«Если же у кого из вас недостает мудрости, да просит у Бога, дающего всем просто и без упреков, — и дастся ему. Человек с двоящимися мыслями нетверд во всех путях своих. Да хвалится брат униженный высотою своею» ( Иак.5:8-9 ), — читаю я в сегодняшнем апостольском послании. Когда я пришел на первое собрание АА, о, каким мудрым я почитал себя, а остальных пьяниц круглыми дураками. Но сейчас, спустя какое-то время, обретя некую стабильность в трезвости и посещая группы поддержки, я «поумнел», т.е. перестал во всем полагаться на свои силы и ум. Оказалось, что сил у меня не так уж много, а ум по привычке нередко рождает алкоголические идеи и мысли. Я стараюсь направить свой ум в единое русло, к Богу и трезвомыслию, но вижу, что иногда он двоится, и тогда я начинаю колебаться на пути выздоровления. И всё ж есть повод хвалиться тем унижением, которое принесла болезнь алкоголизма в мою жизнь, потому что благодаря ей я увидел, что со мною творит Бог, когда я меняю ветхое и безобразное на новое и прекрасное. Наверно, это происходит во многом из-за того, что я начал замечать кого-то кроме себя. В нашем Содружестве я учусь жить для других и отказываться от эгоизма. Житие празднуемого сегодня святого — преподобного Аркадия Новоторжского для меня пример жертвенности и любви. Он происходил из города Вязьмы от простых и благочестивых родителей. Кроткий и целомудренный юноша избрал своим подвигом юродство ради Христа. Он питался подаянием, спал, где придется. Я знаю, что моя проповедь трезвости для большинства окружающих выглядит как юродство: какие-то непьющие алкоголики, какие-то тайные собрания, шаги, традиции. Ценности, о которых я пытаюсь говорить, часто вызывают смех. Этот смех и пренебрежение адресованы часто мне самому. Я осознаю свою трезвость как подаяние, дар от Бога, а не как что-то заслуженное мною. Хотелось бы быть честным, искренним и жертвенным с другими. Конечно, не всегда это удается, но я только начинаю свой духовный путь. Пусть моя новая трезвая жизнь, которая для других (многие из которых горько пьют горькую) является юродством, будет маленькой жертвой ради Христа.

http://azbyka.ru/zdorovie/kniga-stranich...

Преподобный Александр Свирский и святитель Макарий, митрополит Московский 2 февраля, 2012 Опубликовано в альманахе “Альфа и Омега”, 4, 1995 В святцах Православной Церкви нередки случаи, когда имя одного подвижника неотделимо от имени другого, — настолько они взаимосвязаны в своих духовных подвигах. Эта особенность в почитании Божиих угодников была отмечена известным русским богословом священником Павлом Флоренским. Он говорит: “Собранность двух или трех во имя Христово, со-вхождение людей в таинственную духовную атмосферу около Христа, приобщение Его благодатной силы претворяет их в новую духовную сущность, делает из двух частицу Тела Христова, живое воплощение Церкви (— Имя Христово есть мистическая Церковь! —), воцерковляет их”[ 1 ] . В другом месте он продолжает: “Мистическое единство двух есть условие вÎдения и, значит, — явления, дающего это видение Духа Истины. Вместе с подчиненностью твари внутренним законам, данным ей Богом, и полнотою целомудрия, оно соответствует пришествию Царства Божия (— то есть Духа Святого —) и одухотворению всей твари”[ 2 ] . Высказывание о двоичности можно встретить в ветхозаветной книге Екклесиаста, или Проповедника: “Двоим лучше, нежели одному; потому что у них есть доброе вознаграждение в труде их: ибо если упадет один, то другой поднимет товарища своего. Но горе одному, когда упадет, а другого нет, который поднял бы его. Также, если лежат двое, то тепло им; а одному как согреться? И если станет преодолевать кто-либо одного, то двое устоят против него: и нитка, втрое скрученная, нескоро порвется” (Еккл 4:9—12). Отец Павел указал некоторые духоносные пары: “апп. Петр и Иоанн, апп. Петр и Павел, свв. Косма и Дамиан, свв. Кир и Иоанн, свв. Пантелеимон и Ермолай, свв. Самсон и Диомид (Диомофей), свв. Трифон и Фалалей (Далалей), свв. Муций и Аникита”[ 3 ]. Этот перечень можно продолжить именами последующих святых, подвизавшихся в различных местах Православного мира. Близки и дороги всему славянскому миру просветители — равноапостольные братья Кирилл и Мефодий. Из отечественных святых среди тех случаев, когда имя одного неотделимо от другого, можно назвать первых русских угодников: благоверных страстотерпцев сыновей князя Владимира — Бориса и Глеба; родоначальников русского монашества преподобных Антония и Феодосия; Валаамских подвижников Сергия и Германа; Радонежских и всея России чудотворцев преподобных Сергия и Никона; пустынножителей Соловецкого острова Зосимы и Савватия; блаженных Иоанна и Прокопия Устюжских;  преподобных  Ефрема  и Аркадия  Новоторжских;  Трифона  и Прокопия Вятских;  Иоанна и Лонгина Яренгских,  Вассиана и Иону Пертоминских,  Авксентия и Онуфрия Вологодских,  Амфилохия и Дионисия Глушицких. В Новгороде известна почитаемая двоица святителей Иоанна и Никиты.

http://pravmir.ru/prepodobnyj-aleksandr-...

Скачать epub pdf 02 февраля 2012 г. В святцах Православной Церкви нередки случаи, когда имя одного подвижника неотделимо от имени другого, – настолько они взаимосвязаны в своих духовных подвигах. Эта особенность в почитании Божиих угодников была отмечена известным русским богословом священником Павлом Флоренским. Он говорит: “Собранность двух или трех во имя Христово, со-вхождение людей в таинственную духовную атмосферу около Христа, приобщение Его благодатной силы претворяет их в новую духовную сущность, делает из двух частицу Тела Христова, живое воплощение Церкви (- Имя Христово есть мистическая Церковь ! -), воцерковляет их” 1 . В другом месте он продолжает: “Мистическое единство двух есть условие bIдehuя и, значит, – явления, дающего это видение Духа Истины. Вместе с подчиненностью твари внутренним законам, данным ей Богом, и полнотою целомудрия, оно соответствует пришествию Царства Божия (- то есть Духа Святого -) и одухотворению всей твари” 2 . Высказывание о двоичности можно встретить в ветхозаветной книге Екклесиаста, или Проповедника: “Двоим лучше, нежели одному; потому что у них есть доброе вознаграждение в труде их: ибо если упадет один, то другой поднимет товарища своего. Но горе одному, когда упадет, а другого нет, который поднял бы его. Также, если лежат двое, то тепло им; а одному как согреться? И если станет преодолевать кто-либо одного, то двое устоят против него: и нитка, втрое скрученная, нескоро порвется” ( Еккл 4:9–12 ). Отец Павел указал некоторые духоносные пары: “апп. Петр и Иоанн, апп. Петр и Павел, свв. Косма и Дамиан, свв. Кир и Иоанн, свв. Пантелеимон и Ермолай, свв. Самсон и Диомид (Диомофей), свв. Трифон и Фалалей (Далалей), свв. Муций и Аникита” 3 . Этот перечень можно продолжить именами последующих святых, подвизавшихся в различных местах Православного мира. Близки и дороги всему славянскому миру просветители – равноапостольные братья Кирилл и Мефодий. Из отечественных святых среди тех случаев, когда имя одного неотделимо от другого, можно назвать первых русских угодников: благоверных страстотерпцев сыновей князя Владимира – Бориса и Глеба; родоначальников русского монашества преподобных Антония и Феодосия; Валаамских подвижников Сергия и Германа; Радонежских и всея России чудотворцев преподобных Сергия и Никона; пустынножителей Соловецкого острова Зосимы и Савватия; блаженных Иоанна и Прокопия Устюжских; преподобных Ефрема и Аркадия Новоторжских; Трифона и Прокопия Вятских; Иоанна и Лонгина Яренгских, Вассиана и Иону Пертоминских, Авксентия и Онуфрия Вологодских, Амфилохия и Дионисия Глушицких. В Новгороде известна почитаемая двоица святителей Иоанна и Никиты.

http://azbyka.ru/otechnik/Makarij_Verete...

Радуйся, денно и нощно в молитве пребывый; Радуйся, человече Божий, в мире сем ангельски поживый. Радуйся, чистоты и праведности благоуханный цвете; Радуйся, Божественно дарованное сокровище. Радуйся, девство свое непорочно соблюдый; Радуйся, плачем и слезами душу свою от греховныя скверны омывый. Радуйся, безмолвия твердаго хранителю; Радуйся, заповедей Божиих усердный исполнителю. Радуйся, яко житием твоим ангелы возвеселил еси; Радуйся, яко подвиги твоими духов злобы посрамил еси. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 5 Боготечней звезде уподобился еси, досточудне Аркадие, всем хотящим о Господе подвизатися и спасения вечнаго ищущим: якоже бо солнце многосветное просветися житие твое светом твоих добродетелей и подвиг чудесных сияньми. Темже и мы, невечерним светом славы твоея озаряеми, просветившему тя Своею благодатию Богу согласно вопием: Аллилуия. Икос 5 Видев некия вдовицы сына, мала отрока, ядуща млеко, и из того же сосуда ядуща млеко гада, святе Аркадие, воздохнув рекл еси: в Троице славимый Боже, да не будет сего гада в граде Вязьме и за тридесять поприщ. И от того часа град сей и область его от змиев и гадов избавил еси даже до днесь. Таковому твоему чудодействию дивяшеся, со умилением взываем ти сице: Радуйся, дар чудес измлада от Господа восприявый; Радуйся, чистотою и смирением Богу угодивый. Радуйся, Духа Пресвятаго пресветлое озарение; Радуйся, града своего Божественное благословение. Радуйся, чудес предивных совершителю; Радуйся, у Престола Царя Небеснаго за нас теплый ходатаю. Радуйся, от десницы Вседержительныя увенчанный; Радуйся, от нас грешных на земли прославленный. Радуйся, яко крест свой взем, Христу Богу последовал еси; Радуйся, яко козни демонские крестом низложил еси. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 6 Проповедник евангельскаго терпения, кротости и смирения был еси, блаженне Аркадие, егда в подвизе юродства твоего глумления, поругания и презрение от людей злых претерпел еси, иже духовными очима ослеплени бывше, не мняху тя быти светильника Божия благодати и святых юродства подражателя и не ведяху укрепляющему тя Богу пети: Аллилуия. Икос 6

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Всем сердцем твоим и всею душею твоею обители святых и благоверных князей Бориса и Глеба послужил еси, блаженне, иноческую братию послушанию, кротости, терпению и непрестанней молитве научая, наставнику же твоему во устроении обители неленостно помогая, темже и благоукрасися обитель сия елико домовным строением, тако и жития иноческаго насаждением. Сего ради вопием ти: Радуйся, постников похвало; Радуйся, обители Новоторжския предивная красото. Радуйся, всем святым подражателю; Радуйся, грядущаго града взыскателю. Радуйся, яко бденными молитвами и постными подвиги, яко благовонными ароматы, душу твою облагоухал еси; Радуйся, яко тую от страстей пагубных свободил еси. Радуйся, духовную доброту соблюдый; Радуйся, телесную чистоту сохранивый. Радуйся, плоть свою возненавидевый; Радуйся, вся красная мира сего презревый. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 9 Весь от юности Господеви предался еси, преподобне Аркадие, и к Нему добродетелию приблизился еси, тленная бо яже на земли оставив, нетленное обрел еси богатство, и ныне во обителех небесных водворился еси со ангелы святыми и всеми праведниками, купно с ними ликовствуя и поя Богу: Аллилуия. Икос 9 Витии земнороднии не возмогут по достоянию восхвалити досточудное житие твое, преподобне отче, твоя подвиги и добродетели, имиже дух твой возвысив, в горния скинии вселился еси. Мы же таковым дивящеся, во умилении сердец наших приносим ти хваления сия: Радуйся, добродетельная маслино, в дому Божии возращенная; Радуйся, шипок благовонный в пустынных удолиях процветший. Радуйся, тленная вся земная оставивый; Радуйся, нетленную славу от Господа восприявый. Радуйся, граду нашему столпе непоколебимый; Радуйся, обители нашея молитвенниче усердный. Радуйся, небесных чертогов обитателю; Радуйся, райских селений гражданине. Радуйся, любовию твоею всех нас покрываяй; Радуйся, исцеления неоскудно нам источаяй. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 10 Спасение вечное восприим от Христа, Царя славы, Того моли, преподобне отче, да благочестно в сем веце поживше, в будущем наследие вечное обрящем, купно с тобою вопия Христу Богу: Аллилуия. Икос 10

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Разделы портала «Азбука веры» Составлен священномучеником Аркадием (Остальским) , епископом Бежецким. Кондак 1 Избранный Господем сил и Царем славы, подвиги своими предивный образ иноческаго жития явивый и равноангельски на земли поживый, блаженне Аркадие, достойно восхвалити тя не возможем мы, любовию чтущии тя. Ты же предстательством твоим ко Господу от всяких бед свобождай всех, зовущих ти: Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Икос 1 Архангел и ангел лики со умилением зряху на пречудное житие твое, преподобне Аркадие; во плоти бо, аки безплотен, пожил еси и еще во отроческих летех, всем сердцем и душею Господа своего возлюбив, чистоту души и тела твоего соблюл еси и тако дивное житие твое, Господеви работая, проводил еси. Сего ради слышиши от нас пение сицево: Радуйся, православныя веры утверждение; Радуйся, града Вязьмы благодатное возращение. Радуйся, корени благодатного прозябение; Радуйся, Божия благодати сосуде избранный. Радуйся, свещник, Божественною благодатию возжженный; Радуйся, луче солнца правды возсиявый. Радуйся, на земли, аки ангел поживый; Радуйся, Духа Всесвятаго приятелище и жилище бывый. Радуйся, яко ко Христу прилепился еси; Радуйся, яко умными очима Бога зрети научился еси. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 2 Видя непостоянство и суету мирскую, земную же красоту и славу ни во что же вменив, подвиг юродства измлада на себе подъял еси и в безмолвии мнозе, непрестающих слезах и постояннем плаче о гресех своих подвизался еси, поя Богу: Аллилуия. Икос 2 Разумом просвещенным своим уразумел еси, яко век, иже на земли, преходящ есть, век же он, яко непреходящий возлюбил еси; сего ради еще юн сый телом и млад летами, обаче велик и силен пред Богом и человеки был еси. О сем убо дивимся и восхваляем тя сице: Радуйся, яко светильник граду Вязьме юный был еси; Радуйся, яко от юности твоея Господа возлюбил еси. Радуйся, Тому Единому себе совершенно предавый; Радуйся, славу маловременную презревый. Радуйся, духови плоть свою покоривый;

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Возсия тебе свет новыя благодати, преподобне Аркадие, егда отеческий град, дом и род твой оставив и к наставнику твоему, преподобному Ефрему, пришед, во обители Новоторжстей вселился еси, и от рук сего старца пострига монашескаго сподобился еси, и образ многих добродетелей иноческих в себе носил еси. Сего ради слышиши от нас похвалы сия: Радуйся, уставов иноческих крепкий хранителю; Радуйся, кротости предивный учителю. Радуйся, подвигов монашеских ревнителю; Радуйся, смирения добрый наставниче. Радуйся, иноческаго жития добрый поборниче; Радуйся, во всеоружия Божия одеявыйся. Радуйся, щит веры и шлем спасения стяжавый; Радуйся, меч духовный, еже есть слово Божие, сладце возлюбивый. Радуйся, воздержанием удобренный; Радуйся, нестяжанием украшенный. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 7 Хотя быти инок совершен, в послушание отцу своему духовному весь вдался еси, достохвальне Аркадие, и тому усерднейший в подвизех иноческих подражатель быв, научился еси купно с ним выну взывати к Богу: Аллилуия. Икос 7 Дивную двоицу, благодати Божией исполненную и добродетельми иноческаго жития украшенную, яви нам Новоторжская обитель: тя, блаженне Аркадие, и богомудраго учителя твоего, преподобнаго отца нашего Ефрема, ему же ты добре поревновав, на высоту духовнаго совершенства восшел еси. Сего ради слышал от всех похвалы сия: Радуйся, преподобных красото; Радуйся, духовнаго жития чистое зерцало. Радуйся, молитв наших благоприятное кадило; Радуйся, иноков благочестивых многосветлое солнце. Радуйся, монашествующих предивное украшение; Радуйся, подвижников образе благоугождения. Радуйся, светом добродетелей твоих град и страну нашу озаривый; Радуйся, житием твоим Отца Небеснаго прославивый. Радуйся, любовь Христову в сердце своем имевый; Радуйся, заповеди Того сохранивый. Радуйся, преподобне отче Аркадие, Новоторжский чудотворче. Кондак 8 Странник во юдоли земней быв, век сей, яко маловременен, оставил еси, и оное житие и век будущий нескончаемый мудрствуя, вся нетленная тленными стяжати потщался еси, отнюдуже и тело твое духови поработил еси, да Христа Единаго приобрящеши, поя Тому: Аллилуия. Икос 8

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-pre...

Спасибо, Владыко, за Ваши добрые пожелания. Много писать не могу. Прошу Ваших Святительских молитв и благословения. Маленькая весть: у меня была одна пражанка (сидела и теперь уехала в Прагу), и она сообщила, что Савицкий из Праги уехал в Париж. Ваш покорный слуга, недостойный прот[оиерей] Вас[илий] Герасимов. Д. 61. Лист без номера. Ксерокопия с подлинника. Автограф. 4. 5 марта 1959 г. Торжок. (20 февраля, св. Льва, еп. Катанского) 286 ВАШЕ ПРЕОСВЯЩЕНСТВО, ДОРОГОЙ ВЛАДЫКО, получил Ваше письмо с дорогими для меня советами, назиданиями и пожеланиями. Спаси и сохрани Вас Господь и Матерь Божия! Дорогой Владыко, – я уже дома, но с постельным режимом; выпуская из больницы, врач-женщина (кстати, дочь церковного сторожа б[ывшей] Сретенской церкви Торжка) по фамилии Генералова сказала мне: «помните, вы сложный больной, держитесь указанной диеты, назначений, вам нужен отдых, покой, немного лежите, немного побольше ходите и чуть-чуть занимайтесь физическим трудом»... Вот и делают мне уколы витамина «В1», всего 25, осталось два; затем перерыв на 10 дней и новые уколы «ангиотрофина» 20 уколов, в добавление ко всему этому я научился делать себе уколы «инсулина» (два раза в день). Печатаю на машинке, как показанный мне физический труд, и сижу не больше часа, но в общем так: всего себя предал Творцу и Вседержителю моему, а когда лежал в больнице (больше месяца) прочитал заново всю Библию (у меня есть карманная библия – издание лондонского библейского общества) и получил заново душевное и духовное наслаждение. Это духовная симфония мне помогла бодрее смотреть на земную и на будущую вечную жизнь... И за это слава Богу, а то жизнь суетная привела меня к инфаркту миокарда, грудной жабе, неврозу и сахарной болезни... Видимо, за грехи мои Господь очищает мое нечистое сердце!.. Дорогой Владыко, – помолитесь в тихой своей келье за меня! Владыко! а какие есть святые в г. Владимире и во Владимирской епархии? Спасибо за службу и акафист преп. Ефрему Новоторжскому. Кстати, я пишу небольшой очерк о преп. Аркадии Новоторжском, он же Вяземский.

http://azbyka.ru/otechnik/Afanasij_Sahar...

Можно думать, что наместник в крупных городах епархии вне столицы не обязательно мог быть только эмиссаром, присылаемым на время, но и главой особого наместнического округа, которые создавались в отдельных частях епархии . В Новгороде владычные наместники появляются поздно. В Синодальной редакции Устава Владимира о десятинах (конца XIII в.) вставлено запрещение судить княжеские суды без «вла-дычня наместника» . В позднем Крестининском изводе той же редакции первой половины XIV в. вместо «наместника» называется «судья» , что говорит о судебном характере деятельности этого церковного чиновника. По Новгородской и Псковской судным грамотам XV в. владычный наместник осуществлял суд наряду с посадником , причем в Новгороде он имел собственных судей . Печати новгородских владычных наместников сохранились с конца XIII в. Наряду с наместниками при архиепископе, ведавшими владычным судом, в Новгородской земле, как определил Янин, в конце XIII в. возникает институт наместников на периферии Новгородской земли, осуществляющих государственную власть от имени республиканского правительства. Это Ладожское наместничество, возникшее при архиепископстве Климента (1276—1299) и просуществовавшее до 1316 г., когда в Ладоге была восстановлена власть светских институтов республики. Его сменило после 1316 г. Новоторжское наместничество, где владычный наместник осуществлял власть совместно с великокняжеским наместником по широкому кругу дел, включающему и поземельные отношения . Наместничеством новгородского архиепископа в церковном отношении было и Псковское княжество. Известны «печати архиепископа новгородского», которые по сфрагистиче-скому типу отнесены к XIV—XV вв., а по месту находок — только к Пскову. Их считают принадлежащими владычным наместникам в Пскове . Однако эти особые новгородские церковные институты относятся ко времени, выходящему за пределы настоящего исследования. Хозяйственной деятельностью в епископии занимался владычный тиун. Тиун при епископе упоминается уже в XII в. в записи на книге, написанной в Новгороде «при епискоупе Аркадии и при тиуне Тупочеле» .

http://sedmitza.ru/lib/text/438144/

Разделы портала «Азбука веры» Кондак 1 Избранный чудотворче, преславный угодниче Христов, скорый помощниче и теплый молитвенниче о всех, с верою и любовию просящих твоего заступления, восхваляем тя любовию, Ефреме преподобне. Ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, со Аркадием блаженным, моли о спасении нас поющих ти: Радуйся, Ефреме чудотворче, преподобне отче наш. Икос 1 Ангелов подражатель явился еси, преподобне и богоносне отче наш Ефреме, ангельски поживый на земли, и нам оставивый образ совершенства духовнаго. Сего ради прослави тя нетлением и чудесы Христос Бог, Емуже предстоиши ныне во славе невечерней Царствия Небеснаго, от нас же, чтущих тя, слышиши пение таковое: Радуйся, яко любве ради Господа твоего, всякое наслаждение земное оставил еси. Радуйся, яко вся блага мира сего Христа ради презрел еси. Радуйся, яко богатство нетленное обрел еси. Радуйся, яко иго Христово благое и легкое возлюбил еси. Радуйся, яко во плоти аки безплотен пожил еси. Радуйся, яко честную и боголюбезную чистоту непорочно сохранил еси. Радуйся, яко узкими враты в пространство Царствия Небеснаго возшел еси. Радуйся, яко равноангельскую честь достойно приял еси. Радуйся, яко венец неувядаемый от Господа восприял еси. Радуйся, яко на небеси и на земли прославлен еси. Радуйся, Ефреме чудотворче, преподобне отче наш. Кондак 2 Видя брата своего Георгиа, со благоверным князем Борисом убиенна, главу братню, яко сокровище многоценно восприяв, хранил еси, и взирая на ню, суету благ мира сего, и час свой смертный выну помышлял еси. Темже мир и вся благая его оставив, инок был еси, да единому Богу живеши, поя Ему: Аллилуиа. Икос 2 Разумом свыше просвещенным наставлял еси духовная чада твоя к богоугождению истинному, и любезно принимал еси желавшыя подвизатися вкупе с тобою во спасение, преподобне отче Ефреме, спасительнаго пути наставниче предобрый. Приими убо и нас под твой отчий покров, и молитвами твоими помози нам спасение вечное унаследовати, да тебе восхваляем сице: Радуйся, алчущым и жаждущым правды, глаголов живота вечнаго возвестителю.

http://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svj...

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010