Икос 2 Разум Небесный открывающи, Богоотроковице, благоволила еси, яко да не в нищетных рубищах предстанеши ко храму Царю Небесному, сего ради преодеяна была еси со славою и красотою многою, да исполнится на Тебе Давида праотца Твоего предречение: «Предста Царица одесную Тебе, в ризах позлащенных одеяна, преиспещрена». Егда же, яко Невеста Божия преукрашена была еси и вся ко всечестному введению Твоему достойно устроишася, поведоста Тя родителя Твоя, яко трехлетнюю агницу во Иерусалим, воспевше Тебе тако: Радуйся, преодеянная в рясны златыя девства и чистоты. Радуйся, превращен­ная во вся доброты небесныя красоты. Радуйся, Дщи Царева всю славу девственную внутрь Себе имущая. Радуйся, Невесто Божия, предстати одесную Небесному Жениху грядущая. Радуйся, одушевленный Кивоте Божий, посреде дев тимпанниц шествия своя устрояяй. Радуйся, пречистый Храм Спасов, ко храму законному пути Своя направляяй. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 3 Сила Вышняго осени Тя и Дух Святый найде на Тя и бысть Предводитель Твой, егда по триех днех пути достигла еси града Иерусалима, и яко Кивот Божий ведома была еси ко храму Господню, Богородице Дево, да сбудется слово псаломское, глаголющее: «Видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего Царя, Иже во Святем”. И тако за премногую небесную чистоту Твою, храм Божий удостоилася еси быти, идеже Дух Святый хотяше жити да соделает Тя Жилище Свое, селение небесное, да паки исполнится на Тебе другое Писание, глаголющее: «Освятил еси селение Свое, Вышний, Свят храм Твой, Господи, ди­вен в правде», сего ради да воспоим вси о Тебе: Аллилуиа. Икос 3 Имуще лета три, Пресвятая Дево, приведена была еси ко храму, святыя же родители Твоя, ов от единыя страны, ова же от другия, вземше за руки Тя, Богодарованную им Дщерь свою, кротко и честно ведоша Тя ко храму, глаголюще: «Начните Девы свещеносныя, предшествуйте пред Богоотроковицей». Все же множество сродник и соседов знаемых и священник с веселием последоваху, свещи в руках держаще, и окружающе Тя, якоже звезды луну светлую. Стечеся же и весь Иерусалим, новое сие превождение со удивлением зряще, Отроковицу трехлетнюю толикою славою облачае­мую и таковым светоношением почитаемую и воспеша Тебе таковая: Радуйся, трилетствующая телом, неба небесе ширшая. Радуйся, многолетствующая духом, горних сил превысшая. Радуйся, Агнице Непорочная, девство Свое Богу в жертву чисту принесшая. Радуйся, Голубице Нескверная, чистотою Своею ангелы удивившая. Радуйся, с девственными лики ко Господу приведенная. Радуйся, с горящими светильники ко храму препровожденная. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак 3 Сила Вышняго содела Тя, Благодатная, источник неоскудевающ утешения бедствующим. Людем бо нашим, люте страждущим от неверия и заблуждения, благоволила еси милостиво явити благодатное сокровище сие – чудотворный образ Твой, во храме Свято-Введенстем в знамение милости Твоея ко земли нашей, на защиту от врагов видимых и невидимых. Темже, помощию Божиею подкрепляеми, Спасителю Богу поем: Аллилуиа. Икос 3 Якоже древле царь повеле при Тихвинстей иконе братии поселитися, и славу Тебе, Пречистей, воспевати и о всем мире молитву приносити, тако и ныне повеле митрополит Киевский обители зде быти, и братиям, собравшимся пред Твоим новоявленным чудным образом, моления о всех людех приносити, и воспевати Ти: Радуйся, освятившая землю Киевскую Своим явлением; радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая. Радуйся, ненаказанных Милостивая Наказательнице; радуйся, неразумных Премудрая Вразумительнице. Радуйся, обидимым Всеблагая Заступнице; радуйся, духа уныния и боязни отгнание; радуйся, всех родов земных удивление. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево, с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая. Кондак 4 Яко лучезарную звезду, яко новое знамение милости Своея явила еси ныне, Пренепорочная Дево, верным богоспасаемаго града Киева честную икону Твою Призри на смирение в годину новых испытаний, нестроений и злых развращений, врагами веры и отечества нашего воздвизаемых, да утвердится благочестие и укрепится вера православная в людех. Мы же в сем явлении уразумевше знамение велие попечения Божия о месте сем, с трепетом и благоговением глаголем: Ты еси нам щит непобедимый и стена необоримая восхваляющих Тя и воспевающих Богу песнь: Аллилуиа. Икос 4 Слышавше о дивнем явлении святыя иконы Твоея во граде Киеве, Преблагословенная Царице небесе и земли, вси людие притекоша во храм Твой, взирающе и дивящеся чудеси сему и со благоговением и радостию поклоняхуся чудотворному образу Твоему, хвалебне зовуще Ти: Радуйся, обретшая благодать у Бога и паче ангелов и всех святых возвеличенная; радуйся, Мати Божия, крепкаго во бранех Христа рождшая, избавляющая нас от печалей и лютых нападений вражиих. Радуйся, Живодавца Христа несказанно рождшая, мертвых нас душами оживотворяющая; радуйся, Владычице, яже Пресвятое Слово рождшая, освящающая оскверненная сердца наша. Радуйся, Милостивая, простирающая нам руку помощи, да спасаеми выну ублажаем Тя; радуйся, Дево Богорадованная, кроплением милости Твоея углие страстей наших погашающая. Радуйся, угаснувший светильник сердец наших возжигающая; радуйся, Милостива нам Судию, Сына Твоего сотворяющая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево, с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Крумбахером: как мы видели, припев у ней совсем другой, чем теперь в акафисте, именно: χαρε κεχαριτωμνη. Правда, в патмосском кондакаре XI в. вместо него стоить обычный припев, но венская рукопись оказывается не единственною с указанной особенностью: Орбельская триодь ставит ее припев в строфе Взбранной Воеводе. Не является ли данный припев более древним припевом акафиста? Если бы это подтвердилось, тогда бы мы, несомненно, имели в акафисте кондак на Благовещение. Но и названный припев едва ли можно назвать первоначальным припевом акафиста. Кроме него там есть еще другой припев – алилуиа. Такая двойственность подозрительна: обычно в кондаках бывает один лишь припев для всех строф. Отсюда можно предполагать, что один из акафистных припевов явился там позднее. Припев, начинающийся словом радуйся, может стоять лишь после тех строф, в которых содержатся ублажения Богородице, между тем – алилуиа можно с удобством читать после всех 24 строф акафиста, даже если выбросить из него ублажения. Не было ли алилуиа некогда единственным припевом всего акафиста и не появился ли второй припев в связи с аналогичными ему ублажениями? В акафисте, по-видимому, остались еще некоторые следы того, что раньше алилуиа читалось и в строфах с ублажениями. Например, во второй строфе Пресвятая Дева спрашивает архангела: «безсеменного зачатия рождество како глаголеши, зовый: алилуиа»? Между тем в нынешней первой строфе архангел этого не говорит, а обращается к Богородице с одними лишь приветствиями. В виду всех этих наблюдений совершенно правильным является вышеприведенное предположение П. Мааса, что акафист подвергся переделке: ублажения Богородице, вероятно, появились в нем уже позднее, потому что, как мы видели, они не всегда удачно связаны с предшествующим содержанием акафиста и довольно сильно затемняют основную идею акафиста. Эта основная идея есть прославление боговоплощения и она особенно сильно высказана в строфах 12–18: первые 12 строф являются, т. ск., историческим введением к ним, последние 6 строф большею частью повторяют 12–18 строфы и служат как бы им заключением.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Karabinov...

Мы же вси припадаем Ти и со слезами вопием тако: Радуйся, Богородице Дево, яко и рождаеши, и чиста по Рождестве явилася еси; радуйся, Благая, дух сокрушения и смирение сердец, ума же чистоту и жития исправление нам подающая. Радуйся, Всенепорочная, прегрешений оставление и слез источники нам дарующая; радуйся, силою молитв Твоих язвы душ наших исцеляющая. Радуйся, боготечная звездо, к Солнцу правды нас приводящая; радуйся, от многих бед и скорбей и от муки вечныя нас избавляющая. Радуйся, Живоносный Источниче нетления и радости, жаждущия души наша напояющая; радуйся, Всемилостивая, кротким сиянием Твоим мрак страстей и пороков наших разгоняющая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево, с высоты небесныя на смирение рабов Твоих призирающая. Кондак 7 Хотяй долготерпеливый Господь явити Своего человеколюбия и щедрот неизследимую бездну, избра Тебе едину в Матерь Себе и сотвори Тя людем непреодоленное защищение, да аще кто и праведным судом Божиим осуждения достоин явится, обаче Твоим державным покровом сохраняется на покаяние, зовый: Аллилуиа. Икос 7 Новая купель Силоамская паче оныя древния явися, Пречистая Владычице, храм Введения Твоего, в немже вси вернии поклоняются чудотворней иконе Твоей и молебная пения выну пред тою совершают, да не сокрыт будет источник благодатных врачеваний от всех требующих. Сего ради и мы не таим Твоих благодеяний, Всенепорочная, но благодарственне вопием: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющего грехи мира; радуйся, Дево Пречистая, скверну душ наших очищающая. Радуйся, освященная сене, исцеления от дланей Твоих нам точащая; радуйся, виноград Божественный, красный грозд израстившая, душам нашим дающая питие неоскудеваемое. Радуйся, реко приснотекущая исцелений, и море, вся наша страсти потопляющее; радуйся, едина Нетленная, в земнем житии сем покровом милости Своея нас покрывающая. Радуйся, яко Матерними молитвами Твоими избавляемся от болезненных напастей и всякаго вреда душевнаго и телеснаго; радуйся, Всеблагая наша Наставнице, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

Кондак 10 Спасения нашего весна радостная возсия всем концем земли преславнаго Твоего ради Введения во храм Богородице. Писание мимоиде и оскуде закон, яко же сень, вшедшей же Тебе во храм Божий, Дево Чистая, лучи благодати всем возсияша, просвещающе души и помышления всех во тьме неведения седящих. Сего ради да радуется небо и земля, небо Умное Грядущее зряще и Ангелов чини и человеков множество да вопиют: в храм вводится радость и избавление всем вопиющим: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси девам в чистоте девства во обителех подвизающимся, Богородице Дево, понеже, давши во храме обет девства Богу, Ты дивно сохранила еси его и достигши лет двунадесяти, егда прочия девы, при храме живущия, сочетовахуся супружества по обычаю подзаконному, Ты открыла еси тайну обетования Твоего, чесо ради отдана была еси на хранение девства старцу Иосифу, Богом указанному возлетением голубицы от жезла его. И тако во всецелую доброту девства облекшися, яко Невеста Божия, Ты всем подаеши в чистоте служение свое совершающим дарования кроткаго Твоего и молчаливаго духа, Твою тишину, смирение и неизглаголанную чистоту, да вси Тобою спасаемии со благодарением воспоют Тебе сице: Радуйся, в молитвах во храме Господнем неусыпающая, не даждь нам во грехе уснути. Радуйся, в безмолвии во Святая Святых пребывающая, сподоби нас в тишине животней пожити. Радуйся, со Ангелы во Святилище присно собеседнице, научи нас безплотных глаголам внимати. Радуйся, с чистыми девы при храме сожительнице, помози нам в девстве и чистоте житие свое совершати. Радуйся, Одушевленный Храм Бога Живаго, храмы Духа Святаго нас сотвори. Радуйся, Чертоже Вседрагий всякаго доброделания, во всех Дарах Духа Святаго нас утверди. Радуйся, Богоизбранная Отроковице, вхождением во храм двери райския нам отверзшая. Кондак 11 Пения всеумиленныя от неземных мусикий приношаху Тебе, Пресвятая Дево, Святии Ангели, девическому Введению Твоему служаще и веселие творяше и небеснии припеваху гласы, Тебе на службу Божию входящей, с нимиже на земли от песней человеческих девственнии лицы Господеви поют, псаломски воспевающе и чтуще Тебе Матерь Его. С ними же и нас сподоби чистыми умы и нескверными усты воспети о честнем Введении Твоем: Аллилуиа.

http://pravicon.com/info-1161

Души наших детей можно уподобить еще земле, на которой мы сеем семена на пользу нашу. Чтобы земля приносила обильные и добрые плоды, она требует от земледельца, прежде всего, усердных трудов. Но что можно видеть на той земле, которую нерадивый хозяин с давних пор оставил почти без всякого возделывания и попечения? Сколько там вырастает бурьяну и всякой сорной травы, заглушающей те семена и корни, которые могли бы принести добрые плоды? И смотреть жалко на эту землю, и трудно иногда исправить ее. Так бывает и с нашими детьми, когда мы не стараемся научать их ничему доброму и оставляем их жить и расти по их воле. Тогда души их, как земля, заросшая бурьяном, зарастают всякими худыми помыслами и пороками. От того-то человек с ранних лет теряет стыд и Божий страх, привыкает к воровству, пьянству и обману, грубости и сквернословию. От того, привыкши к худым делам, огрубевши душою, он вырастает на великое горе отцу и матери, делается противным Богу, и миру православному служит позором и тягостью. Примеры и горькие последствия худого воспитания детей мы нередко видим своими глазами. Вот сын одного отца, живя по своей воле, напился пьян; он обругал родную мать свою, прибил старика – отца. А вот сын другого отца попался в плутовстве и обмане, третьего – в буйстве и воровстве. И вот одного ведут к судье, другого под арест, третьего под строгий надзор, в большой городской, каменный дом – в острог. И пошла худая слава на всю жизнь человека. Теперь посмотрим на ту землю, которую трудолюбивый земледелец, прежде всего, как должно вспахивает, разрыхляет, и потом рассеивает по ней семена. Сколько радости земля эта приносит земледельцу, когда он всякие сорные травы на ней истребляет в самом начале и никогда не дает им разрастаться? По Господнему благословению, на этой земле, за труды земледельца, жито и пшеница, словно золото сияют. Тоже самое нужно сказать и о наших детях. Когда отцы и матери с ранних лет строго запрещают им браниться и сквернословить, воровать и обманывать, говорят им всегда о Боге, о Спасителе мира, и научают закону Господню и страху Божию, тогда души их, как добрая земля, покрытая житом и пшеницею, сияют и цветут добрыми делами. От того такие дети бывают разумны, трудолюбивы и благочестивы, вырастают на радость своим отцам и матерям. Добрые люди их любят и хвалят и Богу они дороги и приятны, как на поле нашем дорого и приятно чистое жито и пшеница. Не мало можно указать на это поучительных примеров; но для нас довольно примера Пресвятой Девы Марии. С ранних лет воспитываясь при храме Господнем, Она просияла глубоким смирением, кротостью, чистотою, любовью к Богу и к ближним. За эти-то добродетели и Господь прославил и возвеличил Ее и на земле, и на небесах: Она соделалась Матерью Самого Господа и утешением для всего рода человеческого. Смирению, кротости и целомудрию, любви к Богу и ближним, всего более должны и мы научать своих детей.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Yakimov/p...

   001    002    003    004    005    006    007    008    009   010