Во-первых, почему любовь Божия останавливается единственно на тех, которые любят премудрость и с нею пребывают? Премудрость происходит от Бога и в Нем имеет свое пребывание. Сам Бог возлюбил ее и основал в Себе. В ней открываются Его слава, полнота жизни и бесконечное совершенство. «Пара бо есть силы Божия и излияние Вседержителя славы чистое… Сияние бо есть света присносущнаго и зерцало непорочно Божия действия и образ благостыни Его» ( Прем. 7:25–26 ). Чрез нее приведено из небытия в бытие все существующее. Премудростию Бог основал землю и совершил небеса; ее смыслом и чувством разверзлись бездны и облака дают росу. Премудрость Божия говорит о себе так: «Господь созда мя начало путий своих в дела своя, прежде век основа мя, в начале, прежде неже землю сотворити, и прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником вод, прежде неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает мя… Егда готовяше небо, с ним бех, и егда отлучаше престол свой на ветрех, и егда крепки творяше вышния облаки, и егда тверды полагаше источники поднебесныя, и егда полагаше морю предел его, да воды не мимоидут уст его, и крепка творяше основания земли, бех при Нем устрояющи. Аз бех, о Ней же радовашеся, на всяк же день веселяхся пред лицем Его на всяко время, егда веселяшеся вселенную совершив, и веселяшеся о сынех человеческих» ( Прит. 8:22–31 ). Так если премудрость составляет славу, зиждительную силу творчества и всю полноту величия самого Бога, то тем более она есть начало и корень всякого добра и совершенства как во всех вообще созданиях Божиих разумных, так и в людях. Только с премудростию человек является в полном своем величии и достоинстве; без нее он утрачивает свое значение, и чем бы ни обладал он, ничто не послужит ему в пользу. Будет ли он наделен силами и крепостию телесною: без мудрости он не может распорядиться своими силами как должно, и ничем не будет отличаться от грубого животного. Будет ли возвышаться над другими благообразием и красотою: без мудрости он погубит и самую свою красоту, которая послужит ему поводом к большему безумию и унижению.

http://azbyka.ru/otechnik/Veniamin_Plato...

Слава, глас 8. Анатолия: Премудрости рачитель быв, преподобне,/и всех сущих, еже к Богу, предсудив сожительницу поучение смертное,/лепотно житие препроводил еси,/ибо, плотския страсти/воздержания крепостьми себе обложив/и Божественного поучения законом,/неработен душевный соблюл еси сан,/добродетели богатством/все плотское мудрование повинул еси духу./Темже плоть и мир возненавидев и миродержца,/предстоя Христу,/проси душам нашим велия милости. И ныне, глас тойже, первую стихиру: Сходяй Спас: Вход. Прокимен дне. Бытия чтение (глава 17): Явися Господь Авраму и рече ему:/Аз есмь Бог твой, благоугоди предо Мною и буди непорочен./И положу завет Мой между Мною и между тобою, и умножу тя зело./И будеши отец многих языков./И не наречется ктому имя твое Аврам, но будет имя твое Авраам,/яко отца многих языков положих тя./И возращу тя зело зело,/и положу тя в языки, и царие из тебе изыдут./И положу завет Мой между Мною и тобою/и между семенем твоим по тебе в роды их,/в завет вечный, и буду им Бог./И паде Авраам на лице своем и поклонися Господеви./И рече Бог ко Аврааму:/ты же завет Мой да соблюдеши,/ты и семя твое по тебе в роды их./И сей завет, иже соблюдеши между Мною и вами/и между семенем твоим по тебе в роды их:/обрежите плоть вашу крайнюю, и будет в знамение завета между Мною и вами/и между семенем твоим по тебе в роды их./И отроча осмодневно обрежется вам, всяк мужеск пол в родех ваших./И мужеский пол, иже не обрежет плоть крайнюю свою во осмый день,/потребится душа она от рода своего, яко завет Мой разорила есть. Притчей чтение (глава 8): Господь созда мя начало путей Своих в дела Своя./Прежде век основа мя в начале,/прежде, неже землю сотворити,/и прежде, неже бездны соделати,/прежде, неже произыти источником водным,/прежде, неже горам водрузитися,/прежде же всех холмов раждает мя./Господь сотвори страны и пустыни и концы, населены под небесем./Егда готовяше небо, с ним бех,/и егда отлучаше Себе Престол на ветрех./Егда крепки творяше вышния облаки/и яко тверды полагаше источники поднебесныя,/внегда полагати морю предел его, и воды не мимоидут уст Его,/и крепки творяше основания земли, бех к Нему подобна./Аз бех, о нейже радовашеся,/по вся же дни веселяхся пред лицем Его на всяко время.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

прежде, неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает Мя.... Егда готовя те небо, с Ним бех.... Аз бех, о Нейже радоватеся» и т. д. 25 И в другом он говорит: «вы слушатели (иудеи) понимаете, что по свидетельству писания это Порождение рождено от Отца прежде всех тварей» 26 . В этом смысле св. Иустин и называет Слово Божие «перворожденным из всех тварей», «первородным Бога, сущим прежде всех тварей», «Сыном Божиим, рожденным прежде всех творений» и под. 27 На вечность Слова, по Иустину, указывает и то, что Бог Отец имел Его советником до сотворения мира, как разумную ипостасную Силу. – Признавая Слово совечным Богу, он называет Его «силой неотлучной и неотделимой от Отца, подобно солнечному свету на земле, который неотделим от солнца, находящегося на небе» 28 , или " вечным священником»: «Бог Слово есть сущий прежде всего, вечный священник Бога, Царь и Христос» 29 . – Вечное существование Слова, родившегося от Отца, апологет основывает на той мысли, что Слово постоянно пребывало в Отце, что Оно неотделимо от Него, как свет от солнца 30 и, что Отец никогда не был без Слова 31 , а Отец есть вечное существо, следовательно, и Его Слово, происходящее от Него, так же вечно. Мысль о существовании Слова во Отце, а отсюда о единстве их существа проводится у Иустина во многих местах его сочинений и с особенной силой и ясностью. Но еще с большей ясностью, насколько это возможно, св. Иустин старается изобразить различие лиц в Божестве и доказать индивидуальное, личное бытие Слова. Из той степени силы и энергии, с какой св. Иустин старается доказать различие лиц в Божестве и отдельное бытие Сына, при существовании в Отце, видно, что он имел в виду какие-либо неправильные учения, отрицающие личное бытие Слова и допускающие только номинальное различие лиц в Божестве 32 . Так, в первой своей Апологии, доказывая, что христиане не нарушают общественного спокойствия и, что все злодеи, если бы знали, что от Бога нельзя скрыться, старались бы вести себя хорошо, он говорит императорам, что они, предпочитая обычаи истине, не будут иметь успеха, «как это объявляет само Слово, которое после Бога Отца есть державнейший и правосуднейший из всех Правитель» и т.

http://azbyka.ru/otechnik/Ivan_Znamenski...

И прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником вод, прежде неже горам водрузитися, прежде же всех холмов рождает Мя. Господь сотвори страны и ненаселенныя, и концы населенныя поднебесныя. Егда готовяше небо, с Ним бех, и егда отлучаше престол Свой на ветрах... и егда полагаше морю предел его, да воды не мимо идут уст Его и крепка творяше основания земли, бех при Нем устрояющи. Аз бех, о Нейже радовашеся, на всяк же день веселяхся пред Лицем Его на всяко время. Егда веселяшеся, вселенную совершив, и веселяшеся о сынех человеческих. Ныне убо, сыне, послушай Мене: и блажени, иже пути Моя сохранят. " Услышите Премудрость и умудритеся и не отмещите. Блажен муж, иже послушает Мене, и человек, иже пути Моя сохранит, бдяй при Моих дверех присно, соблюдаяй праги Моих входов: исходи бо Мои, исходи живота и уготовляется хотение от Господа. Согрешающие в Мя нечествуют на своя души и ненавидящии Мя любят смерть». Дальше книга Притчей говорит: «Премудрость созда себе дом и утверди столпов седмь» (IX). Дом Премудрости есть Тело Христово, или родившая это Тело Пресвятая Дева Мария (частнее – Ея чрево, вместившее Сына Божия), Которая именуется Селением Вышняго, Невместимого Бога Вместившею, и другими, подобными именами. Указание на 7 столпов дома сделано, чтобы священным числом указать на величие и непоколебимость Дома, Который создала Себе Премудрость. Протоиерей Булгаков, не отвергая принятого Церковью толкования, что под Домом разумеется Богородица, все же делает отсюда вывод, что под Премудростию здесь нельзя разуметь Христа, так как Слово Божие не создавало Себе Матерь. Однако, ясно всякому, что воплощение Сына Божия совершилось не без участия Его Самого. Нельзя говорить, что Избранница Божия была уготована только наитием Св. Духа и благоволением Отца, ибо Архангел Гавриил благовестил так: «Дух Святый найдет на Тя и Сила Вышняго осенит Тя». Мария стала Материю Божиею, когда на Нее не только низошел Дух Святый, но и осенила Сила Вышняго, каковое имя в Священном Писании ( 1Кор. 1:24 ) и святительских творениях дается Второй Ипостаси, Сыну и Слову Божию. Таким образом вполне уместно говорить, что Сын Божий создал Себе дом, и это прямо выражено в канонах Великого Четвертка и ему соответствующих в предпразднества Рождества и Богоявления 25 .

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Maksimov...

29. Книга Притчей. " Притчи суть изречения мудрых, как бы загадки, которые сами по себе представляют одно, но дают разуметь еще нечто другое. Так в Евангелии Иоанна ученики Господни, после того, как Он, оставив сокровенный образ речи, начал беседовать с ними открыто, говорят Ему: се ныне не обинуяся глаголеши, а притчи никоея не глаголеши (Ин.16:29); следовательно под притчею разумеется не ясный, но сокровенный ход речи. Поелику же и в сей книге таких изречений много, то Соломон и надписал ее: Притчи. Самое же название притча (в греческом: паримиа) произошло оттого, что подобные изречения выставлялись написанными на путях, для вразумления и исправления проходящих (паримиа по древнему объяснению сего слова значит придорожное, т.е. полезное наставление, встреченное на пути). Писались же они при дороге для того, чтобы люди мимоходом испытывали написанное и получали наставление. Поэтому иные определяют притчу так: притча есть придорожное изречение, переносящее мысль от чего-либо одного ко многому. По своему же внутреннему содержанию находящиеся здесь притчи излагают разного рода учение, а именно: 1) познание премудрости и наказания; 2) разумение словес мудрости; 3) извития словес; 4) уразумение правды истинной; 5) исправление суда; 6) познание притчи; 7) изречения мудрых; 8) загадки и темные слова (Притч.1:2-6) " " 1) Притчи дают познание премудрости и учения. Так как язычники утверждают, что они имеют мудрость, и еретики говорят, что они имеют знание, то Соломон и показывает, в чем состоит истинная мудрость и истинное знание. Услышав его Божественные изречения, всякий мудрый премудре будет. 2) В кн. Притчей заключается разумение словес мудрости, то есть приобретение познания о едином истинном боге. Что касается язычников, то одни из них богом называли вещество, а другие уподобили его идолам; находятся в заблуждении также и еретики касательно истинного Бога. Против них-то Соломон и излагает истинное понятие о Боге, говорит о его неизреченности: 25:2, о промысле: 15:3,21; 22:2; 23:13, о правосудии: 15:8,25. О миротворении говорит не просто, но утверждает, что Господь все сотворил Словом Своим и премудростию, так как свойство истинного Бога составляет то наипаче, что Он есть Отец Сына. Егда готовяше небо, с Ним бех, и егда отлучаше престол Свой на ветрех и егда крепки творяше вышие облаки, бех при Нем устоя. Аз бех, о нейже радовашеся, на всяк же день веселяхся пред лицеем Его (8:26,27,30).

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/1119...

СВЯЩЕННОМУЧЕНИКА ЕРМОГЕНА, ПАТРИАРХА МОСКОВСКАГО И ВСЕЯ РУСИ. Паримии святителем. 24 ФЕВРУАРИА. ПЕРВОЕ И ВТОРОЕ ОБРЕТЕНИЕ ГЛАВЫ СВЯТАГО ИОАННА ПРЕДТЕЧИ. Паримии Иоанну Предтече. МАРТ 2 МАРТА. СВЯТИТЕЛЯ АРСЕНИЯ, ЕПИСКОПА ТВЕРСКАГО. Паримии святителем. 9 МАРТА. СВЯТЫХ 40 МУЧЕНИК СЕВАСТИЙСКИХ. Паримии мучеником. 11 МАРТА. СВЯТИТЕЛЯ ЕВФИМИЯ, АРХИЕПИСКОПА НОВГОРОДСКАГО. Паримии святителем. 17 МАРТА. ПРЕПОДОБНАГО МАКАРИЯ КАЛЯЗИНСКАГО. Паримии преподобному. 25 МАРТА. БЛАГОВЕЩЕНИЕ ПРЕСВЯТЫЯ БОГОРОДИЦЫ НА ВЕЧЕРНИ. Паримии Пресвятей Богородице НА ЛИТУРГИИ. 1. Исхода чтение. Вниде Моисей в гору Божию Хорив, явися же ему Ангел Господень в пламени огненне из купины, и виде, яко купина горяше огнем и купина не сгараше. Рече же Моисей: прешед, узрю видение великое сие, что яко не сгарает купина? Якоже виде Господь, яко приступает видети, призва его Господь, из купины глаголя: Моисее, Моисее. Он же рече: что есть? И рече: не приближися семо. Иззуй сапог от ногу твоею: место бо, на немже ты стоиши, земля свята есть. И рече ему: Аз есмь Бог отца твоего, Бог Авраамов, и Бог Исааков, и Бог Иаковль. Отврати же Моисей лице свое, стыдяше бо ся зрети пред Богом. Рече же Господь к Моисею: видя, видех озлобление людей Моих, иже во Египте, и вопль их услышах от насильствующих в делех. Вем бо болезнь их, и снидох, еже изъяти их от руки египтян, и извести их от земли оныя, и ввести их в землю благу и многу, в землю, точащу мед и млеко. Исх 3:1–8 2. Притчей чтение. Господь созда мя начало путей Своих в дела Своя. Прежде век основа мя в начале, прежде неже землю сотворити, и прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником вод, прежде, неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает мя. Господь сотвори страны, и пустыни, и концы, населены под Небесем. Егда готовяше небо, с Ним бех, и егда отлучаше Себе престол на ветрех, егда крепки творяше вышния облаки и яко тверды полагаше источники поднебесныя. Внегда полагати морю предел его, и воды не мимо идут уст Его, и крепки творяше основания земли, бех при Нем устрояя подобна. Аз бех, о нейже радовашеся: по вся же дни веселяхся пред лицем Его на всяко время. Притч 8:22–30

http://azbyka.ru/bogosluzhenie/parimijni...

Таже вход. Прокимен дне. И чтения. Притчей чтение (глава 8) Господь созда Мя начало путей Своих в дела Своя,/прежде век основа Мя;/в начале, прежде неже землю сотворити/и прежде неже бездны соделати,/прежде неже произыти источником водным,/прежде неже горам водрузитися,/прежде же всех холмов раждает Мя./Господь сотвори страны и пустыни,/и концы населены под небесем./Егда готовяше небо, с Ним бех,/и егда отлучаше Себе престол на ветрех,/егда крепки творяше Вышния облаки;/и яко тверды полагаше источники поднебесныя,/внегда полагати морю предел его,/и воды не мимоидут уст Его,/и крепка творяше основания земли,/бех к Нему подобна./Аз бех, о нейже радовашеся,/по вся же дни веселяхся пред лицем Его на всяко время. Премудрости Соломоновы чтение (глава 7): Всех Художница научи мя, Премудрость;/есть бо в той Дух разума свят,/единородный, многочастный,/тонкий, благодвижный,/светлый, нескверный, ясный,/невредительный, благолюбивый, остр,/невозбранен, благоделателен, человеколюбив,/известный, крепкий, безпечальный,/всесильный, всевидяй/и сквозе вся проходяй духи разумичныя, чистыя, тончайшия./Всякаго бо движения подвижнейша есть Премудрость:/достизает же и проницает сквозе всяческая ради Своей чистоты./Пара бо есть силы Божия/и излияние Вседержителя славы чистое:/сего ради ничтоже осквернено на ню нападает./Сияние бо есть Света Присносущнаго,/и зерцало непорочно Божия действия,/и образ благостыни Его. Пророчества Исаиина чтение (глава 25): Господи, Боже мой, прославлю Тя,/воспою Имя Твое, яко сотворил еси чудная дела,/совет древний истинный:/да будет, Господи./Яко положил еси грады в персть,/грады твердыя, еже пасти основанием их,/нечестивых град да не созиждется в век./Сего ради благословят Тя людие нищии,/и гради человеков обидимых возблагословят Тя./Был бо еси всякому граду смиренному Помощник,/и изнемогающим за оскудение покров,/от человек злых избавиши их:/покров жаждущих и дух человеков обидимых./Аки человецы малодушнии, жаждущии в Сионе,/яко избавиши их от человек нечестивых,/имже нас предал еси./И сотворит Господь Саваоф всем языком:/на горе сей испиют радость, испиют вино./Помажутся миром на горе сей;/предаждь сия вся языком:/той бо совет на вся языки./Пожерта будет смерть возмогши,/и паки отъят Господь Бог всяку слезу от всякаго лица;/поношение людей отъят от всея земли,/уста бо Господня глаголаша сия./И рекут в день оный:/се Бог наш, Наньже уповахом, и спасет нас;/Сей Господь, потерпехом Его, и возрадовахомся,/и возвеселихомся о спасении нашем.

http://azbyka.ru/otechnik/Pravoslavnoe_B...

XXIV. Что Иудеи могут получить прощение своих преступлений под тем одним условием, если Кровь Христа, убитого ими, отмоют крещением Его и, перешедши в Церковь Его, будут повиноваться заповедям Его    У Исаии Господь говорит: «ктому не стерплю грехов ваших. Егда прострете руки вашя ко Мне, отвращу очи Мои от вас; и аще умножите моление, не услышу вас, руки бо вашя исполнены крове. Измыйтеся и чисти будите, отъимите лукавства от душ ваших пред очами Моима, престаните от лукавств ваших. Научитеся добро творити, взыщите суда, избавите обидимаго, судите сиру и оправдите вдовицу, и приидите и истяжимся, глаголет Господь. И аще будут греси ваши яко багряное, яко снег убелю; аще же будут, яко червленое, яко волну убелю. И аще хощете и послушаете Мене, благая земли снесте; аще же не хощете ниже послушаете Мене, мечь вы пояст, уста бо Господня глаголаша сия» (Ис.1:14—20).    В Притчах Соломоновых: «Господь созда мя начало путей своих, в дела своя; прежде век основа мя, в начале, прежде неже землю сотворити, и прежде неже бездны соделати, прежде неже произыти источником вод, прежде неже горам водрузитися, прежде же всех холмов раждает мя. Господь сотвори страны и ненаселенныя и концы населенныя поднебесныя. Егда готовяше небо, с ним бех; и егда отлучаше престол свой на ветрех, и егда крепки творяше вышния облаки, и егда тверды полагаше источники поднебесныя... и крепка творяше основания земли, бех при нем устрояющи. Аз бех, о ней же радовашеся, на всяк же день веселяхся пред лицем Его на всяко время, егда веселяшеся вселенную совершив» (Притч.8:22—31). Тоже в книге Премудрости Сираха: «Аз из уст Вышняго изыдох и яко мгла покрых землю. Аз на высоких вселихся и престол мой в столпе облачне; круг небесный обыдох едина и во глубине бездны походих, волну морскую и всю землю и вся люди и язык стяжах... и укоренихся в людех прославленных... Приступите ко мне, желающии мене» (Сир.24:3—6, 13, 21). Также в псалме 88: «и аз первенца положу его, высока паче царей земных. В веке сохраню ему милость мою и завет мой верен ему; и положу в век века семя его...

http://lib.pravmir.ru/library/readbook/3...

Сие первое хотение Божие начало во первых открывать премудрость Божию, которая, по изображению Соломона, есть свет и сияние не угашаемое, пара или дыхание Божеской силы и луч славы Всемогущего; есть сияние вечного Света, непорочное зерцало Божия действия и образ благости Его 52 ; есть начало творения, или явления Божия чрез творение. О сем сама она говорит так: Господь стяжа мя начало путей Своих в дела Своя; прежде век основа мя, вначале, прежде неже землю сотворити, прежде неже бездны соделати, – кратко, прежде всего творения, егда, далее продолжает она, небо готовяше Господь, с Ним бех; и егда Крепкий творяше вышния облакии, и тверды полагаше источники поднебесныя, и крепка творяше основания земли, бех при Нем устрояя. Аз бех, о нейже Он радовашеся, и аз на всяк день веселяхся пред лицем Его на всяко время 53 . Аз, и вдругом месте говорит она, из уст Вышняго изыдох и, яко мгла, покрых землю; Аз на высоких вселихся, и престол мой в столпе облачне; круг небесный обыдох едина, и во глубине бездны походих; волну морскую и всю землю, и вся люди и язык стяжах. Прежде века из начала созда мя, и даже до века не оскудею 54 . Чтож убо всемогущий Бог Отец, восхотевший сообщить Себя созданным существам, сотворил чрез Сына Своего при содействии Святого Духа Своего Божественною премудростию Своею? В начале, повествует Моисей, сотвори Бог небо и землю 57 . Некоторые Святые Отцы Церкви под словом небо разумеют сотворение мира невидимого, Ангельского; и кажется, иначе не можно разуметь сего, как только в сем смысле. Другого бо, то есть, сего наружного неба, названного твердию не было; оно во второй день видимого творения сотворено было. Посему сперва Ангельский мир и Ангели сотворены были: что можно и из других Священного Писания мест усмотреть. Как-то, Апостол Павел говорит: верою разумеваем совершитися векам глаголом Божиим, во еже от неявляемых, невидимых видимым ими быти 58 ; – паки: егда вводит Первороднаго во вселенную, глаголет: да поклонятся Ему вси Анегли Божии. И ко Ангелам убо глаголет: Творяй Ангелы Своя духи, и слуги Своя огонь палящь 59 .

http://azbyka.ru/otechnik/Mihail_Desnick...

Притчи Соломона, сына Давидова. Присовокуплено и имя отца, чтобы знать тебе, что Соломон был премудр, произошел от отца также премудрого и пророка, с младенчества обучен был священным письменам, но по жребию получил власть; не силою присвоил себе царство, нимало ему не принадлежавшее; но принял отеческий скипетр по справедливому суду отца и по Божию определению. Он был царем во Иерусалиме. И это сказано не напрасно, но главным образом для различения от других подобного имени царей, а сверх сего, и для того, чтобы поелику он построил пресловутый храм, то и ты знал соорудителя сего храма и виновника всякого гражданского устройства, уставов и благочиния. Много же содействует к принятию советов и то, что писатель книги — царь. Ежели царская власть есть законное правительство, то очевидно, что и правила, какие дает царь, истинно достойный сего наименования, имеют великую законность, будучи направлены к общей для всех пользе, а не составлены с намерением достигнуть царю собственной своей пользы. Тем и отличается злой властелин от царя, что один везде имеет в виду свои выгоды, а другой помышляет о пользе подданных. Но перечисляется также, какая именно польза и в какой мере приобретается из сей книги учащимися. И во–первых, из притчей можно познати премудрость и наказание  (Притч. 1:2). А премудрость есть знание вещей Божественных и человеческих, также и их причин. Посему, кто с успехом богословствует, тот познал премудрость, как и блаженный Павел говорит: премудрость же глаголем в совершенных: премудрость же не века сего, ни князей века сего престающих: но глаголем премудрость Божию в тайне сокровенную, юже предустави Бог прежде век (1 Кор. 2:6–7). И кто из устройства мира уразумевает Зиждителя, тот познает также Бога из премудрости, видимой в мире. Невидимая бо Его от создания мира творенми помышляема видима суть (Рим. 1:20). А к мысли о Боге приближает нас, когда говорит: Бог премудростию основа землю; и: егда готовяше небо, с Ним бех; и: бех при Нем устрояя; и: Аз бех, о нейже радовашеся (Притч. 3:19; 8:27; 29:30). Ибо все сие говорит Соломон от имени олицетворенной им премудрости, чтобы доставить нам ясное о ней познание. И вообще в словах: Господь созда мя начало путей Своих  (Притч. 8:22), разумеет премудрость, открывающуюся в мире, которая едва не выговаривает чрез видимое, что она произошла от Бога, и что в тварях не самослучайно сияет столько премудрости. Ибо как небеса поведают славу Божию, и творение руку Его возвещает твердь, возвещает же не издавая гласа; потому что не суть речи, словеса, ихже не слышатся гласи их (Пс. 18:2, 4), таковы словеса и началородной премудрости, которая при творении прежде всего другого положена в основание твари: она молча вопиет о своем Творце и Господе, чтобы ты восходил чрез нее к мысли об едином Премудром.

http://predanie.ru/book/68862-tvoreniya/

  001     002    003    004    005    006    007    008    009    010