Als sich abzeichnete, dass diese Gerüchte - und direkte Verleumdungen des Metropoliten - nicht die gewünschte Wirkung zeigten, verlegten sich seine Gegner auf die Propagierung einer neuen Wahlordnung, nämlich der Wahl durch das Los. Eine solche hatte es zwar in der russischen Kirchengeschichte nur dreimal gegeben (nämlich im 17. Jahrhundert der Patriarchen Iosif und Nikon und 1917 des Patriarchen Tichon), aber die entscheidenden Gremien, also zuerst der Heilige Synod bei seiner Sitzung am 10. Dezember 2008 und dann unmittelbar vor dem Landeskonzil das Bischofskonzil, blieben dabei, dass der neue Patriarch durch eine in allen Wahlgängen geheime Wahl bestimmt werden sollte, und zuerst die drei Bischöfe mit den meisten Stimmen im Bischofskonzil als Kandidaten für die eigentliche Wahl beim Landeskonzil. Wählbar waren prinzipiell alle Bischöfe, die wenigstens 40 Jahre alt waren, eine höhere theologische Ausbildung besaßen und wenigstens zwei Jahre lang  eine Diözese geleitet hatten.   Das Landeskonzil und die Patriarchenwahl Fast die Hälfte der 711 stimmberechtigten Mitglieder des Landeskonzils kamen aus dem Ausland, die meisten davon mit 192 aus der Ukraine; 10 kamen aus Deutschland, und zwar - mit den beiden Diözesanbischöfen - je vier Delegierte der Berliner Diözese der Russischen Orthodoxen Kirche des Moskauer Patriarchats und der Russischen Orthodoxen Diözese des orthodoxen Bischofs von Berlin und Deutschland (Russische Auslandskirche) sowie die beiden Vikarbischöfe Longin (Talypin) von Klin und Agapit (Gorachek) von Stuttgart. Die rund 200 Diözesan- und Vikarbischöfe machten somit weniger als ein Drittel der Wahlversammlung aus, denn rund 500 Wahlberechtigte waren teils von verschiedenen sonstigen kirchlichen Einrichtungen, vor allem aber den Diözesen entsandt, aus denen jeweils ein Priester, ein Mitglied des monastischen Standes und ein Laie kamen. Unter den Laien waren neben Kirchenangestellten und Gemeinderatsmitgliedern auch Vertreter der russischen Gesellschaft wie Geschäftsleute, Schauspieler und Staatsbeamte. 30 der Laiendelegierten waren Frauen, zudem natürlich etliche Nonnen, darunter die Äbtissinnen der bedeutendsten Klöster. Allerdings waren einige Konzilsmitglieder in letzter Minute aus Krankheit oder anderen persönlichen Gründen verhindert, so dass de facto 702 Personen am Konzil teilnahmen.

http://bogoslov.ru/article/593957

Мы выражаем признательность за предоставленные ценные фотографии, связанные со святителем Николаем и Японской Православной Церковью, следующим лицам: митрополиту Даниилу (Нусиро), протопресвитеру Иустину (Ямагути), Кэйдзи Оотэра, Нака Канэиси, Тадао Есимура, Эцуко Накамура, архиву института Байка Гакуэн, Кооти Префектуральному ботаническому саду имени Т. Макино, учебно–воспитательному учреждению Токио Икусэйэн и Государственной Парламентской библиотеке Японии. Мы также глубоко благодарны священнику Николаю Дмитриеву, который искренне трудится на благо Японской Православной Церкви, основанной святителем Николаем, и Русской Православной Церкви, сыном которой был св. Николай. Настоящее полное издание «Дневников святого Николая Японского» смогло увидеть свет благодаря содействию большого количества людей, перечисленных выше, в том числе и составителей и всех оказавших помощь в выпуске «Дневников святого Николая Японского» издания Хоккайдского Университета. Выражаем всем им глубокую признательность. Мы также от всего сердца благодарны нашей супруге Эцуко Накамура, которая самоотверженно помогала на всех этапах работы по изданию «Дневников» на протяжении 24 лете момента обнаружения их в 1979 году. Без ее понимания и поддержки эта книга не появилась бы на свет. Мы выражаем здесь глубокую признательность директору РГИА А. Р. Соколову, проявившему понимание значения публикации Дневников св. Николая Японского для международных японо–российских научных исследований и согласившемуся на настоящее издание. В заключение мы выражаем глубокую благодарность Святейшему Патриарху Московскому и всея Руси Алексию II и Высокопреосвященнейшему Даниилу, Архиепископу Токийскому и Митрополиту всея Японии, с благословения которых издана настоящая книга. Желаем, чтобы «Дневники св. Николая Японского» внесли свой вклад в укрепление взаимопонимания между Японией и Россией. Кэнноскэ Накамура Март 2003 года PREFACE Iosif Antonovich Goshkevich By the middle of 19th century the Tokugawa shogunate was being forced to terminate its Sakoku (’National Seclusion’), which had been adopted in 1639 and maintained ever since. On the 8th of July, 1853, the American Commodore Matthew C. Perry arrived off the coast of Japan with a squadron of four ships, which frightened the Japanese people. Perry demanded that the Japanese government conclude a treaty of amity with the United States. It was the sort of strong pressure from outside which Japan had never experienced for a long time. As a result, in March, 1854, the Kanagawa Treaty of Peace and Amity between the United States and Japan was signed. In August, 1856, the first American consul–general, Townsend Harris, arrived in Japan, reopening the country to the world.

http://lib.pravmir.ru/library/ebook/2435...

Archpriest Alexander Ageikin Reposes in the Lord Photo: Epiphany Cathedral in Elokhovo Archpriest Alexander Ageikin, Rector of the Epiphany Cathedral in Elokhovo, Moscow, died from coronavirus at the age of 48 on Tuesday, reports the official website of the Russian Orthodox Church. “Father Alexander slipped into a coma around midnight and passed away in the morning,” reports Interfax. Metropolitan Hilarion of Eastern America and New York sent his condolences in the following letter : To His Holiness Patriarch KIRILL of Moscow and All Russia, To the Friends and Relatives of Protopriest Alexander Ageikin, To the Clergy and Parishioners of Epiphany Cathedral in Elokhovo: Your Holiness, Vladyko! Dear in the Lord Fathers, Brothers and Sisters: CHRIST IS RISEN! I learned of the death of Protopriest Alexander Ageikin with heartfelt pain, for he was a faithful son and servant of the Church of Christ, and I hasten to express the condolences of the hierarchy, clergy and flock of the Russian Church Abroad, as well as my own personally, in the sorrow of Your Holiness, of his wife, children, relatives and friends of Fr Alexander, along with the clergymen, officials and worshipers of Epiphany Cathedral, wishing everyone the all-supporting aid of Christ the Giver of Life! Our fervent prayers, thoughts and empathy are with you all. The Russian Church Abroad will never lose the good memories of the reposed as a dedicated servant before the Altar of the Lord, a person infused with the life of the Church, hospitable, a loving and beloved priest, husband and father. Even long before the formal dialog on reestablishing the fullness of unity between the Russian Orthodox Church and the Russian Orthodox Church Outside of Russia, Fr Alexander, as a cleric of Christ the Savior Cathedral, as well as its late sacristan Hegumen Iosif (Shaposhnikov), always warmly welcomed representatives of the clergy and laity of the Russian diaspora visiting the capital city of Russia and venerating its holy relics. Fr Alexander made several return visits to our dioceses, strengthening the fraternal bonds with members of our Church, who now pray for the repose of his soul and remember his labors, his sorrows, his humility and his prayers. It is worth noting that Fr Alexander, gradually ascending in service to the Church and meekly accepting the responsibilities laid up him by the hierarchy, never changed and never succumbed to vainglory.

http://pravmir.com/archpriest-alexander-...

Правда, сейчас, когда из-за мирового кризиса у государства появились экономические проблемы, размер такой поддержки уменьшился. Кроме того, монашеские семинарии включены в систему государственного образования, соответственно зарплату преподавателям и стипендии учащимся платит государство. Также государство платит зарплату тем священникам и учителям, которые преподают закон Божий в школах. Еще в Румынии монахи получают небольшие пособия, которые монастыри используют для своих нужд. – Владыка, в заключение нашего разговора, что бы вы хотели пожелать русским читателям? – Воцерковленные пусть еще больше углубятся в жизнь во Христе для стяжания Духа Святаго. А тем, которые еще не в Церкви, желаю помощи Господа открыть путь к Нему, чтобы иметь подлинную земную жизнь и получить благословение быть в Царствии Божием на вечную жизнь. Рейтинг: 10 Голосов: 5 Оценка: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 скрыть способы оплаты Комментарии marina 10 января 2013, 19:50 pozalyista,napisite mne www.rymynskix monastyrei. I pomolites ob otce Andree-iz ymynii marija 7 февраля 2011, 20:41 И здесь же ДОКАЗАТЕЛЬСТВА силы БОЖЬЕЙ. Сколько бы не гоняли и не преследовали,а БОГ не бывает ПОРУГАН. И не умрёт монашество на земле, НИКОГДА. Вера и сила ДУХА настолько сильна, что враг бессилен перед МОЩЬЮ ГОСПОДНЕЙ ЛЮБВИ. Спасибо вам за молитвы. Благодаря монастырей мир ещё живёт. И пусть вас Господь и Матерь Божия охраняют своих слуг до скончания веков. А, для вас они будут нескончаемые. Слава Господу Христу, Матери Божьей и всем святым, что мы живём в ПРАВОСЛАВИИ. Храни всех Господь. iosif monahul 21 ноября 2010, 14:44 ocen interesna mr. bin 17 октября 2010, 05:15 Спасибо! Очень интересная статья. Затрагиваются многие интересные и актуальные на сегодня вопросы, но не раскрываются в деталях (к сожалению). Однако, следует отметить что представления о царствии небесном имеют явно средневековый характер. В противовес священству, которое старается копить благочестие, монашествующие совершенствуются духовно и поэтому иногда впадают в искушение - начинают соревноваться в совершенстве и коршунами стоят на страже врат Царства Небесного, но забывают при этом что сами они на небеса еще не вознеслись (сам видел таких).

http://pravoslavie.ru/39328.html

Arhiva Preedintele Rusiei s-a întâlnit cu Întâistttorii i reprezentanii Bisericilor Ortodoxe Locale 25 iulie 2013 18:40 La 25 iulie 2013, în Palatul Mare din Kremlin Preedintele Federaiei Ruse V.V. Putin s-a întâlnit cu Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril, cu Întâistttorii i reprezentanii Bisericilor Ortodoxe Locale, care au sosit la Moscova pentru a participa la srbtorile prilejuite de aniversarea a 1025 de ani de la Cretinarea Rusiei. Pentru prima dat în Kremlin s-au întrunit Întâistttorii i ierarhii tuturor celor 15 Biserici Ortodoxe autocefale – a Constantinopolului, a Alexandriei, a Antiohiei, a Ierusalimului, Rus, a Georgiei, Sârb, Româna, Bulgar, a Ciprului, a Eladei, a Albaniei, a Poloniei, a Plaiurilor Cehiei i a Slovaciei, precum i a Bisericii Ortodoxe din America. La întâlnire au participat Preafericitul Patriarh al Alexandriei i al întregii Africi Teodor, Preafericitul Patriarh al Sfintei Ceti a Ierusalimului i al întregii Palestine Teofil, Sanctitatea Sa Patriarhul Moscovei i al întregii Rusii Chiril, Sanctitatea Sa Preafericitul Patriarh-Catolicos al întregii Georgii Ilie II, Sanctitatea Sa Patriarhul Serbiei Irineu, Sanctitatea Sa Patriarhul Bulgariei Neofit, Preafericitul Arhiepiscop al Noii Justiniane i al întregului Cipru Hrisostom II, Preafericitul Mitropolit al Varoviei i al întregii Polonii Sava, Preafericitul Mitropolit al întregii Americi i al Canadei Tihon, mitropolitul Galiei Emanuel (Patriarhia Constantinopolului), mitropolitul Mexicului, al Americii Centrale, Insulelor Caraibe i Venezuelei Antonie (Patriarhia Antiohiei), Mitropolitul Europei de Vest Iosif (Patriarhia Român), mitropolitul de Filippe, Neapole i Fasoss Procopie (Biserica Ortodox a Eladei), mitropolitul de Korça Ioan (Biserica Ortodox a Albaniei), arhiepiscopul de Prešov Rostislav (Biserica Ortodox a Plaiurilor Cehiei i a Slovaciei) i, de asemenea, preedintele Departamentului pentru relaii externe bisericeti al Patriarhiei Moscovei mitropolitul de Volokolamsk Ilarion.

http://patriarchia.ru/md/db/text/3125049...

Материал из Православной Энциклопедии под редакцией Патриарха Московского и всея Руси Кирилла ИОСИФ [румын. Iosif] (ок. 1750, с. Малая, совр. жудец Вылча, Румыния - 27.10.1820, Бухарест), еп. Арджешский, книжник и издатель. Родители И. в старости приняли монашеский постриг. С детских лет И. пребывал в скиту Турну, где в схиме скончалась его мать. Скорее всего именно здесь И. был пострижен в монашество. Перешел в мон-рь Козия для обучения грамоте и греч. языку. Наставником И., как предполагают, был Рафаил, известный справщик книг, печатавшихся в Рымникской типографии в сер. XVIII в. Еп. Рымникский Кесарий, рукоположив И. во диакона, приблизил его к себе в качестве помощника при печатании богослужебных книг. Преемник еп. Кесария на кафедре еп. Рымникский Филарет рукоположил И. во иерея и возвел в чин протосинкелла. И. стал игуменом мон-ря св. Димитрия в г. Крайова, бывшим в то время подворьем Рымникской епископии. В нач. 1792 г. с благословения Вселенской Патриархии был избран титулярным епископом Севастийским, 13 дек. 1793 г.- 1-м епископом основанной 18 окт. 1793 г. Арджешской епархии. Возглавлял кафедру до своей кончины. В 1809 г. экзарх Молдавии, Валахии и Бессарабии Гавриил (Банулеску-Бодони) назначил И. эфором монастырей Валашского княжества; в следующем году, после оставления кафедры митр. Досифеем (Филитти) , И. было поручено управлять имуществом Унгро-Влахийской митрополии. После отъезда митр. Унгро-Влахийского Игнатия из страны И. (с авг. по 16 дек. 1812) до избрания митр. Нектария был местоблюстителем митрополичьей кафедры. Скончался в мон-ре Антим (Всех святых) в Бухаресте и там же близ соборного храма был погребен. Значительна роль И. как переводчика и редактора в издании богослужебной и духовной литературы. B Сибиу вышли перевод книги греческого богослова Неофита Кавсокаливита «Избранные тексты из Псалтири» (Alegere din toat Psaltirea, 1796), Служба свт. Нифонту, патриарху К-польскому (Slujba Sfântului Nifon, 1806), с предисловием И. и др. В Буде были отпечатаны 12 Миней (12 Mineie, 1804-1805), исправленное издание Рымникской типографии 1776-1780 гг. Минеи предназначалось для приходов как в Валахии, так и в Трансильвании. В молдав. Нямецком Вознесенском монастыре были отпечатаны «Представление, или краткое изложение, Божественных догматов веры» (Artare sau adunare pre scurt a dumnezeiestilor dogme ale credinei... 1816), труд греческого богослова Афанасия Паросского, созданный с целью противодействия кальвинистской пропаганде в Трансильвании, «Слово об исхождении Пресвятого Духа...» греческого иером. Макария Макриса (Cuvînt pentru purcederea Prea Sfîntului Duh... 1816), перевод с греч. языка кн. «Краткое толкование антифонов 8 гласов» (Tîlcuirea pe scurt la antifoanele celor 8 glasuri, 1817), Новый Завет (Noul Testament, 1818) и др. Дважды издавался - в университетской типографии Пешта и в Рымнике - Октоих (Octoihul, 1811), в Бухаресте - Триодь Цветная (Penticostarul, 1820) и др.

http://pravenc.ru/text/578473.html

A new church dedicated to Saint Andrew the First-Called who is considered the Protector of Romania will be consecrated this Saturday in Johannesburg, South Africa. The consecration ceremony will be officiated Nov. 30 by His Eminence Metropolitan Iosif of Western and Southern Europe. The event represents the crowning of the efforts of the Romanian community that started 6 years ago when the foundation stone of the church was laid in the suburb of Midrand. At present, the place of worship is fully painted and equipped with the necessary liturgical objects, so that the consecration service will take place in the context of the parish’s patronal feast and the National Day of Romania. Iconography in the altar of the church in Midrand, Johannesburg. © Facebook/Romanian Community in South Africa The ceremony will be attended by the Romanian Ambassador in South Africa Marius Boranescu. The history of the Romanian Orthodox Parish in South Africa dates back to the year 2000, when the Romanian community in Johannesburg founded the Saint Andrew Romanian Christian Orthodox Association (SARCOA). On February 7, 2002, the parish was officially registered in the official Company Registration Service in Johannesburg. In 2000-2002, the divine services were held in private spaces, and between 2002-2008, Romanians prayed with Greek, African and English believers at the “Saint Nicholas of Japan” Church in Brixton. Between February 2008 and July 2008, the services were held in a chapel at the priest’s residence in Edenvale. In 2008, Father Mihai Corpodean was transferred to the Romanian parish in Auckland, New Zealand, the Johannesburg parish community being taken over by priest Rzvan Tatu. Fr. Rzvan Tatu. © Facebook/Romanian Community in South Africa Since his arrival in Africa, the liturgical services have been officiated at the “Saint Nectarios” Church in the Orange Grove neighborhood. Subsequently, a plot of land was bought in Midrand, where the first Romanian church in Africa is located.

http://pravmir.com/first-romanian-church...

Arhiva În ziua aniversrii a 100 de ani de la canonizarea Sfîntului Ierarh Ioasaf de Belgorod Întîistttorul Bisericii Ortodoxe Ruse a svârit Sfînta i Dumnezeiasca Liturghie în piaa Soborului din oraul Belgorod 17 septembrie 2011 14:00 În data de 17 septembrie 2011, în ziua de pomenire a aflrii moatelor i a canonizrii Sfîntului Ierarh Ioasaf, episcop de Belgorod, Preafericitul Patriarh Kiril al Moscovei i al Întregii Rusii a svârit în Sfînta i Dumnezeiasca Liturghie în piaa Soborului din Belgorod. Sf. Mas pe care a fost oficiat Taina Sfintei Euharistii a fost instalat sub umbra cldirii Teatrului Academic Dramaturgic de Stat în cinstea «M.S. Scepkin» pe locul mnstirii Naterii Maicii Domnului care a fost drîmat de regimul cel lupttor împotriva lui Dumnezeu. Sub umbra pieei Soborului, din cripta paraclisului Sfîntului Ioasaf de Belgorod au fost aduse spre închinare cinstitele sale moate. În timpl acestei slujbe Preafericirii Sale i-au coslujit: eful executiv al Patriarhiei de la Moscova mitropolitul Varsanufie de Saransk i Mordovia; arhiepiscopul Ioan de Belgorod i Starii Oskol; arhiepiscopul Gherman de Kursk i de Rîlisk; arhiepiscopul Teodor de Mukacev i Ujgorod; episcopul Agapit de Severodonek i Starobelisk; eful secretariatului Administrativ al Patriarhiei de la Moscova episcopul Serghie de Solnecinogorsk; episcopul Irineu de Nejin i Priluki; episcopul Iosif de Konotop i Gluhov; clerici din Rusia i Ucraina. La aceast slujb au fost prezeni guvernatorul regiunii Belgorod E.S. Savcenko, preedintele dumei regionale din Belgorod I.N. Kulabuhov, inspectorul general al regiunii Belgorod A.A. Zakorjevski, eful administraiei oraului Belgorod S.A. Bojenov, preedintele Departamentului Sinodal Informaional V.R. Legoida, locuitori ai oraului i ai regiunii Belgorod, pelerini din Rusia i din Ucraina. Potrivit datelor înregistrate de organele de drept, în piaa, la aceast slujb au fost prezeni 10 mii de oameni. Dup citirea Evangheliei, Preafericitul Printe Patriarh Kiril a rostit un cuvânt de învtur despre importana nevoinei duhovniceti a Sfîntului Ierarh Ioasaf pentru vremurile noastre.

http://patriarchia.ru/md/db/text/1625512...

Astzi asupra familiei se exercit cu adevrat o presiune foarte mare. Se creeaz o pseudocultur, întunecat, distructiv i tinerii sunt educai în înelegerea c familia poate fi creat cândva, mai târziu. Au aprut rtciri foarte periculoase, de pild, c de la bun început se poate pur i simplu de trit împreun. i ca urmare se ajunge la faptul c omul distruge capacitatea sa de a iubi alt persoan cu o dragoste adevrat i nu îi mai ajung puteri ca s duci viaa alturi de altcineva, împrtind bucuriile i depind scârbele. Nu mai ajung puteri nici pentru educarea copiilor, nici pentru propriul sacrificiu fa de soie i copii, deoarece se formeaz un mod de via doar pentru sine. Anume aa procedeaz în ziua de azi i brbaii, i femeile, creându-se impresia c familia este o oarecare instituie învechit, care în condiiile contemporane nu mai funcioneaz. Dac aceste idei false, periculoase, pctoase vor distruge cu adevrat familia, viitorul neamului omenesc va deveni incert, deoarece în familie se pune fundamentului moralitii omului, se formeaz idealurile, se dobândete în practic dragostea pentru aproapele, prima experien a sacrificiului i înfrânrii, fr de care nu exist dragostea. Pomenind familia Domnului i Mântuitorului – pe Preacurata Maica Sa, pe Logodnicul Iosif, pe Iacob, primul episcop al Ierusalimului – noi înlm rugciuni ctre Domnul pentru întrirea familiei în condiiile actuale de via, extrem de periculoase. Noi credem c sentimentul moral, pus de Dumnezeu în firea omeneasc, va opune rezisten tuturor încercrilor de a distruge valorile familiale. Noi vedem c totui familia se pstreaz, în pofida unei presiuni extrem de puternice, în special în anumite ri i cum oamenii se opun oricror încercri de a distruge relaiile familiale. S ne rugm Domnului ca familia s rmâne intangibil, ca nici un fel de puteri întunecate s nu distrug aceast sfânt comunitate de oameni. S ne rugm i pentru educaia generaiei tinere. Sarcina maturilor este de a transmite copiilor i nepoilor o atitudine corect fa de familie, s îi educe într-o aa înelegere a dragostei, care s îi aduc la o via cu adevrat fericit, la relaii trainice i sntoase. Fie ca Domnul s pzeasc copiii notri, tineretul nostru i s le ajute s creeze familii puternice sntoase. S ne rugm i pentru acei care nu au putut pstra familiile, cine a trecut printr-o încercare stranic – divorul, cine sufer de pe urma înstrinri dintre prini i copii i s sperm c pentru rugciunile noastre neputincioase i datorit eforturilor noastre comune se va pstra i familia, i dragostea, iar generaiile ulterioare vor accepta mreele tradiii care urc la Însui Dumnezeu, cci dup voina Lui i dup planul Lui a fost fondat comunitatea oamenilor pe care noi o numim familie. Fie ca Împrteasa Cerului s acoper cu acopermântul Su familiile, prinii i copiii votri. Amin.

http://patriarchia.ru/md/db/text/4759231...

Arhiva Пн În duminica a 35-a dup Cincizecime Întâistttorul Bisericii Ruse a oficiat Liturghia în catedrala „Hristos Mântuitorul” 3 februarie 2013 13:06 La 3 februarie 2013, în duminica a 35-a dup Cincizecime, înainte de începerea celei de a doua zile de lucrri a Sfinitului Sobor Arhieresc al Bisericii Ortodoxe Ruse, Preafericitul Patriarh al Moscovei i al întregii Rusii Chiril a oficiat liturghia în catedrala „Hristos Mântuitorul” la Moscova. Cu Sanctitatea Sa au coliturghisit membrii Prezidiului Soborului Arhieresc: Mitropolitul de Tokio i al întregii Japonii Daniel; mitropolitul de Krutitsy i Kolomena Iuvenalii; mitropolitul Chiinului i al întregii Moldove Vladimir; mitropolitul de Saransk i Mordovia Varsonufii, eful Direciei executive a Patriarhiei Moscovei; mitropolitul de Volokolamsk Ilarion, preedintele Departamentului pentru relaii externe bisericeti al Patriarhiei Moscovei; mitropolitul de Astana i Kazahstan Alexandr;  mitropolitul de Asia Mijlocie Vichentii; mitropolitul Ilarion al Americii de Est i al New York-ului; mitropolitul de Riga i al întregii Letonii Alexandr; mitropolitul de Omsk i Tavria Vladimir; mitropolitul de Penza i Nijnelomovsk Veniamin; arhiepiscopul de Hust i Vinogradov Marc; arhiepiscopul de Murmansk i Moncegorsk Simon; episcopul de Tiraspol i Dubsari Sava. Printre cei care au coslujit cu Întâistttorul Bisericii Ruse au fost, de asemenea: protoiereul Vladimir Divakov, secretarul Patriarhului Moscovei i al întregii Rusii pentru or. Moscova; protoiereul Mihail Reazantsev, clucerul catedralei „Hristos Mântuitorul”; protoiereul Vsevolod Ceaplin, preedintele Departamentului Sinodal pentru relaiile dintre Biseric i societate; clerul oraului Moscova. În timpul serviciului divin s-au rugat Preasfiniii membri ai Soborului Arhieresc i un numr mare de credincioi. A cântat corul catedralei „Hristos Mântuitorul” (regent – I.B. Tolkaciov). La vohodul mic Preafericitul Patriarh Chiril pentru slujirea sârguincioas a Bisericii i-a ridicat în treapta de arhiepiscop pe episcopul de Tiraspol i Dubsari Sava, pe episcopul de Birobidjan i Kuldur Iosif i pe episcopul de Cita i Krasnokamensk Evstafii.

http://patriarchia.ru/md/db/text/2774940...

   001    002    003    004    005    006    007    008   009     010