Радуйся, разсуждения даром почтенный. Радуйся, смирением на высоту вознесенный. Радуйся, благочестивым житием твоим многия приведый ко спасению. Радуйся, богоугодными словесы твоими к Небеси указывый вернейший путь восхождения. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 5 Боготечное светило, путь жизни твоея озаряющее, бысть тебе учитель твой святитель Цареградский Афанасий, из страны бо дальния со иеромонахом Виктором чудныя иконы и иныя потребныя вещи обители твоей дарствует, поюще всех благих Подателю Богу: Аллилуиа. Икос 5 Видеша, преподобне отче наш Афанасие, дивный дар наставника твоего, разумеша скорбь его велию о отечествии своем. И моляху о нем Господа, да утешит его во стране чуждей суща. Молися и о нас, чадех твоих, во юдоли сей плачевней жительствующих и к твоему предстательству прибегающих и тако тебе вопиющих: Радуйся, непрестанными молитвами сердце твое освятивый. Радуйся, мысль твою в Бозе утвердивый. Радуйся, очеса твоя всегда на небо возводивый. Радуйся, молитвою твоею отца твоего духовнаго утешивший. Радуйся, яко от Горних высот и нас, многогрешных, милостиво назираеши. Радуйся, в бедах и обстояниих помощниче скорый. Радуйся, предстателю о нас пред Господем непостыдный. Радуйся, к Богородице молитвенниче наш неусыпный. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 6 Проповедник богоносный быв, отче наш Афанасие, истинному боговедению и благочестию научал еси братию твою присно, паче же образом жития своего наставляя на путь спасения, да вопиют вси Спасителю Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси во обители Высоцкой в дому Пречистыя Девы Богородицы в славнем граде Серпухове, преподобне, дивным житием твоим, якоже светило многосветлое, тьму неведения и уныния от приходящих к тебе отгоняя и вся увещавая плоть духови покоряти и невозвратным помыслом Христу работати. Сего ради приими от нас похвалы сия: Радуйся, милосердием твоим на покаяние подвизаяй. Радуйся, никогоже приходящаго к тебе вон изгоняяй. Радуйся, горесть жития молитвою услаждати и научаяй.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Радуйся, грозный карателю обидящих. Радуйся, обители твоея страже неусыпный. Радуйся, жезлом игуменским вся видимыя и невидимыя враги устрашивый. Радуйся, жезл настоятельства во обители твоей до ныне содержаяй. Радуйся, православному воинству и по преставлении твоем видимым образом споборствуяй. Радуйся, пределы отечества нашего твердым щитом твоего покрова защищаяй. Радуйся, святыя обители твоея присное охранение. Радуйся, града Серпухова необоримое защищение. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 11 Пение трисвятое слышаху братия не единощи, сладким гласом на гробе твоем воспеваемо, овогда убо кадяща гробы, овогда со свещами горящими обитель обходяща тя видеша. Познаша убо присно обители их попечение возрадовашася и Богу воспеша: Аллилуиа. Икос 11 Свещы горящия видевше священнослужители и монахи и ины люди на гробе твоем, преподобне, помышляху преславное чудо быти. Чрез Ангелы бо прославляет Господь святыя Своя: возжигают бо тыя свещи церковныя, вкруг престола их обнося и к гробу святаго несут и взывают к нему таковая: Радуйся, Небеснаго Сиона жителю. Радуйся, нерукотворенных Скиний райских обитателю. Радуйся, дивный Христов угодниче. Радуйся, Богу присный любимче. Радуйся, со Ангелы присно ликуяй. Радуйся, с Преподобными ублажаемый. Радуйся, яко тобою Вышний на небеси и на земли славится. Радуйся, яко со Ангелы горе трисвятую песнь Ему немолчно поеши. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 12 Благодать великих чудес от Господа приял еси, преподобне отче наш Афанасие, и по достоянию чудотворец наречен был еси: ибо не токмо при жизни, но и по смерти, величием твоих чудес всех удивляеши, и ко славословию Промысла Божия подвизаеши, во еже пети о тебе чудес Творцу Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославльшему тя во граде Серпухове во обители Высоцкой чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя, отче наш Афанасие: буди ходатай к Нему и молитвенник присный о нас, чадех твоих во обители твоей жительствующих и зовущих ти таковая:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Святителю Киприану пришлось в эти годы несколько раз ездить к Константинопольскому патриарху для участия в соборных решениях по управлению Русской Церковью. В одну из этих поездок, по благословению святого аввы Сергия, отправился в Константинополь с митрополитом и его друг, преподобный Афанасий Высоцкий, оставив игуменом в Высоцкой обители своего ученика, преподобного Афанасия Младшего († 1395). В Константинополе преподобный Афанасий поселился в обители святого Предтечи и Крестителя Господня Иоанна, где приобрел себе келлию и жил с несколькими пришедшими с ним учениками, занимаясь молитвой, богословием, списанием книг. Около двадцати лет прожил преподобный в столице тогдашней церковной образованности в неустанных трудах по переводу с греческого языка и переписыванию церковных книг, которые он отправлял затем на Русь, передавая Русской Церкви не только наследие великой православной мысли, но и традиции константинопольских книгописных мастерских, с их изысканной графикой, искусством книжной миниатюры, действенной гармонией содержания и формы. Постоянная творческая связь установилась между книгописной мастерской преподобного Афанасия в Константинополе и каллиграфической и иконописной школой Высоцкого монастыря в Серпухове. Не случайно именно в Высоцкую обитель направил преподобный игумен Никон будущего великого иконописца преподобного Андрея Рублева, как когда-то богоносный авва Сергий направил его самого в ту же обитель для духовного созревания и проникновения возрождающим и преображающим духом истинной церковной красоты. В этом священном служении церковной красоты, в непрерывном литургическом действии во славу Живоначальной Троицы, возрастал и укреплялся живоносный гений преподобного Андрея, которого Бог предназначал для великого зрительного претворения Богословских и литургических заветов преподобного Сергия в бессмертной чудотворной иконе Пресвятой Троицы для иконостаса Троицкого собора. В иконописном творчестве преподобного Андрея Рублева, так же как в храмостроительном делании преподобного игумена Никона и в агиографических творениях Епифания Премудрого, нашли воплощение и синтез лучшие традиции византийского и русского церковного искусства.

http://patriarchia.ru/db/text/913650.htm...

Радуйся, Пресвятыя Троицы верный служителю Радуйся, Пресвятыя Богородицы достойный предстоятелю. Радуйся, несомненною надеждою на Бога обитель твою созидавый. Радуйся, слезами молитвенными основание ея оросивый. Радуйся, обитель твою и по скончании твоем сохранивый. Радуйся, чада твоя духовная и по смерти твоей не забывый. Радуйся, приходящих во обитель твою на поклонение благий предстателю. Радуйся, почитающих святую память твою небесный покровителю. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 13 О, предивный угодниче Христов, преподобне отче наш Афанасие! Малое сие моление приими от нас, недостойных чад твоих, от любве тебе нами приносимое; молися о нас ко Всетворцу Богу, да утвердит нас на тернистом пути монашескаго делания и сподобит с тобою вкупе во Обителех Небесных воспевати Ему: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. [Сей кондак глаголется трижды.] [Далее повторяем 1е икос и кондак:] Икос 1 Ангелов Творец и всея твари Создатель, явивый Церкви Святей всесветлаго светильника, от града Ярославля призвавый тя, преподобне отче наш Афанасие, в пределы града Серпухова во обитель Пречистыя Девы иже на Высоком приведе тя. Мы же, видя совершение благия воли Господни на тебе, с любовию вопием ти сице: Радуйся, града Ярославля преславное прозябение. Радуйся, пророка древняго Амоса имя получивый при крещении. Радуйся, яко из детска ум и душу твою Господеви предавый. Радуйся, любве ради ко Господу дом отеческий оставивый. Радуйся, во обитель Высоцкую пришедый и тамо покой душе своей обретый: Радуйся, от юности твоея ярем Христов на ся восприявый. Радуйся, богомудрым учителем твоим Афанасием в монашестем делании умудренный. Радуйся, образ иноческаго доброделания чрез все житие твое пронесый. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 1 Избранному Богом во игумена обители Высоцкия и дивному в преподобных отцу нашему Афанасию составим похвалу! Той бо, яко отец чадолюбивый, молит за ны прославльшаго его Господа да сохранит обитель сию от нестроений и наветов злых человек и нас всех соблюдет в мире и единомыслии и любви; мы же любовию сыновней к нему преисполненнии, со умилением благодарственно зовем дивному угоднику Христову:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Разделы портала «Азбука веры» Православные молитвы Кондак 1 Избранному Богом во игумена обители Высоцкия и дивному в преподобных отцу нашему Афанасию составим похвалу! Той бо, яко отец чадолюбивый, молит за ны прославльшаго его Господа да сохранит обитель сию от нестроений и наветов злых человек и нас всех соблюдет в мире и единомыслии и любви; мы же любовию сыновней к нему преисполненнии, со умилением благодарственно зовем дивному угоднику Христову: Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Икос 1 Ангелов Творец и всея твари Создатель, явивый Церкви Святей всесветлаго светильника, от града Ярославля призвавый тя, преподобне отче наш Афанасие, в пределы града Серпухова во обитель Пречистыя Девы иже на Высоком приведе тя. Мы же, видя совершение благия воли Господни на тебе, с любовию вопием ти сице: Радуйся, града Ярославля преславное прозябение. Радуйся, пророка древняго Амоса имя получивый при крещении. Радуйся, яко из детска ум и душу твою Господеви предавый. Радуйся, любве ради ко Господу дом отеческий оставивый. Радуйся, во обитель Высоцкую пришедый и тамо покой душе своей обретый: Радуйся, от юности твоея ярем Христов на ся восприявый. Радуйся, богомудрым учителем твоим Афанасием в монашестем делании умудренный. Радуйся, образ иноческаго доброделания чрез все житие твое пронесый. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 2 Видев преподобный Афанасий строгия уставы обители Высоцкия возрадовался духом: издетска бо желаху постное иноческое житие на себе восприяти и Богу пети: Аллилуиа. Икос 2 Разуме преподобный учитель твой Афанасий велию ревность твою по Бозе и яко богоугодным житием твоим безсмертие улучиши духовное, Афанасием тя нарекает — безсмертию тезоименитым содевает. Восхваляюще дивное житие твое, преподобне, приносим ти сия похвальныя словеса: Радуйся, блаженнаго Афанасия, первого игумена Высоцкаго, любимый учениче. Радуйся, от руки его постриг монашеский приемый. Радуйся, Афанасием им нареченный. Радуйся, руководством его ко спасению вечному направленный.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

В 1387 г. для составления «Ока церковного» — единого Устава Русской Церкви по благословению преподобного Сергия преподобный Афанасий отбыл в Царьград, где, завершив свой труд, в 1401 г. скончался. Вторым святым игуменом Высоцкого монастыря стал преподобный Афанасий младший. При нем монастырь продолжал процветать, сохраняя благословленные преподобными Сергием и Афанасием традиции и иноческий уклад жизни. Афанасий младший также пребывал в аскетическом подвиге и почитался как чудотворец. Преставился он в возрасте 33 лет. С самого момента погребения преподобный Афанасий прославился чудесами. В 1571 г. во время нашествия агарян в образе грозного всадника с большим жезлом на белом коне он явил свое заступничество городу и родной обители. С тех пор преподобный Афанасий младший почитается как небесный покровитель Серпухова. По смерти преподобного Афанасия младшего в 1395 г. настоятельство обители перешло к преподобному Никите, сроднику и ученику преподобного Сергия, успешно управлявшему монастырем в течение девятнадцати лет. В 1414 г. он перешел в Боровский Высоко-Покровский монастырь, где в послушании у него семь лет пребывал преподобный Пафнутий Боровский. Около 1421 г. преподобный Никита отправился на север, и в 1426 г. в Костроме основал Богоявленский монастырь, где и обрел место последнего упокоения. Время управления монастырем первыми тремя настоятелями, прославленными в сонме Радонежских святых, преподобными Афанасием старшим, Афанасием младшим и Никитой, составило его святое сорокалетие и вошло в историю древней Высоцкой обители как самая драгоценная страница. В дальнейшем история монастыря тесно связана с городом Серпуховым. Являясь южной оборонительной границей Московского княжества, город часто подвергался нападениям со стороны внешних врагов. Под Сер-пуховым устраивались сборы войск, и Высоцкая обитель нередко посещалась знатью и самим царем. Для таких случаев в монастыре имелись особые «царские палаты». В XVI в. в обители были построены Никольский и Сергиевский храмы, придел в честь Рождества Богородицы и галерея вокруг собора.

http://azbyka.ru/palomnik/Высоцкий_монас...

По окончании Смутного времени, во времена правления первых Романовых — Михаила Федоровича и Алексея Михайловича, — обитель возродилась, возобновилось поступление щедрых пожертвований. К концу XVII в. на средства вкладчиков многие храмы и иконостасы были обновлены. В 1770-е гг. вместо старой деревянной ограды вокруг монастыря были воздвигнуты каменные стены с четырьмя угловыми башнями. К середине XVIII в. монастырь процветал, в его владении находились значительные земельные угодья, действовало семь каменных церквей и собор, имелись богатейшая ризница и большая библиотека. По Указу 1764 г. о секуляризации церковных владений обитель лишилась вотчин и перешла на государственное содержание по штату. С начала XIX в. благосостояние монастыря вновь стало расти. Около 1840 г. была сооружена трехъярусная колокольня, во втором ярусе которой расположился Трехсвятительский храм. Освящение этой церкви в 1843 г. совершил митрополит Московский Филарет (Дроздов). В 1872 г. расширили Покровскую церковь-трапезную за счет пристройки с северной стороны придела в честь Похвалы Пресвятой Богородицы, а 1878 г., в память 500-летия обители, над местом погребения прп. Афанасия Младшего был воздвигнут храм прпп. Афанасия Афонского и Сергия Радонежского (разрушен в 1967 г.). В 1896 г. был построен в византийском стиле храм Всех святых. К началу XX в. монастырь, по отзывам современников, представлял собой одну из самых благоустроенных обителей России. В 1928 г. власти закрыли монастырь, в качестве приходской осталась действовать только Покровская церковь. Многие монахи в 1928-31 гг. были арестованы и отбывали наказания в лагерях. В 1931 г. монастырь полностью прекратил свою деятельность. В течение долгого времени на территории обители размещались организации и учреждения, казармы, склады, гаражи, коммунальные квартиры и загоны для скота. В это же время были разрушены три башни и бóльшая часть стен. 25 марта 1991 г. Священный Синод принял решение об открытии и возрождении Серпуховского Высоцкого мужского монастыря. Начались восстановительно-реставрационные работы.

http://patriarchia.ru/db/text/5824750.ht...

Ученики преподобного Сергия: преподобные Афанасий Старший, Афанасий Младший и Никита управляли Высоцким монастырем на протяжении первых сорока лет, вошедших в летописи монастыря как «святое сорокалетие». Со второй половины XVIII века благосостояние обители стало падать, но с начала XIX вновь начало расти. И к началу XX века Высоцкий монастырь, по отзывам современников, представлял собой одну из самых благоустроенных обителей нашего Отечества. В 1924 г. монастырь посетил Святейший Патриарх Тихон. В 1929 г. последнего настоятеля монастыря архимандрита Пантелеимона арестовали, а в 1929 г. монастырь окончательно закрыли. В течение полувека в монастыре размещались разные организации, казармы, склады, гаражи, загоны для скота. Были разрушены три башни, большая часть монастырских стен; как не имеющий исторической ценности, был снесен храм в честь преподобных Афанасия Афонского и Сергия Радонежского. В 1991 г. монастырь был передан Русской Православной Церкви, в нем вновь возобновилась монашеская жизнь. 25 сентября 1995 г., в день 600-летия со дня преставления преподобного Афанасия Высоцкого младшего, и 28 июля 2005 г., в связи с празднованием 625-летия Куликовской битвы в день памяти Серпуховского князя Владимира Андреевича Храброго, монастырь посетил Святейший Патриарх Алексий II. Совместными усилиями братии монастыря, прихожан и паломников монастырь возрождается. Сейчас в нем собрано множество святынь, среди которых известный во всем православном мире чудотворный образ Божией Матери «Неупиваемая Чаша». В обители множество икон, святых мощей и других святынь. Сегодня в монастыре действуют шесть храмов: Покровский, Никольский, Зачатьевский, Сергиевский, во имя Трех святителей и в честь иконы Божией Матери «Скоропослушница». Ежедневно совершается полный круг богослужений с обязательным, по окончании Литургии, водосвятным молебном перед чудотворным образом Божией Матери «Неупиваемая Чаша». Наместником монастыря, решением Священного Синода от 5-6 октября 2011 г., является епископ Серпуховской Роман, викарий Московской епархии, благочинный монастырей Московской епархии.

http://patriarchia.ru/db/text/4083724.ht...

Радуйся, во благоухании святыни сном смертным опочивый. Радуйся, на лоно Авраама Ангелы несенный. Радуйся, пением неземным от святых небожителей встреченный. Радуйся, яко память твоя с похвалами и успение со святыми. Радуйся, яко отверзошася тебе врата райская, и вшел еси в радость Господа твоего. Радуйся, венец безсмертныя жизни от руки Вседержителя приемый. Радуйся, в Чертозе Небеснаго Домовладыки ликовствуяй. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 9 Вся братия удивляхуся зело, егда церковных вещей хранитель на тя, преподобне, гневался и не хоте и на погребение мощей твоих итти и сего ради от дручения демонскаго мучим быв, в ров могильный ввержеся и абие исцеление получи, поя его мучения вражия свободившему Богу: Аллилуиа. Икос 9 Витийствовати язык не довлеет воспевая милость и кротость твою, егда брату гневавшемуся на тя, преблаженне, прощение ниспослаше: уже сый в гробе своем погребен из онаго руку свою протяже, приемше брата твоего рекл еси ему: “вскоре имаши оставити жизнь свою, близ кончина твоя”. И в третий день по глаголу блаженнаго преставися монах той. Сему удивляющеся вопием ти сице: Радуйся, разрушителю вражды и насадителю братолюбия. Радуйся, яко по успении твоем руку мира брату твоему милостиво подавый. Радуйся, сим преславным видением всех удививый. Радуйся, яко и по смерти твоей отец чадолюбивый являешися. Радуйся, щедрот и милования струя неизсякаемая. Радуйся, любве и сострадания явление многочудесное. Радуйся, душевных недугов благосердный целебниче. Радуйся, телесных болезней предивный врачу. Радуйся, преподобне отче наш Афанасие, Высоцкий чудотворче. Кондак 10 Спасение принесл еси, блаженне, обители твоей и граду Серпухову иногда, егда зловерцы агаряне и польския люди разорити сии устремишася и множество народа плениша и разориша и острием меча побиша. Дивно в видении всем явися, враги устрашая и прогоняя, и вся верныя подвизая пети избавителю Богу: Аллилуиа. Икос 10 Царя Небеснаго Христа явился еси отче грозный воин, егда на коне белом из обители вышедший виден был еси и в церковь каменну во граде стоящу вшедый, яко дивитися агаряном зело. От церкви же тоя, в руках жезл велик имея един, внезапу зело скоро на врагов оных устремися, грозя жезлом тем. И бежаша вон вся орда, убоявшися видения сего; людие же свобожденнии с благодарностию воспеша тебе:

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Арсению Трудолюбивому, в Дальних пещерах, глас 8 Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси,/и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси,/и был еси светильник вселенней, сияя чудесы, Арсение отче наш,//моли Христа Бога спастися душам нашим. Перевод: Слез твоих потоками ты возделал бесплодную пустыню и из глубины стенаниями плод трудов своих умножил во сто крат, и сделался светилом вселенной, сияя чудесами, Арсений, отче наш; моли Христа Бога о спасении душ наших. Афанасию Афонскому , глас 3 Еже во плоти житию твоему/удивишася ангельстии чини:/како с телом к невидимым сплетением изшел еси, приснославне,/и уязвил еси демонския полки./Отонудуже, Афанасие ,/Христос тебе воздаде богатыми дарованьми:/сего ради, отче, моли//спастися душам нашим. Перевод: Житию твоему во плоти удивились ангельские воинства: как ты, в тело облеченный, вступил в борьбу с невидимым врагом и поразил демонов полки, всехвальный. За то, Афанасий, Христос тебе богатыми дарованиями воздал; потому, отче, ходатайствуй [пред Христом Богом] о спасении душ наших. Афанасию Высоцкому (Младшему), Серпуховскому, глас 8 Образ Божий в богосотворенней душе твоей,/ум, слово, и дух соблюдая/вперился еси отче преподобне Афанасие,/любовию ко Всетворцу Богу,/и сего ради/молитвы, труды, и подвиги добродетельныя восприим,/прешел еси в вечныя небесныя кровы./Отнюдуже назирай нас/моля Святую Троицу,/еже наследити нам горнее всерадостное блаженство. Перевод: Образ Божий в богосотворенной душе твоей: ум, слово и дух сохраняя, устремился ты, отче преподобный Афанасий, любовью к Творцу всего Богу, и потому молитвы, труды и подвиги добродетельные совершив, переселился ты в вечные небесные обители. Оттуда же наблюдай за нами, моля Святую Троицу, о том, чтобы нам наследовать небесное всерадостное блаженство. Афанасию, затворнику Печерскому, в Ближних пещерах, глас 3 Блаженство плачущих получити желая,/день и нощь непрестанно плакал еси,/имея во уме час Судный,/тем по кончине твоей обрел еси утешение на Небеси,/преподобне Афанасие ./Подаждь и нам плакатися зде грехов наших выну,/яко да плача безконечнаго избывше,//тамо приимем вечное утешение.

http://azbyka.ru/molitvoslov/tropari-pre...

   001    002   003     004    005    006    007    008    009    010