Неразумие Демиурга ( 49 , 1) Но не зная ту, которая творила все это через него, и думая, что все это его собственная работа, он, естественно, обрадовался результатам своего труда, поэтому и говорит апостол: «Он был обусловлен суетой этого мира, но не случайно, а силою того, кто поставил его в зависимость, в надежде, что он впоследствии освободится» , то есть, когда избранное семя соберется вместе. (2) И доказательством его неведения (tou=a)kousi/ou) является заповедь чтить день субботний и радоваться отдохновению от трудов. Сотворение человека ( 50 , 1) «Взяв земного праха ” — имеется в виду не суша, а куски материи различного вида и цвета — он создал душу земной и материальной природы, неразумную и подобную животной. Получился человек «по образу». (2) Тот же, который «по подобию» самого демиурга, есть [внутренний человек], которого он «вдохнул» и внес как семя в первого, то есть, посредством ангелов, поместив в него частицу своей природы (o(moou/sio/n ti au)tw=?). (3) Этот человек невидим и бестелесен, и его сущность есть «дыхание жизни», а то, что получилось в результате этого оформилось в «душу живую», как он сам это сообщает через пророческие писания. ( 51 , 1 ) Таким образом, в человеке находится Человек, душевный в тленном, однако сам человек не разделен на эти две части, но представляет собой цельное существо, соединенное в одно неизреченной божественной силой. (2) Затем он создал Рай, то есть четвертое небо, куда нет доступа тленному телу, где пребывает душа божественной природы, облеченная в тело, созданное из иной материи. Духи союзники и Духи противники Высказывание «кость от кости моей» означает плоть для этой души божественной природы, плотную, бесчувственную и очень крепкую. Напротив, «плоть плоти моей» (Gen. 2:23) относится к материальной душе, которая служит телом для души божественной природы. (3) Об этой душе и этом теле говорит Спаситель: «Следует бояться тех, кто способен душу свою и тело своей души уничтожить в Геенне» (Mt. 10:28) ( 52 , 1) Это тело Спаситель называет «противником», а апостол Павел говорит о нем: «Закон борется против закона моего ума». Спаситель заповедует далее «связать его» и обезоружить как сильного противника, борющегося против небесной души, «примириться с ним по дороге» , чтобы не попасть к нему в плен и не подвергнуться пыткам, (2) быть к нему ласковым, но при этом не перекармливать и не усиливать его властью греха, с тем, чтобы прикончить его здесь и сейчас, удалить его, указав предел области зла, для того, чтобы в процессе уничтожения он мог бы быть разрушен и выдохнут незаметно и не успел бы образовать самостоятельную сущность, которая была бы в силах сама по себе пройти через пламя. ( 53 , 1) Именно это называется «плевелами», растущими вместе с душой, добрым семенем, а так же семенем дьявола, поскольку оно подобно ему по сущности и является змеем, противником (diapternisth/j) и разбойником, напавшим на голову царя.

http://pravbiblioteka.ru/reader/?bid=691...

Kultura TV channel on Transfiguration day will begin to broadcast the new documentary series of Met Hilarion of Volokolamsk, entitles " Church Feasts " Moscow, August 13, 2013 On August 19, at 10.20 and 19.45 the premiere of the first program of the new documentary series of Metropolitan Hilarion of Volokolamsk entitled, " Church Feasts " will be broadcast on the Kultura TV channel, reports Sedmitza.ru . The new beautiful documentary of 15 series tells about the most important events of the Christian Church year: Pascha (Easter), the twelve major feasts, and the Protection of the Mother of God; one film is devoted to St. Nicolas, Archbishop of Myra in Lycia. The films will relate the spiritual contents and theological significance of the feasts, the Biblical events which underlie them as well as customs and traditions associated with one or another festival. Amazing and often unique traditions that were formed around Church solemnities in the Orthodox East, the West and Russia will be shown. In the film that tells about the Transfiguration of the Lord the camera will " lead " the audience to Mt. Tabor and to Solovki (the monastery of which is dedicated to the Transfiguration), to the Holy mountain Grabarka, Diveyevo, and the village of Ostrov in the Moscow region where the churches are also dedicated to the Transfiguration. In the film about the Dormition, which will be shown on August 28, the audience will be able to see the medieval mystery play that has been performed in the Spanish town of Elche for about seven centuries, " sea " celebrations on the Greek island of Tinos and, of course, the nighttime Cross procession with the epitaphion of the Mother of God, and the “burial service” in Gethsemane. For the film about the Nativity of the Mother of God the makers filmed spectacular festivities in Prato in Florence, Italy, costumed battles at the Kulikovo field, and Repin " s Cross procession in Kursk province. Other film series that will be shown on Kultura TV channel about great Church feasts will include many highly interesting shots aired by several groups at the same time in different countries. The series are produced by the Neofit Studio of St. Gregory the Theologian and Charitable Foundation. 16 августа 2013 г. ... Комментарии Мы в соцсетях Подпишитесь на нашу рассылку

http://pravoslavie.ru/63491.html

bo pt (=bo parmim ) – пять или более бохаирских рукописей поддерживают данное чтение. Бохаирские рукописи, представленные в издании Хорнера (см. ниже) как единая родственная группа, обозначенная одной буквой без уточнения, рассматриваются в качестве одного источника, они оцениваются как несколько источников лишь тогда, когда Хорнер указывает на их различия. bo ms/mss – bo: в тех случаях, когда bo ms или bo mss охватывают лишь часть бохаирских источников, они обозначаются символом bo. В тех случаях, когда определенное чтение имеет поддержку со стороны bo pt , остальные свидетели также обозначаются bo pt . Sa ms/mss – sa ms/mss – саидская традиция в общем представлена довольно ограниченным кругом свидетелей. В тех случаях, когда sams или samss охватывает лишь часть рукописей саидской традиции, оставшиеся источники также обозначаются sams или samss. ( ) – когда перевод приводится в круглых скобках, это значит, что он поддерживает данное греческое чтение, однако с небольшим отличием. Чтобы показать сравнительную степень вероятности, в редких случаях используются следующие обозначения: sa? bo? етс. – вероятно, но не очевидно, что перевод подтверждает данное чтение; sa? – sa?/bo? – bo? етс. – перевод может поддерживать любой из двух вариантов данного чтения при наличии также третьего варианта (ср. Мт 5,32г). Такая форма не используется в тех случаях, когда в круглых скобках указываются незначительные отклонения от основного варианта. Ср., например, Мк 1,1 г txt, где переводы не перечислены со знаком вопроса среди источников того варианта, который указан в круглых скобках, хотя вполне вероятно, что они его поддерживают. Коптские переводы цитируются по следующим изданиям и рукописям. Саидский диалект: Horner G. The Coptic Version of the New Testament in the Southern Dialect, otherwise called Sahidic and Thebaic. Oxford, 1911–1924. 7 vols. Kasser R. Papyrus Bodmer XIX, Evangile de Mat– thieu XIV, 28–XXVIII, 20; Epitre aux Romains I,1–11,3 en sahidique. Geneve, 1962 (использовано для Mt, IV–V в.).

http://azbyka.ru/otechnik/Anatolij-Aleks...

Bien pocos. Los otros, pues, actúan como si hubiesen entendido lo contrario, es decir como si el Mensaje les hubiera revelado que tenemos que acumular tesoros sobre la tierra, desinteresándonos del cielo y pensando solamente en los bienes de la tierra; locamente no hacen más que acumular riquezas y dan importancia al dinero, a precio de odiar a Dios. Respecto del precepto que dice: «no os preocupéis por el mañana» ( Mt. 6:34 ), me resulta que a causa de nuestra poca fe, no hay uno solo que lo escuche y lo observe. Cubriéndome de vergüenza, lo quiero mencionar rápidamente, porque mientras se tendría que creer a la simple afirmación de Cristo, nadie de nosotros da muestras de creerle cuando son indiscutibles, no sólo sus razonamientos, sino también los ejemplos que nos ha traído, el de los pájaros y el de la hierba ( Mt. 6:26. 30 : Lc. 12:28). Por lo tanto, continuamos preocupándonos, al modo de los paganos, quizá también con mayor pusilanimidad de tales preocupaciones, por las cuales no fuimos invitados a rezar. No Juzgar Me abstendré entonces por rubor, de hablar de este mandamiento para pasar al siguiente, para ver si es posible reponerme un poco de la vergüenza anterior. ¿Qué cosa está escrita seguidamente?, «no juzguéis para no ser juzgados» ( Mt. 7, 1 ). Mientras creía encontrar una cierta compensación por aquella vergüenza, veo en cambio, sobrevenir abominaciones no menos graves que las precedentes, transgresiones que, aun si no hubiésemos cometido otras, serían suficientes para arrojarnos en la parte más profunda de la Gehenna; al mirar las vigas de nuestros ojos, somos severísi-mos en juzgar, como en los tribunales, las culpas de los otros y pasamos toda nuestra vida, intrigando con los hechos de otros y condenándolos. Es difícil encontrar a alguien liberado de tal pecado; nadie lo está mientras viva en el mundo, sea monje o eclesiástico. Sin embargo, sobre tal culpa, pesa una tremenda amenaza: «Con el juicio con el cual juzguéis, seréis juzgados, y con la medida con la cual midáis, seréis medidos» ( Mt. 7, 2 ).

http://azbyka.ru/otechnik/Ioann_Zlatoust...

In the order of the books of the New Testament, the Gospel of Matthew comes first. Palestine is said to be the place where the Gospel was written. St Matthew wrote in Aramaic, and then it was translated into Greek. The Aramaic text has not survived, but many of the linguistic and cultural-historical peculiarities of the Greek translation give indications of it. The Apostle Matthew preached among people who were awaiting the Messiah. His Gospel manifests itself as a vivid proof that Jesus Christ is the Messiah foretold by the prophets, and that there would not be another (Mt. 11:3). The preaching and deeds of the Savior are presented by the evangelist in three divisions, constituting three aspects of the service of the Messiah: as Prophet and Law-Giver (Ch. 5-7), Lord over the world both visible and invisible (Ch. 8-25), and finally as High Priest offered as Sacrifice for the sins of all mankind (Ch. 26-27). The theological content of the Gospel, besides the Christological themes, includes also the teaching about the Kingdom of God and about the Church, which the Lord sets forth in parables about the inner preparation for entering into the Kingdom (Ch. 5-7), about the worthiness of servers of the Church in the world (Ch. 10-11), about the signs of the Kingdom and its growth in the souls of mankind (Ch. 13), about the humility and simplicity of the inheritors of the Kingdom (Mt. 18:1-35; 19 13-30; 20:1-16; 25-27; 23:1-28), and about the eschatological revelations of the Kingdom in the Second Coming of Christ within the daily spiritual life of the Church (Ch. 24-25). The Kingdom of Heaven and the Church are closely interconnected in the spiritual experience of Christianity: the Church is the historical embodiment of the Kingdom of Heaven in the world, and the Kingdom of Heaven is the Church of Christ in its eschatological perfection (Mt. 16:18-19; 28:18-20). The holy Apostle brought the Gospel of Christ to Syria, Media, Persia, Parthia, and finishing his preaching in Ethiopia with a martyr’s death. This land was inhabited by tribes of cannibals with primitive customs and beliefs. The holy Apostle Matthew converted some of the idol-worshippers to faith in Christ. He founded the Church and built a temple in the city of Mirmena, establishing there his companion Platon as bishop.

http://pravoslavie.ru/98981.html

Accepter Le site utilise des cookies pour vous montrer les informations les plus récentes. En continuant à utiliser le site, vous consentez à l " utilisation de vos métadonnées et cookies. Politique des cookies De la pentarchie aux dyptiques L’élaboration de « l’ordre d’honneur » dans les églises orthodoxes Pavel Kouzenkov, docteur en sciences historiques, chargé d " enseignement Le seul vrai Chef de l’Église orthodoxe est le Seigneur Jésus Christ, auquel tout pouvoir a été donné dans le ciel et sur la terre (Mt 28,18). Si, chez les catholiques, le pape dispose d’un « pouvoir plénier, suprême et universel sur l’Église » en tant que « Vicaire du Christ » (Catéchisme de l’Église catholique, art. 882), dans la tradition orthodoxe, les primats des Églises locales autocéphales sont considérés comme égaux en dignité. En même temps, il existe entre eux un ordre de préséance, en fonction duquel ils sont commémorés dans les dyptiques liturgiques. Comment cette tradition s’est-elle mise en place au cours des âges ? Le Christ et les apôtres sur la primauté dans l’Église Le Seigneur n’a pas désigné de « leader », doté de droits particuliers dans le collège des apôtres. Bien plus, Jésus Christ interdisait sévèrement aux disciples de se poser en privilégiés (Lc 22,24-30 ; Mt 18,1-2). « Que le plus grand parmi vous soit comme le plus petit, et celui qui gouverne comme celui qui sert » (Lc 22,24-26 ; cf Mt 23,11-12). Lui-même donna plus tard l’exemple de cette conception insolite de l’autorité, en lavant les pieds des apôtres à la Sainte Cène. Plus le maître est haut placé, plus nombreux sont les subordonnés qu’il sert : ce système était incompréhensible aux païens. De fait, dans le contexte de « ce siècle », il est inconcevable. Dans l’Église du Christ, au contraire, le principe de charité règne depuis depuis deux mille ans, contrairement au pouvoir séculier, fondé sur la force et sur l’orgueil. Dans l’Église, l’idéal du chef est celui du Bon pasteur biblique, qui donne sa vie pour ses sujets (Jn 10,11-16 ; cf Jn 40,11, etc).

http://mospat.ru/fr/authors-analytics/59...

Having informed the Apostles of their significance in the state of human eternity (cf. Mt. 19:28), the Lord adds, And every one that hath forsaken houses, or brethren, or sisters, or father, or mother, or wife, or children, or lands, (Mt. 19:29) for my sake, and the gospel’s … shall receive an hundredfold now in this time, houses, and brethren, and sisters, and mothers, and children, and lands, with persecutions; and in the world to come eternal life (Mk. 10:29–30; cf. Mt. 19:29). Persecution is what earthly life is called. It is persecution because humans were cast down to the earth and subjected to a sojourn of suffering upon it for transgressing God’s commandments. It is a place and time of persecution for the followers of Christ, because the prince of this world reigns there, the reign of sin is most widespread there, sin being the enemy of Christ’s followers, cruelly persecuting and oppressing them without interruption. They are subjected to the many different torments of sin both within them and from the outside. The fallen spirits who thirst for their destruction, work against them with frenzied hatred and incredible craftiness; working against them also are the majority of people, who have willingly enslaved themselves to the fallen spirits, and who serve them as blind, unhappy instruments; working against them also are their own passions and weaknesses. The followers of Christ receive even in this temporary exile a hundred fold more than what they have forsaken for Christ’s sake and for the sake of His commandments. They tangibly receive the grace of the All-Holy Spirit. Before Divine grace brings consolation, all the joys and consolations of the world are destroyed; before spiritual riches, before spiritual glory, all the riches and glory of the world are destroyed; in the eyes of the saints, sinful and fleshly pleasures are disgusting filth, filled with deathly bitterness; the state of the rich and glorious of the world is like a whited sepulcher that is shiny on the outside, but inside full of stink and decay—those qualities inseparable from every corpse.

http://pravoslavie.ru/35501.html

About Pages Проекты «Правмира» Raising Orthodox Children to Orthodox Adulthood The Daily Website on How to be an Orthodox Christian Today Twitter Telegram Parler RSS Donate Navigation Church to distribute signs, information about Mt. Rubidoux cross Alicia Robinson 29 December 2012 December 28, 2012 Supporters of the historic cross on Riverside’s Mount Rubidoux can get information and free yard signs at a meeting St. Andrew Orthodox Church has planned for Saturday, Dec. 29. Riverside officials are debating their response to the threat of a lawsuit over the cross by Americans United for Separation of Church and State. A public workshop is planned for Jan. 15 and the City Council will take up the issue Jan. 22. Father Josiah Trenham of St. Andrews has created a website, www.save-the-cross.com , with a video and a timeline of recent cross-related events. He said he had 500 yard signs printed to give to cross supporters, and he is asking people to meet at the cross before the Jan. 15 workshop and walk to City Hall together. The Saturday event begins at 9 a.m. at St. Andrews, 4700 Canyon Crest Drive, Riverside, CA.   Source: PE.com   Tweet Donate Share Code for blog Church to distribute signs, information about Mt. Rubidoux cross Alicia Robinson December 28, 2012 Supporters of the historic cross on Riverside’s Mount Rubidoux can get information and free yard signs at a meeting St. Andrew Orthodox Church has planned for Saturday, Dec. 29. Riverside officials are debating their response to the threat of a lawsuit over the cross ... Since you are here… …we do have a small request. More and more people visit Orthodoxy and the World website. However, resources for editorial are scarce. In comparison to some mass media, we do not make paid subscription. It is our deepest belief that preaching Christ for money is wrong. Having said that, Pravmir provides daily articles from an autonomous news service, weekly wall newspaper for churches, lectorium, photos, videos, hosting and servers. Editors and translators work together towards one goal: to make our four websites possible - Pravmir.ru, Neinvalid.ru, Matrony.ru and Pravmir.com. Therefore our request for help is understandable.

http://pravmir.com/church-to-distribute-...

About Pages Проекты «Правмира» Raising Orthodox Children to Orthodox Adulthood The Daily Website on How to be an Orthodox Christian Today Twitter Telegram Parler RSS Donate Navigation International Conference in Honor of Elder Paisios of Mount Athos and St. Cosmas of Aetolia to Be Held in Moscow Source: Pravmir.ru Natalya Mihailova 19 October 2014 October 17, 2014. An international conference in honor of Elder Paisios of Mount Athos and St. Cosmas of Aetolia is to take place in Moscow on October 28. The “Guide to Mt. Athos” website has reported that the organizer of this international academic and theological conference, which is associated with their anniversaries, is a publishing house called “the Holy Mountain.” Among the participants in the conference will be clergymen, theologians, scholars from Russian leading universities, cultural figures, and community leaders. The Moscow Byzantine Choir called “Psaltika” will perform during the event. In addition, videos of people talking about Elder Paisios of Mount Athos, whom they knew closely, will be shown for the first time at the conference. The conference will be held in a large assembly hall at the Russian Orthodox Church Publishing Council at 2 building, 20/3 Pogodinskaya Street in Moscow on October 28. Tweet Donate Share Code for blog International Conference in Honor of Elder Paisios of Mount Athos and St. Cosmas of Aetolia to Be Held in Moscow Natalya Mihailova The “Guide to Mt. Athos” website has reported that the organizer of this international academic and theological conference, which is associated with their anniversaries, is a publishing house called “the Holy Mountain.” Among the participants in the conference will be clergymen, theologians, ... Since you are here… …we do have a small request. More and more people visit Orthodoxy and the World website. However, resources for editorial are scarce. In comparison to some mass media, we do not make paid subscription. It is our deepest belief that preaching Christ for money is wrong.

http://pravmir.com/international-confere...

About Pages Проекты «Правмира» Raising Orthodox Children to Orthodox Adulthood The Daily Website on How to be an Orthodox Christian Today Twitter Telegram Parler RSS Donate Navigation Metropolitan Hilarion officiates at Divine Liturgy in Chicago Cathedral of the Russian Church Abroad admin 30 October 2012 On 28 October 2012, the 21 st  Sunday after Pentecost, Metropolitan Hilarion of Volokolamsk, chairman of the Moscow Patriarchate’s Department for External Church Relations, currently on a visit to the USA with the blessing of His Holiness Patriarch Kirill of Moscow and All Russia, officiated at the Divine Liturgy in the Holy Virgin Protection Cathedral of the Chicago and Mid-America diocese of the Russian Orthodox Church Outside of Russia (ROCOR). Concelebrating with Metropolitan Hilarion were Archbishop Justinian of Naro-Fominsk, Administrator of the Patriarchal parishes in the USA; Bishop Peter of Cleveland, Administrator of the Chicago and Mid-America diocese of the ROCOR; the Very Revd. John Behr, dean of St. Vladimir’s Orthodox Theological Seminary (OCA), and clerics of the cathedral. Archbishop Alypy of Chicago and Mid-America (ROCOR) prayed at the divine service. After the prayer before the ambo, Metropolitan Hilarion addressed the worshippers. He referred to the Parable of the Sower (Mt 13:3-8) and said that all people hear the Word of God and anyone can respond to it. Though not all people do so, but “always and everywhere there are those who perceive Gospel news with gratitude, are striving to hear the words of the Lord, realize them in their life and to structure it in accordance with the commandments of Christ. “These people comprise church community. Christ said about them: ‘You are salt to the world… You are light for all the world’ (Mt 5:13-14). They are not many, but they willing to sacrifice their life for fulfilling the commandment s of Christ so that what He has sown spreads throughout the earth. We do not know about the crop, but we should sow, and the Lord will take care of the crop.

http://pravmir.com/metropolitan-hilarion...

   001    002    003    004    005   006     007    008    009    010