Din partea structurilor de stat la edin au participat:ministrul culturii FR V.R. Medinski; ministrul construciei i al economiei comunale al FR M.V. Meni; ministrul transportului FR M.Iu. Sokolov; preedintele Comitetului Dumei de Stat al AF a FR pentru problemele CSI i relaiile cu compatrioii L.E. Slutskii; guvernatorul regiunii Moscova A.Iu. Vorobiov;guvernatorul regiunii Reazan O.I. Kovaliov; guvernatorul regiunii Nijnii Novgorod V.P. antsev; guvernatorul regiunii Iaroslavl S.N. Iastrebov; directorul pentru dezvoltarea sistemului de producere al Corporaiei de Stat pentru energia atomic „Rosatom” S.A. Obozov; viceministrul culturii Gh.U. Pirumov; directorul departamentului pentru colaborare internaional al Ministerului culturii al Federaiei Ruse S.G. Obryvalin; eful centrului regional Centru al MSE al FR O.V. Bajenov; eful DS al MAI FR pentru Districtului federal Centru S.S. Dereveanko; lociitorul efului Departamentului Preedintelui FR pentru politica intern M.V. Belousov; vicedirectorul „Rossotrudnicestvo” G.L. Muradov; viceministrul transportului FR O.V. Belozerov; vicedirectorul Departamentului cultur al Aparatului Guvernului FR O.S. Koroleova;eful Departamentului pentru colaborare interregional, politica naional i relaii cu organizaiile religioase din or. Moscova Iu. V. Artiuh i alii. Participanii la întâlnire au discutat planul pregtirii, al organizaiei i al desfurrii aciunilor, dedicateaniversrii a 700 de ani din ziua naterii cuviosului Serghie de Radonej. Deschizând edina, Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril s-a adresat ctre cei prezeni cu o alocuiune. Apoi avut loc prezentarea, dedicat pregtirii ctre evenimentul semnificativ. Ctre participanii la aciune s-a adresat preedintele grupului de lucru de pe lâng Preedintele FR privind pregtirea srbtoririi aniversrii a 700 de ani din ziua naterii cuviosului Serghie A.D. Beglov. Dumnealui i-a transmis Preafericitului Patriarh Chiril cuvintele unei recunotine aparte a Preedintelui Rusiei V.V. Putin pentru trudele în soluionarea sarcinilor deloc uoare privind asigurarea pregtirii ctre solemnitile jubiliare.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3642254...

Боканча-Скит. Боканчевский Петропавловский монастырь. Mnstirea Ortodox Moldoveneasc " Sfinii Apostoli Petru i Pavel " , Монастырь Боканча (Mnstirea Bocancea) Монастырь. Действует.  ( все монастыри в каталоге → ) Год основания:1869. Ссылки:   Адрес: Республика Молдова, Сынжерейский район, к. Думбравица, с. Боканча-Скит Satul Bocancea-Schit, comuna Dumbrvia, raionul Sîngerei, Republica Moldova Координаты: 47.503478, 28.136977 Изменить описание Добавить фотографии Фотографий пока нет Карта и ближайшие объекты Добавить статью До появления монастыря Хыржэука появился скит, где его планировали в будущем переделать. Однако на месте этого скита вырос Петропавловский мужской монастырь, а коротко местные называют его Монастырь Боканча. Леон Боканча, неравнодушный к судьбе жителей Хыржэука, дёшево продал часть своей земли, чтобы крестьяне, находившиеся слишком близко к тамошнему монастырю, переехали сюда. Однако крестьяне упёрлись и отказались переезжать. Территория Монастыря Боканча пустовала, и архиепископ Антоний распорядился ей очень мудро и любезно. Он основал на этом месте другое монашеское хозяйство. В 1872 году там появилась пока ещё небольшая каменная церковь, возведённая и названная в честь Петра и Павла. В 1920 году монастырь уже стали называть Монастырь Боканча, так как люди помнили, что бывшего хозяина этих мест звали именно так. Название " Монастырь Боканча " со временем закрепилось. В период восстановления, после Первой мировой войны, но до начала Второй, скит отделился, перестал зависеть от Хыржэуки и стал самостоятельным полноценным монастырём. Первым настоятелем Боканчи был выбран протосингел Гурий Тэуту. В советский период всё было уничтожено. Из монастыря Боканча вынесли абсолютно всё, что там было и прямо на глазах монахов сожгли. Сначала помещения " Монастырь Боканча " использовали для хранения урожая и разного рода инвентаря, но потом там стали сушить табак. В кельях организовали детский сад, а покои настоятеля любезно отдали бригаде тракторщиков. Через какое-то время там почти всё было разворовано или уничтожено. В 1991 году скит Монастырь Боканча восстановил монах Варфоломей как женский монастырь. В период с 1994 по 1997 год проводились ремонтные работы под патронажем монастыря Хынку. В 1998 году обитель вновь стала независимой и обрела статус мужского монастыря. Добавить комментарий Комментарии и обсуждение Ваш комментарий будет первым. --> Административное деление приведено по состоянию на начало 2022 года. × Внести изменения в объект × Добавить статью или комментарий × Добавить фотографии (можно загружать сразу несколько файлов) Только зарегистрированные пользователи могут добавлять фотографии в каталог.

http://sobory.ru/article/?object=37681

1912. N 3. P. 107-188; idem. Libertas Bononie e papa Martino V. Bologna, 1916; Mengozzi N. Papa Martino V e il concilio ecumenico di Siena. Firenze, 1918; Valentini R. Lo Stato di Braccio e la guerra aquilana nella politica di Martino V (1421-1424)//ARSRSP. 1929. Vol. 52. P. 223-380; Fink K. A. Martin V. und Bologna (1428-1429)//QFIAB. 1931/1932. Bd. 23. S. 182-217; idem. Die politische Korrespondenz Martins V. nach den Brevenregistern//Ibid. 1935/1936. Bd. 26. S. 172-244; Loenertz R. Les dominicains byzantins Théodore et André Chrysobergés et les négociations pour l " union des églises grecque et latin de 1415 à 1430//AFP. 1939. T. 9. P. 5-61; Baix F. La Chambre apostolique et les «Libri annatarum» de Martin V (1417-1431). Brux.; R., 1947-1960. 2 vol. in 3 pt.; Partner P. The Papal State under Martin V: The Administration and Government of the Temporal Power in the Early XVth Cent. L., 1958; idem. Comuni e vicariati nello Stato pontificio al tempo di Martino V//La crisi degli ordinamenti comunali e le origini dello stato nel Rinascimento/A cura di G. Chittolini. Bologna, 1979. P. 227-261; Laurent V. Les préliminaires du Concile de Florence: Les neuf articles du pape Martin V et la réponse inédite du patriarche de Constantinople Joseph II (oct. 1422)//REB. 1962. T. 20. P. 5-60; Kennedy R. W. The Contribution of Martin V to the Rebuilding of Rome, 1420-1431//The Renaissance Reconsidered: A Symposium. Northampton (Mass.), 1964. P. 27-52; Dykmans M. D " Avignon à Rome: Martin V et le cortège apostolique//Bull. de l " Institut Historique Belge de Rome. 1968. T. 39. P. 203-310; Lombardo M. L. La Camera Urbis: Premesse per uno studio sulla organizzazione amministrativa della città di Roma durante il pontificato di Martino V. R., 1970. P. 365-409; Annibaldi G. L " azione repressiva di Martino V contro i ribelli di Jesie i fraticelli di Maiolati, Masaccio e Mergo//Picenum Seraphicum. Falconara Masittima, 1974. Vol. 11. P. 405-430; Bedont E. M. La bolla «Sedis apostolicae» di Martino V e i laici dei Servi di Maria//Studi Storici dell " Ordine dei Servi di Maria.

http://pravenc.ru/text/2562420.html

Una de las más impresionantes características del cristianismo oriental después de su reconciliación con el Imperio fue el espectacular crecimiento del monacato que se originó en Egipto. Se considera a San Antonio (251–356), que se retiró al desierto de Nitria alrededor del año 270, iniciador de este movimiento. Su lucha solitaria contra las tentaciones del espíritu y la carne inflamó la imaginación de muchos admiradores que se marcharon hasta su retiro, y un número de ellos comenzó imitarle en sus austeridades. No disponemos de cifras exactas con respecto al número de monjes egipcios, pero el movimiento adquirió tan grandes dimensiones, que se abandonaron ciudades y pueblos y el desierto se pobló de ascetas, ansiosos de sufrir la más severa mortificación para estar en una más completa comunión con Dios. El entusiasmo popular por este tipo de disciplina cristiana se hizo tan poderoso, que muchos miembros de la Iglesia consideraban que sólo estos eremitas eran los fieles seguidores de Cristo, quienes obedecían sin faltar a sus mandamientos. A la siguiente etapa en la evolución del movimiento monástico se llegó bajo la dirección de Pacomio (muerto en el año 348). Había experimentado los peligros del aislamiento y para hacerles frente organizó una vida comunal entre los ascetas. Su monasterio tenía varias casas, habitadas cada una por treinta o cuarenta monjes, bajo la supervisión de un experto de mayor edad. El sistema de Pacomio recibió aprobación general y él mismo llegó a ser fundador de nueve monasterios y dos conventos de monjas. Desde Egipto, el monacato se extendió rápidamente hasta Palestina, Siria, Asia Menor, Grecia y Mesopotamia. En todos estos países adquirió características especiales, y, no obstante, retuvo su finalidad original. En Palestina, por ejemplo, los monjes se congregaban en las Lauras, que se componían de aisladas celdas de ermitaños, construidas alrededor de la iglesia y del edificio central que se utilizaba para la enseñanza de los novicios. Los ermitaños se reunían para celebrar los cultos los sábados y los domingos y reconocían como superior al abad elegido. Algunos de ellos, como San Eutimio, San Teodosio y San Sabas, gozaban de una gran reputación por su santidad y sabiduría. A San Sabas se debe la construcción de siete Lauras, incluyendo la Gran Laura.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Zernov...

Indudablemente había otros que deseaban intercambiar los goces transitorios de la vida del mundo y sus múltiples problemas y penalidades por el albergue de una comunidad bien organizada. Pero, aunque el interés personal por la tranquilidad y seguridad desempeñaba a menudo un importante papel, el concepto acerca de la mentalidad del monje oriental sería imperfecto si se interpretara su anhelo de comunión con Dios únicamente en términos de la búsqueda por el individuo de su propia salvación. El monacato era esencialmente un movimiento corporativo que aspiraba a la realización del nuevo orden cristiano en toda su integridad. Los monjes y las monjas no sólo se deshacían de los lazos y obligaciones familiares, sino que al mismo tiempo contraían nuevos y más estrechos vínculos, compartiendo su trabajo y sus bienes con los hermanos y las hermanas de idénticas miras. Intercambiaban un tipo de lealtad por otro que era más exigente y requería una completa obediencia a los jefes libremente elegidos. A los ascetas se les comparaba con los ángeles, y estaban convencidos de que formaban bien ordenadas legiones angélicas, animadas por el espíritu de amor y obediencia a su Creador. El cambio de nombre que la unión con una comunidad religiosa traía consigo indicaba la voluntad o la disposición del monje de morir al viejo mundo para renacer en una nueva sociedad. Los monjes no despreciaban a los que se quedaban atrás; deseaban ayudar y elevar al resto de la Iglesia. La hospitalidad a los pobres, la ayuda a los enfermos, la disposición a asistir y aconsejar a los necesitados de sabio consejo, fueron, desde el principio, características de las comunidades monásticas; sin embargo, la caridad, el trabajo manual, la mortificación corporal e incluso la salmodia se consideraban no como fines en sí, sino únicamente como medios para realizar el principal objeto de los ascetas retirados de la vida ordinaria, o sea, el culto y adoración del Creador Trino y Uno. Los Padres del desierto pensaban que no había otra actividad tan noble, tan absorbente como ésta, y nadie podía realizarla mejor que en compañía de otros ascetas de idénticas miras. A través de todas las vicisitudes de su larga y atribulada historia, el monacato oriental no ha renunciado nunca a este ideal, y los monjes ortodoxos se han dedicado siempre a la alabanza de Dios, que es la principal finalidad de su existencia comunal.

http://azbyka.ru/otechnik/Nikolaj_Zernov...

в Италии - изображения некоторых святых: Франциска Ассизского («Экстаз св. Франциска», Вилла Татти, Сеттиньяно. 1437-1444, худож. Сассетта), Бернардина («Вознесение св. Бернардина», рельеф оратория Сан-Бернардино в Перудже, 1457-1462, скульптор Агостино ди Дуччо). В ряде случаев М. приобретает сложную многолепестковую форму («Majesta Agni», Анжерский Апокалипсис, 1373-1382, Городской музей, Анжер). Вероятно, М. присутствовала в персонификациях Света и Тьмы в сцене первого дня Творения во фресках нефа Сан-Паоло-фуори-ле-Мура (Рим, 440-461). Росписи известны в копиях, сделанных после поновления фресок П. Каваллини. В них аллегорические фигуры помещены в миндалевидные М. Аналоги - миниатюра Палатинской Библии (Vat. Palat. lat. 3. Fol. 5, посл. четв. XI в.), в которой Свет и Тьма изображены также в миндалевидных просиявших М., что напоминает медальон на триумфальной арке той же церкви; Библия из Перуджи (Perugia. Bibioteca comunale Augusta. L. 59, Fol. 1r, XII в.), где те же персонификации представлены в просиявших медальонах. В средневизант. октатевхах, а также на фресках капеллы Фомы Бекета в Ананьи (Лацио) Свет и Тьма фигурируют без М. Подобный мотив встречается в медальоне, обрамляющем заставку таблицы канонов в Россанском кодексе. В дальнейшем животные апокалипсиса могут изображаться в медальонах и вне этой сцены, напр. в сцене «Поклонение Агнцу» (Суассонское Евангелие). В 1-й пол. XV в. М. может сопровождать изображения персонажей нецерковного характера (напр., «зодиакального человека» в Роскошном часослове герцога Беррийского, 1-я четв. XV в.- Chantilly. Musée Condé. Ms. 65. Fol. 14v; Венеры - Триумф Венеры. 1-я пол. XV в., мастер взятия Тарента. Лувр, Париж; Вергилия в иллюстрации к «Божественной комедии», сер. XIV в.- Lond. Brit. Lib. Add. 19587. Fol. 2r). Уже в сер. XII в. появляется заменяющее М. более натуралистичное изображение облака вознесения (левый тимпан Королевского портала Шартрского собора, 50-е гг. XII в.; «Вознесение Еноха» и «Вознесение Христово», Морализованная Библия, 50-е гг. XIII в.- Vindob. 2554. Fol. 3r). С XIV в. в итал. живописи в сцене «Преображение» или «Сошествие во ад» М. часто заменяется на золотые ассисты (Алтарный образ худож. Дуччо, 1308-1311, Музей собора, Сиена), а потом вовсе исчезает («Преображение» худож. Джованни Беллини, 1455, Музей Коррер, Венеция). В изображениях Бога Отца, Христа или Божией Матери М. разных форм сохраняется до рубежа XV и XVI вв. в Италии («Коронование Марии», фреска апсиды собора в Сполето, 1467, худож. Филиппо Липпи; «Коронование Марии», фреска апсиды ц. Сан-Симпличано в Милане, 1508, худож. Амброджо Бергоньоне). В рафаэлевских станцах М. сохраняется в виде медальона с лучами, окружающими Христа во фреске «Диспута» (LCI. Bd. 3. S. 149), но превращается в сияние вокруг фигуры ангела, освобождающего ап. Петра из темницы. К сер. XVI в. М. как геометрическая форма практически повсеместно сменяется натуралистично изображенным сиянием. В русском искусстве

http://pravenc.ru/text/2561826.html

La serviciul divin au fost prezeni: reprezentantul plenipoteniar al Preedintelui FR în districtul federal Centru A.D. Beglov; consilierul Preedintelui FR I.E. Levitin; consilierul Preedintelui Federaiei Ruse I.O. cegolev; preedintele consiliului de tutel al corporaiei de stat „Fundaia de susinere a reformrii gospodriei locativ-comunale” S.V. Stepain; directorul general  al corporaie de Stat pentru energia atomic „Rosatom” S.V. Kirienko; ministrul dezvoltrii regionale al FR I.N. Sliuneaev; ministrul construciei i al gospodriei locativ-comunale al FR M.A. Meni; ministrul aprrii civile, a situaiilor excepionale i lichidrii urmrilor calamitilor naturale al FR V.A. Pucikov; ministrul culturii FR V.R. Medinski; ministrul resurselor naturale i al ecologiei FR S.E. Donskoi; ministrul  dezvoltrii Extremului Orient al FR A.S. Galuka; procurorul general al Federaiei Ruse Iu.Ia. Ceaika; guvernatorul regiunii Moscova A.Iu. Vorobiev; guvernatorul regiunii Reazan O.I. Kovalev; guvernatorul regiunii Iaroslavl S.N. Iastrebov. În timpul Liturghiei s-au rugat mii de pelerini. A cântat corul mixt al lavrei „Sfânta Treime” a sfântului Serghie i al Academiei teologice din Moscova sub conducerea arhimandritului Gleb (Kojevnikov). Serviciul divin a fost în emisie direct la posturile de televiziune „360 Podmoskovie”, „Spas”, „Soiuz”, precum i pe site-ul Patriarchi.ru. A comentat emisia televizat profesorul Academiei teologice din Moscova A.C. Svetozarski. Dup rugciunea special Întâistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a oficiat rugciunea pentru pacea în Ucraina. Predica înainte de împrtanie a inut-o arhimandritul Zaharia (kurihin), duhovnicul interimar al lavrei „Sfânta Treime” a sfântului Serghie. Dup încheierea Liturghiei Preafericitul Patriarh Chiril a oficiat slavoslovia cuviosului Serghie, apoi s-a adresat ctre arhierei, cler i numeroi pelerini cu o predic. Întâistttorul a fost salutat de arhiepiscopul de Serghiev Posad Feognost. Lociitorul lavrei „Sfânta Treime” a sfântului Serghie i-a adus în dar Sanctitii Sale o copie contemporan a unei icoane vechi brodate a cuviosului Serghie de Radonej, creat de ucenicii lui în anul 1425.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3692003...

Исааку Сирину и его сподвижнику и включают также евангельские сцены. Фрески созданы в кон. XI - нач. XII в.; исследователи единодушно относят их к произведениям западного романского искусства. Но в нек-рых сценах - «Богоматерь с Младенцем и ангелами» (повреждена), «Тайная вечеря» и «Взятие Христа под стражу» - заметно влияние византийских иконографических моделей ( Bonfioli). Связь с византийскими памятниками можно обнаружить в сценах из ВЗ и НЗ в ц. Сан-Пьетро-ин-Валле в Ферентилло; эти росписи часто сравнивают с фресками римской ц. Сан-Джованни-а-Порта Латина. Обращение к классицизирующим и римским моделям здесь столь очевидно, что заставляет думать о непосредственном знакомстве художников из Ферентилло с античными римскими памятниками. Фрески в апсиде, в частности образы святых в медальонах, и на западной стене ц. Сан-Джорджо-Маджоре (свт. Григория Великого) в Сполето вписываются в художественный контекст кон. XII - нач. XIII в. Для них характерны повествовательное начало и интерес к простонародным сюжетам; эти черты присущи также «атлантовским» Библиям (напр., Perugia, Biblioteca comunale Augusta, L59). Из ц. Санти-Джованни-э-Паоло происходит «Распятие», написанное на пергамене, закрепленном на деревянной основе (в наст. время хранится в 1-й правой капелле кафедрального собора в Сполето); оно имеет колофон «[+] A(nno) D(omini) MCLXXXVII […]/[…] opus Alberto Sot[…]» с годом создания (1187) и именем автора или заказчика. Это древнейшее датированное произведение такого рода в Умбрии и одно из самых ранних в И. Его автор Альберто (?) работал в византинизирующей манере, сочетая ее с утонченностью, характерной для книжной миниатюры и ювелирного искусства. Ему и его мастерской приписывали мн. др. станковые произведения и фресковые циклы. В посл. десятилетия XII в. живопись Сполето достигла высокого уровня. Одно из произведений, приписываемых Альберто,- люнет со сценами мучений святых Иоанна и Павла, происходящий из одноименной церкви (Национальный музей герцогства Сполето).

http://pravenc.ru/text/2033721.html

Arhiva Пн Rspunsurile Sanctitii Sale Patriarhul Chiril la întrebrile de la întâlnirea cu deputaii Dumei oreneti de Moscova 30 martie 2016 12:39 La 29 martie 2016 Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril a vizitat Duma oreneasc de la Moscova. Întâistttorul Bisericii Ruse s-a adresat ctre cei prezeni cu un discurs, iar apoi a rspuns la întrebrile puse de deputaii i membrii Camerei de tineret pe lâng Duma oreneasc de la Moscova. A.V. aponikov, preedintele Dumei oreneti de la Moscova: Sanctitatea Voastr, v mulumesc frumos pentru discurs. Mulumesc pentru aprecierea acelor legi pe care le adopt Duma oreneasc de la Moscova. Într-adevr, reparaia capital, gospodria locativ-comunal se afl permanent în centrul ateniei deputailor Dumei oreneti de la Moscova. Dup adoptarea legii pe care ai amintit-o 4,5 milioane de moscovii au beneficii la reparaia capital, adic, de fapt, fiecare al treilea moscovit are acest beneficiu. Colegi, propun s trecem la întrebri. Prima întrebare e de la fraciunea partidului „Edinnaya Rosia”. A.N. Metelski, vicepreedintele Dumei oreneti de la Moscova: Sanctitatea Voastr, s-a vorbit mult deja i, probabil, se va mai vorbi despre întâlnirea istoric a Dumneavoastr cu Papa Francisc. Dar iat despre ce vreau s întreb anume astzi. Declaraia Comun conine teze, consacrate temei familiei, înelegerii cretine în aceast problem. Întrebarea e: de ce, dup opinia Dumneavoastr, azi e atât de important aceast problem i de ce este înscris anume în Declaraie i în ce const apariia temei familiei într-un document atât de important? — Mulumesc. Am încercat la finele discursului meu s abordez tema familiei. Ceea ce se întâmpl azi în lume, în special în rile occidentale, poate fi numit, etichetat drept o criz extrem de profund în relaiile familiale. În primul rând, deoarece societatea occidental într-un anumit moment a hotrât, distrugând întreaga tradiie a generaiilor precedente i a istoriei anterioare, c familia nu este doar o uniune dintre un brbat i o femeie, cstoria nu este viaa în comun cu îndatoririle corespunztoare. În genere, muli consider acum c familia este o form învechit a comuniunii dintre oameni, propunând diverse tipuri de inovri.

http://patriarchia.ru/md/db/text/4417607...

Cimitirul a fost divizat în câteva sectoare. În partea central erau înmormântai soldaii ortodoci, alturi erau sectoare pentru membrii organizailor obteti i cinuri ai garnizoanei Moscova. Existau, de asemenea, sectoare pentru catolici, iudei i magometani. Exista un sector aparte pentru înmormântarea surorilor de caritate. De-a lungul aleii centrale erau plasate mormintele ofierilor. Pe aleea vestic, numit i „Aleea aviatorilor”, erau înmormântai aviatorii. În perioada 1918–1920, dup declararea politicii teroarei roii, pe cimitirul Bratski i în împrejurimile lui se svâreau execuii în mas prin împucare. La 5 septembrie 1918 în raionul cimitirului Bratski a fost împucat episcopul Efrem (Kuznetsov), protoiereul Ioan Vostorgov, minitrii afacerilor interne N.A. Maklakov i A.N. Hvostov, preedintele Consiliului de Stat I.G. ceglovitov i senatorul S.P. Beletski. În timpul rzboiului civil, la cimitirul Bratski erau înmormântai atât soldaii Armatei Roii, cât i cei ai Grzii Albe. Pân în anul 1923 pe „Aleea aviatorilor” erau înmormântai aviatorii, care au decedat în timpul zborului. În anul 1925 cimitirul Bratski a fost închis pentru înmormântri i transmis în custodia Departamentului pentru  grdini i parcuri al gospodriei comunale a Moscovei. În anul 1998, cu susinerea guvernului Moscovei, la partea de sud-vest al parcului a fost creat o zon memorial. A fost ridicat o capel în cinstea Schimbrii la Fa a Mântuitorului. Memorialul a fost inaugurat la 8 noiembrie 1998, în ajunul aniversrii a 80 de ani din ziua sfâritului Primului rzboi mondial. Crucile i plcile memoriale, instalate anterior în parc, au fost scoase în afara îngrdirii bisericii în cinstea Tuturor sfinilor, aflat în preajm, devenind o parte a unui alt memorial „Concilierea popoarelor”. În anul 2002 a fost aprobat decizia Guvernului Moscovei, conform creia pe întreg teritoriul parcului urma de instalat un complex memorial. În legtur cu aceasta în parc se efectueaz lucrri de amenajare, se instaleaz un gard nou i un ir de însemne memorabile. La 1 august 2004 a avut loc o ceremonie solemn de deschidere a complexului memorial, dedicat aniversrii a 90 de ani de la începutul Primului rzboi mondial.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3700735...

   001    002    003   004     005    006    007    008    009    010