля Господня съвръшается: часъ же третий, и четвертый, и пятый, и шестый крпко бьющеся неослабно христиане с погаными половци. Наставшу же седмому часу дни, Божиимъ попущениемъ наших ради грховъ начаша погании одолвати. Уже бо от сановитых мужей мнози побиени суть, богатыри же русскыа и воеводы, и удалыа люди, аки дрва дубравнаа, клонятся на землю под коньскыа копыта: мнози же сынове русскые сътрошася. Самого же великого князя уязвиша велми и с коня его збиша, онъ же нужею склонився с побоища, яко не мощно б ему к тому битися, и укрыся в дебри, Божиею силою съхраненъ бысть. Многажды стязи великого князя подскоша, нъ не истребишася Божиею милостию, нъипаче укрпишася.

http://azbyka.ru/otechnik/Istorija_Tserk...

5 и во устех их не обретеся лесть: без порока бо суть пред престолом Божиим. 6 И видех инаго ангела паряща посреде небесе, имущаго Евангелие вечно благовестити живущым на земли и всякому племени и языку, и колену и людем, 7 глаголюща гласом великим: убойтеся Бога и дадите ему славу, яко прииде час суда его, и поклонитеся сотворшему небо и землю, и море и источники водныя. 8 И ин ангел вслед иде, глаголя: паде, паде вавилон град великий, зане от вина ярости любодеяния своего напои вся языки. 9 И третий ангел вслед его иде, глаголя гласом великим: иже аще кто покланяется зверю и иконе его и приемлет начертание на челе своем или на руце своей, 10 и той имать пити от вина ярости Божия, вина нерастворена в чаши гнева его, и будет мучен огнем и жупелом пред ангелы святыми и пред агнцем: 11 и дым мучения их во веки веков восходит, и не имут покоя день и нощь покланяющиися зверю и образу его и приемлющии начертание имене его. 12 Зде есть терпение святых, иже соблюдают заповеди Божия и веру Иисусову. 13 И слышах глас с небесе, глаголющь ми: напиши: блажени мертвии, умирающии о Господе отныне. Ей, глаголет дух, да почиют от трудов своих: дела бо их ходят вслед с ними. 14 И видех, и се, облак светел, и на облаце седяй подобен Сыну Человеческому, имея на главе своей венец злат, и в руце его серп остр. 15 И ин ангел изыде из храма, вопия велиим гласом седящему на облаце: посли серп твой и жни, яко прииде час пожати, зане изсше трава земная. 16 И положи седяй на облаце серп свой на землю, и пожата бысть земля. 17 И ин ангел изыде из церкве сущия на небеси, имый и той серп остр. 18 И ин ангел изыде от олтаря, имый область на огни, и возопи кличем великим ко имущему серп острый, глаголя: посли серп твой острый и о‹емли грозды винограда земнаго, яко созреша уже гроздие ея. 19 И положи ангел серп свой на земли, и обере виноград земский и вложи в точило великия ярости Божия. 20 И испрано бысть точило вне града, и изыде кровь от точила даже до узд конских, от стадий тысяща и шесть сот. Глава 15

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=759...

1. Господь наш Иисус Христос , побуждая учеников Своих к великим подвигам, представляет в пример то Себя самого, то Отца Своего, то пророков. Так, Он говорит: " Так гнали и пророков, бывших прежде вас» ( Мф. 5:12 ); и опять: «Если Меня гнали, будут гнать и вас» ( Иоан. 15:20 ); и еще: «Научитесь от Меня, ибо Я кроток» ( Мф. 11:29 ); и еще: «Итак, будьте милосерды, как и Отец ваш милосерд» ( Лк. 6:36 ). То же делает и блаженный Павел. Побуждая (филиппийцев) к смиренномудрию, он представляет в пример Христа, и не здесь только, но и когда беседует о нищелюбии. Так Он говорит: «Ибо вы знаете благодать Господа нашего Иисуса Христа, что Он, будучи богат, обнищал ради вас» ( 2Кор. 8:9 ). Великую и любомудрую душу ничто столько не поощряет к добрым делам, как сознание, что она через это уподобляется Богу. И что может быть равносильно этому для побуждения? Ничто. Зная это, Павел, при убеждении (Филиппийцев) к смиренномудрию, сперва просил их и умолял, потом сказал внушительно: «Вы стоите в одном духе» ( Флп.1:27 ), сказал также: «это для них есть предзнаменование погибели, а для вас – спасения»( Флп.1:28 ), наконец присовокупил: «Ибо в вас должны быть те же чувствования, какие и во Христе Иисусе: Он, будучи образом Божьим, не почитал хищением быть равным Богу; но уничижил Себя Самого, приняв образ раба». Внемлите, прошу вас, и воспрянете. Как меч, отточенный с обеих сторон, куда бы ни был направлен, хотя бы на многочисленные ряды войска, легко посекает и истребляет их, потому что отовсюду остр, и ничто не может устоять против острия его, – точно таковы и изречения Духа. Этими изречениями Он низложил последователей Ария александрийского, и Павла самосатского, и Маркелла галатийского, и Савелия ливийского, и Маркиона понтийского, и Валентина, и Манеса, и Аполлинария лаодикийского, и Фотина, и Софрония, и вообще все ереси. Итак, ожидая видеть такое зрелище, и столько рядов, падающих от одного удара, воспрянете, чтобы вам не лишиться удовольствия от этого зрелища. Если во время состязания колесниц на конских ристалищах всего приятнее видеть, когда кто, ударивши, опрокинет совсем колесницы с возницами, и опрокинув многие четвероконные колесницы с стоящими на них возницами, один промчится от исходного столба до конечного, – многочисленные отовсюду рукоплескания и клики поднимаются к небу, а он, как бы окрыленный этой радостью и рукоплесканиями, стремится на конях через все поприще, – то не гораздо ли больше будет удовольствия здесь, когда мы, при благодати Божьей, опровергнем вдруг и одним разом все еретические системы и дьявольские ухищрения вместе с их возницами? И если угодно, сначала представим самые ереси по порядку.

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust...

2:13); даже более того, знание без деятельности и добродетелей подвергает осуждению. Итак, будем деятельны, чтобы избежать осуждения, и получить обещанные блага, благодатью и человеколюбием Господа нашего Иисуса Христа (с Которым Отцу и Святому Духу слава, держава, честь, ныне и присно, и во веки Аминь). БЕСЕДА 6 1. Господь наш Иисус Христос, побуждая учеников Своих к великим подвигам, представляет в пример то Себя самого, то Отца Своего, то пророков. Так, Он говорит: « Так гнали и пророков, бывших прежде вас » (Мф. 5:12); и опять: « Если Меня гнали, будут гнать и вас » (Ин. 15:20); и еще: « Научитесь от Меня, ибо Я кроток » (Мф. 11:29); и еще: « Итак, будьте милосерды, как и Отец ваш милосерд » (Лк. 6:36). То же делает и блаженный Павел. Побуждая (Филиппийцев) к смиренномудрию, он представляет в пример Христа, и не здесь только, но и когда беседует о нищелюбии. Так Он говорит: « Ибо вы знаете благодать Господа нашего Иисуса Христа, что Он, будучи богат, обнищал ради вас » (2 Кор. 8:9). Великую и любомудрую душу ничто столько не поощряет к добрым делам, как сознание, что она через это уподобляется Богу. И что может быть равносильно этому для побуждения? Ничто. Зная это, Павел, при убеждении (Филиппийцев) к смиренномудрию, сперва просил их и умолял, потом сказал внушительно: « Вы стоите в одном духе », сказал также: « это для них есть предзнаменование погибели, а для вас — спасения », наконец присовокупил: « Ибо в вас должны быть те же чувствования, какие и во Христе Иисусе: Он, будучи образом Божиим, не почитал хищением быть равным Богу; но уничижил Себя Самого, приняв образ раба ». Внемлите, прошу вас, и воспрянете. Как меч, отточенный с обеих сторон, куда бы ни был направлен, хотя бы на многочисленные ряды войска, легко посекает и истребляет их, потому что отовсюду остр, и ничто не может устоять против острия его, — точно таковы и изречения Духа. Этими изречениями Он низложил последователей Ария александрийского, и Павла самосатского, и Маркелла галатийского, и Савелия ливийского, и Маркиона понтийского, и Валентина, и Манеса, и Аполлинария лаодикийского, и Фотина, и Софрония, и вообще все ереси. Итак, ожидая видеть такое зрелище, и столько рядов, падающих от одного удара, воспрянете, чтобы вам не лишиться удовольствия от этого зрелища. Если во время состязания колесниц на конских ристалищах всего приятнее видеть, когда кто, ударивши, опрокинет совсем колесницы с возницами, и опрокинув многие четвероконные колесницы с стоящими на них возницами, один промчится от исходного столба до конечного, — многочисленные отовсюду рукоплескания и клики поднимаются к небу, а он, как бы окрыленный этой радостью и рукоплесканиями, стремится на конях через все поприще, — то не гораздо ли больше будет удовольствия здесь, когда мы, при благодати Божией, опровергнем вдруг и одним разом все еретические системы и дьявольские ухищрения вместе с их возницами? И если угодно, сначала представим самые ереси по порядку.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=682...

3. Воззову (воскричу) я к Богу Всевышнему, Богу благодетельствовавшему мне. 4. Посла с небесе, и спасе мя, даде в поношение попирающыя мя: посла БОГ – милость Свою и истину Свою. 4. Послал Он с неба (помощь), и спас меня: предал поношению (посрамлению) попирающих меня: послал Бог милость Свою и истину Свою. 5. И избави душу мою от среды скимнов. Поспах смущен: Сынове человечестии! Зубы их – оружия и стрелы, и язык их – меч остр. 5. И избавил душу мою от среды скимнов (молодых львов). Поспал я в смятении (был во время сна в тревоге). Сыны человеческие! – зубы их – оружие и стрелы, и язык их – меч острый. 6. Вознесися на небеса, БОЖЕ, и по всей земли – слава Твоя! 6. Вознесись на небеса, Боже, и но всей земле – слава Твоя! 7. Сеть уготоваша ногам моим, и слякоша душу мою: ископаша пред лицем моим яму, и – впадоша в ню. 7. Сеть (ловушку) уготовали для ног моих, и в лук согнули душу мою: выкопали пред лицем моим яму, и (сами) впали в нее. 8. Готово сердце мое, БОЖЕ, готово сердце мое! воспою, и пою – во славе моей. 8. Готово сердце мое, Боже, готово сердце мое! буду петь, и псалмо-пою – во славе моей! 9. Востани, слава моя, востани псалтири и гусли. Востану рано. 9. Воспрянь, о слава моя! Воспряньте псалтирь и гусли! – Восстану я на заре. 10. Исповемся Тебе в людех, ГОСПОДИ, воспою Тебе, во языцех. 10. Во исповедании буду прославлять Тебя, Господи, в людях, буду псалмо-петь Тебя в народах. 11. Яко возвеличися до небес милость Твоя, и далее до облак – истина Твоя! 11. Ибо возвеличилась до небес милость Твоя, и даже до облаков – истина Твоя! 12. Вознесися на небеса, БОЖЕ, и по всей земли – слава же Твоя!.. 12. Вознесися на небеса, Боже, и по всей земле – слава Твоя!.. Примечания к Псалму LVI-мy Надписание и содержание: История, по случаю которой псалом сей написан, обретается в первой книг Царств, гл. XXIV ( 1Цар. 24 ), где повествуется, что Давид, бегая от Саула с некоторым числом верных ему, скрылся в пещере Енгаддовой. 40 И вот, Саул вошел по случаю в ту же пещеру, где укрывался со спутниками Давид, тогда один из них – Авесса предложил ему убить Саула.

http://azbyka.ru/otechnik/Biblia2/psalti...

5:14). Говорит же и один мудрец: Не укоряй человека, обращающегося от греха(Сир. 8:6), но лучше помышляй доброе пред лицом Господа и человеков. Посему будем хранить, возлюбленные, сердце наше утвержденным, чтобы не внимать чужим падениям и не порицать, чтобы и мы не услы шали от Давида: сынове человечестии, зубы их оружия и стрелы, и язык их меч остр (Пс. 56:6). Ибо и друзья Иова, порицая его, говорили: где есть дом княжь? (Иов. 21:28). И вновь: Аще бо ты умреши, не населенна ли будет поднебесная? (Иов. 18:4). И Елифаз говорит:     Еда злоба твоя есть не многа? безчисленнии же твои суть греси? В залог бо имал еси от братии твоея вотще, одежду же нагих отнимал еси, ниже водою жаждущих напоил еси, но алчущих лишил еси хлеба… вдовицы же отпустил еси тщи и сироты озлобил еси. Сего ради обыдоша та сети (Иов. 22:5-10). [Col. 1592] Говорили они ложь, порицая его, но не из-за ненависти, а для того, чтобы унизить его словами. Ведь были они родственниками, так как Елифаз был старшим братом отца его, однако праведник все перенес благородно и, хотя и был в таком несчастье, да и еще порицаем, за них всех умилостивил Бога: если бы не молитвы Иова, то погубил бы их Бог. И это об Иове. Еще же: Человек, привыкающий к бранным словам, во все дни свои не научится (Сир. 23:19), по Писанию. Мы же, христиане, шествуя по пути святых, скажем: Яко аще бы враг поносил ми, претерпел бых убо, и аще бы ненавидяй мя на мя велеречевал, укрыл бых ся от него (Пс. 54:12). И следующее: Весь день поношаху ми врази мои, и хвалящии мя мною кленяхуся (Пс. 101:9); Аз же яко глух не слышах (Пс. 37:14). Говорит же и блаженный Петр: Если злословят вас за имя Христово, то вы блаженны, ибо Дух славы и силы, Дух Божий почивает на вас (1 Пет. 4:14). И апостол Павел: Ибо мы для того и трудимся и поношения терпим, что уповаем на Бога живаго, Который есть Спаситель всех человеков, а наипаче верных (1 Тим. 4:10). Когда Господь был на кресте, проходящие мимо хулили Его, кивая главами своими. Так же и архиереи вместе с книжниками, издеваясь, говорили: Других спасал, а Себя Самого не может спасти… Также и разбойники, распятые с Ним, поносили Его (Мф.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2687...

67 . Торжествуйте, небеса, ибо Господь соделал это. Восклицайте, глубины земли, шумите от радости, горы, лес и все деревья в нем, ибо искупил Господь Иакова и прославится во Израиле ( Ис.44:22 ). 68 . Сице глаголет Господь, искупивший тебя и создавый тя от чрева: Я Господь, Который сотворил все, распростер небо Един и утвердил землю ( Ис.44:24 ). 69 . Говорит Господь Киру: Я держу тебя за правую руку, чтобы покорить тебе народы. И так было, после Навуходоносора стал царем Набонид, и его сын Валтасар правил в столице. В 538 г. Кир захватил Вавилон и основал Мидо-Персидскую монархию ( Ис.45:1 ). 70 . Пророк возвещает, что Бог мир приуготавливает к пришествию Спасителя, дабы познали Бога истинного и правду ( Ис.45:4 ). 71 . Могила Кира находится в Иране у Персополиса и всем напоминает о судьбах Божиих. Как сказал Господь, так и было: Сядь на прах, дочь Вавилона, престола нет у тебя, уйди в темноту, дочь Халдеев, не будешь ты госпожою царств, ибо ты не оказала милосердия, и никто не спасает тебя ( Ис.47:115 ). 72 . Господь говорит народу, что жилы в шее у него железные и лоб медный, и поступает вероломно, как отступник, и только ради имени Своего Господь терпел, и ради славы Христа Спасителя источается вода из камня ( Ис.48:421 ). 73 . Как вторая песнь раба Господня, Отрока Иисуса, звучит глава 49 (первая песнь – глава 42) – Иисус Христос взывает: Слушайте Меня, острова, и внемлите, народы, от чрева Матере Моея – Девы Богородицы – наречено имя Мое – Иисус Спаситель ( Ис.49:1 ). 74 . И положу уста Моя яко меч остр, и рече Ми: раб Мой еси Ты, и в Тебе прославлюся, и Бог Мой будет Мне крепость ( Ис.49:25 ). 75 . Се, дах Тя в завет рода христианского, во свет языков, еже быти Тебе, Иисусе, во спасение даже до последних земли, и поклонятся Сыну Человеческому, Спасителю мира ( Ис.49:67 ). 76 . Говорит Господь: во время благоприятное Я услышал Тебя, и в день спасения проповеди Евангелия – помог Тебе, и дах Тя в завет вечный языков ( Ис.49:8 ). 77 . Глаголюща сущим во узах: изыдите, и сущим во тьме: открыйтеся. На всех путех пастися будут, и на всех стезях пажить их ( Ис.49:9 ).

http://azbyka.ru/otechnik/prochee/sotnit...

   001   002     003    004    005    006    007    008    009    010