Пример того, как Эйхгорн пользуется психологическим анализом для рационалистического объяснения новозаветных чудес, представляют его толкования видений Павла и Петра. После сильных волнений и трудов во время 14-тидневной бури, так повествуется в книге Деяний (XXVII, 14 – 26), Павел погружается в крепкий сон и видит, что явившийся ему Ангел Господень уверяет его в скором прекращении бури и спасении всех находящихся на корабле, хотя корабль и должен разбиться об одну из подводных скал. Явление Ангела Павлу, утверждает Эйхгорн, понято: по народно-иудейским воззрениям добрые сны приносятся ангелами. Не трудно объяснить и содержание сновидения. Утешительная весть Ангела была отражением темной надежды Павла, с какою он заснул, именно – что так долго (14 дней) продолжавшейся буре пора бы наконец прекратиться. Эта мысль принимает в сновидении конкретную форму. Во время бури путешественники видели острова и подводные скалы, вызывавшие в них опасения, чтобы корабль не сел на мель (25 – 29). Во сне это опасение является Павлу уже как совершившийся факт – в виде кораблекрушения. Сновидение ободрило Павла, – тем более, что после ночи, самого опасного для корабля временя, начавшийся новый день подавал хорошие надежды. Поэтому Апостол решился рассказать сон свой спутникам и тем спас их от малодушия. Счастливый случай, как это нередко бывает, оправдал надежды Павла, вследствие чего его сон получил характер сверхъестественного откровения. – Точно также объясняет Эйхгорн и видение Петра в X, 9 – 22 Дн. Это было около 6-ти (по-нашему 12-ти) часов дня, во время обеденное. Петр почувствовал сильный припадок голода. Но как обед еще не был готов, а обычай народный требовал публичной молитвы пред обедом, то Петр отправляется пока на кровлю дома для этой молитвы. Сильное напряжение молитвенного чувства и чрезмерный голод доводят Апостола до изнеможения и иллюзии (физиологии хорошо известно подобное действие голода). Несколько мгновений Петр лежит на кровле дома в полусознательном состоянии, с открытым взором, устремленным к небу. Болезненно раздраженное чувство голода рисует воображению Апостола соответствующую положению картину. С неба, куда был устремлен взор Апостола, спускается скатерть, наполненная всякого рода нечистыми животными, и слышится голос: «встань, Петр! заколи и ешь!». Жестокое испытание для голодного Петра!

http://azbyka.ru/otechnik/Mitrofan_Muret...

10 Авимелех ын загъта: «Уый нын цы бакуыстай? Чысыл ма, м м ад-мй исчи д усим фрдыдаид, м ду аххосй азымаг фуыдаиккам». 11 Авимелех й адмн бафдзхста: «Ацы лджы кн йын й усы чи бахъыгдара, уымн н амл-г нй». 12 Исаак уыцы зххыл байтыдта хор, м уыцы аз й тыллг тугыл аскъуыди, цы байтыдта, уымй райста фондзыссдз ахмы. Афт йын раарф кодта Дунедарг. 13 Исаакы исбон кодта фылдрй-фылдр, м куыдфстм сси тынг бон-джын лг. 14 Уыйас бир систы й лыстг фос м йе стурвос, стй й цагъарт, м йм филистимгт райдыдтой хлг кнын. 15 Удм филистимгт фехлдтой м сыджытй байдзаг кодтой, Исаакы фыд Авраамы цагъарт й рст-джы кй скъахтой, ппт уыцы цъайт. 16 Авимелех Исаакн загъта: «Ацу н цурй, уымн м дзвгар стыхджындр д махй». 17 Исаак уырдыгй ацыди, Герары трфы рврдта й аса-дн м уым баззади. 18 Фстм ссыгъдг кодта, й фыд Авраамы заманы кй скъахтой м уый фст филистимг-т кй фехлдтой, уыцы цъайт. Ногй с схуыдта, й фыд сын кддр цы нмтт радта, уыдонй. 19 Иу хатт Исаакы цагъарт, Герары трфы къахгй, ссардтой иу суадон. 20 Фл герараг фыййутт фбыцу сты Исаакы фыййуттим, уый мах дон у, згъг. Загъд кй кодтой, уым гсг Исаак уыцы суадон схуыдта Есехъ, ома «загъд». 21 Уд скъахтой ндр цъай, фл уый др расайдта быцу, уым гсг й Исаак схуыдта Ситна, ома «фыдх». 22 Исаак ацыди дарддр м ма скъахта иу цъай, м уый тыххй быцу ничиуал кодта. Уым гсг й Исаак схуыдта Реховот, ома «парахат бынат». Загъта: «Ныр нын Дунедарг радта парахат бынат, м сбир уыдзыстм зххыл». 23 Уырдыгй Исаак ссыди Беер-Шевм. 24 Уым м фыццаг хсв ргом рацыди Дунедарг м йын загъта: «з д фыд Авраамы Хуыцау дн. Ма трс, з дем дн. Раарф дын кндзынн м дын, Мнм кувг Авраамы ср нымайгй, сбир кндзынн д байзддаг». 25 Исаак уым сарзта нывонд-хссн м ссардта Дунедарджы ном. Уыцы ран айтыгъта й цатыр, м й цагъарт райдыдтой цъай къахын. 26 Иу ахмы Исаакм Герарй рбацыд Авимелех й уынаф-фйы лг Ахуззат м йе ’фсады хицау Пихолим.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

Октября 1 (л. 59) преп. Саввы Вышерского; 2 Окт. Св. Андрея, Христа ради юродивого: (@адри успе в л т родомъ б словни@), (доб. на поле) (@юродствова л т – 4 ч. Обретение мощей Гурия, архиеп. Казанского и Варсонофия. Епископа Тверского. (@Обртены быша а мощи и в лта, зрд. т. въ д дн @). 5 ч. (@В днь пое слб, стымъ стле, петр, але, ин, киевски все чюдотворце. Состави же с пра з , в л т , з, рд мца въ дн . едора по 7 ч. (@преп. и на нурм вологоского нова чю о . собесдни павл носкому@). 12 ч. Преп. Амфилохия Глушицкого (1452 г.). 14 ч. (@пр, мтре на, параско в нарицаемы п т к@). (доб. на поле) пр, на. илософа. нарена во мнишеско чину, кирилъ. е в р. (в тексте) пр, на, ко з мы и на хрин@), (на поле) (@родо града вла и мир@)... (в тексте) (@птница б простыхъ родителеи града пренесены мощи еа во гра терно в , есть трапезонъ. реше стоныи гра богарски зели. в л т , еа@). Препод. Николы святоши, вел. кн. Черниговского. 15 ч. Св. Иоанна, архиеп. Суздальского. б в л т , че@) (1387 г. См. о нём в истории, собран. о Суздале ключаря Анании в Врем. Моск. Историч. Общ. 1855, кн. 22. стр. 24–28. У преосв. Филарета – русские свят, под 15 Окт. Год кончины должен быть 6882 г.). 19 ч. Преп. Иоанна Рыльского. (@в тои днь пам т , стго стртотерпца благоврнаго цревича, новаго чю о . моско в скаго все сей стыи стртотерпецъ снъ блговрна цр великаго кнз васиевича... бысть на угличе, т свое раба т властолюбца, бориса годнова, да т ники т ки кочалова, да т даника витго в скаго. в л т , зчи@). (на поле) (@бо. и-е лто во з раста е@). (Слич. ниже мая 15). (в тексте) (@а принесены быша чтны а его мощн с углеча к мокв в л т , 21 ч. пренесение мощей Илариона Мегленского, нов. чуд., (@в л т а@). Под 22 ч. пишется: (@на де пра з , пртеи бцы казаскои. на то т днь москв взли у литвы@). – 23 ч. Пренесение мощей праведного Иакова Боровитского. 25 ч. по поводу Маркияна и Мартирия замечено: (@нотар б поки@). 26 ч. Дмитрия Солунского. 27 ч. Обретение мощей св. князя Андрея Смоленского, (@и в переаславли залжско@) (1539 г.). 28 ч. св. Арсения, архиеп. Сербского. 29 ч. Преп. Аврамия, архим. Богоявленского, Ростов. Чуд. 31 ч. Спиридона и Никодима. Печер. чудд.

http://azbyka.ru/otechnik/Aleksandr_Gors...

14 Фараон арвыста Иосифм, м й встиатй ахстонй ракодтой. Иосифн й ср м й цсгомы хил куы ныд-дастой м й дарс куы аивта, уд фараонм рбацыди. 15 Фараон Иосифн загъта: «Иу фын федтон, м никй бон у й райхалын. Ду тыххй та фехъуыстон, фын дын куы радзурынц, уд й уайтагъд райхалыс, згъг». 16 Иосиф дзуапп радта фараонн: «з н — Хуыцау ратдзни фарао-нн фарны дзуапп». 17 Фараон Иосифн радзырдта: «М фыны цыма лууыдтн Нилы былгрон, 18 м донй рацыд авд хъуджы, нард м рсугъд стурт, м хызтысты хъзы ’хсн. 19 Уалынм Ни-лй с фдыл рацыд ндр авд хъуджы — тынг фыдуынд м мллг стурт. Ахм цауд хъуццыт Мысыры зххыл никуыма федтон. 20 Мллг м цауд хъуццыт бахордтой, фыццаг чи рацыди, уыцы авд нард хъуджы. 21 Нард хъуццыт с хъуыры аирвзтысты, фл адоныл уый зынг др н фкодта — куыд тнтхауд уыдысты, афтмй баззадысты. Стй райхъал дн. 22 Ног та бафынй дн м м фыны фед-тон, цыма иу знгыл рзад авд фсиры — тыппырнмыг дзаг фсирт. 23 Фл с хдулвд зххй скасти ндр авд фсиры, хус дымгм чи баруадис, ахмт, 24 м тыппырн-мыг фсирты аныхъуырдтой. М фынт дсныфрсджытн радзырдтон, фл мын с уыдонй ничи райхлдта». 25 Иосиф фараонн загъта: «Фараоны дыуу фыны иу фын сты. Хуыцау фараонн раргом кодта, цы бакнинаг у, уый. 26 Авд дзбх хъуджы амонынц авд азы, авд дзбх фсиры др — авд азы. Афтмй фын иу у. 27 Фыццгты фдыл цы авд мллг м цауд хъуджы рацыди, уыдон та амонынц инн авд азы, хус дымгм руад фсирт др — афт. Адон сты авд стонг азы. 28 Гъе уым гсг загътон фараонн, Хуыцау фараонн равдыста, цы саразинаг у, уый, згъг. 29 Ныридгн ппт Мысы ры зххыл райдайдзысты бркадджын авд азы. 30-31 Фл уыдоны фдыл ралудзысты авд стонг азы, м Мысыры зххы стыр бркад ферох уыдзнис адмй. Ахм вирхъау заман скндзн, м зхх бынтондр сафтид уыдзни, раздры бркадн й кой й хър др нал уы-дзни. 32 Фараон уыцы иу фын дыуу хатты кй федта, уый та амоны, Хуыцаун Й уынафф нивг кй у м й встиатй кй сххст кндзни, уый.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

В самой картине вверху в сиянии из облаков написано: «да бдтъ свтила на тверди небеснй; по правую сторону сего сияния нарисовано солнце, а по левую луна. Внизу: море рыбы, звери и птицы. Ниже картины написано: «Рече бгъ да изведтъ воды гадъ дшъ живыхъ и птицы нбны лтающи под и сотвор бгъ скоты четверног земл и зври». ∼ На 18-м листе нарисовано сотворение Адама, вкушение Адамом и Евою от запрещенного плода и изгнание их из рая. Вверху картины написано: «созда бгъ члка персть взе земл и вдн в зни». На 19-м листе–принесение жертв Богу Каином и Авелем и убиение Авеля. Вверху близ благословляющей десницы Бога из облаков следующая надпись: «Каинъ Авель принесоста начатокъ с воихъ жертв бг. призр бгъ на Авел оскорб Каинъ и рече Авелю пойдеве на поле. И бысть и на поле воста Каинъ оуб Авел брата своег». Внизу картины написано: «а мертвецъ». На листе 20-м нарисовано о исход дши праведнаго. Вверху над ангелом близ благословляющей десницы Божией из облаков написано: агглъ гднь ходитъ радостенъ по дш праведнаго и ю чтно телс. авол же бжавш того мста посрамившс с плачем». На листе 21-м написано о исходе души праведнаго: «Страшно й грозно дши той, тогда предстанетъ десню аггелъ хранитель дши того. шюю станетъ аггелъ сатанинъ лый спостатъ показе написанна сатанина ла дла. рит же дша рода своего и сродникъ плачь предъстощи разметъ вщати же к нимъ не можетъ. дша выстпитъ тла прита бываетъ англы гд ни,» ∼ На 22-м листе нарисовано о исходе души грешного. Вверху картины написано: сходъ дши гршнаго». изыдетъ дша тла с во ег о тогда агглъ хранитель дши то стоитъ прискорбенъ плача. дша та стоитъ на тле своемъ прискорбна и зритъ рода своего плачь». Внизу картины написано: «бо разметъ, а отвщати к нимъ не можетъ. же пришедш т радющс и кажщ свитки длъ множество». На 23-м листе написано: и по тла дша два дн ставлетс со аггломъ ходити на земл идже хощетъ во к дом во ко гроб и сице творитъ два дн, ищщи ко птица своего гнезда.

http://azbyka.ru/otechnik/Amfilohij_Serg...

рхызти суадонм м й дурын байдзаг кодта. Фстм куы фцйцыди, 17 уд м Авраамы цагъар рвдз бауад м йм бахатыди: «Д дурыны донй ма мын иу хуыпп авр». 18 Уый загъта: «Табуафси», — м уыйадыл дурын йе ухскй риста м йын дон радта. 19 Авраамы цагъар куы банызта, уд ын чызг афт: «Нырткк дын д теуатн др сисдзынн, уадз м с фаг баназой». 20 Уайтагъд й дурыны дон тгнайы ауагъта, цъайм та бауади м йын й теуатн др дон систа. 21 Авраамы цагъар м кастис ндзургй. Фндыд й базонын, Дунедарг ын й фндаг фрстм кодта ви н. 22 Теуат дон куы банызтой, уд уыцы лг чызгн радта зынаргъ сызгърин фындзцг м дыуу сызгърин цнг-дарны 23 м й бафарста: «Згъ-ма мын, кй чызг д? Махн ум хсвиуатн бынат разындзн ви н?» 24 Чызг ын дзуапп радта: «з Нахор м Милкайы фырт Бетуелы чызг дн». 25 Ноджы ма йын загъта: «Хъмп м нм хос бир ис, у теуаты раз рврынн. Ис нм бынат хсвиуатн др». 26 Авраамы цагъар Дунедарджы раз адлгом и 27 м загъта: «Табу Дунедаргн, ме ’лдар Авраамы Хуыцаун, ме ’лдарыл мын Й зрд Чи н сивта, Й хорзхй й нхай Чи н фкодта! Дунедарг м комкомм ме ’лдары хионн й црнуатм рбахцц кодта». 33 Авраамы цагъарн рврдтой фынг, фл сын уый аф-т: «Н саходдзынн, цалынм уын м цыды ср раргом кнон, удм». Загътой йын: «Дзур». 34 Уый райдыдта дзурын: «з Авраамы цагъар дн. 35 Дунедарг ме ’лдарн ракодта стыр арф, сбонджын й кодта: радта йын лыстг фос м стурвос, взист м сызгърин, нлгоймаг м сылгоймаг цагъарт, теуат м хрджыт. 36 Ме ’лдарн й ус Сарр зрондй ныййардта фырт, м ме ’лдар й фыртн радта йе ’ппт исбон др. 37 Мнн та ард бахрын кодта, й фыр-тн ын, кй зххыл цры, уыцы ханаангты чызджытй кй н ракурдзынн, 38 фл кй ацудзынн й фыды узгм, й мыггагм, м уырдыгй кй ркндзынн ус Исаакн. 39 з ме ’лдары бафарстон: „Мыййаг, уыцы чызг мем куы н ракома, уд та?” 40 Уый мын загъта: „Й ком-м Кмн ксын, уыцы Дунедарг дын дем рарвитдзни Й зды м д рствндаг фкндзни, цмй мын м фыртн м мыггагй, м фыды хдзарй, ркнай ус.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

10 Иорданы фале Горен-Атадм куы рбахцц сты, уд уым Иосифы фыдыл еххй фкуыдтой, фбогъ-богъ кодтой; фхъыг ыл кодтой авд боны. 11 Уыцы зххы црджыт, хана-ангт, Горен-Атады куыд дзынзтой, уый куы федтой, уд загътой: «Куыд тынг куынц мысиргт!» Уым гсг ацы бынат схуыдтой Авел-Мицраим, ома «мысиргты куын». Ис Иорданы фале. 12 Иаковы фыртт сххст кодтой с фыды фдзхст, 13 ахастой й Ханааны зхм м й баврдтой, Мамрейы ныхм Махпелайы быдыры цы лгт уыди, уым. Ацы быдыр кддр Авраам фыдй фыртмйы исбонн бал-хдта хеттаг Ефронй, улмрдн. 14 Иосиф й фыды куы баврдта, уд йе ’фсымртим м, й фыды зианы фдыл чидриддр рацыди, уыдоним рбаздхти Мысыр-м. Иосиф йе ’фсымртим куыд бафидыдта 15 Иаковы млты фст Иосифы фсымрт ныссагъс кодтой: «Гнн ис, м ма нм Иосиф храм у, цы фыд ын ракодтам, уый тыххй н й маст райсдзн». 16 м Иосифм барвыстой: «Д фыд нын й млты разм ныфф-дзхста, 17 Иосифн, дам, згъут: де ’фсымртн ныббар с тригъд, с азым — цы фыдми дын бакодтой, уый. Гъем д курм, ныххатыр кн, д хорзхй, с азым д фыды Хуыцаум кувджытн». Уыцы ныхст йын куы кодтой, уд Иосиф куыдта. 18 фсымрт йм схдг др рбацыдысты, ныддлгом сты й разы м загътой: «Нырй фстм дын мах — ца-гъарт». 19 Фл сын Иосиф загъта: «Трсг м ма кнут! з Хуыцау, мыййаг, куы н дн. 20 Фыдвнд у зрды уыди, фл уын й Хуыцау хорзырдм фкодта, цмй рцуа, абон цы уынм, уый: бир адм фервзтысты млтй. 21 Гъем ма трсут. з уын дардзынн ухи др м у са-биты др». Уыцы рвдаун ныхстй Иосиф рсабыр кодта йе ’фсымрты. 22 Афт Иосиф й фыды ппт мыггагим рцарди Мысы-ры. Фцарди дс м фондзыссдз азы. 23 рййфта ма Ефраимы фыртты фыртты. Манассийы фырт Махиры хъбулт др ма уый хъбысм райгуырдысты. 24 м загъта Иосиф йе ’фсымртн: «Мнн м адзал рцыди, фл Хуыцау сымах нмнг рхъуыды кндзн м у ацы зххй акндзн, Авраамн, Исаакн м Иаковн цы зхх раттынй сомы кодта, уырдм». 25 м Израилы фырттн ард бахрын код-та — бафдзхста сын: «Искд бон Хуыцауы зрдыл куы ’рлууат, уд-иу мын ме стджыт ардыгй ахссут».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

10 Харон Израил халыны пткил жмийетине усыларды айтып туранда, олар шлге арады. Сонда Жаратан Ийени салтанаты булт ишинде кринди. 11 Жаратан Ийе былай деди: 12 – Мен израиллыларды тоылдыларын еситтим. Олара мынадай деп айт: «Кешурын гш жеп, азанда нана тоятуын боласызлар. Сонда сизлер Мени – удайыыз Жаратан Ийе екенимди билип аласызлар». 13 Кешурын бденелер ушып келип, орданы басып кетти. Ал азанда орданы тирапын шы аплады. 14 Шы кепкенде, шлдеги жерди бетинде усаан, майда дн сыялы бир нрсе кринди. 15 Буны кргенде, израиллылар бир-биринен: «Бул не?» – деп сорасты. Себеби олар буны не екенин билмейтуын еди. олара: – Бул – Жаратан Ийени сизлерге ушын берген наны. 16 Жаратан Ийе былай деп буйырады: «р бир адам жей аландайын жыйнап алсын. Шатырыыздаы р бир адам ушын бир омерден алылар». 17 Израиллылар айтыланды ислеп, кимиси кп, кимиси аз жыйнады. 18 Омер менен лшегенде, кп жыйнаанны артыы, аз жыйнаанны кемиси болмады. р бир адам жей алатуын мударда жыйнаан еди. 19 олара: – еш ким оннан азана дейин бир тйир алдырмасын, – деди. 20 Деген менен, айырымлар тыламай, азана дейин алдыранда, ол уртлап, сасый баслады м олара зеби келди. 21 р кни азанда р бир адам зи жей алатуын мударда жыйнайтуын еди. Ал уяш ызан жерде аланлары ерип кететуын еди. 22 Алтыншы кни адам басына еки омерден, яный еки есе жыйнайтуын еди. Жмийет басшылары келип, билдирди. 23 олара былай деди: – Жаратан Ийени буйрыы усы. Ерте Жаратан Ийеге арналан толы дем алатуын мухаддес Шаббат кни. Соны ушын, бгин писиретуыныызды писирип, айнататуыныызды айнатып алылар. Ал аланын азана дейин салап ойылар. 24 буйыранындай, халы аланды азана дейин салап ойанда, ол сасымады да, уртлап та кетпеди. 25 Сонда олара былай деди: – аланды бгин желер. Себеби бгин Жаратан Ийе ушын Шаббат кни. Бгин даладан манна таба алмайсызлар. 26 Сизлер оны алты кн жыйналар. Бира жетинши кни болан Шаббат кни ол болмайды.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=523...

12 М фыд м, мыййаг, уырзй куы рысгара, уд згъдзни, хынджылг м кны, згъг, м уд арф райсыны бсты лгъыстаг фуыдзынн». 13 Й мад ын загъта: «Уыцы лгъыст мныл фтыд фуд, м хъбул, рмст цу м рбахсс, цы дын загътон, уый». 14 Иаков рбахаста дыуу сныччы, м Ревекк скодта хрзад хринаг, Исаак куыд уарзта, афт. 15 Уый фст, хдзары й хистр лппу Исавн цы райст-баврд дарс уыди, уый скодта й кстр лппу Иаковыл, 16 й цнгт м йын й брзйыл та рбатыхта сныччыты црмтт. 17 Стй, цы хрзад хринаг сцтт кодта, уый дзулим Иаковм радта. 18 Иаков бацыди й фыдм м йм бадзырдта: «М фыд!» Уый загъта: «Хъусын дм, м хъбул. Кцы д?» 19 Иаков дзуапп радта: «Исав дн, д хистр фырт. Цы мын загътай, уый бакодтон. Рабад, д хорзхй, м сырды фыдй саход, стй-иу мын саккаг кн д арф». 20 Исаак й бафарста: «Цй тагъд ацуан кодтай уый, м хъбул?» Фырт ын дзуапп радта: «М разм мын й Дунедарг, Д Хуыцау, рар выста». 21 Исаак Иаковн афт: «ри-ма, м уырзй д фенон, кддра цг-др Исав д». 22 Иаков бацыди й фыд Исаакм, м й уый рысгрста м загъта: «Хълс — Иаковы хълс, къухт та — Исавы къухт». 23 Н й базыдта, уымн м й къухт, йе ’фсымр Исавы къухтау, хъуынджын уыдысты. Фл йын цалынм арф нма ракодта, 24 удм ма й ноджыдр ба-фарста: «цгдр м фырт Исав д?» Уый йын дзуапп радта: «О». 25 Исаак загъта: «ри-ма, д сырды фыдй дын бахрон, м хъбул, стй дын раарф кндзынн». Иаков ын радта, м уый бахордта. рбахаста йын сн др, м банызта. 26 Стй Исаак Иаковн загъта: «Рауай-ма м мын аба кн, м фырт». 27 Уый бацыд м йын аба кодта. Исаак ын й да-рсм куы басмыста, уд ын раарф код та: «Дунедарджы арфй бзнаг цы хуым разынди, уыцы хуымы тф цуы дуй, м фырт. 28 Гъем д Хуыцау арвы ’ртх м зххы сой барвдауд! Д хорт м д снн ныккнн др куыд н уа, уыцы хорзхй д схайджын кнд! 29 Алы адмт дын лггад цы кной, д разы-иу срныллгй цы ’рлууой, уыцы амонд др дын Й цст бауарзд! Де ’фсымртн лдариуг цы кнай м-иу уыдон д разы срныллгй цы ’рлууой, уыцы арфй др д сбуц кнд! лгъитг д чи ракна, уымн-иу йе ’лгъыст йхиуыл рцуд, арф дын чи ракна, уымн та-иу Хуыцау раарф кнд!» 30 Куыддр Исаак Иаковн раарф кодта, куыддр Иаков й фыд Исаакы цурй рацыд, афт Исав др рбахцц и цуанй.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

17 Леайы зрдмдзуг ничи рахуыдтаид, Рахилм та фыр рсугъдй бакснт н уыд. 18 Иаков бауарзта Рахилы м Лаванн загъта: «Д кстр чызг Рахилы тыххй дм бакусдзынн авд азы». 19 Лаван ын загъта: «ндр искмн раттыны бсты й дун ратдзынн. Ам баззай». 20 Иаков Рахилы тыххй бакуыста авд азы, м йм фка-стысты къорд боны хуызн, уымн м Рахилы уарзг кодта. 21 Уд Иаков Лаванн загъта: «Гъеныр мын ратт м усы — ме ’мгъуыды бон ралууыд, м й куы ракурин, уый м фнды». 22 Лаван рхуыдта ппт сыхбсты др м куывд скодта. 23 цг, хсвы Иаковм бакодта й чызг Леайы, м уый йем муат рцыди. 24 Й чызг Леайн лггад кнынн Ла-ван радта й унут Зилпайы. 25 Райсомй Иаков ксы — м дын мн й фарсм Леа! Лаванн бауайдзф кодта: «Уый мын цы бакуыстай? з дм Рахилы тыххй куы ффыдбон кодтон! Цмн м афлывтай?» 26 Лаван ын загъта: «Махм афт н фкнынц, кстр чызджы хистры разй мойм н фдттынц. 27 Аим уал у чындзхсвы къуыри ахицн уд, стй дын иннйы др ратдзыстм, рмст мм уый тыххй др авд азы бакус». 28 Иаков сразы ис, м чындз-хсвы къуыри куы ахицн и, уд ын Лаван радта й чызг Рахилы. 29 Лаван й чызг Рахилн лггад кнынн радта й унут Билхайы. 30 Афтмй Иаков муат рцыди Рахилим др м й фылдр уарзта Леай. Лаванм ма бакуыста ноджыдр авд азы. Иаковы фыртт м й чызг 31 Дунедарг федта, Иаковн Леа над кй у, уый м йын радта знджы амонд, Рахил та разынд нзнг. 32 Леа бан-хълцау ис м ныййардта лппу. Сврдта йыл ном Рувим, ома «федта мын м маст», уымн м, дам, мын Дунедарг федта м маст. Загъта, ныр м, нмнг, бауарздзни м мой, згъг. 33 Банхълцау та ис м ныййардта лппу. Загъ-та: «Дунедарг федта, м мойн над кй дн, уый м ма мын радта ацы лппуйы др». Сврдта йыл ном Симеон, ома «фехъуыста». 34 Банхълцау ис м та ныййардта лппу. Загъта: «Ацы хатт м мой рмуд уыдзни мем, уымн м йын рт фырты ныййардтон». Уым гсг йыл врд рцы-ди ном Леви, ома «рмуд уыдзни».

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=124...

   001    002    003    004    005    006    007   008     009    010